Zo stranky kdenabijat.sk zmizla ZSE nabijacka v B. Bystrici pri McD, teraz neviem ci som si ju tam vysnival alebo tak niekedy aj bola 😳
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
ZSE
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak dalsie nabijacie stojany budu v LM (okrem McD) aj pri "Priore" a v PP pri MU a AquaCity. Viac mi uz pan zo ZSE elektromobilita prezradit nechcel. Aj tak je to na dlhe lakte, lebo pozemky, vyjadrenia, byrokracia...
- Likes 3
Komentár
-
Tak páni, je to tu. ZSE spoplatní svoje nabíjačky: http://eautoportal.sk/zse-drive-prog...eny-nabijania/
- Likes 1
Komentár
-
V skratke:
- K spoplatneniu dojde od pondelka 17.9.2018
- 3(+1) program:
- GUEST: pre jednorázové nabitie, DC 0,49 EUR / kWh;
- ECO: 0 EUR mesačne, DC 0,39 EUR / kWh (vs. Greenway 0,45 EUR / kWh), AC 0,19 EUR / kWh (vs. Greenway 0,30 EUR / kWh)
- PARTNER: 9 EUR mesačne, DC 0,29 EUR / kWh, AC 0,15 EUR / kWh;
- FLAT: 69 EUR mesačne, DC aj AC 0 EUR / kWh
Nepríjemné je účtovanie poplatku za parkovanie po 1. hodine, resp u AC po 3. hodine: 3 EUR za každú začatú ďalšiu hodinu (toto má Greenway lepšie, kde sa príplatok účtuje síce už po 45. minúte a je vyšší, no účtuje sa po minútach).
Je možnosť aj rezervácie nabíjacej stanice (osobne to neuznávam), ale aspoň zaviedli pokutu za nevyužitie rezervácie 6 EUR.
-
Podľa mňa mala byť možnosť rezervácie spoplatnená, nie len keď sa zneužije. Je to služba navyše. Takto si bude každý rezervovať konektor pol hod. dopredu Možno sa mýlim, uvidíme.
A s tým spoplatnením po 1. hodine súhlasím. Okrem Tesly tam nemá kto po hodine čo hľadať. A keď chce tlačiť do 100%, nech sa prepne na AC.
Konkurencia začína. Uvidíme ako zareaguje GW, zvlášť, keď ich ZSE prevalcuje počtom nabíjacích staníc.Naposledy upravené Daliborko; 04-09-2018, 11:20.
-
Program Partner sa Ti vráti po 90 kWh. Čo isto využijú mnohí z Vás. A cena 0,29€/kWh je viac než priateľná. Zvlášť, keď sa to dá meniť každý mesiac
A 0,15€/kWh na AC? To mnohí nemajú takú cenu ani domaNaposledy upravené Daliborko; 04-09-2018, 11:26.
-
Suhlas, poplatok za blokovanie nabijacky po hodine je fajn, odradi to exotov co tlacia cez DC posledne desatiny. Znevyhodnuje to Teslu, ale zas Tesla ma na SK dva SC na strategickych miestach, myslim, ze majitelia nemaju akutnu potrebu travit na inych DC nabijackach dlhsie ako hodinu, max dotlacit trosku energie aby prisli na najblizsi SC takze to ani nie je nevyhoda. Ale mozno sa mylim, majitelia budu vediet lepsie
Ceny nie su uplne zle, osobne sa mi programy pacia a pridu mi ferove.
Zvedavy som na rezrvaciu ako to bude v praxi fungovat. Ak bude nabijacka rezervovana az presne v case, ktory bol zadany tak je to ok. Dovtedy vie kazdy aspon nieco nabit, aj ked len 10-15minut. Zaujima ma skor, co sa stane ked sa aktualne nabija auto, ktoremu zostava este povedzme 30minut a ja zadam rezervacku ze za 15 minut chcem stojan. Vypne ho to? Alebo nabijacka komunikuje s appkou a nedovoli mi zadat rezervacku kym sa neuvolni stojan? Co ked bude vypocet nabijacky zly, a nabijanie bude namiesto 30min trvat 40min a bude sa to prelinat s rezervackou?
-
g211 nemas pravdu. Za kazdych 45min u GW, platis 5€ uz pri pripojenie a 60min u ZSE ziaden priplatok za pripojenie a vies, ze do 60min treba daco nabit a odides aby si tam nemal ziaden poplatok. Pri GW teda zakaznik rozmysla, zdrzim sa tych 45minut a nabijem, lebo 5€ im cvakam hned po pripojeni a pri ZSE si povie nesmiem prekrocit 60min nabijanim, aby som nemal poplatok za parkovne v tomto ich pripade.
Cize si rozvrhne kazdy zakaznik viac nabijani do 60min na viacerych nabijackach. Neviem si predstavit, ze mam pripojene auto u GW teda 5€ poplatok je zaratany a pride niekto, kto to ma dalej, tak..... Sorry, ale nepustim ho, lebo mam tam zaratanych tych 45min. U ZSE to je ina vec, lebo poplatok je az po 60min a teda ked ja prerusim a medzi tym sa napoji niekto iny a po nom sa nabojm zase ja, tak to nebude povazovane ZSE, ze som prerusil nabijanie trebarz 59minute a znova sa pripojil, aby som nemam ten poplatok. Lebo medzi tym sa nabije este niekto.
