Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Škoda Enyaq IV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    #46
    Dnes sa to v BA nejak hemzilo Enyaqmi. Jeden na SK zelenych a dva v Auparku na ceskych.

    Komentár

    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 113

      #47
      Par foto z dnešnej prevádzačky, full výbava cena 60 litrov cena iV 80 verzia, budúci týždeň mam prevádzačku cca. štvrtok

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        a to ides kupit či ?!

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Už sú po showroomoch, konkrétne som bol v NMnV a DCA a vždy plnka 60k. V NMnV ho majú schovaný vzadu že až za mesiac ho vystavia pri oficiálnom spustení predaja. Ale zlatá pani ma doň pustila.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Kúpiť teraz nie ale páči sa mi akurát zisťujem na MHSR ako je to s tou 2 ročnou viazanosťou na dotáciu. Či sa berie dátum prihlášky, alebo až od podpisu zmluvy , auto som mal totižto o 4 mesiace skôr ako som podpísal zmluvu, ak je to až od podpisu zmluvy tak mam smolu 4 mesiace na odpisoch. Ale ináč horúci favorit, dosť sa mi páči, chcem, si ešte overiť ID4 a čakám aj na Ionic 5 a EV6 , len tam ma brzdí SW, VW je viac dopredu.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        moja klasicka zakerna otazka, za ktoru sa ale nehanbim - to fakt mate niektori potrebu cerstvo po kupe auta za 40k+ uvazovat o dalsom, este drahsom? Ved aj o rok bude este lepsie auto ako Enyaq. Elektromobilita je aj o nejakom rozumnom ekologickom zmyslani. Tak sorry, ak sa mylim, ale nerozumiem tomu.
        Elektro by malo byt postupnou nahradou za spalovak, tam mi to dava zmysel aj pri vacsej investicii, ale elektro za elektro, ktore nejavi ani znamky opotrebenia?

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun ja som kupoval auto a zmluvu som podpisal az potom.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Moj dovod je naklady vo firme, pokial podnikas v sluzbach tak vieš o čom píšem... Ano Catchcash tiež som tak kupoval, prihlaška a kupa auta, potom po 4 mesicacoh zmluva.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun a to nie su uz klasicke 3-4 roky ci kolko sa to odpisuje? chapem, ze v tomto pripade to moze davat finance zmysel, len mi naozaj ta eko-stranka unika.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 hovori sa tomu spotrebna spolocnost. Naco ti je riesit zivotne prostredie, ked mozes za 5 rokov namiesto jablk jest bankovky su veci, ktore nemusia davat zmysel, a ekologia je tiez cool len do casu, kym musis podat danove priznanie.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 odpis BEV aPHEV je dva roky

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        aha, cize odvratena stranka ekologie vo firmach a statnom nastaveni....
        Wilo priznam sa, ze by som s tymto receptom asi mal problem a neviem ako by som sa zachoval, co by som spravil. Elektromobilita ma nakopla zit viac eko, je smutne, ze to ma aj opacny efekt.
        Naposledy upravené milan84; 27-04-2021, 20:05.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko je to sialene. V rakusku od priznania dotacie sa nesmie auto 4 roky predat. Plne odpisy su 8 rokov (preto vsetci beru firemne auta na leasing)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Moc ne-eko to v tejto dobe nie je. Máme tu pár tisíc BEV a treba zameniť v SR 3 mil ICE. Jeho auto bude ako 2r prístupnejšie pre niekoho, kto by si plnú cenu nového nemohol/nechce dovoliť. Tj. bude o 1 ICE menej.
        Naposledy upravené nick81; 27-04-2021, 20:32.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        tak on ma ten silver jediny svojho druhu co mu blbne SW. takze to chapem , alebo to je niekto iny?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Ako jediný svojho druhu už má fixnutý :-)

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Áno už to mám opravené 2 týždeň všetko šlape tak ako má 😀

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun no hlavne ho kup, ja po nom tiez pokukujem, tak nech mame recenzie

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Až budúci rok ale cakacka na vlastnú skladacku je cca viac ako pol roka, aspoň si urobím zatiaľ prieskum 😀

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ekológia je pre mňa sprosté slovo. a pri elektromobile kvirtujem (nie kvit ako lieh) to, že žiadne oxidy dusíka, žiadne pm 10 a 2.5, nula síry, .... a uhlíková stopa je výmysel ekologov. ten CO2 tu bol, je a bude, akuráta v dávnej dobe bol uložený (ropa a ropnéplyny) aby sme mali zdroj energie a suroviny pre chem. priemysel. dnes jeho spaľovaním ohrozujeme svoje zdravie (údajne 5k/5milio na slovensku úmrtí) .
    • Peterka
      Member
      • May 2017
      • 196
      •      

