Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
    Ako to dopadlo s tym ciastocne vadnym clankom
    jux Posledne nemali ešte odpoveď z Kórei. Ale teraz idem na 120 tis prehliadku, tak by som chcel na to pritlačiť.

    Na Nordkappe sme mali mid-temp pásmo 0..15C tak to bolo celkom v pohode a nechodili sme veľmi pod 15%. Kombinácia studený aku, pod 10%, vysoký odber (kopec, diaľnica) sú v kombinácií zabiják. Problém je to v mrazoch na diaľnici 110-130 pri aku pod 10%. Ale už od 20% padajú percentá viditeľne rýchlejšie.

    V prílohe sú nejaké PDF s jazdami, kde to robilo problém. Najhorší je zásah BMS ak sa ten článok dostane na 2.5V... Je to konečná bez ohľadu na % aku (výkon motora sa obmedzí na 1-1.5kW).
    Pripojené súbory

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Si dost odvazny, no zrejme mas diagnostiku pocas jazdy stale spustenu, takze sa vies zariadit dopredu, keby hrozil problem.
      Drzim palce aby ti clanok, modul ci celu bateriu vymenili, tvoje merania su hodnotne a je skoda, ze ich nemozes robit v klude uplne bez kompromisu.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      jux V pohode. Obmedzuje to len v zime. Chcem to hlavne vyriešiť pre budúceho majiteľa, lebo čoskoro bude auto po záruke a stav sa každým rokom mierne zhoršuje. Technik čo bol so mnou na jazde, aby videl čo to robí povedal, že článok sa nemení, len celý blok (10-12ks). To značne predražuje výmenu, ak si to nemá byť vymenené v rámci záruky.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    eNiro sa drží. Po 120 tis km /26 mesiacoch stále kapacita na jazdu 65.8kWh (degradácia 1.1%).

    Tu je video. Je to dvoj test..

    1. Vybitie
    Do 1% - kvôli článku som musel opatrne ísť do 1%. 65.0kWh.
    Vypočet evdash pre 100-0% rozsah 65.8kWh.

    2 časť dobitie z 1-100%.. 69.3kWh išlo do aku. Tj. 69.3 nabitie vs 65 vybitie pre ten istý rozsah.
    Na aku sa stráca cca 6.6% (ionity).


    Komentár


    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Ľuboš, ten poškodený článok batérie sa nejako vyriešil, alebo sa nič zatiaľ neudialo?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba Posledne stále nemali odpoveď z Kórei. Teraz pôjdem na garančku, tak sa na to spýtam.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      Sú to darebaci. Susedovi na Kone začal opraskávat lak na nabíjacom porte a servis mu zamietol reklamáciu lebo mal na maske oderok od kamienka. Keď ale prišiel domov oderok umyl-bola to len zaschnútá muška. Takže také sú servisy na SK.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 693
    •   

    Vcera pri bicyklovani ma predbehlo faceliftove e-Niro v sivej farbe na PN prievozkach. Takze asi uz prve kusy tu prisli

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Vyšiel potom nový update.kia.com pre Niro 20 a 21 = 220623.. Doteraz tam bola stále tá verzia z 11.2.2022.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Štandardne o ničom :-) Pridali 3 typy pri hladani cesty Fastest / economic / prefered motorway. A grafika v sidebare pre voice commandy .. Skusal voice a vobec neislo nic. A pokrocile ako otvor okno nie su ani v zozname Este co pribudlo, ze zobrazi qr a what new, ale je to len tento oficialny zoznam
        https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/624

        Stale ostava winter mode, ziadny predohrev ako ma niro 2022. Navigacia, ziadne pokrocile planovanie dlhej trasy a nabijania, ani ukazovanie zostatku.
        Skoda ako vzdy =) Oni fakt ten 2020 model nechaju umriet v tomto stave...

