Tak cez vikend posunuli AT konfigurator na Model Y LR z Februar na Mai, uz sa neda rychla kupa urobit. Tak aj na Tesly sa uz caka ako na ine nacky EV.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Objednanie Model Y
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Cize vsetky aktualne plaviace sa lode zo Sanghaja su uz rozpredane. Do konca Q1 uz budu vyrabat iba pre domaci cinsky trh, dalsie varky pre EU sa budu vyrabat v aprili a lode dorazia do Europy az v maji. Snad sa mi z nich jedno auto ujde, objednavat planujem zaciatkom marca.
-
Ja cakam na priradenie VIN stale, minuly tyzden volali z Viedne ze tento tyzden by som mal dostat nove info, tak uvidime. Kazdopadne ak by niekto chcel kupovat aftermarket disky, alebo jednoducho nechcel ich zimne original kolesa, viem posunut kontakt na servis vo Viedni kde Vam o prezuju na Vami donesene zimne gumy. Po prezuti postnem info ohladom realnej skusenosti. Servis mi bol odporuceny predajnym showroomom.
-
Stale cakam na to aby akcie Tesly isli zas hore a kedy zacne vyroba v Berline. Uz davaju na instagram videa z Paint shopu.
-
Píše sa, že v marci by mali byť prvé kusy z Berlína dodávané ale konfigurátor uvádza máj ( a teda čínske lode). Tak asi sa oplatí čakať, čo bude v marci ako teraz objednávať tie májové čínske, veď sa májové lode tak skoro nevypredajú.
-
-
Taur
Len ci prve nepodarky z Berlina z nabehu budu az taka vyhra.
Ale myslíte, že hneď si preň príde odťahovka k zákazníkovi ? Aj na tú sa bude čakať dva týždne, lebo Tesla na zákazníkov serie a nemá ani kapacity aby to mala kde postaviť na parkovisko pred svoj servis. Ale ani tam to nie je výhra, kvôli nízkemu nájmu si prenajímajú miesta v záplavových oblastiach a môže sa stať, že pri topení posledného snehu v marci, apríli auto zatopí voda. Servis nemôže robiť nič iné, iba zákazníkovi volať, že nie sú diely a čakať až autá teplovzdušnými ventilátormi na dielni vysuší.
Potom sa do opráv novovyrobeneého auta pustia slabo zaškolení robotníci z východného bloku, narýchlo dovezení, lebo pre Teslu nikto nechce robiť. Nerobme si ilúzie, na aute veľa vecí skôr ešte pokazia ako opravia. Potom si auto prevezme Nemec, nie je spokojný, Teslu odparkuje a sadne do svojho super čistého dieselového Mercedesu alebo BMW, podľa toho kde býva, lebo je veľký lokálpatriot, zanadáva na Teslu, odstaví ju do garáže a počká 6 mesiacov.
Následne sa objavia prvé inzeráty na mobile.de. Jedná sa o Tesly nejazdené, kúpené len za účelom dotácie, hneď po kúpe odstavené vo vykurovaných priestoroch so správne nabitou batériou, také nablískané leštenky čakajúce na šťastného majiteľa spoza hraníc západnej Európy, ktorému Nemec chcel urobiť radosť a splniť životný sen. Ale neverí kupujúcemu, chce zálohu na DPH, ktorú bohužiaľ po kúpe nemôže vrátiť, lebo mu majiteľ neposlal technický preukaz do 30 dní. Čo z toho, že Nemec zabudol akosi Teslu odhlásiť a poslal odhlásený TP kuriérom na zlú adresu a Slovák nemohol prihlásiť. Či nemec naozaj odviedol DPH, kupujúci nezisťuje ale rozprávke verí, nakoľko v Nemecku sú najlepšie autá a tam je vyspelá Európa a nikto si nedovolí kupujúcemu slovko nepravdy povedať. Nemec sa raduje, má zarobené na svoj diesel na ďalších 100000 km a pochváli Teslu, ako dobre zarobil. Postavte u nás ešte jednu fabriku.
A po prihlásení tu máme spokojného majiteľa "novej" Tesly Y, ktorému krčné svaly hlavu držia vyššie ako v predchádzajúcom Leaf-e a jemne úsmevným úškrnkom dáva najavo protiidúcim, na čom sa vezie. Potom sa pod anynymným nickom zaregistruje do nejakej Tesla skupiny a prosí starších majiteľov o rady ako sa dostať do servisu, lebo mu nejde otvoriť kľučka, prestala fungovať kamera a tým aj autopilot, motor sa prehrieva a vypisuje hlúposti.
