V Auparku zacali tahat nejake nove mega tucne kable (zatial v pocte kusov 2) vedla Tesla Only miest smerom ku vchodu pre ludi. Zjavne sa budu EV miesta rozsirovat. Dufam ze to budu univerzalne boxy a nie Tesla Only ktore su uz aj teraz vacsinou prazdne a nevyuzite.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Aupark BA
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pôvodne zverejnené od Komat44 Pozrieť príspevkyRiesi sa to komplexne, vsetci budu spokojni, budu novinky, viac nemozem prezradit, ako vlado kedysi- viem ale nepoviem..Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
- Likes 1
Komentár
-
- Likes 2
Komentár
-
Podla velkosti su tie dva kable mojim odhadom CYKY 4x150mm2 alebo nejaky iny medeny ekvivalent. Teda kazdy z nich dokaze prenest cca 220kW. Navyse su vyvedene do stredu priestoru, kde boli tri parkovacie miesta. To nevyzera na wallboxy, ale skor na dva stojany superchargera, pricom oba stojany zrejme daju naraz plnych 145kW. Alebo tam budu dva nejake ine stojany - pri maximalnom vyuziti kablov kazdy do max cca 220kW prikonu, takze cca do 200kW vykonu.
-
No moj typ je taky ze bud potiahnu EV miesta po celej dlzke od rampy az ku vchodu s 11/22kW Type2 boxami cim urobia dokopy vratane existujucich miest dakych... 25? nabijacich miest. Alebo tam pribudne nejaky quick-charger pripadne rovno ultrafast 150kW. Ak to bude nieco vykonnejsie tak tipujem ze univerzal aby sa doplnil Supercharger hore pred Auparkom pre ne-Tesla klientelu ako tranzitny bod pocas cestovania. Aupark moze takto profitovat aj z cudzincov len tranzitujucimi mestom. Kazdy si da rad kafe alebo cosi zobne. A lokalita je skvela pri krizovatke D1/D2 so spojenim 4 statov (SK, CZ, AT, HU). Akoze neviem sa dockat co z toho vypadne. A nenavidim milan84 za to ze vie co tam bude
-
Este stitok. Na stanici nie su ziadne loga, polepy ani vykon. Uvidime na kolko to pustia. Mozno milan84 povie viac
Podla stitku to vsak vyzera na HPC s podporou 150+kW1 Bild
- Likes 2
Komentár
-
Z môjho pohľadu si myslím, že takéto rýchle nabíjanie sa nehodí do takéhoto obchodného centra. Tam človek strávi viac času ako 20-30 min. Napr. ide na stretnutie pri káve, do kina, na prechádzku po shopoch a pod. A to sú podstatne dlhšie časy. Ak má ZSE toľko peňazí na takéto nabky, tak nech ich dá prednostne na diaľničné odpočívadlá nie do obchodov. Tam ich my hlavne potrebujeme...Nerozumiem počínaniu ZSE. Bratislava je prepchatá nabíjačkami a južná trasa ZV - KE nie je ani jedna 50 kW.....Naposledy upravené curgali; 09-10-2019, 15:25.
-
Ak to chapem spravne tak toto nie su nabijacky urcene pre nahodneho navstevnika Auparku ale skor ako nabijacky pre ludi tranzitujucich cez BA po D1 smer AT/HU alebo D2 smer CZ. Aupark ma vybornu polohu na krizovatke D1/D2. Je to minimalna zachadzka a cestujuci tu ma komplet socialne zazemie plus obcerstvenie. Podla mna je lokalita uplne v poriadku. Nie nadarmo sem aj Tesla hodila Supercharger. Presne z rovnakych dovodov. Za mna jedna z najlepsich a najviac zmysel davajucich lokalit co ZSE doteraz urobili.
-
voloda69 toto GW nie je. O tych sa snad v blizkej dobe rozhovori Adam GWI
Ja ZSE chapem. Zohnat v BA pozemok s tak dobrym logistickym uzlom nie je lahke. Aupark bol tomu zjavne nakloneny a doplna to ich image k tesla SC a ostatnym nabijackam. Kedze sa vsetko spolufinancuje z EU, tak tych nezaujima nejake Komarno ci Nove Zamky. Preto je BA tak prepchata nabijackami, aj ked je to samozrejme kontraproduktivne.
Ked idem do kina, neplanujem nabijat najrychlejsie ako sa da, takze to bude urcite zamerane na tranzit. Vonku uz na to miesto asi nebolo (a mozno ani kable) tak to bude v podzemi.
