Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 770
    •   

     

    Komentár

    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 770
      •   

      Toto da odpovede mnohym, co rozmyslaju nad vymenou za starsi model. A zaroven vyvola otazky, preco zas korea musela tak zasadnu vec dovrzat...
       

      Komentár


      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Ako sa pocitovo javí tých 50 Nm, o ktoré Niro EV prišlo? Je lenivejšie? Prípadne máme k dispozícii nejaké merania zrýchlenia pre porovnanie s eNirom?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Mierne lenivejšie. Osobne mi to nevadilo, výkon bol stále dostatočný. Bratovi to vadilo dosť :-) Staré Niro, alebo aj EV6 RWD to má lepšie. Čo sa týka prešmyku, iné pneu majú aj pri starom lepšiu trakciu ako pôvodné.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tommik rozdiel je tam o pol sekundy horsie zrychlenie 0-100. V beznej jazde tazko postrehnutelne, urcite radsej toto ako hrabat tristo metrov od semaforu
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 770
      •   

      Prvé novoročné video, sľubovaný rozhovor o sieti IONITY.
       

      Komentár


      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Nesledujem Ionity, nejako ma to nezaujíma. Akurát na FB písal 1 Čech, že v ČR je Ionity takmer najlacnejší v porovnaní s inými operátormi
        Naposledy upravené 1fisker; 02-01-2023, 20:31.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Zahraničie ako cestuješ? Ešte nejako po free? Či nejako inak.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Nechodím nikam do zahraničia, občas na Moravu, otočím to na 1 nabitie z domu. Minulý rok v Chorvátsku - Elen zadarmo
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 770
      •   

       

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 770
        •   

         

        Komentár


        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Celkovo hodnotim video ako zaujimave, informacne vcelku hodnotne a na vysokej urovni pripravene. zopar postrehov (zoberte si z nich co uznate za vhodne. Nie je mojim cielom frflat, skor by ma potesilo ak by moje mozno az kriticke slova padli na urodnu podu):

          1. Ak si toto video kladlo za ciel ukazat ludom ktori dodnes jazdia velke porcie kilometrov na firemnom ICE aute, ze BEV je (aspon pre nejaku cast z nich) solidne pouzitelna alternativa, tak je podla mojho nazoru uplne kontraproduktivne hovorit o tom, ze jazda sa uskutocnuje za nevyhodnych podmienok (mozno nevyhodnych pre BEV, ale uplne beznych na nasich cestach pocas zimy). Urcite neslo o ziadne extremne pocasie, Takze toho prizvukovania nepriaznivych podmienok tam bolo podla mna zbytocne vela. Asi by stacilo sucho skonstatovat, ze dnes su podmienky take a onake, cize typicke pre dane rocne obdobie. Z komentara mam pocit, ze este aj ten vietor sa pocas dna neustale tocil tak, aby vzdy fukal oproti smeru jazdy. To, ze si clovek v aute kuri, ked je vonku 0 az 5 stupnov je snad samozrejme, alebo to treba explicitne povedat, lebo by sa tu nasiel niekto, kto najradsej soferuje v lyziarskom vystroji?.A k teme nizsiemu dojazdu v zime - napokom aj ICE auta maju v zime vyssiu spotrebu. 5 az 10% navyse. Ak akceptujem tvrdenie z videa, ze v lete to auto spravi 400 km dojazd, tak je to v zime len o 15% menej ako v lete. Len o trochu vacsi rozdiel medzi letom a zimou ako pri ICE, ziadna velka tragedia.

          2. Frazy "nahanal som ho po kopcoch, vobec som ho nesetril, nedal som mu dychat" a podobne citovo zafarbene vyjadrenia. Nuz, pod tymto si kazdy predstavi nieco ine... Kazdopadne by som svojou optikou hodnotil ten jazdny styl skor ako pohodovu plynulu jazdu a nie nejake nahananie.

          3. Ta prva cast testu mala ktoru presne cast "nahananie v kopcoch"? Netusim ako daleko sa podarilo dostat za Nitru, Beladice som este zachytil, no dalej ako do Novej Bane by som to netipol. A tam je kopec tak hadam pri Tekovskych Nemcoch, ostatne drobne zvrasnenia krajiny tazko nazvat kopcami. Plati teda to co v predoslom bode. Zbytocne prehananie. To mne vo faktografickom videu vyslovene prekaza.

          4. Porovnavat Superba/Passata s ID3 nie je asi uplne na mieste. Urcite nie cez cenu, lebo tam musi ID3 vyjst financne lepsie ako ten Superb. TCO pre sice o trosku lacnejsi Superb bude kvoli servisu a PHM jednoducho o dost vyssie. Takze ako argument k vyssej obstaravacej cene sa da lahko uviest porovnanie TCO na povedzme 4 roky (to je taky standardny zivotny cyklus firemneho auta) po hlavnych polozkach (obstaranie auta, registracny poplatok, servis, nabijanie/tankovanie, poistky... mozno az po odhad zostatkovej ceny pri predaji auta).

