Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • tommik
    Member
    • Jun 2021
    • 96
    •   

    Čo možno očakávať od novej Kony? Nová generácia Hyundai KONA má dynamickejší dizajn a väčšie rozmery.
    Teda mimo toho, že je zasa raz o niečo väčšia. Technicky to bude nové Niro EV alebo niečo viac?

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      10" vs 12" infotainment, R17 vs R19 kolesá. CATL vs ???? SkInno? Ale pokiaľ neprešli na eGMP tak to bude zaujímavé ako to obstojí s konkurenciou s tými ~46-55-65kW v hlavnej časti krivky pri nabíjaní :/

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      kedze to zas bude mix troch pohonov, na EGMP zabudni a teda predohrab a ako uz pozname korejcov, tak ako cez kopirak od Nira. Kiez by som sa mylil...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Chcel som dať malú nádej, že ak by bol iný typ aku, že by mohli na Kone aspoň normálne držať 75kW, nie tú husenkovú drahu aku predviedlo Niro23 - možno ešte len "ladia" tie CATL.
      FYI, pozeral som tie naše logy. Niro20 max. 200A, Niro23 si držalo v úsekoch o 15% viac - 230A (82-88kW).. To boli tie " záblesky ", čo sme videli.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      88kW sme tam nemali podla stojanu ani raz. 83 bolo na jedno selfie.
      Lubos aj pri tvojom aute vs stara kona-iny dodavatel baterii ale krivka identicka nie? Rovnake max, zhruba rovnaky priebeh.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Nemali sme, 82.248V išlo do aku max. Pri SOC cca 63% je potrebné napätie, ktoré by pri 230A dalo 88kW. Celé je to o tom koľko dovolia natlačiť do aku. A ako vidíme pri EV6 dovolia viac ako dosť. Uvidíme. Kona / Niro boli zhodné lebo obe išli z kórei, ale Nošovice majú už svoj svet, idú si svoj vývoj a vedia si pretlačiť už aj svoje záujmy. Ale či to bude dosť... Staré už 2 ročné VW/Stellantis mali 100kW, na rok 2023 je to málo, ak si za to chcú pýtať peniaze ako pýtajú.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      VW/Stellantis nie je malo. Pozri si, na akej cene zacina eC4. HLLLLBOKO pod zakladnym Nirom. A napriek tomu ma nabitie do 80 za 35minut aj v zime a max 100kW bez problemov dosiahnutelne, staci kus jazdy dialnicou.
      VW zvysil vykon plosne u vsetkych baterii a modelov. Pred 2r mala 62kWh maximum 100. Dnes som nabijal Born s nejakym (asi cupra interne) sw pod 2.3 a davalo mi 125kW a to som mal len 20+stupnov na baterke, cize nie ideal. Vies aj z mojich testov kolko pustaju ich velke 82kWh bat. A nie len v píku, ale celkovy priebeh a doba nabitia + nacerpane kWh.
      Som mega zvedavy, aku cenu daju na Konu. Mala by byt citelne nizsia ako Niro, kedze /dufajme/ pojde automaticky z Nosovic. To su vyrazne nizsie prepravne naklady, clo, papierovacky atd.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Myslel som túto novú kóreu, že na 2023 je to tragédia. Si zober, že Kona už 2018 pred 5 rokmi mala lepšiu krivku ako nám predviedlo Niro 2023.
  • Roman-ba
    Member
    • Sep 2019
    • 104
    •   

    Tak som včera po štyroch rokoch vlastníctva Kony prvý krát absolvoval garančnú prehliadku namiesto Bratislavy v Malackách (HÍLEK) , a ľutujem že som to neurobil už dávnejšie. Výborný prístup mechanika aj prijímacieho technika, možnosť pozerať čo sa na aute robí a hlavne polovičné ceny. Za mňa 👍👍

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      To iste kia. S firmou, s ktorou tam spolupracujem ma vyrazne nizsie ceny ako BA. A pre EV nemaju ziadnu speci dvojnasobnu sadzbu ako sa stava v BA.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri Škodovke to iste. S malou Citigo mi všade podľa VIN dávali ponuky okolo 170-190€ na prvu prehliadku a nakoniec Topoľčany 105€ za to iste len kvôli normálnej hodinovej sadzbe. Pritom na Citigo sa mení brzdová a lavínový filter, nič čo by vyžadovalo dvoj az trojnasobnu sadzbu za hodinu.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miro v BA je asi drahsia kava