Ale ako pise Komat44 toto nie je vsetko
-
Myslim ze po druhej hodine rannej ide okolo take mnozstvo nabijania-chtivych elektromobilov ze by ich na ruke spocitala aj dazdovka Aj keby nahodou motyka vystrelila tak o 03:00 si asi vacsina ludi bez problemov zaplati extra 3€ k nabijaniu ak potrebuju kriticky nabit najma ak sa bude jednat o naozaj rychle nabijanie vykonom 150-200kW. Minimalne cudzincom sa asi nebude chciet velmi tulat nocnym mestom ktore nepoznaju. A keby uz mali byt tie 3€ likvidacne v ramci ich financnej situacie tak nejakych 300m dalej maju 50kW ZSE stojan na Slovnaft pumpe pod Panonskou kde to maju zadara v spolocnosti miestnych taxikarov jediacich bagetu
-
na zapadnej ukrajine jazdi tolko vela tesiel a inych EV kolko asi neni v celom rakusku a slovensku dokopy, vyplyva mi to z youtube kanalov. vozia z usa buracky a opravuju ich sami, nasledne cestuju napriec celej EU a prve zastavky kde nabijaju podla videi je ZV a aupark v BA, typujem tak ako to tu spomunali ze zahranicni to vyuziju na 100%
-
Doslo k mensej reorganizacii nabijaciek. Po novom umiestnili kazdu do stredu trojboxu cim efektivne zabrali 6 miest pre 2 nabijacky. Nie som si isty zmysluplnostou tohto kroku ale tak snad mozme ocakavat doplnenie AC boxov. Alebo niecoho. V podstate je ale teraz vycleneny komplet cely rad parkovacich boxov len pre EV.
Komat44 alebo milan84 ak mate dosah na Aupark vedeli by ste im posunut navrh na osadenie korektnych dopravnych znaciek upravujucich vyhradene parkovanie? Lebo som si vsimol ze po Auparkovej garazi sa casto motaju policajti a kontroluju invalidov. Zeby rovno dozreli aj na smradlaky lebo blizi sa december a to sa tam zas bude parkovat nadivoko ako pride. A recepcia s tym mimo vyhlasenianv rozhlase prd urobi. A vacsinou dotycneho hriesnika ani nevyvolaju. A racionalna debata so 120 kilovou hlavohrudou co tam necha svoj eSkovy Mercedes krizom cez 2 boxy tiez nie je zrovna plodna1 Bild
- Likes 2
Komentár
-
Dobre urobili, lebo tie miesta boli tak úzke, že sa tam na šírku nezmestil žiadny väčší elektromobil. Ešte tento pondelok to tam vyzeralo takto:1 Bild
Komentár
-
Praveze zmestil. Lebo boli umiestnene v strede ineho boxu a odsadene od ciary dobrych 40cm. Takze ked tam zaparkujes s Teslou krasne otvoris dvere smerom k stojanu lebo mas k dispozicii cca 1 +1/4 boxu. Teraz tam zaparkujes v strede a po kazdej strane okolo teba po jednom aute natesno a ledva dvere otvoris Aj ked takto vyrobili extra 1 miesto, predtym bolo zapratane technikou.
-
-
Som sa vratil poobede do Auparku a ani nabit neni kde Rozsirenie prichadza v najlepsom case. TMX, TM3, eTron, Ioniq, 5ka PHEV, TM3...1 Bild
- Likes 1
Komentár
-
milan84 - ano stal som na univerzale, lebo takmer vsetky Tesla only su pokazene a to som este cakal nez sa uvolni. To ako Tesly nemozu nabijat na univerzaloch alebo co? Sorry, ale inde sa nedalo. Snad to vsetko skoro poopravuju lebo je tam fakt husto.
EDIT: Dovolim si podotknut, ze tie univerzaly pre vsetky EV su tam vdaka tomu, ze majitelia Tesiel zaplatili za svoje vozidla nemale peniaze.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 17-10-2019, 18:49.
-
Ked uz sme pri Tesla Only vs Universal tak to BMW 5 zas stalo na Tesla Only. A este je to k tomu polovicny smradlak chrochtavy.
Jiri GrandPa Keby majitelia Tesiel nezaplatili peniaze tak tam su bud ine wallboxy alebo by sa elektromobilita tak nerozbehla a nikoho by absencia wallboxov netrapila zas nalejme si cisteho vina a nehrajme sa na to ze niekto je spasitel a vsetci elektromobilisti by uvitali keby Aupark vyhodil tie teslacke crepy a dal tam normalne wallboxy. Toto kazdu chvilu nejde. Aupark ma celkom zvlastne kriteria vyberu wallboxov. Tie Schneider Electric Type 1 je skoda spominat. Teslu tam dali asi len kvoli financiam. Neviem kto im radi ale nie najstastnejsie vybery. Celkovo je cely koncept delby Tesla vs neTesla postaveny na hlavu. Elon furt keca ako mu nejde o zisk ale o nejaku fiktivnu Tesla Mission a rozsirenie elektromobility. Ale tym ze zamknu polovicu wallboxov sa tomu da tazko verit. Zas neverim ze keby dal Aupark dopyt na dodavatela na povedzme 20 kusov AC boxov tak by ta cena bola nejaka sialena a mohli by si dovolit aj kvalitnejsie boxy ako tieto existujuce.
