Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Objednanie Model Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • matchke
    Member
    • Apr 2015
    • 328
    •   

    #16
    Hruby prevod meny bez cla a vycislovania cinskej DPH bez dotacie
    CNY EUR
    SR+ 291 840,- 37 997,57
    LR 347 900,- 45 293,10
    Perf 377 900,- 49 198,80
    Naposledy upravené matchke; 02-08-2021, 14:25.

    Komentár

    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #17
      Hladal som nejake info aby som to Cinu doplnil do tabulky. Takze "keby sa dovazala Cinska MY do Europy cena by asi vyzerala takto".
      zakladna cena s DPH DPH zakladna cena bez DPH fakturovana cena bez DPH a bonusu kurz prepoctu na EUR bonus netto clo
      Slovensko 20 % €0,00 €0,00
      Rumunsko 19 % RON 0,00 €0,00 4,8059
      Rakusko €56 070,00 20 % €46 725,00 €48 725,00 €2 000,00
      Nemecko €57 970,00 19 % €48 714,29 €51 214,29 €2 500,00
      Slovinsko €64 970,00 22 % €53 254,10 €53 254,10
      Polsko PLN 299 990,00 23 % PLN 243 894,31 €55 334,95 4,4076
      Chorvatsko HRK 507 490,00 25 % HRK 405 992,00 €55 604,68 7,3014
      Madarsko HUF 24 859 900,00 27 % HUF 19 574 724,41 €57 052,53 343,1
      Cesko CZK 1 749 990,00 21 % CZK 1 446 272,73 €57 990,09 24,94
      Cina CN¥291 840,00 13 % CN¥258 265,49 €37 010,04 7,67608 10 %


      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Čínskej TMY SR+ ešte treba prirátať niečo na dopravu.

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Kolko to moze byt na kus ked maju celu lod?

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        Je inac fakt super, ze Rakusko ma taku cenu, lebo ak by som predsalen kupoval tak je to fajn vediet.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Neviem ci to vyjadruje ceny dopravy, no vo fakture cinskej TM3SR+ zo Slovinska bola polozka: Delivery and Final Inspection Fee 803.28€ bez DPH.
        Pri dovoze TMX z US pred piatimi rokmi bola ta ista polozka 370.00€ bez DPH.
        No vsetko je to len spekulacia, mozu dat EU cenu aku chcu, samozrejme primeranu cenam ostatnych tesiel.
        Naposledy upravené jux; 02-08-2021, 18:24.

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Do vypoctu ceny nevstupuju naklady ale iba dopyt a ponuka.
        Podla vzorca: cena=dopyt/ponuka

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Naklady vstupuju do ponuky. Vyrobca predsa zohladnuje ake ma naklady ked stanovuje cenu za aku bude predavat.
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #18
      Doplnil som tabulku o dalsiu krajinu.
      zakladna cena s DPH DPH zakladna cena bez DPH fakturovana cena bez DPH a bonusu kurz prepoctu na EUR bonus netto bonus brutto clo
      Slovensko 20 % €0,00 €0,00
      Rakusko €56 070,00 20 % €46 725,00 €48 725,00 €2 000,00
      Nemecko €57 970,00 19 % €48 714,29 €51 214,29 €2 500,00
      Slovinsko €64 970,00 22 % €53 254,10 €53 254,10
      Rumunsko RON 270 055,00 19 % RON 226 936,97 €55 193,22 4,927 RON 45 000,00
      Polsko PLN 299 990,00 23 % PLN 243 894,31 €55 334,95 4,4076
      Chorvatsko HRK 507 490,00 25 % HRK 405 992,00 €55 604,68 7,3014
      Madarsko HUF 24 859 900,00 27 % HUF 19 574 724,41 €57 052,53 343,1
      Cesko CZK 1 749 990,00 21 % CZK 1 446 272,73 €57 990,09 24,94
      Cina CN¥291 840,00 13 % CN¥258 265,49 €37 010,04 7,67608 10 %
      Naposledy upravené matchke; 07-09-2021, 22:45.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        V Rumunsku maju dotaciu “Rabla Plus” vo vyske 45000 RON, okolo 9000€ bez dane, preto Ti Rumunsko vyskocilo tak nizko, chyba vypoctu, je to o 9000 viac.