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Práveže to nebolo o BA, oslovil som Trenčín, Nové Mesto, Myjavu, Dubnicu,Senicu - v okruhu 50 km odo mňa a všade mali také sadzby, asi ich importér vyškolil. Pri Hyundai má napr. Trenčín polovičnú hodinovú sadzbu ako najlacnejšia Bratislava ale pri Škodovke ako ľudovej značke nechcú robiť regionálne rozdiely

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      fuuha,dobre vediet. Ja som myslel, ze epicentrum nezmyselnych cien vrcholi v BA.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko - nevedel som, že Citigo je také progresívne auto, lavínový filter sa montuje pre účely vyhnutia sa lavínam vo vysokých horách? Má to aj nejaké iné auto?
  • Maco7
    Member
    • Nov 2018
    • 89
    •      

    Neviete nahodou , ci sa da vymenit na Hyudai Kone 1F palubna za 3F ? Ako je to uz v novych Konach? Nestretli ste sa s tym? Rad by som vymenil tu 1F palubnu za 3f ak by sa to dalo ...

    Komentár

  • erikm
    Junior Member
    • Jul 2023
    • 1
    •   

    Ahojte, prosim stretli ste sa s problemom, ze ste nevedeli nabit Konu z Wallboxu, cez Hyundai kabel 230V alebo na AC nabijacke?
    Najskor sa mi stalo, ze pri 3f 10A nabijani z Wallboxu mi po 2 hodinach nabijania vyhodilo istic. Po nahodeni istica a spusteni nabijania opat vyhodilo istic. Skusil som 1f 10A a to fungovalo. Skusil som ist na AC nabijacku, ci to pojde nabit, zial aj na AC nabijacke v Decathlone to vyhodilo istic. Skusil som DC najinanie a to ide, aj ked niekedy mi vypise nabijaci stojan chybovu hlasku :"Chyba komunikacie. Auto musi byt vypnute." Auto je vypnute a zamknute.
    Aktualne mi uz nejde ani 1f nabijanie. Uz som objednany do servisu, kde mi povedali, ze asi to bude palubna nabijacka.
    Chcel som len info, ci sa s tym uz niekto stretol. Na zahranicnych forach som cital o podobnej poruche.

    Komentár


    • erikm
      erikm komentoval
      Upraviť komentár
      Bol to problem s palubnou nabijackou. Po vymene v servise vsetko opat funguje.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    https://www.youtube.com/watch?v=jWkrmzzzlw0

    Ten nový infotainment novej Kony je cute. Nový HW ccNc (kona/I5N) podporuje natívne wireless AA / Carplay.
    Dúfam, že túto novú grafiku a funkčnosť. A snáď aj trochu svižnosť prenesú do našich Gen5W infotainmentov v eGMP a do starších Kona/Niro.

    Konečne by to vyzelo na úrovni, ako to malo byť na začiatku. Good job, Nošovice.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	523
Veľkosť:411,4 KB
ID:	93523

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	585
Veľkosť:374,2 KB
ID:	93522

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	515
Veľkosť:364,2 KB
ID:	93524​​

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Tá spotreba / efektivita 19" novej Kony už nič moc.. To čo prešiel na 19" v 110, Ioniq 6 Awd 18" dá v 130 aj viac. Hej má o 10kWh viac, ale s I6 sa dobre vymazlili. Uvidí sa efektivita 17".

      Stará kona nemala veľa konkurencie, okrem vtedy drahšej Tesly. Dnes už je veľa efektívnych pohonov...

      https://youtu.be/jWkrmzzzlw0?si=XMVycUKdSduMArlR&t=699


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:197,6 KB ID:	93526
      Naposledy upravené nick81; 28-10-2023, 14:02.

      Komentár

      • tommik
        Member
        • Jun 2021
        • 96
        •   

        Tak po poslednom update (10/23), o ktorom sa tu vo viacerých H/K témach píše si vie teraz stará Kona podľa GW appky potiahnuť na AC 11,5 kW (predtým 10,8kW) a s takýmto výkonom vám to z 13 > 90% odoberie 59 kWh (77%). Buď má batéria teraz kapacitu cca 76 kWh alebo na 50 kWh máme 10 kWh straty.

        Komentár


        • nick.n17
          nick.n17 komentoval
          Upraviť komentár
          Keď som dobíjal Niro z 0 - 100, do baterky sa natlačilo cca 70kWh. Straty na úrovni LiOn sú cca 6%.
          +8.5% na to, že tam hodiny bežia nejaké jednotky, resp. strata OBC nie je až tak zle. Či?
          Naposledy upravené nick.n17; 09-11-2023, 07:48.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Zalezi od voltaze. Ak je tam 240V, tak potom to je 11.5kW. 10.8 odpoveda 225V. Taketo rozdiely pri AC nabijani vidiet casto

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          nick.n17 8.5% strata by bola pri AC akceptovateľná ale v tomto jednom prípade beriem, že z tých cca 60 kWh išlo 10 kWh na straty a to mi príde dosť. 17% ak dobre rátam?
          Cez víkend ma opäť čaká takéto dlhšie nabíjanie, tak si to odsledujem.

