Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Tesla Supernabíjačky - Supercharger

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Plug&Charge by malo od augusta fungovat na vsetkych Tritium nabijackach siete IONITY v Nemecku, Norsku, Dansku, Svedsku, Finsku, Taliansku a Ceskej republike. Dalsie krajiny by mali pribudnut buduci rok.

    Problemom vsak je, ze automobilky na to z vysoka seru. Prve by malo byt buduci rok Porsche, ktore da do Taycanu potrebne data aby to aj realne fungovalo. Takze zbytok bojoveho pola mozme ocakavat najskor dakde v 2022 ak vobec 👀 Uplne citim ako na tom urputne vsetci pracuju 😂

    https://thedriven.io/2020/08/25/trit...harging-sites/

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Bavili sme sa o tom len tu, tak som to dal sem. Aj tak sa tu podľa tém už nedá hľadať ...

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Nepatri to pod Ionity?

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Ionity podporuje Plug&Charge podľa toho, čo hovorí fdrive.

    Pridajte komentár:


  • kayle
    komentoval k 's odpoveď
    Ja by som rád dodal, že sám Elon (a už je tomu pár rokov) sa vyjadril, že sa nebránia tomu, aby aj iné automobily vedeli využívať nabíjanie na Supercharger-och. Len chceli, aby sa nejak podieľali (financie) na budovaní/správe. A akosi to nikoho nezaujímalo.
    A zas na druhej strane trocha aj chápem "nezáujem". Nabíjať Porsche/Audi/... pri stojane s názvom Tesla... čo keď si to majiteľ auta rozmyslí a nabudúce nebude nápis Tesla len na stojane ale aj na aute.
    Ak by niekto namietal, prečo majú automobilky riešiť nabíjanie. No nemusia, len potom nechápem zmysel projektu Ionity.
    "IONITY is a joint venture of BMW Group, Ford Motor Company, Mercedes Benz AG and Volkswagen Group with Audi and Porsche."
    Toto sa píše priamo na ich stránke

  • PeeKay
    komentoval k 's odpoveď
    Predpokladám, že to je dôvod prečo to u e-tronu nefunguje: HW adresa toho auta rotuje (kvôli obavám o bezpečnosť osobných údajov) a preto sa nedá použiť ako jednoznačný identifikátor auta. V prípade, že by Fastned/Audi podporovali CertificateInstallationReq (a teda normálnu ISO15118 autentifikáciu) neni dôvod aby sa auto nedalo riadne identifikovať.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Z navodu Fastned:

    Please note: Unfortunately it is not possible to use Autocharge with an Audi e-tron.

  • PeeKay
    odpovedal
    Plug-and-charge je založené na https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_15118 čo je dosť komplexná záležitosť, v porovnaní s PWM signalizáciou používanou pri AC nabíjaní - asi ako Petrík voči jadrovej elektrárni. Pokiaľ viem ani Fastned ten plug-n-charge nemal urobené tak ako je v ISO15118 zamýšľané, s použítím (X.509) cerifikátov, pretože ich podpora u automobiliek je všelijaká a auto proste nemusí mať default certifikát ale mal umožniť zavedenie prevádzkovateľov certifikát na čo samozrejem musí dať zvolenie automobilka, aspoň tak som to pochopil, rád by som sa mýlil. Ďaľší level komplikácie je, že dátový prenos medzi autom a nabíjačkou je cez PLC (powerline communication) - niečo podobné ako prenos dát po silových vedeniach. Na to sú modemy, myslím (Homeplug Green Phy) čipsety vyrába Qualcomm. High-level sa vlastne vytvorí IP sieť medzi autom a nabíjačkou, tá dostane pridelenú IP adresu, každý bod má vlastnú hardwarovu adresu a to údajne používa Fastned na identifikáciu auta, teda nie napr. VIN z certifikátu, ktorý by sa dal overiť kryptograficky overiť. Tento komunikačný kanál používa CCS DC nabíjačka napr. na zisťovanie stav HV batérie a zobrazovať na svojom displeji. Bohužiaľ tá sekurita autentifkácie cez HW adresu rozhrania je asi na rovnakej úrovni ako ID NFC čipu... Takže asi za tento stav možu samotné automobilky, že na to prdia čo im do BMS nahrá dodávateľ, pri tých problémoch čo riešia je to asi pod ich rozlišovaciu úroveň :-)

