SKolja áno ale poznáš odporcov povedia A a B už nie uvidíme ako to zvládne Hyundai
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
ono to s tou výmenou nie je také isté, podľa tlačovej správy Hyundai minulý týždeň menia sa len batérie na Konách a Ioniq-och predaných v Kórei, kde im to nakázalo ministerstvo, o celosvetovej výmene len písali koľko by to stálo keby bola
ale ak by to menili celosvetovo, tak treba povedať, že: bodaj by to robili každé 2 roky, dostať novú baterku po desiatkach tisíc kilometroch je najlepšie, čo sa majiteľom Kony môže stať
15 zhorených áut zo 130000 vyrobených a nikdy to nikoho nezranilo, myslím že z hľadiska iných áut je to zanedbateľné
ja mám na mojej 40000 km, dúfam že interval na výmenu vchladiacej kvapaliny sa bude rátať od nasadenia novej batérie, nie podľa km auta keby to menili aj u nás[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Vyzerá, že naše Hyundai/Kia široké 10.25" displeje (Gen5Wide) čaká konečne OTA updatovanie. https://www.youtube.com/watch?v=_un1mK0qMgA
eNiro má koncom marca dostať nový infotainment. Máte niekto info ako je na tom Kona?
Komentár
-
Ťažné zariadenie
Ak by niekto chcel montovať ťažné, včera montovali v Auto Pola ťažné na Konu EV, použili belgickú značku GDW:
https://www.gdwtowbars.com/en/shop/s...&submit=submit
Je schválená pre Kona EV a pri montáži v značkovom servise to nemá vplyv na záruku vozidla. Cena bola aj s montážou a špeciálnou elektroinštaláciou 516 € bez DPH. Jedná sa o zvisle nasúvateľné, zozadu neviditeľné keď nie je nasadené. Typ ťažného je 2315T60 a elektroinštalácia SET1084 s 13-pin zásuvkou. Na držiak na bicykle treba 13-pin, lebo klasické 7-pin čo majú malé prívesné vozíky, neobsahujú pin pre spiatočku.
Napr. v Trenčíne chceli s montážou vyše 750€, takže aj pri ťažnom sú dosť veľké rozdiely a treba vyberať servis.
[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Majitelia Kony, ak viete podporiť robíme petíciu pre Hyundai aj Kia, aby pridali manuálny predhrev baterky do infotainmentu a aj Bluelink appky.
https://teslaclub.sk/node/13193?p=71115#post71115
Komentár
-
treba pridat aj Ioniq do popisu, maju rovnaku techniku, prida sa mozno viac ludi
-
nick81 prva generacia je vzduchom chladena, na ohrev ma elektricke vyhrievacie clanky na bateriach, druha generacia je chladena kvapalinou tak isto ako Kona/e-Niro a predpokladam ze ma tiez el. vyhrievanie. V oboch modeloch je v menu winter mode, urobim screenshot.
-
-
Asi to tu este nebolo. Videli ste novy cennik Kony po facelifte?
Dobre si pamatam, ze povodne ta vrcholna verzia stala podstatne viac (cennikovo) ?
Hyundai zverejňuje cenník modernizovanej Kony s čisto elektrickým pohonom. Na Slovensku je k dispozícii s batériami s kapacitou 39,2 kWh a 64 kWh v dvoch úrovniach výbavy Electric a Electric+. Po odrátaní akciového bonusu začína cena na sume 33 990 € s DPH. Už "základná" výbava je bohatá, nechýbajú v nej napr. predné a zadné LED svetlomety, head-up displej, vyhrievanie predných sedadiel a volantu či 10,25-palcový displej infotainmentu a prémiový audiosystém Krell.
Komentár
-
Pôvodný model ELECTRIC+ (64 kWh) cenníková cena 47 390 €, mínus Elektro bonus 4 260 €, výsledná cena 43 130 €. Reálne sa ale dala kúpiť skladová aj za 37 000 €.
Nový model ELECTRIC+ (64 kWh) cenníková cena 43 990 €, mínus Elektro bonus 1 500 €, výsledná cena 42 490 €.
Myslím, že mierne zníženie cien je dôsledok konkurencie, čo je len dobré ...