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        mozno ta potesim, ale ev6 je na tom rovnako co sa tyka toho predohrevu:

        "As is well known, Hyundai has launched preheating of the battery pack on the 2023 edition of IONIQ 5. We know that many customers also want this functionality on the 2022 model, and we follow this up regularly with the factory. It is still the case that we have no new information to provide, other than that we know that technical testing is in progress, and that this is progressing. In other words, the status is still that it is expected to also come on the 2022 model"
        https://www.ioniqforum.com/threads/o...-3#post-517577

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        yesper EV6 je už iný level aj bez predohrevu. 70kW nabíjanie od 5°C aku, niro má 70kW od 25°C. Dosiahnúť aj v ľahkých mrazoch okolo 0C je večnosť.

      • yesper
        yesper komentoval
        Upraviť komentár
        To ano, myslel som rovnako co sa tyka sw updatu, ziadne zmeny. Ocenil by som konecne wireless aa/cp.

      • JurekH
        JurekH komentoval
        Upraviť komentár
        Na Niro 20 je tam aj 220713, ale netusim co sa zmenilo/opravilo

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        JurekH Mám ho dlhšie a nevidím rozdiel. Okrem toho čo je v what's new. Štandardne nič podstatné pre nás :-)
    • cetan
      Junior Member
      • Jun 2020
      • 28
      •      

      Mam za sebou servisnu prehliadku pri 45000km.
      Neviem aky je teraz stav s tym, ze kedy to maju menit, ale u mna sa pri 45000km ziadna vymena chladiacej kvapaliny baterie nekonala.
      Zaujimave je to, ze ma objednali o 2 tyzdne na riesenie zvolavacky na vymenu tej chladiacej kvapaliny.
      Servis stal 89€

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Chceš povedať, že Ti tú kvapalinu vymenia zdarma pri zvolávačke ?

        Akože priznali všetkým doteraz platiacim zákazníkom, že je to ich chyba - potreba výmeny a robia to gratis ? Lebo bola to len záležitosť eNira. Kona žiadnu výmenu nepotrebovala.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mám o 1000km 135tis kontrolu ... Uvidím, či bude tretia výmena

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        https://www.goingelectric.de/forum/v...9d67dd930ea252

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Vymenia zdarma v ramci zvolavacky

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        cetan To sa týka len nových aut a kvapaliny z továrne. Ja keď už mám 2x menenú tak nič :-)

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 tak to beriem tak, ze mi dali zlavu na prvu vymenu . Budem sa ich pytat, ako budu dalsie dalsie vymeny.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Dnes vyšiel nový update na Niro 2020 a pod. Vyzerá, že upratali EV screen podľa Ioniq 5
      https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999

      PS: Mám potom Niro v servise na výmene spodného krytu trakčnej baterky, zameranie vadného článku, a 135 tis km garančná. Dám vedieť viac, keď vrátia :-)

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	update.jpg
Videní:	837
Veľkosť:120,0 KB
ID:	88103

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Upgradol som. Screeny sú nové. V podstate je to takmer identické s Niro 23/EV6. Zmeny
        - zoznam nabiek zobrazuje stanice vrát online stavu, po rozkliknutí stojany (obsadené/offline). Konečne všetky stanice - tj aj murat 24kW DC PK aj LIDL modra. Nie len vyvolené Ionity a ZSE. Po 3 rokoch to vyzerá ako malo byť na začiatku :-) Ešte plánovanie trás a ukazovanie zostatkov. Snaď to nebude trvať ďalšie 2-3 roky
        - mapy (drag/zoom) vyzerajú byť svižnejšie

        Super, že to dorovnali na stav EV6/NIRO23. Čo je menej super, predohrev je asi na 2020-2021 pasé. Stále sa to volá Winter mode, kým Niro23 má v menu iný názov " precoditioning ". Aj napr. v nastavení klímy sú len 2 kvačky na auto defrost a auto dehumidify. Niro23/EV6 tam má myslím 5-6 rôznych možností.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Diagnostika e-Niro 2020 z 2100km tripu - Chorvátsko v novembri. Trip sa niesol v znamení...

      Nový most Peljesac, juh Punta d'Ostro, Nikola Tesla múzeum, Rimac Campus (to je teraz čisté stavenisko). Použili sme 50kW ELEN (kvôli cene, mali sme veľa času a slimák Niro) a Ionity Zadar (0.29e na ionity power balík).