      #48
      Odpisy BEV su sice 2roky, ale podla datumu kupy sa rozrataju na mesiace. Napr. ak kupim teraz v juli, tento rok odpisem 6/24, dalsi rok 12/24 a dalsi 6/24

      edit: chcel som dat komentar k predoslemu prispevku, uz to ale nejdem presuvat

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #49
        To rozpočítavanie po mesiacoch je samozrejmé (inak by bol odpis len 1,5 roka) a platí to niekoľko rokov pre všetky odpisové skupiny ale nezabúdajme, že nám do Zákona o dani z príjmov pribudol inštitút mikrodaňovníka, kedy po splnení jednoduchých podmienok (obrat do 49790€ a v danom roku nerobiť transakcie so spriaznenými osobami) si môžem zvoliť odpis aký chcem - aj jednomesačný. Takže keď kúpim v decembri auto, rovno celých 48000 bez dane môžem dať do nákladov - a to sa už oplatí kúpiť auto, nie ?
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Určite to ma háčik ako všetko v tejto krajine , ale treba prejsť tuto info s audítorom.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          A ako to je z naslednym predajom? Da sa predat za zostatkovu hodnotu v uctovnicte? Mozno by sa koli DPH oplatilo na rok stat mikrodanovnikom ;-)

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Kto nerozumie písanému textu, nech prechádza s audítormi ak to budú vedieť (ktorí sa zameriavajú na veľké firmy - chvaľabohu im stále zvyšujú limity, kedy je potrebný audit), ale podmienky sú jasne napísané v uvedenom právnom predpise, stačí si dať pozor na transakcie so spriazneními osobami (vklad alebo pôžička spoločníka, konateľa, predaj majetku týmto osobám, obchod s blízkymi osobami) a je to v pohode.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Pri následnom predaji sa predáva za cenu, akú dá kupec. Len pri predaji blízkej osobe sa posudzuje výška predajnej ceny a z daňového hľadiska upravuje na cenu obvyklú v mieste a čase predaja.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Odpoveď od MHSR v prípade dotácie na auto : V zmysle zmluvy sa príjemca dotácie zaväzuje, že nové vozidlo bude zaradené do jeho majetku a zostane v jeho vlastníctve minimálne 2 roky nepretržite od dátumu prvej evidencie vozidla na meno príjemcu dotácie. Zároveň sa zaväzuje, že vozidlo ostane v danej lehote v evidencii vozidiel SR.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun Aký to má súvis s príspevkom o odpisovaní auta a alebo následnými komentármi ?

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Dost podstatný pre podnikateľa ktorý ma auto na firmu a nie súkromnú osobu, napr. moj prípad ak sa auto môže predať až od platnosti zmluvy nie od registrácie , tak budem mať vo firme 4 mesiace auto s 0 hodnotou a stratím z roku 4 mesiace na odpisoch, takto je to O.K. možem predať po 2 rokov od registrácie a neporuším dotačný program .

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Trosku odveci úvaha. Predaj sa zdaňuje, je nepodstatne koľko auto stojí po odpísaní. Odpíše sa len rozdiel medzi predajnou a nákupnou cenou, takze efekt predaja po dvoch rokoch môže byt nakoniec rovnaký ako predaja len čiastočne odpísaného auta po pol roku.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          A to skromny mikrodanovnik si moze takto kupit afto kazdy rok a cele ho odpisat?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Kúpiť môžeš tolko aut koľko potrebuješ k dosahovaniu zisku. Takze ak si bez dalších zamestnancov, tak myslím že u väčšiny kontrol prejde len jedno auto.

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Áno ak máš jedného zamestnanca napr. seba tak max. 2 auta ale musíš zdôvodniť DU na čo máš 2 autá, ich účelovosť napr. osobne a dodávka, ináč ti ich dá dole danovák ako neoprávnený výdaj. Dá sa to riešiť tak že drahšie dáš na 100% do nákladov, lacnejšie na neho nastavíš iba 70% odpisov do nákladov, tak ti prejde ok.
          Naposledy upravené jurajsun; 29-04-2021, 09:23.
      • ivan32
        Member
        • Sep 2014
        • 178
        •   

        #50
        Bjornov 1000km challenge.
        Enyaq rýchly ako tesla.
        https://youtu.be/EYLQzWnALE4
         

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Dnes som sa bol povoziť na Škoda Eniaq 80 plná výbava, pekné auto, ale mam pár mínusov, nakoľko viem porovnať s eNirom, nevyhovujú mi brzdy a rekuperácia, buď bol problém v tom že auto malo iba 140 km , alebo je to váhou oproti eNiro a tých 400 kg je sakra dosť na auto. Brzdenie bolo dosť neúčinné musel som ráznejšie šliapať na pedál, rekuperácia buď bola veľmi slabá režim D alebo veľmi silná režim B. Systém predchádzania zrážky skoro vôbec nereagoval, alebo tesne na poslednú chvíľu eNiro to má možnosť nastaviť citlivejšie a reaguje skôr. Samotné auto pekné, kvalita spracovania bez výhrad. Bohužiaľ jedná podstatná vec e-auta je akcelerácia, keď som dal v režime Sport plný kotol reakcia bola ako u Enira v režime ECO+ , skúšal som to asi 5x ale úsmev z odpichu som nemal , takže 390Nm a 150kW s predným náhonom pri 1,8T u eNira je fakt veľký skok , bohužiaľ Škoda 2,2T sa nechytá je to proste ťažké auto s nízkym krúťakom na zadný náhon, je to ako sedieť v TSI 1,5 s turbom spaľováku.... Skúšal som aj prepínať rôzne mody jazdy Eco, Normal, Comfot a Sport, ale... to auto si šlo rovnako okrem modu Eco kde to bolo fakt už ako spaľovák... Takže dobré pre mladého uvedomelého šoféra, ktorí nerád šoféruje, alebo dôchodcu. Osobne som sklamaný bol to môj favorit a pokazil si to...
          Naposledy upravené jurajsun; 11-05-2021, 12:25.

