Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Škoda Enyaq IV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #61
    Koho by zaujimala reálna využiteľná kapacita Enyaqa. Spravili sme meranie cez diagnostiku. Viac tu...

    https://teslaclub.sk/node/60823?p=79590#post79590

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #62
      Nejaké Enyaq fotky na pokochanie... + diagnostika.
      https://photos.app.goo.gl/k8rJT6ayw7oo8J34A

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #63
        Len na margo nekonecnej kritiky koncernu, ze dal dozadu bubnove brzdy staci si pozriet prvych 5-6minut.

        Brzdna draha zo 130km/h
        Kodiaq 4x4 TDI 1800kg — 66.9m
        Enyaq iV80x 2200kg — 67.1m

        Mne to pride ako zanedbatelny rozdiel, najma pri vahovom rozdiele 400kg. Keby vazili rovnako, tak tie bubny s rekuperaciou toho Kodiaqa zozeru btw, Enyaq ma lepsie predne brzdy, a neutichajuce kuvikanie recenzentov o bubnoch moze tymto oficialne skoncit.
         

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #64
          Dávam do pozornosti článok z nášho testu 24hod.

          Vyzerá, že kúrenie MEB v automatike je zle nastavené. Aj preto je zimný okreskový dojazd pri diaľkach zbytočne slabý. V režime auto a "mierne", -4C sme mali cca 3.5 kW. Ručné stiahnutie ventilátora na rýchlosť 1-2 zrazilo odber na 1.2-1.5kW. Potvrdil to aj jeden náš kolega s ID.4.

          Sledujete niečo podobné? Skúste sa prosím na to zamerať a tlačte na výrobcu, aby to spravil poriadne. eNiro v takých podmienkach žerie 800-1000W, EV6 okolo 1,2kW. MEB nemôže byť horšie. Od automatiky a mierne nečakám teplotné zázraky, ale super spotrebu. Len my sme mali auto iba na 24 hod. neviem sa tomu viac venovať.


          https://www.mojelektromobil.sk/test-...olo-slovenska/
          Naposledy upravené nick81; 02-02-2022, 11:05.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            S tym kurenim, podla mna pri -4C VW aSKODA ti uz zapina predohrev odporovymi kablami aby nezamrzal vymennik. Pokial viem niekde z VW spominali ze TC az take efektivne nie je a obcas (zalezi od pocasia) je spotreba na kureni vyssia ako len odporovymi kablami. ENiro, EV6... urcite tiez obcas zopne odporove kable rovnako ostatne znacky, zalezi ako namrza vymennik a ake chladivo je pouzite v okruhu.
            Naposledy upravené mozeg; 02-02-2022, 12:19.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Nejde len o okamžitý odber. 100% SoC, 300 km okresky s max 70kmh (nočná jazda) a príchod so 7%. EV6 RWD to isté príchod 17% a ešte sme 4 hod spali v aute + max. 90tka. Netto kapacita vozidiel bola 73,1 vs 74,0 kWh (tj. cca rovnaké podmienky).

            Detto 130kmh Prešov - Žilina. Enyaq s 91% neprešiel bez krátkeho nabitia v RK do ZA. EV6 RWD s 15%. S TMY obe radšej ani neporovnávam.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Bolo by fajn to dat cele do tabulky aby sme videli ktore auto vynika na dlhych trasach, Enyaq, ID4, EV6, Y, vsetko SUV/Crossover a v rovnakych cenovych hladinach. Dizajn si uz kazdy vyberie sam.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg To sa nedá popísať univerzálnou tabuľkou. Každé auto má svoje pre a proti. Aj táto spotreba, robili sme BA-PB-BA test kapacity Enyaq a EV6. Vyzeralo to na podobné autá. Až v mrazoch na okreske a 130kmh cez terén dostal Enyaq na držku (z pohľadu dojazdu). Je tam veľa faktorov aj lepších pre Enyaq. TMY mi už nikto nepožičia na zimný 1100km test :-) Tých 900km po diaľniciach bol zázrak, tak si len predstavujem aké super je TMY v mrazoch. :-)
            Ak chce niekto poradiť, nech mi zavolá. Vieme si prejsť všetky plusy/mínusy daného modelu (nie je to len o efektivite). Vo veľa veciach viem poradiť, v iných zas skúsiť popýtať niekoho iného..

