Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Dôležitá info o ťažnom zariadení - nošovická Kona má v TP ťažné do 300 kg, takže nejaké málo naložené prívesy sa dajú previesť.

    Kvôli iným veciam by som kórejskú Konu nemenil, nošovická tam má pár vecí, ktoré boli pre mňa horšie ale toto je veľký argument pre nových kupujúcich, ktorí uvažujú či ešte kórejskú alebo už nošovickú.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Male privesy s vlastnou hmotnostou pod 100kg sa uz nedaju zohnat, vsetky vyrabaju s celkovou hmotnostou 750kg a vlastnou medzi 120 az 140 kg (podla velkosti korby). Ja mam este z casov embecok 120/130 maly prives r.v. 1986 s celkovou hmotnostou 350kg a vlastnou hmotnostou 90 kg, cize uzitocnou 260 kg (realne uvezie 2x viac). Ma motocyklove tlmice, takze neskace ako novsie privesy co maju len gumove tlmiace bloky. Taky by sa hodil k nosovickej kone.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Spomínam, aj ja som mal taký príves, robil to môj menovec u nás v dedine. Malo to dvojité motocyklové tlmiče, keď som ho používal k štvorkolke a chcel ho jemnejší, pár tlmičov som dal dole - nastaviteľný podvozok za socíku.

      Ale už nejaké roky platí zákon, že pri malých prívesoch za osobné autá sa počíta okamžitá hmotnosť, nie celková. Takže ak mám príves s hmotnosťou 120 kg, môžem tam naložiť 180 kg nákladu a som podľa predpisov.

      Neberie sa do úvahy celková hmotnosť prívesu z TP, práve kvôli tým abnormalitám, že ťažné v TP boli pri niektorých autách len na 600 alebo 500 kg a predajcovia museli typovať prívesy na viac hmotností aby nestratili zákazníkov, si toto presadili a je to dobre.

      Ja osobne mám teraz dvojročný príves vážiaci len 110 kg s 10" kolesami - výhodou je nízka nakladacia hrana, náprava je nižšie. Takže dajú sa aj teraz kúpiť ľahké prívesy.
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 15-08-2020, 17:01.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som kupil otypovany podvozok s dvojicami moto tlmicov "sport jacht LPB 207M", (M hovori, ze nema korbu a je urceny na dostavbu), ktory vyrabali v Komarne. Svojpomocne sa na ten podvozok v tych casoch vyrabali korby alebo ine nadstavby podla toho, aku kto potreboval a dalo sa to schvalit policajtom za par korun. Tvoj menovec asi tiez pouzil ten isty hotovy podvozok, resp. jeho modifikaciu, lebo v tych rokoch uz bolo zlozite dat si otypovat prives vyrabany "od nuly". Predtym v minulosti sa sice vyrabali vsakovake privesy z starych naprav aut a policajti ich schvalovali, no tie bastlene privesy boli tazke a mali pochybne vlastnosti.
      Podvozok Sport Jacht mal kopu modifikacii. Dala sa kupit aj hotova verzia s korbou 130 (alebo 200) x 100cm - Sport Jacht LPB 207 P.
      http://nakladne-uzitkove-vozidla.slo...onuka-sabinov/
      Pod rovnakym oznacenim vyrabali privesy Sport Jacht aj neskor, no uz nemali motocyklove tlmice, ale gumove bloky.
      http://www.sportjacht.cz/vyrobky/aut...ka=uvod&disk=3

      Ja si ho stale nechavam, vozil som s nim kadeco na stavbu, jazdil aj na dlhe trate pracovne este po Ceskoslovensku, tiez do Chorvatska s clnom... Mam na neho predlzenie oja, takze mozem na nom vozit aj 6m dlzky... a tiez ho pouzivam aj k stvorkolke :-)
      Naposledy upravené jux; 16-08-2020, 07:12.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ku Škode 120L v osemdesiatom sme mali kempík, tie boli laminátové so zámkom na dekel a mali už vtedy 13" kolesá s rovnakými diskami ako nové škodovky, tak ma zobrali rodičia aj do Grécka. To bolo dobrodružstvo - pumpy mali otváracie hodiny len v pracovnom čase, neboli navigácie, prespávalo sa dve noci cestou tam, išlo sa 80-kou, kedy auto bolo ešte ako tak tiché - mali 4 rýchlosti. Stále si to chcem zopakovať na EV, možno už tento rok by som to bol urobil, keby nebolo covidu.

      https://www.facebook.com/Retro-dobov...2994258197894/

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      "Kvôli iným veciam by som kórejskú Konu nemenil, nošovická tam má pár vecí, ktoré boli pre mňa horšie ale toto je veľký argument pre nových kupujúcich, ktorí uvažujú či ešte kórejskú alebo už nošovickú. "
      Tak teda napíš konkrétne, ďakujem