        • nick.n17
          nick.n17 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Asi sa nechápeme. Straty priamo na akumulátore sú 6%. Do 64-65kWh Kona/Niro, treba
          aj na DC stojane natlačiť cca 70kWh, aby sa dalo vybrať tých 64-65kWh na jazdu.

          Straty AC určite nie sú plných 17%. Druhá vec na ktorú netreba zabúdať. Ak je réžia ECU napr 300W, za 6 hod sú preč len na tom 2kWh.

          Nové Niro20 64kWh malo 100-0% kapacitu 66.3-66.6kWh. Ak ti menili LG na SK ON, tak máš viac ako 64.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          No asi to necháme tak. Len si nejak ani po 11 rokoch s EV neviem zvyknúť na to, že človek platí za viac elektriny než spotrebuje na jazdu. Viem, že sa to nemá ale ak by som to vztiahol na fosil tak dať do nádrže 20 litrov a zaplatiť za 25, to by bol iný škandál

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          V benzine uz su ukryte "straty" od tazby az po prietokomer. U EV bud znasas tieto straty ty (pri AC) alebo v DC stojane -> aj preto vyssia cena za DC ako AC

        • nick.n17
          nick.n17 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Ono sa to kompenzuje rekuperáciami. Hlavne v meste sú 1/3-1/2. Stratíš 10, ale vyrobíš 15-20. Preto to nie je také okaté. A pri diaľke, straty DC nie sú účtované. Resp. sú v cene DC.
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 253
        •      

        tommik ja zase nechápem ako niekto kto nakupuje palivo do spaľovaku sa čuduje tomu že sa platí za dodané palivo/energiu, nie spotrebované na pohon.
        V spaľovacom pohone stratiš viac ako 60% energie ktorú si si kúpil. Palubný počítač nemieria spotrebu v nezávislom kúrení, keď niečo pri tankovaní rozleješ tiež to tam nemáš.
        Ale problém je opačný. Straty pri nabíjaní by sa mali započítavať do spotreby. Alebo na spaľováku by malo ukazovať iba tú časť ktorá sa použije na pohon a nie na ohrev motora a odpadové teplo. Potom by si porovnával porovnateľné a mohol by si sa rozčulovať prečo musíš platiť aj palivo ktoré sa stratí ako teplo do okolia.
        Naposledy upravené SKolja; 10-11-2023, 09:59.

        Komentár

        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          Tak práve na Prima Autosalóne odznelo, že nová Kona Electric si na DC vie potiahnuť cez 100 kW. Vie to niekto potvrdiť?

          Komentár


          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            U battery life máš krivku 2024 vs stará Kona
            https://youtu.be/lk14baq5R3Q?si=gMysGl_o53xnRYue&t=235

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Vďaka, takže na moje prekvapenie je to tak. Ešte si počkám na porovnanie spotreby, ktoré spomínal vo videu.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            104DC max. 10-80 za necelych 38minut. Prave ju mam v garazi na test.
        • milan84
          Senior Member
          • Jun 2015
          • 858
          •   

          tu cele video aj s krivkou.
          10-80 podla ZSE 38min, podla stojanu 37.
           

          Komentár


          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Vzhľadom na to, že som sa na toto porovnanie dlhšie tešil, o to pozornejšie som ho sledoval.

            Obrovský palec hore, že milan84 vzal takto starú a novú generáciu a porovnal ich vedľa seba. To sa často nevidí a o to viac chválim tento test

            Ale k veci...Neviem teda, kto môže novú Konu považovať za facelift tej starej ale za mňa je toto úplné iné auto, v tom sa zhodneme. Tých 20 cm navyše ale bude pri pozdĺžnom parkovaní sakra cítiť. Toto už nie je kompaktný mestský crossover a vzhľadom na spotrebu ani diaľničný krížnik tak neviem teda, do akého prostredia je toto určené.

            Je fajn, že plný nabíjací výkon dosahuje nová Kona už pri minimálnej teplote v batérii 10°C (doteraz 25°C).

            Zaujímalo by ma, či aj nová Kona má ten neduh ako I5/EV6, ak si pádlami naťukám stupeň 0 rekuperácie, tak auto nerekuperuje ani po stlačení brzdového pedála?

