Po Vianocnom prihovore prinasam prve tohtorocne video. Snazil som sa polopate vysvetlit zakladne veci v AC teme. Iste, dalo by sa toho povedat viat, ist hlbsie, ale pre bezneho uzivatela by toto mohlo byt pouzitelne. Co poviete, je to pouzitelne?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Obsiahlu tému možností AC nabíjania - nabíjania striedavým prúdom, som skúsil skĺbiť do základných informácií vo videu. Nie každému majiteľovi, či záujemcovi...
- 4 likes
-
#76.107-01-2022, 18:29Upraviť komentárJa som zil v tom, ze ked pripajas kabel, tak sa ma najprv do nabijacky/stlpika az potom do auta (a odpajat opacne), nie naopak ako predvadzas vo videu. Bol som uvedeny do omylu, alebo je to uplne jedno? Ze vraj si niektore nabky pripadne ochekuju kabel, alebo take nieco ...
-
07-01-2022, 18:57Upraviť komentárv návode k airwheel zariadeniam (a dodavateľ to pri odovzdávaní/zaškolení zdupľoval) pripojiť "nabíjačku" ako prvú k batérii?, až následne prepojiť so sieťou. inak má hroziť počkodenie.
-
07-01-2022, 21:27Upraviť komentárVo videu su pri tom walboxe nejake instrukcie, tak tam to hadam je napisane ako sa to ma robit spravne. Je mozne, ze co zariadenie to ine instrukcie?
-
08-01-2022, 20:54Upraviť komentárzapojenie by malo byt uplne jedno, kedze najskor sa overi PP pinom zapojenie, nasledne CP pinom prudove zatazenie az nasledne cvakne silovka
-
10-01-2022, 07:32Upraviť komentárJa som toto video nebol schopny dopozerat, keby som bol laik, tak ma totalne vystrasi.
Strasne vela informacii ktore som si mal problem dat do kontextu a podla mna zle vysvetlene. Myslim, ze na zaciatok bolo potrebne len vysvetlit fungovanie AC nabijania - to ze mame 3 fazovy system laici chapu, takze vysvetlit, ze su potom auta na 1f, 2f a aj 3f a ze tam mozu byt rozne prudy. Mozno jednoduchu tabulku, kde by to bolo vidno. Ukazat schuko a cerveny 5 kolik (pripadne mozno este modry 3 kolik), to je ukazka cim nabijame doma.
Potom povedat, ktore auta su 3kw, 7kw, 11kw a ze existuju este nejake 22kw, ale dnes uz su zriedkave (a teda aj to 44kw Zoe).
Potom vysvetlit, co sa pouziva dnes, cize Type 2 a len spomenut, ze existuje aj Type 1, ukazat konektor a ze pre take auta treba redukciu.
-
10-01-2022, 08:23Upraviť komentárAd.1 Korejci maju nabijaciu kocku k auto na max 12A a teda 2,7kW a nie ako som zachytik vo videu ze 2,2kW.
-
10-01-2022, 08:36Upraviť komentárTechnicky zdatnejší zvládnu, ostatní sa naučia/zvyknú si.
Na čo si ale veľa aktuálnych ICEčkárov podľa mňa nezvykne, sú 2 veci:
1) súbežné platenie parkovného a nabíjania - týka sa nabiek v parkovacích domoch, nákupných centrách, mestských parkoviskách a pod.
- skúste začať vyberať na benzínkach parkovné pri stojanoch, čo sa bude diať...
2) straty pri nabíjaní. Mne osobne, ak na UFC podľa dát z OBD dotlačím do batérie 27 kWh, príde faktúra na 29 kWh. To je cca euríčko navyše za jedno nabíjanie. Takýchto nabíjaní pár do týždňa, tak hneď z mesačného/ročného pohľadu sa bavíme už o celkom zaujímavých sumách.
- oni, keď dnes natankujú do nádrže 30 litrov, tak zaplatia za 30 litrov, nie za 32 a pod.
-
10-01-2022, 10:47Upraviť komentár
Vzdy zakladnym odrazovym mostikom je velkost baterie, respektive kolko energie potrebujem doplnit. Druhym dolezitym udajom je kolko mam na to casu.
Dalsou dolezitou velicinou su obmedzenia dane specifikaciu pripojneho miesta a kablov.
