Ja uz som to rozchodil... Cakam na dotacie
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Mne v MotorCare oznamili ze pluginy aj EV verzia NIRO je vypredana na dva roky vopred a ze jich ani nebudu ponukat. Takze dostupnost pre Slovensko je EV NIRO v nedohladne. Pisem ako som dostal.
Komentár
-
vraj na rok 2020, uz nejaka alokacia mala byt
-
paradox bude ako vzdy, ze pankovia a slecny v stanku budu toho vediet menej ako ktokolvek z nas.
Verim, ze situacia nebude tak zufala. Aj Ioniq mal byt na rok vopred vypredany a nejake kusy sa nasli. Navse na jesen maju byt eNira uz na testy, tak snad maju aspon par kusov zaratanych pre nasu malu krajinu.
-
-
Dnes na autosalone som sa pytal pana ohladom Nira par otazok. Silnym madarskym prizvukom mi nevedel odpovedat prakticky na nic. Jedine, co som z neho dostal, ze zaciatkom 2020 bude na Slovensku. Asi 2min rozhovor sa niesol v duchu odpovedi: neviem a zaciatkom 2020.
- Likes 1
Komentár
-
to ja s Tomasom z mojelektromobil.sk sme skusali vytiahnut akekolvek info od pani-predajkyne a bolo to ziadl ako cez kopirak. Akurat sme dostali info, ze dva kusy ktore su na SVK by mali byt k dispo na testy na jesen t.r. Predaje este nevedia ani kedy ani za kolko. Uff...
Ale auto je to idealne ako rodinna volba. Ten kufrisko obrovsky, priestoru habadej.
-
dango tak sharan a tento typ aut sa zial este v el. verzii nevyraba ked neratam teslu alebo dodavku Nv200.
Ale ten kufor je vyrazne vacsi ako v Kone a aj tvarom,hlbkou,vyskou by si v tom bez problemov nabalil rodinu na dovolenku a este by miesto ostalo.
Pod podlahou mas baterie, tam nie je miesto navyse sedel som vzadu aj v eSoule a tam je to take klasicke taxikarske. vysoky posed, miesta na kolena aj nad hlavou, ale trochu ako trestna lavica eSoul mi pride komfortnejsi, ale to su len take prve postrehy.
-
Kufor eNira je dlhsi ako v Kone, da sa tam nabalit o dve tasky viac. Ja za seba mozem povedat, ze aj do Kony sa v pohode nabalia 4 ludia a normalne cestuju. Ked chceme hovorit o obrovskom kufri, z beznych elektromobilov to má len Leaf 2, tam eNiro este vyrazne zaostava.
-
no to s dodanim sa bije s ostatnymi info, ktore hlasia vypredane na minimalne rok, alebo info ze sa bude dat kupit az koncom 2020.
Osobne si ale myslim, ze to dopadne ako s Konou. Nejake predzasoby a testovacky budu na okamzity odber a potom toho 3/4 roka cakacka ked pojde objednavka do vyroby.
-
Tak toto je pecka! Urobit kufor zo 450 litrov -> 560. To uz je na urovni mojho Golfu Variant
Bei vielen Elektroautos schlummern im Unterboden des Kofferraums stille Reserven. In diesem Video zeigen wir euch, wie ihr mit ein paar Handgriffen aus dem K...
- Likes 2
Komentár
-
To isté som robil v Kone, keď som sa balil na dovolenku, akurát tam nie sú plasty ale polystyrén, ktorý stačí vybrať.
Aký dôvod má výrobca neurobiť rovno veľký kufor ale ho zmenšiť ? Veď aj v Leafe je kufor s takou vysokou nakladacou hranou, tak prečo Kona/eNiro majú prázdny priestor pod platom ? Aby mal aspoň jeden argument, prečo je spaľovák lepší ?