Rezervacka je kravina. Rezervujes si a nabijacka nepojde, tak co potom? Dostanes pokutu za nevyuzitu rezervacku a nenabijes? Rezervacka ma zmysel vtedy, ked je na jednom mieste viac nabijaciek. To bude hadanie sa pri nabijackach si myslim. Vobec si to v reali neviem predstavit.
-
Hmm a v tomto cenniku som program ENERGIA ani nenasiel https://greenway.sk/wp-content/uploa...W-2.1.2018.pdf
-
Ved to maju na hlavnej stranke www.greenway.sk
-
-
OK, súhlasím, 3 Eurá navyše nie je nič čo by sa nedalo prežiť. Na druhej strane je to dostatočná motivácia pre tých čo tam byť nemusia, aby neblokovali stojan.
Takže cenník fajn, len tú možnosť rezervácie by mali čo najskôr zrušiť. Neviem si predstaviť že prídem k voľnej nabíjačke a nedovolí mi nabiť, lebo niekto ju má rezervovanú. Rovnako si neviem predstaviť že by ma počas nabíjania odpojilo. Radšej nech dajú aspoň po 2 stojany na strategických miestach ako vymýšlať rezervácie.
-
Ak má mať rezervovanie nejaký prínos, tak by to podľa mňa malo byť tak, že Ti dovolí zarezervovať konektor len v čase, keď je ešte voľný a zároveň aj počas rezervácie musí byť v aplikácií vidno, že od kedy do kedy je rezervácia. A samozrejme to musí byť spoplatnené!, pretože dotyčný blokuje nabíjačku, aj keď na nej nie je. Možnosť, že budem môcť nabiť aspoň 15 min. kým dotyčný nepríde si neviem predstaviť. Akože prídem, svojou kartou zastavím niekomu nabíjanie, lebo mám rezerváciu, vytiahnem konektor z jeho auta a dám do svojho? A zrazu vystúpi z Audi e-tron chlapisko a rýchlo mi vysvetlí pravidlá rezervácie
-
Co sa tyka rezervacie stojana, realita ukaze ako to bude (ne)fungovat. Zrejme preto je to zatial zadarmo, alebo ani ZSE nevie, co sa bude diat. Ja myslim, ze prave pri jednom stojane to ma zmysel, ale nie polhodinu dopredu. Ked idem na dlhsiu cestu, viem priblizne kedy chcem nabijat a ak tam uvidim na ten cas rezervacie stojanu, pojdem v inom case alebo inou trasou...
Akurat dufam, ze aktualnu nabijaciu kartu ZSE "prekonvertuju" na ZSE Drive a nebude nutne robit novu registraciu a cakat na novu kartu... Kazdopadne by majitelom kariet mali v dohladnej dobe dat nejake info, ze sa chysta spoplatnenie atd...
edit: zaujimave je, ze na mape https://zsedrive.sk/mapa stojan na Pristavnej nie je, to bude zase ina siet-aplikacia-karta ???Naposledy upravené Peterka; 04-09-2018, 12:35.
- Likes 2
Komentár
-
Odpoveď od ZSE:
Dobrý deň,
Áno je nutné sa preregistrovať na stránke zsedrive.sk
Pôvodné vydané karty budú deaktivované.
S pozdravom/Best regards
Mgr. Michaela Kramaričová
Business Development
elektromobilita@zse.sk
Komentár
-
To mi aj vyhovuje, mal som registraciu na FO ked to bolo gratis, aspon mam dovod preregistrovat sa na firmu. Ked sa da z tych cien este dole DPH tak uplne pohodove ceny to ani ten FLAT program potom nevyzera uplne najhorsie. Aj ked tak vela nabijat asi nepotrebujem tak Partner bude vhodnejsi.
-
V CZ platim CEZu flat cca 20eur ... 69 je naozaj dost, s ci bez dph
-
- Likes 1
Komentár
-
Ta to zasa PR!
Z podmienok pouzivania:
4.1. Poskytovateľ je povinný:
a) umožniť Zákazníkovi využívanie Služby za podmienok stanovených v týchto OP a Zmluvy;
b) zabezpečiť pravidelnú technickú údržbu Nabíjacích staníc;
c) v prípade poruchy ktorejkoľvek Nabíjacej stanice zabezpečiť jej opravu bez zbytočného odkladu podľa svojich možností a schopností;
d) poskytovať Zákazníkovi technickú asistenciu týkajúcu sa Služby, v pracovné dni od 08:00 hod. do 20:00 hod. na bezplatnom telefónnom čísle 0800 555 800;
-
Tak a máme tu cenník ZSE. Keď som sa pred nejakou dobou rozprával s pracovníkom ZSE, čo mal na starosti tvorbu tohto cenníka, tak som ho upozorňoval, nech nedávajú cenu DC nabíjania väčšiu ako 0,30 €/kWh. Áno je tam takáto cena, ale len s 9 € paušálom. Pre nás, čo len občas odskočíme od ,,komína“, to je cenník, pri ktorom nás to stojí rovnako, ako jazda spaľovacím autom a ešte si musíme počkať 40 min pri natankovaní energie oproti 5 min natankovaní paliva na pumpe.... A just museli skopírovať od GW tie rôzne programi, len s kozmetickým znížením ceny, aby boli akože lacnejší. Som, zvedavý, ako na to zareaguje GW....Oba tieto cenníky nepovažujem za dostatočné motivovanie pre ľudí, aby vymenili spaľovacie autá za drahšie elektromobily. A nielen cenník, ale aj rozmiestňovanie NS po jednej, namiesto aspoň po 4 na jednom nabíjacom bode. Súčasné rozmiestnenie nabíjačiek po Slovensku stačí tak akurát pre nás, čo už sme majiteľmi EV. Pri niekoľko násobnom zvýšení počtu EV na Slovensku tie siete pri výpadku pár stojanov skolabujú. Jediný motivačný cenník na trhu je ten od Tesly 0,20€/kWh. Tá dala super cenu, ktorá môže motivovať ľudí na výmenu, spolu so sieťou Supercharger aj bez dotácii z EU...Naposledy upravené curgali; 04-09-2018, 18:08.
