Zelene lietadlo. Možno by sa ti skôr hodila jedna z tychto koncoviek
Pár otázok ohľadom kúpy jazdeného S-ka
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak mam za sebou prvy tyzden s autom, je fantasticke. Radost z kazdej jazdy. Chlapik v miestnom elektro obchode mi zmontoval adapter na pockanie, za 12e aj s pracou. Eshopy za to pytaju tak 35 s dopravou.
Po prvom tyzdni mam zas niekolko zaciatocnickych otazok:
1. Auto na mna obcas zacne revat "Take control of the car immediately!" Je to spravidla ked nemam pusteny autopilot (ten som zatial skusal asi dvakrat dokopy a len na chvilu). Niekedy je to upozornenie da sa povedat opodstatnene, ked si nedavam na 100% pozor a zacne ma trochu unasat povedzme k pravemu okraju jazdneho pruhu. Ale dost casto je to vyslovene v situacii ze drzim volant oboma rukami a idem rovno po strede jazdneho pruhu. Neviete cim to je? Je to nejaky bug, ktory vyriesi softverovy update? Alebo mam vypnut nejaky setting?
2. Od vcera vecera mi auto zacalo generovat notifikacie typu "okno spolujazdca nie je plne zatvorene", alebo "viacere okna nie su plne zatvorene". Avsak ja som tie okna neotvaral, a ked som ich skontroloval tak boli zavrete. Mate s tym niekto skusenosti? Je to porucha ktoru treba dat opravit?
3. Ako je to so Sentry modom, dashcamom a USB klucom? Ja som si najprv zapol Sentry mod, potom som chcel aj dashcam, tam mi napisalo "vloz USB kluc". Tak som si kupil USB kluc. Ale po preskumani jeho obsahu po prvom dni som zistil ze na USB kluc nahrava aj dashcam aj sentry videa. Tak jakto ze na to predtym nepotreboval USB kluc? Co s tym robi ak tam USB kluc nie je? Dava to na cloud?
3.a) Ako je to s tym nahravanim dashcamu? Ja mam cervenu ikonu ze je dashcam zapnuty, ale na kluci som nenasiel ziadny zaznam zo vcerajsej cesty domov. Chapem ze on to asi maze, ale po akom intervale? Ked vecer dojdem domov, dam kluc do pocitaca a zazanm z cesty tam nie je?
3.b) Dashcam mam nastaveny na "auto", znamena to ze a automaticky spusti ked sa auto zacne hybat? Alebo si mam dat manual a zakazdym to pustat?
3.c) Kolko baterky zozerie dashcam a sentry mode? Predtym mi auto zozralo tak 1% za noc, kym som nenabijal (neviem ci je to normalne) Teraz som nechal auto 2 a pol hodiny na parkovisku, zozralo tak 2-3%. Jedine co sa zmenilo je ze som zapol dashcam a sentry. Je to normlane spravanie, alebo je nieco v neporiadku?
Dakujem.
Pridajte komentár:
-
Najrychlejsi mas tu: https://www.kaufland.sk/product/507388933/
Ked si rozkliknes info o predajcovi, tak je to Olomouc, podla mna si mozes po neho zajst.
Alebo tu: https://www.acnabijacka.sk/redukcia-...6a-schuko-16a/
Vyrobca nabijaciek v Ostrave
Vsetko ostatne co som nasiel je cez Prahu.
Najrychlejsie mas ist do hociktoreho stavebneho obchodu, kupit tie 2 konektory a k tomu 1-2 metre 2,5mm2 1 fazoveho kabla (3 drat) a hociktory elektrikar ti to da za 15 min dohromady -
v každej predajni s elektroinštalačným materiálom, veď je to štandartná motorová zástrčka -
Naozaj neviete niekto o nejakom fyzickom obchode kde by som mohol dojst a kupit to? Lebo ked to teraz objednam tak budem zas cakat dalsi tyzden. Aj alza ma dorucenie buduci utorok. -
Su dva druhy cervenych 5 kolikov - na 16 amper a na 32 amper, asi si kupil na 32 amper. Cize potrebujes nieco ako toto:
https://www.alza.sk/sectron-redukcia...-d12629293.htm
odfot pripadne ten co si kupil z boku, ci tam je skutocne napisane, ze 32A. -
-
Neska si idem po auto do Galanty, prave som sa dozvedel ze auto sice ma prenosnu nabijacku, ale ma len 5-kolik. Pozeral som adaptery, su na e-shopoch. Ale chel by som to mat uz neska doriesene, lebo chcem cez noc nabijat a zajtra byt dobity. Z e-shopu to dojde tak v pondelok najskor. Tak sa chcem spytat, ci poznate niekde v BA alebo okoli kamennu predajnu, kam by som mohol zajst a kupit adapter.
