Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • milan84
    milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 732
    •   

    #76
    Po Vianocnom prihovore prinasam prve tohtorocne video. Snazil som sa polopate vysvetlit zakladne veci v AC teme. Iste, dalo by sa toho povedat viat, ist hlbsie, ale pre bezneho uzivatela by toto mohlo byt pouzitelne. Co poviete, je to pouzitelne?
     

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som zil v tom, ze ked pripajas kabel, tak sa ma najprv do nabijacky/stlpika az potom do auta (a odpajat opacne), nie naopak ako predvadzas vo videu. Bol som uvedeny do omylu, alebo je to uplne jedno? Ze vraj si niektore nabky pripadne ochekuju kabel, alebo take nieco ...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur ano, asi mas pravdu. Ten ilustrak som mal z ineho videa a ani som si to neuvedomil. Osobne to robim raz tak, raz tak.
      jux by sa mohol zapojit, ci to je kvoli potencionalnemu zaisrkeniu na strane auta a opotrebovaniu konektora, alebo aky to ma dovod.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      v návode k airwheel zariadeniam (a dodavateľ to pri odovzdávaní/zaškolení zdupľoval) pripojiť "nabíjačku" ako prvú k batérii?, až následne prepojiť so sieťou. inak má hroziť počkodenie.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Vo videu su pri tom walboxe nejake instrukcie, tak tam to hadam je napisane ako sa to ma robit spravne. Je mozne, ze co zariadenie to ine instrukcie?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      zapojenie by malo byt uplne jedno, kedze najskor sa overi PP pinom zapojenie, nasledne CP pinom prudove zatazenie az nasledne cvakne silovka

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som toto video nebol schopny dopozerat, keby som bol laik, tak ma totalne vystrasi.

      Strasne vela informacii ktore som si mal problem dat do kontextu a podla mna zle vysvetlene. Myslim, ze na zaciatok bolo potrebne len vysvetlit fungovanie AC nabijania - to ze mame 3 fazovy system laici chapu, takze vysvetlit, ze su potom auta na 1f, 2f a aj 3f a ze tam mozu byt rozne prudy. Mozno jednoduchu tabulku, kde by to bolo vidno. Ukazat schuko a cerveny 5 kolik (pripadne mozno este modry 3 kolik), to je ukazka cim nabijame doma.

      Potom povedat, ktore auta su 3kw, 7kw, 11kw a ze existuju este nejake 22kw, ale dnes uz su zriedkave (a teda aj to 44kw Zoe).

      Potom vysvetlit, co sa pouziva dnes, cize Type 2 a len spomenut, ze existuje aj Type 1, ukazat konektor a ze pre take auta treba redukciu.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ad.1 Korejci maju nabijaciu kocku k auto na max 12A a teda 2,7kW a nie ako som zachytik vo videu ze 2,2kW.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Technicky zdatnejší zvládnu, ostatní sa naučia/zvyknú si.

      Na čo si ale veľa aktuálnych ICEčkárov podľa mňa nezvykne, sú 2 veci:

      1) súbežné platenie parkovného a nabíjania - týka sa nabiek v parkovacích domoch, nákupných centrách, mestských parkoviskách a pod.
      - skúste začať vyberať na benzínkach parkovné pri stojanoch, čo sa bude diať...