- Likes 1
Komentár
-
Je to schladenie tymi cenami, prva moja myslienka bola, ze treba ist do vacsej baterky, ale nejako nie je do coho v kratkom horizonte. Kona cakacka 9 mesiacov, Tesla 3 mozno za rok a tie velke mastodonty, co teraz predstavuju so spotrebami do 30 kWh/100 km, to ma od ekologickeho a aj ekonomickeho uvazovania daleko.
-
Curgali mudro hovoris ALE... cennik ZSE aj GW treba brat z trosku ineho pohladu. Hrube cisla hovoria, ze majitel EV jazdi za rovnaku cenu ako spalovakom. Ale schvalne, kolko krat realne minies mesacne/rocne na spoplatnenej DC stanici a kolko nabijas doma? Keby si nabijal kazdy den DC tak ano, ani sa ti EV neoplati a viac sa oplati zobrat klasiku Passat 2.0TDI a prejdes 1200km na supu bez obmedzeni. Ale EV je najma o nabijani doma. Tlaci na to Tesla, a tlacit na to budu aj prevadzkovatelia stanic a dodavatelia elektriny. Ked jazdis 90% v meste a nabijas doma a 2x do mesiaca vytiahnes auto na dlhsiu trasu a nabijes platenym DC, je EV stale lacnejsie ako spalovak. A ak jazdis mega vela, zaplatis si ten FLAT program za 57€ bez dane a zase jazdis lacnejsie ako diesel, lebo 57€ mas tak jednu nadrz nafty. Na ceny sa neda pozerat tak, ze rozratas naklady na jednu cestu. Treba na to pozerat komplexne vzhladom na dlhodobe pouzivanie. EV je stale ekonomickejsi variant (aj ked vsetci by sme si priali nizsie ceny nabijania).
Pre prilezitostnych cestovatelov sa oplati len zakladny program, prip. spoliehat na gratis nabijacky v Lidli, nakupnych centrach atd. Je to menej pohodlne, ale pri prilezitostnom cestovani sa to myslim da prehryznut.
-
Toto je presne to, co ludia neberu do uvahy. Pri prevadzke ICE proste platis trhovu cenu (pokial nekradnes naftu v robote). Pri prevadzke EV je cena za km primarne definovana cenou kWh pre nabijanie doma. A ta je stale velmi sympaticka, aj ked pojde cena elektriny buduci rok hore...
A sucasne - ako to robi Curgali - este dlho budu moznosti nabijat zadarmo na roznych miestach. Na zavedenych dialkovych trasach s tym, samozrejme, tazko ratat.
Prechod na elektromobilitu nerozhodne cena nabijania ale cena EV, lebo bezni ludia malokedy pozeraju dalej ako na dalsi mesiac...
-
Ioniq a Jiri GrandPa vy čítate z duše zase mne. Sám by som to lepšie nenapísal. Like
-
ja si hlavne nevie predstavit tu rezervaciu vopred. ... az na mieste zistim, ze mam smolu, aj ked je prazdny stojan, lebo caka na "pána réservé" ??
Ceny sme asi vsetci cakali o trochu nizsie vzhladom na dost negativ, ktore ma od uzivatelov GW. Mne to vychadza ako pise curgali - spalovakom je to cestovanie za rovnako.
A aby toho eko odpadu v podobe RFID kariet nebolo malo, treba spravit novu registraciu :-P Ked chcem pouzit aplikaciu, tak ma trestaju vyssou cenou....logicke.....tak v ´82-hom.
Komentár
-
presne tak, CCS je pomalé
tiež uvažujem, že ak dajú ešte viac nabíjačiek a bude nabka na vhodných pozíciách v mestách (do niekoľko sto metrov) , tak možno bude reálne nabíjať aj AC, napr. v Ružomberku často prespávam a nabíjam sadzbou D1 okolo 0,19€ na byte, GW je od ruky ale ak by bolo ZSE niekde v centre, nemám problém nabíjať u nich a ešte to mám o DPH lacnejšie, len to chce zahustiť sieť a bude aj AC zaujímavé
-
No ak to ušijem na svoj Leaf a dobitie skoro prazdnej baterie, tak v zakladnom programe mi to vychadza:
GW: 5€+ 30x0,13€ = 8,90€ za letne/jarne/jesenne dobijanie ked nabijačka frči ako ma a auto prijíma.
