Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Supernabíjačky - Supercharger

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Savi
    Gold Member
    • Dec 2019
    • 116
    • peter68691
    •   

    Nemate nejake nove informacie o novych Superchargeroch na Slovensku? Trencin, Presov/Kosice? Od poslednej zmienky ubehlo vela mesiacov a na mape nie su este ani ako planovene.

    Komentár

  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 197
    • michal56960
    •   

    pozeram, ze sa v Europe zacinaju montovat SC v3. Co ma dost prekvapilo je, ze tieto maju uz len CCS konektor. Znamena to, ze model S a X bez adaptera a upravy si neskrtnu?

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Určite na tom istom mieste je aj klasicky SC stojan.
      Inak Tesla zlacnela retrofit na 300 (z 500€) pre staršie vozy. Samotný adapter je za 120€.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A ty co si teraz kupuju skladovku, alebo proste nove S ci X, tak tu zasuvku nemaju automaticky prerobenu a aj s adapterom v cene auta?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Majú.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Podla hlasenia je (bolo) na lodi do EU 226+54 superchargerov, vsetko su to uz V3. Asi ani nedava zmysel instalovat V2, preto koncom minuleho roka bola taka ponuka ich narychlo na SK nainstalovat. Kedze sa to nestihlo, nove lokality budu uz V3. A ano, pre stare auta je potrebny CCS retrofit ako pise Jiri.
      https://twitter.com/VedaPrime/status...34643016212480
      https://twitter.com/VedaPrime/status...02132916957184

      aktualne sa zda, ze vyroba V3 sa uz rozbehla, uz viac tyzdnov dokazu exportovat 250 SC tyzdenne. Takze je predpoklad, ze do koca roka nam ich tu skutocne par pribudne.

      Do EU je na ceste este aj 5ks megapackov:
      https://twitter.com/VedaPrime/status...82838888554498

      Je to zaujimavy twitter ucet, odporucam sledovat ;-)
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 142

    Softvérový bug spôsobil že na Superchargeri v DE sa mohol nabiť hocikto plug and play.
    Alebo neide o bug ale o neoficiálnu skúšobnú prevádzku???
    Čo myslíte.
    A takto ukázala tesla všetkým nabíjacím spoločnostiam ako to má vyzerať.
    https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=WqUa1-M1Cf8

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      No dúfam že je to ozaj bug.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      spekuluje sa aj ci to nie je skor marketing - ukazat ako lahko sa to da vyriesit a ako to ma fungovat. Bez RFID, čipov, kreditiet, app....

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      No dufam, ze je to bug a ze to rychlo opravia, toto by bola katastrofa. Hlavne ked hovori, ze Tesla nabija a plati a ostatny zadarmo.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      V 13-tej minute hovori, ze dostal info od Tesla insidera ze je to softver bug, vedia o nom a pracuju na jeho oprave. Treba vyskusat na SuC Aupark. Ale je mozne ze non-Tesla auta tam dostanu papucu.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pekný príklad Teslašovinizmu. My inde (Slovnaft Žilina) stále obsádzať a využívať zadarmo ale keď náhodou niekto nabil na nabke s logom nášho božstva, tak už je to veľmi zle. Ukazujete sa, páni.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      V Auparku to asi nepojde. V tom Berlíne to bol V3 SC.
      Miro zklidni hormón. Vieme ako dopadajú zadarmo nabíjačky na ktoré zasadne nechodím. Ja mám zadarmo SC a ten som si zaplatil v cene auta za 100’000. A keď prídem na dlhšom tripe nabíjať tak proste nechcem čakať až nejaké CitiGo donabija výkonom 10 kW do 100% “lebo je to zadarmo”.
      For the record - nemám nič proti CityGo, to bol len príklad, alé proti kolenovrtačom ktorých tu riešite permanentne. ZADARMO. To je ten problém.