      2) straty pri nabíjaní. Mne osobne, ak na UFC podľa dát z OBD dotlačím do batérie 27 kWh, príde faktúra na 29 kWh. To je cca euríčko navyše za jedno nabíjanie. Takýchto nabíjaní pár do týždňa, tak hneď z mesačného/ročného pohľadu sa bavíme už o celkom zaujímavých sumách.
      - oni, keď dnes natankujú do nádrže 30 litrov, tak zaplatia za 30 litrov, nie za 32 a pod.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 celkom si sa rozbehol :-). Dobre vysvetlene ale stale pre laika zlozite. Ja by som zacal tym ze su 2 typy nabijania, nabijanie ked auto parkuje (=Tesla destination charger) a nabijanie "pocas" cesty (=Supercharger).
      Vzdy zakladnym odrazovym mostikom je velkost baterie, respektive kolko energie potrebujem doplnit. Druhym dolezitym udajom je kolko mam na to casu.
      Dalsou dolezitou velicinou su obmedzenia dane specifikaciu pripojneho miesta a kablov.
      A az poslednou vecou su konektory. V podstate na nabijackach uz je aktualny iba Type2. V domacich podmienkach sa da vyuzit cervena/modra 3 fazova zasuvka (a samozrejme vsade tam kde sa pripajaju karavanisti) a vsade dostupna univerzalna "Shuko" 240V zasuvka. AC Wallbox je iba fixna nadstavba na domace zasuvky a pokial nema inteligentne riadenie, tak nie je pri spravne navrhnutej elektroinstalacii nevyhnutny. (samozrejme pridava dalsie ochrany ktore v lacnymch prenosnych nabijack z ciny nie su)
      tommik 1: suhlasim ze platit parkovne na nabijacke je trocha blbost, ale ako inak obmedzit statie bez nabijania? V Rakusku sa vsade plati tarif na minuty, nie na kWh dodane a potom nie je potrebne ziadne parkovne.
      tommik 2: su 2 typy strat: jedna pri konverzii AC/DC v stojane, toto by malo byt pokryte v cene a uctovat naozaj len dodane kWh do auta. Druhy typ strat je v aute pocas nabijania, ked cas energie je spotrebovana na beh nabijacieho managementu a inych potrebnych systemov auta (ale nie HVAC). Tieto reportovane v kWh dodanych do baterie nie su, ale auto ich realne spotrebovalo a tie treba zaplatit.
      Naposledy upravené SKolja; 10-01-2022, 10:52.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Predpokladam, ze sa myslelo parkovne prevadzkovatelovi parkoviska nie operatorom. Napr. v OC mas 3h zdrama potom sa plati, aleno na stanici mas 1h potom sa plati, alebo mestsky parkovaci automat, alebo jednoducho sukromnik ktory suhlasil s postavenim nabky, ale nema z nabijania nic, tak preco by nechaval parkovat auta zadarmo, to tam radsej postavi spalovaky.

      milan84 Este si mohool spomenut ze je neeticke obsadzovat DC nabku s vykonom blizkemu AC vozidla (pri SOC nad 80-90%, pri studenej baterii).
      Minule jedna teta so Shitygo nabijala pri nejkaych SOC70% uzasnych DC 11kw, ked jej to padlo pod 10kw som jej vysvetlil a nemala problem sa prehodit na AC7,2kw. Vacsinou staci osveta. Viem ze to bolo hlavne o kabloch, ale ked uz si rozoberal AC, tak vzdy sa hodi poucit ze sa da a malo by sa vyuzit na dorazennie, ludia pocuju aj na ti ze ved AC je lacnejsie, tak zbytocne preplacaju sadzbu DC za AC rychlost.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Taur v podstate s tebou suhlasim ale na druhej strane nie kazdy ma cas striehnut ked nieco riesi kedy prekroci 80% alebo kolko. Pripadne nieco vybavuje a nesedi cely cas v aute a nemoze odbehnut. Plati rovnako ako kazdy iny tak neviem co sa tolko nad tym vzrusujes Aspon ti ostane volny slot na tvoje superrychle AC

    • vladozc
      vladozc komentoval
      Upraviť komentár
      Mozem Type 2 / Shuko kabel nechavat zapojeny v aute dlhsiu dobu bez nabijania alebo ho mam radsej odpajat? Ide mi hlavne o situaciu, ked pojdem na (predlzeny) vikend ku rodicom. Garaz totiz nemaju hned pri bytovke.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash Nehovorim o pripadoch ked niejsu pri aute.