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, ked spomienky... v 68-mom sme isli na mesacny trip Madarsko, Rumunsko, Bulharsko, Albansko, Juhoslavia od spodu az po vrch, nakoniec naspet cez Madarsko - na skodovke 1000MB, zvladla to bez akychkolvek problemov.
  • Roman-ba
    Member
    • Sep 2019
    • 104
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	foto.jpg
Videní:	1411
Veľkosť:131,0 KB
ID:	59818 Miroslav Rojko Prikladám tú faktúru. Stále si hovorím, že na nízke prevádzkové náklady raz za pol roka tú garančku zaplatím, ale už sa mi to zdá veľa. Keď som bol nútený chodiť na Garančky do Nissanu, VW alebo Citroenu, nikdy som neplatil viac ako 170 eur a to sa vždy menil olej a všetky filtre. Preto sa mi to zdá veľa. a keď som na ponuku kontroly bŕzd povedal že sa robila na jar, technik povedal že dobre, pozrieme teda geometriu. Mal som z toho celého pocit, ako keby potrebovali "nasilu" niečo naúčtovať. A geometria za 80 eur je tiež sila, keď kdekoľvek inde ju urobia za 25-30 eur.
    Inak sa chcem spýtať: ty po tej zvolávačke a oprave nabíjacieho firmware nemáš problém? Ja keď v aute znížim limit nabitia na povedzme 80%, tak mi vždy nabije 4 - 5 - 6 % a vypne. Keď je limit na 100% tak to nabije doplna. Bol som s tým aj v servise, oni to dvakrát nabili úspešne doplna, im sa teda chyba neprejavila a nič vlastne neurobili. Ešte to chcem sledovať a na jeseň im to zanesiem, ale mám obavy že oni nebudú vedieť čo s tým..

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      tak je to ako som písal vyššie

      máš hodinu po 60€ - 5% + dph = 68,4 € s dph a navyše je tá geometria, bez toho by to bolo o 82,08 (geometria) + 35,1 (rozdiel v normohodine na 1,5 hod.) = 117,18 € menej z 227,80, čo je 110 € a to platím aj ja

      jednalo sa o veľkú prehliadku, ktorá je každých 30000 km, mení sa vzduhový filter a brzdová kvapalina, menšie prehliadky pri 15,45,75 sú za polovicu

      takže treba od nich chcieť len to čo je v servisnej knižke, nič navyše, žiadna geometria a tiež raz mi chceli meniť vzduchový pri 45000, čo nie je povinné, aj na to pozor, len pri 30,60,90 je povinný kabínový filter

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nie, s nabíjaním nemám problém, limit mám nastavený na 80% aj doma na AC a funguje

      ja som ten veľký update mal medzi prvými a mne urobilo, že sa mi nerozsievil prístrojový panel, tak som jeden deň jazdil bez neho, head-up displej fungoval, takže rýchlosť, tempmat atď som videl na ňom a to bolo v tých prvých updatoch, týždeň nato mi prehrali update ešte s novším číslom a už to odvtedy neurobilo, aj na usa fóre sa to niektorým ktorí mali update skoršie, stalo ale Tebe nahrávali teraz, tak ten by mal byť už s vychytanými chybami

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Môžeš pre info poslať číslo - verziu toho updatu?

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Inak diky za info ohľadom tej faktúry, ostanem im teda verný, len si dám do budúcna pozor čo budú robiť a účtovať..
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Aktuálny firmvér KONA u mňa:


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	firmware.jpg
Videní:	1279
Veľkosť:170,9 KB
ID:	59838
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Miro aktualizoval si sam alebo v servise. Hybrid eNiro som si aktualizoval sam len pri EV vaham, :-).
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    FYI. Inak frunk.at potom začal robiť nové modely boxov Vario pre Kona/Niro/eSoul. Ponúkajú väčší priestor a variabilitu - sieťky, tašky. Bez stredovej prepážky je to celkom mega box



    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Komentár 2020-08-21 083602.jpg Videní:	0 Veľkosť:94,7 KB ID:	60090

    Komentár


    • Pavol
      Pavol komentoval
      Upraviť komentár
      A tu je práve vidieť tú dieru na mieste TČ?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Pavol Presne.. Chcel som inak tagnúť. TČ je zahrabané dole na druhej strane pri motore. Hentam sú tam len 2-dvoj a 2-trojcestné ventily ... ale je to jasný poznávací znak verzie TČ/bez TČ.
      Naposledy upravené nick81; 21-08-2020, 08:04.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som objednal, cakam uz treti tyzden :-).
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    Ak niekto planuje kupovat Konu a uplne mu nehori termin tak odporucam chvilu pockat. Posledny kvartal 2020 ma prist vacsi facelift ktory sa dotkne aj EV verzie. Podla oficialnych zaberov pride podstatne krajsi a modernejsi vzhlad a ma prist aj prepracovany interier a novy infotainment. Na predajniach ma byt v EU uz tento rok. Po bezpohlavnom dizajne ich aktualnej koncernovej EV ponuky sa tu konecne crta naozaj pekne auticko.