    • JozkoPucik
      JozkoPucik komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko tak sme to určite nemysleli. Tesla SC je niečo úplne iné a stále ešte výnimočné. Zadarmo nabíjačky budú vždy, dokonca aj tie 50 KW ako v Žiline na Slovnafte, či Lidl v BA, ale toto je niečo úplne iné. SC mali byť výhradne pre Tesly a aktuálne si za to už platia aj Modely S či X, preto je to zarážajúce, že to takto funguje.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      suhlasim. SC je jedna z najvacsich pridanych hodnot Tesly pri kupe (ci uz free alebo platene). Viete si predstait, ze dojdete na Kaskady a tam budu dobijat dve Citigo, nejakk Ioniq ci stare i3 ? Vykon co by utiahol jeden stojan, no teslak by sa nemal kde nabit.
      Tesla to vybudovala, investovala do toho, patri to im. Mozno by som suhlasil napr. s navrhom, ze by vyrobcovia EU Tesle na to prispeli a mohli by sa takto nabijat aj ine auta, ale napr len par percent aby dosli k inej nabijacke. 10min a dost. Alebo nieco podobne. Vtedy by to bola taka nudzovka a zaroven by to bolo stale pre Teslu.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Je dobre, ze tesla ma logiku riadenia SC urobenu tak, ze ked sa nieco pose... v softveri, komunikacii a podobne, tak na SC sa vzdy da nabit. Je spravne, ze tesla da radsej nabijanie zadarno ako nijak, aj za cenu, ze vtedy nabiju aj netesly.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 a nebola by to sranda, keby Elon zobral teslákom ich podľa nich najväčšiu výhodu oproti iným EV ?
      to čo píšeš by ma celkom pobavilo, že budú všetky SuC obsadené inými značkami, lebo tam to speje ak bude chcieť skoršiu návratnosť investovaných peňazí. Zasa jedna vec, ktorou by nahneval zákazníkov, ale Tesla skôr či neskôr bude chcieť zarábať na SuC viac a otvorí to aj iným autám.

      Spoplatnil konektivitu, spoplatnil nabíjanie, príde čas keď uvolní Suc aj pre iné autá. On to už nejako odôvodní. Tých S a X zadarmo je stále menej aj vďaka drahým opravám na starých Teslách.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      To čo píše jux je pravda aj pri iných poskytovateľoch a je to správne, pri mojom minulomesačnom výlete po Rakúsku som narazil aj na platenú nabíjačku, ktorá mi zobrala starú neplatnú kartu - proste pri výpadku spojenia nabíjala všetkým. Tých pár nezaplatených odberov im nestojí za tie nespokojné hlasy zákazníkov, ktorí pre nemožnosť autentifikácie nemohli nabiť a tak je to správne. Možno aj k nám niekedy príde tento prozákaznícky prístup.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      V okamziku keď Tesla zruší exclusivitu na SC len pre vlastne auta tak minimálne v Európe “končí”. Tým zanikne veľký hlavný dôvod prečo zákazník platí o 10-50% viac ako za auta iných značiek, ktoré sa chvalabohu začínajú množiť celkom slušne. Preto si myslím, že to nespravia.

    • Peterka
      Peterka komentoval
      Upraviť komentár
      Ja si viem predstavit napr. logiku, ze neTeslami moze byt obsadenych 50% stojanov, pri poklese nabijacieho vykonu pod 40kW sa nabijanie zastavi a plati sa parkovne... verim, ze sa to da vymysliet tak, aby bol vlk syty a ovca zostala cela