      vladozc S normalnymi bezpecnymi komponentmi by to nemal byt problem, Ved je bezne nastavit si odlozene nabijanie o x-hodin ked je nizky tarif, alebo vyhriatie auta na nejaku hodinu pred odchodom a vtedy je auto pripojene na kabli/nabke. S tym sa rata.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      Toto bolo video o AC, teraz nak spravy podobne o DC. a ked bude toto spravene vysvetlene, tak sa povenovat nabijaniu ako takemu domace, na cestach ci kombinovane. A hlavne vysvetlit ten gulas z registraciami, kodmi, RFID, domaci a zahranicny roaming a rozne karty ci uz od poskytovatelov ako je GW, ZSE a ine + karty od samotnych automobiliek. Tu je to tak neprehladne, ze clovek nevie co je pre koho vyhodne a komu sa co oplati.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ono to bolo skor propagacne video o GW.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1393
    •      

    #77
    Pôvodne zverejnené od vladozc Pozrieť príspevky
    Mozem Type 2 / Shuko kabel nechavat zapojeny v aute dlhsiu dobu bez nabijania alebo ho mam radsej odpajat?
    Ja nechavam typ2 zastrceny vzdy, ked je auto v dosahu typ2. Bud v garazi, alebo vonku.
    Tak je vzdy mozne na dialku dobit/vykurit/vychladit a ked treba dobit, rezia auta ide zo siete, nie z baterie. Ak sa da, zvlast dolezite je napriklad nechat teslu na kabli pri zapnutom sentry, lebo sentry je velmi zrave.

    Komentár


    • Dus
      Dus komentoval
      Upraviť komentár
      Nemám na to exaktný dôkaz, ale mám dojem, že ak nechám TMS na kábli, tak neplatí, že by všetka réžia išla priamo zo zásuvky. Skôr mám dojem, že ide všetko z batéria tak ako keby na kábli nebola, a až SoC batérie poklesne a nejakú malú hodnotu, opäť sa dobije. Bežne sa mi stáva, že prídem autu a hoci je na kábli, SoC je o 1% menej ako je nastavený limit, pričom nedobíja.
      Skúsim pohľadať v servisných manuáloch, keďže ich teraz mám v origináli a zadarmo. Možno tam niečo nájdem.
  • milan84
    milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 732
    •   

    #78
    Dakujem vsetkym za komenty a postrehy.
    Taur o neetike pri obsadzovani nabijaciek som v zakladoch o typoch kablov a moznosti AC nabijania nechcel hovorit je to tema, v ktorej ma vacsina z nas jasno a neviem, kolko majitelov-kolenovrtacov pozera moje videa a nechalo by sa presvedcit na zaklade tychto info. Vo videu zaznelo, ze AC je moznost aj na DC staniciach. Niekedy s kablom, niekedy bez. GW povedal, ze je to ako nudzove, alebo lacnejsie riesenie ked niekto chce tento sposob.
    SKolja preco by som mal uvadzat ako vzor Teslu a ich SuC a Dest.charger? Myslim, ze tam zazneli aj teroreticke, aj prakticke info o com wallbox je. Vzdy sa da hovorit viac, ale na uvod to naslo svojich divakov a prinieslo info. Aspon teda take su doterajsie odozvy, ktore mam. Zvazim, ci este spravit nieco viac technicke s elektikarom, ktory by povedal o podmienkach, hrubke kablov atd pre vykonnejsie nabijania doma.
    tommik prevadzkovatel ti uctuje tolko kWh, kolko pretecie do kablu na vystupe z nabijacky. Ako efektivne s touto energiou naraba tvoje auto, je zial "tvoj problem". Ak uskladni menej (co je logicke), tak to nie je chyba nabijacky. Uz sa tu na fore riesilo, ze straty pri DC su +-5 percent pri autach, ktore dokazu informovat ake mnozstvo energie nie DOSTALI, ale ULOZILI. Alebo si to myslel nejako inak, inu situaciu?
    mozeg ano preklep, vdaka za opravu. Aj ked nepamatam si, kolko mi realne ukazoval merak v garazi na korejskom aute. Tebe dava 2,7kW realne?
    jeeff prave preto, ze si nedopozeral, pises zbytocne uvedene priklady tam su. Okrem info, ze existuju aj nemecke auta, fungujuce na 2f. Toto som tam uz nedal. Vobec som nevedel, co cakat od takehoto videa, ci to bude mat vobec nejake zhliadnutia a odozvu. Tak doplnim nabuduce, ak pojdem viac do hlbky.