Keď po troch návštevách pražského servisu mu konečne odstránia chybové hlášky a opravia vady, lebo po každej 400 km ceste tam a 400 km späť niečo zabudli opraviť a po celodennom čakaní v Prahe na zime, lebo do reštaurácii ho nepustia, nemá očkovanie, už nenájde silu si skontrolovať, čo mu vlastne opravili a čo nie, tak sa v nedeľu zasa vyberie na výlet svojím vysnívaním autom s úsmevom jemu priznačným a užíva si štastné kilometre.
A to je ten pocit, ktorý my, múdri majitelia kórejcov, francúzov, nemcov a iných ne-Tesla EV nechceme zažiť, lebo vieme, čo za tým je. A nechceme to absolvovať.
Takže máš pravdu, neoplatí sa.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 08-02-2022, 08:38.[priezvisko]@me.com
- Likes 3
Komentár
-
Pekny elaborat. No ja niesom apriori proti Tesle, len som podotkol ze pri nabehu vyroby su vzdy zaciatky neiste a to aj pri novom modeli zabehnutej fabriky nieto este pri spusteni uplne novej fabriky napriek predseriovym generalkam. Proste si myslim ze vrhat sa na prve vyrobene kusy neje rozumne pri akejkolvek znacke a modeli. Logicky vzdy sa po spusteni plnej seriovej vyroby este doladuje.
-
Mal by si pravdu keby to bol novy model auta. Ale to auto sa vyraba uz nejaky ten rok a informacie su, ze to bude to ista (konstrukcen) ako to, co vyrabaju v Cine.
Takze z hladsika designu (v zmysle konstrukcneho reiesenia auta) by som sa neobaval.
A kedze to ide z Nemecka tak by som sa ani problemov s kvalitou velmi neobaval.
Ale ako vravi pan Murphy...
-
Jiri GrandPa Karoséria cez Gigapress je dosť veľká zmena, nie?
-
JozkoPucik Veď áno. Ja mám tak Niro 2020 z prvých kusov. Tiež mi polroka hľadali vadný ventil na manažmente aku. :-) Ale inak pohoda. Tesla nie je žiadny nováčik, malo by to byť ok.
-
prve kusy su podla mna tych 2000 aut, na ktore dostali povolenie vyrobit a nesmu ist nasledne do predaja. Vela z nich uz vidiet na parkoviskach vedla tovarne. Pripadne chybicky krasy sa objavia prave na nich, predpokladam ze si ich dobre pretestuju a skontroluju pred zacatim ostrej vyroby.
-
Tak na instagrame uz dali video z Paint shope a dali tam, ze to je Berlin a uz tam lakovali karoseriu, takze uz sa asi vyraba, len to nejde zakaznikom.
-
No neviem, ten eleborat je ako vystrihnuty s tesla hejterovskych stranok. Mame dve tesly, prva TMX P90DL bola z uplne prvej varky vyrobenej pre EU v lete 2016, cize de facto novy model., s principu s nou nikdy neboli problemy, nikdy nebola nepojazdna len ramci zvolavaciek a v zaruje menili niektore komponenty, ktore boli na tak vykonne auto povodne nedostatocne. Nasa cinska TM3 SR+ bola tiez z prvych tejto verzie po vylepseniach, takze ten elaborat je podla mna len znoska nepravd a polopravd a chapem ho len ako vtip.
Rozhodol som sa kupit VW ID.3 kvoli velkosti auta. Jednoducho neexistuje mensie auto ako TM3 s zadnym nahonom - len ID.3. No tolko nejasnosti a zadrhelov, ktore sa ukazali ma dost nahnevalo. No povedal som si, ze aj tak dam VW sancu. Ak by bola v ponuke mensia tesla ako TM3, nevahal by som ani sekundu a kupil ju.
-
Samozrejme ze je to vtip, to som si pospominal na nejake starsie clanky, pribehy a zmotal to do jedneho textu. Myslel som, ze uz tak prehanam, ze je to jasne. Nabeh v Cine bol skoro bezproblemovy, Berlin bude to iste. Nejedna sa o novy model, aby isli do niecoho nepoznaneho.
Este raz: To boli spojene haterske clanky do jedneho textu na pobavenie.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 08-02-2022, 14:48.