-
no prave. okolo tych 47 bola cennikova cena auta, ked som testoval koncom roka. Nemam prehlad, ci tie bonusy boli stale alebo nie. A ano, viem, samozrejme o vypredajovych cenach. Ale prekvapilo ma prijemne, ze novinka stoji papierovo menej.
Tak ako vravis-reaguju na konkurenciu.
-
nie milan, nezlacnela vrcholná, len stredná zdražela o 6,5% a najlacnejšia ktorú nikto nekupuje symbolicky o tisícku zlacnela aby bola pekná "cena od"
-
-
Cenník novej Kony
Tu prikladám cenník novej Kony priamo na webe Hyundai, aby ste nemuseli klikať na článok a čítať zbytočnosti a videli priamo celý cenník.
https://www.hyundai.sk/files/downloa...ric-2021-5.pdf
a v prílohe je cenník pred faceliftovej verzie, cena vrcholnej výbavy je identická - teda ani nezdraželi ani nezlacneli, len najlacnejšia verzia s malou baterkou (neviem o nikom kto by ju kúpil) zlacnela o 1000€ a stredná verzia je o 2490€ drahšia.Pripojené súboryNaposledy upravené Miroslav Rojko; 07-05-2021, 08:48.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Dnes som bol odviezť elektrobicykel zákazníkovi v Žiline. Auto Kona MY20, kúpené 01.2021 13000km.
Štartoval som a aj končil na Popradskej DC Slovnaft. SOC od 100% po 32%. Ostal mi dojazd 122km.
Prešiel som 281 km za 186 minút s konečnou spotrebou 16,4kWh/100km priemerka 90,65km/hod.
Smer ZA cca 89km/h a 14,2kWh/100km, Pri spiatočnej ceste hore do Tatier bolo menej áut, šiel som cca 93,3km/h.
To auto je celkom dobré
- Likes 3
Komentár
-
Tiež som dnes zhodou okolností s Konou absolvoval 305 km. Zo 100% mi na konci ostalo 30% s dojazdom 146 km Cesta z DS do BA, následne cez PN do Topoľčian a cez NR späť. Celý čas s klímou, vonku bolo 28-30 stupňov, priemerná spotreba 14,5 kWh. Aj ja som fakt spokojný. 🤣😄
-
Včera som sa večer vrátil z montáže v Miloslavove, Auto Kona MY20, kúpené 01.2021 14000km.
Štartoval som a aj končil na našej nabíjačke EPOHON vo Veľkej Lomnici. Cesta tam SOC od 93% po 15%. Ostal mi dojazd 55km. Prešiel som 313 km za 205 minút so spotrebou 16,4kWh/100km priemerka 91,61km/hod.
Pri spiatočnej ceste hore do Tatier pršalo, šiel som 222minút cca 85km/h s rovnakou spotrebou 16,4kWh/100km. SOC od 100% po 20%. Ostal mi dojazd 74km.
-
Dnes mi prisiel list z Hyundai kvoli zvolavacke na vymenu baterie. Kym pre mna vyrobia novu baterku tak si mam nastavit limit nabijania na 90% a ako bolestne som dostal ZSE kartu v hodnote 120Eur. Dostal to este niekto? Tyka sa to len tych co maju LG baterky a ich Kona bola vyrobena este v Korei.
V USA zacali ponukat namiesto cakania na novu baterku aj moznost odpredania auta naspat Hyundaiu, kedze na novu baterku sa vraj caka aj vyse roka. Myslite ze by nieco take bolo mozne aj u nas?
Komentár
-
No skus naspat poslat pisomnu odpoved s tym ze nesuhlasis z obmedzenim dojazdu a vrat predplatenu kartu a uvidis co sa bude diat :-). Auto nesplna parametre deklarovane pri predaji -> odstupenie od zmluvy. Neverim ze posielaju peniaze len tak pre nic za nic.
-
To by inac vobec nebolo zle riesenie, ak by ju odkupili za povodnu cenu gratis moznost upgradnut na po-facelift verziu alebo nieco uplne ine, novsie a modernejsie. Dako sa mi vsak nechce verit, ze by tu niekto na to pristupil. Amerika je trosku iny svet co sa tyka ochrany spotrebitela… v EU je zakaznik handra
-
Aj ja som to dnes dostal, mám jedno z novinárskych testovacích áut, čiže jedno z prvých určite vyrobených v Korei.