      Dubrovník aj v novembri bol dosť bordel. 3x 50kW Elen. Prvé komplet zasypané ICE, druhé nefunkčné DC, tretie si taxikári premenili na parkovisko a je chránené na vstupe elektronicky spušťanou reťazou. Pustili nás po 5 min. cez východ a to sa museli taxíky poposúvať. Úzka cesta, takže autá na nami trúbili a každý týpek sa pri nás pristavil a kričal, že "There is taxi depot". My sme na nich hulákali "There is public EV charger" :-D
      Ak môžete, radšej potiahnite na letisko Dubrovnik (hrvatski telekom charging). Inak zlaté SR s UFC, prečo je dovolenková destinácia stále taký hnoj s nabkami

      Komentár


      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        Chcem sa spýtať... Na akú dobu sa uzatvára zmluva na "ionity power balík"? Je to jeden rok alebo to vie byť aj kratšie obdobie?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        tommik Na rok, fakturuje sa 13e/mes. Kratšia sa nedá, resp. je tam možnosť aj Ionity Access za 4.5e/mes. a potom nie je nabíjanie za 0.29 ale 0.52e/kwh. https://kiacharge.com/web/sk/kia-sk/tariffs

        Mne osobne vyhovuje platiť plný. 4+13 som stále lacnejšie ako paušály ZSE/GW, ktoré som mal predtým a zahraničie chodím iba po Ionity. S výnimkou PL/HR, kde tá infra ešte nie je akoby mala byť.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Ionity Power po 12 mesiacoch vyprsi? A da sa nasledne znovu aktivovat na tej istej zmluve? Lebo niekde som zachytil (myslim ze to bolo na kanale Akcelerace Electric), ze po 12 mesiacoch vyprsal balicek a dotycny ho uz dalej nepouziva a teraz plati vyssiu cenu. Mne bezi zatial iba 6. mesiac, tak by som rad vedel, co ma caka o pol roka

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        EV_Future Áno v novembri mi vypršalo. Hneď ďalší deň som to aktivoval na ďalší rok, cenu nezmenili (0.29e/kWh, 13e/mesačne paušál). Pri Ioniq5/EV6 boli/sú ešte vyššie extra bonusy, zadarmo kWh, odpustený paušál a pod. Tak asi len tie "výhody" im prestali platiť.

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Vďaka. Tajne som dúfal, že by šlo aj len trebárs na mesiac v rámci cesty na/z dovolenky. Inak v PL sa mi najviac osvedčil Orlen so 100kW DC, ktoré má priamo na čerpačkách a teda nie je problém so servisom počas nabíjania
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Pár postrehov majiteľa Niro2020 ku novému Niro 2023 :-). Zareagujem na Milanové video
      https://teslaclub.sk/node/62730?p=88451#post88451