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Neviem či ste niekto pozerali posledný test Bjorna 1000km v mraze na Tesla 3 60kW ale jasne to na konci formuloval. Tesla ako jediná má najmenší rozdiel medzi zimným a letným časom - 10 minút. Ostatné autá, či sú to VW platforma alebo Hynudai nová alebo stará platforma, BMW, Mercedes, všetko má rozdiel hodinu a viac v lete a zime. Jedine Tesla dokáže najkonzistentnejšie hospodáriť s energiou počas celého roka.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Hej je to smutné, že okrem Tesly na to takmer všetci roky kašlú. Len už sú ohlasené v tejto súvilosti updaty pre VW aj EGMP. V tej tabuľke sú mnohé nové autá iba raz, takže text typu "všetko má rozdiel hodinu" nie je na mieste. Panelákový teslák odkazaný na neSuC DC si tiež užije coldgate, neboj :-) Tak ako MEB dostane so SW 3.0 nový plánovač so zostatkami, je len otázka času kedy tú hnoj-navigáciu v Hyundai/Kia tiež upracú.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som sa vytešoval, keď konečne do navigácie Kony dali vyhľadávanie celou frázou, nie ako pred 10 rokmi mesto, štát, ulica, číslo , .... to bola udalosť. A na iné si ani moc už nespomínam, len viem, že stále pri prehliadke niečo nahrávali a skoro nič z toho.
            Teraz mám také vylepšenia každé dva týždne. Naposledy ma celkom dostal automatický výhrev sedadiel. Auto Ti pekne výhrev zapne a reguluje a postupne ztišuje.
            Takže keď si postupne doriešia tie základné veci, kde bude Tesla ? Kedy ju dobehnú ? Tak sa zamýšľam nad ID rodinou - veď VW ju pripravovalo už dlhé roky, skicí sme videli hádam aj na animovaný film a to Tí testovací jazdci ako testovali, keď až po uvedení také okaté chyby ako spotreba s TČ väčšia ako so špirálou, teraz coldgate, potom nepoužiteľnosť využitelnej kapacity baterky a furt niečo.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko EV6 spraví to isté, vyhreje automaticky sedačku aj volant, postupne stíši a vypne. :-) Ty konkurenciu hodnotíš cez svoju starú Konu? Posmievaš sa VW, ale GTX/Sportline podvozok je o kilometer pred TM3/Y. Netreba sa navážať do VW/Škody, nie sú blbci, vedia čo majú robiť v nejakom momente to doženú všetko. SW3.0 to auto posunie o kus ďalej. Potom už len tá spotreba.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Zaujimave, ako sa z niektorych stava tesla-ultra. Ja som rad, ze je tesla a potom aj ostatne znacky a kazdy ide svojou cestou .Pri Tesle ti je na dve veci ak v noci ides v aute za 100000 a nic nevidis, lebo mas kahanceky. Alebo v dazdi vyhrev pod zadkom, ked ti nefunguju stierace tak, ako maju. Ked sme uz pri cisto praktickych veciach, tak ID.3 otvoris normalnou kluckou. Na TM3 to proste musi byt specialne, ako Musk...
            MEB ma pravo na chyby, je to ich prvotina a postupne to doladuju a doladia. Korejci mnohe pri druhej generacii odflakli, ale hadam sa tiez vselico zlepsi a pomeni. Myslim, ze staci tych hejtov na jednu ci druhu znacku. Kedysi sme tu boli radi za kazdy novy elektromobil. Dnes je skupina tesla-ultras neuznavajuca nic ine a potom opacna, ktora sa z tesly vysmieva. Ale svet nie je ciernobiely. Ja sa rovnako rad preveziem v Tesle, ako v ID-modeloch alebo uz o par dni v elektrickom Volve, ci Kii.
            Miro, preco si nejazdil teslou uz v 2016, ked si mal Leafa? Ved uz vtedy platilo, ze chodili casto updaty s vylepseniami.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Tesla ultras sa tu zo mňa nestáva ale vyvažujem tú prevahu velebenia non-tesla áut a hanobenia Tesly. Si tu na fóre už dlho, aby si videl ten postupný vývoj Tesly a postupné zdokonaľovanie výrobných procesov a znižovanie poruchovosti áut. Taktiež si si určite všimol, v akej kvalite začali chodiť autá z Číny a aké updaty dostal modelový rok 2021 (okrem mnoho iného Octovalve, dvojité sklá - to boli moje výhrady na hlučnosť a efektivitu v zime). Taktiež si možno postrehol, keď to tu čítaš, že som na rýchle sedany a nie mestské krabice, či už hocijakých rozmerov. A to najlepšie spĺňala Tesla 3. Toľko na margo mojej kúpy Tesly.
            Teslou v roku 2016 som nejazdil, lebo som to nepovažoval za dobrú investíciu zodpovedajúcu tým peniazom, ktoré vtedy za to chceli. Ak si pamätáš Supercharge na SK (kolko ich nebolo) a tiež Chademo adaptéry, tak vtedy na Slovensku to malo o moc viac nevýhod ako teraz. Ale podstatné je, že s Leaf-a (ktorý som jazdil myslím, že tri mesiace v 2016-tom) sa neustále posúvam k lepšiemu a lepšiemu a nezaspal som dobu ako iný.