          5. Chapem, ze trolovia a zloprajnici rypu a vas to uz asi dost nebavi. Skuste nehrat ich hru, lebo oni budu rypat stale, na comkolvek budu hladat chyby. Bude im vadit nizky dojazd, hoci malokto z nich najazdi denne viac ako 200 km. Bude im vadit vysoka cena, no nedokazu si zratat TCO. Bude im vadit, ze nabijanie dlho trva, ale to, ze tankovat chodia na benzinku a BEV sa nabije doma v garazi kym vodic spi si neuvedomuju... Bude im vadit, ze pri tahani privesu to nikam nedojde, hoci prives za sebou vliekli mozno 3x za cely zivot... A ked sa bude zdat, ze im uz musia dojst "argumenty", tak pridu s tym, ze BEV auta maju vysoku hmotnost, co je problem z pohladu zivotnosti ciest a nosnosti poschodovych garazi.

          Tou cielovkou videa by nemali byt trolovia a frflosi. A preto by sa nemali taketo videa sustredovat na ich nezmyselne pseudoargumenty a prisposobovat sa ich retorike. Podla mna je pri firemnom aute dolezitych niekolko veci:
          - financny pohlad na vec (TCO, pripadne cashflow), ktory je dolezity pre majitela firmy / financneho riaditela, pripadne dalsich manazerov.
          - splnenie ucelu firemneho auta - je jasne, ze iny ucel je ak niekto potrebuje auto pre taxi, rozvoz jedla, referenta/obchodnika, konzultanta, manazera. zdialane auto pre ludi z kancelarie... pri kazdom ucele sa daju stanovit minimalne poziadavky, ktore jednoznacne eliminuju z vyberu auta, ktore niektoru z nich nesplnia. A najdu sa aj take scenare, ktore BEV eliminuju, resp. BEV ktore ich splni bude mimo financne moznosti.
          - benefity pre vodica - ci uz samotna uroven komfortu a jazdnych vlastnosti alebo aj pripadne vyuzitie firemneho auta na sukromne ucely (toto ovplyvnuje preferencie, ktore clovek ma, ak si moze nove firemne auto vybrat, resp. vyber ovplyvnit). V tomto bode sa daju zaratat aj nejake pohnutky samotneho vodica o mensiu osobnu uhlikovu stopu a podobne.
          - spolocensku zodpovednost firmy - uz vela rokov velke firmy stanovuju pre firemne auta limity na emisie, robia rozne eko audity, kopec firiem zaviedlo alebo zavadza ISO 14000, z pohladu marketingu je bonusom ak je firma zelensia (a jednou z oblasti moze by prave preferencia BEV voci ICE sluzobnym autam)

          Proste dobrych argumentov sa da najst vela. Ja osobne som clovek pragmaticky a prilis emocialne brnkanie na struny mi je proti srsti.
          Na druhej strane som nikdy nebol youtuber ani influencer (ani som nemal taku ambiciu), tak redakcii elektromobil.tv nechcem kecat do toho ako to maju robit. Mozno prave kontroverzia a tie emocie maju levi podiel na medialnom vytlaku a uspechu Ja by som vsak velmi privital, ak by sa vam podarilo trosku zmenit retoriku, viac sa zamerat na fakty ako na emocie a hlavne zbytocne dookola neopakovat niektore z mojho pohladu nie uplne podstatne informacie.
          Naposledy upravené PistaTT; 18-01-2023, 23:03.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT vdaka za zhliadnutie a za nazor.

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          Milan, dobré video asi ako všetky tvoje predchádzajúce práce. Prezentácia ID.3ky veľmi dobrá, aj keď auto veľkosti Golfa s hmotnosťou takmer 2 tony je už na zamyslenie. Pre niektorú skupinu profesií ako sú napr. obchodný manažér, ktorí potrebujú v krátkom čase absolvovať dlhšie trasy po diaľnici sú elektromobily v porovnaní s ICE stále o veľkých kompromisoch a prispôsobovaní.

          Povedzme si na rovinu, že na slovenských diaľniciach sa jazdí štýlom minimálne + 10 - 15 km/h. V práci využívame množstvo ICE vozidiel, nedávno sa nám vozový park rozšíril o KIA EV6 AWD. Je to zaujímavý elektromobil, ale stále len alternatíva, ktorú používame na diaľničné presuny max. do 150 km. Jednoducho okrem nadšencov sa nikomu nechce hľadať nabíjacie stanice a plánovať trasy, v tomto ICE stále ponúka vyšší komfort. A s tým nárastom spotreby v zimnom období to nie je až také ružové.