-
Ale na komentaroch dobre vidiet, kto je “ultras” a kto nie. Majitelia Tesiel miernym tonom vysvetluju. Keby som taketo nieco napisal o Kia/Hyundai/VW, bol by som oznacovany za neviem co a osobne utoky by boli samozrejmostou. Takze tu je vidiet, kde na tomto fore nie su ultras a kde mozno su. Dakujem.
-
Prosim Vas dostali ste od predajcu Tesla Vieden ramik na osadenie SPZ alebo to treba zakupit zvlast na webe? Ak zvlast, plz kde a treba ho mat aj pre prevozne znacky, alebo staci mat prevoznu znacku za sklom?
Vopred dakujem.
Komentár
-
Ja som sice ramiky v Cechach dostal, ale nase znacky som do nich vopchat nevedel, lebo su o nieco sirsie ako ceske. Kupil som potom v Auto Kelly ciste cierne.
By ma potom zaujimalo, ako to vyriesili ostatni, lebo videl som Tesly na znackach s ramikom tesla.com
-
Ja som bral Teslu priamo z Holandska a mala aj ramiky na znacky. Avsak, tie pasovali len na holandske znacky, cize isli dole a nahodili mi prenosne znacky aj s ramikmi co som mal pripravene.
Podla mna nestaci mat prevoznu znacku za sklom. Tam kde som si ich poziciaval ja mi ich dali rovno s ramikmi. Inac ramiky sa bezne predavaju na benzikach. Ja som si tam kupil moje.
-
Rakúske majú iný rozmer ako naše, tak treba kúpiť vlastné. Napríklad nemecké sú rovnaké ako naše.
-
Ja mam tiez Model 3 z Nemecka a mne pasuju tie tesla.com, tak neviem.
-
V Rakúsku malo auto tie Tesla podložky keď bolo nachystane na predanie. Dal som im prevozne ktoré mali svoje podložky. Oni zhodili tie čo tam boli, dali prevozne, teslacke som myslel že dali do auta ale keď som prišiel domov tak tam nič nebolo. Nakoniec som kúpil podložky “bezramikove”, minimálna obruba + obojstrannú pásku. Prednú ŠPZ som musel jemne vstrede prihnut aby kopírovala tvar.
-
-
fcela Ešte doplním, ja keď som si požičiaval prevozky na dva dni (stihol som aj na druhý deň KO, ktorú som si objednal), dali k nim aj rámčeky, lebo že je to aj pre nich lepšie aby sa im prevozka nepoškodzovala. neviem či si čítal témy ako priviesť mmodel 3 ale ak Ti z Tesly pošlú COC, rovno elektronicky požiadaj okresný úrad o schválenie, ako prílohu stačí COC a systém im zaháji konanie. Ostatné môžeš dávať dodatočne ale 30 dňová lehota Ti plynie od dátumu podania žiadosti. Ja som tak nejaký týždeň, dva ušetril čakaním ako keby som žiadosť dával až keď bdem mať všetky potvrdenia (KO,Fin.správa, rec.fond) a navyše to stálo len 50€ poplatok namiesto 100€. Vlastne je to o dosť lepšie ako kedysi, celé prihlásenie stálo KO 85€ + recyklačný 24€ + poplatok 50€ + prihlásenie na polícií 66€ (to nejde elektronicky pri prvom prihlásení). Je to o 125€ lacnejšie ako kedysi.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
COC si prikladal v anglictine ako Ti prislo, alebo si ho daval tiez prekladat?
A ktoru konkretnu sluzbu si prosim pouzil, na slovensko.sk je trosku "bordel":
- Podávanie návrhu na jednotlivé uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu
- Podávanie návrhu na jednotlivé uznanie typového schválenia EÚ jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu
-
CoC netreba prekladat podobne ako technicaky, ked sa kupuje ojazdene z EU. CoC aj Technicaky su uz cca 10 rokov v EU harmonizovane a je jedno v akom jazyky su vydane - dolezite su cisla chlievikov v tlacive dokumentu.
Preklada sa len faktura.
Pouzijes Podávanie návrhu na jednotlivé uznanie schválenia jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu
predsa typ schvalovat netreba - typ mas schvaleny - mas CoC
No ak chces urobit vsetko elektronicky, musis si papierove dokumenty (fakturu a COC ) dat zarucene digitalizovat. Je jednoduche - robia to notari ale lacnejsie je to v statnych na poste a podobne.