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      No neviem kolki z Vas ste pozerali to videjko a kolko ste tomu rozumeli, ale uz davno som sa tolko nenasmial, ked ten chlapik spominal zazitky z nejakeho ineho miesta kde boli IONITY a este nejake ine nabijacky (meno prevadzkovatela a modelu boli vypipane). Ako tam skusali vselijake auta a dokonca tam vymakli technika ktory bol dost nasrany, ze tie niektore auta tam mali dost velke problemy. Tu bol doslova nadseny, ze aj auta o ktorych je zname ze robia problemy, fungovali. Takze na to, ze je to "iba bug" v sw Tesla superchargerov, tak ten bug funguje celkom dobre.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro myslim si, ze ku globalnemu uvolneneniu SC nepride. Musk a majitelia su si vedomi, ze je to velka vyhoda. Coraz viac mas lokality, kde su vsetky stojany naraz obsadene a aj Tesly cakaju. Vies si predstavit, ze by taketo miesto bolo pristupne pre vsetkych? Aku vyhodu by potom mala dvojnasobne drahsia Tesla?
      Je to ich program, ich vybudovana siet, toto im kvitujem a je za to velka poklona. Ked by tie nabijacky mali nevyuzite trvalo a potrebovali by ich "zaplatit" tak sa nad tym da mozno v sialenych scenaroch uvazovat. Ale Tesiel pribuda a ako som pisal, bezne su tie stojany vyuzite.
      Poznas ma, ze nemam Tesla klapky na ociach, ale pri kupe noveho (jazdeneho) dalsieho EV budem velmi zvazovat prave veci ako su SC.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Velmi vela komentov tu je kym som sa k tomu dostal Tiez sa mi nepaci to ze Tesla moze nabijat inde ale ludia sa brania tomu aby ine auta mohli nabijat na SC. Samozrejme malo by to byt spoplatnene (kludne aj o par centov viac ako maju samotne tesly) ale niekedy sa ti to moze hodit ked na okoli nie je nic ine.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nepacit sa ti to moze ale nezabudaj, ze Tesla vybudoval siet superchargorev za svoje. A vsetky ostatne automobilky zatial robili vsetko preto aby dokazali, ze dobre EV sa vyrobit neda.
      Teraz zrazu ked su dinosauri donuteni predavat aj EV, a EU im masivne prispieva aj na vystavbu Ionity, by mala Tesla pustit konkurenciu na svoje exkluzivne (v zmysle tom, ze VZDY funguju) nabijacky? A preco by to robila? Pre masovejsie rozsirenie elektromobility? Tato misia Tesly uz bola davno zabudnuta pod tlakom Wall Streetu a ide sa iba po zisku, bohuzial,,,
      Pre mna v tom okamziku zanika dovod kupovat Teslu lebo je vyrazne drahsia ako konkurencia, aj ked technoogie v nej su o dost vpredu.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa ved ale ja som nepovedal zadarmo. Kludne aj za drahsie aby na tom ziskali a vratila sa im investicia...ta moznost by bola podla mna fajn. Su isto ludia co radsej zaplatia hoc aj viac len nech maju produkt ktory funguje ako ma

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      A by sa aj tesla rozhodla poskytnut nabijanie inym, urcite nebude ochotna pridavat na svoje superchargery nejaku autorizaciu kartami, cipmi ci mobilnymi aplikaciami.
      Nabijanie ma plosne na vsetkych nabijackach fungovat tak, ze auto sa autorizuje samo a vsetci prevazdkovatelia to maju mat osetrene nejakym kliringom. Malo by stacit zaregistrovat bankovu kartu u jedneho a nestarat sa, nech si to vybavia medzi sebou. Nabijacky by boli podstatne jednoduchsie.
      Standard na to je.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A je problém aby sa každý záujemca o nabíjanie zaregistroval - urobil tesla konto s platobnou kartou ako ostatní Tesláci aj ne-tesláci-rezervátori, kde uvedie id svojich áut a pri nabití mu stiahnu z karty poplatok ?