-
Chlapi neviem najst, kde som cital jobovku, ze toto prve E-Niro sa u nas vobec nedostane do predaja, pretoze sa chysta nova verzia. Ta bude mat prerobeny podvozok, novy online infotainment, atd. Nema niekto link na tento clanok zo slovenskeho e-zinu? Dakujem
Komentár
-
podla mailu od predajcu by sa v septembri mali zverejnit ceny a spustit predaj. Takze uz o par tyzdnov bude zrejme, aka verzia sa bude u nas predavat, ci uz ta nova (ktora ma byt predstavena na domacom Korejskom trhu tiez niekedy v septembri), alebo to bude stale stara verzia bez appky a s malym displejom.
-
Tak KIA spravila servisny interval po 1 roku alebo 15 000km ako u spalovaku, trochu nelogicke pri EV ten najazd km.Očekávaná plně elektrická novinka e-NIRO z dílny KIA MOTORS je v provedení s 64 kWh baterií výborným, vyváženým elektromobilem, který může hrát roli plnohodn...
- Likes 2
Komentár
-
Tak uz je konfigurator pre eNiro dostupny na slovenskej stranke KIA, jedina vybava Platinum 64kWh za velmi lakavych 42580 EUR, priplatky su mozne iba 3: metalicka farba, Sound pack a Leather pack, maximalna cena so vsetkymi priplatkovymi vybavami je 44860 EUR. Podla predajcu je vyclenenych priblizne 20 kusov s dodanim januar 2020.
- Likes 2
Komentár
-
postrehy:
majú aj cenník Soula a tam je dvojzónová klíma
eNiro má "len" 8" displej, myslel som že nielen Kona 2020 a eSoul 2020 ale aj eNiro dostane 10,25"
-
Aby to nebolo tak ze to su “stare” kusy co sa nepredaju na zapade lebo tam chcu uz len verziu 2020 tak to navezu k nam lebo maju istotu ze tu predaju aj odpad (cim nechcem povedat ze aktualna verzia eNira je odpad). A modernizovanu verziu 2020 dostaneme s velkou pompou dakedy v 2021.
-
zato embečku si uz mozes dnes kupit pomaly MY2022
myslim, ze niru nehrozi, ze by sa nepredalo tak to poslu k nam. Skor boli dane nejake kvoty a zial az teraz sa to z roznych dovodov dostava k nam. Tak ako pri vsetkych EV, sme asi posledna krajina kam nieco pride :-/
-
na 11kW nabíjačku sa až tak neteším, v cenníku Kony na 2020 nie je v základe ani v najvyššej výbave ale za príplatok 600€ a to už je suma za hranou pre jej prínos mne
-
Pristalo mi na tri dni doma eNiro, budem pisat test. Ak vas nieco konkretne zaujima, piste.
Uputali ma dve absurdity.
K autu je len 10A 220V kabel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pri eSoul pred dvoma tyzdnami bol 12a. Miroslav Rojko ty mas tiez 12 ku Kone, vsak?!
Auto, napriek tomu, ze je mega priestranne vo vsetkych smeroch ma tak nepochopitelne zle ukotvene zamky bezp.pasov, ze je skoro nemozne pripnut tri autosedacky (podsedaky). Uz pri Soule to bol oriesok, dufal som, ze vacsi surodenec to bude mat vyriesene lepsie, ale kdezeeeee. bieda. Inak by to bol priam dokonaly elektromobil.
Komentár
-
head - k modelu X si dostal jedno fazovy Tesla UMC. Ten je max 32A, standardne si mal dostat 13A schuko zasuvku a modry 16A adapter. Ja tento UMC na Model 3 pouzivam na 16A, mam v garazi dorobenu modru 16A zasuvku. Da sa dokupit modry 32A adapter, vtedy sa da pouzivat na 32A (jedno fazovo).
-
Áno, Kona má mobilný konektor nastaviteľný s tlačítkom na 8A, 10A a 12A. Ale Kia je v hierarchii koncernu pod značkou Hyundai, vždy musí mať niečo trocha horšie.