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Miro mas pravdu. Davam novu tabulku. Len neviem ci ta dotacia je netto alebo brutto. Ale to je v podstate jedno, lebo aj tak ich to posuva kamsi do stredu.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        tých 45000 RON je netto, takže k cene bez DPH pripočítať, ešte to máš zle o pár tisíc €

        tiež tam uvádzajú, že síce fakturujú v RON ale berie sa aktuálny kurz voči EUR, takže sa dá vychádzať z tej prvej ceny 63990 € + 990 € , lebo potom tie v ďalšom kroku sú vypočítavané podľa kurzu

        na druhú stranu to majú v Rumunsku lepšie ako v CZ, kde si cenu urobia najhorším očakávaným kurzom a potom sa Češi čudujú, prečo to majú drahé, keby používali prepočet podľa aktuálnych EUR, čo kedysi robila každá drahšia značka v dobách SKK, bolo by to aj v Prahe určite výhodnejšie
    • LacoJ
      Member
      • Nov 2017
      • 66
      • jnoka14113
      •      

      #19
      Ahojte, po objednaní je TMY doma. Som rad že som počkal s objednaním až na MY, oproti M3 je lepší posed , nakladanie do kufra, väčšia hmotnosť na taznom( dodávať začnú v Q4). Z Viedne 80% do KNM (v Bratislave Ešte niečo po meste na KO a okresný úrad) na jedno nabitie v pohode pri povolených limitoch +-10 nad. Okresky boli 14-15kwh/100 . Diaľnica 18-21 kWh/100km. Zatiaľ len v krátkosti.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Prevoznu znacku mas z okresneho uradu ? Platila aj v Rakusku alebo si mal ine ?

      • LacoJ
        LacoJ komentoval
        Upraviť komentár
        Značku na prevoz som si zaplatil na deň od autonakluc , dali mi nejakú Maďarsku, ktorá platí aj po Eu. Následne som absolovoval KO v Bratislave, tam mi kamarát čo vozí auta dal svoje prevozky Slovenské C-čka, a on my vybavil okresný úrad. Môžem napísať aj postup ale myslím že už v iných témach je pekne popísaný.

        Len Slovensko sme asi 100rokov za opicami, kontrola originality s novým autom je úplný nezmysel, v CZ kamarát čo má TM3 a X tak doviezol a na jednom mieste všetko vybavil a naspäť so značkami. To len u nás platiť a platiť, kebyže to je aspoň hneď.

        Čo som milo prekvapený to auto sedí ako pribité k ceste.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Nie, postup je znamy, len ma zaujimalo ci si to neriskol cez hranicu slovenskou C-ckovo, ci ju aspon v Rakusku neakceptuju.

      • LacoJ
        LacoJ komentoval
        Upraviť komentár
        Na hraniciach kontrolovali teraz každé auto. Boh vie či by riešili značky. Ale za tých pár € nestojí pokuta alebo opletačky.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nase C-ckove v Rakusku urcite neakceptuju, aj madarske boli otazne. V r. 2016 mi firma, co mi ich pozicala tvrdila, ze cez Rakusko s nimi nemam ist. No tento rok mi ina firma na tie iste madarske znacky povedala, ze cez Rakusko ich akceptuju.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        LacoJ uz je vas tu niekolko bielych Y-ňákov. Su aj verzie z ciernymi kolesami, pri Senci tiez niekto na C-znackach.