          Často absolvujem cestu do Vysokých Tatier a zrealizoval som ju aj so spomínanou KIA EV6. Je síce pravda, že vďaka ohrevu akumulátora som sa dostal na výkon nabíjania 233 kW v Budči, ale priemerná spotreba viac ako 30 kWh pri dodržiavaní predpisov pri aktuálne miernej zime je priveľa. Reálny dojazd 280 km v zimnom období pri úspornejšej jazde je jednoducho málo. A to sa ešte nebavíme o jazde vyššími rýchlosťami ako som spomínal vyššie. A to píšem ako človek, ktorý má odjazdených viac ako 150 000 km na elektromobiloch. Na dlhé, rýchle presuny po diaľniciach je stále vhodnejšie ICE a pravdepodobne ešte dlhú dobu bude.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          E-Up! netreba zatracovať elektromobily len preto, že kórejci žerú 30kWh/100. Na väčšie rýchlosti a dlhšie trasy je treba čo najväčšiu efektivitu a tam sú vhodné skôr autá typu sedan, nie rôzne crossovery. Treba počkať na Ioniq6 alebo rovno skúsiť Tesla Model 3, kde sa človek v zime pod nulou pri diaľničnej 140 km/h dostane maximálne na 23 kWh/100 ale väčšinou pri teplotách okolo 5 stupňov, čo bývajú túto zimu, okolo 20 kWh/100 km.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          E-Up! pozri to, ze Slovak nedodrziava ziadny predpis nie je problem auta. Preco v Rakusku ide 130/100 a 50? Prejdes hranice a iny clovek. Sam pises o zimnom dojazde okolo 280km (opat zdorazujem, ze dialnica, nie mix ani mesto) a povies, ze kvoli tomu chodite v redakcii len na trasy do 150km. What? Preco? V lete to das z BA do KE bez nabitia ked si das pozor. V zime som tiez uz s predhrevom v Kii absolvoval kratucku prestavku na Budci - toto bude uz najblizsie, velmi zaujimave video koncom januara/na prelome mesiacov.
          Aj keby som musel stat dvakrat, stoji mi to za to. Realne ekologickejsia cesta, komfort, vacsie ticho v kabine aj pri tej vysokej rychlosti. Ak by som to mal platit tak si prepocitaj servisne intervaly, ukony a takisto pri vhodnom nabijacom programe aj rozdiel PHM vs kWh.
          Ja uz spalovak nechcem a to znova a stale pripominam, ze moje sukromne auto spravi v zime 100km max. Keby som chodil 3x do tyzdna 500km streku, tak bud sa naucim na vlak, alebo sa s niekym spojim a striedame sa/delime naklady.
          PS: na EV6 som ja v decembri dosiahol 238kW na Budci ;-P

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          Bohužiaľ nežijeme v Rakusku, a taká je realita. Rozumiem, že sa na to pozeráš z vlastného pohľadu, ale majitelia ICE nie su ochotní poľaviť zo svojho komfortu, ktorý je spojený s vyššími rýchlosťami na diaľniciach. Bolo by to skvele, ak by tá spotreba bola len na diaľnici, lenže trasa do Popradu nie je tvorená len diaľnicou, trasa medzi BB a RK priemernú spotrebu dosť zníži, takže reálna spotreba na diaľnici v kopcoch bude vyššia.
          Elektromobil je v nižších rýchlostiach tichý, pri 130ke je aerodynamický hluk vyšší ako hluk motora. Keď uz ale spomínaš náklady EV vs ICE, bral si do úvahy obstarávacie náklady tebou testovaného ID.3ky a napr. rovnako výkonného a vybaveného Golfa 8? Rozdiel v cene bude minimálne 10000 EURO. Možno ti to príde ako hejtovanie EV, ale v takýchto situáciách EV stále ťahá za kratší koniec.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem či jazdite po inom Rakúsku ako, ja ale moja skúsenosť je, za da tam sa striktne dodržiava MPR prakticky len v obci a na miestach s extra obmedzeniami dopravnými značkam. Diaľnica štandardne 140-145 trištvrtiny osobných áut. Okresky 110 štandard
          Naposledy upravené PistaTT; 20-01-2023, 07:42.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
          Rozdiel v cene bude minimálne 10000 EURO
          Da sa predpokladat (a pre konkretne zadane modely aj vypocitat), ze takyto rozdiel sa dorovna na nakladoch na PHM a servis pri najazde okolo 100 - 150 tisic km. Takze dajme tomu to potrva okolo 3 rokov.
          Samozrejme v zavislosti od konkretnej motorizacie porovnavaneho ICE, cien PHM a tiez sposobu a ceny nabijania BEV (kedze ceny nabijania maju obrovsky rozptyl) sa samozrejme moze dorovnat aj skor alebo aj vobec.
          Preto pri porovnavani nie je vhodne pozerat len na kupnu cenu ale na TCO konkretnych porovnavanych modelov.