        • ivan32
          ivan32 komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun neskúšal si jemnejšie nastaviť rekuperáciu pádlami pod volantom?

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Nebolo času, sa s týmto pohrať a sústredil som sa na pre mňa podstatnejšie veci, hlavne ten odpich pri obehovaní, hmm to je problém na okamžitý výkon eNira som si veľmi rýchlo zvykol, do hrošieho ísť nechcem, ale niekomu to nebude vadiť, hlavne človeku zvyknutému na spaľovák.Ináč sa mi auto fakt páči je pekné, výbava super, ale zabíja to cena a ten dosť podstatný odpich... mne auto hrabe ešte v 90km/h tu nič jemne zrýchlenie...Ešte info urobil som s ním 20 km výpadovkou mimo KE, tlačil som aj 150km/h, nešetril som ho , priemerku som mal 18kW/h, teplota 25C vonku.
          Naposledy upravené jurajsun; 11-05-2021, 12:44.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          jurajsun ale pozor. v poslednej vete pises, ze ti auto hrabe aj pri 90kmh. Je rozdiel neefektivne hrabat a preniest na cestu. Tie pocity su asi dost o zvyku a subjektivnosti, lebo mne tych 150kW vzadu plne vyhovovalo.
          Mam pocit, ze sa vseobecne u elektromobilistov zacali akesi nie uplne vyznamne preteky, ktore auto zlomi krk rychlejsie a viac.
          Pytalo by si to porovnanie zrychleni z nejakej rychlosti, aby sa simulovalo predbiehanie a pod.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 cim viac mpix tym lepsi fotak nie?

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Myslel som skôr ten odpich, proste u eNira je ten zaber lepší, aj cítiť preťaženie samozrejme viem dostať auto do situácie keď začne hrabať hlavne na tých pneumatikách od Michelinu čo stoja za prd, keď som mal zimné Yokohami tak to bolo ok. Ide hlavne o to zrýchlenie keď potrebujem nárast výkonu a rýchlosti pre predbiehanie, na východe totižto veľa diaľnic nie je a veľa jazdím po okreskách, preto to má pre mňa význam. Čím viac prúžkov tým viac Adidas nemusím Samotne auto je v pohode , ale pre mňa sú určité parametre priorita, niekomu to nemusí vadiť , vec osobného názoru.
          Naposledy upravené jurajsun; 11-05-2021, 13:35.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          ano a cim viac pruzkov, tym viac Adidas. Alebo skor Aidida ?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Si musis pockat na RS verziu. Tieto obycajne verzie su rodinne dostavniky pre kludneho vodica kde si krpec vzadu kludne papka vyzivu s piskotkami a pozera rozpravku. Nechces mat tu vyzivu na sedadle tatko so “sportovymi” ambiciami musi este chvilu pockat, aj ked nemozem povedat, ze by drag race SUV/MPV hrochov bol zrovna zazitkom 🙈

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo a predsa jeden nemenovany youtuber tuto sutaz robi na hocicom :-D

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 tak ked sa ludia nudia, skusaju rozne veci, napriklad dostihy s tavami alebo drag race tahacov. Kazda “ptakovina” si najde publikom 🙈

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Lepsie su preteky na pstrosoch.
      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1997

        #51
        EV a cesta do Chorvatska isili 3 osoby a mali aj stojan na bicykle plus ebike a start bol z Kosic. 80% cesty boli dialnice a vysledok si pozrite vo videu.
         

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Tak na 800km stat 3h koli nabijaniu sa mi zda celkom dost ked cas jazdy bol 10h.
          Je mi jasne, ze by som si prestavky robil aj tak ale viac ako 15 min asi nie a mozno jedna dlhsia povedzme 30min cize zhruba 1h vs 3h. Ak by som isiel este dalej tak sa ten rozdiel iba zvacsuje.

          Na druhej stranke ak clovek nejazdi nejako velmi casto taketo trasy sa to da prezit

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Radsej si namiesto znacky s specialnym textom mohli kupit tretiu znacku na nosic. Pri elektronickom vybavovani len za 8 eur navyse. Vymienat znacku je fakt pakaren a pri castej vymene sa moze poskodit znacka alebo/aj ramik na znacku.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          3 hodiny je dosť, ja som nabíjal cestou naspäť (trocha väčšia spotreba ako tam kvôli výškovému prevýšeniu) 1,7 hodiny. Video som nepozeral ale tu je odkaz na moju cestu:
          https://www.mojelektromobil.sk/elekt...t-kde-nabijat/

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Pri dlhych trasach teslou, ked chcem skratit celkovy cas cesty a nabijania jazdim 5 km/h (GPS) nad predpisanou rychlostou a nabijam casto: niekedy len do 50 - 60% SoC. Priemerny nabijaci vykon je vtedy nad 100kW. Mam takmer 5-rocnu teslu co nabija maximalne 145kW. Cakanie na nabitie na 80% je casovo neefektivne.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          jux a kolko realne prejdes na jedno taketo nabijanie dialnicnou rychlostou a ako dlho nabijas? Dik