            A z ničoho sa nevysmievam, Hyundai mi prirástol k srdcu. Leafy som tu otvorene kritizoval a písal, že nikdy viac. Za svojimi názormi si dlhodobo stojím. Skupina Tesla ultras tu nie je, lebo nemajú potrebu tu čítať výlevy neznalých ľudí, ktorí na Tesle len hľadajú chyby, aby si zdôvodnili, že na ňu nemajú.
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 03-02-2022, 19:13.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Ideme zajtra s eNirom to 1100km kolečko čo sa išlo s EQS 580 4Matic, Enyaq Sportline 80x, EV6 77 RWD. Nech si to viem lepšie zrovnať hlavne s tými poslednými 2 "SUV". Ak sa chcete pridať niekto s iným autom ste vítaní.
            1. SC Ionity [80-100%] -> Budča -> 2. KE [100%] -> Čierna nad Tisou -> Ubľa -> 3. Prešov [91%] -> 4. Žilina -> 5. SC Ionity
            Naposledy upravené nick81; 03-02-2022, 19:15.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Rýpanie do Tesly ? Kde prosím, riešime tu v témach Enyaq, EV6 a ty sem prídeš a Tesluješ si. Pozri si názov vlákna.

            Velebenie ne-Tesla áut? Nemyslíš vážne. Testujem čo dostanem od redakcie, resp. inak. Snažím sa hodnotiť objektívne všetko. Rovnako som sa správal aj ku TMY, ktorú som mal na test. To isté Enyaq, veď je tam kopec negatív :-). EV6 ešte len spracovávam, tam bude tiež dosť výhrad.

            Teslu sem ťaháš len ty.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Vidim, ze Mirova odpoved je podla ocakavani. Som rad, ze na Teslu nemam
            Jazdil si ak si dobre pamatam nejakym kompaktom BMW, potom Leafom (co je skoro autobus) a mal si 2x Konu. Rychle sedany, ktore spominas, splna len TM3. Ked vynechas rychle, tak este Ioniq.
            Prave preto, ze si pamatam, ako si vzdy teslu rozobral do posledneho srobu, aka je zla sa teraz rehocem, ako ti za tri roky splnila vsetky priania a odstranila vsetku kritiku Nech ti sluzi....
            A prepac, ale Tesla-ultras sa prejavuje prave nazorom: "nezaspal som dobu ako iný" + "Skupina Tesla ultras tu nie je, lebo nemajú potrebu tu čítať výlevy neznalých ľudí, ktorí na Tesle len hľadajú chyby, aby si zdôvodnili, že na ňu nemajú."
            Mam vela kamaratov, ktori Teslu maju a dokazu sa chovat s respektom k inym majitelom EV, rovnako ako triezvo hodnotit svoje auto a auta ostatne. Skoda, ze to nie je aj tvoj pripad po tolkych rokoch.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 nebudem tu s Tebou riesit Tvoje osobne komplexy, lebo ked sa tu riesia nejake veci o autach, zacnes na mna osobny utok ale zvykol som si, ze nevies racionalne reagovat, argumenty chybaju, tak sa ide …
            Ako priklad - co mas stale s Leafom ? Je hamba sa vozit na Leafe, ked mi to tu spominas ? Ano pri cakani na objednany Ioniq som som si skratil chvilu, ze som na par mesiacov v 2017 kupil Leaf 30 kWh a pojazdil ale hned v tom roku isiel prec, nebol som s nim spokojny. Ty mas na Leaf vacsiu trpezlivost, kedze mas 24kWh verziu s najvacsou degradaciou aku tu na fore majitelia spominali ale dobry kauf je dobry kauf, lebo na Slovensku take nemame, treba vyhodne kupit v zahranici.
            A co sa tyka mojich aut, nepotreboval som tu vesat na nos nikomu ake presne som jazdil, kedze je to forum o elektromobiloch a nepoznas ma z minulosti, takze nerozumiem comtu splietas, nikdy som nemal nejaky kompakt od BMW. Ale ked uz nad tym rozmyslam, tak ked si elektrickou chodil do autoskoly, tak som jazdil C-ckovy Mercedes C200 Kompressor v benzine, 163 koni, co myslim ze je auto so spravnym palivom aj zadnym nahonom a sportovy sedan tiez a k tomu som mal BMW 325 Cabrio, 6 valec, 170 koni, tiez benzin. To bolo na zaciatku tisicrocia, kedy vykony aut boli ine ako teraz a odvtedy som vystriedal este niekolko nemeckych premiovych sedanov a aj kombi. SUV som nemal nikdy. Preto si dovolim povedat, ze viem co preferujem, ibaze by si to Ty vedel lepsie ako ja sám.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Pri Bjornovi treba urcite spomenut, ako uz nadhodil nick81 ze ne-Tesla auta Bjorn otestuje raz, vacsinou tesne po uvedeni na trh s prvotnou verziou SW aj vsetkymi bugmi, zatial co Tesly pravidelne refreshuje po kazdej vacsej zmene. Staci sa len pozriet, kolko otestoval Modelov 3 roznych rocnikov, povodu a konfigu.
            Vsetky / vacsina aut od klasickych vyrobcov v jeho tabulke presla viacerymi SW updatami a niektore dostali aj HW upgrade, ale to uz v tabulke uvedene nie je, ale vela z nich by dokazalo este oholit svoje casy na nizsie hodnoty. Avsak uz sa k testu nikdy nevratil.

