Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Tesla Supernabíjačky - Supercharger
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Tesla globalne zvysila ceny nabijania na Superchargeri. Aktualna cena na Slovensku je 0,28 EUR/kWh, v Rakusku 0,31, v Cesku 7.02 CZK/kWh
Komentár
-
Pravdepodobne sa blíži predstavenie 3. generácie Superchargerov a súvisí to aj s tým.
https://www.mojelektromobil.sk/tesla...a-nieco-velke/
-
Teraz sa bavime o cene za kWh nie? To tu mozem potom porovnat aj servisnu hodinu v Hyundai a Tesle, a zrazu zistim, ze za jednu navstevu servisu mam pri Hyundai rok nabijania s programom ZSE Drive Flat... ale to asi nebolo cielom mojho komentu.
Btw, 9€ je jedno nabijanie. Ale ano, aj to je rozdiel. A pri Tesle to je kolko? Tretina “nadrze”?Naposledy upravené Ioniq; 19-01-2019, 15:53.
-
-
Tak nám Tesla za posledné roky prešla od nulovej tarifikácie až k dnešnému stavu k 0,28€/kWh na SK. To, že spoplatní nabíjanie nám bolo jasné od začátku. Nikto nechce, aby nám platila energiu. Ale ten skok z 0,20€ na 0,28 € mňa osobne dosť prekvapil. Elon stále tvrdí, že chce len cenu za energiu. Že nechce na Superchargeroch zarábať. Ale čo také sa stalo, že to dvihol za pomerne krátku dobu od zavedenia ceny 0.20€ až na 0,28€ /kWh tj.o 40% !! Cena energie od minulého roku predsa nestúpla o 40%. Ak teda nestúpla, tak potom mi príde prehlásenie o nezarábaní jako klamlivé a zavádzajúce. To už je po odložení na druhú koľaj nás, čo sme rezervovali prvý den TM3 z ,,Other europe“ daľší podraz z Elonovej politiky. Máme trhovú tvorbu cien. Kľudne nech si zvýši aj na 1 €/kWh, ale nech sa nezahráva s našou dôverou. Už, aby sa dostavala tá sieť Ionity.
Tesla S, X a 3 LR kľudne pri nabíjaní zhltnú do batérie 50 kWh aj viac. Verím, že aj S aj X budú o krátky čas mať CCS konektor. Tak si to dajme do tabuľky. Keďže na SK nebude Ionity, tak použijem Rakúsku cenu:
Supercharger:……50kWh x 0,31 € za kWh ……………………………………… = 15,50 €
Ionity:…………… 50 kWh x jednorazový poplatok 8 € za nabitie…………… = 8,00 €
Z toho jasne vyplýva, že na Superchergeroch to bude 2 x drahšie jako na Ionity. Ak to takto zostane, tak Teslacke Superchargery budú zývať skoro prázdnotou. Zastavia sa tam len staré X a S-ká, čo majú Freecharging.
Komentár
-
Ionity je v porovnani so sieťou SC trápne. A ešte dlho bude. Potom uvidíme.
Mna najviac serie to, že všade sa stavaju len 50 kW nabíjačky. S tým sa fakt nedá sluzobne daleko cestovať.
Ba - Ke a spať za jeden deň je bez SC v Sliači no go.
Áno Budca .
-
Nemozno ekonomicky porovnavat siet SC, ktoru postavila tesla za svoje s DC nabijackami co boli v EU postavene takmer vyhradne z penazi EU. Dostali nabijacky a ich instalaciu z projektov EU, cize platia len prevadzku, ale paradoxne maju cenu vyssiu ako Tesla na SC, ktora musi v cene nabijania rozpustit aj cenu SC a jej instalacie. Takze ked podla vas tesla na SC nabijani zaraba, tak ZSE, GW a podobni musia zarabat viac - co samozrejme nie je pravda.
Takze aj po zvyseni ceny urcite SC nebudu ziskove.