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko pozeral som aplikáciu ZSE, ale tam sa nedajú vyfiltrovať nabíjačky v Chorvátsku, ktoré sú zadarmo

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To je presne ono ako pise jux. Ja som robil Brusel (1400 km) na 4.5 rocnom S a celkovo som stratil 3 hodiny nabijanim. Faktom je, ze nabijaci vykon isiel cez 120 kW len do cca 25% (mam iba 350V bateriu, teda to odpoveda juxovym 145 kW pri 400V baterii) a pri 60% uz bol iba 50 kW.
          Takze som jazdil medzi 5-70% (niekedy iba 60%) a nabijal som namiesto 4x az 7x ale v konecnom dosledku to bolo rychlejsie, lebo medzi zastavkami (kazdych 200-250 km) som valil 130-160 km/h (po Nemecku hlavne).
          Treba poznat svoje auto a tu strategiu zvolit podla realnej nabijacej krivky vozidla, ktoru ovplyvnuje (aj) degradacia. Toto ziaden ABRP ani Tesla algoritmus nevyrata. Inak ten Tesla algoritmus co sa tyka planovania jazdy a nabijacich zastavok, je neuveritelne presny co sa tyka % SOC pri dojazde (ci uz na dalsi nabijaci bod ale do ciela), kde sa ale myli je cas potrebny na nabitie do potrebneho predikovaneho % na dalsi usek. Ten je (aspon u mojho S) vzdy dlhsi, bude to tou starsou bateriou IMHO.
          EDIT: Este k tej otazke ako dlho trvalo nabijanie - v priemere cca 25 minut, vratane cesty k a od nabky spat na dialnicu. Vdaka tomu, ze som nabijal na SCH tak som ani raz neriesil ci nabija alebo nenabija (nabijalo vzdy).
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 21-06-2021, 13:55.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          1fisker článok je spred dvoch rokov tak sa to mohlo zmeniť ale vtedy po kliknutí ukázalo vždy cenu 0€ na bezplatných a 39€ na platených. Teraz je situácia o moc lepšia, mám mat prezentáciu o 14:00 na eSalon v sobotu, prídi, dozvieš sa presne ako zadarmo, bezpečne a rýchle prísť k moru (aj vzhľadom na epidemiologické kontroly).

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          teraz ukazuje skoro všade kde som klikol 39 eur

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          No vidíš a všetky elen sú teraz zdarma bez karty alebo priložením hocijakej karty! Len nie ZSE, lebo Tí sú schopní naúčtovať 39€ na bezplatnej nabijacke. Od 1.7. bude zmena - nie v platení

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Moja TMX je zravejsia ako S-ka Jiri GrandPa. Takze aj pri vecsej baterii jazdim jemne kratsie useky ako on. Spolieham sa na teslacku navigaciu, vyhliadnem si dalsi SC vo vziadlenosti niekedy kludne aj len okolo 150km, nastavim ho ako ciel a necham nabit tak aby som sa na neho dostal s rezervou 10%. Spravidla sa po ceste rezerva este zvecsi aj ked idem nad predpisy, lebo vzdy sa objavi po ceste nejaka prekazka v plynulosti jazdy.
          Naposledy upravené jux; 21-06-2021, 14:32.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Darmo tu pisete ako ste optimalizovali rychlost a drzali SoC tak, aby nabijanie bolo nad 100kW, ked poslednu normalnu nabijacku v reportazi pouzili madarsku IONITY a potom pouzivali 50kW nabijacky. Tam sa uz v tomto konkretnom pripade vela vody namutit neda. Jedine ak im poradit, aby sa nabuduce zobrali radsej Teslu 🙈

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Nerozumiem tomu, auto s velkou baterkou, dobrou spotrebou,rychlim nabijanim, UFC po ceste a free a oni laduju na 50kW nabkach. Well done.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem ci som to len ja, ale mne ta reportaz prisla ako verzia "Pat a Mat". 80% informacii je omacka okolo cestovania a rady ktore su pomaly na kazdom cestovatelskom portali. Pocasie prekazilo zamer cestovat okolo Slovenska, ale do Chorvatska to pocasie uz bolo v pohode. Jedinu informaciu ktoru som sa z tohoto testu dozvedel je detail o reducknom prevode/prevodovke a obmedzenej rychlosti na spiatocku. Nepovedia co je cielom cesty, Mne to prislo ako urobit si vylet na pozicanom aute a mat co najmensie naklady z vlastnej kapsy.
          Ale mozno sa mylim, pripadne som zaujaty.

