Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #31
    Slubeny test ID3-ky:
    https://www.youtube.com/watch?v=1bChmY45Jok

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      video pekne, ale pri cenovej hladine je to tazky suboj medzi novou TM3 a ID3, zalezi hlavne na individualnych preferenciah, cim viac schopnych EV v ponuke tym lepsie. PS : Ta zmena nazvu na Voltswagen bola hoax alebo nie :P

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      VoltsWagen bola snaha pritiahnut pozornost na ich zmenu "orientacie" Ostava to LudoveVozidlo.
      Ano, za 50 je to technicky a spotrebou v prospech Tesly.
      Ale vies, ze nie kazdy Teslu chce a je ochotny zlozito riesit servisne veci a aj samotny nakup auta. To ID sa da nakonfigurovat ovela rozumnejsie. Zaklad tej baterie je tusim 36. Ked si zoberiem nejaku vybavu, kde su LED stretavacky, tak som v kazdom pripade do 40ooo s dph. A to uz zla ponuka nie je vramci tejto triedy.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 853
    •   

    #32
    Cerstvo z prvych jazd elektrickej Mokky.
    https://www.youtube.com/watch?v=pA-zIRrmwww

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      #33
      test noveho EQV:
      https://www.youtube.com/watch?v=C60LTl5AMR4

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #34
        A prečo to nedávaš takto rovno s prehrávačom ?
         
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          priznam sa, ze som si to ani neuvedomil. hodil som len link.
          dik
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #35
         

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Ten tvoj podtitul som musel 2x precitat, na prvy raz som precital "pribehy KONY pokracuje" a nedavalo mi to zmysel.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          niekto tu sniva o korejcoch, co? ))

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Pekna recenzia, par dni dozadu som na to pozeral, celkom prijemne auto. La prima verzia je na moj vkus trocha draha, ale bolo by vhodne otestovat zakladnu verziu Action, ktora sa v v AT predava tesne pod 23k€. Ma sice mensiu bateriu a pomalsie nabijanie, ale to by pri mestskom aute nemalo vadit. Pripadne verziu Passion za 26,5k€ kde uz je vacsia bateria.
          Akurat nechapem preco sa Fiatu zatial nedari tieto auta predavat a musia redukovat vyrobu koli plnym skladovym zasobam. Podla mna pre zeny je to omnoho lepsie auto ako i3.
          Palec hore za zmienku o coldgate...