      Čo sa mi páčilo
      • Kompaktný rozmer voči EV6 (kratšie, ale hlavne užšie) a pod mi vyhovuje.
      • Dizajn, by som si vedel zvyknuť. Aj keď ten predok - linky, svetlomety mi moc napasujú. Také soulové,
      • Interiér je v štýle EV6 a iných nových Kia áut. Veľké plus. Len použité displeje sú menšie, 10.25" namiesto 12".
      • Tlačidlá, tempomat na ľavej ruke. Veľmi fajn na jazdenie 1 rukou pomocou asistentov.
      • USB-C v sedadlách pre zadných pasažierov
      • HBA, automatické prepínanie diaľkových - staré Niro2020 neskoro vypínalo. Bolo nepoužiteľné. Škoda, že je tu absencia matrix. Zas dôvod pre e-Gmp.
      • 3kW zásuvka je veľký benefit
      • Veľký priestor pod kufrom, ale za cenu, že tam už nie je možnosť dať rezervu.
      • Ipedal, trochu lepšie asistenty.
      • Predohrev AKU alá nový update I5/EV6, resp. Tesla
      • Kompatibilné s Comma.AI Openpilot. Cez red-panda (CAN-FD), ale to je aj e-GMP.
      • Dá sa zapnúť zájazdy zadná kamera
      • Nabíjanie vpredu (pre kompakty naj umiestnenie)
      Čo nepáčilo
      • Absencia Matrixov mi dosť vadí.
      • Priestor v dverách max na 0.5L flašku. Pri 0.7 bolo treba trochu odtiahnúť plast a narvať to tam.
      • Ambientné má staré Platinum lepšie (tu v gold je len malý pásik pred spolujazdcom. Nič to nepodsvieti).
      • Podsvietenie dverí/nožného priestoru zas nie je. Treba príplatkovo (kufor/dvere/nohy) v 2020 ma stálo cca 600 eur (práca/diely)
      • Kefka kamery na stierač už je pasé, zadná kamera sa špiní tým že je dole. Ale toto je problém takmer všetkých áut (TMY/EV6 atď). Mimo MEB, kde je vyklápacia pod znakom.
      • Nevypínateľný VESS - to už je dnes štandard (škoda)
      • Menší aku voči EV6. EV6 RWD ďalej zájde
      • LKAS - posun minimálny. Na diaľnici pri preradení, chytal pruhy až keď vychádzal von z preradeného pruhu do zvodidiel.
      • Plánovanie trás, rozplánovanie nabíjačiek, ukazovanie zostatku dojazdu - štandardne žiadne. Dúfam, že to už Kia dorieši aj v eGMP. Zaostáva to voči všetkým značkám.
      • Aktivácia predohrevu je tak trochu nemotorná - treba vybrať nabku, hlavne pre nabky stovky km mimo treba tým pádom vybrať adresu, potom hľadať nabky, v okolí cieľa... Pri preplánovaní zas tento rituál.
      • Zadná časť aku pod podvozkom príde taká nedorobená.
      Faily
      • Chýba SOC na displeji. Zas len paličky :-(. Pritom I5/EV6 má normálne aj percentá. Pri fullscreen AA/Carplay tak vodič nevidí dojazd.
      • V porovnaní so starým Niro 2020 veľmi malý posun vpred. Čo keď si zoberieme, že je technológia stará 5 rokov (Kona 2018)
      • Nabíjacia krivka v optimál teplotách je dokonca mierne horšia ako v Nire. Kvôli CATL ? BA-KE-BA spraví staré Niro aj s coldgate rovnako rýchlo.
        Na dnešnú dobu, kedy všetky autá idú cez 100kW je to zlé. Resp. v porovnaní s eGMP je to úplne zlé, ostali zachované hranice BMS takmer ako v starom.
        Kým EV6 od 5°C baterky tam rve 70kW, tak tu treba mať 20-25°C
      • Stále nezmyselné používanie LTR: Ale to platí aj pre EV6. Tj. vyjdeme z KE, auto v zime vyhádže teplo cez LTR von a predohrev potom minie zbytočne ~4kWh na dohriatie na potrebné teploty pred nabkou.
      • Cena je úplne mimo. Akoby sa zabudlo na konkurenciu a Niro je technicky kilometer za eGMP, cenovka by mala byť podstatne nižšie.
      Pripojené súbory
      Naposledy upravené nick81; 27-12-2022, 21:44.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        diky Lubos za doplnenie. Som rad, ze si sa zucastnil testu a mohli sme to aj takto porovnat. Este som zvedavy, co ludia povedia na to druhe video, co mam nachystane

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 To skôr ja dík. Môcť byť v aute 800km a viac je na nezaplatenie. A ešte v zime :-) Všetky neduhy auta vtedy vyskočia (plánovanie, coldgaty, UX,.. ). Tiež som zvedavý na to porovnávacie video v tvojom podaní.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Niro2023: Analyzujem dáta z tripu BA-KE-BA. Toto bol najlepší graf s predohrevom pred nabíjaním, aký sme mali. Oproti Niro2020 sa zmenilo to, že znížili minimálnu teplotu aku pre plný výkon z 25 na 20°C, inak to potom tiež coldgatuje. V porovnaní minuloročné e-GMP má pri 5°C ~70kW a pri 15°C už ide cez 150kw.