        • matchke
          matchke komentoval
          Upraviť komentár
          jux To auto mali myslim si pozicane od Skodovky (co Skoda samozrejme mohla vybavit aj sama). Rovnake mal pozicane aj "ekolog" Vincze, ked mesiac zbieral skusenosti ohladne elektromobility aby mal o com hovorit ked si ho pozvali do Borov na EV salon.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1314
        •   

        #52
        Ono moc sa neoplatí komentovať novinárov, len ukazujú ako sú na tom s vedomosťami a plánovaním, lebo aj keď som sa vyberal na spaľovacom aute do Chorvátska, plánoval som trasu a zvažoval rýchlosti, kde diaľnica, kde nie atď. Ani ten "cestovateľ" asi moc nepomohol. Ale ísť 16 hodín - to mi trval 1200 km trip dole na Pelješac, nieto hore pri Zadar, kde som bol vlastne v tom článku (cesta dlhšia lebo sa ide po Zadar a potom ešte "naspäť" po polostrove Vir a trvalo to menej ako 12 hodín aj s nabíjaním.

        Na Chorvátskej diaľnici sú 4 UFC zdarma, oni si vybrali zrovna pomalé DC - prvá chyba. A navyše ísť diaľničnou rýchlosťou sa pri nabíjaní na 50kW nabíjačkách absolútne neoplatí, keď už chceli nabíjať tam kde nabíjali. Pri spotrebe Enyaqu okolo 23kWh/100 predsa nabíjali na každých 100 km okolo 25 minút. Zároveň obísť diaľnicu a ísť po jednotke okolo Plitvičiek by im ušetrilo aj spotrebu aj km a teda aj nabíjanie a časovo by to bolo nie rovnako ale úspornejšie - je poloprázdna s dlhými úsekmi bez zákrut, kde sa dá ísť dosť rýchle.

        Ale ešte raz - ísť 16 hodín po diaľnici bez zápchy do Chorvátska ? To mi nejako rozum neberie. curgali na Leafe by tam bol skorej.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 21-06-2021, 16:56.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • jeeff
          Member
          • Nov 2015
          • 192
          • lubos1519
          •   

          #53
          A tu je vidno to, ze automobilky su pozadu so SW a nabijacimi bodmi. Ma byt ulohou SW v aute, aby trasu naplanoval tak, aby bola co najrychlejsia. Auto ma poznat nabijacie body, malo by vediet ich obsadenost a planovat trasu po rychlych nabijackach.

          K elektroautam sa dostavaju aj laici, nemozeme ocakavat, ze budu vopred spekulovat nad roznymi aplikaciami a web strankami a hladat ktora nabijacka nabija rychlo a ktora nie. Ma to spravit navigacia v aute.

          A znova sa vraciam k tomu, co som tu uz viac krat pisal. Stavat za posledne 2 roky 50kw nabijacky na dialniciach bol totalny nezmysel, tie patria k nakupnym centram. Ale to by tu nesmeli byt dotacie z EU, ktore sa riesili pred 3-4 rokmi kedy 50kw bola spicka a system sa nasledne uz nedal zmenit za lepsi...

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            @jeff tie nazory, kde aku nabijacku stavat sa velmi rôznia. coraz viac ludi hlasi, ze 50kW pri obchode je nezmysel. takze co clovek, to nazor.
            Bude v poriadku aj tych 50kW na hlavnom tahu, AK K NEJ PRIBUDNE NIEKOLKO UFC a bude urcena pre starsie auta, alebo ako zaloha.

            Horsie je, ze aj popularny abetterrouteplanner uz nefunguje a ukazuje uplne blbosti. cestu vramci SR hadze cez Slovinsko, ked si zafiltrujem, aby mi nedaval nabijacky ako ev-mapa a ine nezmysli na Slovensku, tak mi to aj tak naplanuje s nou. Viem, ze nie som jediny, komu to ukazuje blbosti.
            Dlhe casy to bola pomoc elektromobilistovi, ale uz sa ani na to neda spolahnut.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            50kw ma zmysel pri obchodoch kde si cca 30 minut. AC nabijacka ma zmysel mozno tak v Auparku kde je aj kino a si schopny tam byt 2-3 hodiny. Ja ale aj ked robim mega velky nakup niekde v Kauflande tak to netrva dlhsie ako 30 minut.

            Uz som sa tu vyjadril viac krat, mat AC pri Bille (a este bez kabla) je uplny nezmysel, v Bille nemam co robit dlhsie ako 15-20 minut. AC treba stavat v obytnych zonach ako to robi ZSE aby sa majitelia mohli nabijat v noci.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff ja to nepotrebujem tak je to hned nezmysel. Ved ale existuju aj ini ludia s inymi autami nic nie je cierno-biele.
            Naposledy upravené Catchcash; 22-06-2021, 12:43.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            no páni, už sme úplne mimo tému, prosím presunúť tam, kam to patrí

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            jeeff Asi tak ako vravi Catch, ja so ZOE nabijem aj na stlpiku pri Bille/Kaufe 22kw a ked robim tyzdnovi nakup, tak sa aj hodinu zdrzim. Pravda vedel by som aj za polovicu ako ty, ale v klude s vedomim ze nabijam aj vyse hodinky. Predtym ked bola sora pri pulte lahodok som kaslal na to co som chcel, teraz si 10 min postojim, ked nebolo niektore pecivo napecene som siel bez neho, teraz si nieco popozeram kym ho dopecu a vratim sa prenho, lebo ved nabijam. Zmenil sa mi navyk nakupovania a oni maju vacsiu trzbu.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim ze jeeffov koment k romu ze mi dostupne nabky ma ukazat samo auto je pravda, aj naplanovat cestu. Ja idem na vychod stojim na budci a najblizsiu nabku mi auto ukazuje Budapest, well done. Ano pri najblizsej obhliadke v servise updatnu mapy tak uvidime co tam pribudne.