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Aj u nas je ten zaklad tusim pod 24k. Ale rozdiel je aj v zakladnejsej vybave, ked som sa pripravoval na test tejto 500vky tak som bol az prekvapeny, co vselico tomu chyba.
          Neviem ci importer niekedy zabezpeci aj tento zaklad, pretoze tam nemoze ukazat vsetky tie vyhody a vybavy. Taketo oholene auto ma rozhodne mensiu "image-stopu".
          Skusim pozistovat, ci je realne sa k takemu autu dostat.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja lebo Fiat. BMW ma omnoho silnejsie zazemie v operativnych leasingoch. Fiat si zoberie pod kridla malokto lebo ta zostatkova hodnota je pri Talianoch vzdy otazna. Fiat tiez nema prave bezchybnu reputaciu spolahliveho auta, ktora sice nemusi byt vysoka ani pri BMW, ale je to Nemec a ma spravny odznak Cena za tie vyssie vybavy je na mikroauto tiez uz dost vysoka. Realne je to dvojmiestne auto, i3 to ma vzadu stedrejsie, nie kazdemu sa chce nonstop vystupovat a odklapat sedacky. Celkovo su BEV v tychto mini velkostiach dost kontraproduktivne, cenu tam citit viac ako pri vacsich autach a ludia necitia dostatocnu navratnost alebo zmysluplnost zvysenej investicie pri druhom/tretom aute v rodine. Mne osobne sa tiez 500ka paci, dizajnovy refresh jej prospel, ale uplne chapem preco to nie je, a zial asi ani nebude predajny trhak.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo v pripade Fiatu iny model asi nepripadal v uvahu. Taliani vsetko vsadili na 500. Aj pri spalovakoch a doplacaju na to. Zial. Casom mozno bude nejaka elektricka panda, alebo 500X.....ak doziju. lebo zatial tie predaje idu velmi daleko za predpokladom.
          Tym, ze prva 500e tu uz bola a podarila sa, bol to pre nich logicky krok. Spravit novu verziu auta, ktore ich drzi nad vodou.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo silne pochybujem ze Fiat tu chce cielit na firemnych zakaznikov. Je to image-ove auto nahradza len samo seba v spalovacej verzii a pripadne VW chrobaka a oba neboli lacne ani v benzine. Beriem to ako auto pre single ludi (kde sa pekne vynima Cabrio) a pripadne pre mamicky z jednym dietatom vo verzii 2+1. Pripadne ako druhe auto do rodiny pre jazdenie do mesta v 1 max 2 osobach. Cielova skupina by mali byt podla mna mladi ludia co razia styl eko :-). Tychto ludi moc zostatkova hodnota nezaujima.
          Na sirku to pre 2 ludi musi byt pohodlnejsie ako BMW i3 (ale priznam sa, v i3 som este nesedel). Pre 4 ludi by som o tom nikdy neuvazoval, max na nudzove odvezenie.
          Najlacnejsia verzia ma zaujima z pohladu porovnania s Daciou, urcite v dohladnej dobe nebude nikde k zohnaniu na vyskusanie, ale casom hadam hej, pripadne ak si ju niekto kupi.
          Ja tiez nie som cielova skupina, ale mladym singles by som to urcite ako prve elektricke auto doporucil (strednu verziu s vacsou bateriou). Taky co ziju v mestach a na dovolenky lietaju by toto auto urcite ocenili...
          Ked budu moje deti hladat prve auto za 5-10 rokov, nieco taketo by som im aj doporucil. Ja sam som zacinal s Cliom 1.6 a vydrzalo mi skoro 10 rokov a dodnes na nom jazdi moja matka dochodkyna. 5 dverak ale vzadu skoro nikdy nikto nesedel.
          Naposledy upravené SKolja; 24-04-2021, 22:51.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja preco maju ludia zafixovany operativny leasing s firemnou klientelou? To je velmi mylne zmyslanie. V SR tomu tak mozno je, lebo ludia potrebuju vsetko “vlastnit”. Ale na zapade uplne bezna vec aj pre fyzicke osoby. V USA zije predaj aut takmer len z operaku. V Rakusku to ma tiez silne zastupenie, si mrkni napriklad InstaDrive, co je vyslovene firma ponukajuca operaky len EV a pre fyzicke osoby. Detto Velka Britania, Francuzsko, Nemecko. Zostatkova hodnota zaujima nielen leasingovku, ale mala by aj teba ako zakaznika, nakolko sa od nej bude odvijat vyska splatok.

          Edit: na margo sedenia, toto byva casto prave zenske auto. Zena je casto aj matkou, a vozi vzadu deti. Zaparkovat pred skolou a musiet zakazdym vystupovat je nie uplne prakticke. Potom si kupia SUV a zablokuju celu ulicu kym pozdlzne zaparkuju mladi single ludia mavaju priority inde, nakup noveho auta to vacsinou nebyva. Radsej siahnu po nejakej jazdenke, ktora im da vacsi imidz, t.j. Mini alebo nejaky sportovy kabriolet, pripadne nieco s premiovym odznakom. Aj ked to casto nedava ekonomicky zmysel, ale vyzeraju dobre pred okolim a lepsie sa na to bali opacne pohlavie. Neviem si velmi predstavit typka, co by zbalil babu na elektricku 500ku 🙈 Opacne by to este mozno fungovalo, ale tam by asi uz neslo o auto. Spomen si na svoju mladost
          Naposledy upravené Wilo; 25-04-2021, 08:38.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Mozno v zahranici si mozu operaky dovolit, alebo u nas su velmi drahe. Novy sef po prichode do fy rusi oparaky lebo spocital ze vlastnym parkom usetrime 130tis. rocne. Neverim zeby si to nevedeli vonku spocitat, ale mozno hra rolu pohodlnost, bezstarostnost, jednoduchost, alebo mozno ine danove/uctovne podmienky ...