      • LacoJ
        LacoJ komentoval
        Upraviť komentár
        Asi ich bude teraz viacej behať. Pomer kvalita /dojazd/ technológie/ cena je to super auto. Zvažoval som inú farbu ale nakoniec keď som ich videl naživo vo Viedni sa mi osobne najviac biela páčila. Budúci týždeň už snáď budú značky nech môžem jazdiť

      • dzodzo
        dzodzo komentoval
        Upraviť komentár
        ad pribite k ceste, ma to dobry vysledok moose testu https://www.youtube.com/watch?v=gczso5OoM88
    • tibor j.
      Junior Member
      • May 2021
      • 8

      #20
      Daju sa niekde este vidiet na SK-Bratislava - poprezerat? Zial som nestihol autosalon a rad by som si ju pred kupou popozeral - idealne modru farebnu variantu ako to ukaze na tom aute. Inak asi jedine Vieden najblizsie

      Komentár

      • Marcel Mandatory
        Junior Member
        • Oct 2021
        • 1

        #21
        Názor na Tesla model Y, pôvodom z Číny oproti európskemu modelu z Berlína. Dlhšie čakám na Model Y a teraz je možnosť kúpiť dovozové pôvodom z Činy na európskom trhu.
        Súčasné autá dovedené majú iba zadnú časť s lisovaného jedného kusa hliníka a nepoužívajú články 4860 v batériách a nemajú štrukturálnu batériu.
        Berlínske modely by mali mať predný aj zadný diel z jedného kusa hliníka a štrukturálnu batériu a nové články.
        Oplatí sa čakať na budúci rok kedy budú dostupné? Moja obava je, že tie zmeny môžu znamenať skokové zníženie trhovej ceny dovozového auta po zavedení týchto vylepšení.
        Aký máte nato názor?

        Komentár


        • Igor Viecha
          Igor Viecha komentoval
          Upraviť komentár
          Presne takto som rozmýšlal aj ja, ale zmenil som názor. Prvé informácie boli, že Y - ky z Berlína budú mať 4680. Ale ešte stále nie sú a asi tak skoro nebudú. Elon to povedal jasne. Je jednoduché vyrobiť prototyp, ale zaviesť to do výroby je ostávajúcich 99% problémov, Takže, predpokladám, že aj do nových berlínskych auta sa budú montovať asi LG batérie a nové prídu neskôr. Čo sa týka rozbehu výroby, to tiež bude chvíľu trvať. Momentálne tie čínske majú len 3% nú chybovosť . Ja ju už mám doma presne mesiac a som s kvalitou absolútne spokojný. Nemôžem vytknúť nič.
          Odporúčam.
      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        #22
        Moj test Y z Ciny a s LG bat.
         

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #23
          Dobra sprava pre tych ktorym chyba kryt batozinoveho priestoru. TMY MIC dostali kryt batozinoveho priestoru. Vyzera dobre a sklada sa magneticky.
          https://insideevs.com/news/547812/mi...y-cargo-cover/

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Podla clanku dostanu majitelia TMY co kryt nemaju"free retrofit" (zadarmo)!

          • JozkoPucik
            JozkoPucik komentoval
            Upraviť komentár
            Ked som mal pozicane Model Y tak som si vsimol, ze zadne skla boli cierne, co mne osobne stacilo a bolo asi lepsie ako tento kryt.
        • fcela
          Junior Member
          • May 2021
          • 24

          #24
          Ahojte,

          chcem kupovat Y na pravnicku osobu. Cez ofiko stranku neviem zadat firemne udaje (minimalne SK DIC teda nie), kontaktna osoba ktora sa tu spominala davnejsie na fore (mstrohmayer@teslamotors.com) nereaguje na maily. Prosim aky je postup pri objednavke na pravnicku osobu na SK? V Rakusku bol "logdan", ale aj tak nevidim pridanu hodnotu koli objednaniu tam ist osobne, alebo sa mylim?

          Dakujem za akekolvek info.
          Pekny den.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            zacni na drivetesla.sk ...to iste ako som pisal inemu zaujemcovi vo vlakne s trojkou. Tam ti chalani poradia a vedia vybavit auto aj najlacnejsou cestou.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            My sme kupovali TM3 v Slovinsku, na SK firmu platcu DPH, bez akeholvek priekupnika a bez pomoci koholvek. Zaregistrovana od zaciatku priamo na nasu firmu, bez pripadnych problemov s preregistraciou u tesly. Vsetko fungovalo ako malo. Kristina Bajuk kbajuk@tesla.com.
            Dovoz po vlastnej osi s prevozkami pozicanymi u nas. U nas uz prihlasenie standardne.