            Ano Tesla je super, koniec koncov aj musi byt ako pionier elektromobility, bola by hanba ak by svoj naskok nevyuzili. Ale taktiez ma kopec detskych, priam az primitivnych a do oci bijucich problemov, ktore doteraz nechapem, preco nikto komplexne neriesil. Slabe svetla… hej hej, MiC maju matrixy, ktore vsak nefunguju lebo Elon caka na spravnu konstelaciu mesiaca a hviezd, nech moze nasledne hodit tweet a potom vitazoslavne rozposlat aktivacny OTA update. Podvozky na M3 aj MY su v porovnani s ostatnymi vyrobcami zlym vtipom. A pritom konstrukcne su na top urovni, ale odladene mizerne. Odhlucnenie sa konecne zlepsilo, ale stale je to slabota vzhladom na cenovu kategoriu a konkurenciu. Varianty Plaid nedostali ziadne brzdy, alfa a omega kazdeho rychleho auta, lebo sa samozrejme nad tym nikto nezamyslal, ze tych rozgulanych 2300kg treba aj dako zastavit. Az po vlne kritike zacali rozmyslat nad brake upgrade kitom. To su veci, ktore su pri AMG alebo M uz defaultne dane a nikdy sa o tom nediskutovalo. Ano, ako spravni elektromobilisti a geekovia sa vela z nas ulakomi na ten “EVckarsky zaklad” co ponuka prave Tesla, co je maximalne vyladene pohonne ustrojenstvo s dobrou baterkou a dobrym softom. A tie ostatne veci tak nejak vedome a dobrovolne prehliadame, lebo mame priority dane inde. Stale to vsak nic nemeni na fakte, ze tie auta su vo vela oblastiach v puberte a do dospelosti sa tak rychlo nechystaju. Klasicke automobilky to ponali z opacneho konca, urobili dospelejsie auto, s trosku menej zrelou, ale nie vyslovene zlou technikou. Co je mozno pre bezneho spotrebitela zvyknuteho na svoju Octaviu alebo Tucsona aj lepsia cesta. Predsa len Tesla je trosku radikalnejsia zmena v nastaveni mysle o ovladani a fungovani auta.

            Pytat sa, kedy niekto dobehne Teslu je infantilne. Preco by ju mali dobiehat, pripadne kto hovori, ze ju dobehnut chcu, alebo ze si to zelaju zakaznici? Kazde auto ma svoj charakter a nejake vlastnosti, a takisto kazda zivotna situacia vyzaduje iny pristup a inu skladbu charakterovych vlastnosti. A na zaklade tychto veci si kazdy kupi to, co je najblizsie jeho potrebam. Kedy BMW dobehne Lamborghini? No nedobehne, lebo ma uplne inu klientelu a zameranie. Takisto ako sa budu lisit preferencie ludi, ktori sa rozhoduju medzi TMY a Q4 eTron alebo TM3 a Ioniq6. Nechajme si vyrobcov zit svojim zivotom, kazdy prinasa na trh auto postavene podla ich filozofie, kazdy ma tu svoju cielovku, svoje prednosti a nedostatky, a zbytok vyriesi volny trh My ako zakaznici mozme byt radi, ze mame na vyber taku pestru zmes zaujimavych a roznych EVciek. Co by sme za to dali pred 5 rokmi.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            To ze MiroR zmenil nazor a kupil si TM3 LR 2021 je za mna uplne v poriadku. Auto uz ma to co hladal tak nie je nic zle na tom ze clovek zmeni nazor. Onanovat tu nad tym ci je tesla dobre zle auto a ci ma nema detske choroby je uz uplne zbytocne.