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Taur kedze 1fisker pisal, ze sme mimo temy, uz sa k tomu nechcem vracat. 22kw palubnu nabijacku dnes uz prakticky auta nemaju, cize za tu HODINU tvojho nakupu (co je na bezny obchod typu Kaufland fakt extremne vela a ja teda nie som ochotny tam len tak cakat kym sa nieco dopecie lebo sak nabijam) nabijes max 22kw. Bezne auto nabije max 11kw. JA TVRDIM, ze tam ma byt 50kw nabijacka, aby som za tych 30-60 minut co som v obchode dobil 25-50kw. To uz je "rozumne" aj pre ludi, co nemaju dom a byvaju v panelaku a vedia tak zit.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Ono asi v zásade by nabitie počas nákupu pokryť spotrebovanú elektrinu do a z daného obchodu, či?
            Asi záleží ako to človek chápe...či si prišiel nakúpiť a popri tom sa aj niečo dobije alebo sa prišiel dobiť a popri tom si aj niečo prikúpi.
            Keď idem s autom do servisu a mám tam hodinku čakať, tak mi urobia kávičku aby mi akože čas rýchlejšie ušiel. Nedajú mi celé kilové balenie, ktoré si nesiem domov a žijem z neho ďalších XY dní

          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            tommik ano, to je rozdielnost pohladu. Ja ale nikde nehovorim, ze to ma byt zdarma. Naviac pre mna je to rozhodovacie kriterium, ci idem do Kauflandu alebo napr. Tesca (ktore mozem mat blizsie). Mozem sa rozhodnut ist radsej dalej do Kauflandu, pretoze okrem nakupu tam aj nabijem. Ak mam nabit len na cestu tam a nazad, tak to pre mna nema ziadny zmysel.
        • jurajsun
          Member
          • Jun 2020
          • 113

          #54
          Jeden šťastný majiteľ ... Snáď je to len nepodarok a jediný kus..

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To nie je mozne. Nekvalitne su podla tohot fora iba Tesly. Taketo hoaxy by si sem nemal davat .

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ale v prvom poste blogu sa ešte usmieva, ešte nevedel do čoho ide
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #55
          Pôvodne zverejnené od jurajsun Pozrieť príspevky
          Jeden šťastný majiteľ ... Snáď je to len nepodarok a jediný kus..
          Som zvedavy kade mu to zateka, vyzera ze to mozno bude nepodarok z vyroby, staci blbo nasadene tesnenia a katastrofa je na svete. Pritom toto je asi prva Skodovka ktoru by som si kupil :-).
          Naposledy upravené mozeg; 25-08-2021, 12:44.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ale tych problemikov tam pise viac, niekedy upravit software trva dlhsie ako vymenit “hardware”

            Prepadavanie podlahy, vzadu vydutá

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To su “simply clever” riesenia. Vzadu kde sedia deti sa podlaha vyduva, aby boli zadne sedacky vyssie a deti mali lepsi vyhlad. Vpredu sa podlaha prepadava aby mali dospelaci viac miesta na nohy. Ktore ine auto to dokaze?
        • Helio
          Junior Member
          • May 2015
          • 22

          #56
          Ahojte.

          Dostal som možnosť od importéra Škoda auto vyskúšať na pár dní Enyaq 80 (keďže sme členmi SEVA). Na TMS 2015 mám už najazdených skoro 300 000km, na Enyaqu som po Slovensku spravil asi 1000.

          Dojmy v skratke: je to slušné auto, nie je to žiadna hanba, veľmi príjemne sa v tom vozí.
          Ovládanie sa (ako to je u VW Group zvykom) viac podobá na šoférovanie spaľováku. Má to zmysel, kolegovia čo jazdia na spaľovákoch si jazdu pochvaľovali.