          • matchke
            matchke komentoval
            Upraviť komentár
            ak chces kupovat v AT na pravnicku osobu tak do VAT cisla daj ATU12345678. Ked to potvrdis ozvu sa ti a zmenite to potom na realne VAT cislo. Blizsie info posli sukromnu spravu.
        • fcela
          Junior Member
          • May 2021
          • 24

          #25
          Takze auto objednane (Model Y LR 2022), dakujem matchke za radu, aj som komunikoval so slecnou jmerl@tesla.com.
          Aktualne riesim viacere ponuky poistenia na SK (Allianz, UNIQA). Preverujem aj moznost priamo "cez" Teslu: https://insuremytesla.qover.com/.
          Ma s tym niekto skusenosti? Uvidim ci sa vobec ozvu, isiel som cez AT kedze som to tam kupoval.

          Kazdopadne aktualizaciu pre dalsich potencialnych kupcov.
          Vzhladom na chyry ohladom aktualizacie konfiguracie modelu Y, konretne: https://tff-forum.de/t/model-3-model...ils/100784/641
          mam od predajcu potvrdene minimalne ze moja Y bude mat:

          - AMD ryzen infotainment
          - 15 LiOn battery
          - new audio system – better one
          - laminated glasses front + back
          - higher range – because of better battery (82/79 kWh Y5LD LG Chem) - https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-y-european-certification-documents-technical-data.236588/

          Dalsie "features" ako napr.:
          - interior cabin radar
          - new connectivity card
          - superhorn (3v1)
          - interior infrared camera
          ...

          tvrdila ze vraj nie.
          Kazdopadne uvidime, mne to nenahli a kludne suspendnem objednavku az na druhy kvartal.
          Ked som sa pytal na moznost vybavit zakazku z Berlina, potvrdila ze najskor pojdu model Y Performance, takze by som cakal asi velmi dlho..
          Naposledy upravené fcela; 18-01-2022, 12:35.

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #26
            Len tak som si pozeral ceny Tesly Y v Rakúsku a na rozdiel od Tesly 3 je Y v Rakúsku lacnejší ako v Nemecku. Je to pravda, dobre počítam ?

            Podľa mojich výpočtov by mala byť z Rakúska kúpená Y o 2500€ lacnejšia ako z Nemecka. Pri Model 3 je to opačne.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Rychlym prepoctom mi to vychadza okolo 2000 lacnejsie, ale v podstate mas pravdu, Y je lacnejsia v Rakusku ako v Nemecku.
              Ja som sa spoliehal na tabulku uvedenu vyssie.
          • fcela
            Junior Member
            • May 2021
            • 24

            #27
            Prosim vie sa niekto vyjadrit kto v poslednej dobe kupoval Y s akymi all-season kolesami sa dodava priamo z fabriky?
            Na webe som nasiel viacero modelov, konkretne:
            Continental ProContact RX
            Goodyear Eagle Touring

            Prosim vie to niekto potvrdit?
            Su tieto "celorocky" oznacene M+S (t.j. vhodne aj na zimu?).
            Neriesim teraz ze to nie je idealna volba, jasne ze nie je.
            Chcem si kupit nasledne ine kolesa aj pneu, len mi nedava zmysel kupovat Gemini wheels z fabriky all-season a k tomu dalsie Geminy (bez puklic) so zimnymi pneu co ponuka vyrobca (+3000 E).

            Ide mi o legislativu, kde v niektorych krajinach (AT) su explicitne vyzadovane prave gumy s oznacenim M+S (resp. s "vlockou").

            Dakujem pekne.