Ja osobne radšej počkám. Riziko požiaru je v rádoch promile, ja nabíjam z 99% len doma pooomaličkýýý a len občas nabijem vonku ale nie na UFC..
Tak proste budem aj vonku nabíjať len do 90%. Na nemeckom serveri som čítal, že sa Hyundai zaviazal vymenitť všetky batérie do leta 2022, čo je ešte niečo vyše roka. Keď by mi batériu vymenili aj o rok, budem mať odhadom 120-130 tisíc km, a 3 ročné auto. No a s novou batériou to vlastne bude nové auto.. Osobne si myslím ,že vďaka tomu si auto aj v prípade predaja udrží lepšiu cenu..
-
Wilo nemyslím že na SK a v EU vôbec sa dá s takým niečim uspieť, toto nie je Amerika. Pozri ako dopadla aféra DieselGate. Tiež sa zopár ľudí snažilo o vrátenie auta kvôli zníženiu deklarovaného výkonu a nič sa neudialo. Nahrail im do áut software, ktorý rapídne znižoval výkon aby dosiahli dobré emisie a keď sa celá aféra utíšila, potichu im software vrátili do pôvodného stavu. Minimálne v Nemecku sa to tak praktizovalo..
-
Aj ja som dostal to iste a cakam na novu bateriu , mam tu prvu konu , bielu s ciernou strechou a este jedno mali take pre novinarov. Nabijam v poslednom case len doma , aj to max na 50-60% . staci mi to na jazdenie . Vela uz nebeham na nej , len kratsie trasy .
-
-
Niečo o spotrebe Kony:
Diaľničná "pomalosť" cca 100km/hod GPS cesta Budča - Senec a späť vzdialenosť cca 2x160km spotreba tam 13,7kWh/100km 10-20°C, späť 13,5kWh/100km 26-17°C.
- Likes 1
Komentár
-
Ja som včera tiež sledoval spotrebu síce len na 35 km diaľnice BA-DS. Celkom ma prekvapilo že spotreba pri 125 alebo 130 km/h je prakticky identická. Až pri 135km/h ide prudko hore. Predminulú zimu som cestou na lyžovačku s 80 kg truhlou na streche a plne naložený takmer neprišiel z BA do MT pri rýchlosti 138 km/h. Cestou späť som teda išiel len 125 km/h a pri návrete som mal ešte 120 km dojazd. Prekvapilo ma aký je rozdiel v spotrebe aj keď bolo vonku -5 stupňov a bol som fakt plne naložený. To som mal Konu ale iba 2 mesiace tak som sa len zoznamoval. Odvtedy jazdím konštantne po diaľnici 125 km/h. Naskôr som si myslel že budem najpomalší na ceste, až keď to človek vykúša zistí, koľko ľudí jazdí ešte pomalšie kľudne okolo 100 - 105km/h. A 220 km cesta či cestujem 125 alebo 135 km/h robí rozdiel 6 minút... Chystám sa na jednodňový výlet do Tatr. Lomnice tak to ešte budem sledovať, ale za mňa je dojazd s Konou úplne v pohode teda ak nie je plne naložená a nie je pod nulou...
-
Roman-ba Nebude to skor tym ze z BAdoMT je horekopcom a z MTdoBA dolekopcom nez tym znizenim rychkosti o trocha? Ja z POdoPP/Strby mam vzdy vyssiu spotrebu ako z PPdoPO A z POdoPP neraz byva casto protivietor co tiez spravi svoje. Z PPdoPO protivietor nebyva, pripadne skor je este v chrbte.
-
Naposledy upravené Miroslav Rojko; 21-06-2021, 23:11.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Vieme potvrdit, ze degradacia je skutocne nizsia, a BMS len neukrajuje z buffera? Neviem, pytam sa, nikdy som to popravde neskumal.