ZSE: 0,49€*18= 8,82€
....a teraz mi povedzte, kde je ta diera do sveta? A v ZSE naschval ratam ten program bez karty, lebo kartičkovy svet sa mi nepaci a mam ich plnu penazenku.
Ak by som chcel byt velmi dobry, podporit ekologiu a objednam si predsa novy plast, tak ma to vyjde na 7,02€ (v GW zas v druhom programe vyjde 8,10€). Ani to mi neprijde ako svetoborne. Moze to mat vyhodu len v zime, ked idu kW pomalsie a teda nabijam dlhsie.
No a hlavne to bude znamenat to, ze kia taxiky a teslaci sa presunu pred jediny Lidl v BA, resp. budu okupovať Alzu a my občasní sa tam ani nedostaneme.Naposledy upravené milan84; 04-09-2018, 19:01.
- Likes 1
Komentár
-
sak dobre...ja len konstatujem ze ju blokuje, kedze jam tam stojim 15-20 minut a idem prec a tesla kludne aj hodinu.
my chudobni s malymi baterkami co najviac potrebujeme tie nabijacky ich mame nedostopne, zatial co tesla ma vlastnu siet nabijaciek ale blokuje radsej inu nabijacku...
-
Ano každý ma rovnaké právo ale načo stále tie reči ako je najväčšia výhoda Tesly tie Superchargre, keď aj tak Vám ich tu dali len do BA a na vyhnalov a ani neplánujú ďalšie a mimo BA (dokonca aj v BA) stále Tesly obmedzujú ostatných. Keby Tesla mala spotrebu ako normálne slušné EV, tak nepotrebuje nabíjať trikrát väčšiu baterku za trikrát dlhší čas.
Pri spoplatnení nabíjania sa už začnú ľudia trocha obzerať aj na spotrebu EV nielen kvôli času nabíjania ale aj kvôli cene jazdenia, ako pri spaľovákoch pozerajú na spotrebu teraz. Smutné je, že väčšina výrobcov začala uvádzať zrovna veľké SUV (aby sa stratila cena baterky v cene auta) a tie sú zrovna najväčším príkladom neekologického myslenia, zapĺňania parkovných miest železným šrotom, ...
Pre mňa ako esteticky mysliaceho človeka sú v súčasnosti len tri EV, ktoré sú ozajsnými autami: Tesla S, Tesla 3 a Hyundai Ioniq. Ostatné sú také neforemné hrče, či už SUV (dodávky), MPV alebo niečo nedefinovateľné.
-
Miro, na SK je cca 100 tesiel na 10 stojanov SC, to je podstatne menej tesiel na jeden stojan ako je priemer. Ked bude viac tesiel, bude aj viac stojanov. Siet SC je dolezita hlavne na dlhe trasy, ked nie je problem jazdit krizom krazom cez zapadnu Europu len pomocou SC. Je jasne, ze siet SC zahustuju primarne tam, kde je vela Tesiel.
-
Kona nie je neforemna hrca, mne sa paci. Ked porovnam rozmery Ioniqa 4470x1820x1450 a Kony 4180x1800x1570, tak je kratsia a vyssia, ale nie je to "hebedo".Vnutri mam pocitovo menej miesta, ale "zmestim sa". Co ma trochu prekvapilo, ze Kona oproti Ioniqu vyrazne slabsie brzdi na tretom stupni rekuperacie, neviem ci je to vyssou hmotnostou 64kWh baterky alebo firmverom...
-
Ale Kona je Hyundai, ten sa medzi hrče neráta...
-
Miroslav Rojko - tak k tomuto vyroku budem oponovat - "Keby Tesla mala spotrebu ako normálne slušné EV". Ona ma spotrebu ako normalne slusne EV. Ked budem jazdit s Teslou ako tuto Oliver s Leafom (max 100-110 km/h po dialnici apod.) tak sa dostanem so spotrebou pod 150 Wh/km. Dokazane, potvrdene skusenostami z takmer dvoch rokov pouzivania Ska 75 kWh.
To je podla teba vela? Na auto ktore vazi o 500 kg viac a poskytuje komfortnu jazdu piatim ludom?
Lenze ja takto jazdit nebudem, nekupoval som (ani nikto druhy) 3x drahsie auto aby som sa mucil. Napriek tomu mam dlhodoby priemer ~190 Wh/km.
-
Ano, ale keby das tu bateriu do Ioniqu, tak mas priemerku pri tom tempe 160Wh/km. Tesla “chlasta” uz len ked nepohnute stoji na parkovisku, co tu bolo opakovane potvrdene Prednosti ma mnoho, ale spicka efektivnosti to nie je. Na druhu stranu, viac ako 80% dostupnych EV je na tom este horsie
-
Ioniq, kde tu bolo potvrdene, ze tesla zerie aj ked stoji na parkovisku? Su to hoaxy, ktore som vyvratil ked so to meral a dal som sem grafy. Tesla zerie prve 4 dni po odstaveni menej ako pol wattu - resp za 4 dni a noci minie menej ako 2Ah zo svojej 12V baterie. to je vzhadom na funkcionalitu primerane.
Samozrejme, ked nechas teslu na parkovisku s zapnutou klimou, alebo kurenim, samozrejme zerie, no o takom komforte sa vecsine ostatnych elektromobilov moze len snivat.
