Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla Supernabíjačky - Supercharger
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Tie V3 skrine by ale mali byt spojene internou DC zbernicou a teda by sa to malo load balancovat spolocne na vsetkych 12 stojanov.
- Likes 1
Komentár
-
To neplati pre V3 ale pre V2 stojany (u nas V1 nie su). Cize vsade kde su 2 hrube kable (stary Tesla aj CCS) je potrebne si davat pozor na cislovanie 1A 1B, 2A 2B. Pre V2 nebol load balancing medzi "skrinami", cize skrina mala max 150kw a to delila medzi 2 stojany.
V3 skrina ma standardne pripojene 4 stojany, ale vdaka DC bus medzi skrinami to nie je o tom, ze ked sa pripojja 4 auta na 1A 1B 1C 1D dostanu deleny vykon z jednej skrine (ktora je ak si dobre pamatam 375kw) ale vdaka DC bus medzi skrinami zvysny potrebny vykon pride zo skrine 2 a 3. Maximalny prepoj je na 3 skrine, vtedy je stredna z nich master a ostatne su slave (vidno to na tych velkostiach hviezdiciek na obrazku).
Ja ale zo zvyku ked prichadzam na SuperCharger aj tak vzdy idem na stvoricu stojanov kde je najmenej aut ;-)
Volakedy tu bol odkaz na zaujimavy instalacny manual k V3 SuperChargerom v PDF, ak chces ti to poslem, je to zaujimave citanie.
-
Brno má aktuálne 5 skriní V3. Predtým, kde boli 2 skrine sú teraz 3 skrine. Dve skrine V3 vzadu . Ako sú prepojené cez internú zbernicu cca 900V DC je otázne. Možno 2+3. Štyri a viac sa nedá interne prepojiť. Za zmienku stojí, že V3 skrine cez DC BUS vedia používať batériové úložisko Tesla Powerpack. Brno v roku 2020 malo 2x V2 skrine, v 2023 som postrehol 2x V3 skrine a v 2024 už má 5 kusov 575 kW pre 8+12 stojanov
- Likes 1
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
Brno je uz spustene vyse mesiaca. Co sa tyka rozsirovania, tak tu jednoznacne plati, kde je vola tam je cesta, u nas to naraza na volu lokality a pripojenia, inak by Tesla nemala problem rozsirit kludne v Auparku pocet stojanov. Vzdy je jednoduchsie rozsirit lokalitu ako stavat novu. Ale musi chciet aj druha strana.
Dnes ked najdes dobru lokalitu, blizko pri dialnici, s dostatocnou rezervovanou kapacitou, tak sa o teba pobiju.
-
jeeff, určite nie vyše mesiaca. Žena bola na výlete s kamarátmi, 7.9. nabíjala v Brne a ešte to nefungovalo. Vracala sa 16.9. a tiež to ešte nebolo spustené. Ja som sa príležitostne pozeral do appky a vždy tam svietilo "8 stalls". Dvadsiatka mi zasvietila až v nedeľu 6.10.
Ale to je snáď už jedno. Len aby niektorí vodiči stojany nezramovali, chýbajú tam totiž zarážky na kolesá. Stojan 4D je už nahnutý a na bielom kryte je škrabanec od nárazníka.
-
Ok, pozrel som FB skupinu a tam pisali spustenie 17.9. cize skoro mesiac:
https://www.facebook.com/groups/tesl...7889944106866/
-
Komentár
-
To maju vsetky V4, asi sa pripravuju na EU poziadavky, Zaujimave je, ze nesvieti, to skor vyzera, ze tam nieco nie je namontovane. Zvycajne tam svieti hlasenie o cene, ale platby kartou nefunguju zatial nikde v EU.
Myslim, ze to potrebuju aj kvoli tomu, ze niekde v EU nariadeniach sa pise, ze by mala byt vidiet cena a nabite mnozstvo, vid napr. tu:
https://www.autoexpress.co.uk/tesla/...-electric-cars
-
-
Tesla konečne predstavila V4 kabinet pre Supercharger. Až 500kw pre auta a až 1,2MW pre nákladiaky. Na jeden kabinet sa pripojí až 8 stojanov (staré v3 kabinety boli pre 4 stojany):
https://x.com/MdeZegher/status/1857133482595758112
update: viac info https://x.com/TeslaCharging/status/1857133221538148638
Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:04.
- Likes 1
Komentár
-
Ak to spravne ratam, kabinet je 1,2MW, stare V3 boli 375kW. Teraz je teda 1200/8=150kw per stojan, pri starom to bolo 375/4=94kw per stojan (pri plnej obsadenosti, samozrejme je tam load balancing). Je to 800/1000V system.
Toto je velmi pekna veta, ze kolko aj usetrenie jedneho % znamena v celkovych cislach:
Even some of the small incremental improvements matter. V4 Cabinet has a 2% efficiency improvement. Superchargers already deliver over 5 TWh/year, 100 GWh/year in waste heat that can be saved.Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:15.
-
Komentár
-
Tam? No nazdar. Tam to bude furt obsadené čmoudami.
-
jeeff Niekto v Tesle to podcenil a nerezervovali si do buducna viac? Tie SC su tam uz hodne dlhu dobu, a kedysi tam boli len tie. Medzitym tam pribudol UFC ZSE, GW, eJoin. Kapacity tam bolo zjavne na rozdavanie, a zrazu chyba. Podcenili/zabudli to v Tesle alebo im Aupark viac nedovolil uz od zaciatku?
-
Komentár
-
Toto je tam už OFFLINE dlho 12x stojan V4 ale nie kabinet ˇV4 !!! Ten je V3 a to stačí pre všetky modely SEXY (najvyššie napätie má Sko Plaid má max 450V). Jedine Cybertrack vie využiť V4 kabinet (nabíjačku) lebo je na 800V architektúr. Kabinety V4 budú pre lokality, kde ich využije hlavne konkurencia s 800V autami lebo to Tesle splatí skôr investíciu. Ak nájdem v európe kabinet V4 pošlem fotoNaposledy upravené KENNY; 01-07-2025, 17:21.
-
Komentár