Navyse vsetky tesly dodane do EU cca do konca roku 2018 maju nabijanie zadarmo stale este navzdy (vynimky su marginalne)
-
Jux..takze v tej doterajsej cene 0,20 este nebola rozpustena instalacia SCH ?..a v tejto novej cene 0,28 uz je?..urcite?...a keď ju ešte dvihnu potom budes tvrdiť že až v tej tretej?...lebo aká je vlastne cena s rozpustenou inštalaciou SCH?...
-
Z mojho pohladu sa to dalo cakat ze to dvihnu. Ja neviem kolko platite doma za elektrinu, povedzme 12 centov. A na SC 20 centov.
Neviem kolko stoji ta nabijacka ale povedzme 40 tisic euro+ miesto+ prevadzka a nakoniec samotna elektrina.
Sak to je za tych 20 centov neudrzatelne pri zvysujucemu poctu SC, a nehovoriac ze pride V3, na to budu naklady este vyssie. A väcsina MS,MX to ma zadarmo.
-
-
A kde je napísané, že Ionity neskôr nezmení cenu? Plus Ionity sieť, aj keď sa dokončí čo je naplánované, je nepatrná oproti siete Tesly. Mňa najviac štve, že zrušili 22kW palubnú nabíjačku, lebo vďaka nej nie som až tak moc závislý na DC nabíjaní.Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Samozrejme aj Ionity môže zvýšiť cenu. Ja som mapoval súžasný stav. Ionity bude v menšom počte, ale bude tak isto rozmiestnená po celej západnej europe. A majitelia Tesiel s CCS si môžu vybrať. Pochybujem, že si vyberú stanicu, kde zaplatia oveľa viac. Mám obavu, že ked to takto zostane, tak Ionity bude preplnená a Supercharger bude zívať prázdnotou...Naposledy upravené curgali; 19-01-2019, 20:02.
-
Na zopar youtube videach kde dotycni nabijali na IONITY, sa im par krat stalo, ze im plnu rychlost dobijania dal 1 stojan zo 4 a z toho 1 stojan vobec nesiel. Okrem toho ta cena 8eur mala platit do konca r. 2018, momentalne to je predlzene nevedno do kedy.....myslim si ze Superchargre urcite nebudu zivat prazdnotou.
-
Versus 34 SC (CH+A).
Síce celkom nechápem o čom je táto konkrétna debata ale každý konektor sa ráta nie?
A že to nebude zadarmo? No a čo. Ved za paliva sme tiež platili ako sprostí oveľa väčšie sumy.
-
-
Tesla SC v Bratislave aj Sielnici pri Zvolene su uz prerobene a TM3 uz sa moze nabijat aj na Slovensku. Zdroj Internet
- Likes 5
Komentár
-
Pokial si pamatam dobre, tak Praha aj Humpolec uz ma CCS, aj ked Humpolec stale na NEoficialnej mape nie je:
https://www.google.com/maps/d/viewer...8109374978&z=6
-
Btw len taka technicka, ako dlho bude trvat nejakemu Sergeiovi z Ruska kym na to CCS vyrobi adapter pre ine auta? Cisto teoreticky keby mam staru Teslu s unlimited SC, staci mi odchytit co posiela auto stojanu, a tento signal sa da emulovat. A teoreticky vies nabijat akekolvek CCS auto? Neviem co za informacie sa tam pustaju, ale vsetko sa da duplikovat. Nemoze to byt zlozite. Je ten teslacky CCS kabel vobec totozny s klasickym? Lebo ten kvazi Type2 na SC mal dlhsie piny ako klasicky.
Komentár
-
Nebude to take jednoduche, Teslacky SC je trvale pripojeny na internet a skontroluje si co potrebuje, keby aj niekto zaemuloval nejaky VIN auta, velmi lahko by sa na to prislo, lebo jedno VIN by nabijalo zrejme nerealne na viacerych miestach tak, ze by bolo fyzicky nemozne aby to bolo realne jedno auto.