-
Ioniq 14 dnove statie je irelevantne, nastava malokedy a ked nastane ubudne niekolko kWh .. no a co?.... U mna aj u mnohych inych je auto pripojene na siet a co potrebuje, zoberie si zo siete a dobije pri tom na nastavenu uroven hlavnu bateru a samozrejme aj 12V bateriu. Samozrejme, ked sa budes do auta prihlasovat par krat kazdy den, alebo nebodaj nechas pustene stale pripojenie na internet, musis ratat s vecsou spotrebou. Pri tych menej ako pol wattu sa stale mozes do tesly lognut.
-
Dockas sa coskoro Moj sice tiez nie casto, len 2x do roka. Chcel som len poukazat na to, ze aj Tesla ma co dohanat. A online pristup nie je ospravedlnenim takej spotreby, ked sa to da urobit aj efektivnejsie. Minimalne nie pri cene, aku Tesla pyta. Byt to cinske auto za 14tis nepoviem ani slovo. Keby chceli, Tesla vie byt efektivnejsia minimalne o 15-20%, stacilo by pouzit efektivnejsiu elektroniku, ine kolesa, material karoserie. Ale nemaju potrebu to robit, nic ich netlaci. Ziadne EV nie je dokonale, ale od toho je dobra konkurencia, aby sa vsetci zdokonalovali. Len skoda, ze konkurencia je aktualne invalidna
-
jux ano, ale moja otazka nebola ci je to irelevantne alebo dolezite. Ale ci pri takom stati a vyuzivani online pristupu zerie alebo nie. Zerie, to je odpoved. To, ze stoji malokedy je vyhovorka a nie ospravedlnenie, ze navrhli system takym sposobom akym navrhli. Pritom trh ponuka uspornejsiu technologiu. Lacne alarmy z Ciny s OBD pristupom, 3G/LTE modulom, GPS, ovladanim vozidla a mobilnou appkou maju nizsiu spotrebu. A to stoja par eur. A my sa tu bavime o aute za 70.000+. Ale to je fuk... vsetko je to o konkurencii, ktora chyba.
-
Ioniq UZ som to tu pisal, ze znizenie standby spotreby by sa dalo vyriesit dalsim malym menicom, no je to neefektivne, lebo viac ako 4 dni stoji maloktore auto a narastla by cena aj zlozitost elektroniky.
Kolesa? ake ine pri tom vykone co treba preniest na vozovku?
Karoseria? je z hliniku - uz aj tak je dost draha, z kevlaru by bola este drahsia.
Elektronika? po rokoch co je tesla vo vyrobe urcite robia aj zmeny v elektronike... tam sa aj tak vela usetrit neda
Motory? - ze sa rozhodli pouzivat indukcne motory, ktore su zravejsie ale vykonnejsie? - no rozhodli sa tak, lebo chceli ukazat vykon elektromobilu.
V TM3 urobili kombinaciu predneho indukcneho a zadneho motora s PM.
Odpor vzduchu? ved ho maju stale podstatne lepsi ako dnesne EV "znackovych luxusnych europskych automobilek"
-
jux prepac, ale 19 aj 21 kolesa pri MS su prehnane a zbytocne, 22 pri MX uz absolutne. Bugatti Veyron aj Dodge Challenger Demon maju R20 a boli to najrychlejsie zrychlujuce spalovaky. MS P100D by si vystacila s 19 a nizsie motorizacie s 18 palcovymi kolesami. Dolezitejsia je sirka ako priemer, a nad urcitu velkost je priemer skor na pritaz (21 aj 22). Tiez Tesla pouziva liate disky, co je naximalne neefektivne. Aj lacnejsi vyrobcovia EV pouzivaju kovane alebo kompozitne disky (viem, ze jedny disky Leafu1 boli dokonca magneziove). Teslacke disky su tazke ako krava aj v najmensom rozmere. ModelS 60-90 by si bez najmensich problemov vystacili s R18 adekvatnej sirky. Viacero vyrobcov teraz kombinuje liate disky s plastom na znizenie hmotnosti, aj Model3 ma jedny take. To je dokonca velmi lacny a efektivny sposob ako znizit odpruzenu hmotnost kolesa a tym aj spotrebu
Material karoserie - minuly rok cena vyroby uhlikovych karosarskych panelov a nosnych prvkov karoserie podliezla cenu hlinika. Stale je drahsia ako ocel, ale je to lacnejsie ako hlinik. Aj preto BMW vo velkom zainvestovalo do karbonoveho vyrobcu SGL, teraz pouzivaju karbonove panely a kompozitne nosne prvky aj mimo elektrickych vozidiel (5er, 7er, nova X3, nova 1er). Dokonca kombinacia ocel-karbon je podstatne lacnejsia ako hlinik, a pevnejsia ako samotna ocel aj hlinik. Prave u velkych mastodontov s 90+ kWh bateriami ma karbon zmysel aby udrzal dole cenu aj hmotnost. Aspon by Tesla nemusela platit tu hmotnostnu dan v Norsku za obeznost.