Je zaujimave, ze pri digitalizovani vzdy treba aby doklad mal nejaky ochranny prvok. Fakturu od tesly som mal len na papieri bez podpisu a bez ineho ochranneho prvku. Tak som fakturu tesly podpisal ja a pani co digitalizuje uz bola spokojna.
Robil som to elektronicky v maji minuleho roku, nebolo to uplne elektronicky, doklad z odboru dopravy vyrobili papierovy a ten bolo treba odniest policajtom na prihlasenie auta. Tiez na doprave pri preberani papierov na prihlasenie chceli vidiet CoC a kopiu CoC si zobrali. CoC je rodny list auta, patri k autu pocas celej jeho existencie. Nikdy nedovol aby ti nejaky urad zobral original CoC.
-
Rada pre ostatnych, spravne ma byt typ ziadosti: Podávanie návrhu na jednotlivé uznanie typového schválenia EÚ jednotlivo dovezeného vozidla z členského štátu alebo zmluvného štátu, volala mi pani z okresneho uradu :-). Je to aj podla toho, ze v tejto ziadosti je moznost pridat prilohu CoC, v tej druhej nie.Naposledy upravené fcela; 23-02-2022, 17:55.
-
Model Y zdrazel v AT konfiguratore ak sa nemylim o 2200 EUR. Aj priplatok za 2 farby (modru a midnight silver) sa zvysil o tisicku a uz sa za ne priplaca rovnako ako za cervenu +2200 EUR.
Komentár
-
Nezdražel ale predvolene po otvorení sú vybraté väčšie disky 20". Preto aj ja som nemohol nájsť dojazd 565 km, ktorý je s 19" a ukazuje po otvorení len 535km s 20" diskami.
-
aha uz vidim co ma poplietlo - pri zakliknuti Geschaftlich namiesto Privat je cena vyssia, kedze firmy podla konfiguratora maju znizenu cenu o dotaciu 1200 EUR, privatni zakaznici o 2400. Doteraz myslim ze to ukazovalo rovnako pri obidvoch moznostiach znizene o 2400. Tazke celkova cena pre nas Slovakov vyjde aj tak rovnako ako doposial, kedze my na ich dotacie narok nemame. Ale kazdopadne sa o tisicku zvysila priplatkova cena za tie 2 spominane farby. Ja idem po cervenej, cize pre mna sa nic zatial nezmenilo. Ale este mam cca mesiac do objednavania, este sa moze vselico stat
-
Rozdiel medzi "Geschaflich" a "Privat" je bonus 1200€, nie 2200€ ako si písal v príspevku. Rozdiel 2200€ sú disky, ktoré sa zobrazujú predvolene 20" a 19" základné treba zakliknúť.
-
-
Vam poviem v tej Viedni su trosku "babraci". Tyzden cakam na fakturu bez DPH a potom mi ju vystavia aj s AT bonusom... Nie ze by som ho nechcel, ale urcite by na to prisli a potom by som musel riesit komplikacie. Kolko budem cakat na opravu? Mali ste niekto podobne skusenosti? BTW, povinnu vybavu (lekarnicku...) predpokladam treba kupit po vlastnej osi, kedze musi splnat SK legislativu :-). Vopred dakujem za radu.
Komentár
-
Auto som objednaval 5 dni dozadu, povodne mi ukazovalo predbezny termin dodania jun. Ale dnes sa veci zmenili - volali mi, ze maju pre mna auto a moze byt do 3 tyzdnov vo Viedni pripravene na vydzvihnutie (Estimated Delivery: March 09 - March 23). Nemohol som dostat lepsiu spravuAsi sa im zrusila nejaka objednavka a dalsi v poradi pre moju konkretnu konfiguraciu som bol ja, predsa len som si navolil trochu nezvycajnu kombinaciu cervena farba + biely interier. Keby som mal mal objednane biele auto ako 90% ludi, tak urcite cakam dalej do juna
- Likes 3
Komentár
-
Komentár
-
Zvlastna cenova politika. Kazdopadne je nieco co je vyhodne urobit pred prepnutim uctu z AT na SK? Mate nejake odporucania? Po novom viem v ucte zmenit krajinu na SK, mozno to suvisi prave z dostupnostou Y na SK. Som si takmer isty ze predtym to neslo. Vopred dakujem.