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT

          Ak sa pozrieme na obstarávaciu cenu bude realita asi ešte horšia. Cenníková cena Milanom testovaného vozidla začína na sume 44 000 EURO bez DPH, rovnako vybavený Golf 8 2,0 TSI DSG R-Line vychádza približne 29 000 EURO bez DPH, rozdiel v cene 15 000 EURO. Ak by sme predpokladali, že ročne firma najazdí 50 000 km a vozidlo si ponechá 4 roky bude celkový kilometrový nájazd 200 000 km.

          Ak budeme ako reálnu spotrebu Golfa brať 6,5 l / 100 km pri aktuálnej cene cca. 1,55 za 1 l to predstavujú celkové náklady za palivo 20 150 EURO. Pri ID.3 počítajme reálnu spotrebu 20 kWh vrátane strát pri nabíjaní, ak by sme nabíjali len doma, čo pri takom nájazde je asi dosť nereálne pri aktuálnej cene cca 0,16 EURO za 1 kWh máme náklady za nabíjanie 6400 EURO.

          V prvom kroku sme ušetrili 13 400 EURO za palivo, resp. energiu. ID.3 potrebuje 2 servisné prehliadky, Golf 6, povedzme, že rozdiel bude 1500 EURO v neprospech Golfu. Povedzme, že reálne po prejdení 200 000 km sa celkové náklady vrátane obstarávacej ceny oboch vozidiel vyrovnajú. Keď si plánujú vozidlo ponechať maximálne 100 - 150 000 km tak ID.3 dáva možno zmysel pri menšom akumulátore s nižšou obstarávacou cenou.

          Každopádne komfort jazdy pri takomto intenzívnom využívaní elektromobilu vzhľadom na potrebu plánovania ciest bude nižší ako s ICE a to môžem z vlastnej skúsenosti potvrdiť ako majiteľ elektromobilu.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Nerozumiem prečo pri TSI berieme tabuľkovú kombinovanú spotrebu a pri EV už berieme nejakú asi reálnu???

          Golf 2.0 TSI v rukách obchoďáka určite za 6,5 jazdiť nebude. Treba si pozrieť spritmonitor.de, kde je priemer málo cez 8 litrov, čiže pri obchoďákovi reálne okolo 9 litrov.

          Tým pádom náklady na palivo nie 20.150 € ale 27.900€ a úspora na EV teda nie (20.150 - 6.400) 13.750€ ale 21.500€.

          Edit: Takže podľa konfigurátora vychádza aktuálny Golf 2,0 TSI DSG R-Line vo výbave maximálne sa približujúcej k ID.3 Pro S Performance (z videa) presne 39 650 € s DPH, teda 33 000 € bez DPH.

          Tak a teraz môžme počítať
          Naposledy upravené tommik; 20-01-2023, 09:43.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84, v 99% suhlasim s tym co napisal PistaTT.
          Aj ja by som trochu ubral od toho zvelicovania podmienok, pretoze to boli uplne normalne podmienky pre zapadne Slovensko pocas zimneho obdobia. Co ma hovorit potom zbytok Slovenska kde je minimalne o 5 stupnov menej a sneh.
          Najrozumnejsie by bolo keby si pridal GPS log (nieco ako ma nick81 vo svojich videach) kde by si kazdy mohol do detailov pozriet testovaciu trasu a parametre (kludne aj na Patreon, ludia co chcu vediet viac si vdacne za dobry subor dat zaplatia).
          Takisto je rozdiel obchodny zastupca a obchodny zastupca. Tato kombinacia je pre ludi co zo sebou vozia maximalne nejaky demo produkt a laptop a jazdia v ramci jedneho regionu. Pre ostatnych je to zatial stale neefektivne, minimalne do casu ked bude mat kazda firma na parkovisku pre navstevnikov aj nabijacky.
          Ja nie som obchodny zastupca, ale mam na starosti celu strednu a vychodnu Europu. Pravidelne sa mi stava ze idem na meeting na otocku z Viedne Praha/Budapest/Zagreb/Ljubliana. Vzdialenejsie destinacie uz lietam. Uz aj Praha na otocku je celkom zaberak v aj spalovaku.
          Napriek tomu som si objednal BMW i4 (dokonca iba e35, lebo e40 mi nevychadzalo do budgetu) a idem to skusit. Jednu zastavku som ochotny na nabijanie po ceste obetovat, a dufam ze Ionity za ten rok, pokial mi auto pride este zahusti siet.
          Ale na rodinne dovolenky na dlhe vzialenosti truhlou na streche budem stale pouzivat spalovak. Pri vzdialenostiach ake parkrat rocne jazdime (500km+) to inak nezvladnem.
          Ako sa tu spominalo, pre firmy je najdolezitejsie TCO, ci uz pri vlastnictve alebo operativnom leasingu. Toto by bolo potreba dodat. Taku tabulku sa da vyrobit za 15 min. Staci 3 zakladne najazdy (10/20/30 tisic km za rok a naklady na 3/4/5 rokov) ked sa do toho zauctuje este sucasna vysoka inflacia, tak elektro auta budu vychadzat este lepsie, lebo vacsina nakladov z TCO je v prvom roku.
          Jediny problem ktory vidim su momentalne ceny na rychlonabijackach. Jediny rozumny model je z mojho pohladu Ionity pausal (cisto na SK moze byt aj ine riesenie).