Tiez by stacilo sledovat najazdene kilometre auta v kombinacii s nabijanim na SC. Metod na skontrolovanie sa da vymysliet s existujucim hardverom nespocetne vela a nasadit ich tiez mozno hocikolko a hocikedy. Ak tesla chce, moze dynamicky menit mechanizmus autorizacie na SC, pretoze ma svoj system nabijaciek trvale pod kontrolou. Ak by aj to bolo malo, tesla moze skontrolovat proces nabijania aj cez pripojenie konkretneho auta - to samozrejme predpoklada povolenie pripojenia v tesle.
-
No ano, ale na “oficialnom” Tesla fore je viacero ludi, co si z Tesly vybrali SIM kartu kvoli elektromagnetickemu smogu a nabijaju na SC bez problemov. Tiez nabijanie nemoze byt viazane na datove pripojenie, lebo co potom v pripade, ze nastane vypadok/udrzba siete, vid hurikan ked Tesla odomykala baterie. To by bolo dost nestastne riesenie a neverim, ze Tesla by takto kratkozrako uviazala nabijanie na datove pripojenie. Zostanes v krizovej situacii uvazneny na nabijacke s prazdnou bateriou? Musi sa dat auto nabit v offline rezime, to by bez toho hadam ani neschvalili do premavky. A pokial nemas data, Tesla nemoze vidiet ani kilometre. VIN cisla vies lahko zistit na neobmedzeny pocet Tesiel. Netusim ake data sa tam posielaju medzi autom a stojanom, ale musi to byt lokalne nakodovane v aute.Naposledy upravené Ioniq; 28-02-2019, 16:18.
-
Údaje o bezplatnom nabíjaní alebo platenom nebudú v aute, bolo by to nelogické. Vychádzam z toho ako je to na bežných stojanoch, majú pripojenie na internet, kde si overujú karty a tiež majú zoznam kariet v sebe nahrávaný v nejakých intervaloch (záleží od poskytovateľa).
Pri Tesla stojane to bude asi podobne, má online pripojenie a keď nemá, má stojan v sebe databázu VIN, ktoré možu nabíjať.
Doteraz (keď mohli nabíjať len Tesly) mohla byť aj možnosť, že stojan pustil nabíjanie vždy a len si uloží VIN, ktoré nabíjalo a keď bude online, pošle do centrály kto nabíjal a koľko a tam už vedia, či naúčtovať alebo zadarmo.
-
Ioniq zase sa rozpisujes o niecom, co som spomenul ako poslednu moznost. Da sa to nahradit wifi hotspotom na SC.
Miroslav Rojko SC moze mat autorizaciu urobenu akokolvek. Standardne pouziva zrejme autorizaciu cez tesla servery, pretoze hlasi do mobilu ze o (tusim o 5 minut) ukonci nabijanie a potom ked ukonci oznami, ze mas 5 minut aby si neplatil pokutu za obsadzovanie SC. Pri vypadku pripojenia ma SC zrejme nejaky zalozny plan, ked vyuziva nejaky ulozeny zoznam.
Pre platiacich musi SC odovzdat info do bilingoveho systemu tesly. Predpokladam, ze SC odovzdava udaje o nabijani kazdeho auta - kvoli statistike. Statistika kolko sa abijalo AC a kolko DC je sice aj v tesle, ale DC nie je len SC.
-
Zabranit neautorizovanemu nabijaniu sa da velmi lahko, podobne ako Tesla zabranila (uz v roku 2016) nahravaniu vlastneho firmware uzivatelovi auta. Pred nahranim update firmwaru softver v aute skontroluje digitalny podpis updatu a ak ten nie je podpisany Tesla klucom tak sa auto neupdatne vid uryvok nizsie aj s linkom.