    Alebo ak chce niekto usetrit tak cena starsej verzie logicky trosku padne a ak budu chciet predajcovia dopredat stare zasoby mohli by hodit nejake zlavy.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      napr https://autozurnal.com/hyundai-kona-...aceliftom-2020

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Oficialna od Hyundaiu. Je toho cely internet staci googlit

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ak to bude facelift tak ako na Ioniq-u, tak ďakujem neprosím

      z elegantného auta spravili čudo tou maskou, hlavne že je trocha iné aby mali akože novinku

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No nazvat Konu elegantnou sa neodvazil ani sam vyrobca. Myslim ze to auto definuje jedina veta z ich katalogu: “Odvážte sa byť iný.” Ale tak vnimanie dizajnu je subjektivna zalezitost takze kazdemu podla chuti.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      písal som o Ioniq-u a áno, prvý Ioniq má elegantné uhľadené krivky, u druhého to výrazná gýčová maska pokazila

      Kona je na druhú stranu nápaditá, obsahuje všetky moderné dizajnové výstrelky, určite to nie je ˇšedá myš"

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Tak Hyundai mal pri Ioniqu nejaku uchylku na masku Asi nechavali priestor kreativite zakaznikov aby s tymi velkym sedymi plochami nieco robili. Pri starom sa to dalo aspon lahko zafoliovat alebo streknut kedze to bolo rovne. Teraz to akurat tak skomplikovali tou strukturou. Alebo to robia schvalne aby sa ich moc nepredalo nech ludia kupuju aj Elantru a i30 Fastback ci ako sa to vola 🤷‍♂️ Ale bocna silueta bola ozaj vydarena to suhlas. Za to by sa nemusela hanbit ani premia.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    Takže zmeny len designové, powertrain ostáva bez zmeny. Hyundai sa rozhodol stagnovať teraz keď začína boj. Stačilo by im dať o 10% väčšiu baterku a boli by inde.
    https://insideevs.com/news/442368/new-hyundai-kona/

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      nie je dovod zvacsovat, vyvijat novu bateriu a tym padom zdrazovat auto. A preco? pozri si zazrak skodovky ake ma dojazdy pri vacsej baterii, ake ma ceny... Hyundai sustredi silu a € na novy rad ioniq a uplne ich chapem. Kona and spol. budu este dlho bezkonkurencne ponuky.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      pre dlhé trasy je najpodstatnejší nabíjací výkon na kilometre, nie veľkosť baterky a pre "krátke" trasy po Slovensku daná batéria stačí, zväčšovať nie je najmenší dôvod

      treba sa sústrediť na zrýchlenie nabíjania a znižovanie spotreby - na koľko km jazdy auto nabije za jednotku času

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      To mas sice pravdu ale ked sa pozries na mapu slovenskych UFC tak ti je ten velky nabijaci vykon k nicomu. Takmer vsetky nove stanice idu len na 50 kW (teoreticky), v reale 40-45 kW.
      Ale mozno sa to v buducnosti zmeni

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Inak aku ma nabijaciu krivku Kona?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      este stale to mohli domrvit ako ioniqa a spravit aj z kony nepredajne auto