      Podľa Bjornových videí som tam naniesol jeho merania https://www.youtube.com/watch?v=CO8U1Sdf1EQ.
      To je tým modrým. Vôbec nevidím nejakú logiku prečo nám to tak skákalo a napriek predohrevu sme nemali normálny graf.
      Teploty aku boli podobné/optimálne. Akurát vonku sme mali 6.5 kým Bjorn okolo 13°C.

      V jeho videu má inak porovnanie Niro23 vs starý Soul 64. Soul tam sice nezačal úplne optimálne.
      Ale aj tak je Niro23 v plus počas nabíjania o cca 5% SoC, pri 82% iba 1.5%

      Dá sa teda povedať, že od Kona2018/Niro19 sa po 5 rokoch rýchlosť nabíjania nijako extra nezlepšila.
      V porovnaní s konkurenciou, ktorá sa už drží v 10-80% s časmi okolo 30-35 min bude mať s cca 50 min ťažkú pozíciu.
      A s e-GMP, ktoré je dnes na 18-22 min už absolútne. Akurát tá cena 45-51 (Gold/Platinum) tis je absolútne mimo.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	niro23.jpg
Videní:	679
Veľkosť:93,1 KB
ID:	88485

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Tak tu priznavas, ze za 5 rokov to nabíjanie vobec nezlepsili a v teme o Tesle Model Y tvrdis aka je to teraz super kara

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Nové Kia e-Niro sa z môjho pohľadu nikam výrazne nepohlo (napriek pridanému predohrevu). Hocijaké iné auto je tej cene dnes lepšia voľba. Tie nabíjajú 30-35 min. Nové Niro je stále na pôvodných okolo 50 min. A to je dnes už fakt dosť.

        V téme "Skúsenosti s Tesla Model Y" netvrdím, že e-Niro je super kára na dnešnú dobu. To si tam Miro prekrútil.
        Reč bola o Kia EV6 :-)

        - nabíjanie 240kW, teraz s pridaným predohrevom sú konečne aj teraz v zime časy na sľubovaných cca 20 min (10-80%).
        - možnosť matrix
        - efektivita RWD je zhodná s eNiro, dojazd je vďaka 77kWh podstatne vyšší. Áno TM3/Y má lepšie, pre moje požiadavky dostatočný.
        - podpora Comma.AI - asistenti v EV6 nie sú najhoršie, ale C3 dáva o triedy iný level.

        V téme TMY som písal o tom skúsenosti v slabej hmle s AP/FSD s tým ako odobrali radar.
        Nechcel som robiť žiadny flame a zasierať diskusiu TMY s inými autami. V jednom pod-komentári som len spomenul, že preferujem ako voľbu skôr EV6 a už sa tam do mňa zas pustili.

        EV6 tiež nie je dokonalé a liek pre všetkých. Ja tu na fóre svoje nové auto nebudem s nikým "konzultovať". Mám už dosť skúsenosti s rôznymi značkami.
        Tieto precikávania čo je lepšie by už raz mohli skončiť. Každý má predsa iné preferencie.

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 matrix led na ev6 som zachytil v niektorej z reportáži že nie sú bohviečo. Aspoň mi nie je ľúto že ich nemám. Tie základné ledky sú ale dosť chabé a teda s bixenonmi som bol oveľa spokojnejší. Chýbajúce predné hmlovky radšej ani nespominam. Toľko k ev6. Je to fajn auto, no k dokonalosti mu ešte čosi chýba.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        PistaTT V EV6 s Matrixami sme išli pred rokom okolo SR 1100km v zime, resp. auto som mal na týždňový test. Tú istú trasu aj s inými autami, vrátane Mercedes EQS580, Enyaq Sportline.
        - EQS malo 1,3mil px natáčacie svetlomety. Okrem toho, že vykrajoval autá úplne dokonale, na kopcovitých kľukatých okreskách ZV-KE nestíhalo vertikálne natáčať svetlomet a pomerne veľa krát nás vyblikali (do 10x). Podobne, trochu lepšie Enyaq s matrix.
        - EV6 ani raz neblikol nikto. Síce bolo rozlíšenie len myslím 8x2 segmentov, ale bolo to dostatočné. Určite lepšie ako obyčajné LED a spomedzi matrixov fungovali aspoň spoľahlivo všade. Ioniq6 má mať nové matrixy s viac segmentami.