            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Y ma velmi vyberave disky, je problem najst pneu, resp. ani nie su nejake M+S, ktore by boli sirsie ako rafik. Originalny rafik je sirsi ako pneu, preto Ti odporucam najprv oslovit priamo majitelov. Dokonca postovali fotky originalneho zimneho obutia na Y original z Tesly, kde tiez bol tento problem.

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko prave preto chcem custom disky aj pneu, mam uz vybrate konkretne, dokonca TUV homologizovane, overene ze pasuju. Aktualne teda potrebujem vediet ci all season (celorocky) z fabriky, 19'' Gemini maju M+S oznacenie, resp. "alpsky symbol", vid.: https://www.oponeo.sk/blog/pneumatiky-m-s

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Este ma zaujima, Y sa dodava s All-Season celorocnymi pneumatikami z fabriky ? Bol som v tom, ze je na letnych Michelin a priamo z Tesly sa daju kupit zimne Pirelli Sottozero 3 ako zimne obutie. Ponukli Ti mimo konfiguratora nejake celorocne pneu ?

            • LacoJ
              LacoJ komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som dostal TMY na letných hankook. Asi cez zimné obdobie dodávajú na celoročných.

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Dakujem za info ohladom letnych gum. Prave preto sa dotazujem na akych gumach dosla niekomu v poslednej dobe Y-ka, kedze na webe su rozne informacie. Kupoval niekto teraz?

            • LacoJ
              LacoJ komentoval
              Upraviť komentár
              ja som kupoval v septembri.

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Takze Tesla Y stale chodi na letnych gumach z fabriky aj v teraz v zime :-D. Takze riesenim je prezutie v servise oproti, alebo objednavka priamo od Tesly za 3K Eur.
              Naposledy upravené fcela; 20-01-2022, 14:43.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Nie je to len Tesla Y, vsetky auta chodia s letnymi gumami ak sa neobjedna nieco ine. Preto ma tak zaujalo, ze si pisal o celorocnych pneu od Tesly, co nespominal nikto iny predtym. Ale prekvapenie sa nekonalo.

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              V US chodia s celorocnymi z fabriky, na webe je kopec foto ohladom toho.

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Takze v EU chodia vzdy letne, bez ohladu na obdobie. Ak by niekto nechcel zimne za 3K, blizko Tesly WIE je servis kde sa daju vymenit za ine zimne...
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #28
            Inak je zaujimavé, ze podla nemeckeho konfiguratora je cakanie na zakladny Model 3 s 18” kolesami (ci uz SR+ alebo LR)- August 2022 ale Model Y je dostupny hned - Februar 2022. Pritom po zdrazeni 3 uz je rozdiel medzi LR veriami 3 a Y len 5000€. Obe auta sa vozia z Ciny rovnakymi prepravnymi casmi.

            Pocuvame od vacsiny odbornikov ako bude Y v Europe uspesny, lebo Europa je na kombiky a SUV ale zda sa, ze uspesny je viac sportovy sedan - aj po tolkych rokoch nie je trh nasyteny a cakacka je 7 mesiacov. Este bude zaujimave, s akymi cenami pride berlinska fabrika, aby celu svoju produkciu aj umiestnila na trhu.

            Dalsou vyhodou sportoveho sedanu je, ze je jedinecny medzi ostatnymi vyrobcami EV, kdezto SUV ma v ponuke kazdy relevantny vyrobca a teda tam hra rolu aj faktor domestikovanej znacky, na ktoru su zakaznici v tom ktorom state zvyknuti.

            Uputali ma tie cakacie doby, pricom napr. Y uz chodi s najnovsim updatom (Ryzen) a 3 este nie, dalsie plus pre Y. Este to bude zaujimave, ale vidim tam mierne obavy, ci sa naplnia tie predpovede o uspechy Y v Europe, podla mna to bude vlaznejsie.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Skor to bude tým, ze ludia čakajú na Y z Giga Berlín.