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Kona ako Niro .. Optimalna do 53-58% 75kW, do 73-78 .. 56kw, par percent 35kW, a potom dlhsie drzi 25kW.. UFC je po slovensku dost .. BA, SC(ionity), SC next-e, Beladice, Budce, Kosice, Trencin (GW), Ruzomberok (GW), Lucenec ZSE coskoro... Da sa s tym dojazdom pekne po UFC. Uz to bude len pribudat. Doba solo 50kW stojanov snad uz konci. Inak Delty ak su na 135A aj ked su napr 50kW tak si drzia konstantne 49kW po cely graf.
      Naposledy upravené nick81; 04-09-2020, 08:37.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa 40-45kW na Kone neplati. Vsimol som si ze na TM3Perf dava pri predhreve baterky dole z vykonu cca 5kW. Uz nas je to s TC 0.5-1kW, nabija to o par kw rychlejsie.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Dojazd Kona urcite zvysovat nepotrebuje, ten ma dostatocny. Mohli sa radsej sustredit na optimalizaciu baterky/softwaru co su imho najvacsie slabiny. Doriesit coldgate a vylepsit nabijaciu krivku aby tam neboli take velke skoky. Urobit nieco s tym infotainmentom lebo to uz vizualne posobi zastarane a ta rychlost nacitavania po zobudeni auta je niekedy tragicka. Apple CarPlay/Android Auto len cez kabel uz tiez mohol zmiznut ked oba podporuju aj bezdrotove pripojenie. Trosku sa pohrat s navigaciou s tymi online nabijacimi bodmi nech sa to da aj realne pouzivat, trasovanie cesty s nabijackami atd. A trasovanie celkovo je tam katastrofa. Na 3 roznych autach ked dam pocas spicky trasu od Auparku BA do Race tak VW aj BMW mi navrhne prazdnejsiu cestu mestom zatial co Hyundai ma posle na Pristavny most kde je retazova nehoda a zdrzanie >60minut. Odskusane vcera ked podvecer skolabovala dialnica 😁 A to su obe nemecke auta podstatne starsie a teoreticky menej vyspele... Alebo nech tam daju Waze / Google Mapy alebo cosi. A hlavne 3f nabijacka by mohla byt na modely urcenom pre rok 2021 uz vazne v standarde. Pytat si peniaze za takuto zakladnu funkciu je hnoj nech sa jedna o akehokolvek vyrobcu. Mohli radsej vymenit s tym smiesnym HUDom, dat za priplatok ten a 3f nabku v cene. Stavim cokolvek ze by si vacsina zakaznikov vybrala rychlejsie nabijanie pred vysuvnym plastovym lizatkom. Aj ked to je prave asi ciel tejto cenovej politiky, ako dostat od ludi dalsie €€€.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Tiež som bol včera v tom kolapse. Waze ma stále zhadzoval dole a vstavaná rovno Pekne si to zrhnul. Inak koncern by si mal konečne doriešť nabíjaciu kartu a paušaly ako má audi/VW. Nie len kvôli ionity, nech netreba používať zvlášť ZSE a GW apky. A keď už je auto online, nevidím dôvod nezobraziť online stav, príp. aktivovať stojan rovno z auta. Keď to vie dávno hocijaká iná apka v telefóne.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Máte pravdu, ten infotainment je čím ďalej tým horší. Mne po poslednej aktualizácii nevie hľadát nabíjačky a na to že mám aktualizáciu spred troch týždňov nepozná navigácia rok staré cesty.. A Android auto si žije svojim životom, po každom pripojení to robí nieco inšie hlavne čo sa týka prehrávaných médií.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Od dinosaur automobilky ziadny dobry software cakat nemozete. Oni vzdy budu robit iba tolko, aby neplatili pokuty. Vsetky do jednej. Od Kie az po Porsche.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Tak sa o to postará Google s Automotive OS :-) Ono je to len ot.času. Audi/VW/Škoda idú na to dobre. Nabíjacie karty, nie len ionity, majú v tom aj ZSE/GW, online stavy, postupne plug&charge. Kia neviem či sa prebudí, hlavne spätne na predané vozy. Dinosaurí raz za rok 22GB update s offline 18GB mapami a POI :-D. Tesla už umožnuje zobraziť stav iných stojanov (ZSE/GW), nabíjať/platiť cez ňu? Či stále len SCH a destination?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hej. V Tesle mas aj ine nabijacie stanice, daju sa filtrovat v 3 urovniach - AC, DC do 50 kW a nad 50 kW. Odkial taha data netusim.
      Bohuzial SK data (kedze nie sme core market) tam este nie su. Je tam cela zap. Europa, ci tam je CZ neviem.
      Co je super je, ze ked zadas tu nabijacku ako ciel (aj ked to nie je SC) tak zacne predohrievat bateriu uz po ceste k nej (zapne sa to zhruba 10 km pred nou) takze vzdy nabijas optimalnym vykonom.
      Bohuzial priame zuctovanie funguje iba pre SC, na to si asi pockame kym sa provideri nejako spoja. To im bude musiet nariadit EU IMHO.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Je to len otázka času, kedy to bude aj tam. A aj bez únie cez nejaký "EU charger" peering, a pod. ako to majú iné apky/poskytovatelia.
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 178
    •   

    Jiri GrandPa Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka.PNG
Videní:	1196
Veľkosť:76,3 KB
ID:	60795

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Hm, nie je to zle ale je v podstate rovnake ako u 6 rocnej Tesly. ktora stoji zhruba rovnako (ta 6 rocna)
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    Je tu niekto zo Žiliny alebo okolia, kto má Konu?

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Ako sa rodí Nošovická Kona ...

      Komentár


      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Etheriel Môžeš prosím napísať v ktorom servise si bola? Ja som mal najlacnejšiu garančke za 170 eur a je to zakaždým viac a viac Naposledy 220 eur a to vyslovene skúšali s čím všetkým budem súhlasiť aby to mohli na účtovať..
    • Etheriel
      Junior Member
      • Feb 2020
      • 8
      •   

      Roman-ba , Miroslav Rojko ,

      caute prikladam fakturu z mojej dnesnej prvej garancnej prehliadky na Koni - uprimne som velmi spokojna s cenou (nebyt toho ze som musela dat nanovo prevazit kolesa lebo mi ich v nitre pototo, tak je to super a teda umyt a vysavat som si dala tiez specialne) . A tiez som sa pytala na tu chladiacu kvapalinu bateriek, z tej tiez prikladam screenshot z rozpisu servisnych prehliadok ktore ma k dispozicii moj servis. Taktiez prikladam aj vypis z diagnostiky ale to skor len pre radost ze to pekne vyzera
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Faktura_garancka.jpg
Videní:	1064
Veľkosť:103,7 KB
ID:	61575
      Pripojené súbory

      Komentár


      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        hyundai hilek malacky

      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        Roman-ba, ako vidis tu vyssie, v malackach - u nich som auto aj kupovala. Zatial som so vsetkym bola spokojna.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Ked to spravne citam samotna garancka 43e s DPH, ostatne polozky su navyse co nemuseli byt. Teda este ta kontrola karoserie za 8e to bolo akoze co?

