Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Supernabíjačky - Supercharger

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • KENNY
    Member
    • Jul 2015
    • 48
    •   

    Bližšie k výkonovým skriniam Brno SC Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_case_spec.png
Videní:	985
Veľkosť:1,19 MB
ID:	96675 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_case.png
Videní:	828
Veľkosť:1,08 MB
ID:	96676

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      KENNY Zhodné cabinety ako si postoval Trenčín.
      Naposledy upravené nick.n17; 10-08-2024, 16:34.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 213
    • lubos1519
    •   

    Tie V3 skrine by ale mali byt spojene internou DC zbernicou a teda by sa to malo load balancovat spolocne na vsetkych 12 stojanov.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2024-08-12 o 8.12.41.png
Videní:	710
Veľkosť:393,9 KB
ID:	96683

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Prečo je potom na V3 to pravidlo nabíjania ob-stojan? To je potom nejaký ďalší limit?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      To neplati pre V3 ale pre V2 stojany (u nas V1 nie su). Cize vsade kde su 2 hrube kable (stary Tesla aj CCS) je potrebne si davat pozor na cislovanie 1A 1B, 2A 2B. Pre V2 nebol load balancing medzi "skrinami", cize skrina mala max 150kw a to delila medzi 2 stojany.

      V3 skrina ma standardne pripojene 4 stojany, ale vdaka DC bus medzi skrinami to nie je o tom, ze ked sa pripojja 4 auta na 1A 1B 1C 1D dostanu deleny vykon z jednej skrine (ktora je ak si dobre pamatam 375kw) ale vdaka DC bus medzi skrinami zvysny potrebny vykon pride zo skrine 2 a 3. Maximalny prepoj je na 3 skrine, vtedy je stredna z nich master a ostatne su slave (vidno to na tych velkostiach hviezdiciek na obrazku).

      Ja ale zo zvyku ked prichadzam na SuperCharger aj tak vzdy idem na stvoricu stojanov kde je najmenej aut ;-)

      Volakedy tu bol odkaz na zaujimavy instalacny manual k V3 SuperChargerom v PDF, ak chces ti to poslem, je to zaujimave citanie.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Dík moc. Netreba posielať. Čítal som to zbežne minule. Len to som chcel vedieť, či je to len zvyk kvôli V2. Šikovne vymyslené.
  • KENNY
    Member
    • Jul 2015
    • 48
    •   

    Brno má aktuálne 5 skriní V3. Predtým, kde boli 2 skrine sú teraz 3 skrine. Dve skrine V3 vzadu . Ako sú prepojené cez internú zbernicu cca 900V DC je otázne. Možno 2+3. Štyri a viac sa nedá interne prepojiť. Za zmienku stojí, že V3 skrine cez DC BUS vedia používať batériové úložisko Tesla Powerpack. Brno v roku 2020 malo 2x V2 skrine, v 2023 som postrehol 2x V3 skrine a v 2024 už má 5 kusov 575 kW pre 8+12 stojanov

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_2024.jpg
Videní:	739
Veľkosť:30,1 KB
ID:	96688 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_2023.jpg
Videní:	588
Veľkosť:29,9 KB
ID:	96689 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	brno_2020.jpg
Videní:	592
Veľkosť:102,7 KB
ID:	96690

    Komentár

    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 599
      •   

      Novy supercharger v CZ:
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	732
Veľkosť:1.013,0 KB
ID:	96712

      Komentár

      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 429
        •   

        Chysta sa novy SC v Bratislave? Podla mapy je to asi v Avione.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          kdesi som cital ze by mal byt dalsi ale fakt si nepamatam kde (neviem ci nie pri IKEA)
      • Dus
        Dus
        Member
        • Sep 2020
        • 107
        •   

        SC Brno včera. Konečne to spojazdnili. 12x v4 plus 8x pôvodných v3, spolu 20 stojanov. Kiež by to tak ako v Brne napredovalo aj inde. Brno začínalo so 4x v2.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20241006_161447107_iOS.jpg
Videní:	604
Veľkosť:136,4 KB
ID:	97068

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20241006_161724447_iOS.jpg
Videní:	514
Veľkosť:184,0 KB
ID:	97069

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Brno je uz spustene vyse mesiaca. Co sa tyka rozsirovania, tak tu jednoznacne plati, kde je vola tam je cesta, u nas to naraza na volu lokality a pripojenia, inak by Tesla nemala problem rozsirit kludne v Auparku pocet stojanov. Vzdy je jednoduchsie rozsirit lokalitu ako stavat novu. Ale musi chciet aj druha strana.

          Dnes ked najdes dobru lokalitu, blizko pri dialnici, s dostatocnou rezervovanou kapacitou, tak sa o teba pobiju.