          A vravis ze na ekologiu sa nedaju zbalit baby? Kua, som nemal ten V8 predavat.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #36
        Moj pohlad na ID.4.
        Ano, to auto sa mi vazne pozdava. V kombinacii 4x4 s taznym to bude najlepsia ponuka v tejto kategorii, minimalne kym nepride Ioniq5.
         

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim, ze ako pracanta ho Ioniq5 urcite nenahradi. Ako som uz pisal inde, je to mestsky crossover s 16cm svetlej vysky a prilis zlozitou karoseriou, aby si ho zobral dakde do lesa VW to v tejto oblasti vychytal. Zdvihnute na 21cm, jednoduchy a ucelny dizajn. Cenovku tiez predpokladam trosku nizsie, ak sa zvoli moznost pracovnejsej a menej vycancanej vybavovej verzie. VW trafil s ID4 presne ten segment, ktory tu doteraz pri BEV chybal, a v ktorom bol so spalovakmi tak uspesny (Passat Kombi, Tiguan).

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Ioniq by mal obrovsku vyhodu, ak by V2L bola standard vo vsetkych verziach. Ale takto nastaveny cennik, kedy taka konfig. stoji vysoko nad 50000 to zabila.
          Ved uvidime nazivo a aj aka bude dodacia doba. Pamatam, kolko sa cakalo na Nira, Kony a Ioniqy este nedavno.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 ako 4x4 z taznym na prace okolo domu a do mierneho terenu je to celkom dobre auto. Taki bacovia zivnostnici su cielovy segment ;-).
          Srandu nabok, spotreby vyzeraju naozaj dobre, segment SUV je momentalne najziadanejsi, tazne potesi. VW trafil priority nakupujucich, v tom mas pravdu. Ale tie priority su uplne nezmyselne (za toto VW naozaj nemoze, pokial chce predavat tak sa prisposobil). Za mna designovo radsej Enyaq, ale ID.4 je vzdusnejsie a mozno praktickejsie.
          Naposledy upravené SKolja; 02-05-2021, 21:25.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          VW ponuka to, co ludia pytaju a kategorie, ktore sa im predavaju aj ako spalovak. Si dalsi, kto dizajn enyaqu uprednostnuje pred ID, naozaj velka vacsina ludi to tak vidi. Ale co na tom vidite, fakt neviem
          skodovka ma vacsi kufor, ma vyhrev zadnych sedaciek (aspon v tej vyssej vybave - id nemoze mat vobec) a ma lampičku zvnutra na dverach kufra.....aaaaaaaa, samozrejme podstatny detail. SKRABKA je tam tiez.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 A dazdnik v dverach nieje?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Najpodstatnejsi rozdiel je ten, ze VW vyraba a ma hromadu ID4 v roznych stupnoch vybavy k okamzitemu odberu. Realne mozes mat auto zajtra. Pri Skode som zacul dodacie lehoty 9-18 mesiacov, co je z rise divov. Kym to zacnu dodavat tak bude na trhu uz pomaly facelift ID4.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur neboj, aj dazdnik tam je
          Wilo presne tak. uz len pri zapozickach to bolo nasobne vacsie cislo (ktore je a bude postupne k odberu) ako pri Skodovke, kde bolo ledva par kusov.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          v tom videu som našiel zopár chýb, ktoré nepôsobia dobre, napr. výraz "vyfasovali sme...", myslím, že vo verejnej prezentácii sa treba vyjadrovať spisovne...
          ešte ma napadlo, že sa tam hovorí, že vraj sa ID.4 nedrží v pruhu, myslím, že to nie je pravda alebo neviem čo tým autor myslí, ja mám opačnú skúsenosť

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker Klasicky "lane assist" tam robi len upozornenie na prekrocenie pruhu, resp vrati po prekroceni ciary. Az priplatkovy Travel Assist robi drzanie v pruhu. Lenze toto priplatkove "travel assist" ma napr. Kona/Niro automaticky v cene. Rozdiel ... https://www.youtube.com/watch?v=EOl5t1AOyEI

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker ano, mas pravdu s tou spisovnou SJ. Zas na druhu stranu, pocul som uz aj nazory, ze takymto ozivenim slovnika je to spontanejsie a lepsie sa to pocuva ako strohe info.
          Neviem teraz narychlo nast Tvoj prispevok, kde si pisal aku mas verziu ID4. Tato zakladnejsia naozaj nema drzanie v pruhu. skusal som to viackrat, nie je tam ani ten symbol zeleneho volantu. ked pridem na krajnicu, vizualne je oranzova na displeji, auto zapipa a volantom hodi dolava. To je vsetko.
          Ta vyssia vybava to ma.