      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        Taur, neviem preco je nauctovana zvlast, ale to nam povedali ze to maju ako jeden z krokov pri akejkolvek servisnej prehliadke. Tak dajme tomu ze o to vyssia je cena garancky.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Som rozhodnutý že najbližšiu garančku absolvujem inde ako v BA. Keď som v NZ spomenul aké ceny si účtujú v Bratislave, len prevracali oči. A vidím že v Malackách to bude podobné. O pár príspevkov vyššie som dal moju faktúru, tam bola prehliadka 68 Eur bez DPH...

      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        Roman-ba, malacky mozem len odporucat, ale napr nitru ani omylom. Prezutie na letne skoncilo zle a aj po reklamacii mi auto triaslo na dialnici.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Priatelia, stojí vám za to rozoberať pár eur za prehliadku, ak ste si kúpili drahé auto? Ja som síce veľmi šetrný človek, ale na garančnú som šiel so Zoe do Třinca ani som sa neopýtal vopred koľko to bude stáť.

      • Etheriel
        Etheriel komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker, ani ja som sa nepytala co to bude stat. Ale pride mi neobvykle aby som za prehliadku na elektroaute, platila viac ako na spalovaku, ked v podstate nic okrem napojenia na diagnostiku a skontrolovania brzdovky, nerobia. Ak tebe so Zoe robili viac a vedeli ti povedat co robili tak daj vediet, ale nemyslim si ze je spravne aby nam tu fungovali autorizovane servisy ktore si len vymyslaju ukony, ktore nedavaju zmysel, nedajboze ich vobec nerobili.

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Čooo? Ja som vážne myslel že sa z toho vytešujete že aké lacné.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tu ide skor o princip ze preco prehliadka rovnakeho auta stoji vsade inac. Kazda predajna a servis ma sice ineho majitela ale mal by tam byt nejaky koncernovy cennik a majitel auta by mal v kazdom autorizovanom servise platit plus minus podobne sumy. Tak ako ma kazdy predajca rovnaky cennik novych vozidiel od importera tak by mali mat aj centralny cennik servisnych prac.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Na Zoe II mi tvrdili ze garancna prehliadka 60e. Resp.sa daju garancky predplatit za tusim 240e na 5r/150tiskm, ci tak nejako

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tak, ide o princíp. Chceli mi urobiť kontrolu bŕzd a keď som námietok že ju robili naposledy tak mi pánko povedal že dobre teda, tak skontrolujeme geometriu. Proste niečo, čo môžeme na účtovať.. A to nehovorím o tom, že geometria čo stojí všade do 35 eur u nich stála 80 bez DPH. A ešte mi dali do ruky protokol podľa ktorého bola geometria úplne v poriadku no oni ju napriek tomu urobili a ešte vrámci toho aj svetlá zle nastavili.. Takže odrbať zákazníka ako sa len dá.. To nie je o peniazoch..

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Hyundai autorizovany servis je peklo aj na spalovaku zazil som si s nimi svoje...mam pocit ze tie autorizovane su vsade rovnake. Zlavu ti daju taku na auto ze pomaly na tom nemaju ziadnu marzu a potom na servise to vsetko chcu dohnat

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Nakoniec budete Hyundai servisovat v Kia. :-) Mna sa tam chcu vzdy zbavit co najrychlejsie :-D. A pritom im chcem zaplatit, ak mi zapnu Autohold pri starte a tie pod blbosti. Bud.tyzden idem na 45tis., pytam sa ho v tel. na tu chladiacu kvapalinu. Ze to urcite nebudu robit, ze na to by bolo skoro.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 tak som zvedavy ako dopadnes , ja mam zatial natocenych za 3 mesiace 6000 km
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 853
      •   

      Dnes sme aj s Roman-ba pomahali pri vyrobe testu roznych motorizacii Kony pre ich nasledne porovnanie. Ku spalovakom bola do partie novinarska Kona z 7/2020 s vacsim-novym dotykovym displejom.
      Co nam udrelo do oci:
      -novsia Kona uz ma mechanicky nastavovaci sklon LED stretavaciek (na sposob Kii). Romanova verzia ma automaticky naklon.
      -pneumatiky boli NEXEN ! Tato ista znacka je obuta aj na benzinovej a dieslovej verzii. Hybrid bol na vacsich, 18! kolesach a mal Michelin primacy.
      -ESP a protipreklz bol prepracovany a Kona uz nehrabe tak vyrazne pri rozbehu z 0.

      Ak som dobre cital, EU verzie Kony - teda tie z Nosovic mali mat obute Michelin. Dost pochybujem, ze by importer pol roka po rozbehnuti CR vyroby tahal auto z Korei a preto by malo Nexen.
      Zrejme sa tu zhodneme, ze na tom vylepseni dojazdu budu mat pneu znacny vyznam. Ako zistit, ci je auto z nosovic, alebo ako sa tam ocitli tieto gumy?

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Pozri VIN číslo Romanovej a tej novinárskej, niekde v prvých písmenách by malo byť iné písmeno označujúce štát výroby. Možno aj VIN ide od 1 pri českých, ale to asi nie. Ak nebude rozdiel v prvých 8 až 10 písmenách, tak je to kórejská. Označenie štátu výroby je povinné.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        takže štát je hneď prvé písmeno VIN, pozri tu:
        https://driving-tests.org/vin-decoder/

        a 11-te písmeno je výrobný záviod, aj to by malo byť iné

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Primacy 3 ci 4 ? Nosovice maju mat Primacy 4, moje Niro ma Primacy 3 - a to niro sa robi urcite len v Korei.. Nechapem, kde ho obuvali.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        uf. nemam poznacene ci 3 ci 4. Mozno to zaznie vo videu, ktore bude na autobazar.eu coskoro. Roman-ba nepamatas si nahodou? Ty si sedlal tohto tatoša

        VIN: KMHK581GFLU076953 ...Miro kukni svoju ked si online.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        je to Korejske auto, VIN zacina na KM.
        https://silo.tips/download/how-to-de...our-vin-number

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Hmm, tak to je vazne zaujimava pohnutka importera tahat demo auto odtial v july t.r. Tym padom nema WLTP + tych 35km?! Lebo s povodnymi pneu to nemoze mat...Zas prepracovanie toho ASR/ESP bude mat vplyv na vacsi dojazd. Takze je to mačko-pes?

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Nie, bohužiaľ to som si nevšimol.

      • mihno
        mihno komentoval
        Upraviť komentár
        prvá a druhá číslica vin kódu sú krajina a región výroby, tu nájdete dekódovanie čísel vin číslicami https://carmotospecs.com/vin/kia/
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      Mal by niekto záujem o moju Konu 4/2019 v plnej výbave ? Ak áno, píšte do súkromnej správy. Plná výbava znamená všetko čo sa v tom modelovom roku dalo dať vrátane príplatkov za metalízu (Orange planet), čiernu strechu, kožené ventilovane sedačky.

      Jedna sa o moje súkromné auto, o ktoré som sa poctivo staral ako batériu aj lak, len doma ručne umyvane, nikdy nevidelo kefy v umyvarke, nemá ani skrabanec, nikdy nebolo opracované po poškodení ani žiadna porucha, šetrno jazdené, 38tkm.

      Zatiaľ to dávam len sem, ešte som ho nefotil. Ak má niekto záujem alebo pozná niekoho kto nemá na novú, dajte mu vedieť, napíšte svoju ponuku do správy. Ponuky nemusia začínať číslom 4.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ides kupovat ID.3?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nie, to by bola cesta späť a k horšiemu a ja chcem ísť opačne

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro vzdy snival o Tesle
        Neprestrel to s cenou, rozne predvadzacky (hlavne Kie) su casto v ponuke a tiez nezacinaju 4xxxxxx

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        S tym id3 som podpichoval videl som tu debatu id3 vs niro/kona

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Kazdy raz skonci pri Tesle 😉 aj napriek servisu a vsetkym tym drobnostiam je to stale to najlepsie na trhu, a dlho bude

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Každý nie, uvažujem triezvo. Prišla hviezda zo severu ...

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ale Polestar ma vyssiu spotrebu ako Kona neva?
        kvitujem vyber, aspon bude spestrenie na zrazoch

      • ivan32
        ivan32 komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to je asi skôr hviezda východu. A opatrne, teraz všetky zvolávajú pre nečakané vypínanie počas jazdy.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Tak podla doterajsich testov to je skor posun vzad oproti Kone? Vyssia spotreba, Bjornov 1000km to dalo za rovnaky cas ale v lepsich podmienkach, viacero ludi hlasi problemy s nabijanim ked to auto ma problem s handshakom, softwarove problemy typicke pre Volvo atd... ale tak minimalne to bude trosku zmena na cestach

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo každá začínajúca automobilka si pár chybami prešla, to tu na Tesla fóre vieme najlepšie, ale čo je podstatné pre dlhé cesty ako tu vždy spomíname, je rýchlosť nabíjania na km / čas, nie samotná spotreba, ktorá aj keď je o 15% vyššia, rýchlosť nabíjania je o 70% vyššia. Polestar za rovnaký čas nabije na viac km ako Kona, pridáva k tomu náhon 4x4, lepšie zrýchlenie, má head-up a adaptívny tempomat do úplneho zastavenia (posun v zápche) v základe ako Kona.

        Škoda Ioniq-u. Keby sa predával 64kWh Ioniq s 75kW nabíjaním (črevá z Kony), všetko osztatné čo sa týka výbavy má ako Kona, neváhal by som. Bohužiaľ Ioniq nemá na to priestor. Sedany mi vyhovujú viac ako SUV.

        ivan32 - čo dnes nie je z východu ? iX3 na jar bude čínske, Tesla 3 sa pre Európu bude voziť z Číny, ...

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Vzdy si tu vyzdvihoval efektivitu a ociernoval eTron, ktory bol dlho kralom nabijania tak som bol v tom, ze mas inde priority. Ale ferove argumenty, snad bude sluzit a vsetci cakame na realne skusenosti
    • EV_Future
      Member
      • Mar 2018
      • 74
      •      

      zvolavacka na Kony kvoli LG Chem bateriam:
      https://europe.autonews.com/automake...-battery-cells

      Nevie niekto ci sa to tyka aj tych na Slovensku?

      Komentár


      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Malo by to platit pre vsetky kony vyrobene v korei v tom case, kedze tie maju LG chem baterie, cize ak mate z Nosovic tak ste v klidku.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Podľa toho počtu to môžu byť všetky vyrobené 64kWh. Celkom dosť 13 incidentov. SkInnovation pri Nirovi malo už nejaký prúser?

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Co sa tyka Nira tak na nemeckych, francuzskych a anlickych forach som nasiel iba zmienky o cudnom znizeni kapacity (nejaka cast baterky klakla) .. ziadne horenie ani vybuchy som nenasiel (a to som hladal)

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        tak Kony už buchli, to si hladal špatne

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Kony mimo CZ verzie nemaju baterky SkInnovation. SK vyzera, ze ma zatial cisty stit ..

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        hudino .. co sa tyka Nira a SK innovation som nic nenasiel

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        pre všetky Kony určite nie, lebo vyrobených ioch bolo štvornásobne ako 25000. Toľko ich bolo vyrobených len v roku 2018.

        Číslo 25000 ks môže byť počet predajov len v Južnej Kórei, kedy štatistiky za 18 a 19-ty rok sú 23000 ka na domácom trhu a tých pár tisíc môžu byť predaje v prvých mesiacoch 2020.

        Takže buď zatiaľ zvolávajú len domáce (keďže to nariadilo kórejské ministerstvo) alebo sa táto chyba vyskytovala len u pätiny vyrobených (možno majú viac montážnych liniek kompletácie batérií a týka sa to len jednej z nich).

        Treba sledovať, či sa niekde neobjaví správa ktorá možnosť z týchto dvoch to je.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        cetan, nick81 ... sorry cetan zle som si to prečítal...

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        nakoniec ich bude az 77-tisic, nie len Korea ale aj Severna Amerika, Europa a Cina:

        https://www.reuters.com/article/idUSKBN26X0GP

        Spomina sa, ze vsetky auta dostanu software update, a niektorym sa bude aj menit bateria. Pripadna vymena baterii u vsetkych aut by vysla az na pol miliardy USD.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        A ja si jak blbec poctivo šetrím baterku, sledujem nabíjania, jazdím opatrne pri studenej a oni mi po roku a pol chcú dať novú baterku. No to je starostlivosť, vďaka za pár požiarov.
        Inak ten softwarový update nato bol už vraj začiatkom leta, ten čo mám.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Hej, vyzera to na ten update, lebo nab.graf nemenil vobec. Ale mozno maju uz lepsiu verziu, ked stale nevedia pricinu.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        No mne ten softwarový Update spôsobil že keď som mal nastavené obmedzenie nabíjania napr. na 80% tak mi vždy po 4-5 % nabíjanie vyplo. Tak som išiel späť do servisu a síce tvrdili že im sa chyba neprejavila ale odvtedy je všetko OK. Inak si neviem predstaviť že by robili nejaký zásah do batérie. Podľa informácíí zo servisu majú jedného mechanika na Elektromobily tak si neviem predstaviť koľko im to bude trvať kým urobia úpravy na všetkých predaných Konách..
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 113

      https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...teria-problem/

      Komentár

      • Roman-ba
        Member
        • Sep 2019
        • 104
        •   

        Tak mi dnes prišiel od importéra list že mám vrámci zvolávacej akcie pristaviť vozidlo na kontrolu (fyzickú) trakčné batérie a softvéru. Celý úkon bude trvať dve hodiny. Chcel by som vidieť ako sa za dve hodíny dostanú k batérií a ešte to aj zložia. Minule mi povedali že len prehriatie softvéru trvá 45 minút..

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ako sa prihrieva SW? :-)

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa zmenis farbu fontu na duhovu 🌈

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          No mne povedali že riadiacu jednotku natrú a ružovo. :-)

          ... A už som sa objednal a z 20 minút budú 2-3 dní. Ešte že mi (Dúfam) dajú náhradné auto..
          Naposledy upravené Roman-ba; 06-11-2020, 08:21.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          To kontroluje priamo import či vo svojom servise ?

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Z importu mi prišiel list, že si mám dohodnúť termín vo svojom značkovom servise. Tak som sa teda objednal a hneď mi povedali že to bude trvať 2-3 dni.
          Takže asi batéria von.. Kiež by ju vymenili, mal by som po dvoch rokoch nové auto..🤣🤣

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          presne to si hovorím aj ja, dúfam že budem mať chybnú baterku a dajú mi novú - to sú služby, pár percent zdegraduje a hop, dajú novú

          ale list mi ešte neprišiel, asi mám už dobrú, predsalen mám o rok mladšiu ako ty

        • Etheriel
          Etheriel komentoval
          Upraviť komentár
          som objednana na zajtra (vlastne dnes) o 10,00 tak dam potom vediet ze ako som dopadla

        • Etheriel
          Etheriel komentoval
          Upraviť komentár
          Tak uz mam po tom. Nakoniec mi nerobili vlastne nič, lebo nahrávanie software im nešlo, tak volali importerovi a po investigacii s ním zistili že už tam ten nový software mám, keďže mi ho tam nahral iný servis už v máji len čo vyšiel, len o tom nikde nespravili záznam. Mám z toho trochu zmiešané pocity takže idem googlit detaily zvolavacky v zahraničí a budem rada ak sa podelíte o vysledky zvolavacky v iných servisoch.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To zavana tazkou profesionalitou 👀

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Etheriel Otázka v čom je tam reálne problém (http://www.thelec.net/news/articleView.html?idxno=1682). Podľa tohoto je problém v separátore v článkoch. Vyzerá, že ten update BMS len sleduje rozdiely napätí/teploty. A zjavne ak hrozí problém BMS iba odstaví trakčnú baterku a cluster vypíše nejakú chybu ku okamžitej výmene. Len zvláštne je, že auto Roman-ba si pozývajú na 2-3 dni. Príp. napíš na import čo sa týka tej zvolávačky, či sa má pozerať baterku .. Aj keď import je asi na strane servisu a budú si tam zisťovať.
          Naposledy upravené nick81; 12-11-2020, 16:01.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Etheriel a v ktorom servise si bola? Ja idem v stredu a bude to vraj minimálne 2-3 dni..

        • Etheriel
          Etheriel komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba, zase v MA, ale tak asi by pockam ze co vlastne budu robit tebe, lebo som aj vo Worldwide skupine pre Kona EV ownerov a tam sa tiez lisia ohlasy z tej zvolavacky - niektorych objednali len na hodinu a nahrali im softwre, niektorych objednali na 2-3 dni. Ale zatial som sa nedocitala k nicomu inemu iba k tomu ze vsetkym updateovali SW. Daj vediet ako dopadnes ty, lebo pravdupovediac ja si myslim ze plan tej zvolavacky je SW update a pozriet seriu bateriek, ak su to tie od LG Chem. Neverim tomu ze by realne chceli vymenit 77,000 baterii len pre istotu. Skor im asi ide o to aby kazdy mal novy SW a pri najblizsej navsteve servisu asi budu kontorlovat nejake chyby ktore SW zapisuje a az na zaklade toho by menili bateriu. (ale zase hej, ja viem len to co sa da najst na nete).

          Anyway, ked nic rozumneho nenajdem a objavi sa nejaky cloviecik v mojich forach/skupinach ktoremu robili nieco ine ako SW update tak urcite napisem importerovi.

        • Etheriel
          Etheriel komentoval
          Upraviť komentár
          A este teda doplnim to najlepsie info co sa mi zatial podarilo najst:
          https://www.nhtsa.gov/vehicle/2019/H...ECTRIC#recalls
          https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/202...ANTovUwL7uAcf4

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Tak som dnes absolvoval tú zvolávačku, o ktorej sa toľko hovorí. Pri odovzdávaní auta ma upozornili že to celé môže trvať 2-3 a viac dní tak mi dali náhradné I10 (mimochodom super mestské auto..). Po šiestich hodinách sa mi ozvali, že je to hotové a môžem si prísť pre auto. Pri odovzdávaní auta som sa dal do reči s prijímacím technikom, že o čo vlastne teda išlo. Do auta nahrali nový software, ktorý vie presne sledovať a kontrolovať jednotlivé články batérie. Následne ten test spustili a podľa výsledku vedia posúdiť, či musia batériu vybrať a opraviť - vymeniť niektorý článok batérie. Ten test trvá vyše dvoch hodín, tak to asi bude nejaká hĺbková a dôsledná analýza. Ak by sa ukázalo, že s batériou niečo je, naložili by auto na odťahovku a odviezli do TT, kde je jediný servis na opravy týkajúce sa batérií. Keďže je ale v mojom aute vraj všetko v poriadku, nemuseli nič viac robiť. Software teraz pri nabíjaní aj vybíjaní presnejšie kontroluje prúdy a teploty článkov a bráni tak prípadnému požiaru. Tým sa potvrdzuje to, že autá začali horieť vždy pri nabíjaní DC. No a tak ako písala Etheriel SW bude zapisovať všetky prípadné chyby aby ich následne vedeli diagnostikovať a riešiť. Zápis do servisnej knižky by mal zaručiť, že ak by sa niečo predsa len stalo, servis berie záruku na seba. Nakoniec mi ešte povedali že v poslednom čase museli meniť viacej 12V autobatérií takže asi ozaj boli nejaké kazové, keďže aj ja som musel meniť, mala len 6V.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, ale cca polovica tych vybuchov/poziarov bola pri AC nabijani 🤔 A ten v Kanade co vyrazilo garazovu branu neviem ci bol vobec napichnuty, si uz ani nepamatam.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo Ten v kanade nemal zapojený kábel.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          No to nie je moc potešujúca správa, keď uvážim že parkujem v dome vedľa obývačky..😒

        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba mozno dovod na poistenie a neskor prestavbu domu

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          No ked som auto kúpil pre klud v duši som do garáže namontoval požiarny hlásič aj keď neviem či by mi to pomohlo..😂
      Pracuje...
      X