    pre vsetkych, video o fungovani DC stojanov som spravil uz davno:
    https://www.youtube.com/watch?v=Lnkuj0qclfc&t

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Ja som nemyslel zrovna kolenovrtacov (tam je to hrach na stenu), ale obycajnych neznalych lajkov. Sa s tym bezne stretvam na nabkach ze nevedia co cinia. A to aj opacne, napr. ze uja policajta poslali nabit sluzobne auto a nemal o tom ani tucha, tak tam strcil AC nuz som ho poucil, ze takto tam stravi celu smenu aj svoje volno po nej, tak mu varvim reku ujo toto modre je DC-chademo co vam rychlo nabije.
      Podla mna to nezaskodi opakovat v kazdom videu o nabijani.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Nemyslel som to tak ze treba uvadzat Teslu a ich nazvoslovie ako vzor. Ale skor to rozdelenie nabijaciek podla primarnej funkcie. Chapem ze tvoj partner si chce odprezentovat svoju ponuku, ale tam to nekonci. Som si stale isty, ze prenosne nabijacky (minimalne tie co maju 3 fazovy konektor) su dostacujucim equivalentom k walboxom a na zaciatok (prvych par mesiacov/rokov) pokial si uzivatel neutrasie nabijacie rutiny su omnoho vyhodnejsie. Nikdy by som nedoporucoval davat walbox bez toho aby si dotycny uzivatel doma nabijanie vyskusal a zazil. Az potom sa moze riesit fixne umietnenie tak aby bolo co najkomfortnesie. Samozrejme dodavatel moze mat navrhnute svoje "best practice" a trafit zakaznikovi umiestnenie a typ walboxu, ale je dost velka sanca ze uzivatel bude mat iny nazor.
  • milan84
    milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 732
    •   

    #79
    Mokka v zime. Zerie vela, ale zaroven rychlo nabija.
     

    Komentár

    • milan84
      milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 732
      •   

      #80
      Dalsi test ID.3 s potvrdenim jeho kvalit. Tentokrat v zimnych podmienkach technika pod drobnohladom.
       

      Komentár

      • milan84
        milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 732
        •   

        #81
        Uplna novinka na SK trhu. Opat ako jeden z prvych
         

        Komentár

        • milan84
          milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 732
          •   

          #82
          Test EV6 v mojom podaní. Žiadna full výbava za 63000. Ale presne z opačného konca + všetko o V2L.
           

          Komentár


          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Pekný test. Vsuvka s kolenovŕtačmi a bandaskami pobavila
            Z pomalšieho nabíjania než jeho výrobcom udávaný max výkon by som si ťažkú hlavu nerobil. Veď prax a toto fórum dokázalo, že autá schopné zužitkovať UFC výkon v drvivej väčšine stretneme na 50kW nabkách ťahajúcich +-45kW a to aj pri x stoviek km dlhých tripoch. Veď čo je doma, to sa počíta.
            Potom tých >70kW, ktoré na pár minút vidíme aj my v Konách a eNirách nie je až tak tragických

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik bandasky a kolenovrtaci boli prve co mi pri vyuziti V2L Slovakmi napadlo
            Kopa ludi tieto auta zhana prave pre ooooo, 200+kW nabijanie. Staci, ze to potrebujes vyuzit raz, cestou na dovolenku a nestane sa, lebo ....