A az poslednou vecou su konektory. V podstate na nabijackach uz je aktualny iba Type2. V domacich podmienkach sa da vyuzit cervena/modra 3 fazova zasuvka (a samozrejme vsade tam kde sa pripajaju karavanisti) a vsade dostupna univerzalna "Shuko" 240V zasuvka. AC Wallbox je iba fixna nadstavba na domace zasuvky a pokial nema inteligentne riadenie, tak nie je pri spravne navrhnutej elektroinstalacii nevyhnutny. (samozrejme pridava dalsie ochrany ktore v lacnymch prenosnych nabijack z ciny nie su)
Naposledy upravené SKolja; 10-01-2022, 10:52.
-
10-01-2022, 12:25Upraviť komentár
Minule jedna teta so Shitygo nabijala pri nejkaych SOC70% uzasnych DC 11kw, ked jej to padlo pod 10kw som jej vysvetlil a nemala problem sa prehodit na AC7,2kw. Vacsinou staci osveta. Viem ze to bolo hlavne o kabloch, ale ked uz si rozoberal AC, tak vzdy sa hodi poucit ze sa da a malo by sa vyuzit na dorazennie, ludia pocuju aj na ti ze ved AC je lacnejsie, tak zbytocne preplacaju sadzbu DC za AC rychlost.
-
10-01-2022, 13:43Upraviť komentárAspon ti ostane volny slot na tvoje superrychle AC
-
10-01-2022, 15:15Upraviť komentárMozem Type 2 / Shuko kabel nechavat zapojeny v aute dlhsiu dobu bez nabijania alebo ho mam radsej odpajat? Ide mi hlavne o situaciu, ked pojdem na (predlzeny) vikend ku rodicom. Garaz totiz nemaju hned pri bytovke.
-
10-01-2022, 15:52Upraviť komentár
-
10-01-2022, 16:04Upraviť komentárToto bolo video o AC, teraz nak spravy podobne o DC. a ked bude toto spravene vysvetlene, tak sa povenovat nabijaniu ako takemu domace, na cestach ci kombinovane. A hlavne vysvetlit ten gulas z registraciami, kodmi, RFID, domaci a zahranicny roaming a rozne karty ci uz od poskytovatelov ako je GW, ZSE a ine + karty od samotnych automobiliek. Tu je to tak neprehladne, ze clovek nevie co je pre koho vyhodne a komu sa co oplati.
-
10-01-2022, 18:50Upraviť komentárOno to bolo skor propagacne video o GW.
-
Pôvodne zverejnené od vladozc Pozrieť príspevkyMozem Type 2 / Shuko kabel nechavat zapojeny v aute dlhsiu dobu bez nabijania alebo ho mam radsej odpajat?
Tak je vzdy mozne na dialku dobit/vykurit/vychladit a ked treba dobit, rezia auta ide zo siete, nie z baterie. Ak sa da, zvlast dolezite je napriklad nechat teslu na kabli pri zapnutom sentry, lebo sentry je velmi zrave.
Komentár
-
Nemám na to exaktný dôkaz, ale mám dojem, že ak nechám TMS na kábli, tak neplatí, že by všetka réžia išla priamo zo zásuvky. Skôr mám dojem, že ide všetko z batéria tak ako keby na kábli nebola, a až SoC batérie poklesne a nejakú malú hodnotu, opäť sa dobije. Bežne sa mi stáva, že prídem autu a hoci je na kábli, SoC je o 1% menej ako je nastavený limit, pričom nedobíja.
Skúsim pohľadať v servisných manuáloch, keďže ich teraz mám v origináli a zadarmo. Možno tam niečo nájdem.
-
-
Dakujem vsetkym za komenty a postrehy.
je to tema, v ktorej ma vacsina z nas jasno a neviem, kolko majitelov-kolenovrtacov pozera moje videa a nechalo by sa presvedcit na zaklade tychto info. Vo videu zaznelo, ze AC je moznost aj na DC staniciach. Niekedy s kablom, niekedy bez. GW povedal, ze je to ako nudzove, alebo lacnejsie riesenie ked niekto chce tento sposob.
uvedene priklady tam su. Okrem info, ze existuju aj nemecke auta, fungujuce na 2f. Toto som tam uz nedal. Vobec som nevedel, co cakat od takehoto videa, ci to bude mat vobec nejake zhliadnutia a odozvu. Tak doplnim nabuduce, ak pojdem viac do hlbky.
pre vsetkych, video o fungovani DC stojanov som spravil uz davno:
https://www.youtube.com/watch?v=Lnkuj0qclfc&t
Komentár
-
10-01-2022, 19:18Upraviť komentárA to aj opacne, napr. ze uja policajta poslali nabit sluzobne auto a nemal o tom ani tucha, tak tam strcil AC nuz som ho poucil, ze takto tam stravi celu smenu aj svoje volno po nej, tak mu varvim reku ujo toto modre je DC-chademo co vam rychlo nabije.