          Este sem napisem jednu drobnost, na ktoru som zabudol reagovat v inej teme k tym tlacitkam na volante. Oni dotykove nejako su. Lebo ked prejdes prstom sprava do lava, tak ti reaguje napr. hlasitost. T.j nestlacim, nie je tam ten mechanicky ukon, iba "pošúcham" plynulo zlava do prava z minus na plus a naopak.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 verziu mám uvedenú v avatare,
          tlačítka na volante fungujú aj ako klasické tlačítka, tam nie je problém, skôr vidím problém v "tlačítkach" pod obrazovkou, tým som zatiaľ neprišiel na chuť, ešte by ma zaujímalo to, že pri nižších rýchlostiach ako 50 km/hod sa mi zdá že lane assist vypne, prečo je to tak

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker a sledoval si gramatiku pozorne ? to "pindanie manželky" tiež nebude košér

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker mas tam 1st, takze by si nemal mat "Travel Assist - aktívne vedenie vozidla v jazdnom pruhu". Tato funkcia je len v 1st MAX. Tym padom zakladna 1st ma iba to "pinpongovanie" medzi krajnicou a lavou ciarou.

          Tlacitka pod velkym displejom su zas pre mna OK. Tam mi chyba, ze nie su podsvietene. Ale staci aj teplotu, aj hlasitost bud len posuvat prsom doprava, dolava, alebo sa len dotknut.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tieto “zludovene” slova ako fasovat su uplne v poriadku, aspon to nie je take sterilne

          Slovo “fasovať” eviduje aj Slovnik slovenskeho pravopisu ako normalne hovorove slovo:

          https://slovnik.juls.savba.sk/?w=Fas...iezviska&d=un#
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #37
        VW (ako značka) malo za minuly rok 5,6 násobný predaj ako Škoda, pričom predáva aj viac emisné auta ako Škoda. Myslím že tam je súvis s dostupnosťou Enyaq vs ID.4. Jednoducho potrebuju predať šesťnásobok ID.4 a ID.3 ako Enyaqov. Nerobme si ilúzie, tam stále nejde o to, uspokojiť dopyt zákazníkov ale znížiť flotilove emisie vzhľadom na počet aut. Z 5,7 mil. predaných VW tvorili EV zanedbateľnú časť. To je aj dôvod skončenia elektrickej Citigo, veď eUp sa veselo vyrába a predava. Škoda nepotrebuje toľko EV a aj preto je cena vyššia ako ID.4.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Iluzie si nerobime, ale sme radi, ze VW prisiel s velmi pouzitelnym autom, ktore vyplnilo dieru na trhu, ktora tu tak dlho chybala.
          Zmena zo spalovakov bude postupna a niekde zacat treba.
          Ako som si neodpustil v teste, mne ten gril na skodovke strasne evokuje nevôlu zmenit princip robenia aut.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          ten gril ani mne nevonia, ale asi vedia prečo to tam dali, ID.4 cieli dizajnom pre moderných alebo mladších a Enyaq dali pre "pepíkov" aby mal masku ako sa patrí na "pořádný bourák"
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #38
        Od 6.5 je v Auparku pre verejnost otvorena plocha, kde si mozete popozerat EV z koncernu VW.
         

        Komentár

        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #39
          Prisiel rad aj na Mazdu. Hadajte, ci som ju nalezite pochvalil.
           