-
To s tebou suhlasim, ze prirychlo tie kable odchadzaju. No ale darovanemu konovi na zuby nepozeraj... On ten kabel bohuzial odide aj tomu, kto si to za tych 500 EUR kupi domov (ako aj mne).
-
Jiri GrandPa klud kolega nemozem vediet, ze (zas) nejdu tesla only. Uz sa to tu rozoberalo x-krat, ze tesly so SPZ KA... a podobne pravidelne cele dni blokuju tieto miesta. Za posledny rok som bol 3x v auparku, nabijal som raz, lebo vzdy tam parkovala tesla alebo nespratnik, ktory nedokazal najst dve ciary. A tak vzdy ked tu vidim nejaku foto z auparku, len ma utvrdzuje v tom, ze tam nemam chodit ani keby som potreboval. Lebo proste sanca ze nabijem je blizka nule.
-
Wilo Tie Typ1 tam boli davno predtym ako teslacke a reflektovali vtedajsi stav elektromobility. Testoval som na nich aj nabijanie tesly, ked este neboli teslacke wallboxy. Funguju doteraz a stale je dost aut s typ1 konektorom. Pre malobaterkace, ktore maju nabijacku nieco nad 3kW a bateriu 10 az 20kWh je nabijanie 3kW v poriadku.
Len bola chyba, ze na ich miesto dali tie tesla univerzal wallboxy. Ja tam nabijam len vynimocne - tento rok som tam bol len 2x s i-MiEVom pocas obeda vtedy tam nebol nikto iny.
Je dobre, ze je viac elektromobilov, netreba sa medzi sebou hadat, treba podakovat Auparku, ze poskytuje elektrinu zadarmo a neuctive slova voci Auparku nie su na mieste. Kde inde je tolko wallboxov? Ze sa kable kazia je aj preto, ze s nimi nesetrne zaobchadza.
-
jux ale ja nepouzivam ziadne neuctive slova voci Auparku a rovnako mam za to ze Aupark robi spomedzi nakupnych centier najviac pre elektromobilitu. Jedine co som chcel vyjadrit je to ze Teslacke wallboxy neboli stastnym riesenim. To ze sa s kablom zaobchadza nesetrne NIE JE ospravedlnenie teslackych wallboxov. Poriadne a kvalitne urobeny wallbox musi vydrzat aj hrubsie zaobchadzanie. Je to verejne pouzivany pristroj s pocetnym cyklom a musi byt na to dimenzovany. Vo vlakne venovanemu Tesla HPWC je o dizajne tohto boxu popisane viac nez dost a vseobecny konsenzus ze dizajn kabla je uplne zly. A Tesla to vie. A kedze to vie tak by nemali davat tieto boxy ani na domace pouzitie a nieto este na verejne kde je zataz a opotrebenie nasobne vyssie. Bezna prax slusnej firmy je taka ze dizajnovu vadu napravia v dalsej verzii alebo hodia zvolavacku na vymenu vadnej casti tak aby sa problem neopakoval. Tesla na to serie. Ja chapem pohnutky Auparku aj to ze boxy dostali za bezkonkurencnych podmienok. Len je otazne ci su potom taketo “vyhodne” podmienky dostatocnou kompenzaciou vsetkych tych buducich problemov a ci nie je lepsie ist radsej cestou ktora nieco stoji ale prinesie nepriestrelnejsie a bezproblemove riesenie. A potom tu vstupuje este cely Tesla vs neTesla aspekt ktory to cele uplne zbytocne polarizuje a prinasa len zbytocne roztrzky. Nebolo by jednoduchsie mat po celej dlzke 20 poriadnych wallboxov? A nemusime sa tu natahovat kto komu blokuje miesto a vypisovat si odkazy za sklom lebo notoricka biela TMX s KA ECV tam na drzovku zablokuje 3 uni boxy podobne ako TM3 DriveTesla.