    Pridajte komentár:


  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    MaShe samozrejme, ze by to na vsetkych nabijackach malo byt tak, ze sa len napoji konektor a nabija. Platba by mala byt len zaregistrovanim karty - u jedneho prevadzkovatela nabijaciek alebo u subjektu, co by zastresoval vsetkych prevadzkovatelov nabijaciek. Technicke zabezpecenie na takuto funkcionalitu ma kazdy elektromobil s CCS konektorom od roku vyroby 2012.
    Nabijacky by nemali ziadny displej, ziadne citacky cohokolvek, ziadne ovladanie. Mozno len jednu indikaciu funkcnosti stojana, prosto tak ako ako je to u teslackych SC.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ťažká otázka, ale nadnesene povedané, nie všade sedia tak rozhľadení ľudia túžiaci po pokroku ako my, niekde sa ide len najľahšou zabehnutou cestou.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Aby sme mohli byt eko a produkovali miliony plastovych karticiek, a nasledne pouzivali miliony papierovych obalok na ich dorucenie spolu s hrubymi brozurkami a inym info materialom, ktore nam doruci kurier na chrochtajucej dieslovej dodavke

  • jux
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
    CCS protokol umožňuje takúto autentifikáciu, vozidlá od 2012 majú jednotné identifikátory pre nabíjačky, pred tromi rokmi to už robilo ABB s Fastnet-om: https://www.greencarcongress.com/201...71018-abb.html
    Ved prave na to som chcel poukazat: Miro povedz, preco tuto funkcionalitu nepouzivaju ini prevadzkovatelia nabijaciek?, preco ju (aj ked v propiertarnej verzii) pouziva od zaciatku plosne vlastne len tesla?

    Pridajte komentár:


  • EVan
    komentoval k 's odpoveď
    Absolútne súhlasím s Jiri GrandPa a nechápem, ako vôbec môžu niekoho napadnúť také absurdnosti, ako verejné Tesla SuC. Všetci čo kupovali Teslu, zaplatili v jej cene, určite nie malú časť, aj za exkluzivitu na SuC. Nedávno som cestoval po JZ Európe a vyťaženosť SuC je už dnes aj samotnými Teslami asi na hrane, niekoľkokrát bolo aj plno, bežne som nabíjal pomalšie (t.j. bola obsadená väčšia polovica stojanov). Neviem si predstaviť, že by to malo byť verejné. Ani logisticky, ani ekonomicky to nedáva zmysel. Myslím, že takýto krok, by cenu Tesly (áut aj akcií) okamžite zrazil dolu a predpokladám, že by nastúpili hromadné žaloby vlastníkov, ktorí autá kupovali aj s výhradnosťou nabíjania na SuC.
    A porovnávanie siete SuC (financovanej Teslou) s inými europskymi sieťami (financovanými z fondov EÚ), je scestné (a to som povedal veľmi jemne, lebo nechcem tu byť vulgárny). Miroslav Rojko, sorry, ale "Teslašovinizmus"? To akože fakt? Chcem veriť, že to bol iba nepodarený pokus o vtip :-)

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    A je problém aby sa každý záujemca o nabíjanie zaregistroval - urobil tesla konto s platobnou kartou ako ostatní Tesláci aj ne-tesláci-rezervátori, kde uvedie id svojich áut a pri nabití mu stiahnu z karty poplatok ?

    CCS protokol umožňuje takúto autentifikáciu, vozidlá od 2012 majú jednotné identifikátory pre nabíjačky, pred tromi rokmi to už robilo ABB s Fastnet-om: https://www.greencarcongress.com/201...71018-abb.html

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    A by sa aj tesla rozhodla poskytnut nabijanie inym, urcite nebude ochotna pridavat na svoje superchargery nejaku autorizaciu kartami, cipmi ci mobilnymi aplikaciami.
    Nabijanie ma plosne na vsetkych nabijackach fungovat tak, ze auto sa autorizuje samo a vsetci prevazdkovatelia to maju mat osetrene nejakym kliringom. Malo by stacit zaregistrovat bankovu kartu u jedneho a nestarat sa, nech si to vybavia medzi sebou. Nabijacky by boli podstatne jednoduchsie.
    Standard na to je.
Pracuje...
X