      CCS protokol umožňuje takúto autentifikáciu, vozidlá od 2012 majú jednotné identifikátory pre nabíjačky, pred tromi rokmi to už robilo ABB s Fastnet-om: https://www.greencarcongress.com/201...71018-abb.html

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Absolútne súhlasím s Jiri GrandPa a nechápem, ako vôbec môžu niekoho napadnúť také absurdnosti, ako verejné Tesla SuC. Všetci čo kupovali Teslu, zaplatili v jej cene, určite nie malú časť, aj za exkluzivitu na SuC. Nedávno som cestoval po JZ Európe a vyťaženosť SuC je už dnes aj samotnými Teslami asi na hrane, niekoľkokrát bolo aj plno, bežne som nabíjal pomalšie (t.j. bola obsadená väčšia polovica stojanov). Neviem si predstaviť, že by to malo byť verejné. Ani logisticky, ani ekonomicky to nedáva zmysel. Myslím, že takýto krok, by cenu Tesly (áut aj akcií) okamžite zrazil dolu a predpokladám, že by nastúpili hromadné žaloby vlastníkov, ktorí autá kupovali aj s výhradnosťou nabíjania na SuC.
      A porovnávanie siete SuC (financovanej Teslou) s inými europskymi sieťami (financovanými z fondov EÚ), je scestné (a to som povedal veľmi jemne, lebo nechcem tu byť vulgárny). Miroslav Rojko, sorry, ale "Teslašovinizmus"? To akože fakt? Chcem veriť, že to bol iba nepodarený pokus o vtip :-)

    • kayle
      kayle komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som rád dodal, že sám Elon (a už je tomu pár rokov) sa vyjadril, že sa nebránia tomu, aby aj iné automobily vedeli využívať nabíjanie na Supercharger-och. Len chceli, aby sa nejak podieľali (financie) na budovaní/správe. A akosi to nikoho nezaujímalo.
      A zas na druhej strane trocha aj chápem "nezáujem". Nabíjať Porsche/Audi/... pri stojane s názvom Tesla... čo keď si to majiteľ auta rozmyslí a nabudúce nebude nápis Tesla len na stojane ale aj na aute.
      Ak by niekto namietal, prečo majú automobilky riešiť nabíjanie. No nemusia, len potom nechápem zmysel projektu Ionity.
      "IONITY is a joint venture of BMW Group, Ford Motor Company, Mercedes Benz AG and Volkswagen Group with Audi and Porsche."
      Toto sa píše priamo na ich stránke
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1246
    •      

    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    CCS protokol umožňuje takúto autentifikáciu, vozidlá od 2012 majú jednotné identifikátory pre nabíjačky, pred tromi rokmi to už robilo ABB s Fastnet-om: https://www.greencarcongress.com/201...71018-abb.html
    Ved prave na to som chcel poukazat: Miro povedz, preco tuto funkcionalitu nepouzivaju ini prevadzkovatelia nabijaciek?, preco ju (aj ked v propiertarnej verzii) pouziva od zaciatku plosne vlastne len tesla?

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Aby sme mohli byt eko a produkovali miliony plastovych karticiek, a nasledne pouzivali miliony papierovych obalok na ich dorucenie spolu s hrubymi brozurkami a inym info materialom, ktore nam doruci kurier na chrochtajucej dieslovej dodavke

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ťažká otázka, ale nadnesene povedané, nie všade sedia tak rozhľadení ľudia túžiaci po pokroku ako my, niekde sa ide len najľahšou zabehnutou cestou.

    • MaShe
      MaShe komentoval
      Upraviť komentár
      A nie je práve to najjednoduchšie prísť zapojiť a nabíjať ako riešiť xy čipov a kariet ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      MaShe samozrejme, ze by to na vsetkych nabijackach malo byt tak, ze sa len napoji konektor a nabija. Platba by mala byt len zaregistrovanim karty - u jedneho prevadzkovatela nabijaciek alebo u subjektu, co by zastresoval vsetkych prevadzkovatelov nabijaciek. Technicke zabezpecenie na takuto funkcionalitu ma kazdy elektromobil s CCS konektorom od roku vyroby 2012.
      Nabijacky by nemali ziadny displej, ziadne citacky cohokolvek, ziadne ovladanie. Mozno len jednu indikaciu funkcnosti stojana, prosto tak ako ako je to u teslackych SC.
  • PeeKay
    Junior Member
    • Jan 2019
    • 10
    •   