            Bol som pozerat niekolko TM3 2019 LR vsetky 3 karoseria lycovala a ziadne zatekanie vpredu pri A stlpiku a podobne neduhy. Vsetky boli v ciernom laku ktory bol prilis makky a tenky. Ale nie je to davno kedy ficali jedna reklamacia za druhou v pripade korejcov, kde lak nevydrzal ani jednu Zimu. Foto najdete bez problemov na nete.

            Nie je to davno co sa pri TSI motoroch menili v ramci zvolavacky cele rozvody.

            Nie je to davno kedy jednej nemeckej automobilke uz od vyroby tiekla vodna pumpa a servis len skontatoval ze ubytok je v norme a dolieval a pri 100k km to prdlo uplne, samozrejme mimo zaruky a ked uz clovek meni vodnu pumpu tak rovno cele rozvody, na co platit pracu dvakrat. Brzdove kotuce pri tejto groupe tiez vydrzali 60-80k km a museli sa menit.

            NIe je to davno co premiova nemecka automobilka vyrobila svoj najkazovejsi sedan v ich historii a ich najkazovejsi model rodinneho MPV. Ich bielo modra konkurencia ma v etalone tiez auta ktore v 5 roku skoncili nepojazdne a neopravitelne.

            Nie je to davno co prisiel jeden nie europsky vyrobca spalovakov a chcel od europskeho vyrobcu valcov kupovat valce ale v nizsej kvalite, ze im to staci. Europsky vyrobca ho odmietol s tym ze za kvalitou si stoja a nebudu riskovat svoju povest, hoc pre desiatky/stovky mil. € .

            Nie je to davno co pri reverzom inzinierstve sa porovnavali velke SUV dvoch nazvem to beznych automobiliek ze kde je ten rozdiel v cene a kvalite, ale dat igelit ako prechodku kablov z motorovej casti do interieru vozidla je za mna pocin roka.

            Takze ani uz dospele automobilky nemaju vsetko idealne a niekedy sa proste nezadari alebo costy prevladnu. Naucili sa vsak veci skryvat a nehovorit o nich. Koho uz len zaujima ci je valec vyrobeny tak alebo tak. Koho zaujima ze prechodka je z igelitu ved to nie je vidiet. No a co ze motor zere olej alebo tece chladenie, dame na to normu a je to.

            :-)
            Naposledy upravené mozeg; 04-02-2022, 12:00.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg pleties hrusky s jablkami. Teraz sa nebavime o technickych problemoch. Tie tu boli, a vzdy budu, a cim budu auta zlozitejsie tym ich bude viac. To je normalna vec. Ja som “nedospelostou” myslel to, ze Tesla ma proste nedoriesene veci. Su to veci, ktore su v dnesnom svete uz samozrejme, pripadne v nejakej cenovej kategorii priam nutne. Tu nejde o to, ze sa nieco pokazi alebo nieco nelycuje. To vsetko sa da opravit. Ide o to, ze su veci, pri ktorych sa pocas navrhu auta s tym nikto nesral ani nad tym nerozmyslal Napriklad to, ze jazdime aj v noci a musime svietit je myslim uplne normalna vec. Ale s tym ma velky problem aj Korea. Aj to, ze ocakavam, ze EV bude tiche, co niektore auta splnaju do bodky, ale podaktore uz nie. Pri Hyundai sa to da aspon odpustit, Ioniq s cenovkou 34tis ci kolko nepatril zrovna k premiantom, takisto ako Kona alebo ine lacne auta. Ale pri Tesle za >50tis by som uz cakal porovnatelne odhlucnenie ako pri spalovaku v tej cenovej triede. Ja osobne som to nejako prekusol, lebo zbytok auta mi za to stoji. Ale nebolo to uplne dobrovolne, a keby sa na trhu objavilo nieco s porovnatelnymi parametrami a funkcionalitou, ale lepsie odladene hlukovo aj podvozkovo, nevaham ani chvilu, a je uplne jedno aka znacka by to bola Proste je to o kompromisoch, co by zial nemuselo byt.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            A dokonca existuje teslista, ktory si kupi ID3 58, "lebo VW" a "lebo Tesla"

