Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Supernabíjačky - Supercharger

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

     

    Komentár

    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      Tesla globalne zvysila ceny nabijania na Superchargeri. Aktualna cena na Slovensku je 0,28 EUR/kWh, v Rakusku 0,31, v Cesku 7.02 CZK/kWh

      Komentár


      • g211
        g211 komentoval
        Upraviť komentár
        Pravdepodobne sa blíži predstavenie 3. generácie Superchargerov a súvisí to aj s tým.
        https://www.mojelektromobil.sk/tesla...a-nieco-velke/

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        To je s DPH alebo bez? Podliezli o 1cent ZSE Drive Partner

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq a 9 eur pausalu ZSE Drive Partner si potichu pomlcal.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Teraz sa bavime o cene za kWh nie? To tu mozem potom porovnat aj servisnu hodinu v Hyundai a Tesle, a zrazu zistim, ze za jednu navstevu servisu mam pri Hyundai rok nabijania s programom ZSE Drive Flat... ale to asi nebolo cielom mojho komentu.

        Btw, 9€ je jedno nabijanie. Ale ano, aj to je rozdiel. A pri Tesle to je kolko? Tretina “nadrze”?
        Naposledy upravené Ioniq; 19-01-2019, 15:53.
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      Tak nám Tesla za posledné roky prešla od nulovej tarifikácie až k dnešnému stavu k 0,28€/kWh na SK. To, že spoplatní nabíjanie nám bolo jasné od začátku. Nikto nechce, aby nám platila energiu. Ale ten skok z 0,20€ na 0,28 € mňa osobne dosť prekvapil. Elon stále tvrdí, že chce len cenu za energiu. Že nechce na Superchargeroch zarábať. Ale čo také sa stalo, že to dvihol za pomerne krátku dobu od zavedenia ceny 0.20€ až na 0,28€ /kWh tj.o 40% !! Cena energie od minulého roku predsa nestúpla o 40%. Ak teda nestúpla, tak potom mi príde prehlásenie o nezarábaní jako klamlivé a zavádzajúce. To už je po odložení na druhú koľaj nás, čo sme rezervovali prvý den TM3 z ,,Other europe“ daľší podraz z Elonovej politiky. Máme trhovú tvorbu cien. Kľudne nech si zvýši aj na 1 €/kWh, ale nech sa nezahráva s našou dôverou. Už, aby sa dostavala tá sieť Ionity.
      Tesla S, X a 3 LR kľudne pri nabíjaní zhltnú do batérie 50 kWh aj viac. Verím, že aj S aj X budú o krátky čas mať CCS konektor. Tak si to dajme do tabuľky. Keďže na SK nebude Ionity, tak použijem Rakúsku cenu:

      Supercharger:……50kWh x 0,31 € za kWh ……………………………………… = 15,50 €

      Ionity:…………… 50 kWh x jednorazový poplatok 8 € za nabitie…………… = 8,00 €

      Z toho jasne vyplýva, že na Superchergeroch to bude 2 x drahšie jako na Ionity. Ak to takto zostane, tak Teslacke Superchargery budú zývať skoro prázdnotou. Zastavia sa tam len staré X a S-ká, čo majú Freecharging.


      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ionity je v porovnani so sieťou SC trápne. A ešte dlho bude. Potom uvidíme.
        Mna najviac serie to, že všade sa stavaju len 50 kW nabíjačky. S tým sa fakt nedá sluzobne daleko cestovať.
        Ba - Ke a spať za jeden deň je bez SC v Sliači no go.
        Áno Budca .

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nemozno ekonomicky porovnavat siet SC, ktoru postavila tesla za svoje s DC nabijackami co boli v EU postavene takmer vyhradne z penazi EU. Dostali nabijacky a ich instalaciu z projektov EU, cize platia len prevadzku, ale paradoxne maju cenu vyssiu ako Tesla na SC, ktora musi v cene nabijania rozpustit aj cenu SC a jej instalacie. Takze ked podla vas tesla na SC nabijani zaraba, tak ZSE, GW a podobni musia zarabat viac - co samozrejme nie je pravda.
        Takze aj po zvyseni ceny urcite SC nebudu ziskove.
        Navyse vsetky tesly dodane do EU cca do konca roku 2018 maju nabijanie zadarmo stale este navzdy (vynimky su marginalne)

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Jux..takze v tej doterajsej cene 0,20 este nebola rozpustena instalacia SCH ?..a v tejto novej cene 0,28 uz je?..urcite?...a keď ju ešte dvihnu potom budes tvrdiť že až v tej tretej?...lebo aká je vlastne cena s rozpustenou inštalaciou SCH?...