        Každé auto má svoje muchy, aj EV6. Mám s výberom ešte rok čas, možno vyjde iné eGMP ktoré uprednostním, alebo počkám na modelový rad 2024, príp. aj Tesla možno ešte snáď prekvapí.
        Naposledy upravené nick81; 31-12-2022, 23:12.
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Baterkové úvahy pre nové eNiro 2023. To, že dostalo CATL už bolo spomínané viac krát.
      Tu https://www.electrive.com/2022/06/22...atl-batteries/ sa povráva, že Kia uprednostnila čínsky CATL voči LGChem a SK On (SK Innovation) kvôli nižšej cene.

      Nový aku mal dostať vyššiu kapacitu zo 64 na 64.8kWh. Čo je ale mylné, lebo Niro2020/2021 malo nové dostupnú 66.3-66.6kWh (NCM811 malo byť nasadené na modeloch 2020 a vyššie).
      V tom článku vyššie píšu, LGChem a SK On používajú NCM811 kým CATL používa staršie technológie. Ale tu je, že CATL ešte koncom roka 2019 uviedol NCM811 https://pushevs.com/2019/03/30/catl-...battery-cells/ S tým, že prvá verzia mala anódu s grafitom a druhá malá dostať grafit mixnutý s kremíkom na zvýšenie kapacity.

      Ak budete mať niekto k dispo Niro2023, mohli by sme tam na novom zmerať dostupnú kapacitu 100-0% cez evdash / napätia / stav článkov, nech sa to objasní. :-)

      EV6 má SK On. Ale napr. Ford F-150 malo dostať už ďalšiu generáciu NCM9½½. Je dosť možné, že je to už nasadené práve aj v Ioniq5/EV6. A nechceli mrhať 9½½ na Niro.

      Ale, ak je CATL lacnejšie... cena nového Nira to nejako nezohľadňuje :-)

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 853
        •   

        Dalsie trefne video o Nire aj s mojou asistenciou pri technike a podvozku.
         

        Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Kia mi vymenila celý modul, kde bol ten vadný článok. Keď si zvykne, premeriam ako sa drží na spodu pri 0% SoC a spravíme pre ostatných info video/článok o tomto type "vadnosti" a ako prebiehala reklamácia.

        19 článkov, takže bol to blok, ktorý je pod zadnými sedačkami. Tam sú priečne 2x19 nad sebou. A potom pod podlahou sú pozdĺžne 3x20 čl.

        Sila inak, že Niro má 5 modulov a EV6 už 32. Čo určite aspoň po záruke bude lacnejšie na výmenu.
        Ak by tie moduly Nira neboli tak drahé, tak si zaplatím rovno. Tie merania, "dokazovanie" tiež neboli zadarmo.
        Zvážte si aj toto, keď kupujete staré auto. A starý soul myslím, tam sa mení jedine celý pack.


        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:344,9 KB ID:	90119

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	kona-electric-battery-illustration.jpg Videní:	0 Veľkosť:86,5 KB ID:	90120

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Myslis Soul od 2020? akt.generacia? Tam je ina baterka ako niro/kona?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Staré malo-baterkáče (Kia Soul EV 30kWh, 2017-19), ale nemám to potvrdené ofiko. Len z počutia čo menili, tak vždy celý pack.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 pokiaľ si ty musel dokazovat kedže to oni neboli schopní spravit, dôkazy ich potom presvečili, tak si nechaj celé náklady preplatit.. to rieš právnou cestou, ak máš komunikáciu uloženú to postačí...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino Ja som rad, ze mi ten modul vymenili. Ako som uz viac krat pisal. Ten clanok si vo vacsom rozsahu drzi krok, ta "vadnost" sa chova velmi specificky a prejavuje sa len za okrajovych podmienok (studeny aku a vysoke vykony). Osveta pre ludi bude, a Kia som vdacny ze mi vyhoveli.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          nick81, chápem...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Po 2-3 dnoch sa napatia noveho modulu uplne zrovnali so zvyskom.
          Naposledy upravené nick81; 06-03-2023, 09:28.
      • KENNY
        Junior Member
        • Jul 2015
        • 12
        •   

        Chybný článok sa nachádzal takmer isto v module, ktorý je pod zadnými sedadlami v zapojení 19S3P. Článok voláme tri paralelne zapojené Li-ion samostatné aku, ktoré sa zobrazujú pod jednou napäťovou hodnotou. Mal by tam byť SK innovation 3,70V 60Ah, ale tieto packy majú aj LG-Chem 3,65V 60Ah) Keď, že batéria v ENIRO je zapojená v poradí prvý blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) pod miestom vodiča s presahom pod nohy pasažiera za ním. Druhý blok 19S3P (spolu 57ks aku tzv. dva boxy 10S3P a 9S3P) je dole pod zadnými sedadlami. Tretí blok s chybným článkom v zapojení 19S3P tak isto (spolu 57ks aku tzv. dva boxy 10S3P a 9S3P) je ale hore pod zadnými sedadlami. Štvrtý blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) pod miestom vodičového spolujazdca vedľa vodiča s presahom pod nohy pasažiera za ním. A posledný piaty blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) je presne v medzi vodičom a jeho spolujazdcom presne v strede vozidla s presahom pod nohy pasažiera za nimi sediaceho vzadu v strede. Parametre článku SK Innovation 3,7V/60Ah, maximálne napätie 4,25V, minimálne napätie​ 2,75V ​, ​bežné nabíjanie a vybíjanie 60A, maximálne kontinuálne vybíjanie 120A pulzne 300A, maximálne kontinuálne nabíjanie 60A pri životnosti 2000 cyklov. Parametre sú podľa verejne dostupných zdrojov.

        Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Toto je KIA NIRO EV 2023 od kolegu z Bulharska. Car scanner im píše dostupnú kapacitu iba 60.94 kWh. Žiadnych 64kWh :/.

        Majitelia tohto modelu, ak by ste chceli vedieť koľko máte reálne na jazdu,
        môžem vám to zdarma presne zmerať v teste cez evDash. Ponuka platí aj pre predajne Kia :-)

        PS: Včera som chcel zmerať moje Kia e-NIRO 20 po vymenenom module a nevedel som ho nabiť na 100% po 2-2.5 hod z cca 50%.
        Od 95% iba 2kW... Zjavne ten nový modul to spôsobuje. Ešte sa aklimatizuje
        staré články mali 4.16 a na novom 4.10-4.12V. Tak nabudúce musím vyhradiť viac času..

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	866df203-9f8c-49af-8792-23cec6c7c303.jpg Videní:	0 Veľkosť:64,3 KB ID:	90331
        Naposledy upravené nick81; 19-03-2023, 09:42.

        Komentár


        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Môže byť, že v prípade Kony mi Car scanner neponuká hodnotu "Remaining battery"?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Áno, môže byť. Staré Kona/Niro, nepočíta BMS túto hodnotu.

          Niro23 má jednotky niektoré už kompatibilné s eGMP. Keď sme testovali s Milanom EV6 a NIRO 23 do KE. EvDash pre NIRO23 musel byť prepnutý na EV6 komunikaciu, inak to nečítalo časť vecí.
          Naposledy upravené nick81; 19-03-2023, 11:27.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Test kapacity 100-0 po 146500km a výmene modulu (19 článkov).

        Dosť výrazný prepad oproti 120tis meraniu. Vyzerá to, že BMS nevie nový modul zatiaľ nabiť na viac ako 4.10V. Ostané majú 4.16V pri 100%

        Komentár

        Pracuje...
        X