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          tommik

          Ak sa za každú cenu chceme baviť o najnižších nákladoch, tak si zmeň 2,0 TSI za 2,0 TDI a bude to za 6,5 l/100 km. Rovnako ID.3 nebude jazdiť za 18,5 kWh pri rovnakom štýle jazdy ako Golf TSI za 8 l. Nechce sa mi to tu ďalej rozpitvávať, každý nech si urobí vlastný záver. Stále si však stojím za tvrdením, že elektromobil pri častom jazdení na trasách dlhších ako 250 km je menej komfortný ako ICE (potreba plánovania nabíjania, prípadná obsadenosť nabíjacích stojanov, porucha a pod.).

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          tommik pravdu hovoris, dlhorocna skusenost s koncernovou 1.4TFSI a 1.8TFSI mi hovoria, ze 1.4 chodi dlhodobo za cca 6.5 l/100km, 1.8 je problem sa udrzat na 8.0 l/100km. Ak niekto ocakava spotrebu v tomto rozmedzi pri 2.0TSI tak to musi byt echt dochodcovsks jazda a aburdna naivita. Realny vodiv v realnych podmienkach, zime, zapchach atd to bude mat skor za 9 litrov, takze treba k tym nakladom na benzin pripocitat aspon 50%. V rukach obchodaka / zamestnanca co tomu bude davat knedlik by som to kludne videl na >10.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Tak u nas vo firme riesime flotilu cez operativny lizing, ktory zahrna vsetku starostlivost o auta okrem tankovania. Takze je vcelku lahko porovnavat.
          Predtym som mal od roku 2018 Superb Sportline 4x4 TDI DSG s lisprice asi 37k bez DPH za 530 mesacne bez DPH pri 48 mesiacoch / 30 000 km rocne. Realne je moj najazd vyssi, asi 45k rocne, takze finalne vybrane auto stalo cosi viac po rekalkulacii na potrebny najazd. Porovnavat vsak budem pri standardnych podmienkach 30k rocne, lebo tak davame auta nacenovat.

          Ked som na jesen 2021 vyberal auto, tak som mal o.i. taketo ponuky na 54 mesiacov / 30k km rocne - ceny bez dane:
          - Superb Sportline TDI DSG, list price 40 000, mesacna splatka 647 (leaseplan) + budgetovanych cca 130 eur na PHM - bolo jasne, ze Superba, aj trosku slabsieho ako ten predosly, uz nezopakujem. Auta podrazeli, zlavy nizsie, najomne o vyse 100 drahsie.
          - Passat TDI DSG, list price 44 000, mesacna splatka 636 + budgetovanych cca 130 eur na PHM
          - Octavia RS TDI DSG, list price 30 600, mesacna splatka 510 (leaseplan) + budgetovanych cca 130 eur na PHM
          - KIA EV6 RWD Earth, list price 44 150, mesacna splatka 620 (arval)

          Zhodou okolnosti boli fleetove zlavy na uvedene auta velmi podobne, okolo 11,5 %, okrem Passata, kde bola zlava 26 %
          V najomnom si lizingovka sama zrata naklady na prihlasenie, cestnu dan, poistky, servis, pneumatiky a tiez odhadovanu predajnu cenu po vrateni auta.

          Firma zaroven okrem najmu plati PHM za realne ceny (co bude dnes viac ako budgetovany odhad zalozeny na cenach PHM tusim z roku 2020) no na druhej strane vypyta od zamestnanca preplatenie nadspotreby nad urcitu uroven a tiez za alikvotnu cast spotreby PHM za sukromne kilometre nad urcity pocet.