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Chybala mi tam negativna zmienka o tych “tankovych” zadnych priezoroch, co mali byt zjavne okna. Daju tomu coolove neprakticke suicide dvere, ale kto by tam chcel sediet? Neviem si predstavit, ze by som tam dostal svoje deti. Klaustrofobicke, tmave, vyhlad nula celych nula celych nula nula… k tomu vsetkemu mat pocuvat ten otrasny umely zvuk motora ála GameBoy rok 1996 tak si asi normalne prestrelim hlavu alebo vyskocim na dialnici v plnej rychlosti. Toto nie je ani ako 3. auto, to je nastroj pokania pre zaryteho fanusika Mazdy chcel by som vidiet predajcu, snaziaceho sa najst nejaky superlativ a predat tento zjav. Asi by sa hned po pozdraveni zakaznika radsej otocil k CX30 / CX5. A ak to neurobi on, urobi to zakaznik 🙈

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Milan prosim ta zisti koľko sa ich na SK predalo. Pretože neverím, že niekto príčetný si toto čudo kúpi...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            curgali Oliver, nie som si isty, ci sa so mnou este budu po tomto teste bavit - nezachytil som nikde inde tolko kritiky Len importerske a predvadzacie auta su v pocte xy+.....a mam pocit, ze to su skoro jedine na SK.

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Milan tiez si myslim...za tu cenu mas lepsie EV a s väčšim dojazdom. O Mazde sa hovorilo ako o japonskom BMW...ale ak sa včas nespamäta, tak jej prechod na EV môže zlomiť krk...

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 musis trocha viacej chvalit Kodo designovy styl a Mukainada filozofiu (po nasom prelozene tvrdohlavost;-) a vsetko bude OK

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja jasne, nabuduce spomeniem. Ale vlastne pockaj, asi tak skoro nabuduce nebude pri ich uvadzani novych EV na trh )))

          • curgali
            curgali komentoval
            Upraviť komentár
            Milan buď sám sebou a nepodľahni tlaku predajcov a nerob im zdarma reklamu...na to sú tu iní tkz, youtuberi...my od teba čakame neskreslenú pravdu..
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #40
          Wilo ak si pozries diskusiu pod videom, nie si zdaleka jediny, kto uvazuje podobne ​ Z tohto auta musi mat marketingove oddelenie hlavu v smutku a nezavidim im ulohu vykreslit to vsetko pozitivne.
          To zadne sedenie nie je take zle. Ak si zvyknuty na trojdveraky, tak budes v pohode. Je to aspon 5-miestne auto, co je male pozitivum.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            No neviem, mne uz Mazda CX3 prisla vzadu strasne klaustrofobicka ked ju manzelka kedysi davno zvazovalo, a detom sa tam nepacilo vobec. A to mala regulerne dvere a vacsie okna, aj ked dost vysoko zacinajuce. Tuto je to tak 2x tmavsie a okna 2x mensie 🤷‍♂️
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #41
          Podarilo sa mi ako prvemu na Slovensku otestovat novu Zafiru.
          Pozor, idem fakt do hĺbky a otvoril som aj pandorinu skrinku - spotreba vs. netto kapacita baterie.
           

          Komentár


          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            video super ako vzdy, auto tiez velmi dobre. Uz len chyba vyrobna kapacita ako pri spalovakoch a ceny tiez zarovno, alebo menej ako za spalovaky a potom uz fakt nie je o com