-
nemeň a prečítaj si niečo o predplácaní Premium Connectivity
-
Ja stale nechapem preco je napriklad CZ tak velmi drahe! Model Y by mi tam vysiel 82 000,- euro teraz.
-
Premium connectivity je od 10/2021 len na mesiac, nie rok u modelov Long Range, tak ako na SR+
-
Čaute chalani. Kde je teraz najlepšie objednať model y? A ako dlho to trvá od objednania po dodanie auta?
Komentár
-
Predpokladám že je to stále Rakúsko. Keď si vytvoríš účet na tesla.com a zvolíš konfiguráciu, zobrazí Ti termín. Je iný pre LR a iný pre Performance. Neviem koľko by stála Y s nemeckými dotáciami, tam je ale predpoklad že to auto nejaký čas pobudne v Nemecku a potom Ti ho predaju "z druhej ruky".
-
Y-ky sa najviac oplatia v Rakúsku. Objednaj cez web na osobu, do VAt daj AT 12345678 a potom kontaktuj Viedeň aby Ti zmenili na slovenskú firmu. Vyžiadajú si kartičku DPH, Tvoj OP a vodičský a objednávku prerobia na bez DPH. Cena je o pár tisíc nižšia ako v Nemecku. Keď zoberieme cenu z konfigurátora, tak k nemeckej sa prirátava ešte dotácia, v rakúskej dotácia zarátaná (odrátaná) nie je.
-
-
- Likes 1
Komentár
-
To sa už dá nejaký čas, ale problém je cena. Mne to ukazuje € 57.670 a to by malo byť bez dane. Na Rakuskom webe to isté auto stojí 60.470 € a to je už z danou. Cenový rozdiel je teda značný.
-
JozkoPucik - konecne znova narastla cena akcii, takze mozes objednat. Je overene a najlepsie objednav cez VIE, aj blizsie na vyzdvihnutie, takze naco riesit SK verziu, kde je naviac cena zbytocne vysoka. Uz aj s DPH nie je problem. Pri objednavke zadaj ako ICDPH hodnotu AT12345678, potom ti to zmenia. Pripadne sa nakontaktuj na fcela, ten ma cerstvu Y kupenu cez VIE.
-
jeeff áno, už som zadal pokyn na predaj, už len čakám na sms o predaji, len obávam sa, že som nastavil cenu moc vysoko, no uvidíme. Dodanie mi ukazuje Júl.
-
V dalsom kroku presne pise MWST. - to odrataju. Ale faktura je navysena oproti vypoctom o nejaky 400€ bez dane oproti tomunako vychadza z konfiguratora ale nikto mi nevedel povedat, preco. Asi navysuju pre Slovakov.
-
DPH je v AT 20%, pokiaľ viem. Faktúru bez DPH dostaneš až následne, keď im pošleš detaily svojej firmy (dotazuj sa o ňu). Je tam ešte nejaký manipulačný poplatok (dopravné náklady myslím apod.- Ziel- und Behördengebühr - 816.67 Eur bez DPH). Faktúru som mal vo výške ako mi zobrazila finálna sumarizacia. Nič nebolo navýšené. Finálne odrátaná záloha 100€ pri objednávke. Prirátať treba AT bonus na elektromobily (E-Mobilitätsbonusanteil - 2400 Eur s DPH). Skús kuknúť cenník čo je v tomto vlákne, tam máš detaily.Naposledy upravené fcela; 06-04-2022, 20:20.
-
Najnovšie správy - dnes sa ma Tesla Viedeň pýtala, či mám záujem prevziať auto už v júni. Takže Model Y je asi jediné EV, ktorých robia dostatok a dokonca skracujú dodanie (pôvodne som mal mať dodanie až koncom júla). Evidentne majú ešte kapacity na lodiach na konci Q2, takže objednávajte, lebo ani sa nenazdáme a zrazu sa to posunie o tri mesiace zasa ako to spravili vo februári.
Tiež je už možnosť ťažného aj na nové modely s Li-ion 16V batériou. Dokonca mi prisľúbili, že ho objednajú vopred a namontujú v deň prevzatia auta, aby som nemusel cestovať dvakrát do Viedne. Zlepšuje sa to v tej Tesle.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 12-04-2022, 07:54.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miroslav Rojko TM3 LR necgavas ci predavas?
-
TM3 LR mam a som velmi spokojny, inak by som nemenil manzelke Citigo za Y. Chcem mat uz len Tesly, ostatne auta pri Tesle vyzeraju tak pomale a ne-smart.