          Takze to bolo rozhodovanie, ci zo Superba presadnut do sice velmi slusnej ale "iba" Oktavky alebo zobrat EV6 - dat cely budget do najomneho a nabijanie zobrat na seba

          Pri 30k rocne je to 6 MWh domacej elektriny, pri 45k km rocne asi 9 MWh. Nieco vykryjem Kaufland/Billa zadarmo popri nakupovani, nieco naopak kupim drahsie na ZSE, ci vynimocne Ionity. Kazdopadne cca do 100 eur mesacne pri 3500 - 4000 km. Za taketo peniaze mam pekne EV aj na sukromne jazdenie. Fajn deal.
          A to vo finale ani financne neskodujem, nakolko nemusim doplacat nadspotrebu nafty (ci uz formou dotankovavania za vlastne alebo by mi to firma nechala jednoducho zaplatit), ktoru som mal realne dlhodobo na urovni asi 30 % (6,7 l vs. 5,2 l podla TP) + nemusim ani riesit zaplatenie casti PHM na sukomne najazdene kilometre. Takze realne som na tom financne ja takmer rovnako ako pri predoslom Superbe (alebo keby som vybral Oktavku) a firma dokonca trochu malo penazi usetri.
          Naposledy upravené PistaTT; 20-01-2023, 22:57.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja nikdy netrafim vkus kazdeho divaka ani realitu kazeho obchodaka. Podla diskusie pod videom sa to ludom paci aj v takejto ukazke, na beznej simulacii zapadneho Slovenska a nasej zimy. Tu zimu zdoraznujem a aj planujem dalej. Pretoze to suvisi priamo s nabijanim. Vacsina majitelov a divakov sa mi pravidelne hlasi, ze im IDčka nabijaju pomaly a ako to, ze ja mam vzdy max vykon. Snazim sa preto ukazat ten rozdiel ked clovek auto nahana, aky je rozdiel 2stupne a 10 stupnov v garazi atd.
          Podmienky auta po celej noci v -15 na Orave zial nemam ako nasimulovat.Na druhu stranu - ruku na srdce, kolko ludi-firiem je tam a ma elektromobil? Zial, elektromobilta je zatial primarne o hlavnom meste. Tu je vacsina firiem, ktora si elektormobil kupuje, moze dovolit. Odtialto vyrazaju. A asi vacsina obchodnych zastupcov a spol maju rozdelene vacsinou regiony bud zapad, stred, vychod, alebo este na mensie-mozno len na kraje a tym padom maju este mensi dojazd.
          Citam tu tie diskusie, ako niektori beru radsej spalovak kvoli truhle atd. Neviem, to nie je moj recept na elektromobilitu. Spalovak by som zobral, keby som nemal ziadnu testovacku, spolupracu, rodinne elektro auto a potreboval by som ist k moru. Tam by som samozrejme Leafom nezasiel. Ale auta ako ID377 a vsetko podobne je s 2 zastavkami na dlhej trase pre mna osobne stale komfornym cestovanim a uprednostnil by som to pred lietadlom (ekologicke predsvedcenie) a jazdou spalovakom.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          To ja zas obchodak som s najazdom 3-4tkm mesacne cize cca 40rkm rocne. Vyrazam z PO bud po Ua hranicu, alebo opacnym smerom po DK. Najviac spravim za den 450km. Obcas cca 520km ked je porada vo fabrike. Pouzivam BEV <> Zoe s WLTP 385km. Ma DC len 46kw, ale zato AC22kw. Ani tak pomale nabijanie ma vobec v praci neobmedzuje pretoze som prisposobil sposob prace. Ved pocas nabijania nehypnotizujem rastuce %bat, ale tiez pracujem. Vybavim telefonty, emaily, nahodim objednavky do systemu, vypracujem ponuky, reporty .... pracu ktoru som predtym pri spalovaku robil doma. Sama sa nespravi a je jedno ci ten cas nad nou stravim s notebookom za stolom doma/kancli, alebo pri nabijasni v nedalekej restike/kaviarni ci v aute. Dokonca pracujem efektivnejsie lebo na emaily reagujem operativnejsie v priebehu dna a nie az vecer ked pridem domov ako za cias spalovaku. Skoro vzdy mam nabito aj do 100% skor nez mam hotovu administtrativu, tak ju dokoncim pri dalsom nabijani, alebo doma.
          Jazdim mesto, okresky i dialnice ( a tie rychlejsie 106km/h, predtym s ICE 90-100 lebo naklady nepustia), roviny i kopce (Tatry, Donovaly, Certovica), v lete, dazdi, snehu i vyhcodnarskej zime -15C. Nabijam len na verejnych nabkach pretoze som bytovkar.
          A v pohode to zvladam s tymto malym BEV. Obmedzuje ma v praci len veeelmi vynimocne, ked nastane necakana zmena planu, ale vlastne ani nie, lebo nic nieje take ze nemoze pockat 30-40min kym sa nabijem pred neplanovanou cestou parstokm ak ma nachytali s malo %bat.
          Myslim ze bezni obchodaci mozu s BEV fungovat ak trochu pohnu rozumom a nebudu trvat na ich pouzivani preeesne ako zvykli pouzivat spalovak..