            Pár postrehov:
            Aktívne lamely mala už aj prvá Kona. Ak sa teda bavíme o lamelách, ktoré sa automaticky pri nabíjaní otvárajú.

            Toto je už asi druhé video, kde sa dokonca viackrát hovorí, že Kona sa robí(la) ako Plug-in hybrid. Pritom je to jediná motorizácia, ktorú do tej karosérie u nás nedávali. Fakt to uráža človeka, ktorý to auto pozná.

            Len upresním, že ten zadný tunel na podlahe, ktorý sa viackrát spomína, je v starej Kone od povrchu koberčekov vysoký cca 4 cm. To je na fakt, že auto vedelo byť aj ako AWD spalovák, celkom slušné. Každopádne nie je to 20cm vysoká hrádza ako by sa z videa mohlo zdať.

            Inak tá stará Kona vo videu to bude zrejme nejaký predprodukčný model aspoň teda podľa toho svetlého interiéru a modrého(?) plastu na dverách. Šúpajúci sa volant tiež už Kona z 2020 nepozná ani po 65tis.km.

            Good job.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nie je to predprodukčný model, je to novinárska Kona, ktorú kúpil @RomanBA a preto má šedý interiér. Vlastne sa stretli dve novinárske Kony.
            Kona bola v dobe, kedy prišla na trh, skvelé auto a s tak veľkou batériou a efektivitou namútila veľa vody.

            Táto nová Kona je tuctové mestské SUV, ktoré stratilo športovosť, dokonca prinieslo horšie zrýchlenie a vyslovene hnusný kórejský dizajn. Upadne do zabudnutia ako nové eNiro, po ktorom tiež ani pes neštekne alebo pofaceliftový Ioniq s pomalým nabíjaním, predsalen je 5 rokov od uvedenia prvej Kony na SK trh a mierne vylepšenie parametrov nabíjania prvej Kony nestačí v dnešnej dobe. A to som podľa prvých videí z testovania novej Kony a tiež prezentácie, ako má riadiace jednotky ešte novšej generácie ako nielen Ioniq 5 ale aj Ioniq 6, čo sa vyjadrovali z Hyundai, dosť sklamaný

            V takomto nejakom čase v roku 2018 som práve platil zálohu na prvú svoju Konu, keď som sa dozvedel dostupnosť Modelu 3 v EU, vracal som sa z Viedne, kde bol vystavený a rovno objednával Hyundai. Boli to skvelé časy pre kórejcov, keď sa pomýlili a urobili dve dobré autá za sebou. Teraz je to len cenou nekonkurenčné tuctové auto s poddimenzovanými materiálmi a drahým servisom. Keby som bol donútený kúpiť nejakého kórejca, tak si radšej kúpim bazárovú Konu.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik diky a kludne to skopiruj aj pod video. Tak potom som si pomylil plug-in v Ioniqu starom. Tam bola urcite tato verzia, takze moja chyba. Aj ked sa mi fakt zdalo, ze je to aj tu a bolo v starej Kone.
            Ten tunel nie je v starej vyrazny, ale je tam. Nova to ma prakticky zarovno s kobercami.
            Nabijaci vykon max ide od 20stupnov na najchladnejsom clanku. Aspon to je moja skusenost z videa. Porozueml si, ze 10 alebo je to info z ineho zdroja?

            Cena a dizajn bude pre mnohych no-go zona, ale zvysok auta je fajn a Kona si zasluzila podrobny test aj s porovnanim. Uz trh rozhodne, ake miesto si najde. Niro je prepadak, ale aj tym, ze tu mame import, ktory zvolil zle vybavy a vyssiu cenu ako Kona.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            tommik ako majiteľ staršej Kony z videa ta môžem ubezpečiť, že ten svetlý interiér bola bežná výbava, nie predprodukčná. Osobne som sa stretol presne s tým interiérom raz v Čechách a raz v Nemecku. Tam som dokonca krátko hovoril aj s majiteľom, tiež sa mu začal olupovat volant a to mal najazdených len 20tis. Km. To som ja už mal druhý. Ten mi na záruku menili pri cca 55tis.km.ked som vrámci záruky chcel meniť volant pri 100tis.km,uz mi to neuznali. Tká som si ho obšil takým univerzom z Číny. Teraz už majú dokonca náhradnú kožu priamo na Koni aj so všetkými výrezmi a zaobleniami.
            Inak čo sa týka toho svetlého interieru je to za mňa najväčšia slabina auta. Je to moje 28-me auto čo som kedy vlastnil a zároveň prvé, v ktorom som musel tepovat interiér a to v podstate robím každé 3-4 mesiace. Tam stačí že sa vyleje čistá voda a sedačky sú okamžite flakaté.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Svetlý interiér sa robil ale nedal sa na Slovensku objednať, len v zahraničí.