Podla mna to nezaskodi opakovat v kazdom videu o nabijani.
-
11-01-2022, 09:28Upraviť komentárNemyslel som to tak ze treba uvadzat Teslu a ich nazvoslovie ako vzor. Ale skor to rozdelenie nabijaciek podla primarnej funkcie. Chapem ze tvoj partner si chce odprezentovat svoju ponuku, ale tam to nekonci. Som si stale isty, ze prenosne nabijacky (minimalne tie co maju 3 fazovy konektor) su dostacujucim equivalentom k walboxom a na zaciatok (prvych par mesiacov/rokov) pokial si uzivatel neutrasie nabijacie rutiny su omnoho vyhodnejsie. Nikdy by som nedoporucoval davat walbox bez toho aby si dotycny uzivatel doma nabijanie vyskusal a zazil. Az potom sa moze riesit fixne umietnenie tak aby bolo co najkomfortnesie. Samozrejme dodavatel moze mat navrhnute svoje "best practice" a trafit zakaznikovi umiestnenie a typ walboxu, ale je dost velka sanca ze uzivatel bude mat iny nazor.
-
-
Test EV6 v mojom podaní. Žiadna full výbava za 63000. Ale presne z opačného konca+ všetko o V2L.
V spolupráci s predajcom vozidiel Kia, Auto-Malacky.sk som dostal na test základnú verziu tohto nádejného crossoveru, medičasom čerstvého CarOfTheYear 2022. ...
- 4 likes
Komentár
-
04-03-2022, 16:01Upraviť komentárPekný test. Vsuvka s kolenovŕtačmi a bandaskami pobavila
Z pomalšieho nabíjania než jeho výrobcom udávaný max výkon by som si ťažkú hlavu nerobil. Veď prax a toto fórum dokázalo, že autá schopné zužitkovať UFC výkon v drvivej väčšine stretneme na 50kW nabkách ťahajúcich +-45kW a to aj pri x stoviek km dlhých tripoch. Veď čo je doma, to sa počíta.
Potom tých >70kW, ktoré na pár minút vidíme aj my v Konách a eNirách nie je až tak tragických
-
04-03-2022, 19:38Upraviť komentár
Kopa ludi tieto auta zhana prave pre ooooo, 200+kW nabijanie. Staci, ze to potrebujes vyuzit raz, cestou na dovolenku a nestane sa, lebo ....
-
06-03-2022, 21:34Upraviť komentár
-
06-03-2022, 21:52Upraviť komentár
-
07-03-2022, 08:50Upraviť komentár
To ale nie je podstatne. Podstatne je to ze ludia vobec nie su ochotni sa spravat racionalne. Ked je nieco zadarmo, tak to vyuzivaju/zneuzivaju az pokial sa im to nezatrhne. Pritom keby si zobrali elektroauto, tak len na daniach zaplatia menej ako su schopni minut/prejazdit na elektromobile. Ale uz by nemali tu volnost hocikde tankovat zadarmo.
-
07-03-2022, 09:06Upraviť komentár
Ovladanie na stredovom paneli v najlacnejsej verzii tlacitkami super, prepinanie klima/radio je stale lepsie ako tie dotykove slidery vo VW group.
Dobra poznamka na manualne nastavovanie vysky svetiel, toto treba stale pripominat.
Navigacia/infotainment OK, ale ja by som bol konecne za to, aby sa vytvoril "standard" komunikacneho protokolu na zbernici OBD2 (to plati pre vsetky automobilky, nie len pre Hyundai/Kia) kde by auto poskytovalo vsetky data a clovek by si tam mohol nahrat vlastne riesenie priamo do head unit (nieco ako AA, ABRP a evDash dohromady). Automobilky by usetrili za vyvoj SW ktory nikto nepouziva (Tesla je tu vynimka) a ludia by si vzdy vybrali to co im najviac vyhovuje.