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo chapem ale aj to odhlucnenie sa vyrazne zlepsilo. okrem toho Za 1000-1500 EUR si vies dat odhlucnit auto na zakazku a to poriadne, nie to co davaju z vyroby aj pri ICE verziach.
            dango to je v poriadku VW nie su zle auta, ale napr Ja ked so si nakonfiguroval ID3 aby som sa v nej citil dobre (ani blba kamera nie je bez priplatku a o sedackach ani nehovorim) a aby aj mala dobry dojazd (kufor nenafuknem a my sme 4 clenna rodina) tak stale 45+ a to uz radsej TM3. Ja by som si do mesta ako druhe auto bral BMW i3 od 94Ah verzie vyssie.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg ano zlepsilo, ale ani odhlucnenie v 2021 MiC nie je stale hodne tej ceny, stale je to proste slabe. A ako sorry, ale zaplatit 50tis a viac aby som potom este rozoberal tapaciry, dokupoval akusticke platy a obliepal plechy? Silno dufam, ze teraz si robis srandu Nabuduce rovno poziadame, aby nam auto doviezli v demonte v krabici a zlozime si ho sami pred domom ala Ikea. Prepac, ale argument “urob si sam” neakceptujem, to v tejto cenovej hladine nema co robit. Predpokladam, ze aj svetla mam otvorit, objednat z Aliexpressu nove LEDky a prepajkovat nie? Zas budme realisti. Toto fakt nema zmysel obhajovat, a treba to zobrat tak ako to je. Ja nechcem Teslu zhadzovat, su to skvele auta a topka na trhu. Ale maju uplne detinske a nedomyslene chyby, ktore by sa uz v tejto dobe naozaj nemuseli objavovat. Ale trh sa vyvija, takisto aj vyrobcovia, a ono to eventualne pride. Verim v silu konkurencneho prostredia a motivacie napredovat

            PS: mojim favoritom na dalsie auto je stale TMY, aj napriek tomu, ze je to neskutocny kostitras. Ale proste ma zaskrtnute najviac mojich policok. Tie ostatne veci musim strpiet, zial.
            Naposledy upravené Wilo; 04-02-2022, 15:22.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo uz druhykrat za den od Teba citam o Teslych svetlach, skusal si aj svetla na Y alebo 2021 MIC trojke ? Lebo tie svietia oproti 2020 o dost lepsie a dokonca maju aj lave a prave inak nastavene - prave svieti vyssie, viac do dialky. Dokedy SW zaktivuju Matrix funkciu, jento uz na urovni ostatnych aut. Co sa tyka hluku, tak 2022 model uz ma aj zadne skla zdvojene, 2021 mala dost pridanych plastov na odvadzanie vzduchu (hluku), ktore si teraz majitelia 2020 a starsich dokupuju. To je na Tesle dalsie plus, ze neustale aj niekolkokrat za rok pridava alebo vylepsuje aj HW veci, necaka tri roky na facelift.
            Ja mam auto vyrobene 9/2021 a uz odvtedy pridali dvojite skla vzadu, li-ion bateriu 16V, Ryzen procesor atd. A to model 2021 pridal nejakych 5 veci.

            Medzicasom si tu riesil vyhodnu kupu ID.4 GTX s profesnou zlavou. Nevyslo to alebo si nasiel nejake technicke prekazky-vady na tom aute, pre ktore si ho nekupil ?
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 04-02-2022, 15:48.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko ano skusal som aj 2021 TM3 MiC LR aj TMY… svetla sa zlepsili, ale stale je to oproti napriklad Nemcom slabota. Take Volvo/Polestar ma tiez neskutocne svetla. Oproti Korejcom je to vsak slusny posun vpred. Matrix funkcionalita urcite pomoze, ale bohvie kedy to pushnu online. Bud to strasne taja a bude to necakane prekvapenie alebo to stale nemaju hotove, lebo nikde ziadne info ani uniky. Pri Elonovi vsak nikdy jeden nevie Odhlucnenie detto, ano je to lepsie, postupne pridavaju veci, ale stale to nie je este na urovni spalovakov v tejto cene. Kym to doplataju na uroven premie tak sa bojim, ze uz bude pomaly aj nova generacia TM3/Y. Ale necham sa prekvapit, robia pokroky a to je hlavne.

            S tym GTX neviem, cena je strasne lakava, ale po skuseni Q4 eTron som dost zavahal. Nie je to zle auto, ale zrazu mi prislo take dake chudobne. Audi ponuka rovnake zlavy, a realne sa da mat za daky 6000€ priplatok, co som ochotny skusnut za vsetky tie extra veci oproti VW. Co ma trosku zarazilo boli posledne testy GTX, kde je vykon az neskutocne zavisly od SoC baterie, a to plati pre oboch. Toto ma Tesla zvladnute lepsie, a aj pri 20% stale taha ako parnik. Neviem no, som na vazkach, technicky by to bol dost velky downgrade, vsetky cacky-macky a komfort okolo zas lepsie. Myslel som, ze pockam este na TMY 7-seater a nasledne sa rozhodnem. Lenze uz sa to dako dlho taha a stracam trpezlivost, tymto tempom to budem odkladat donekonecna. Dal som si deadline 30.6. spolu s prazdninami a uvidim ci sa Tesla hecne dovtedy. Ak pride 7-seater TMY, objednam ten vo verzii LR. Ak nie tak beriem Q4. Ja mam taku blbu povahu, ze spekulujem moc a chcem vsetko. Uz vidim, ze v maji budem pozerat nejaku zachovalu TMX 2019, ktora pokryje aj priestor aj komfort aj vsetko, aj ked dakde vnutri citim nastrahy starsej Tesly. Musi mi zena dat noz na krk nech nespekulujem a kupujem co je 🤷‍♂️
        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          #65
          Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
          Dávam do pozornosti článok z nášho testu 24hod.