Ak by vsak aj bola degradacia vyssia, nepovazujem to za tragediu. Degradaciu bude v EV najcastejsie riesit az 2-3. vlastnik, a stale povazujem zrychlenie nabijania o 50%, a nasledny vacsi komfort pri cestovani s kratsimi prestojmi ako podstatne vacsi benefit oproti tomu, ze budem mat o 1-2% nizsiu degradaciu, ale budem vsade preslapovat pri tych 70kW. Samozrejme, ze zalezi aka bude nabijacia krivka. Ale osobne by som sa degradacie nebal. Ta 64kWh baterka je uz na trhu dost dlho a maju dostatok dat, aby vedeli, co je este ok a kolko tam pustit. Asi nepotrebuju riesit dalsiu vlnu hromadnej vymeny baterie alebo nahodne explozie, budu opatrni.
-
je to Kanada, preto km
majiteľ dal aj foto z nabíjačky, 88kW priemerný výkon - za 24 minút nabil 35kWh
jedná sa o Konu 2019 s batériou na výmenu, teraz sa im tam oteplilo a takto to ide po decembrovom update BMS
-
rozmýšľam ďalej dopredu ... ak by tento update dostal aktuálny Ioniq 39kWh (a Kona 39kWh), tak nabíjajú do 72 kW výkonu a problém nabíjania Ioniq je vyriešený a bude nabíjať lepšie ako starý
-
Miroslav Rojko ale pri 39 je to predsa kvoli nizkemu napatiu.
-
Wilo uvidime, ci tvoj nazor budu zdielat majitelia TM3 o dalsi rok, dva, ked uz teraz ich degradacie atakuju 10 percent. Ak mas auto na tri roky, tak ta to netrapi, ale ja by som si rasdsej parkrat do roka pockal o 10min dlhsie ak by som vedel ze je to rozdiel v mizernej a velkej degradacii
-
milan84 pravdu máš na 5%, na 95% je to spôsobené počtom modulov batérie
39kWh batéria má 3 moduly, 64kWh batéria má 5 modulov. BMS to riadi tak (pravdepodobne je rovnaká), že na 1 modul púšťa rovnaký výkon do oboch batérií a teda menšia batéria dostáva len 3/5 výkonu väčšej batérie. Rozdiel v napätí je 327V vs 356V a to robí malé zmenšenie výkonu len na 50kW nabíjačke (keď má nabíjačka nastavených napr. max 125A), že ide o pár kW menej oproti väčšej ale nad 53% SOC tam už rozdiel nemôže byť. Hlavná príčina je menší počet modulov a alikvotne znížený nabíjací výkon.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 22-06-2021, 10:38.
-
milan84 neporovnavam rozdiel mizerny vs velky porovnavam rozdiel, ktory by som osobne ocakaval, ze bude sposobeny tymto navysenim vykonu, t.j. cca 2%. Samozrejme, tvrde data uvidime casom, teraz je zbytocne polemizovat kam sa to bude hybat.
Ak sa to ma podpisat sposobom, ze tam bude zrazu 10% degradacia za 2 roky, ktora sa nezastavi ale bude pokracovat, tak je to samozrejme na zamyslenie. Ale nemyslim si, ze budu Korejci tak hlupi. Vedia co si mozu dovolit a ake maju technicke limity. Tych aut maju v premavke uz take mnozstvo a taku dobu, spolu s tym pidi servisnym intervalom, ze musia mat mrte dat pre technikov ako sa baterka sprava a co znesie. Ja im v tomto celkom verim.
-
hudino vsak ti to Miro prave vysvetlil. Ak updatli BMS aby pustal vyssi nabijaci vykon do kazdeho modulu, tak by sa to malo teoreticky dotknut aj 39kWh baterky. Zvysenie vykonu nebude tak velke kedze tam mas len 3 moduly oproti piatim, ale bude. Minimalne by sa to mohlo posunut na uroven stareho Ioniqu 28 plus cosi extra. Otazne je, ci to uvolnia aj pre tu 39 baterku alebo to je vyhradne update pre 64. Treba si pockat.
-
hmm, ale to by znamenalo ze aj kable su tam chladene? Hovorilo sa ze do 80kW nemusia byt chladene. Ja som to chapal tak ze ako aj nabijacky aj v aute musia byt nabijacie kable chladene. Dnes sa tam tlaci 1,2 C, degradacia minimalna. Stale to budu mat do 2C co tie clanky davaju. Stary IONIQ tlacil 2,7C a bolo to relativne v pohode. Tak uvidime ci pohnu s tym BMS smerom nahor. Ak by to fakt davalo aspon 100kW tak to by bola pecka.