Z mojho pohladu je testovana konfiguracia jedno z najlepsich aut pre zacinajucich elektromobilistov. Samozrejme keby dana platforma a konfiguracia existovala v normalnej podobe (hatchback/ kombi) a nie SUV, tak by to bol killer aj na spotrebu. Ale zatial nie je, tak nam neostava nic ina iba chvalit to co je (tu istu poznamku mam aj k MY, su to riadne opachy)
-
07-03-2022, 09:10Upraviť komentár
-
07-03-2022, 15:07Upraviť komentár
-
08-03-2022, 07:13Upraviť komentárInak, ako by sa z praktického hľadiska dal ohodnotiť nabíjací port na zadnom nárazníku? Chápem, že na port na prednom nárazníku sa to nechytá, to koniec koncov asi žiadna iná pozícia, ale možno v porovnaní s portom na prednom, resp. zadnom blatníku?
-
08-03-2022, 08:09Upraviť komentár
-
08-03-2022, 08:17Upraviť komentárumiestnenie v zadnom rohu je dost neprakticke. Jedna vec su nabky typu Metro, ako pise Lubos. Ale druhym problemom su aj tie, ktore su umiestnene medzi dva boxy. Napr. v Auparku si musis nacuvat uplne dozadu, aby si netrcal do chodniku a potom je dost nekomfortne tam liezt za nabijacku a "lamat" tam kabel. V tomto lepsie auto ako Leaf neexistuje s umiestnenim portu.
-
08-03-2022, 10:15Upraviť komentár
Našťastie takýchto lokalít nie je veľa (ak si odmyslím HR diaľnice) ale za mňa to je vždy mínus u daného auta ak nemá port na čumáku.
-
08-03-2022, 21:27Upraviť komentárA uzasne sa parkuje na GW RK. Tam nacuvat do kopca cez obrubnik...
-
Veľa sa o tom hovorí, ale poriadne sa tejto téme asi nikto v SR/CR ešte nevenoval. Oficiálne info od VW Slovensko k fungovaniu aktualizácií cez vzduch.V mojich videách nájdete test všetkých aktuálnych verzií a modelov elektromobilov radu ID. Veľmi silným argumentom pri výbere nového elektromobilu zohráva pr...
- 2 likes
Komentár
-
Znie to až neuveriteľne, ale za volant BMW i3 som sa dostal až, keď jeho výroba končí. Opäť sa v tomto videu vraciam k témam ojazdených elektromobilov. Viac už vo videu
Moja premiéra za volantom populárneho BMW i3 sa konala až na jar 2022. Dovtedy sa mi možnosť poriadne si auto vyskúšať vyhýbala. Aj preto som to zobral čo na...
- 3 likes
Komentár
-
Tentokrat reklamne video, ale o nabijacke, ktora je za tu cenu podla mna dost bezkonkurencna. Ved juicebooster (ako podobny produkt) stoji dvojnasobok a jeho pouzivanie take easy nie je.
V spolupráci s českou firmou SECTRON Vám chcem predstaviť univerzálnu možnosť AC nabíjania. Wallbox má svoje nesporné výhody či už doma, alebo na pracovisku....
- 1 like
Komentár
-
02-04-2022, 19:04Upraviť komentárPrud cez elekroniku nabijacieho kabla je vzdy rovnaky ako prud ktory ide do auta. Urcuje ho auto. Silova cast nabijacieho kabla je len rele.
-
02-04-2022, 19:06Upraviť komentárNic si nepovedal o prudovom chranici... ma - nema ? aky?
-
02-04-2022, 19:12Upraviť komentárMa to podla popisu. Kuk sem, je to medzi ostat. tech. datami:
https://www.acnabijacka.sk/sectron-p...tromobil-11kw/
-
02-04-2022, 20:59Upraviť komentárViem, len si myslim, ze je to dolezite, podla mna si mal prudovy chranic (AC, DC) vo videu spomenut.
Nechcem rypat, ale elektrika na drevennej (OSB?) doske nie je koser.
-
02-04-2022, 21:53Upraviť komentár
Menic k FVE tam mam ani nie mesiac od spustenia, v lete planujem nahodit pod to nieco nehorlave. Aj ked ani v teplych poslednych dnoch a skoro max. vyrobe nebol ani zdaleka horuci, len vlazny. Je tam dodrzana vzdialenost od osadenia.
-
03-04-2022, 07:49Upraviť komentáruz mas FVE aj ty? CO si nakoniec zvolil? Aku konfiguraciu a od koho?
-
03-04-2022, 11:12Upraviť komentár
Montovalo led.sk - pan z akcie e-salon v boroch.