          • juris
            juris komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko myslim ze sa mylis. Ked som objednaval Konu na prelome 2018/2019 tak som mal na vyber z aut ktore boli uz zadane do vyroby a boli tam aj auta so svetlym interierom. Pamatam si to lebo som ten svetly interier vtedy nechcel a musel som si dat na to pozor. Niekde by som o tom nasiel este aj email.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            juris ja som naopak chcel a nedal sa objednať, prvé predkonfigurované možno mali, preto aj novinárske mali ale pri objednávke sa nedala vybrať Kona s takýmto interiérom

            biely interiér sa začal ponúkať až o dva alebo tri roky neskôr pri facelifte, keď prestali voziť Kony z Kóreje

            na Slovensko sa aj po zahájení výroby v CZ vozili kórejské Kony asi rok a pol ešte, nevedel som nikde zistiť prečo, aj keď české sa veselo dodávali do okolitých štátov
        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          milan84 Nižšie prikladám screenshot z Bjornovho videa, kde je teda vidieť, že nová Kona vie brať cez 90 kW už pri minimálnej teplote na baterke 10°C.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20231128_073653_com.google.android.youtube.jpg
Videní:	418
Veľkosť:63,9 KB
ID:	94123

          Komentár


          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Brutálne

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Tak potom naco baterku zohrieva pri manualnom vyhreve az nad 20?

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Prečo eGMP (ev6,Ioniq6) vyhadzuje po každom nabíjaní teplo a na 60 km ochladí 40c aku na 12 stupňov. Viď hlúpy 130 km presun z Ionity Dubnica na Ionity senec. Aby si následne predohrev mohol posledné desiatky km ohrievať na 20 st.

            Hyundai/Kia žiaľ nerobia veci poriadne a komplexne. :/ Aj pri eGMP som na to upozorňoval už pri Ioniq5 v 2021. V 2023 stále nie je doriešené.
        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 253
          •      

          Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
          tommik
          Cena a dizajn bude pre mnohych no-go zona, ale zvysok auta je fajn a Kona si zasluzila podrobny test aj s porovnanim. Uz trh rozhodne, ake miesto si najde. Niro je prepadak, ale aj tym, ze tu mame import, ktory zvolil zle vybavy a vyssiu cenu ako Kona.
          Presne toto je aj moja vycitka, cena je extremne prestrelena na to co auto v dnesnej dobe ponuka.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Hodia onedlho brutalske zlavy 7-10.000€ ako pri Ioniqoch, a marketing sa zahra na Jeziska. Vsetko sa da obkecat 😉 a tych par ludi co to na zaciatku kupia za plnu prestrelenu sumu im zaplati reklamu.
        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          Vedel by niekto vysvetliť nasledovné?:

          Stará Kona 64 kWh.
          Rozgúľam auto na 130 km/h, zaradím N a Car Scanner mi dáva kladnú hodnotu Battery power 3 kW. Spolu s rýchlosťou tá hodnota klesá až niekde ku 2 kW pri 100 km/h. HVAC vypnutý.
          Nejaký tip, čo v aute by mohlo mať spotrebu závislú na otáčkach motora a teda rýchlosti auta?

          Komentár


          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Tipol by som si VMCU. Motor je permanentny a trvalo pripojeny. VMCU nie je vypnuté. Pozri u Martina z Nejrychlejsi Tesla rozhovor s Jiri Zima o typoch motoroch. Je tam možno odpoveď na tvoju otázku.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 Vďaka za tip, spomínali tam aj moju skúsenosť. Takže tá spotreba na neutráli je spôsobená motorom s permanentným magnetom. Čiže z môjho pohľadu je to vlastnosť a nie závada
        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          Keďže mi aktuálne vychádzajú ročne 2 návštevy servisu kvôli garančkám a teda záruke, chcel by som sa poradiť ohľadom servisov Hyundai.
          Históriu mám nasledovnú (ceny bez DPH):

          15 000 km - 10/21 - Autopola Rožňavská BA - 120,-
          30 000 km - 08/22 - Autopola Rožňavská BA - 177,-
          45 000 km - 03/23 - Autopola Rožňavská BA - 310,-
          60 000 km - 09/23 - Karireal BA - 195,-

          Aké sú vaše skúsenosti so servisovaním Kony? Sú tie ceny OK alebo je možné niekde zaplatiť za to isté menej?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            TVL pri 100 000 km vyhodíš za nič cca 1000€. To je na UFC elektrina na 10 000 km.

