Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ICE666SVK
    Senior Member
    • Jul 2014
    • 1997

     

    Komentár

    • cetan
      Junior Member
      • Jun 2020
      • 28
      •      

      Na nemeckom a francuzskom fore pisu ze pravdepodobne 8.11.21 spustia update.kia.com aj pre europu.. uz to vraj aj chvilu slo. Asi to testovali

      Komentár


      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak to vyzera ze info bolo nespravne.. uvidime ci to bude aspon november

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Tak je to tu
        https://update.kia.com/EU/E1/Main

        coskoro ...
        Naposledy upravené cetan; 09-11-2021, 11:13.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Oooo, už dokázali v Európe priniesť to čo v USA majú dávno - že si ľudia sťahujú mapy z webu. Ale iné automobilky to už majú OTA, žiadne USB kľúče, žiadne SD karty, proste si to stiahne auto.

        V cenníku Ioniq5 mali už OTA (bohužiaľ len na tri roky skrátili - ani počas celej záruky už nie):
        Mapové podklady integrovanej navigácie, systém vzdialenej správy vozidla Bluelink, služby Live Services a aktualizácia mapových podkladov vzduchom (OTA) počas prvých troch rokov zdarma

        Kia píše o bezplatnosti s poplatkom (OTA tam neprišlo aj keď je to to isté auto ako I5):
        7-ročná aktualizácia máp
        Súčasťou je bezplatná aktualizácia máp raz do roka počas nasledujúcich 6 rokov pre všetky nové vozidlá so zabudovanou originálnou navigáciou.*
        * Za vykonanie aktualizácie môže byť účtovaný servisný poplatok.

        Na to, že je to v tomto roku uvedený model, nič moc.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Ja som updatoval tento rok v servise 4x a nič neúčtovali. Osobne mi je jedno či OTA alebo ručne USB updater. Obe odhľačia servis a mne skrátia čakanie u nich.

        Ak tam neprídu updaty pre BEV to aj tak nie je nutné. Infotainment je vyladený a nemá nejaké výrazne bugy. A zas ak Hyundai/Kia dostane plánovač trás a predhrev, nič iné potom nebude treba.

        Zmysel OTA má pri VW, v Hyundai/Kia/Tesla mi to príde dosť vlažné, keď sa podstatné veci aj tak neriešia, alebo sa updatmi kazia funkčné veci.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        S tou Teslou si to teda zabil. Už na nu konečne začni šetriť nech ti duša prezrie. Pozri Miro aky s nim spravilo obrat.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Nemyslel som to v zlom, len tam nevidím prínos v OTA. Autopilot stagnuje dlhodobo na mieste. Jeho použiteľnosť aj na rušnej diaľnici je zlá. Navyše stále phantom braking:/, alebo detekuje objekty mimo cesty a prudko na ne brzdí. Tých vecí je tam viac - navigácia v móde follow track nezobrazuje dojazdové percentá. Ako debil si stále musí človek prepínať pohľad na celý track a späť. Niekde zastavím, vypnutie svetiel na 3 kliky. Vision based stierače tiež nefungujú ako by mali. Nemožnosť vypnúť predhrev baterky pri diaľkovom rozmrazení... Ak mám prácu 5 km od domu, prečo mám vyhodiť X% na vykurovanie baterky, keď chcem iba rozmraziť interiér (0.6-1kWh). To isté to prekurovanie baterky na XX celzia na 50kW stojane, kde stačí baterke hodne nižšia teplota.

        Ale nechajme to tak, nemám chutť sa s nikým hádať a sme v Niro vlákne. Pre mňa sú to dosť zásadné a elementárne veci, ktoré by mali fungovať. Ak to vám vyhovuje je to OK. VW ide nenormálne s požiadavkami od používateľov. Prešiel rok, plánovač, najbližšie predohrev baterky, a ten ešte idú vylepšovať. Pekne sú rozbehnutí.
        Naposledy upravené nick81; 10-11-2021, 07:36.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Tesla ma nejake veci, ktore by som ja navrhoval vylepsit co sa tyka software ale to co pises prameni z nepochopenia celeho systemu a tvojich navykov na Kiu. Tiez mi dlhsie trvalo par dni az som si zvykol na ovladanie a aj jednoduchym citanim manualu zistujem tolko shortcut-ov na ovladani, ze to zacina davat vacsi a vacsi komfort. Ja som napr. v Kone prednostne pouzival vstavany infotainment na vsetko (je otravne stale pripajat mobil) a Tesla je nieco ine. Za tu jednu jazdu si nemal moznost spoznat a vzit sa s logikou Tesly.
        Staci presadnut z Tesly do Kony a hned pozeram, kolko veci a informacii tam chyba. Ja som nikdy nemal vyhradu na ovladanie, bal som sa len kvality a servisu a to sa s prichodom cinskych velmi zmenilo. Ked dali updaty na 2021, uz som bol rozhodnuty, len som cakal na vyhodny cas. A ten som utrafil, teraz je Trojka zasa menej cenovo vyhodna ako bola v tom auguste, ked som ju po sklamani z novej generacie I5/EV6 objednal.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 aj na ten vyhrev baterky sa zle pozeras. To nie je zbytocny vyhrev ale zvysovanie kapacity baterky. Bateria sa prekuri a nasledne Octovalve z nej vykuruje interier - berie naakumulovane teplo (doslova) namiesto kWh z baterky a tym padom minie menej kWh. Preto predkurenie baterie bariem ako pridanie dalsej kapacitý ktoru ine auta beru priamo z akumulatora vo forme elektriny, Tesla si to berie vo forme tepla.

        A rozmyslam, aky problem si mal so svetlami. Mam ich na auto ako v Kone a odvtedy som nic neklikal, nerobil, ved je to presne ako u Korejcov. Same sa spusti denne svietenie, same sa spustia stretavacky ked svetelny senzor vyhodnoti a po prepnuti dialkovych na automatiku packou pod volantom sa same prepinaju a zasa clovek nic nerobi - coje ine ako sme zvyknuti s Hyundai / Kia ?
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 10-11-2021, 12:40.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Na rozmrazenie auta sa pozerám, že chcem rozmraziť auto a rozniesť deti do školok a ísť pár km do práce. Je zbytočné ohrievať stovky kg baterky. Na pár km, keď vykúrenie/rozmrazenie vezme do kilowattu. Mňa v paneláku by bol killer, 10 rozmrazení a môžem ísť nabíjať.

        Ok ideme offtopic. Vyjadril som len svoj názor, že Tesla, Hyundai/Kia cez tie OTA stále nič zásadné aj tak nedávajú. Je to môj názor, nechajte ma tak

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        @Nick 81 tak ty máš asi šťastie na vydarený kus infotainmentu, ja odkedy mam auto ešte ani jeden Update nebol bez chýb. Od neschopnosti nájsť najbližšiu resp. akúkoľvek blízku nabíjačku až po neschopnosť zapamätať si predvoľby rádiostaníc. No a po poslednom update zo septembra sa stratila akákoľvek možnosť uložiť stanice do predvolieb.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Doplním jednu tiež na Kone:
        Uložiť Oblúbené telefónne čísla do "Favorities" tiež nemožné - nedá sa pridať. Nefunguje ani na starom ani na novom širokouhlom v Kone - servis bezradný, je to chyba software, čakať pol roka alebo viac na update.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      Zmysel OTA má pri VW, v Hyundai/Kia/Tesla mi to príde dosť vlažné, keď sa podstatné veci aj tak neriešia, alebo sa updatmi kazia funkčné veci.


      nick81... Velmi si ta vazim, pre tvoju odbornost, pracovitost a kolko enegie venujes vylepsovaniu svojho auta a testovaniu, cim jednoznacne pomahas rozvoju elektromobility.
      No napisat, ze OTA upgrady u tesly su "vlazne" "neriesia" a "kazia" ....je skutocne uz mimo misu.
      Za tych viac ako 5 rokov co ju mam som dostal do X-ky cca kazdy mesiac update, z ktorych kazdy priniesol nejake zlepsenie, ci funkcionalitu navyse, ktoru majitelia ziadali.
      Za tych 5 rokov je to uz z titulu ovladania a infotainmentu uz uplne ine auto ako ked bolo kupene.
      Samozrejme prichadzali aj updaty, co riesili bugy, ktore ako urcite vies, ze sa vzdy v softveri vyskytnu.
      Tiez len nejake viacere security doplnky- medzi nimi napriklad pridana dalsia moznost autorizacie PIN-om.
      Ekosystem tesly je taky, ako ho vyrobca vymyslel a majitelom tesiel vyhovuje.
      Co konkretne podla teba tesla neriesi a kazi updatmi.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Pardon, nechcel som Tesly nijako dotknut. Popisal som vyssie. ... Napr. si zoberme ten Autopilot. Som teraz vo Finsku, mam za sebou 2000 km. Openpilot vedie auto stale sam, nemusim nic vypinat / zapinat. Okrem mojich zasahov - krizovatky, kruhace, alebo chcem nieco obehnut co su tak za celu cestu 1-2% pripadov, stale drzi spolahlivo stopu. A to cely vecer husto snezilo a noc vydalne lialo. Vystriedali sa tu vsetly typy ciest, pocasi, stavby na ceste, pruhy, nepruhy, kombinacie noc, lejak... Auto ani raz necuklo, ziadna chyba ani zlyhanie. Neviem si predstavit ist toto na Tesle.
        Ano Tesla ma super veci ako SCH atd. Ale co som skusal TM3 pre 1.5 rokom a teraz TMY elementarne veci co tam nechodili, stale robia problemy. Je fajn ze vylepsuju OTA ine veci. Ale najskor by malo chodit riadenie na jednotku.

        Tesla by sa mala zamerat v prvom rade na tieto zakladne veci. Som vyvojar, takze beriem toto z mojho pohladu vyvojara a len to co poznam TM3/TMY. Neberte to osobne.. Nemam odzitych x rokov s TMS ani TMX. Len tu TM3 ako vyrazili dazdovy senzor, radary, stale to nefunguje spolahlivo. Ten koncept beztlacitkoveho auta je super. Ale treba tam veci lepsie dotiahnut, aby boli spolahlive.

        Ale na to som nenarazal. Subjektivne sa mi zda, ze VW ma teraz najlepsie tempo OTA a plnenia priani pouzivatelov. Tesla v plneni zelani uzivatelov dlhodobo stagnuje.
        Naposledy upravené nick81; 10-11-2021, 09:29.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Kedze som mal 5 rokov korejcov a samozrejme aj aktualne verzie infotainmentu a teraz mam Teslu, tak viem porovnat co som bol zvyknuty a co je horsie a co je lepsie. A myslim, ze Tesle krivdis co sa tyka ovladania. Porovnavas OpenPilot a Tesla autopilot - ale priznajme si, presiel OpenPilot nejakou regulaciou, je pod drobnohladom uradov ? OpenPilot je geekovsky vylepsenie, ktore si si do auta kupil bez zaruky a ze moze ist tak daleko ako ide, je mozno aj vdaka tomu, ze si to ziadny uradnik nevsimol. Ale si jeden z tisicov, co to v aute ma, takze neda sa porovnavat funkcionalita korejskych aut s tym, lebo 99% ludi v aute zoadne OpenPilot nema.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        AD.1 Infotainment: No korejci a infotainment je kapitola sama o sebe, nic tam neni. K&H si spravili prieskum a vyslo im ze ich zakaznici chcu stale fyzicke tlacidla a tak ich aj robia. V tom uzasnom infotainmente vlastne nic neni, okrem potrebnych % v baterke alebo teda cele EV menu je fajn. Zvysok shit. o grafike a GUI sa ani nebavme alebo o kvalite displeja. Tesla je vyrazne dalej. A ako som Mira navnimal na ovladanie vsetkeho cez displej su skratky, vsetko sa da.

        Ad.2 Openpilot: dokial to nebude friendly2use- zapajanie pridavnych modulov do OBD, vyslahanie 12V baterky, tahanie 12V kablikov po rozobrati pol auta a moznosti rovnako samo sa vypnut s napajania 12V tak sa to masovo nerozsiri nikdy. Ved pritom musim stravit hodiny aby som to rozbehal.

        Btw.: eNiro je vynikajuce auto z pohladu baterie a vydrze aj z pohladu dojazdu a funkcnosti ako rodinne auto. rychlost nabijania v zime, infotainment su vsak naprd. Ale z druhej ruky sa bude predavat velmi dobre. Cena priazniva, degradacia velmi nizka. Ako startovacie EV za dobru cenu ideal.

        Pre mna je auto o pocite, nie o logike. z logiky som kupil eNiro pretoze to fakt vychadzalo najlepsie a hadajte co, po 2 rokoch pojde z domu. :-) po 2 rokoch jeTM3, povodne SR+, vyrazne ine auto s kopec vylepseniami a preto ak vsetko pojde dobre tak ho kupim a budem ho mat dlhe roky.
        Naposledy upravené mozeg; 10-11-2021, 13:50.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko OP dodržiava striktne NTSHA regulácie. Nebavíme sa tu o držaní volantu vs sledovanie očí, to akceptujem. Ale algoritmus na udržanie v pruhu. Ktorý im funguje dobre na značených, akurát ho mohli za ten čas vylepšiť. Takisto na okreskách auto brzdí neskoro v zákrute, phantom braky na objekty mimo cesty a pod.. .

        Nespravili nič pre zvýšenie bezpečnosti v tomto smere. Nejde tu o merania vtáka AP s OP. Len o posun starśia TM3 vs nová, lepšiu bezpečnosť. A v tej súvislosti som si dovolil povedať, že Tesla cez ich OTA nerieši čo primárne má. Odkedy to sledujem (cca 2 roky).

        To je všetko. Opakujem, je to len môj názor. Som kóder, rád testujem rôzne systémy, zaujíma ma posun v ohľade komfortu a hlavne bezpečnosti. To, že nesúhlasíte je ok.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg ono pri novych korejcoch vlastne nechali to iste vsetko co bolo aj predtym, len dali dva rovnake displaje namiesto jednoho velkeho a jedneho maleho. Ale take zakladne veci ako predikcia baterie, navrhovanie nabijaciek - co som si robil predtym manualne ale teraz ked vidim, ze sa to da a velmi presne, naozaj. I to uz u korejcov chyba. vW to nemal najprv, mal infotainment nedokonceny, niektore volby pisali hlasku, ze bude neskor a hla co maju po roku. Hyundai do Europy dava to co maju davno v USA (napr. apka roky po Amerike) ale nic nove nerobia. Urobili vacsiu a konfortnejsiu verziu auta ale co sa tyka vylepseni inych, to nechali ako bolo. A to ma na tom hnevalo, este aj tu efektivitu najlepsiu medzi EV stratili a I5 zral viac ako ID.4.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Veď ja tu nepromujem Hyundai Kia. Len som povedal, že pri VW tie OTA zmysel majú na to ako sú rozbehnutí s novinkami v SW a pri Hyundai/Kia/Tesla veľmi nie. Lebo sa mi zdá, že tam aj Tesla stagnuje s vylepšovaním riadenia, a už bol oheň na streche že som si dovolil spomenuť Teslu.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 ako mozes napisat, ze Tesla stagnuje s vylepsenim riadenia, ked v US kompletne prechadza na Vision Stack. Ano, docasny vysledko je to, ze povodna verzia autopilota stagnuje, pretoze Tesla sa uz sustreduje len na Vision riesenie. V US sa uz auta dodavaju bez radaru. Dnes mame verziu 10.4 a caka sa, ze v 11 sa spoji vision stack aj do Navigation on Autopilot (=pre dialnice). Kratka ukazka co dokaze City Street Driving:

        https://twitter.com/WholeMarsBlog/st...83405356224512

        v jeho profile ma vela videii, dnesne napr. https://www.youtube.com/watch?v=0-wbkpv6JcU

        Problem s phantom braking je prave v radare, kedy SW nevie spravne vyhodnotit ci ma pravdu radar alebo Vision. Vo vision verzii uz phantom braking nenastava a to je potvrdene viacerymi ludmi.

        Co sa tyka ohrevu tej baterie, nie som si isty ako to funguje, pretoze ked dochadzam zo SC do BA a na dialnici ides v podstate konstantne, tak teraz v zime ani na zjazde z obchvatu nemam ziadny velky regen. Keby to kurilo do baterie ako blaznive, tak by som regen mal mat. Ale ano, urcite v nejakej forme bateriu zohrieva, ale nemyslim si, ze to je nieco sialene.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff Tak uz len aby to nasadili. Neprezivajte to tak vsetci prosim. Nemam Teslu, obcas sa v nej veziem, tak som nadobudol pocit ze sa ten SW po tejto strane velmi nehybe (po tych 2r to neopravili). Je to cisto moj subjektivny nazor.

        Prva vec je phantom, druha, ze nam prudko 2x behom jazdy brzdilo na auto za krajnicou. Ale tak snad to fixnu. Pre sofera je to dost neprijemne, ked ma za sebou auta.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 - s tým phantom braking si práve úplne vedľa ak kritizuješ, že to Tesla nerieši. Práve naopak. Pred 2 rokmi keď som mal novu TM3 to bolo fakt na hovno a auto to robilo tak 1x za hodinu. Teraz som to už možno mesiac nezažil.
        Hovorím ti, šetri na Teslu. Aj tak u nej skončíš

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Nevylučujem to.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Phantom Braking ma zjavne white list objektov, teraz ako spravili krizovatku Triblavina a pribudli tam nove znacenia tak moja stara S85D tam kazdy den jemne pribrzdi, asi musi chvilu trvat kym posle data a pribudne to na whitelist. Cize ano, tam kde jazdi malo Tesiel sa moze diat to, ze nastava phantom braking. Ako som ale pisal, riesi to prechod na Vision system.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ten konkretny pripad s S85D asi nebude phantom braking. Ja som phantom braking s Skom nikdy nezazil. To je "zvysok" dat z mapovych podkladov, kde auto si ulozilo, ze tam bolo obmedzenie rychlosti a ked uz tam nie je aj tak tak hodi mensiu rychlost a snazi sa spomalit.
        Netusim, aku maju tie data latenciu ale vidim to obcas v usekoch "byvalych"obmedzeni.
    • Catchcash
      Member
      • Dec 2019
      • 170
      •   

      Pôvodne zverejnené od nick81
      je kopec ľudí, ktorí majú iné požiadavky ako ja, bude to pre nich ideálne auto.
      Na toto bohuzial velmi vela ludi zabuda ze sme rozni a nie kazdy potrebuje presne to co ja.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        Pani, najlepsie by bolo, keby ste kazdy vymazali svoje problematicke prispevky a nepokracovali v takomto a podobnom tone, skodi to.

        Komentár

        • cetan
          Junior Member
          • Jun 2020
          • 28
          •      

          Vyzera ze uz ide download
          https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Máš tam aj v SK verziu https://update.kia.com/EU/SK/Main.
            Naposledy upravené nick81; 16-11-2021, 10:08.

          • JurekH
            JurekH komentoval
            Upraviť komentár
            Vyskusal to niekto instalovat? Jeden sved nenasiel v zozname MY21, tak skusil MY22 a pisal, ze vsetko ide perfektne, akurat mu nefunguje kurenie/klima :-)

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            JurekH Ja, ráno na MY20. Všetko ide v pohode. Máš tam aj inú možnosť, zadať číslo SW bez výberu auto a najde jeho novšiu verziu.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Krátky report z minulého týždňa. Vyskúšal som si homeoffice s Nirom na cestách (Fínsko). Chcel som vedieť, aké bude túlanie / "stanovanie" s autom a popritom budem stíhať pracovať do práce. Veľmi zaujímavá skúsenosť premeniť si auto na pojazdný byt. Hlavne v zime, kedy prakticky nepretržite robí 7 dní tepelný štít. Konečne prvý trip bez naháňania a s dostatkom času na oddych.

          Auto prešlo 4706 km s priemerkou 17,6kWh (vrátanie kúrenia, keď sa spalo v aute bez nabíjania). ABRP LiveData som teraz nasadil na celú trasu, zostatky sedeli presne. Táto kombinácia ku waze na infotainmente a prídavný tablet mi vyhovuje. ABRP sa dá na mieru customizovať (preferované siete, zostatky medzi nabkami ) a zároveň rých prepnutie na Greenway/Fortum, či Plugshare, kvôli bezplatným staniciam je super. Viac mi netreba.

          V rámci auta takisto super prístup. Miesta dosť, všetko po ruke, ľahký presun do zadnej časti auta kvôli spaniu. Či súkromie na prezliekanie v zadnej časti. Najtmavšie zadné tmavé fólie sú dostatočné. Nepoužíval som ani "záves" na predné okná. Ľudia ani nevedeli, že som tam a spím. Spal som na nabíjačkách počas AC/DC, ale aj bez nabíjania v lesoch, na parkoviskách, v meste, či pumpách.

          Niro je v tomto ako doma aj vďaka úžitkovému režimu. Veľká baterka, dobré spotreby. Spanie aj mrazoch bez stresu, vezme si pár percent baterky.

          Fínsko som nejako moc free nesilil, ale väčšinou sa dalo nabiť bezplatne. 1400km v rámci Fínska vyšlo na ~30 eur.

          Naposledy upravené nick81; 16-11-2021, 14:02.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 mas moj obdiv.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Nie je čo obdivovať. Mne sa takéto cestovanie páči. Pripomenulo mi to časy, keď som išiel po lesoch sám Cestu hrdinov SNP. Dáva mi to pocit slobody :-) Samota je pre mňa relax. BEV je takéto cestovanie ako stvorené, bolo to celé dosť easy. Je pravda, že teploty 0 - 7C boli ok. V Estónsku som mal -6C (odtiaľ je tá foto), to už by bolo 7 dní v takomto počasí o kus náročnejšie. Ale zas väčšie dobrodružstvo.
        • tibor j.
          Junior Member
          • May 2021
          • 8

          natrafil som na taketo nieco - vianoce sa blizia
          https://www.youtube.com/watch?v=XinLa1ID_54
          ​​​​​​​https://youtu.be/i_oL_JgIUsU?t=1393

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Rovno potom z frunk.at objednávaj, je to najlacnejšie. Ja mám staršiu verziu. Pneu vzpery nemám, lebo tam tak často nechodím. Na káble a pod je to super. Ale vieš žiť aj bez toho, keď si v kufri vyhodíš tie polystyrény, tak okolo rezervy je tona miesta.

          • tibor j.
            tibor j. komentoval
            Upraviť komentár
            tie podpery v kufri som este neskusal, len tam zvyknem mat niekedy aj tazsie veci tak aby ten naklad nepritlacil veci dolu, ked tam nebudu podpery - ale urcite to pozriem - dik za tip!
            ...len ma to zaujalo, lebo kabel furt taham z kufra, potom zasa dopredu, ved akoze neni to casto, ale je to tiez miesto navyse

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            JA to mam jedno aj druhe. Frunk je fajn mam tam kable, vyrobok stale vylepsuju a vidim ze doplnili aj obaly na kable a pod. Za mna frunk (2generacia) je fajn ale kvalitativne to nie je az taka vyhra. Ked sa pozries detailne tak je to nic moc. Nezabudni si priobjedna priecni rozdelovac ako som zabudola ja a cele je to rozhegane. Vzpery som objednal tusim za 30€ z ALIEXPRESSU- funguju skvelo len OBD servisnu zasuvku napravo treba dat dole z drziaka a pripevnit skpaskou, lebo zavadza vzpere.

          • tibor j.
            tibor j. komentoval
            Upraviť komentár
            @nick81
            ten kufor u mna vyzera takto:
            https://photos.app.goo.gl/fByMUtaX6QnpDdKK6

            neni tam velmi co odoberat, ci si myslel tu vypln v strede?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            tibor j. Aha ja mám platinum a tá ma zdvihnuté dno + bolo tam 2x viac polystyrenu. Ten priestor v oblasti pneu je mega (2x vyšší).
            Takto https://photos.app.goo.gl/4qUp1AkhdjCpcNap7
            Keď som kúpil frunk potom som tých 200eur aj trochu ľutoval, že možno zbytočne. Samozrejme teraz mám zahádzané aj aj :-) Vpredu mám Inchanet wallbox, 10m CEE 32A, 5m type2-type2, rôzne náradie, ak by som niekde uviazol. Na bežne veci to tam veľmi nie je, lebo je tam teplo od nabíjania. Po roku je ten plast frunka zvonku mierne "lepkavý", ale nie moc. Ale tak na káble a pod ok.
            Naposledy upravené nick81; 16-11-2021, 18:38.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som dal frunk od Nick81 čo mal navyše do Kony. K tomu som objednal plynové vzpery a za mňa je to super keď sa dá kapota otvoriť jednou rukou a ešte aj drží otvorená. Odporúčam každému kto často používa káble a čokoľvek iné a vozi to pod kapotou.
        • Rafo
          Member
          • Nov 2019
          • 68

          https://insideevs.com/news/549524/ki...neration-niro/

          Komentár

          • Rafo
            Member
            • Nov 2019
            • 68

            A je to tu 25 nova generacia zaciname predavat a kupovat🤣🤣

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              A sakra

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Sa tym mysli vo stvrtok ci v roku 2025?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Budu dobre vypredaje ako ked sa faceliftovala Kona…

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Dostupnosť na Slovensku aj keby predstavily zajtra až september 2022

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Uvidime co ponuknu a kedy. Ratam ta ista bayerka len rychlejsie nabijanie, povedzme do 125kW.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Kde to ma akoze modelovo zapadat v porovnani s EV6? To ma byt mensi surodenec? Alebo praktickejsia rodinna skrina s vacsim batohom?

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo ja ratam ze to bude kompaktnejsi crossover ako je dnes a cena bude koncit tam kde zacina 77kWh EV6. Razvor mozno to co dnes 2,7m, 450l kufor, 200k vylepseny dizajn a nabijanie.
          • cetan
            Junior Member
            • Jun 2020
            • 28
            •      

            Vysla dalsia verzia update na konci ma 211117. Updatol som a zatial vyzera ok.

            Komentár


            • JurekH
              JurekH komentoval
              Upraviť komentár
              Idem pozriet, lebo mne pri predchadzajucom update ostaval pri cuvacej kamere “visiet” pravy panel s radiom alebo baterkou a neprepol sa na pohlad na auto zhora s farbickami senzorov

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som updatoval pred par dnami, vsetko ok. Najprv updatlo infotainment a potom pouzivalo nove mapy. Nahral som to na Fialovu microsd kartu od WD.

            • cetan
              cetan komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg a kam sa strka microsd do nira?

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              cetan v MY 2019 pod displej.
          • E-Up!
            Member
            • May 2020
            • 87
            •   

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	599236.jpg
Videní:	404
Veľkosť:104,9 KB
ID:	79733

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	599239 (1).jpg
Videní:	447
Veľkosť:102,1 KB
ID:	79732

            Kia Niro 2022

            Je to nový model, alebo len facelift?

            https://www.kianewscenter.com/news/a...4-eea397335484
            Naposledy upravené E-Up!; 25-11-2021, 08:47.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Prešiel som si všetky tie media photos... Radikálnejší facelift. :-) Port vpredu super.
              A stále nevieme či platforma ostala. eGMP asi nepoužili, keď bude aj plugin alebo vytvorili zas novú.
              800V ? Rýchlosť nabíjania? Rozloženie baterky? Zachovali rázvor, tj. ak bude hrb pod sedadami a vysoký výkon neviem či bude zlúčiteľné.
              Matrixy ?

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Podla mna to bude nieco medzi novym modelom a faceliftovanim. Predsa len su to vacsie zasahy. Uvidime ake verzie budu kedy dostupne, nakolko hybrid Niro bol minule prvy, po cca roku plug in a EV verzia az po 2 rokoch. Takze uvidime co bude kedy dostupne. Neverim ze budu robit sasi pre kazdu verziu samostatne takze neduhy spalovaku budu aj v EV. Vyzera to celkom fajn uvidime ale ake parametre tomu dali, baterka, vykon nabijania... Zaroven si myslim ze platforma rovnaka ako predtym, na YT zaberoch pri EV baterka trcala smerom dole.
              Naposledy upravené mozeg; 25-11-2021, 08:53.
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
            Kia Niro 2022
            Iný hrb. Čo tam pridali kameru na sentry mode?

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	niro.jpg
Videní:	393
Veľkosť:99,7 KB
ID:	79722

            Komentár

            • nick81
              Senior Member
              • Nov 2019
              • 534


              Naposledy upravené nick81; 25-11-2021, 09:59.

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                ​Bye bye kefka na stieraci ​ :-)

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Vrabce nebudu mat co vytahovat teraz 😁

              • Catchcash
                Catchcash komentoval
                Upraviť komentár
                Ten C stlpik to je zly vtip...ale tak sto ludi sto chuti

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ved hovoril, ze C stlpik je podla korejskej mody, tak uz vieme ako sa musia premahat, ked robia auta pre Europu.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                ak to bude value for money tak to ludia kupia. ved Kona ako aj eNiro sa predavali dobre. Pomer cena vykon bol jasny. Len su to proste polovicne auta. Ako pracanti do firiem idealne. ved si povedzme preco sa na slovensku najviac predavali H a K do firiem, pomer cena vykon. ale ak KIA uz striela cenou na VW a pod. znacky uz musim aj dostat to co dostavam od inych znaciek a to zatial nasinec nedostava.

                Kolega velmi chcel PROCEEDku mal ju doma cez vikend, nakoniec kupil FORD KUGA PHEV. Veci ktore mu vadili vedel jasne pomenovat.
            • Catchcash
              Member
              • Dec 2019
              • 170
              •   

              Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
              Kolega velmi chcel PROCEEDku mal ju doma cez vikend, nakoniec kupil FORD KUGA PHEV. Veci ktore mu vadili vedel jasne pomenovat.
              Zjavne ale nevedel aky typ auta chce pretoze ked si skusa proceed a napokon kupi kugu tak asi nevie co chce

              Komentár


              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Preco by nevedel? Hladal rodinne auto s vacsim kufrom. Poznam kopec ludi, co im je lajtrfuk ci maju svetlu vysku 12 alebo 20mm. Proste chcu len velky kufor a nech sa da na auto pozerat 🤷‍♂️

                Plus k tomu maju nejake cenove rozpatie, kde ti vzdy narusi plan nejaka skladovka so super zlavou.
            Pracuje...
            X