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            tommik kolenovrtaci a bandasky nie su vtip ale nechutna realita. U nas v praci 99% kolegov ako argument proti elektromobilu pouziva to ze v ramci firmy pri spalovacom aute maju zadarmo palivo v ramci celej EU (plati firma) a pri elektromobile len v ramci mesta/firmy a pri cestovani mimo firma preplaca iba nabijanie v pripadne sluzobnej cesty. A to nehovorim o Slovensku v mojom pripade ;-)

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja A preco firma robi rozdiel v preplacani mimo mesta, pracujes pre petrolejarov?

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Taur, pretoze firma podpisala zmluvu iba z jednym dodavatelm energie ktory operuje iba v danom meste. Mesto je hlavne mesto krajiny a zaroven samostatny administrativny celok na urovni naseho kraja. Dodavatelska firma ma kompetencie na dodavku energie iba v danom regione (to iste ako u nas ZSE/SSE/VSE). A na roaming sa zmluva z nasou firmou nevztahuje.
            To ale nie je podstatne. Podstatne je to ze ludia vobec nie su ochotni sa spravat racionalne. Ked je nieco zadarmo, tak to vyuzivaju/zneuzivaju az pokial sa im to nezatrhne. Pritom keby si zobrali elektroauto, tak len na daniach zaplatia menej ako su schopni minut/prejazdit na elektromobile. Ale uz by nemali tu volnost hocikde tankovat zadarmo.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 A teraz nieco k teme (sorry za offtopic v predchadzajucich komentaroch). Velmi dobry test. Aj ja som jeden z tych ktory nie su na 100% nadseni z vonkajsieho designu, ja by smo prepracoval zadnu cast, z predu a z boku az po zadok je to celkom fajn.
            Ovladanie na stredovom paneli v najlacnejsej verzii tlacitkami super, prepinanie klima/radio je stale lepsie ako tie dotykove slidery vo VW group.
            Dobra poznamka na manualne nastavovanie vysky svetiel, toto treba stale pripominat.
            Navigacia/infotainment OK, ale ja by som bol konecne za to, aby sa vytvoril "standard" komunikacneho protokolu na zbernici OBD2 (to plati pre vsetky automobilky, nie len pre Hyundai/Kia) kde by auto poskytovalo vsetky data a clovek by si tam mohol nahrat vlastne riesenie priamo do head unit (nieco ako AA, ABRP a evDash dohromady). Automobilky by usetrili za vyvoj SW ktory nikto nepouziva (Tesla je tu vynimka) a ludia by si vzdy vybrali to co im najviac vyhovuje.
            Z mojho pohladu je testovana konfiguracia jedno z najlepsich aut pre zacinajucich elektromobilistov. Samozrejme keby dana platforma a konfiguracia existovala v normalnej podobe (hatchback/ kombi) a nie SUV, tak by to bol killer aj na spotrebu. Ale zatial nie je, tak nam neostava nic ina iba chvalit to co je (tu istu poznamku mam aj k MY, su to riadne opachy)

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa
            Senior Member
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja - ze by Wien Energie ?

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja diky. tak mne dizajnovo vobec nereze I5. Uz sa uplne okukal. Nepochybujem, ze by som si zvykol aj tu na to prepinanie medzi audio vs. klima, ale je to otravne a neprakticke. U VW je jediny problem, ze klima panel nie je podsvieteny a tak v noci ides po pamati

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Inak, ako by sa z praktického hľadiska dal ohodnotiť nabíjací port na zadnom nárazníku? Chápem, že na port na prednom nárazníku sa to nechytá, to koniec koncov asi žiadna iná pozícia, ale možno v porovnaní s portom na prednom, resp. zadnom blatníku?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik Ak máš klasické parkovacie miesta, kde sa dá nacúvať je to jedno. EV6 sa dosť špiní ten zadok od hrany dole, ale konektor je elektricky otvárateľný kľúčom, alebo z vnútra tlačidlom. Takže je to v pohode. Celkovo s konektormi vzadu, alebo vzadu naboku je problém na nabíjačkach ako je ZSE Metro ZA, kde máš jednosmerku a šikmé parkovacie miesta. Je tam dosť náročné sa otočiť zadkom ku nabíjačke. V ZSE Metro Nitra, Murat Pezinok nemožné (ulička je veľmi úzka).