    Plug-and-charge je založené na https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_15118 čo je dosť komplexná záležitosť, v porovnaní s PWM signalizáciou používanou pri AC nabíjaní - asi ako Petrík voči jadrovej elektrárni. Pokiaľ viem ani Fastned ten plug-n-charge nemal urobené tak ako je v ISO15118 zamýšľané, s použítím (X.509) cerifikátov, pretože ich podpora u automobiliek je všelijaká a auto proste nemusí mať default certifikát ale mal umožniť zavedenie prevádzkovateľov certifikát na čo samozrejem musí dať zvolenie automobilka, aspoň tak som to pochopil, rád by som sa mýlil. Ďaľší level komplikácie je, že dátový prenos medzi autom a nabíjačkou je cez PLC (powerline communication) - niečo podobné ako prenos dát po silových vedeniach. Na to sú modemy, myslím (Homeplug Green Phy) čipsety vyrába Qualcomm. High-level sa vlastne vytvorí IP sieť medzi autom a nabíjačkou, tá dostane pridelenú IP adresu, každý bod má vlastnú hardwarovu adresu a to údajne používa Fastned na identifikáciu auta, teda nie napr. VIN z certifikátu, ktorý by sa dal overiť kryptograficky overiť. Tento komunikačný kanál používa CCS DC nabíjačka napr. na zisťovanie stav HV batérie a zobrazovať na svojom displeji. Bohužiaľ tá sekurita autentifkácie cez HW adresu rozhrania je asi na rovnakej úrovni ako ID NFC čipu... Takže asi za tento stav možu samotné automobilky, že na to prdia čo im do BMS nahrá dodávateľ, pri tých problémoch čo riešia je to asi pod ich rozlišovaciu úroveň :-)

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Z navodu Fastned:

      Please note: Unfortunately it is not possible to use Autocharge with an Audi e-tron.

    • PeeKay
      PeeKay komentoval
      Upraviť komentár
      Predpokladám, že to je dôvod prečo to u e-tronu nefunguje: HW adresa toho auta rotuje (kvôli obavám o bezpečnosť osobných údajov) a preto sa nedá použiť ako jednoznačný identifikátor auta. V prípade, že by Fastned/Audi podporovali CertificateInstallationReq (a teda normálnu ISO15118 autentifikáciu) neni dôvod aby sa auto nedalo riadne identifikovať.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 863
    •      

    Ionity podporuje Plug&Charge podľa toho, čo hovorí fdrive.
     

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Nepatri to pod Ionity?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Bavili sme sa o tom len tu, tak som to dal sem. Aj tak sa tu podľa tém už nedá hľadať ...

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Plug&Charge by malo od augusta fungovat na vsetkych Tritium nabijackach siete IONITY v Nemecku, Norsku, Dansku, Svedsku, Finsku, Taliansku a Ceskej republike. Dalsie krajiny by mali pribudnut buduci rok.

      Problemom vsak je, ze automobilky na to z vysoka seru. Prve by malo byt buduci rok Porsche, ktore da do Taycanu potrebne data aby to aj realne fungovalo. Takze zbytok bojoveho pola mozme ocakavat najskor dakde v 2022 ak vobec 👀 Uplne citim ako na tom urputne vsetci pracuju 😂

      https://thedriven.io/2020/08/25/trit...harging-sites/
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1246
    •      

    Tesla testuje tento vikend v Kalifornii na tretinu cenovo zvyhodnene nabijanie na Superchargeroch (znizenie ceny z 0,28 na 0,09 dolara za kWh).
    Chcu tak otestovat presun casti nabijani do casu s mensou obsadenostou SC.