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Ako hovori Jiri GrandPa, ja tiez chcem objednat Y lebo 3ka je sice super a za tie 3 roky co ju mam mi aj prirastla srdcu, ale cela rodina ju neznasa, lebo proste nie je prakticka ako SUV. Nastupujes dole, auto je nizsie, v predu je ten stupienok kvoli baterke, kufor sa este na mojej verzii automaticky neotvara, taktiez sa neotvara sklo na kufri, no proste malo miesta. Preto musim zmenit a tiez by som rad mal vyrobu z Berlina a nie z Ciny. Uz som mal na par dni pozicany Y a videl som tam dost chyb. Samozrejeme moze to byt len tym konkretnym modelom, ale aj tak....

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Plus vela ludi stale caka aj na 7-miestnu verziu. Ja by som sa o TMY nebal, jej cas este len pride

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Zastavili vyrobu 7miest Xiek, dokonca aj uz prijate objednavky rusia a nedodaju, tak ktvoie ci 7m Y bude vobec.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Kto sleduje dianie v Tesle natoľko, aby vedel o výrobe Y v Berlíne, určite zachytil aj informácie o minimálne prvom roku výroby 2022, kedy berlínske Y budú konštrukčne totožné s čínskymi Y (bez nového jednoskeletu a s presne rovnakými LG batériami 2170) a nečaká v najbližšej dobe na Berlín, pričom je tiež oboznámený s kvalitou čínskej fabriky a postupným doladením pôrodných bolestí pri prvých Y zo Shanghai, ktoré samozrejme budú aj pri prvých kusoch z Berlína, ako to býva pri nábehu výroby a zaúčaní pracovníkov / nastavení strojov.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Taur to ze nieco zastavili neznamena, ze teraz niekto nemoze cakat na 7m variant tak ako zastavili, tak neskor zas spustia. Malokto potrebuje auto tak akutne, ze nemoze cakat na model podla svojich potrieb a musi zobrat okamzite. To su potom ozaj specificke pripady.

              Btw, a kde si zachytil, ze prerusili dodavky 7-seaterov? Ja som zachytil len info, ze Plaid verzia bude vylucne ako 6-seater, t.j. zmizla 5- aj 7-miestna konfiguracia.
              Naposledy upravené Wilo; 23-01-2022, 16:20.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo neviem presne niekde na weboch, ale mohla to byt len ta plaid, az tak X resp.Teslu nesledujem, len okrajovo som zachytil ... nieco ze maju privela verzii na to kolko malo sa Xiek predava, tak zredukuju ...

            • fcela
              fcela komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som necakal a snad objednal v pravy cas, ktory nie je nikdy :-D.
              Ale uz som trafil 565km WLTP dojazd, takze dufam ze aj novu LG Y5LD bateriu (79kWh), vid.: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/6336663/
              Kazdopadne od predajcu mam potvrdene ze bude:
              • New processor in the computer (Ryzen) - rychlejsi infotainment - https://www.youtube.com/watch?v=4w_vy3hi0zA
              • 16 Volt battery (Li-Ion) instead of 12 Volt battery - dozivotnu Li-Ion bateriu miesto klasickej olovenej
              • Heated glass under the windshield wipers - vyhrievane "parkovanie" stieracov
              • Refined audio system - lepsie audio - myslim ze len odobrali jeden reprak :-D
              • Laminated glasses in both rows - dvojite skla na dverach v oboch radoch
              predpokladany termin dodania prelom Februar/Marec.
              BTW toto ste uz videli :-) https://www.youtube.com/watch?v=mQM8PH9VLI8
              Naposledy upravené fcela; 27-01-2022, 17:48.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              WLTP 565km je už nová väčšia bateria, prvé Y z Číny mali pri LG baterkách 508 km WLTP.

              Je pravý čas na Y, je po update, je dostupná relatívne rýchlo. Cena tento rok neklesne, možno až koncom roka keď bude chcieť popredať raz takú ročnú produkciu. Elon chce znásobiť produkciu z 1 mil. na 2 mil. áut ročne do konca 2022 - očakávajú to investori a to všetko so stávajúcimi modelmi (ostatné odkladá na neskôr).