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Prave s tou cenou to nie je tak mimo. Ked si zoberies, kolko stal Tvoj Leaf a zoberies zakladnu cenu kratkej Zafiry s 50kWh bateriou, tak si na cene cca 1:1. Ano, so zafirou nedas taky dlhy trip, ale....pozri cenu v zaklade so 75kWh a tiez to nie je prestrelene.
            Doba dodania zaznela na konci, mam potvrdene Oplom na Sk, ze to su realne 4-5 mesiacov. Tak snad si vyclenili vacsie, resp. dostatocne dodavky baterii, aby nedopadli ako pri Mokke.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Recenzia super ako vzdy, auto OK, cena tiez. Dost by ma stvalo ze dojazd, spotreba a stav nabitia su ukazovane len orientacne.
            Stale ale nechapem elektrifikaciu tychto dialkovych dodavok. Toto si snad normalny clovek nekupi na jazdenie po meste. Chapem ale ze 5 a viacclenne rodiny maju problem najst nejake primerane auto. Preco este nie je elektrifikovane take Combo? To by s rovnakou bateriou dalo minimalne o 50 az 100km vacsi dojazd. Povodna Zafira bola jedno z celkom dobre pouzitelnych aut. Ale teraz idu kadejake crossovery a SUV, tak sa musela porucat.
            Uz cakam kedy to pride trend z ameriky a prejde sa na pickupy...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja praveze povodna Zafira - teda aspon Bčkova, ktora sa aj mihla v zaberoch ma problem s odkladacimi priestormi. Tam si nemas kam dat telefon, penazenku, nie to este nieco vacsie. Ale to v tom obdobi bol problem aj Astry a dalsich modelov. Tato velkost a typ karoserie to plne eliminuje a sem naozaj nastahujes cokolvek.
            Taketo auto ma vyznam pre ludi, alebo aj firmy, ktore potrebuju prepravit xy ludi, mat alternativu aj pre prevoz viac ludi. Zaroven im nevadi mat sedacky vyhodene niekde v sklade a vozit v tom tovar. Ked jazdis po meste a okreskami, tak to jazdenie je nielen prijemne, ale aj velmi usporne pri domacom nabijani.
            Problem nastava pri dlhom transfere na dovolenku a pod. Tam je to dost onicom. Aj ked, auto sa rychlo nabija, takze da sa........ale ten dojazd je proste slaby.
            Pre Opel a cele PSA bolo s minimom nakladov mozne spravit dalsiu alternativu k dodavkovej skrini na elektrinu, takze by bola skoda to nevyuzit.
            Mensie modely sa tiez uz chystaju na trh (mozno uz aj niekde v EU su) ale tam tato velka baterka nebude. Tvarovo a velkostne sa zrejme nevojde.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 s odkladacimi priestormi v B Zafire mas pravdu, tam ma este hnevala ta nevyberatelna lavica v druhom rade. Samozrejme v tejto novej verzii je miesta dostatok. Ale stale mi unika cielova skupina tohoto auta. OK, beriem mensia firma/zivnostnik nemusi mat dodavku a osobak, ale iba toto. Inak mozno nejake skoly/urady alebo male sportove skupiny na dopravu v ramci okresu. Ale stale mi to pridu marginalne skupiny.
            Cize zaver, auto je to dobre dobre na kratke trasy. Pokial niekto pada do cielovej skupiny tak super kupa. (P.S.: uvidime co v zime spravi coldgate)

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja zimneho rapidgate sa netreba bat ako v pripade inych, aktualne ponukanych starsich EV. Pozri moj teste Vivara z februara:https://www.youtube.com/watch?v=RwOzjCv2xIU&t
            Je tam spomalenie, ale zo 100 na cca 75 a dalsie skoky podobne. Takze ziadna polovica, ci tretina ako Niro, eNV200 a dalsie auta starsieho typu.
            Zober si uz len situaciiu, ze mas 3 deti a povedzme nejakeho psa. Alebo ste len aktivna rodina, co chori rada bicyklovat, korculovat....cokolvek, co potrebujes pri kazdom akomkolvek kratkom vylete napratat do auta. Tuto v tej najdhsej verzii krasne, s usmevom na tvari. Ak navyse obcas vozis aj svokru alebo inu osobu k svojej rodine, taketo auto potrebujes. Cize ano, nie je to masovka, ale nebude to ani vynimocny jav.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 ked trochu vyspecifikujes tu aktivnu rodinu, tak mozno par zaujemcov najdes. Ale podmienka je vlastne parkovanie, pripadne byvanie mimo mesta. Ale to je zbytocne zachadzanie do detailov. Podla mna je na elektromobiloch vidno presne ako sa automobilky k tejto teme stavaju. Vyrabaju elektromobily pokryvajuce okrajove casti ich portfolia, aby si neparazitovali na predajoch hlavnych produktov B/C segmentu, kde maju najvacsie marze. Takze ak clovek chce klasicky sedan/5 dverak/kombi tak nenajde nic, maximalne plugin hybrid. Toto im zatial staci na vykrytie pokut za fleetove emisie a tam to konci. Dopadne to asi tak ze B/C segment nakoniec pokryju Cinania a Tesla.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            Nabijat auto s dojazdom 300 km aj mimo toho ze clovek nema garaz / miesto kde nabijat kde parkuje je pohodaaaa. Ja som skoro tri tyzdne na Slovensku svojeho leafa nabijal len na DC lebo rodina zije v bytovke, a to mam dojazd 120 km, bez problemov.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja ale praveze tieto dodavky sa tesia coraz vacsej oblube. HB, combi a ine klasicke velkosti a tvary aut su dnes out. Cize z tohto pohladu si vies naozaj vybrat ci chces smradlaka, alebo si doplatis na elektricku. No a je uz len na tebe, ci ti staci dojazd a nabijanie ta obmedzuje, alebo nie.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            mne sa ta zafira velmi paci a keby kupujem teraz nove auto veeeelmi uvazujem, fakt vydarene auto