          Hlavné praktické rozdiely oproti Tesle Model S 2015:
          - nie je to také živé (ale to nik ani neočakával, má to 150 kW)
          - "asistenti" vedia držať auto v jazdnom pruhu aj udržiavať odstup od predchádzajúceho vozidla, pri prudšej zákrute alebo strate čo len jednej čiary sa to ale hneď vypne; oproti Tesla autopilot v1 to nie je nič moc
          - dojazd cca 380km; pri vyšších rýchlostiach (130+) rastie spotreba strmšie ako na TMS (odpor vzduchu na SUV proste neoklameš); na trase kde mi TMS robí priemer 20 kWh / 100 km, potreboval Enyaq 22.5 kWh / 100 km
          - navigácia koncernová funguje, aj obmedzenia rýchlosti ovláda (miestami lepšie ako Tesla), ale odhad koľko % batérie budem mať pri dojazde, resp. plánovanie nabíjacích zastávok tam nie je, teda si vodič bude nechávať väčšie rezervy
          - Android Auto je zaintegrované do hlavného displeja, tým sa dojem z ovládania výrazne vylepšuje (mohol som používať Waze, Whatsapp, atď), škoda že Tesla to nemá
          - úroveň rekuperácie sa nastavuje tlačidlami za volantom, vždy po štarte auta je to ale vypnuté; pre mňa nezvyk, pre ostatných asi OK
          - lepšie sa na tom parkuje (je to kúsok kratšie aj užšie, ale kolesá to lepšie vykrúti :-) )
          - v interiéri USB-C konektory na nabíjanie mobilu (aj vzadu)
          - nabíjanie bezproblémové, na chvíľku aj 100 kW na UFC, časový odhad nabitia vychádzal presne
          - pri 3F AC nabíjaní je možnosť aj znížiť nabíjací prúd na polovicu (to som na iných EV od VW ešte nevidel)
          - pri ceste po diaľnici okolo L. Mikuláša v daždi mi palubný počítač zrazu začal písať, že porucha motora a že mám vyhľadať najbližšie servisné stredisko; asistenti sa všetci vypli ale auto išlo normálne ďalej; zavolal som do Škody, povedali, že mám skúsiť zastaviť, vystúpiť, nastúpiť. Keď som to urobil, všetko bolo zrazu v poriadku a všetko znovu fungovalo. Nuž, Tesla nie je zďaleka bezchybné auto, ale toto mi ešte neurobila... snáď sa to sofvérovo zlepší
          - na druhej strane: škodováckych servisov je všade okolo dosť, s Teslou by bolo treba frčať do Viedne...
          - cena tohto požičaného modelu cca 52K (vrátane DPH)
          - doplnkovej výbavy (nosiče, strešný box, ťažné zariadenie, 230V zásuvka, sieťky, koberčeky a iné blbosti) je k dispozícii viac ako na Teslu (a za normálnejšie ceny)

          Záver: ak hľadáte elektrické SUV za striedmy rozpočet, Enyaq isto stojí za zváženie
          Naposledy upravené Helio; 27-08-2021, 15:22.

          Komentár

          • Dus
            Dus
            Member
            • Sep 2020
            • 84
            •   

            #57
            Nová výrazná posila v tíme podporovateľov Škody Enyaq a elektromobility všeobecne:
            https://domov.sme.sk/g/192496/papez-...gallery_192496

            (Škoda Enyaq iV 80 = Papamobil vz. 2021 :-))

            P.S.
            Pani prezidentka mu podarovala nabíjaciu stanicu. Neviete niekto, aký model?
            https://dennikn.sk/minuta/2534685/

            Komentár


            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Tak s tou nabijacou stanicou je to cool :-).
              No mozno teraz cirkev aj u nas presedla na elektrinu :-D

            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              AgeVolt je akože typický výrobca nabíjacích staníc na Slovensku? Kde sú? Koľko ich je v prevádzke? Koľko EV tento rok obslúžili? Koľko MWh dodali?

            • matchke
              matchke komentoval
              Upraviť komentár
              Papamobily byvaju vacsinou biele. Toto urcite ani nema znacku SCV. Predpokladam, ze to auto je z vozoveho parku UOUČ.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Enyaq mal značku SCV, ráno ukazovali kooonu vo vynovených správach TA3 (Teleráne), ktoré uvádza Stefuca, čo si robil posmešky z Olivera, keď bol s Leafom v TopSpeed videu. AgeVolt vymyslelo to, čo malo SmartEVSE za štvrtinovú cenu pred 10 rokmi ale u nás na SK je to veľký startup a všade počúvam len a len tento názov. O - nabíjačka s umelou inteligenciou.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              samozrejme to s tou ekologiou vo vatikane nebude take horuce. Priletel special lietadlom, sadol do Enyaqu a za nim niekolko touaregov, multvanov atd. Foto z madarska zachytava, ako vysmiaty kyva ludi z papamobilu RAM predpokladam s nejakym poriadnym HEMI 5.7

              Tu musim suhlasit s Mirom, ze agevolt je viac tlaceny marketing ako nejaka super novinka .Uz mi viac ludi potvrdilo, ze to co ponukaju oni, mali uz davno ine firmy.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko - Enyaq vyzera ze bol z prezidentskej flotily. Celkom pekne ze prezidentka takymto vozidlam fandi. Ohladom AgeVoltu neviem nic, teraz som si pozrel stranky, ziadny velky pokrok tam nevidim, jedine co je ine ako u inych prevadzkovatelov je necloudove riesenie, ale aj to tu uz bolo. Na Slovenskom trhu sa moc nevyznam, mozno je chyba v tom ze ostatni vyrobcovia sa nepropaguju tak aby to zachytili poradcovia prezidentky. Tuna pravdepodobne zavazila “Seal of Excellence” z EU, ide o propagaciu SK budme radi ze niekoho vobec takato vec napadla. Za inych prezidentov by papez dostal flasu domacej, lopatu a fujaru a bol by vybaveny ;-)

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Tak ale jeden propagator zazitkovych jazd na Tesle ti povie, ze nic lepsie ako AgeVolt predsa neexistuje a su jedinecni vo svojich technologiach. Chceli spolu s mojelektromobil robit aj FB diskusiu (mozno uz aj rok dozadu), len zivy prenos cez FB viac nesiel ako siel a pokial viem ten slubeny skory nahradny termin sa este stale nekonal