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            tommik Ioniq6 ma 30 tis interval a platil som 232 eur. Sila, ze ich tych 15 tis este drzi. To 45 tis tam bola aj vymena kvapaliny aku?

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa to nie je za nic. To su peniaze za medove motuzy, med je dnes drahy. Si pamatam ako sme sa na Ioniqu doprosovali noveho softwaru. 3x sme tam boli, 3x povedali ze nahraju, 3x nic neurobili. Nakoniec to dopadlo tak, ze som stiahol dakde z fanusikovskeho fora leaknuty .img, hodil to na bootovaciu flashku a urobil si to doma na dvore 🙄 pristup ako cez kopirak s tym chudakom z Ciech, co mu dali takto fajnovy Ioniq6 a cely cas ho klamali… korejska kultura asi 🤷‍♂️

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Mne vôbec nevadí platiť 30 tis interval.

            Takú efektivitu, rýchle nabíjanie, co-pilota mi Tesla zatiaľ nevie ponúknuť.
            S autom som úplne spokojný. Veď každý nech si vyberie čo len chce.

            Petra budete koľko spomínať. Výrobná vada kusu - 1 prípad v republike, ok ešte druhý zadokolka SR. Motor nenotifikuje pokazené čerpadlo, odstaví sa. Fixnú to cez update.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17

            efektivitu by Ti ponúkla nová Tesla 3 a ešte lepšiu, rýchlosť nabíjania podobnú v rozdiele minút a co-pilot máš riešenie kúpené od tretej strany, nie Hyundai, ktorý je v Ioniq6 ešte horší ako bol v Kone

            takže z troch výhod je to vlastne jedna

            A keď máme jeden medializovaný prípad v CZ a jeden prípad v SR, nie je to až také výnimočné vzhľadom na počet predaných kusov, ktorých je minimum. Závada sa stane, to je pravda, ale ide o ten spôsob jednania servisu, dokonca importéra a to, ako mu to riešia - kúpil si, vyhodil si nemalé prachy a čakaj až sa niečo pohne. Toto byť inde, tak má každý z nich nové auto (majú ich dosť na skladoch) a tieto nedorobky si riešia v servise potichu a po oprave ich ako predvádzačky predajú niekomu inému, nie nechajú zákazníka čakať niekoľko mesiacov, až sa uráči nejakému technikovi u importéra si prečítať servisný postup a objednať potrebné diely. Sú to nové autá s pár tisíc km nabehané, je to jasná vada výrobku.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 nechapes, precitaj si este raz co som napisal. Zbytocne sem tahas Teslu, nikto ju nespomina. Nikto nespomina ani funkcie auta. Zas zakladas uplne zbytocnu debatu Hyundai vs Tesla. Povedal som jedinu vec - a to, ze v Hyundai servise opakovane a preukazatelne klamu. Das specialnu poziadavku na servis, ano ano urobime, urobia hovno. S Petrom z CZ takisto nic nehovorim o vyrobnej vade, ide o ten pristup, ze mu klamali do oci, ze vsetko urobili, a neurobili nic. Citaj s porozumenim prosim.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ale len zopakujem, prečo som išiel k Tesle z Hyundai - kvôli servisom, nebolo normálne chodiť každých 15000km, medzitým všelijaké zvolávačky, bežná prehliadka trvala od rána ôsmej do jednej druhej poobede, ceny ako zvyšovali každoročne o desiatky % ani nehovorím a prešvihnete prehliadku o 1 km (žiadna tolerancia) a predĺžená záruka po zákonných dvoch rokoch v prdeli

            a tiež máme prípad aj na Kone, ako odmietli na firemnom aute výmenu motora - známa výrobná vada Kona/eNiro ešte v zákonnej dvojročnej záruke, lebo auto bolo na firmu a vágna formulácia využívané na podnikanie, aj mne menili motor kvôli tejto vade hlučného ložiska

            a ako prebiehala výmena motora ? servis po skúšobnej jazde povedal, že to nič nie je, trocha hlučnejšie, naliehal som že je to vada riešená výmenou motora, tak technik horko ťažko si nahral zvuk na mobil s rečami ako to nie je ani počuť, poslal ma preč, po týždni volal, že mám s autom prísť ešte raz, že si to pozrú na zdviháku, ale ani slovo, že ak áno, nemôže sa na aute jazdiť a keď som prišiel, po hodine volali, že pre auto si nemám ísť, že je to závada, pre ktorú mi nedovolia na aute jazdiť (predtým to nevadilo a ani nechcel to riešiť) a žiadne náhradné auto, žiadny odvoz aspoň domov, proste auto je u nich a za tri týždne možno bude opravené a keď si ho zoberiem teraz ešte dokedy príde nový motor, viac nemám nárok na žiadnu záruku alebo opravu, lebo oni si povedali, že sa na ňom nemôže jazdiť