Podobne pri nabijani moze auto poslat VIN do centraly spolu s digitalnym podpisom a nabijanie sa spusti len ak je podpis na serveri validovany. Podpis sa neda vyrobit bez znalosti tajneho kluca. Odchytavanie tu nepomoze, pretoze podpis vyzera vzdy inak lebo obsahuje aj datum a cas. Rovnako funguje kvalifikovany podpis na nasich slovenskych obcianskych preukazoch s cipom. Viac info o asymetrickej sifre: https://cs.wikipedia.org/wiki/Asymet...1_kryptografie
"Tesla added a measure that requires any new firmware written to components on the CAN Bus—the internal network of computers that control everything from steering and brakes to windshield wipers—be digitally signed with a cryptographic key only Tesla possesses. The new protection, known as code signing, was pushed out wirelessly in a software update earlier this month to all Tesla S cars and Tesla X SUVs. It amounts to far tighter control over who can reprogram sensitive components. The upgrade makes Tesla's in-vehicle security systems less like a malware-prone Windows PC and more like a locked-down iPhone."
https://www.wired.com/2016/09/tesla-...urity-upgrade/
-
Tesla by bola velmi kratkozraka (doslava hlupa) kedy dovolila konkurencii pouzivat jej stojany, ked ta konkurancia nedala do rozvoja siete ani floka. Moznost nabijat na SC je obrovska konkurencna vyhoda o ktoru by Tesla prisla, keby ostanych pustila na SC.
Akokolvek si to mozeme zelat, podla mna k tomu nepride, mozno o par rokov, ked uz bude Ionity aspon take velke ako SC teraz.
-
Miroslav Rojko Jop a to je prave sposob, ako by sa to dalo zneuzit. Ziskat VIN nie je problem, a pokial by sa overoval az po nabijani, ked sa obnovi sietove spojenie, pachatel uz bude mat nabite a bude prec. Musi tam byt este nejaky mechanizmus.
juks Lacne kombinovane wifi/gps/gsm/Lte rusicky kupis na Ebayi za 15-20 dolarov. A takto by sa dalo defacto aj sabotovat nabijanie. Zloprajnik nakupi rusicky, slahne to zapnute dakde do krikov k SC alebo hodi hore na strechu tym, ktore su kryte a zdrhne. Kym zistia kde je problem a niekto vysnori zdroj rusenia, pripadne kym tomu dojde baterka, SC bude vyradeny z cinnosti na niekolko dni. Urcite lacnejsi a bezpecnejsi sposob ako blokovat SC, namiesto parkovanie smradlavych pickupov s ECV. A neverim, ze na kazdom SC bode je dotiahnute pevne kablove pripojenie. Dako sa mi nechce verit, ze by pri SC vsetko islo len online. Je to prilis zranitelne a moze to zakaznika nechat v poriadnej slamastike. Uz ten digitalny podpis sa javi ako lepsie riesenie, ale zase musi byt kluc ulozeny niekde v stojane. Pristup cez net moze byt nespolahlivy.
-
Jasne, su to extremne priklady. Ale ake riziko tam realne je? Nabijes zadarmo povedzme 50kWh. Pri sadzbe, aku Tesla uctuje to je 10€. Co ti za to mozu? 1) Trestny cin to nie je, max priestupok. 2) Je na SC niekde napisane, ze ma pravo nabijat len Tesla? Ja som tam tabulku nevidel, ale mozno som prehliadol. A pri Auparku mozno sliedia, ale vo Zvolene tak rychlo nepridu. Jedine co dotycnemu hrozi je, ak by pouzil tu rusicku a dokazali mu, ze je jeho. Za to su uz palky.
Prepac ale toto nie je konspiracia. Ked su ludia schopny na GreenWay stojane nabijat zadarmo cez servisnu zasuvku? A ked blokuju SC spalovakmi? Ludia chcu usetrit a su zlomyselni...