        • Dus
          Dus komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff, určite nie vyše mesiaca. Žena bola na výlete s kamarátmi, 7.9. nabíjala v Brne a ešte to nefungovalo. Vracala sa 16.9. a tiež to ešte nebolo spustené. Ja som sa príležitostne pozeral do appky a vždy tam svietilo "8 stalls". Dvadsiatka mi zasvietila až v nedeľu 6.10.
          Ale to je snáď už jedno. Len aby niektorí vodiči stojany nezramovali, chýbajú tam totiž zarážky na kolesá. Stojan 4D je už nahnutý a na bielom kryte je škrabanec od nárazníka.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ok, pozrel som FB skupinu a tam pisali spustenie 17.9. cize skoro mesiac:

          https://www.facebook.com/groups/tesl...7889944106866/

        • Dus
          Dus komentoval
          Upraviť komentár
          Potom toho 16.9. mali smolu, bolo to deň pred spustením. A ja som sa asi odvtedy do appky nedíval.
      • Dus
        Dus
        Member
        • Sep 2020
        • 107
        •   

        Ešte jedna detailná fotka z SC Brno - (budúci) platobný terminál a (dotyková) obrazovka na stojane v4:

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20241008_112331767_iOS.jpg
Videní:	584
Veľkosť:83,4 KB
ID:	97092

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          To maju vsetky V4, asi sa pripravuju na EU poziadavky, Zaujimave je, ze nesvieti, to skor vyzera, ze tam nieco nie je namontovane. Zvycajne tam svieti hlasenie o cene, ale platby kartou nefunguju zatial nikde v EU.

          Myslim, ze to potrebuju aj kvoli tomu, ze niekde v EU nariadeniach sa pise, ze by mala byt vidiet cena a nabite mnozstvo, vid napr. tu:

          https://www.autoexpress.co.uk/tesla/...-electric-cars

        • Dus
          Dus komentoval
          Upraviť komentár
          Nesvieti to podľa mňa preto, lebo celý modul je odpojený od napájania. Ale niečo za tým sklíčkom určite je, na pravej strane sú štyri nejaké ledky či snímače, vidno to aj na fotke.
      • Dus
        Dus
        Member
        • Sep 2020
        • 107
        •   

        Už svieti.
        Non-Teslas som tam zatiaľ nevidel nabíjať, ale podľa všetkého je to pripravené.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20241019_194701303_iOS.jpg
Videní:	568
Veľkosť:70,1 KB
ID:	97223

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20241019_194729673_iOS.jpg
Videní:	454
Veľkosť:80,5 KB
ID:	97224

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ano, takto je to standardne, zobrazuje cenu, kedze je to poziadavka EU. Ale myslim, ze este nikde nefunguje priama platba kartou.
      • jeeff
        Member
        • Nov 2015
        • 213
        • lubos1519
        •   

        Tesla konečne predstavila V4 kabinet pre Supercharger. Až 500kw pre auta a až 1,2MW pre nákladiaky. Na jeden kabinet sa pripojí až 8 stojanov (staré v3 kabinety boli pre 4 stojany):

        https://x.com/MdeZegher/status/1857133482595758112

        update: viac info https://x.com/TeslaCharging/status/1857133221538148638


        Click image for larger version  Name:	Snímka obrazovky 2024-11-15 o 12.57.19.png Views:	1 Size:	141.5 KB ID:	97478
        Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:04.

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Ak to spravne ratam, kabinet je 1,2MW, stare V3 boli 375kW. Teraz je teda 1200/8=150kw per stojan, pri starom to bolo 375/4=94kw per stojan (pri plnej obsadenosti, samozrejme je tam load balancing). Je to 800/1000V system.

          Toto je velmi pekna veta, ze kolko aj usetrenie jedneho % znamena v celkovych cislach:

          Even some of the small incremental improvements matter. V4 Cabinet has a 2% efficiency improvement. Superchargers already deliver over 5 TWh/year, 100 GWh/year in waste heat that can be saved.
          Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:15.
      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 429
        •   

        Neviete ako je to s updatom SC v Auparku?

        Komentár


        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          Nie je tam kapacita. Už sa stavá nový SC pri McDonald Avion.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Tam? No nazdar. Tam to bude furt obsadené čmoudami.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff Niekto v Tesle to podcenil a nerezervovali si do buducna viac? Tie SC su tam uz hodne dlhu dobu, a kedysi tam boli len tie. Medzitym tam pribudol UFC ZSE, GW, eJoin. Kapacity tam bolo zjavne na rozdavanie, a zrazu chyba. Podcenili/zabudli to v Tesle alebo im Aupark viac nedovolil uz od zaciatku?