      • Vlado
        Vlado komentoval
        Upraviť komentár
        Z mojho pohladu sa to dalo cakat ze to dvihnu. Ja neviem kolko platite doma za elektrinu, povedzme 12 centov. A na SC 20 centov.
        Neviem kolko stoji ta nabijacka ale povedzme 40 tisic euro+ miesto+ prevadzka a nakoniec samotna elektrina.
        Sak to je za tych 20 centov neudrzatelne pri zvysujucemu poctu SC, a nehovoriac ze pride V3, na to budu naklady este vyssie. A väcsina MS,MX to ma zadarmo.
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      A kde je napísané, že Ionity neskôr nezmení cenu? Plus Ionity sieť, aj keď sa dokončí čo je naplánované, je nepatrná oproti siete Tesly. Mňa najviac štve, že zrušili 22kW palubnú nabíjačku, lebo vďaka nej nie som až tak moc závislý na DC nabíjaní.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme aj Ionity môže zvýšiť cenu. Ja som mapoval súžasný stav. Ionity bude v menšom počte, ale bude tak isto rozmiestnená po celej západnej europe. A majitelia Tesiel s CCS si môžu vybrať. Pochybujem, že si vyberú stanicu, kde zaplatia oveľa viac. Mám obavu, že ked to takto zostane, tak Ionity bude preplnená a Supercharger bude zívať prázdnotou...
        Naposledy upravené curgali; 19-01-2019, 20:02.

      • juris
        juris komentoval
        Upraviť komentár
        Na zopar youtube videach kde dotycni nabijali na IONITY, sa im par krat stalo, ze im plnu rychlost dobijania dal 1 stojan zo 4 a z toho 1 stojan vobec nesiel. Okrem toho ta cena 8eur mala platit do konca r. 2018, momentalne to je predlzene nevedno do kedy.....myslim si ze Superchargre urcite nebudu zivat prazdnotou.

      • JanoS
        JanoS komentoval
        Upraviť komentár
        Na ceste medzi Zurichom a Slovenskom mam 10 Superchargerov a 1 Ionity stanicu... Aj keby bol rozdiel v cene 10 euro tak budem proste nnabijat tam kde mi dojde baterka.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Vo Švajčiarsku a Rakúsku je v súčasnosti spolu 12 nabíjacích staníc Ionity s X nabíjacími stojanmi...Kto chce stanicu si najde...

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Versus 34 SC (CH+A).
        Síce celkom nechápem o čom je táto konkrétna debata ale každý konektor sa ráta nie?
        A že to nebude zadarmo? No a čo. Ved za paliva sme tiež platili ako sprostí oveľa väčšie sumy.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Po reakciach teslakov tesla upravila nove ceny SC cca o 10% dole... Na SK na 25centov.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tato firma by fakt mala mat standardny tym pre komunikaciu a PR, lebo menit ceny podla toho ako sa Elon vyspi je fat DOST amaterske a seriozna fimra nerobi taketo kotrmelce.
    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Aupark_SuC_ICED.jpg
Videní:	763
Veľkosť:223,7 KB
ID:	32863

      Komentár


      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Táto fotografia by mala byť zväčšená a trvalo umiestnená v priestore Superchargeru. Majitelia fosilov by si rozmysleli či tam zaparkujú alebo nie...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        to je aupark ba? 😂😂😂 v telefone to nevidim.
        ak ano tlieskam vsetkym kto na tom ma zasluhu. asi aupark a mestska policia 😁

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tam je to celkom bežne. Výborne miesto pre mestskú aj ststnunpolicij na kasirovanie. Ked tam nabíjam a sedím v aute pozorujem, tak zhruba každé 2 minuty tam niekto spácha priestupok.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        V Auparku na SC vyberaju policajti zrejme pravidelne, Uz 2x som bol svedkom ako kasirovali spalovaka, raz dokonca na vodica cakali cca 10minut. No vzdy to boli statni, teraz vidim prvy krat na fotke cinnost papuciarov. Vyborne.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Ja by som dal rovno odtah a pekne dalsich 90€ za uskladnenie vozidla, ale tak aj toto ma snad vychovny charakter Kiez by takto kontrolovali vsetky miesta pri nabijackach. A bodaj by ti policajti chodili aj dole do garaze, tam na to prdia.
    • nemo
      Senior Member
      • Oct 2015
      • 562
      •   