    “Planning to travel this weekend? Avoid the rush and charge for $0.09/kWh before 9 a.m. and after 9 p.m. at select California Superchargers on October 31 and November 1. This weekend, tap the Supercharger map pin from your in-car touchscreen to find a participating location or view charge rates.”

    Komentár


    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Pozeram na support/supercharging a Tesla zvysila ceny SC v Europe:
      - Slovensko € 0.30 per kWh (06/2020 0.24 €/kWh)
      - Rakusko € 0.32 per kWh (08/2020 0,28 €/kWh)
      - Nemecko € 0.35 per kWh (08/2020 0,32 €/kWh)

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02..to uz je pomaly stara vec...

    • Priusák
      Priusák komentoval
      Upraviť komentár
      Krát 25 kWh/100km pri dialničnom tempe a sme v EV realite

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Priusák To uz sa oplati dat ZSE flat (0.17eur/kWh), ak niekto jazdi ~300-400kWh, resp. viac.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      30 centov bez dane je 36 centov s daňou, to už je dosť

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To je s danou. Ked ZSE bude mat za tu cenu mozeme oslavovat.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa ZSE flat je 0.17 eur / kWh s DPH. Ak niekto chodí 300kWh mimo domu (napr. má niekto Teslu na sídlisku bez AC), tak sa mu oplatí flat. Zároveň má AC zdarma, aj po minutí má stále slušných 0.19e (50kW) alebo 0.29e (UFC).

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ratas to moc jednoducho. Pocitas s idealnym pripadom, ze vodic minie vsetkych 400kW za mesiac. Staci, ze ides na dovolenku ked ti auto stoji 2 tyzdne na letisku/doma alebo pride lockdown pre pandemiu s homeofficom a cena 0.17€/kWh od ZSE ide vies kam to je riziko tychto pausalnych programov. Pri Tesle platis len to, co realne spotrebujes, a mam za to, ze aj ked to na papieri mozno vyzera drahsie, vacsine vodicov to na konci roka vyjde vyhodnejsie. ZSE Flat sa oplati len ked naozaj pravidelne a vela jazdis. O tom, ze SC stale fici naplno a spolahlivo, a pri ZSE UFC sa modlis, ci vobec pojde a akym vykonom pojde (resp ci to uz po x mesiacoch nefunkcneho stojanu spojazdnili) radsej pomlcim o nabijackach na R1 uz bolo popisaneho dost... nie je vsetko len jednoducha matematika, musis tam zohladnit premennu realneho zivota

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo To bol iba tip.. ak niekto jazdi velmi vela po SR a nema doma/v okoli AC. Necakam, ze kazdemu to bude vyhovovat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa bol som v tom, že len strhne z karty poplatok za nabíjani.

      a) Takže Tesla vystaví faktúru na nabíjanie bez DPH, čo je 25centov bez dane a toľko aj strhne z karty ?
      b) Alebo vystaví 30 centov za kWh, kde na faktúre Tesla uvedie svoje slovenské IČ DPH tak, aby si to mohli plátci riadne odrátať v DPH priznaní ?

      Ak to nie je ani jedna z týchto dvoch možností, tak je to bez odpočtu dane ako som napísal a vlastne ako keby u GW alebo ZSE 36 centov, lebo z 36 centov i plátca DPH odráta.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      pekne sa nam to cestovanie s EV predrazuje.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - a vies ze neviem ako to robia na Slovensku? Lebo doteraz som mal SC zadarmo. Ale v Rakusku alebo Slovinsku to robia tak, ze mas cenu s DPH a cislo DPH Tesly v tej krajine. Tam kde nie je (napr. Chorvatsko) tak uctuje Tesla Holandsko s lokalnym (napr. Chorvatskym) DPH. Takze to asi tak bude aj na SK.