            Hyundai urobil skvelý výrobok pred veľa rokmi ale ide to s nimi dole vodou a servisy si urobili z EV dojnú kravu - vyššie marže a zisky ako pri spaľovákoch a to netreba skoro žiadny materiál typu olej, filter, čistá ryža - účtovať za hodinovú sadzbu pomaly 100€ (v 2021 to bolo 72€ na hodinu v lacnejšom Hyundai servise, čakám že ich infláciou to stovka už teraz je) - a to na prvý "legacy" Ioniq v 2017 som platil 33€ s DPH po 15000km
            Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-03-2024, 08:36.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 Áno, pri 45 tis. bola výmena "4L EV COOLANT B" za 140 bez DPH.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Lubošovi tam tá Tesla vždy vlezie. Možno aby sa sam presvedčil, že urobil dobre keď si ju nekúpil. Netušiac, že nám je to úplne jedno. Ved to boli jeho prachy.
            Ľudia jazdia na všelijakých EV a nakoniec skončia u Tesly.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Stretol som aj takych co jazdili na Tesle a utiekli k vselijakym EV. To len pre uplnost/vyvazenost. Kazdy ma svoje priority a ani Tesla ani ziadna ina znacka/auto nevyhovie kazdemu. A nezriedka aj jeden clovek mava auta roznych znaciek sucasne.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa preco mas pocit, ze vsetci (vacsina?) skoncia pri Tesle? Vacsina zakaznikov, ktorych Tesla nabera su nova skupina zo spalovakov. Nie nespokojny majitel troch inych EV predtym (ano, samozrejme sa najdu, ale nie je to vacsina).

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Hoši pokoj. tommik sa pýtal na cenu servisu, hľadal lepšie ceny a dostane tieto výlevy.... Toto ho určite zaujíma, že dá 1000eur servis za 100kkm, alebo vaše staré skúsenosti. Je jedno, kto na čom skončí. Kľudne raz všetci na Tesle.

            Ale teraz potrebuje vyriešiť aktuálny case.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Vsak riesenie jeho case-u je uplne jasne - nechodit do autorizaku a nedat sa osklbat zbytocnymi vymyslenymi ukonmi. Legislativa EU hovori uplne jasne ohladne zaruky a vyberu servisu zakaznikom. Beztak na tom EV nie je co servisovat, resp. v autorizaku nic neurobia (ak neratame ich hyper-mega diagnostiku baterie, ktorej nikto nerozumie a kde vzdy vyjde dobry stav, pripadne neskutocnu kontrolu laku). A beznu kontrolu mechanickych casti urobi hocijaky lepsi automechanik, ktory robi sam na seba a nesaskuje vo firemnych monterkach za almuznu.

            Ina znacka auta bola prvykrat spomenuta v case 07:58, dovtedy sa tema drzala stale servisu a jeho ceny, aj ked mozno nepriamo 😉

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ale on nemôže nechodiť do autorizáku, má "dobrovoľnú" záruku po zákonnej a navyše auto na firmu, tam nejaké európske pravidlá neplatia

            ale pekné video - zhrnutie ohľadom servisu som dal do témy EV6 a to je od majiteľa dvoch nových EV6 (zadokolky a GT-čka) a zároveň youtubera, čo potom bežní anonymní majitelia

            https://teslaclub.sk/node/70239?p=95419#post95419

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Hej neplatia a preto my na aute na firmu vymenili modul v aku po 130 tis km a 3 rokoch.
            Naposledy upravené nick.n17; 20-03-2024, 09:10.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Reagoval som na príspevok preto mnou, že len keby nechodil do autorizáciu. Nie na Tvoj prípad, kedy si poctivo a s nadšením chodil a platil všetko čo si zaziadali.