      Zaciatky su tazke...
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tesla_beginner_charging.png
Videní:	561
Veľkosť:723,3 KB
ID:	33515
      Pripojené súbory

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Na reddit.com sa k tomu vyjadril priamo majitel danej Tesly. Mal velmi nizky SOC a auto mu uz odmietalo zaradit R, dalo sa dat len do D, takze sa rozhodol to spravit takto.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ako je mozne, ze ak je auto vybite, odmietne zaradit R ale dopredu a do kopca este vyjde? to znie ako dobra blbost...

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem, tak to tam majitel tej Tesly tvrdil. Na reddite bolo toto foto viac krat a vzdy to tam zopakoval, ze je to jeho auto a ze mal tento problem.
    • ICE666SVK
      Senior Member
      • Jul 2014
      • 1997

      Tesla SC v Bratislave aj Sielnici pri Zvolene su uz prerobene a TM3 uz sa moze nabijat aj na Slovensku. Zdroj Internet
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_from_ios_720-6-420x560.jpg
Videní:	629
Veľkosť:83,0 KB
ID:	34025 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_from_ios_720-5-290x387.jpg
Videní:	560
Veľkosť:35,2 KB
ID:	34026

      Komentár


      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        tak z Mnichova. No ale aj tak si myslim, ze to robia pre tych Rakusanov co tu chodia nakupovat. :-)
        Naposledy upravené matchke; 27-02-2019, 21:48.

      • JanoS
        JanoS komentoval
        Upraviť komentár
        WOW! Hura Ja som sa bal ako za mesiac pojdem na SK...

      • ICE666SVK
        ICE666SVK komentoval
        Upraviť komentár
        Bratia z Ceska by nemohli preverit, ci uz aj SC CZ stojany maju CCS?

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Pokial si pamatam dobre, tak Praha aj Humpolec uz ma CCS, aj ked Humpolec stale na NEoficialnej mape nie je:

        https://www.google.com/maps/d/viewer...8109374978&z=6
    • juks
      Member
      • May 2018
      • 53
      •      

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:128,2 KB
ID:	34037 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	
Videní:	0
Veľkosť:100,9 KB
ID:	34038 Prerobili 4 z 6-tich

      Komentár


      • juks
        juks komentoval
        Upraviť komentár
        A este som zabudol doplnit, ze ked som to fotil, bol som tam neteslou cca minutu a uz prisli policajti a odohnali ma prec... pochvalil som ich.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Wow tomu hovorim rychly zasah :-O Este keby tak kontrolovali aj garaze pocas predvianocneho obdobia. Palec hore!
    • Ioniq
      Member
      • Jan 2017
      • 364