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            umiestnenie v zadnom rohu je dost neprakticke. Jedna vec su nabky typu Metro, ako pise Lubos. Ale druhym problemom su aj tie, ktore su umiestnene medzi dva boxy. Napr. v Auparku si musis nacuvat uplne dozadu, aby si netrcal do chodniku a potom je dost nekomfortne tam liezt za nabijacku a "lamat" tam kabel. V tomto lepsie auto ako Leaf neexistuje s umiestnenim portu.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            nick81
            milan84 Páni vďaka za potvrdenie aj mojich skúseností s autom s portom vzadu. Súhlas, šikmé státie v jednosmerke je ohubu. To sa vždy človek pobaví keď vidí ako sa tam 2+tonové autíčko snaží dostať
            Našťastie takýchto lokalít nie je veľa (ak si odmyslím HR diaľnice) ale za mňa to je vždy mínus u daného auta ak nemá port na čumáku.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            A uzasne sa parkuje na GW RK. Tam nacuvat do kopca cez obrubnik...
        • milan84
          milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 732
          •   

          #83
          Veľa sa o tom hovorí, ale poriadne sa tejto téme asi nikto v SR/CR ešte nevenoval. Oficiálne info od VW Slovensko k fungovaniu aktualizácií cez vzduch.
           

          Komentár

          • milan84
            milan84
            Senior Member
            • Jun 2015
            • 732
            •   

            #84
            Znie to až neuveriteľne, ale za volant BMW i3 som sa dostal až, keď jeho výroba končí. Opäť sa v tomto videu vraciam k témam ojazdených elektromobilov. Viac už vo videu
             

            Komentár

            • milan84
              milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 732
              •   

              #85
              Tentokrat reklamne video, ale o nabijacke, ktora je za tu cenu podla mna dost bezkonkurencna. Ved juicebooster (ako podobny produkt) stoji dvojnasobok a jeho pouzivanie take easy nie je.
               

              Komentár

            • milan84
              milan84
              Senior Member
              • Jun 2015
              • 732
              •   

              #86
              Dizajnovo rozdeluje, ale inak je to parada. Tu cenovku tam jednoducho citit.
               

              Komentár

              • milan84
                milan84
                Senior Member
                • Jun 2015
                • 732
                •   

                #87
                Pred pár týždňami som mal možnosť vyskúšať Enyaq Coupe RS. Krátke video s dojmami a novinkami prinášam v dnes zverejnenom videu:
                 

                Komentár

                • milan84
                  milan84
                  Senior Member
                  • Jun 2015
                  • 732
                  •   

                  #88
                  Vela z vas pozna Kika. Uz pred par tyzdnami sme dali na obraz stav jeho Xka po 300000km. Myslim, ze viac ako dobre video pre ludi, co budu stale tvrdit nezmysel o zivotnosti baterii aj celeho auta.
                   

                  Komentár

                  • milan84
                    milan84
                    Senior Member
                    • Jun 2015
                    • 732
                    •   

                    #89
                    Ochutnavka z asi najkrajsieho VW sucasnosti
                     

                    Komentár

                    • milan84
                      milan84
                      Senior Member
                      • Jun 2015
                      • 732
                      •   

                      #90
                      Tak ako je to? Môže, alebo nemôže sa elektromobil ťahať? Keď má poruchu, tak asi nie ?! Ale čo ak je vybitý a chceme rekuperáciou niečo nabiť? A čo vyraďovanie do neutrálu pri autách, ktoré nevedia plachtiť? Ak ste si doteraz mysleli, že to je plošne všade dovolené, tak veľký omyl. Viac už vo videu a oficiálnom stanovisku automobiliek.
                       

                      Komentár


                      • jux
                        jux komentoval
                        Upraviť komentár
                        Robte ako chcete, ale pre kazdy elektromobil plati ze pokial sa da auto zapnut a v hlavnej baterii je aspon tolko energie, ze sa v D- cku vie aspon pohnut, staci ho v D-cku zacat jemne tahat, co je vlastne rovnaky rezim, ked ide auto z jemneho kopca, co je u kazdeho bev vzdy legalne. Tento rezim auto vyuziva neustale pri spomalovani, takze mu nijako nemoze ublizit.
                        Je jedno, ci rekuperaciu ma alebo nema. Dolezite je neprepinat rezimy ale nechat D stale. Samozrejme neprehanat rychlost.
                        Ked sa auto neda zapnut ani po dobiti12V baterie, tak ostava len odtah podla navodu vyrobcu.
                        Zaklad je nikdy nevybit uplne hlavnu bateru aj ked sa da dobit napr. generatorom.

                      • Taur
                        Taur komentoval
                        Upraviť komentár
                        jux Tiez si to myslim, ale otazka je ako dlho min/km mozes auto takto tahat v D/B (alebo ist dolekopcom), teda ako dlho znesie rekup bez prestavky? Predpokladam ze je tam nejaky limit, obdobne ako ked ides z kopca spalovakom nemozes v N brzdit len brzdami bez prerusenia kilometre v kuse, lebo by zhoreli (preto sa brzdi aj motorom). Alebo moze BEV rekuperovat bez prerusenia teorericky z nula% do plneho nabitia??

                      • Dus
                        Dus komentoval
                        Upraviť komentár
                        No, neviem ako vy, ale ja by som v takomto prípade neexperimentoval a zavolal road assistance. V prípade Tesly (TMS) sa v manuáli píše, ža v žiadom prípade sa auto nemá odťahovať tak, že sa kolesá dotýkajú cesty. Má sa buď naložiť na korbu odťahováka, alebo píšu aj o možnosti zdvihnúť jednu nápravu (podľa možnosti prednú) a druhú dať na "dollies", čo sú vraj nejaké vozíky (ešte som také nikdy nevidel). A aj pri nakladaní na odťahovák sa má auto cez touchscreen prepnúť do tow mode a podvozok do jack mode (ak má pneumatické tlmiče).
                        Rovnako by som postupoval aj pri Fabii alebo inom lacnejšom aute, dnes už pokiaľ viem lano nie je súčasťou povinnej výbavy, a nie som si istý, či a za akých okolností je dnes dovolené auto ťahať. Každý servis má dnes k dispozícii odťahovák s možnoťou úplného naloženia, podobne rôzne asistenčné služby zazmluvnené poisťovňami. Ťahať auto so zdvihnutou jednou nápravou som naposledy videl v americkom filme.

                      • SKolja
                        SKolja komentoval
                        Upraviť komentár
                        Som sice vystudovany elektrikar, ale netusim ako to je riesene. Ale predpokladam ze na rekuperaciu je v systeme AC/DC menic ktory meni striedave napatie z motora na jednosmerne ktorym sa dobija bateria. Otazkou je ci to je ten isty ak sa pouziva pri AC nabijani, alebo iny ktory zvlada kratkodobo vyssie vykony rekuperacie. kazdopadne ako
                        jux pise na kratke vzdialenosti a malej rychlosti pri nizkej rekuperacii alebo plachteni, by nemal byt problem potiahnut ziaden elektromobil.
                        Samozrejme iba ak je auto v normalnom rezime a je zaradene D alebo N a neprepinat.
                    Pracuje...
                    X