Ja som Aupark nikdy nehanil a naopak ich chvalim za bezkonkurencne pociny na poli EV. Len niektore ich rozhodnutia su zvlastne. Osobne by som radsej uvital kvalitny wallbox s istotou ze nabijem. Ze sa nestane ze nejde polovica boxov kvoli potrhanemu kablu. Ze tam nebude stat dilino cez 3 boxy. A kludne za takuto moznost (a vymozenost) zaplatim ferovu cenu. Alebo parkovne. Ale aktualny stav byva chaoticky a nikdy poriadne nevies ci vobec nabijes.Naposledy upravené Wilo; 17-10-2019, 23:11.
-
Komat44 - Keby nahodou chceli tieTesla boxy vyhodit mal by som záujem, aj keď nepojde. To sa dá spraviť.
-
Ja by som na tych teslackych v Auparku doporucil vymenit kable za 7x4mm2 gumenne - menovite typ h07rn-f 7g4. Aj ked su len 4mm2 zvladaju 34A, takze wallboxy by mohli ostat na 22kW.
Zrusil by som funkciu radioveho otvarania teslackych dvierok a dlzku kabla dal kratsiu tak, aby sa nedalo sachovat s kablami krizom krazom. Samozrejme s obycajnymi typ2 konektormi. Take kable by vydrzali velmi vela, maju v strede tahovy prvok a aj riadiace vodice by boli 4mm2.
-
Možnosti ako situáciu vyriešiť je viacero:
1. Nechat HPWC ale dať tam iba 5 m kábel. Ten vydrží predsa len dlhšie.
2. Dať tam Wall boxy bez kábla. Toto je z dlhidobeho hľadiska spoľahlivosti. najlepšie riešenie ale uzivatelsky nie.
3. Dať tam čo navrhuje jux ale to je nereálne lebo aj keby sa odstavila funkcia otvárania dvierok museli by odstaviť termistor v konektore (nahradiť ho odporom na svorkách v boxe) lebo v kabli navrhovanom juxom chýbajú 2 vodiče na toto.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 18-10-2019, 19:01.
-
Termistor moze ostat, je zapojeny oproti PE - moze sa zapojit na 6. vodic, 7. vodic bude pre CP, PP nepotrebuje vodic, staci odpor proti PE - tak to maju ine nabijacie kable 220ohm pre 32A.
Kratsie kable trosku pomozu, odhadujem, ze by vydrzali +50% casu.
Samozrejme najlepsie su na amortizaciu len zasuvky, vzdy som to tvrdil a vzdy ste ma tu za to kamenovali.
-
Som len majitel PHEV ale velmi sa tesim rychlonabijacke. Len ju mohli dat aj hore kde su len tesla only nabijacky. Vela aut sa nabije za 20-30 minut a ked si clovek odskoci hore tak asi bude miesto blokovat trocha viac. Mozno preto 3 miiesta . Jednemu sa nabije a tym unlockne a druhy mu to vyberie a prehodi sebe
Dole by mohli zrusit Tesla only miesta.
tak ci tak pred Auparkom klobuk dole. Kiez by to vsade bolo takto.
co budete robit ked budu cez vianoce spalovaky zase parkovat na tychto miestach?
V Alze sa mi bezne stava ze to obsadia, ale odkedy tam nie je DC tak mi je to jedno.
PS: neviete ci sa da pri vchode hned zabocit legalne dolava? Lebo cele to obchadzat ked je kolona je masaker.
Komentár
-
Ja sa chcem naopak podakovat Auparku ze aspom mysli na elektromobilistov. Verte ci neverte radsej pojdem do Auparku a nakupim tam. Vzajomne WIN/WIN Aupark ma zakaznika ja si cosi prisosnem a som spokojny, takze Win Win. Mozno mala prosba nie je mozne odomknut vsetky wallboxy pre vsetky EV alebo to poriadne vyznacit. Nakolko na 90% ak pridem do Auparku tak na non-Tesla wallboxe stoji nejaka ta Teslicka a Tesla wallboxy prazdne. Dik Rasto
Komentár
-
Naruším tento masívny offtopic a spýtam sa aký je vlastne dnešný stav v Auparku? Pochopil som, že WB typ1 sú out. Čo Tesla WB, sú stále tam (dedicated/universal)? Tie DC od ABB sú už v prevádzke?
Komentár
-
Zastavme please tieto trikrat pretocene debaty, ja som nepisal o ziadnej drazbe ani nicom podobnom, ak by si tototu precitali ludia z ap tak bude akurat pruser. Ja som vravel ze MOZNO budu k dispozicii tie typ1 wb za symbolicku cenu a ze o tie typ2 tesla wb ze je vacsi zaujem a ze tam sa spytam ci vobec sa budu davat do ponuky. Nic viac nic menej..
Komentár
-
Zmaz tento svoj prispevok a zmiznu aj vsetky komentare k nemu. Problem solved.
https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...3498#post43498
-
Komentár