V kazdom pripade, odbocili sme od temy, moja povodna otazka bola, ake ma SC skutocne zabezpecenie. Ked dokaze Mercedes a Renault Zoe emulovat Teslu pri wallboxe nastavenom na Tesla Only, da sa podla mna zlomit aj SC. Doteraz to nikto neskusal lebo mali aj tak nepouzitelny konektor. Teraz ked maju CCS je to uz relevantna otazka.
-
-
Ioniq Teslacky CCS je CCS, musi byt, ved musi pasovat do vsetkych CCS stojanov. Ked narazas na stary hoax, ktoremu som aj ja kedisi veril, ze teslacky typ2 na TMS a TMX je iny ako standardny Typ2, (napr. dlhsie piny) tak som si vsetko pomeral a zaver je, ze teslacky type 2 je rozmerovo presne rovnaky ako standardny type2, len je zrejme vyrobeny z lepsieho materialu, zrejme presnejsie licovany a mozno ma lepsie chladenie aby zvladol viac ako dvojnasobne prudy na ake je urceny standardny type2.
Komentár
-
type2 konektor mal(má) mať aj "DC režim" a tam bolo max 140A čo pri max 500V je 70kW (ale našiel som kdesi aj číslo 80kW, väčšina textov ale mala 70kW)
viď https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
-
Ioniq Standardny typ2 je homologovany na 63A AC trojfaz, co je pri 230V fazach cca 43kW. Navyse zatazitelnost pri AC byva mensia ako pri DC.
Na DC, tak ako ho pouziva tesla v TMS a X je typ2 homologovany na 140A max. 500VDC Tesla ho pouziva nieco nad 300A a nieco pod 400V.1 BildNaposledy upravené jux; 28-02-2019, 19:12.
- Likes 2
Komentár
-
Tesla predstavila Supercharger 3. generácie, jeho vykon je 250kW. Tento vykon umozni dosahnut 1600km dojazdu za hodinu nabijania. V praxi Tesla uvadza, ze TM3 Long Range by za 5 minut nabijania mal nabit 120km. Vykon 250kW nebude zdielany medzi dva stojany, ale kazdy stojan bude mat rovnaky vykon 250kW. SC v 3 ma totiz uplne novu architekturu a zdroj ma vykon 1MW. Teda kazdy stojan nabije za kratsi cas viacej aut. Ide zatial o beta verziu, ktora je momentalne pristupna len pre clenov programu Early Access Program vlastniacich TM3ku. Dalsie rozisrovanie bude zavisiet od vysledkov tohto testovania. Napriek vyssiemu vykonu kabel bude tensi a bude mat novy system chladenia. Sw aktualizaciu na umoznenie nabijanie na SC v 3 obdrzia vsetky auta v 2 stvrtroku.
Tesla prida do aut aj sw aktualizaciu z nazvom "On-Route Battery Warmup" (vyhrievanie baterie pocas jazdy) Tato funkcia v spolupraci z navigaciou v aute pred prichodom na SC upravy teplotu baterie tak, aby bola optimalna na nabijanie.
Tesla zaroven odomkne sw aktualizaciou SC v 2 aby ich vykon nebol 120kW ako doteraz, ale zvysi ho na 145kW. Baterie modelov S a X nepodporuju tento vykon a odoknutie je koli TM3.
Tesla prirpavuje v najlizsich mesiacoch aj podporu pre rychlejsie nabijanie modelov S a X. odrobnosti ale neuvadza,
SC v 3 a jej prva finalna siet sa spusti od buduceho mesiaca v Severjnej Amerike. Pricom jej masivnejsie rozsirenie sa ocakava v 2.- 3. stvrtroku. Europa a Cina az 4. stvrtrok tohto roka.
https://electrek.co/2019/03/07/tesla...on-first-look/ EN
https://www.teslarati.com/tesla-supe...st-look-video/ EN
https://insideevs.com/first-tesla-su...ersion-3-open/ EN
https://teslamag.de/news/tesla-v3-su...-details-23847 DE
Su aj weby v CZ a SK, ale pravidla tu na fore su pravidla.
- Likes 3
Komentár
Komentár