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Teq tak u teba si ju viem predstavit. Pes, moped vzadu a kopa batoziny v Leafe je tak trochu zazrak Tuto by si to mal luxusne. Ale ty vela jazdis po dialnici. Nerobil by ti problem ten maly dojazd, alebo si OK s tym ist 110kmh ?

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            110 km/h je lepsie ako terajsich 90-100 km/h aby som nevaril bateriu, plus rychlost nie je vsetko, zafira vie nabijat na 100 kW, takze pri idealnej hustote nabijaciek preco neist aj 120-130 km/h, castejsie zastavky mi nevadia, pokial nie su zachadzky a nabijacky maju dostatocny vykon

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            to je velka pravda, len potom si na cene dobijania ako pri spalovacom aute. To je najvacsie minus. Ale ak je to raz za cas, preco nie.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            presne tak, kolko krat za rok potrebujes ist na dlhsiu cesty ako 300 km? a potom kupit adekvatne auto

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            ja asi tak 100x za rok.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            to je skor ojedinele taur, ale moze byt. v tom pripade pre teba asi najlepsie len teslu

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Teq tentokrat som nekritizoval dojazd, iba velkost auta. Zaparkovat v meste bude celkom narocne (mozno ze sa mylim, ale tuna vo Viedni je s to s dodavkami v centre dost problem). Samozrejme platena garaz sa da najst.
            Inak na mna dojazd moc maly. Par krat do roka robim skoro 900km. Pred koronou som bezne robil meetingy v Prahe na otocku, presne taketo auto by sa niekedy hodilo ked som bral kolegov co prileteli do Viedne. Ale nabijacia siet zatial nie je na takej urovni. V mojom pripade taketo auto by muselo mat zimny dojazd minimalne 400, ale lepsie aspon 500km pri dialnicnych rychlostiach. Ako druhe auto na behanie po meste je to brutalne velke.
            Ale ako tak pozeram, tak vyzera ze minoritna skupina som asi ja :-D.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Problem parkovania je hlavne sirka. Na dlzku sa parkuje uz dost malo. Na sirku je Zafira na urovni TMS.
            TMX je o 8 cm sirsia ako Zafira, s zrkadlami o 7 cm sirsia ako Zafitra. Zafira je o 25cm dlhsia ako TMX.

            Length 5306 mm
            Width 1920 mm
            Width with mirrors 2204 mm
            Height 1890 mm
            Wheelbase 3275 mm

            Tesla Model X Height 1684mm TMS 1445mm
            Tesla Model X Width 1999mm TMS 1964mm
            Tesla Model X width with mirrors 2271 mm TMS 2187mm
            Tesla Model X Length 5052mm TMS 4970mm
            Tesla Model X Wheelbase 2967mm TMS 2957mm

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja minorita si urcite s takymi najazdami. Vacsina ludi ma denny najazd do 30-50km a dalej ako 200km idu mozno raz/dva krat do roka.