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko nebude, robia to hned vedla GW (za mcdonaldom) a tam maju vjazd povoleny len autobusy a auta iduce na nabijacku.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          dango to uz roky neplati. Je to na boxoch oproti GW a tam parkuje ktokolvek, uz tam nie su kvetinacne, je to pristupne vsetkym. Viackrat su aj GW boxy ciastocne obsadene. Ak sa tam nebude realizovat MP, tak to bude zneuzivane vo velkom.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          MP aj pred Aupark to ma ako dobry biznis, takze ak tam bude spravne znacenie, mozu aj tu pekne kasirovat.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          @jeff v to dufam. Tesla si vie asi lokalitu oznacit lepsie ako nasi dvaja hraci, ktori davaju obcas absurdne tabule...
      • matchke
        Member
        • Apr 2015
        • 429
        •   

        Podla mna najblizsie pribudne jeden do Borov

        Komentár

        • Duotone28
          Junior Member
          • Apr 2025
          • 3

          Tak konecne sa aj na Slovensku nieco nove buduje. Bratislava/Avion, parkovisko hned vedla McDonald, 12x V4

          Click image for larger version  Name:	4cbd7c40-caf3-4e4e-a0ec-7cf8bc8b8f33.jpg Views:	0 Size:	190.4 KB ID:	98912

          Komentár


          • KENNY
            KENNY komentoval
            Upraviť komentár
            Toto je tam už OFFLINE dlho 12x stojan V4 ale nie kabinet ˇV4 !!! Ten je V3 a to stačí pre všetky modely SEXY (najvyššie napätie má Sko Plaid má max 450V). Jedine Cybertrack vie využiť V4 kabinet (nabíjačku) lebo je na 800V architektúr. Kabinety V4 budú pre lokality, kde ich využije hlavne konkurencia s 800V autami lebo to Tesle splatí skôr investíciu. Ak nájdem v európe kabinet V4 pošlem foto
            Naposledy upravené KENNY; 01-07-2025, 17:21.

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            tejto stavbe sa venujeme tu https://teslaclub.sk/node/98217 asi uz pat mesiacov

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            Aku ECV mala ta Tesla?

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            V4 kabinet ešte nie je postavený nikde, prvé budú samozrejme niekde v US, mal by byť prvý postavený v tomto kvartáli. Toto je pekný profil na sledovanie aj technických info/stavebných povolení, tu konkrétne nasadenie V4 kabinetu:

            https://x.com/MarcoRPi1/status/1937985292520329294

            Pre tých čo netušia o čom tu s KENNY točíme:

            https://x.com/TeslaCharging/status/1857133221538148638

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Ziadne v US: "Tesla aktuálne prostredníctvom soc. siete Weibo informovala, že v prvých čínskych mestách spustila vôbec prvé plnohodnotné Superchargery V4, upozornil portál CnEVpost. Nová generácia týchto nabíjacích staníc je samozrejme určená pre globálny trh, vrátane Európy, nemôže však prekvapiť, že Tesla s nimi začína v Číne."

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Taur ak myslíš tento článok https://cnevpost.com/2025/06/30/tesl...china-go-live/ a dáš si preložiť do translatora ten obrázok na konci tak tam sa píše o V4 Supercharger pile (post), čo je samotný stojan. V CN Tesla doteraz stále používala staré V3 stojany s tým kratším káblom, nie V4 ako začala minulý rok používať v US a EU.

          • KENNY
            KENNY komentoval
            Upraviť komentár
            Plnohodnotné V4 supercharger budú v Kalifornií v San Jose v konfigurácií 16 stojanov a dva kabinety. V Richmonde bude 24 stojanov a 3x Cabinet V4, ako je aj na technickom výkrese, čo tu uviedol jeeff. A Cybertruck som videl pri teste na kabinete V3+ na Floride v Olrande, kde sú upravené parametre pre 325 kW výkon, kde je upravené výstupné maximálne napätie okolo 600V. Preto Cybertruck na Ejojn v BA dal 404 kW, lebo Huawei (max. 1000V) mu dal plných 554A na úrovni 730 Voltov DC. Ešte preverím či Čína má kabinet V4, ale zatiaľ som videl iba stojany V4 pofotené s V3 kabinetmi. Na adrese https://supercharge.info/data keď si dáte filtrovať SCH 270+ kW zistíte, že V3+ kabinet sa nachádza iba na kontinente Amerika a Austrália s jednou lokalitou 325kW, desiatku 300kW a jeden 270kW. Európa má max. 250kW.
            Naposledy upravené KENNY; 02-07-2025, 15:12.
        Pracuje...
        X