-
mozeg Min rok v lete pravidelne do 58% išlo 200A (75kW+) a do 78% išlo 150A (56kW). Tento rok mi to padá pri 53-54 a 73-74%. Nechápem logiku podľa čoho to je, lebo posledný mesiac pečie slušne. Som si myslel že je to podľa vonk.teploty, lebo jeseň až jar vždy pri 53 a 73% boli skoky.
Inak kontaktovali sme zastúpenia Hyundai a Kia v SR a ČR a priamo Nošovice ohľadom manual predhrevu a petície (800 ľudí). Vďaka priamym kontaktom, vyzerá ČR nádejne. Aspoň reagujú a chcú viac info. Tak snáď niekedy niečo bude.Naposledy upravené nick81; 23-06-2021, 13:30.
-
nick81 53% a 73% sú hranice aj na Kone ale vyššie to ide ak začneš nabíjať s vyšším SOC. Napr. keď začnem so 68%, tam mi to nestopne na 73% ale ťahá aj do 77% ale ak nabíjam od 20,30%, tak sú hranice vždy 53% a 73%. Hranice sa posúvajú ak sa nabíja krátku dobu, takže nie je to strikné.
-
Miroslav Rojko Aj tak je to divné. Toto bolo pred rokom z 3% ... skoky 58% a do 78%. https://youtu.be/L7r99dhlgJA?t=106
A takto to bolo celé leto. Cestovanie s takýmto grafom bolo dosť použiteľné.
-
Tak potom Tvoja baterka od SK Inno dovoľovala viac, ja mám na Kone s LGChem od novoty skoky 53 a 73 pri nabíjaní z nízkeho SOC. Len som ešte tento rok po oteplení nenabijal na UFC, musím vyskúšať či mi dá nad 100 ako Kanaďanovi, updaty mám najnovšie.
-
nick81 a ešte niečo pre Teba, Hyundai umožňuje mobil Apple CarPlay na celu obrazovku, nielen na ⅔ pri širokouhlom displeji. Viem že na to neustále nadávaš ale v mojom aute to ide. Podľa amerických užívateľov, ktorí to riešili s výrobcom, je to obmedzenie Android Auto - neumožňuje taký pomer strán. Dá sa to v mobile nejakým hackom oklamať ale to len roztiahne to iste rozlíšenie z mobilu na šírku a vyzerá to neostro. Tak netreba nadávať na Hyundai/KIA ale na Google alebo vymeniť rovno mobil za normálny od počítačovej firmy, nie reklamnej agentúry.
[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Nenadávam na H/K :-). Tiež som na Carplay už nejakú dobu. S tým rozliškom to nie je úplne tak. Lebo napr. iné 10,25 širokoúhle na iných autách to dávajú. AA API to podporuje od nejakej verzie, len zjavne to nenaimplementovali. Takisto ako AA over Wifi ako má napr. ID3. Ale už som si na to zvykol. Pozitívne je, že sa dá už pri AA dať do tej 1/3 aspoň ten sidebar s baterkou a pod. To malo byť hotové ešte v 2020 a ľudia by na to nepindali.
-
Miroslav Rojko ktora firma je marketingovy king a ktora geek paradise je z mojho pohladu naopak, ale neda sa upriet ze Apple ma priority v 100% optimalizacii uzivatelskeho prostredia. Ja tiez nechapem ze firma ako Google vypusti taky nedorobok ako AA. Z pohladu mobilu je to primitivny externy display (z mnozstvom obmedzeni ja spustene aplikacie), z autom si neposiela ziadne data okrem audio streamu. Ja by som cakal interface ktory ponukne mobilu prevadzkove data automobilu aby sa mohli stavat aplikacie s pouzitim tychto dat.
-
Na CarPlay over Air je plný internet adaptéra tesne pod stovku $, kedy netreba mobil pripájať káblom a štandartný pre všetky "len USB" CarPlay autá.
Komentár