      Btw len taka technicka, ako dlho bude trvat nejakemu Sergeiovi z Ruska kym na to CCS vyrobi adapter pre ine auta? Cisto teoreticky keby mam staru Teslu s unlimited SC, staci mi odchytit co posiela auto stojanu, a tento signal sa da emulovat. A teoreticky vies nabijat akekolvek CCS auto? Neviem co za informacie sa tam pustaju, ale vsetko sa da duplikovat. Nemoze to byt zlozite. Je ten teslacky CCS kabel vobec totozny s klasickym? Lebo ten kvazi Type2 na SC mal dlhsie piny ako klasicky.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nebude to take jednoduche, Teslacky SC je trvale pripojeny na internet a skontroluje si co potrebuje, keby aj niekto zaemuloval nejaky VIN auta, velmi lahko by sa na to prislo, lebo jedno VIN by nabijalo zrejme nerealne na viacerych miestach tak, ze by bolo fyzicky nemozne aby to bolo realne jedno auto.
        Tiez by stacilo sledovat najazdene kilometre auta v kombinacii s nabijanim na SC. Metod na skontrolovanie sa da vymysliet s existujucim hardverom nespocetne vela a nasadit ich tiez mozno hocikolko a hocikedy. Ak tesla chce, moze dynamicky menit mechanizmus autorizacie na SC, pretoze ma svoj system nabijaciek trvale pod kontrolou. Ak by aj to bolo malo, tesla moze skontrolovat proces nabijania aj cez pripojenie konkretneho auta - to samozrejme predpoklada povolenie pripojenia v tesle.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        No ano, ale na “oficialnom” Tesla fore je viacero ludi, co si z Tesly vybrali SIM kartu kvoli elektromagnetickemu smogu a nabijaju na SC bez problemov. Tiez nabijanie nemoze byt viazane na datove pripojenie, lebo co potom v pripade, ze nastane vypadok/udrzba siete, vid hurikan ked Tesla odomykala baterie. To by bolo dost nestastne riesenie a neverim, ze Tesla by takto kratkozrako uviazala nabijanie na datove pripojenie. Zostanes v krizovej situacii uvazneny na nabijacke s prazdnou bateriou? Musi sa dat auto nabit v offline rezime, to by bez toho hadam ani neschvalili do premavky. A pokial nemas data, Tesla nemoze vidiet ani kilometre. VIN cisla vies lahko zistit na neobmedzeny pocet Tesiel. Netusim ake data sa tam posielaju medzi autom a stojanom, ale musi to byt lokalne nakodovane v aute.
        Naposledy upravené Ioniq; 28-02-2019, 16:18.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Údaje o bezplatnom nabíjaní alebo platenom nebudú v aute, bolo by to nelogické. Vychádzam z toho ako je to na bežných stojanoch, majú pripojenie na internet, kde si overujú karty a tiež majú zoznam kariet v sebe nahrávaný v nejakých intervaloch (záleží od poskytovateľa).
        Pri Tesla stojane to bude asi podobne, má online pripojenie a keď nemá, má stojan v sebe databázu VIN, ktoré možu nabíjať.

        Doteraz (keď mohli nabíjať len Tesly) mohla byť aj možnosť, že stojan pustil nabíjanie vždy a len si uloží VIN, ktoré nabíjalo a keď bude online, pošle do centrály kto nabíjal a koľko a tam už vedia, či naúčtovať alebo zadarmo.

      • juks
        juks komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq zase sa rozpisujes o niecom, co som spomenul ako poslednu moznost. Da sa to nahradit wifi hotspotom na SC.
        Miroslav Rojko SC moze mat autorizaciu urobenu akokolvek. Standardne pouziva zrejme autorizaciu cez tesla servery, pretoze hlasi do mobilu ze o (tusim o 5 minut) ukonci nabijanie a potom ked ukonci oznami, ze mas 5 minut aby si neplatil pokutu za obsadzovanie SC. Pri vypadku pripojenia ma SC zrejme nejaky zalozny plan, ked vyuziva nejaky ulozeny zoznam.
        Pre platiacich musi SC odovzdat info do bilingoveho systemu tesly. Predpokladam, ze SC odovzdava udaje o nabijani kazdeho auta - kvoli statistike. Statistika kolko sa abijalo AC a kolko DC je sice aj v tesle, ale DC nie je len SC.

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Zabranit neautorizovanemu nabijaniu sa da velmi lahko, podobne ako Tesla zabranila (uz v roku 2016) nahravaniu vlastneho firmware uzivatelovi auta. Pred nahranim update firmwaru softver v aute skontroluje digitalny podpis updatu a ak ten nie je podpisany Tesla klucom tak sa auto neupdatne vid uryvok nizsie aj s linkom.

        Podobne pri nabijani moze auto poslat VIN do centraly spolu s digitalnym podpisom a nabijanie sa spusti len ak je podpis na serveri validovany. Podpis sa neda vyrobit bez znalosti tajneho kluca. Odchytavanie tu nepomoze, pretoze podpis vyzera vzdy inak lebo obsahuje aj datum a cas. Rovnako funguje kvalifikovany podpis na nasich slovenskych obcianskych preukazoch s cipom. Viac info o asymetrickej sifre: https://cs.wikipedia.org/wiki/Asymet...1_kryptografie

        "Tesla added a measure that requires any new firmware written to components on the CAN Bus—the internal network of computers that control everything from steering and brakes to windshield wipers—be digitally signed with a cryptographic key only Tesla possesses. The new protection, known as code signing, was pushed out wirelessly in a software update earlier this month to all Tesla S cars and Tesla X SUVs. It amounts to far tighter control over who can reprogram sensitive components. The upgrade makes Tesla's in-vehicle security systems less like a malware-prone Windows PC and more like a locked-down iPhone."
        https://www.wired.com/2016/09/tesla-...urity-upgrade/

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tesla by bola velmi kratkozraka (doslava hlupa) kedy dovolila konkurencii pouzivat jej stojany, ked ta konkurancia nedala do rozvoja siete ani floka. Moznost nabijat na SC je obrovska konkurencna vyhoda o ktoru by Tesla prisla, keby ostanych pustila na SC.
        Akokolvek si to mozeme zelat, podla mna k tomu nepride, mozno o par rokov, ked uz bude Ionity aspon take velke ako SC teraz.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Jop a to je prave sposob, ako by sa to dalo zneuzit. Ziskat VIN nie je problem, a pokial by sa overoval az po nabijani, ked sa obnovi sietove spojenie, pachatel uz bude mat nabite a bude prec. Musi tam byt este nejaky mechanizmus.

        juks Lacne kombinovane wifi/gps/gsm/Lte rusicky kupis na Ebayi za 15-20 dolarov. A takto by sa dalo defacto aj sabotovat nabijanie. Zloprajnik nakupi rusicky, slahne to zapnute dakde do krikov k SC alebo hodi hore na strechu tym, ktore su kryte a zdrhne. Kym zistia kde je problem a niekto vysnori zdroj rusenia, pripadne kym tomu dojde baterka, SC bude vyradeny z cinnosti na niekolko dni. Urcite lacnejsi a bezpecnejsi sposob ako blokovat SC, namiesto parkovanie smradlavych pickupov s ECV. A neverim, ze na kazdom SC bode je dotiahnute pevne kablove pripojenie. Dako sa mi nechce verit, ze by pri SC vsetko islo len online. Je to prilis zranitelne a moze to zakaznika nechat v poriadnej slamastike. Uz ten digitalny podpis sa javi ako lepsie riesenie, ale zase musi byt kluc ulozeny niekde v stojane. Pristup cez net moze byt nespolahlivy.

      • juks
        juks komentoval
        Upraviť komentár
        Ioniq uz konspirujes, ved jedno nabijanie je cca 10 eur, komu by sa oplatilo robit take zlozitosti s rizikom odhalenia. Dnes som bol s neteslou 1 mibutu na SC a uz tam boli policajti, navyse dnes su vsade kamery.

      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Jasne, su to extremne priklady. Ale ake riziko tam realne je? Nabijes zadarmo povedzme 50kWh. Pri sadzbe, aku Tesla uctuje to je 10€. Co ti za to mozu? 1) Trestny cin to nie je, max priestupok. 2) Je na SC niekde napisane, ze ma pravo nabijat len Tesla? Ja som tam tabulku nevidel, ale mozno som prehliadol. A pri Auparku mozno sliedia, ale vo Zvolene tak rychlo nepridu. Jedine co dotycnemu hrozi je, ak by pouzil tu rusicku a dokazali mu, ze je jeho. Za to su uz palky.

        Prepac ale toto nie je konspiracia. Ked su ludia schopny na GreenWay stojane nabijat zadarmo cez servisnu zasuvku? A ked blokuju SC spalovakmi? Ludia chcu usetrit a su zlomyselni...

        V kazdom pripade, odbocili sme od temy, moja povodna otazka bola, ake ma SC skutocne zabezpecenie. Ked dokaze Mercedes a Renault Zoe emulovat Teslu pri wallboxe nastavenom na Tesla Only, da sa podla mna zlomit aj SC. Doteraz to nikto neskusal lebo mali aj tak nepouzitelny konektor. Teraz ked maju CCS je to uz relevantna otazka.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Ioniq Teslacky CCS je CCS, musi byt, ved musi pasovat do vsetkych CCS stojanov. Ked narazas na stary hoax, ktoremu som aj ja kedisi veril, ze teslacky typ2 na TMS a TMX je iny ako standardny Typ2, (napr. dlhsie piny) tak som si vsetko pomeral a zaver je, ze teslacky type 2 je rozmerovo presne rovnaky ako standardny type2, len je zrejme vyrobeny z lepsieho materialu, zrejme presnejsie licovany a mozno ma lepsie chladenie aby zvladol viac ako dvojnasobne prudy na ake je urceny standardny type2.