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Pred tebou bol Wilov návrh na otázku kam lacnejšie do servisu, že veď nemá chodiť vôbec. Prepáč, ale každý kto má záruku 150 tis tak chodí na predpísané intervaly. Jasné som úplne nadšený. Však sa vykrúcajte ... Vždy máte všetko najlepšie len vy... už sme si zvykli. :-D

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Asi si to nepochopil, Wilo myslel eu legislatívu, že značka kvôli záruke nemôže vyžadovať návštevy konkrétnych autorizovaných servisov ale môžu prehliadky urobiť aj nezávisle servisy, ktoré to dokážu pri dodrzani postupov. Ja dom reagoval, že sa to týka zákonnej záruky, nie dobrovoľnej.
            Neoslobodzuje nerobiť úkony, ale moznost robiť ich v neznačkových servisoch, čo je možné len v zákonnej záruke.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Otazka je kolko neznackovych servisov to dokaze. Nedavno mi kamarat servisak hovoril ze dnes sa vela veci riesi online a za ten pristup na siet/server vyrobcov su pekne palky. Hlavne za ten jednorazovy ze desiatky az stovky eur. A to aj u spalovakov. Nielen updaty, ale aj diagnostika a aj ked sa menia niektore suciastky tak sa nejak cez server musi ta nova suciastka sparovat s autom aby stale nevyhadzovalo chybu. Takze neznackove servisy chtiac nechtiac sa budu specializovat na jednu ci 2-3 znacky na ktore si budu platit pausalny online pristup. Lebo inak by za opravi asi museli pytat viac nez tie znackove.
            Nieco na tom bude, lebo aj v tom znackovom ked som knzultoval priebeh opravy tak spominali nejaky rezervovany online cas na servri pre opravu mojho auta...
            Naposledy upravené Taur; 20-03-2024, 10:57.

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Taur Už sa hrnú... Len blbý prístup na Hyundai diagnostiku 60eur / týždeň.
            Servis 230 eur každých 30 tis km neriešim. Pri tých cenách ND, odíde digitálny späťák, motor v sedadle, svetlomet, obľúbená ICCU a sa nedoplatím a mám pokrytých 20 rokov autorizáku :-D
            Naposledy upravené nick.n17; 20-03-2024, 12:57.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 kde som povedal, ze nema chodit vobec? Uz to prehanas s tym domyslanim 😉

            Miroslav Rojko o tom, ze ma auto na firmu som nevedel, nespominal to. Az nasledne som si vsimol, ze uvadza ceny bez dph 🙂 v tom pripade je samozrejme situacia ina.

            Btw ohladom toho, ako sa strachujete, ze nieco odide a oni vam to vymenia, by som bol tiez zdrzanlivy. Prave Korejci maju zarucne podmienky nastavene dost vyhybavo a vzdy sa snazili zo vsetkeho vyvliect, ak sa da. Mam skusenost s odmietnutim zarucnej vymeny OBC, vraj spotrebny diel a nadmerne opotrebenie castym nabijanim 😅 cena cca 3000€. K hovnu cela zaruka 8 rokov. Tak si radsej overte, co vlastne ta ich skvela zaruka vo vasej zmluve pokryva.

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Odpovedal som na Mira, nie na teba.

            Zdržalivý... záruka. Veď bud... Ja mám lepšiu skúsenosť s modulom aku. 3 tis za OBC ti je veľa a ramená pod 80 tis. za 2-3 tis sú v pohode. ;-) Nemáš to jedno? Auto jednoducho po čase žerie extra prachy.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 preco zas vnucujes svoje myslienky niekomu inemu? Aj ramena za 2-3tis su dost, nikdy som nevyslovil, ze je to v pohode. Si prvy, co to tu nadhodil. Nastastie som ich na ziadnom aute nemusel doteraz menit, TM3P ma uz 140tis a menil sa akurat pelovy filter

          • nick.n17
            nick.n17 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Tiež nám vnucuješ svoj názor, že mať to je zaručené zlo. Nemám so servisom také problémy ako si mal ty, inak by som už tiež menil značku. Ramená nerieš. Len som rýpal. Nech auto slúži a nerob z toho modlu. Je to nakoniec len spotrebný materiál :-D

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Tak aby som si nejak odpovedal...Najbližšie skúsim zrejme TN. Vedľa je MG, tak sa pôjdem pokochať

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            TN ma mensie hodinove sadzby ako Autopola co mi ukazuje znamy s Ioniqom 5 faktury, ale treba sa viac dopredu objednavat (v tyzdnoch nie dnoch).

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick.n17 vies ma citovat? Lebo ja nikomu nic nevnucujem, nech si kazdy kupi co chce. Jedine co som povedal, ze mam zlu skusenost s Hyundai servisom, a podla YT a mojho okolia nie som zjavne jediny. To nie je vnucovanie, len holy opis osobnej (a zjavne stale aktualnej a opakujucej sa) skusenosti 🤨

          • Maco7
            Maco7 komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Presne to iste plati aj u mna , presiel som z kony a IQ5 na TMY RWD ... uplne ti rozumiem a mal som ich par rokov !!!
        Pracuje...
        X