          Vyzerá, že kúrenie MEB v automatike je zle nastavené. Aj preto je zimný okreskový dojazd pri diaľkach zbytočne slabý. V režime auto a "mierne", -4C sme mali cca 3.5 kW. Ručné stiahnutie ventilátora na rýchlosť 1-2 zrazilo odber na 1.2-1.5kW. Potvrdil to aj jeden náš kolega s ID.4.

          Sledujete niečo podobné? Skúste sa prosím na to zamerať a tlačte na výrobcu, aby to spravil poriadne. eNiro v takých podmienkach žerie 800-1000W, EV6 okolo 1,2kW. MEB nemôže byť horšie. Od automatiky a mierne nečakám teplotné zázraky, ale super spotrebu. Len my sme mali auto iba na 24 hod. neviem sa tomu viac venovať.


          https://www.mojelektromobil.sk/test-...olo-slovenska/
          Vidim ze si si mozno nasiel svoje dalsie auto. :-)

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Nie. Moje ďalšie auto ešte neexistuje :-)

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            vlak

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Kazda automobilka ma to svoje a preto kazdy jedinec si najde to co hlada. Okrem nick81, tomu auto este nevyrobili :-) (just kidding). Ja osobne uz som nad H/K palicu zlomil a ani I5 ani EV6 nakoniec nemaju to co hladam. Bol som pozriet este ID4, Enyaq a za mna som vyhodnotil ze SKODA porazila VW, urcite boli na koberceku ze opat raz si dovoli byt lepsi ako VW. Chybal mi vsak moj pocit za volantom a vadila lenivost pri zrychlovani. Nakoniec som objednal TM3 60kWh LFP, ked dofrci pojazdim, skocime na dofcu v lete a poreferujem za mna. Problem inych aut ako Tesly, napr. K/H, je ze nedokazete na to zohnat ziaden aftermarket upgrade. chcete zmenit podvozok? Jednoducho to nejde. Znizit eNiro o 2 cm, nejde to, zmenit tlmice, nejde to, lepsie brzdy nejde to atd atd. Pri Tesle mate na vyber, chcem lepsi podvozok tak si ho kupim. Okrem toho na tych 18tkach to take neposedne nie je. Odhlucnenie Kona a eNiro je oproti Teslam a VW/Enyaqu ako letiet v helikopotvore bez sluchadiel

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg pridavam sa k nick81, ani pre mna este idealne auto nevyrobili. Nechapem kombinaciu elektro a SUV. Chcem klasicky kombik z normalnym pracoviskom vodica. Tlacitkove ovladanie klimy a audia, HUD, navigaciu a nabijaciu infrastrukturu ako Tesla, za rozumnu cenu (max na urovni model 3). Dojazd letnych aspon 700km. Preferujem EU/US (pripadne este Japonsko/Korea) produkciu pred Cinou.
            Napriek tomu jazdim 1st gen Ioniq a nevymenim ho dovtedy pokial auto s horepopisanymi parametrami nenajdem.

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg TM3 mi odhlucnena teda neprisla... ale model21 neviem posudit asi se vyrazne zlepsil. Ja to berem ale aj z ekonomickeho pohladu. Proste preco sa mam tlacit do dalsieho EV, ked za 50-60 tis. eur dostanem nedorobok?, proste neni 2012 ked sa to dalo tolerovat... ja to berem z toho pohladu ze za tie peniaze proste nedostavam adekvatnu hodnotu.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja pod toto sa uplne podpisujem… uz roky cakam na kombik nech mozem v klude prevazat aj psa, a vsetci na to zvysoka prdia. Bud som odkazany na SUV alebo na sedan s tym, ze su potom vzadu deti utlacane 😂 ako chapem, preco je SUV pre automobilky lepsie, mozu viac oholit zakaznika… ale mne proste kombik vyhovuje viac. Jediny vyrobca co sa odvazil na kombik je zatial MG.
        • MiroR
          Junior Member
          • Nov 2018
          • 12