            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              Enyaq mal EČV "SCV 1", čo by malo patriť Vatikánu (https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicl...f_Vatican_City). Navyše, na pravom B-stĺpiku malo masívne madlo pred PZ sedadlom. Sériové Enyaq-y majú štandardné sklápacie madlá nad PZ a ĽZ sedadlom. Takže išlo jednoznačne o špeciál z pápežskej flotily. Som zvedavý, na akom aute sa bude voziť v Košiciach a Prešove, lebo predpokladám, že SCV 1 ho ráno odvezie v BA na letisko a v KE musí už čakať iné auto.
              BTW, sedmičkový bavorák so slovenskou vlajočkou mal zelenú EČV. Predpokladám, že patril prezidentke.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Budte radi, ze dostal aspon AgeVolt. Mohol dostat aj eJoin a nenabil by vobec 😂

            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              BTW, milan84, nie je fér vytýkať pápežovi, že doletel na Slovensko špeciálom A320 s motormi CFM56-5, nechce sa mi už zisťovať presnú uhlíkovú stopu toho letu. Nemohol sem predsa doplávať na solárnej plachetnici ako Greta Thunberg. Avšak vozenie sa na elektromobile považujem za pekné a veľavravné gesto. Emisie z letu tým už neoffsetuje (jedine že by tu pobudol pár desiatok rokov :-)), ale vyslal tým významný signál. A o to mu zrejme išlo.

            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              Takže podľa tohoto článku https://auto.sme.sk/c/22741161/kolko...k.html?ref=trz ide o auto poskytnuté nunciatúre dovozcom Škody. Spolu poskytol 4 autá, 2x Enyaq a 2x Karoq. V KE ho zrejme bude voziť druhý Enyaq. Celkom by ma zaujímalo, či EČV sú právoplatne pridelené Vatikánskymi úradmi aj s príslušným technickým preukazom, alebo len nahodili na auto SCV 1 a s formalitami sa nezdržovali. V druhom prípade by sa podľa mňa Enyaq pohyboval po našich cestách asi protizákonne... :-)

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              protizákonne to nebude, kedže ho vždy sprevádzajú iné vozidlá organizujúce dopravu, dá sa Enyaq považovať aj za nadrozmerný náklad prevážajúci sa po ceste, ktorý ohraničujú iné sprievodné vozidlá

              (aj autá amerického prezidenta chodili po Prahe bez čísla)

            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              O protizákonnosti s istoutou nechcem hovoriť, možno zákon pamätá na nejaké výnimky. Bežný človek však dnes nemôže jazdiť s autom bez pridelenej EČV.
              Keď niekam cestuje americký prezident, pokiaľ viem, vždy tam najskôr pošle jeden či dva Boeingy C-17 s flotilou pancierovaných Cadillcov a iných vozidiel. A tie nejaké EČV zvyknú mať. Ale to sme sa dostali od témy, a tou je, že pápež František nám propaguje elektromobilitu.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Nebudte prehnane narocny. Teraz sa previezol EV iba papez, nejako zacat predsa treba. Ked pride na SK nabuduce uz budu EV vsetky zucastnene auta okolo jeho navstevy.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Hej, a papezovi medzicasom Sulik natlaci nieco na vodik 😅

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Vlastne sa divim ze gardisti dovolili papezovi sadnut do EV, ked im neustale horia baterie a nedaju sa uhasit.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Taur - mozno tajne dufali, ze sa zapali tiez

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Nalepsie ale je ze elektromobil moze pri jazde hrat chramovu hudbu namiesto toho odporneho zvuku plasica chodcov :-)
              napriklad nieco taketo: https://www.youtube.com/watch?v=m4oZZhpMXP4

            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              Sledoval som dnes chvíľu prenos z Košíc. Z letiska vyšla kolóna, kde boli oba Enyaq-y, oba mali EČV čierne "SCV 1" na bielom pozadí. Biely papamobil postavený z G-éčka mal červené SCV 1 na bielom pozadí. Na oficiálnom promo videu Škody Auto Slovensko majú oba Enyaq-y červené SCV 1 na bielom pozadí. No vyznaj sa v tom... :-)
          • matchke
            Member
            • Apr 2015
            • 328
            •   

            #58
            Oficialna tlacova sprava Skodovky
            Bratislava 13. september 2021 – Pápežská delegácia na čele so Svätým Otcom Františkom bude počas návštevy Slovenska využívať na svoju prepravu dva

            Komentár


            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Preco ho nedali do nejakeho slovenskeho elektromobilu? Mame tu predsa e-up, e208

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Z tych mestskych mikro auticiek by sa uz asi nepostavil 🙈 ujo ma predsa uz len svoj vek

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To nie je ziaden ujo. Trochu úcty by nezaškodilo.
          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #59

            Komentár


            • Dus
              Dus komentoval
              Upraviť komentár
              Ak tomu dobre chápem, ide o typ NEXT: https://www.agevolt.com/Download/Age...K_v2.1_WEB.pdf
              Buď je to špeciálna pápežská edícia, kde sa platí vatikánskou menou, a teda dotykový displej netreba, alebo prelepili displej aj ledky polepom s prezidentkiným podpisom.
          • ICE666SVK
            Senior Member
            • Jul 2014
            • 1997

            #60
             

            Komentár

            Pracuje...
            X