    • EVan
      EVan komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla má na Slovensku DPH registráciu (IČ DPH: SK4120062001), takže dostaneš úplne normálnu faktúru s korektnou DPH.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Dostal som fakturu aj s IC DPH Tesly ale ako odberatel nebola uvedena firma na ktoru som kupoval model S ale moje udaje ako fyzickej osoby. Tesla svojvolne zmenila udaje o vlastnikovi/drzitelovi z firmenych udajov na osobne aj v online profile. Neda sa to zmenit. Emaily Tesla ignoruje. Vam sa to nestalo?
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 125
    • jozef21601
    •   

    Ale u nas v EU vyzera, ze Tesla testuje zvysenie cien pozeram ze 1kWh je uz cez 30centov... doteraz sme mali na Slovensku 26centov ... A co pozeram tak aj Chorvatsko som v lete mal 1.71kuny a teraz je uz 2.12

    Komentár


    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      vid. moj komentar na predcahdazjuci post:
      "Pozeram na support/supercharging a Tesla zvysila ceny SC v Europe:
      - Slovensko € 0.30 per kWh (06/2020 0.24 €/kWh)
      - Rakusko € 0.32 per kWh (08/2020 0,28 €/kWh)
      - Nemecko € 0.35 per kWh (08/2020 0,32 €/kWh)"
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 131
    • lubos1519
    •   

    Nasiel som na internete foto otvoreneho stojanu SC V3, mozno to niekoho zaujime. Jedna sa o stojan 4x250kW (V3 stojany maju k sebe pripojene 4 nabijacie miesta, kazdy samostatne 250kW), cize celkovo 1MW. Ked pozeram, kolko tam je miesta na kable a porovnam to s velkostou starych V2 superchargrov je to riadny posun. V3 su sice o nieco vacsie ako V2, ale obsluzia 4 stojany namiesto 2.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	supercharger.jpg
Videní:	218
Veľkosť:250,7 KB
ID:	63730

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      To hore je chladenie. Ci to je niekde este mimo?

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Okrem tohto su tam uz len stojany (a trafacka). Hore je podla mna chladenie, potom je 5x volaco (mozno pumpy chladenia, alebo volaco) a potom je podla mna 8xinverter (kazdy 125kw). Myslim si, ze to je stavane ako 4x250kw alebo 8x125kw pre nabijanie v mestach Tie cierne rurky so sedymi spojkami co vidime su podla mna chladiace rurky.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Super kompaktne to spravili. V porovnaní s napr. Ionity, kde každý stojan má dvojicu krabíc - usmernovač v jednej a chladenie v druhej a to celé 4x. 4 stojany = 1 Tesla skriňa vs 8 ABB bední, nenormálna efektivita. A ešte aj ten 1MW trafák pri ionity má kopec elektroniky, lebo ak idú všetky naplno, tiež obmedzí na 4x250. V tomto V3 riešení a asi nebude problém pustiť 1 stojanu tiež 350kW (cybertrack/semi)? https://photos.app.goo.gl/R3RFdddTTRqJkhAY9
      Naposledy upravené nick81; 10-11-2020, 08:21.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, preto som to sem dal, lebo proti ionity je to mega rozdiel. Videl som aj tie tvoje foto a ked porovnavas velkost tych boxov tak to je mega. Uz sa pripravuje V4 prave kvoli vacsim baterkam, podla mna musi tesla prejst na vyssie napatie. Moj nazor je, ze V4 bude podobna V3 ale s napatim vyrazne vyssim ako 400V.
  • nemo
    Member
    • Oct 2015
    • 400
    •   

    Kosice
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-supercharge.info-2020.11.16-00_09_27.png
Videní:	143
Veľkosť:809,6 KB
ID:	63958

    Komentár

    • nemo
      Member
      • Oct 2015
      • 400
      •   

      Lovosice, CZ
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-supercharge.info-2020.11.16-00_14_22.png
Videní:	137
Veľkosť:1,02 MB
ID:	63960

      Komentár

      Pracuje...
      X