          #66
          EV6 spraví to isté, vyhreje automaticky sedačku aj volant, postupne stíši a vypne. :-) Ty konkurenciu hodnotíš cez svoju starú Konu? Posmievaš sa VW, ale GTX/Sportline podvozok je o kilometer pred TM3/Y. Netreba sa navážať do VW/Škody, nie sú blbci, vedia čo majú robiť v nejakom momente to doženú všetko. SW3.0 to auto posunie o kus ďalej. Potom už len tá spotreba.
          To je výborné, tak potom to Tesla odkukala od Kie, lebo Kia nema aktualizacie vzduchom aby sa to v nej objavilo teraz. Taktiez Tesla odpozerala od Ioniq 5 to zobrazovanie bocnej kamery pri vyhodeni smerovky. Preco potom neodkuka Kia tiez nieco, co pytaju ludia ?
          Napisal som priklad z Kony, nehodnotim konkurenciu, lebo Tesla konkurenciu nemá
          VW na posmech bol viacerym, nielen mne ked 5 rokov robili skicé skus si pozriet prispevky aj tu v minulosti, kolki simz toho robili srandu. A taktiez sa zhostili EV navrhu tak dobre, ze predbehli korejcov, tiez som uz spominal, ale opakujem aby na mna nepadalo, ze VW zosmiesnujem.
          Som rad, ze spominas ten moment, kedy dobehnu, budem len rad, lebo rad by som mal aj VW - ako nejaky dobry elektromobil, ktory ma servis za rohom a nie chodit niekde do zahranicia ako s Teslou. Somspotrebou neurobia nic podstatne, to je dane velkostou a tvarom auta.

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Automatický výhrev sedačky majú iné značky dlhšie. VW- písal som o veciach co mne vadia. Veľa veci fixne ten veľký update. V spotrebe je priestor na zlepšenie cez SW, tak formou faceliftov a iných modelov.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          #67
          Kapacita aku nového Enyaq 80x Sportline ~6 týždňov od registrácie / 3000 km.

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #68
            Podla clanku na mojelektromobil bude mat Eniaq v novom softveri moznost limitovat vykon DC nabijania. Neviem o ziadnom BEV, co by to umoznoval, skor sa mi zda, ze to bude nespravne pochopene.
            " V rámci novej verzie softvéru ME3 pribudne na centrálnom displeji možnosť aktivovať špeciálny režim pre ochranu batérie. Fungovať to bude tak, že batéria bude nabíjaná maximálne na 80% celkovej kapacity, čím sa zníži opotrebenie a predĺži životnosť batérie. Funkcia taktiež limituje rýchlosť nabíjania jednosmerným prúdom (DC) a maximálny nabíjací výkon, aby sa zabránilo výkonovým špičkám. Využitie „ochranného režimu“ je plne voliteľné a kedykoľvek sa dá vypnúť pre využívanie maximálnej kapacity batérie aj plného nabíjacieho výkonu."

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              tiez si myslim, ze je to zla interpretacia, alebo preklad. Tento sw je obdobou VW 3.0 a tam ma byt prave ta ochrana baterie nabijanim do 80 percent. Ale realne uvidime az ked auta budu tu. Ani importer nema vsetky a hlavne potvrdene info k tomuto. Vyrobca to este upravuje, doladuje, meni aj za behu.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Niekto musi byt prvy ked to je nova vec. Preco nie VW ? Pozrel som si niekolko tych sprav v originale a vsade sa to uvadza, nie je to zly preklad od MojElektromobil. Presnejsie sa pise o Eco mode, ktory nielen nebude robit spicky pri nabijani ale ani spicky pri jazde. Obmedzi maximalny prud do a aj z baterie - teda ani maximalne zrychlenie ani maximalna rychlost nabijania.
              Ved je to celkom rozumné kto si chce auto nechat dlhsie, tak to vyuzije.
              My tu mame prevahu 50kW nabijaciek ale zapad je uz asi inde. Tam su same UFC a nemci chcu nabijat pomalsie aby si nenicili baterku.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              a v mojom pripade mi niekedy aj ta 50kw nabijacka nabija prilis rychlo

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, tu je zdroj... zaujimava funkcia, no neviem ci budu spokojni ostatni, ked sa zvysi obsadenost nabijaciek.
              https://www.skoda-storyboard.com/cs/...543&or=disq.us
          • esp
            esp
            Member
            • Aug 2015
            • 54

            #69
            https://www.youtube.com/watch?v=RlUCQdRhpt0
            Výmena batérií v škode Enyaq dĺžka práce a cena.

            Komentár

            • esp
              esp
              Member
              • Aug 2015
              • 54

              #70
              https://youtu.be/s7rZg8fT0Uk
              Výroba batérii elektromobilov MEB (Enyaq) v Škoda Auto

              Komentár

              Pracuje...
              X