            Vacsinovej populacii bude toto auto stacit. Problem vidim skor v tom, ze vacsina populacie nepotrebuje dodavku. Takze v podstate je to auto mierene na minoritnu skupinu v ramci vacsinovej skupiny 🙈 alebo priamo na taxikarov / letiskove transfery, kde to dava absolutny zmysel.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo byvali casy ked som robil cez 200km denne a 500+ cez vikend. Uz som sa ale umravnil a teraz mam denne ~50km a vikendy tak 200+ a 1-2 krat do mesiaca 500+. K tomu Corona docasne obmedzila vsetky dialkove najazdy.
            Ale k teme, fakt jedine 100% pouzitie takehoto auta je pre hotel/airport transfer a van taxi, vsetky ostatne modely pouzivania stale maju vacsie/mensie nedostatky.

          • Teq
            Teq komentoval
            Upraviť komentár
            esteze mi na moje auto nikto nepovedal nedostatky, inac by som s nim nechodil kazdy mesiac mimo korony 300 km tripy s dvoma mopedmi na taznom alebo 800 km do talianska, a teraz nezabookoval dovolenku 350 km daleko kde berem troch dospelych, dvoch psov, jedno dieta, dva mopedy a bicykel

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Teq tak na to sa dá povedať len jedno: REŠPEKT!!!

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Teq <> ZOE II to zvlada v pohode. Za mesiac 4500km. Tesla nie,ved SCH je este menej ako DC. Zatial mi na pustom vychode najvacsi pocit istoty dava AC22kw Zoicka.
        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 244
          •      

          #42
          jux Tuna je zopar zakladnych minimalnych rozmerov pre parkovacie miesta. Dlzkovo sa Zafira vojde iba do pozdlzenho boxu. Inak v kazdej inej konfiguracii bude vytrcat. Snazim sa parkovat tak aby som nikdy netrcal do cesty. Neviem ci zo Zafirou sa to bude dat.
          Pripojené súbory

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Stredna dlzka ma presne 5m. Tato "L" rovnych 5,3m. Na dlzku je to hebedo a ma to velky zadny previs.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 853
          •   

          #43
          Napriek tomu, ze Zafira je dost okrajova klientela, celkom Vas zaujala. Najblizsie dva dni si svoje spotreby a dojazdy este overujem na identickom aute, v cargo verzii - Vivaro-e. Take iste, ako som testoval vo feb. t.r.

          Komentár

          • milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 853
            •   

            #44
            Rozhovor o www.mojelektromobil.sk + pozvanka na e-salon
             

            Komentár

            • milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 853
              •   

              #45
              K vyssie uvedenemu prispevku o dojazde Vivaro a Zafira.
              Nakoniec som vyskusal realny dojazd 50kWh v tomto "mensom" aute (Vivaro-e "L" s 500kg nakladom)
              V meste s klimou v tychto skoro letnych dnoch 210km a podla nabijacky 4 zvysne percenta v aute. Rozdiel prazne a nalozene auto iba +-1kWh.

              Takze ak by nad tym niekto uvazoval, pre kuriera na denne motanie sa po meste staci aj mala bateria. Akonahle planujete vylety mimo a hlavne dialnicu, je 75kWh nutne minimum !

              Komentár


              • ICE666SVK
                ICE666SVK komentoval
                Upraviť komentár
                210km nieje zle, mozno by niekto potreboval co ja viem o 100 ci 150km viac. Nezahrnies do dalsich videi realne namerane dobijanie na rychlnoabijackach, ze za kolko nabije tych 100 - 150km. Mozno si niekto povie, tych 210km je mu malo, ale ak by niekde za kratky cas nabil dalsich 100 ci 150 tak by mu to stacilo. A keby vedel tento udaj trebarz z tvojich videi, tak ho to mohlo presvedcit.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                Ano, uz som nad tym rozmyslal a skusim to aspon obcas aplikovat.
                Tak konkretne pri tejto mensej verzii Vivaro-e som vramci testu spravil aj odsledovanie prvych percent, ked auto ide na max.
                Realne z 4 percent co pisal stojan sa 50km nabilo presne za 5min. Potom ta rychlost klesa pod 100kW, ale je to ukazka, ze sa da a ked pride clovek s naozaj vybitou bat., tak tych 5min nie je ani na jednu cigaretu.
            Pracuje...
            X