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              fcela uvadzas “ Ale uz som trafil 565km WLTP dojazd, ”, to mas v Tvojom TP alebo kde je taka info ? Lebo na stranke zvysili na kusok cez 530 km, este daleko od 565 km.

            • EV_Future
              EV_Future komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko v konfiguratore je uvadzany dojazd 565 km pri 19'' kolesach - je to v popisnom texte pri velkosti kolies. Pri 20'' je to 533 km.

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Chalpci ja ked som kupoval moj Model 3 tak udavali WLTP 560 km, ale ak mam byt uprimny, nemal som ten pocit. Auto malo 495 km, myslim, pri 100% baterke. Viem, ze to je len informativne, ale nemyslim, ze som niekedy dal 500 km dojadz. Tak neviem ci tie hodnoty maju nejaku vypovednu lehotu.

              Mimochodom nestazujem sa, s auto som 100% spokojny, aj s dojazdom.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Jaaaj, jasne ako pri Model 3. Zacali defaultne ponukat vacsie kolesa, moja nepozornost, dik.

              Jozko Pucik samozrejme ze to uvadzane neprejde ale skor to beriem ako porovnanie oproti predchadzajucemu modelu o kolko vylepsili a ze urobili nejaku zmenu.
          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 244
            •      

            #29
            Pôvodne zverejnené od fcela Pozrieť príspevky
            Paradne, konecne to co mi na TM3/TMY chybalo.
            nick81 tak takto si predstavujem EV dash v komercnej verzii :-D.

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Strašné. A úplne zbytočné.

            • JozkoPucik
              JozkoPucik komentoval
              Upraviť komentár
              Preboha!!

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Aspoň mohli použiť rovnaké fonty a ikonky ako na hlavnom displeji. Dark mode asi tiež nedali, je to rušivé a zbytočne ožaruje oči proti tme. Srší z toho čína, fuj.

            • EV_Future
              EV_Future komentoval
              Upraviť komentár
              dizajnovo pekne, zapada do dashboardu ako keby to bol original od Tesly. Ale softver je dost tragicky a zabugovany, na opravu chyb by som sa velmi nespoliehal. Mne sa na tom celom najviac paci ten yoke volant

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Tiez info su dost nezaujimave. Pozerat sa na tlak pneu celu cestu. Aspon teplotu baterky mohli dat. Ale uplne by stacila rychlost a aktualne kW, kWh/100 na HUD namiesto tohoto.
              Naposledy upravené nick81; 27-01-2022, 20:41.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              OK, nechal som sa trochu uniest. Z HW hladiska nevidim chybu. Software a design UI je trochu slaby, ale predsa v tom je sila softwarovych rieseni, ze sa to da lahko modifikovat. Staci aby povolili skinovanie a uzivatelia si tam budu moct dat co chcu ako na Torque. Alebo sa toho chyti niekto sikovny, a napise si novu aplikaciu, tu sa medze nekladu.
              nick81 ja som si dost zvykol na varovanie na auta v mrtvom uhle ktore v Mazde je priamo na HUD-e. E-GMP dava obraz z kamery, take nieco by sa tam zislo, pripadne grafika ako ma TMS kde zobrazuje situaciu okolo vozidla.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Tento vyzera graficky lepsie, ale zase ten tvar a umiestnenie z mojho pohladu nic moc.
              https://the-evshop.com/collections/t...anel-displayer
              Ale ako pozeram uz sa moderstvo na instrument panel rozbehlo, tak zachvilu bude na vyber ;-)

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Vsetky tieto clustre su na aliexpresse a za lepsie ceny. Otazka je ci to clovek vobec potrebuje a chce narusit minimalisticky dizaj. Teoreticky si tam mozem dat stojan na mobil a bude mi zobrazovat to iste a za kolko , 10€
          • fcela
            Junior Member
            • May 2021
            • 24

            #30
            Nech tu nepletieme temy jednu cez druhu, zalozil som nove vlakno s doplnkami/rozsireniami: https://teslaclub.sk/node/81883

            Komentár

            Pracuje...
            X