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur kraaasny priklad ako sa to da. Budem rad ak to skopirujes aj na YT pod video. Uz sa tam par "obchodakov" ozvalo, ze sa s EV na tejto pozicii fungovat da.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Niesom registrovany na YT, nemusim byt vsade, ale kludne to tam skopiruj.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT - netrep somariny o rakúskej diaľnici. Ja jazdím každý týždeň a pri 130 km/h predbieham 75% aut. To jazdenie 140-150 bývalo, po zdražení už spomalili aj Rakúšania.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur nebudem si pod svojim menom kopirovat prispevky inych )))

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa pravda, rychlost nedodrzuju vacsinou madarske auta na dialnici A4. Ti casto ignoruju aj tie stacionarne radary. Ale vacsina Rakusanov chodi okolo 120km/h. Podobny trend si vsimam ale uz aj na Slovensku. Pri 130km/h patrim tak k 10-20% najrychlejsich aut. Dokonca aj pri spomaleni na 120km/h stale predbieham vacsinu osobakov. Az pri 110km/h sa to zacina vyrovnavat tak 50:50. Raz darmo, ludia uz setria na spotrebe. Ist 140-150 km/h je uz pre vacsinu luxus. Nova doba.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          To potvrdzujem. Na nadialnici po vyhcodnej polke SK od RK po Bidovce, este aj ked jazdim svojich 106 obieham dost osobakov. Ved aj ja som so spalovakom jazdil na spotebu 95-100 (aby ma neobiehali kamiony), naklady nepustia... A obcas vidim aj kamnion obiehat oosobak.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Ospravedlňujem sa teda za môj názor ohľadne Rakúska, lebo tadiaľ jazdím len občas a v poslednej dobe som tam prakticky nebol. Hovoril som však o vlastnej skúsenosti a predovšetkým o high season dovolenkových presunoch. Možno sa situácia zmenila. Na SK si tiež človek všíma, že niektori vodiči jazdia na spotrebu, markantne to bolo vidieť v čase keď ceny phm atakovali 2 €, teraz už skôr výnimočne. Ale naďalej veľa ľudí jazdí po diaľnici +10 až +20 nakoľko za to sa pokuty nezvyknu dávať. A istá nemala časť vodičov v pohode aj rýchlejšie.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Ja sa nestazujem, tvoje videa su vzdy super a idu za hranicu beznych recenzii. Samozrejme, neda sa zachytit kazdy sposob pouzivania auta a zimu treba prizvukovat, pretoze v zime sa prejavia na elektromobile zasadne veci, ktore v lete normalny uzivatel ani nezaregistruje.
          Suhlasim ze predaje elektromobilov su zatial primarne vo velkych mestach (kde sa najviac oplatia). Ale pokial budujes kanal ktory ma robit aj osvetu elektromobilizmu, tak sa treba venovat aj ostatnym regionom. Z mojho pohladu je to prave tato cast Slovenska, kde sucasne (nie malobaterkace) elektromobily davaju zmysel. Na kazdodenne dojazdy do prace v najblizsom (okresnom/krajskom) meste z bydliska kde nie su ziadne rychlonabijacky a vacsina ludi ma k dispozicii zasuvku, je elektromobil ako stvoreny. Ked sa skombinuje z fotovoltikou na dome, tak to ma este vacsiu priechodnost.
          Sam mam stale malobaterkac s ktorym robim 95% jazd a velky spalovak vyuzivam na dlhe trasy a argument s truhlou zatial pre mna plati takisto ako pre Teba. Ked pride i4, tak samozrejme potestujem spotreby s truhlou aj bez. Na dieseli to robi skoro 20% plus na spotrebe pri 130km/h a bojim sa ze na elektroaute (a hlavne na takom s vysokou efektivitou ako TM3/TMS/Ioniq/i4) to bude este horsie.
          Dufam ze moje komentare neberies osobne, je to iba moj pohlad na vec. Som velmi rad ze sa venujes tejto tematike a doporucujem tvoje videa vsetkym co maju o danu problematiku zaujem.
          P.S.: Ta truhla/bicykle na streche by stali tiez za porovnavaci test :-)
          Naposledy upravené SKolja; 23-01-2023, 13:03.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja neboj, nic neberiem osobne
          Truhlicka na streche by mala vyznam. Ale iba sucasna jazda uplne rovnakych aut, rovnako zohriatych/vychladenych a na rovnakych pneu. Inak by to bolo velmi nepresne. A ja mam rad co najpresnejsie a najvyrovnanejsie podmienky