-
-
Oplatí sa čakať na 4680 ? Alebo kúpiť ešte teraz pokial Rakúsko nezdvohlo ešte cenu o 3000 eur ? Chcel by som kúpiť ale mám dielmu ču kúpiť teraz model Y alebo čakat na 4680. A teraz už všetky Y su z Berlína v Rakúsku ?
Komentár
-
Treba kúpiť hneď. 4680 veď nebude zvýšenie kapacity, len iná technológia. Tiež zákazník bude mať horšie opravy, naoľko použitím 4680 chcú zmeniť štruktúru karosérie - len z dvoch kusov a baterka ich má držať pokope.
Môj názor je (a prosím kto má iný, napíšte, možno som nejakú výhodu pre zákazníka opomenul), že 4680 prinesie o moc viac výrobcovi na ušetrení výrobných nákladov, zákazník dostane produkt s vlastnosťami ako teraz ale hrozbou drahšej opravy v prípade havárie.
-
-
Aktuálne posunuli termín v konfigurátore AT pre Y LR na september 2022, evidentne sa júnové lode vypredali. Že vraj od júla budú v AT a inde v Európe dostupné len Performance Tesly z Berlína a ostatné verzie budú stále z Číny. Asi to súvisí s tým, že Berlín tento rok urobí len 30000 áut, tak robia len najdrahšiu verziu, na ktorej ušetria najviac dovozného cla.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Aha. Zase som sa niečo dozvedel. Ja plánujem práve preto objednávať perfomance aby to bol Berlín. Viem že najskor to bolo aj tak že tam boli dostunpné len neaké farebné kombinácie ,ale snad tam lakuju uz vsetky farby karoserie.
-
Fuuha, 21" na našich cestách, na to som odvahu nemal. Kebyže tu máme nemecké cesty, hneď objednávam Performance tiež.
-
Vcera mi bolo povedane, ze Performance z Berlina ma uz iny podvozok, nez cinska LR, takze realne je komfortnejsia aj v BA prave Performance. Podla cloveka z Viedenskej Tesly co je teraz v BA v CrownPlaza, su (ci coskoro budu) pocitovo rovnake podvozky aj z Ciny.
Pre mna, nova Perf. sa aj mne voci cinskej LR z pred par mesiacov javila o nieco lepsie, ked som ju prehnal po Petrzalke.
-
Na jeseň zaviedli aj v Číne tie celky front frame and rear frame - podvozok z dvoch kusov, ako rozbiehali v Berlíne, tak si myslím, že rozdiel je len oproti prvým čínskym Y, ktoré sa vozili do Európy minulý rok. Vtedy aj zväčšovali kapacitu baterky v Y. Ak by urobili nejaký nový podvozok špeciálne pre Y v Berlíne, určite by už o tom bola niekde zmienka ale posledná zmienka o vylepšení podvozkov je z jesene Tá, čo uvádzam.
-
Teraz sa v Berline robi iba Performance, ale ked budu aj LR, urcite bude rovnako dobry (na pomery Tesly, samozrejme), asi komfortnejsi, kedze moze byt vyssie a maksie nastaveny. Rozdiel je v samotnom nastaveni ale aj v zmene HW, teda komponentov, ktore podvozok, resp. jeho pruzenie robia. Vraj, tak povedal ujo z Tesly. Ja dufam, ze v Cine naozaj upgraduju aj LR vsetko aspon na uroven Berlina, tak som objednal LR. Otestoval som na synovy, ze cca 50% akceleracia pri Performance z Berlina bola prenho priam desiva a mne tiez urobilo riadne tunelove videnie, tak bude stacit LR+boost. A tiez zavazi, ze na Performance nemozes dat ine gumy, ako 21". To je skoda, podla mna.
-
-
Mna okrem starych bateriek stve, ze stale v Berline nie je GigaCasting vpredu, ale chcem aj strukturalny pack so 4680. Verim, ze vyhody baterky v jej termalnej stabilite a teda aj vyssej schopnosti rychlejsie a opakovane sa vybijat (a nabijat) citelne zlepsia dynamicke vlastnosti Y. A samozrejme, na SK (ale asi nebudeme jedina krajina) by bolo treba, aby v konfiguratore aj pre Performance bola moznost vyberu kolies.
- Likes 1
Komentár
Komentár