Zrave indukcne motory? Ved nech ukazuju silu EV. Ale preco ich nedavaju len do P verzii, a do normalnych nedavaju slabsie a uspornejsie? Kto chce vykon, nech si priplati, ten kto chce efektivitu, preco ho nutit do zbytocneho vykonu, ktory nepotrebuje/nevyuzije? Vedz, ze model so 100kWh bateriou a motorom s vykonom do 200-250kW by si nasiel hromadu zaujemcov, najma v zapadnych krajinach kde je stacionarny radar na kazdom kroku. Tam idu na odbyt aj 4valcove 5er a 7er BMW prave kvoli tomu, ze sa vykon neda nikde vyuzit a je zbytocne zdaneny.
Sorry ale... Tesla je fajn, ale je to produkt megalomana, ktory potrebuje vsetko najrychlejsie, najvacsie, najdrahsie, a pritom vela zakaznikov chce len fungujuce a pekne auto. Nepotrebuju 600 koni, nepotrebuju obrie kolesa, ktore su drahe na obuvanie, staci im mat obycajne EV, s ktorym prejdu 700km a tesit sa, ze zachranuju Zem
Pri spalovakoch sa vsetci snazia ako stiahnut kazde deci spotreby kvoli emisnym normam, pri EV mame pravy opak. Energiou sa plytva nezmyselnymi karoseriami, velkymi kolesami, vysokou hmotnostou... a nabijacky sa spoplatnuju
-
No, takze ked to zhrnieme tak jedine relevantne EV, ktore je efektivnejsie ako Tesla je Ioniq, ktory nema ani len remote access.
Toto znie ironicky ale myslim to vazne, ako fakt, bez rypania.Vsetky ostatne EV pri rychlosti 120 km/h a viac zeru rovnako alebo viac ako Tesla. Vratane mojej Fiatky :-(.
Ano, je co zlepsovat ale to zlepsovanie sa prave deje v Modelu 3. Dalsi facelift MS a MX (aj HW) bude mat spustu prvkov z Modelu 3. Sucasna platforma MS je mrtva u vyvojarov.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-09-2018, 18:20.
-
Keby bola Tesla take zle vyrobene auto ako pises, nepredavala by sa tak dobre v podstate bez zmeny 6 rokov. Nemam chut odpisovat na vsetko no hmotnost nema az taky vplyv na spotrebu pri dialnicnych rychlostiach (kam tesla primarne patri) ako odpor vzduchu - a ten ma tesla stale najlepsi, pretoze ostatni sa nevedia vzdat fakeovych grilov.
A vyrabat dva krat tolko principialne inych druhov elektromotorov a prislusne elektroniky, to snad nemyslis vazne - to by uz len narastla cena.
-
A zabudli ste Ioniq -a nazvat Tesla hater-om. Ale má pravdu aj keď len zčasti. Pre nás, čo chceme malú spotrebu a menšie auto viac vhodné pre Európske cesty, urobila Teslu 3. Pre tých, čo budú teraz poškuľovať po i-Pace, MB EQ a Audi e-Tron, má Teslu X, ktorá je ešte väčšia a pre sedanistov má S. Takže ja neefektivitu S a X nepovažujem za nevýhodu, proste Tesla začala tak, že sa najskôr vrhla na segment okolo 100000 USD, kde sa už aj výkony čakajú a teraz ide na segment polovičný. Bohužiaľ u nemeckej trojky sa ešte na ten segment okolo 40000 načakáme, tí teraz začínajú predstavovať to, čo Tesla už dávno (S a X) predáva.
-
Neodpruzena hmotnost nie, odpruzena ano. To ze sa nieco predava 6 rokov neznamena tiez nic, ked nemas ziadnu konkurenciu (Leaf asi nie je zrovna konkurent). V kazdom pripade mate pravdu, som na zlom fore. Vsetci maju co dobiehat, Tesla je 100% dokonala a netreba nic zlepsovat
-
Miroslav Rojko - netreba sa certit. Ja som ti len napisal, ze Tesla nie je taky zrac ako si prezentoval. A vylepsovat je co vzdy, to je predsa normalne.
Neviem, ci sledujes tie informacie o Modelu 3 ale tam je spotreba pri normalnych rychlostiach okolo 150 Wh/km a to pritom to auto nie je o moc lahsie
ako moja 75 kWh Sko. Tam je ten skok dopredu, 2170 baterie s novou chemiou, nove motory etc. Kym sa k tomuto dostane nemecka trojka tak este uplynie v Ryne vela vody, bohuzial.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 05-09-2018, 18:16.
-
Zaujimava debata, ale v zlej teme.tu je to OT. Ale ako pisal Jiri GrandPa je co zlepsovat.
-
jux no mna sa nepytaj nemam teslu. Ale je fakt, ze po otravnych taxikaroch je to auto, ktore najviac a najdlhsie obsadzuje ZSE nabijacky. A spravidla nikdy pri aute majitel nie je, takze sa ani neunuvam pozriet kolko ma percent a idem sa nabit inde.
Dnes som takto zazil Teslu v Trnave. Cervena, nikde nikoho. Siel som sa najest a pozrel som potom o chvilu, stale bez zmeny. Tak som si pozrel driver.greenway a siel sa nabit tam
Komentár
-
V Trnave neplati pre Tesly ani pseudoargument, ze maju nabijat na SC. A taxikari tiez maju rovnake pravo nabijat ako ini, ci sa to niekomu paci, alebo nepaci. Tesla vyhodila zo systemu SC pri Tesla servise vo Viedni, lebo vsetky 4 stojany su tam takmer stale obsadene taxikarskymi teslami. Da sa tam ist nabijat, no spravidla si treba pockat. Je to jednoducho tak a treba s tym zit.
-
nech sa nabijaju, ale nech sa obcas ukazu pri aute a nenechaju ho tam odparkovane 1,5h. Ine je pockat 20min kym odide stary Leaf ako xy-hodinu-viac? kym odidte tesla alebo taxi, ktory nechape, ze poslednych par percent by mal rychlejsie cez zasuvku v sklade (obrazne povedane)
-
zas to ber ako zadosťučinenie, že aspoň sa tým taxikárom skorej degraduje batéria, keď ju ládujú do 100%
-
Tato diskuzia tu dokazuje, ze nabijaciek je stale malo a asi vzdy bude. Tesla/Netesla - akonahle sa objavi Kona/Leaf s 60 kWh bateriou tak to bude to iste ako s Teslami. Problem je v tom, ze CHAdeMO adapter Tesly prida maximalne cca 200-210 km za hodinu nabijania. Verte tomu, ze ma to vobec nebavi travit niekde 1.5 hodiny aby som sa dostal na 80% baterie. Ale mimo BA a Zvolena proste inu moznost (pokial sme na ceste niekam) nemame.
-
Jiri GrandPa mimo BA to uplne chapem, nemate kde inde nabijat, v BA mi to ale pride velmi sebecke...ja sa proste musim casto krat dobit na chademo s leafom ak chcem este v ten den po robote autom niekam ist, lebo mi to proste nevyda, tesla ten problem ma malokedy, a ma supercharger.
-
Suhlas. Odkedy je v BA supercharger soma na CHAdeMO v BA nebol.Sak tomu na Lidli dajte listok za sterac nech sa tam nepretrca. A ked uz nech sa strci na AC.
-
-
Otázka na technicky zdatných protokolov:
A čo sa týka Taxi, ako budú chcieť kontrolovať, či FLAT program nezneužívajú taxikári na viac áut ? Veď pri väčšine nabíjačiek nie sú kamery tak blízko aby videli EČV alebo nie sú vôbec. Myslíte, že auto komunikuje svoje VIN alebo nejaký jedinečný identifikátor cez Chademo alebo CCS ? Tesla áno, keď netreba karty, ale bežné protokoly majú niečo také ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
je uplne realne, ze si tu kartu budu podavat priamo pri nabijacke. Ved tie auta tam chodia na striedacku. Neviem kolko kusov maju, ale ak tam je kazde auto 2x za den tak si to vyladia. pripadne na nejakom stanovisku...
Ale im by sa to predsa oplatilo aj keby mali za kazde auto platit tie peniaze. Ved to maju priemerne 4-5 jazd v meste a maju to preplatene.
-
CCS 2.0 protokol musi používať identifikáciu auta aby bolo možné zaviesť “plug and charge” prevádzku ktorá je povinná pre všetky DC stojany myslím že od budúceho roka. Takze áno, ZSE môže vedieť aké auto patrí ku ktorej karte.
-
Tak bud ma zse na podstranke mapy nabijaciek nejaky poloprodukt, alebo som spomaleny ja z rozbehu noveho sk. roka..
https://zsedrive.sk/mapa
pozeral som detajlnejsie len Bratislavu, nevidim tam napr. central, v bory iba “vyjazd”, nechapem preco su niektore miesta cervene blesky, ine cervene D-cka, dalsie zase sive D-cka 😳 sive sa tvaria ze su obsadene, co sa mi zase o 22.00 vecer nejako nezda..
ciste teoreticky central a vjazd bory su stare nabijacly ktore sa nedaju prepojit online? Ale taka je aj vo freshmarkete resp bola, alebo som zmeskal vymenu za novu?
Este dalsia verzia ma napadla, ci skor zbozne zelanie, zeby central a bory vjazd sa tieto nakupne centra rozhodli dotovat a nebudu zahrnute do platenej siete zse?Naposledy upravené Komat44; 04-09-2018, 21:16.
Komentár
-
Cervene D maju uvedenu cenu parkovania. Cervene blesky su bez ceny parkovania. Mozno blesky su sucastou nejakeho objektu, kde sa za parkovanie plati inym sposobom, resp. je s vlastnikom priestory dohoda, ze nabijacka bude poskytnuta gratis/bez obmedzenia?
Cervene D na mape je rovnake ako logo ZSE Drive. Takze nabijacky s bleskom su mozno sucastou ZSE ale v inom projektw? Alebo takw cosi :-/
Co ma zaujalo, ze cervene blesky zobrazuje aj v susednych krajinach, napr. v Rakusku. Zeby planovany roaming?
A akurat som zistil, ze su ZSE nabijacky aj v Tatra Centre na Hodzovom nam.