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Keď si predstavím, že pred 4 rokmi som lietal po služobkách v regióne medzi LC a CA na Leafe 40 (36 kWh využiteľných) štýlom 200 km doobeda, následne nabíjanie spojené s obedom a potom 200 km poobede, tak len krútim hlavou nad polemizovaním, či sa to dá aj s EV s dvojnásobnou netto kapacitou.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 770
        •   

         

        Komentár


        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Doplnkova otazka k EV6 - aku velku odhcylku v spotrebe maju data z infotainmentu auta voci OBD meraniam?
          (v podstate je toto velmi podobny kus ako mam sam, pricom auto / kia connect apka mi ukazuje spotreby, nad ktorymi tu ostatni neveriacky krutia hlavou a ja teda nemam pocit, ze by to ukazovalo nejako mimo realitu, no datami zo samotnej baterie nedisponujem)

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          prve kilometre podla Lubosovej diagnostiky ukazovalo auto vyrazne vyssie cisla (niekolko kWh) ako bola realita. Potom sa to dorovnalo.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT S diagnostikou to na Niro/EV6 prvé desiatky km nesedí. Rovnako sme to mali aj pri tomto teste. Nezistil som za 3 roky logiku, raz to vyzerá ako spotreba bez započínej rekuperácie, inokedy to nesedí ani s tým. Ustáli sa to až po mnohých desiatkach km, potom displej auta cca sedí s diagnostikou.
          Nechápem prečo to takto robí, lebo tie ich prvé spotreby sú "horšie" ako je reálny stav. Takže ľudia sa zbytočne vyplašia, pritom reálne je auto efektívnejšie.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          tak zase (ak by to tak bolo naschval spravene) ako psychologicky moment to nie je zle. na zaciatku jazdy vyplasit sofera, ze ide bomby a spotreba je vysoka - hocikto kto na tu spotrebu pozera si povie, ze asi musim ist plynulejsie aby som to dostal do nejakeho normalu.

          na mojom aute toto vsak nevnimam, max prve 2-3 km.
          Naposledy upravené PistaTT; 28-01-2023, 23:29.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT Z pohľadu, ak ti to kompenzuje nábeh čerpadla/kúrenia, aby ťa to nevystrašilo to znie síce ok. Ale novinár ak má jeho menšie okruhy len po okolí a povie vo videu o 2-3 kWh/100km vyššie hodnoty tam už to môže byť fatálne pre porovnanie z inými autami..

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Tak recenzie áut, čo sa ku mne dostávajú, v ani jednom prípade nie sú založené na krátkej jazde. Je jedno či je to volant.tv, autosalón na prime alebo garáž.tv a tak podobne. Je možné, že existujú aj iné typy novinárov, ale ich dosah by som neprecenoval.

        • E-Up!
          E-Up! komentoval
          Upraviť komentár
          ​Milan
          Prvé nabíjanie vašej EV6ky v Budči dosahovalo nízky výkon. Do Budče ste to mali nejakých 186 km a pred jazdou sa EV6ka v Rovinke nabíjala, čo by malo spolu s jazdou a predohrevom pripraviť akumulátor na maximálny výkon.

          V mojom prípade EV6 AWD štartovala so studeným aku a po 140 km rovnakej trasy pri podobnej teplote som do Budče prišiel s 30 % a nabíjací výkon po 60 sekundách začínal na 191 kW. Pri 44 % som mal 218 kW, do 55 % sa to držalo na nejakých 232 kW. Nabíjanie som ukončil po 14 minútach pri 75 %, výkon sa držal na 154 kW. Mne sa predohrev aktivoval asi 110 km pred Budčou.

          Nové Niro EV je krok späť v porovnaní s predchodcom. Takéto jazdy ako vo videu sú trápením pre auto a aj pre vodiča Dojazd rovnaký ako v minulej generácii, výkon nabíjania porovnateľný, pridali síce predohrev, iný interiér ale cenu vytlačili až na úroveň EV6. Kto to za tie peniaze kúpi?

          Video pekne spracované, len si prosím ťa uprav hlasitosť hudby, je podstatne vyššia ako hlasitosť reči a je to dosť nekomfortné. Mohol si do videa pridať čas jazdy, priemernú rýchlosť a spotrebu pri ceste tam a aj späť spolu s časom nabíjania.​

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          E-Up! zial az v KE sme zistili, ze sme v oboch autach sice zadali ZSE Budca. Ale v navigacii-ako bod kam smerujeme. Problem bol, ze identicky nazov treba najst v bodoch zaujmov, medzi nabijackami a oznacit nabijacku. Preto nam to v KE v oboch autach spustilo.

          Hudbu sa snazim nastavit tak, aby to bolo ok aj na repro, aj v sluchadlach. Tak nabuduce uberiem.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 770
        •   

         

        Komentár

        Pracuje...
        X