Pripadne nie je tu v okoli niekto kto taky adapter ma a vedel by ho na par dni pozicat? Pripadne ho ma navyse a chcel by ho predat?Naposledy upravené Zelene Lietadlo; 18-10-2024, 13:31.Pridajte komentár:
-
Ja mam elektromobil od 2018 a wallbox stale nemam, z predchadzajucim autom som nabijal cez priemyselnu Schuko (240V) zasuvku denne. Teraz mam cervenu trojfazovu 16A, ale kedze kapacita baterie je dostatocna, tak nabijam na 99% v praci alebo po ceste. Do wallboxu pojdem iba vtedy ked budem mat plne riadeny obojsmerny wallbox (riadenie vykonu podla aktualnej kapacity uloznej baterie a fotovoltiky).
Treba si uvedomit ze wallbox bude treba menit casom tiez, jeho spinace podliehaju opotrebeniu. Prenosnu nabijacku menis z autom vzdy a pokial wallbox neponuka ziadne vyhody oproti prenosnej nabijacke (ktora sa da takisto namontovat na stenu) tak su to iba vyhodene peniaze. Ja na tvojom mieste by som si nechal urobit elektricky rozvod prisposobeny na nabijania auta az k miestu ke by si chcel umiestnit Wallbox, ale namieto wallboxu by som osadil iba priemyselnu 3F/16A zasuvku a pod nu priemyselnu schuko 240V. Na nu si potom pripojis to co budes potrebovat, wallbox alebo obycajnu prenosnu nabijacku. -
Otazka je co je to "dlhodobo". Urcite planujem wallbox, ale par tyzdnov to urcite potrva. Zavisi to od penazi a kedy budem mat cas to riesit. Vidim to tak mozno na zaciatok buduceho roka. Myslis ze s tymto setupom (pri 10A, kupil som ten hrubsi kabel) by som vydrzal dajme tomu do jari keby bolo treba? -
Istic na 16A je tiez iba dimenzovany na kratkodobu zataz plnym vykonom. Dlhodoba zataz nema nikdy prekracovat 80% z jeho hodnoty co vychadza na 12,8A. 10A dlhodobe nabijanie je to OK aj ked budes mat kable iba 1,5mm2, 12A je uz na hrane pre kable. Ale vokajsiu zasuvku by som vymenil za tu priemyselnu stavanu na vacsie zataze. Ma lepsie konektory a silnejsie pritlaky, tak sa ti nestane ze po case pravidelneho zastrkavania predlzovacky/mobilnej nabijacky sa ti spoje vychodia a zvysi sa prechodovy odpor a zacne sa to zahrievat.
Oba kable znesu 3,5kW, rozdiel je v dlhodobej zatazi, kde sa kabel z mensim priemerom zacne viac zahrievat, cim moze dojst az k roztaveniu izolacie a skratom.
P.S.: Na elektromobil by sa partilo mat "C" istic s predradenym prudovym chranicom namiesto "B" ak to chces pouzivat dlhodobo. Obycajne prenosne nabijacky nabijacky nemaju postupny nabeh, spinaju hned pozadovany vykon. -
Ja si myslim, ze 10A bude v pohode. Ked sme kupili prve EV a este sme nemali wallbox, tak sme pravidelne nabijali z obycajnej zasuvky co sme mali na terase. Neviem aky presny prud to bol, ale bol to adapter z Hyundai Ioniq (prvy model) a nabijali sme max vykonom, tak tipujem, ze to bolo min. 10A.
Okrem toho, ked to das prvy krat nabijat, tak pre pokoj duse po nejakej polhodine/hodine, mozes skontrolovat ci sa zasuvka nezohrieva. Normalne vyberies kabel zo zasuvky a skusis ci nie je teply. Ja som tak zistil, ze sa zohrievala zasuvka v asi 50 rocnom dome u starej mamy, tak som obmedzil prud na 8A a potom to bolo OK. -
Tak to aj pouzivam. Max 10A, a ked som si nie isty isticom/instalaciou, tak aj menej.
Pridajte komentár: