Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla Supernabíjačky - Supercharger
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Tie V3 skrine by ale mali byt spojene internou DC zbernicou a teda by sa to malo load balancovat spolocne na vsetkych 12 stojanov.
- Likes 1
Komentár
-
To neplati pre V3 ale pre V2 stojany (u nas V1 nie su). Cize vsade kde su 2 hrube kable (stary Tesla aj CCS) je potrebne si davat pozor na cislovanie 1A 1B, 2A 2B. Pre V2 nebol load balancing medzi "skrinami", cize skrina mala max 150kw a to delila medzi 2 stojany.
V3 skrina ma standardne pripojene 4 stojany, ale vdaka DC bus medzi skrinami to nie je o tom, ze ked sa pripojja 4 auta na 1A 1B 1C 1D dostanu deleny vykon z jednej skrine (ktora je ak si dobre pamatam 375kw) ale vdaka DC bus medzi skrinami zvysny potrebny vykon pride zo skrine 2 a 3. Maximalny prepoj je na 3 skrine, vtedy je stredna z nich master a ostatne su slave (vidno to na tych velkostiach hviezdiciek na obrazku).
Ja ale zo zvyku ked prichadzam na SuperCharger aj tak vzdy idem na stvoricu stojanov kde je najmenej aut ;-)
Volakedy tu bol odkaz na zaujimavy instalacny manual k V3 SuperChargerom v PDF, ak chces ti to poslem, je to zaujimave citanie.
-
Brno má aktuálne 5 skriní V3. Predtým, kde boli 2 skrine sú teraz 3 skrine. Dve skrine V3 vzadu . Ako sú prepojené cez internú zbernicu cca 900V DC je otázne. Možno 2+3. Štyri a viac sa nedá interne prepojiť. Za zmienku stojí, že V3 skrine cez DC BUS vedia používať batériové úložisko Tesla Powerpack. Brno v roku 2020 malo 2x V2 skrine, v 2023 som postrehol 2x V3 skrine a v 2024 už má 5 kusov 575 kW pre 8+12 stojanov
- Likes 1
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
Brno je uz spustene vyse mesiaca. Co sa tyka rozsirovania, tak tu jednoznacne plati, kde je vola tam je cesta, u nas to naraza na volu lokality a pripojenia, inak by Tesla nemala problem rozsirit kludne v Auparku pocet stojanov. Vzdy je jednoduchsie rozsirit lokalitu ako stavat novu. Ale musi chciet aj druha strana.
Dnes ked najdes dobru lokalitu, blizko pri dialnici, s dostatocnou rezervovanou kapacitou, tak sa o teba pobiju.
-
jeeff, určite nie vyše mesiaca. Žena bola na výlete s kamarátmi, 7.9. nabíjala v Brne a ešte to nefungovalo. Vracala sa 16.9. a tiež to ešte nebolo spustené. Ja som sa príležitostne pozeral do appky a vždy tam svietilo "8 stalls". Dvadsiatka mi zasvietila až v nedeľu 6.10.
Ale to je snáď už jedno. Len aby niektorí vodiči stojany nezramovali, chýbajú tam totiž zarážky na kolesá. Stojan 4D je už nahnutý a na bielom kryte je škrabanec od nárazníka.
-
Ok, pozrel som FB skupinu a tam pisali spustenie 17.9. cize skoro mesiac:
https://www.facebook.com/groups/tesl...7889944106866/
-
Komentár
-
To maju vsetky V4, asi sa pripravuju na EU poziadavky, Zaujimave je, ze nesvieti, to skor vyzera, ze tam nieco nie je namontovane. Zvycajne tam svieti hlasenie o cene, ale platby kartou nefunguju zatial nikde v EU.
Myslim, ze to potrebuju aj kvoli tomu, ze niekde v EU nariadeniach sa pise, ze by mala byt vidiet cena a nabite mnozstvo, vid napr. tu:
https://www.autoexpress.co.uk/tesla/...-electric-cars
-
-
Tesla konečne predstavila V4 kabinet pre Supercharger. Až 500kw pre auta a až 1,2MW pre nákladiaky. Na jeden kabinet sa pripojí až 8 stojanov (staré v3 kabinety boli pre 4 stojany):
https://x.com/MdeZegher/status/1857133482595758112
update: viac info https://x.com/TeslaCharging/status/1857133221538148638
Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:04.
- Likes 1
Komentár
-
Ak to spravne ratam, kabinet je 1,2MW, stare V3 boli 375kW. Teraz je teda 1200/8=150kw per stojan, pri starom to bolo 375/4=94kw per stojan (pri plnej obsadenosti, samozrejme je tam load balancing). Je to 800/1000V system.
Toto je velmi pekna veta, ze kolko aj usetrenie jedneho % znamena v celkovych cislach:
Even some of the small incremental improvements matter. V4 Cabinet has a 2% efficiency improvement. Superchargers already deliver over 5 TWh/year, 100 GWh/year in waste heat that can be saved.Naposledy upravené jeeff; 15-11-2024, 13:15.
-
Komentár
-
Tam? No nazdar. Tam to bude furt obsadené čmoudami.
-
jeeff Niekto v Tesle to podcenil a nerezervovali si do buducna viac? Tie SC su tam uz hodne dlhu dobu, a kedysi tam boli len tie. Medzitym tam pribudol UFC ZSE, GW, eJoin. Kapacity tam bolo zjavne na rozdavanie, a zrazu chyba. Podcenili/zabudli to v Tesle alebo im Aupark viac nedovolil uz od zaciatku?
Komentár