-
No kedze tam nemaju ziadne vysvetlivky tak aspon sa mozeme pretekat v tom kto lepsie uhadne co vlastne ktora znacka znamena 😜 ano v tatracentre su myslim dva AC wallboxy ale s potrebou prinesenia si vlastneho kabla, su tam tie typy iba s konektorom, na sposob napr. Billa nabijaciek..
zahranicie je ukazane aj ine ako rakusko (cze, ger atd) ale je to zjavne nejaky nezmysel, pochybujem ze by boli so vsetkymi poprepajani a ukazovali akutalnu obsadenost stojanov krizom krazom po celej europe 😳
-
No teraz urcite este nebude ukazovat spolahlivo, aj niektore nabijacky v BA ukazovalo vsetky plne obsadene v divnych casoch... plus samotne ZSE pise, ze roaming zatial nejde. Ale bude to mozno nejaka testovacia faza a dockame sa v ramci celej EU nejakeho roamingu, co by bolo uzasne. A GreenWay by zial/nastastie (co komu vyhovuje) isiel kade lahsie. Uz teraz treba povedat, ze mapu maju lepsie spracovanu, rychlejsiu a krajsiu ako GW. K tomu appka... vzhladom na obrovsky naskok, ktory GW mal, zaspali a nevyuzili tento cas. ZSE sa dotiahol vo velkom style a zda sa, ze preberie jednotku na trhu.
-
Hmmm, ja som naopak praveze zo zse sklamany. Uz to tu bolo parkrat vypocitavane takze opakovat cisla nebudem. Ale cena za nabitie takmer na urovni gw (minus par percent), flat program vyse trikrat drahsi ako cez v CR. Roaming GW ma, ZSE planuje. Aplikaciu planuju. Ano mapa na nete vyzera krajsie, ale co z toho ked ukazuje (dufam ze len zatial) bludy?
V drvivej vacsine pripadov ide u ludi o jedno jedine kriterium- cenu. Ja by som bez mihnutoa oka aktivoval ten FLAT program za cenu na urovni CEZu. Ale 20 vs 69eur je troska silne kafe 😢
Nove nabijacky urctie nieco stoja, ale som presvedceny ze boli v obrovskej casti preplatene z nejakych EU zdrojov (95%? 100?) Tak ako pri GW. Ak sme teda kritizovali GW za cenotvorbu (ine problemy relativne zvladaju- pokrytie, akcie, vymena nabijaciek za rychlejsie, servis atd), potom objektivne rovnako vravim za seba ze sa zacnem vyhybat ZSE rovnako. Nastastie mam moznost nabijania doma tak sa u mna moc nezmeni a trapit ma to nemusi. Vzhladom na tento posledny krok “podpore” elektromobility zo strany ZSE je mi jasne ze ani ich nebude strata mna trapit. Dotacie na nabijacky dosli, nove pracovne miesta vytvorene (dalsie dotacie na ceste😜) karavana ide dalej..
-
Tym napredovanim ZSE a zaspanim GW som myslel skor to, ze ZSE sa dokazala za 1 rok dotiahnut na uroven GW, ktory jw tu uz dost dlhu dobu. A zaroven zabezpecit krajsi web a este aj mobilnu appku. Co robil GW doteraz? S takym naskokom ako mal, by som cakal, ze bude mat neohrozenu poziciu a bude mat uz vsetko vychytane a urobene k dokonalosti. Ale sa mi zda, ze cely cas spali. “Nevrtaj sa v tom, co funguje”, ako sa hovori. Tak tu mame stare nabijacky, archaicky web,... Ceny nekomentujem, zo zaciatku som bol so ZSE spokojny, ale ked sa prirata aj pausalny poplatok, uz to taka vyhra nie
je, a je to porovnatelne s GW. Co uz, este vela prace zostava obom
-
-
Problémy s FLAT cenami budú vždy, dokedy sa nedokážu zjednotiť na nielen medzinárodnom ale aj národnom roaming nabíjačky. Veď ZSE má teraz nabíjačky v Trenčíne a jednu v Liptovskom Mikuláši. Takže nemá pokrytú ani trasu do Tatier po D1 diaľničnou rýchlosťou. Pre koho je taký FLAT ? Naozaj len pre tých taxikárov v Bratislave, ktorí to aj tak zneužijú na viac áut, pre bežných motoristov nie. Na jazdenie v súčasnosti potrebujem aj GW.
A zasa sme tam kde boli mobilní operátori pred 20 rokmi, nie je pokrytie a siete nie sú prepojené. ZSE si dá neviem aké ceny ale tie Európske koridory, na čo zobrali dotácie, stále nie sú - žiadny roaming. A možno buďme aj radi, lebo ak to odkukajú od GW, tak dajú takú roamingovú cenu, že to aj tak bude nepoužiteľné a ostane nám študovať, kde akú lokálku kartu kúpiť alebo kupón použiť namiesto komfortu jednou kartou prejsť niekam.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ja sa praveze pohravam s myslienkou ist do FLAT programu. Akurat som pocital, ze na EV miniem rocne 640€ vratane domaceho nabijania, a 95% z toho nabijam v BA alebo doma, co je 15km od BA. Nic z toho si do nakladov neviem dat, len tych 5% od GW nabijaciek. Keby som isiel do FLAT programu, tak rocne zaplatim 828€, ale odpocitan si DPH takze len 690€. To je rozdiel 50€. Tych 690€ si dam do nakladov takze si znizim dan z prijmu o dalsich 140€ a sme doma. Ak by som vobec doma nenabijal ale len v meste, co dokazem logisticky aj prakticky s tym zit, tak v konecnom dosledku so ZSE usetrim. Silno uvazujem nad FLATom.
Edit: pre obyvatela BA a okolie s velkym rocnym najazdom idealny program. Mimo BA uz je to horsie.
-
Komentár