-
03-04-2022, 17:40Upraviť komentár3f ongrid, ze?
-
Pred pár týždňami som mal možnosť vyskúšať Enyaq Coupe RS. Krátke video s dojmami a novinkami prinášam v dnes zverejnenom videu:Najkrajšia, najvýkonnejšia, najmodernejšia. Veľa superlatívov, avšak zaslúžene. Elektromobil Škoda ENYAQ už v základnej verzií ponúka viac, ako sa môže zdať....
- 2 likes
Komentár
-
Vela z vas pozna Kika. Uz pred par tyzdnami sme dali na obraz stav jeho Xka po 300000km. Myslim, ze viac ako dobre video pre ludi, co budu stale tvrdit nezmysel o zivotnosti baterii aj celeho auta.V jedinečnom videu spoznáte majiteľa Tesly X, ktorý má toto auto od novoty a za 4 roky najazdil rovných 300.000 kilometrov. Ak ste doteraz verili hoaxom, že ...
- 3 likes
Komentár
-
Tak ako je to? Môže, alebo nemôže sa elektromobil ťahať? Keď má poruchu, tak asi nie ?! Ale čo ak je vybitý a chceme rekuperáciou niečo nabiť? A čo vyraďovanie do neutrálu pri autách, ktoré nevedia plachtiť? Ak ste si doteraz mysleli, že to je plošne všade dovolené, tak veľký omyl. Viac už vo videu a oficiálnom stanovisku automobiliek.Téma stará, ako elektromobilita sama. Kým jedna skupina majiteľov a aj výrobcov povie, že za určitých podmienok ich elektromobil môže byť odtiahnutý, druhá t...
- 3 likes
Komentár
-
22-05-2022, 08:36Upraviť komentárRobte ako chcete, ale pre kazdy elektromobil plati ze pokial sa da auto zapnut a v hlavnej baterii je aspon tolko energie, ze sa v D- cku vie aspon pohnut, staci ho v D-cku zacat jemne tahat, co je vlastne rovnaky rezim, ked ide auto z jemneho kopca, co je u kazdeho bev vzdy legalne. Tento rezim auto vyuziva neustale pri spomalovani, takze mu nijako nemoze ublizit.
Je jedno, ci rekuperaciu ma alebo nema. Dolezite je neprepinat rezimy ale nechat D stale. Samozrejme neprehanat rychlost.
Ked sa auto neda zapnut ani po dobiti12V baterie, tak ostava len odtah podla navodu vyrobcu.
Zaklad je nikdy nevybit uplne hlavnu bateru aj ked sa da dobit napr. generatorom.
-
22-05-2022, 09:47Upraviť komentár
-
No, neviem ako vy, ale ja by som v takomto prípade neexperimentoval a zavolal road assistance. V prípade Tesly (TMS) sa v manuáli píše, ža v žiadom prípade sa auto nemá odťahovať tak, že sa kolesá dotýkajú cesty. Má sa buď naložiť na korbu odťahováka, alebo píšu aj o možnosti zdvihnúť jednu nápravu (podľa možnosti prednú) a druhú dať na "dollies", čo sú vraj nejaké vozíky (ešte som také nikdy nevidel). A aj pri nakladaní na odťahovák sa má auto cez touchscreen prepnúť do tow mode a podvozok do jack mode (ak má pneumatické tlmiče).
Rovnako by som postupoval aj pri Fabii alebo inom lacnejšom aute, dnes už pokiaľ viem lano nie je súčasťou povinnej výbavy, a nie som si istý, či a za akých okolností je dnes dovolené auto ťahať. Každý servis má dnes k dispozícii odťahovák s možnoťou úplného naloženia, podobne rôzne asistenčné služby zazmluvnené poisťovňami. Ťahať auto so zdvihnutou jednou nápravou som naposledy videl v americkom filme.
-
23-05-2022, 08:03Upraviť komentárSom sice vystudovany elektrikar, ale netusim ako to je riesene. Ale predpokladam ze na rekuperaciu je v systeme AC/DC menic ktory meni striedave napatie z motora na jednosmerne ktorym sa dobija bateria. Otazkou je ci to je ten isty ak sa pouziva pri AC nabijani, alebo iny ktory zvlada kratkodobo vyssie vykony rekuperacie. kazdopadne ako
Samozrejme iba ak je auto v normalnom rezime a je zaradene D alebo N a neprepinat.
Komentár