      Komentár


      • Ioniq
        Ioniq komentoval
        Upraviť komentár
        Dik za premeranie Material bude isto lepsi, predsa len 120kW a 22kW asi urobi rozdiel aj v teplote a naslednom spravani sa materialu pri dlhsom vystaveni vyssej teplote.

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        type2 konektor mal(má) mať aj "DC režim" a tam bolo max 140A čo pri max 500V je 70kW (ale našiel som kdesi aj číslo 80kW, väčšina textov ale mala 70kW)
        viď https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
    • juks
      Member
      • May 2018
      • 53
      •      

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	 Videní:	0 Veľkosť:256,0 KB ID:	34072


      Ioniq Standardny typ2 je homologovany na 63A AC trojfaz, co je pri 230V fazach cca 43kW. Navyse zatazitelnost pri AC byva mensia ako pri DC.
      Na DC, tak ako ho pouziva tesla v TMS a X je typ2 homologovany na 140A max. 500VDC Tesla ho pouziva nieco nad 300A a nieco pod 400V.
      Naposledy upravené jux; 28-02-2019, 19:12.

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        Tesla predstavila Supercharger 3. generácie, jeho vykon je 250kW. Tento vykon umozni dosahnut 1600km dojazdu za hodinu nabijania. V praxi Tesla uvadza, ze TM3 Long Range by za 5 minut nabijania mal nabit 120km. Vykon 250kW nebude zdielany medzi dva stojany, ale kazdy stojan bude mat rovnaky vykon 250kW. SC v 3 ma totiz uplne novu architekturu a zdroj ma vykon 1MW. Teda kazdy stojan nabije za kratsi cas viacej aut. Ide zatial o beta verziu, ktora je momentalne pristupna len pre clenov programu Early Access Program vlastniacich TM3ku. Dalsie rozisrovanie bude zavisiet od vysledkov tohto testovania. Napriek vyssiemu vykonu kabel bude tensi a bude mat novy system chladenia. Sw aktualizaciu na umoznenie nabijanie na SC v 3 obdrzia vsetky auta v 2 stvrtroku.

        Tesla prida do aut aj sw aktualizaciu z nazvom "On-Route Battery Warmup" (vyhrievanie baterie pocas jazdy) Tato funkcia v spolupraci z navigaciou v aute pred prichodom na SC upravy teplotu baterie tak, aby bola optimalna na nabijanie.

        Tesla zaroven odomkne sw aktualizaciou SC v 2 aby ich vykon nebol 120kW ako doteraz, ale zvysi ho na 145kW. Baterie modelov S a X nepodporuju tento vykon a odoknutie je koli TM3.

        Tesla prirpavuje v najlizsich mesiacoch aj podporu pre rychlejsie nabijanie modelov S a X. odrobnosti ale neuvadza,

        SC v 3 a jej prva finalna siet sa spusti od buduceho mesiaca v Severjnej Amerike. Pricom jej masivnejsie rozsirenie sa ocakava v 2.- 3. stvrtroku. Europa a Cina az 4. stvrtrok tohto roka.


        https://electrek.co/2019/03/07/tesla...on-first-look/ EN
        https://www.teslarati.com/tesla-supe...st-look-video/ EN
        https://insideevs.com/first-tesla-su...ersion-3-open/ EN
        https://teslamag.de/news/tesla-v3-su...-details-23847 DE
        Su aj weby v CZ a SK, ale pravidla tu na fore su pravidla.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	V3-Cable-Left-V2-Cable-Right.jpg
Videní:	536
Veľkosť:30,3 KB
ID:	34491



        Komentár


        • nemo
          nemo komentoval
          Upraviť komentár
          Chlapik v tom spodnom videu hovori, ze existujuce superchargre v2 sa nebudu updatovat ale ze v3 pojde len na nove lokality.
      • Ioniq
        Member
        • Jan 2017
        • 364

        Ten “On-Route Battery Warmup” je skvela vec. A pritom je to taka prkotina, ktora by sa s troskou snahy dala dat do hociakeho auta. Niekto pouziva hlavu a rychlo sa uci na chybach korejskych inzinierov a #coldgate. Palec hore, chvalim!

        Komentár

        • nemo
          Senior Member
          • Oct 2015
          • 562
          •   

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Slav_Brod_SC.png
Videní:	400
Veľkosť:735,7 KB
ID:	34868

          Komentár

          Pracuje...
          X