-
-
milan84 U mna to funguje takto: https://youtu.be/URRUeeDmiIM?t=177 mozno je problem v nabijacke
-
10A je na klasickú domovú zásuvku s napätím 230V tak akurát. Nájde sa síce na nich hodnota 16A, ale to by som bral niečo ako špičkový výkon, nie trvalý kedy tam mám auto pichnuté aj 10 hodín. Bral by som to ako nejaké bezpečnostné obmedzenie od výrobcu
-
mozeg pozri si bjornov roadtrip, ma video kde siel len na 50 kW do svedska. Pokial nabijas castejsie, resp. pohybujes sa medzi 5 - 60% tak nabijas priemerne 70 kW rychlostou, verzus 50 kW je to dost lepsie. zalezi ale ci musis zachdzat, ci su nabijakcy dost na husto po ceste atd atd..moze sa stat ze sa viac oplati nabijat hodinu na 50 kW
-
Ide to !!! SKolja dik za link. Problem je, ze treba najprv dat do siete, potom nastavit kratkym podrzanim gombika a az potom zapojit auto. Pocas nabijania to nejde nastavvoat. Je to cudne, lebo 16A nastavovaci kabel co mam k Leafu s tym nema problem kedykolvek.
A co sa tyka zazate...tych 12A je uplne v pohode. Ja castokrat pouzivam plny vykon - 16A na Leaf ked potrebujem cez den dobit a ist dalej. Kabel je na dotyk teplejsi ale ziadny iny problem. Ono bude rozdiel nejake stare rozvody v budovach a novostavby.
- Likes 1
Komentár
-
Pripravujem clanok o eNire, a tak si prechadzam fotky. Dnes som narazil na rozdiel, ktory by som rad skonzultoval s dalsimi majitelmi niektorej z trojiciek.
Na mojej fotke si vsimnite lavu cast obrazku - za svetlom-pri vnutronej strane blatnika je diera, je tam priestor. Potom si pozrite napr. toto video zo zahranicia a tam je akysi dalsi rozvod klimatizacie s dalsim plastovym kritom.
Najprv mi trklo, ze ci klasika na Slovensko posielaju nejaku ochudobnenu vybavu. Potom som si myslel, ze je to verzia s ventilovanymi sedackami - teda asi jedinym priplatkom moznym u nas. Je mozne, ze to potrebuje nejake dalsie zariadenie, resp. rozvod tohto okruhu. Idu do toho masivne klimatizacne trubky. No ked som pozrel znova video "electro dad" tak zariadenie tam je a ventilaciu sedaciek nema.
Maco7 pripadne Miroslav Rojko mate na konach elektricku vodicovu sedacku? Ta sa kombinuje (aspon pri kii) ventilaciou oboch prednych a nie len vyhrevom. Mate tam to zariadenie?
eSoul to mal rovnako ako eNiro.
https://www.youtube.com/watch?v=da-nMUpJS9U&t=2824s
tak čo to? alebo je to len novsi MY ?Pripojené súboryNaposledy upravené milan84; 25-10-2019, 18:30.
Komentár
-
Komentár
-
Wilo bingo ! dobry postreh. To bude ono. Niekde som vygooglil, zevraj napr. ani FR auta ho nemaju ako krajina s miernym podnebim. To by som chapal aj u nas (i ked je to skor setrenie na nespravnom mieste), ale YT electrodad mal auto v CR, predpokladam cesku verziu a ma ho tam !
To je CR uz severska krajina ? Zda sa mi, ze v tom samotny vyrobca ma bordel.
Detto Macova Kona. Ma tepelne cerpadlo len za to, ze Hyundai je v hierarchii drahsi, premiovejsi model?
Nasiel som aj fotky z testovacej bielej Kony. Tiez je to tam.
https://www.youtube.com/watch?v=8V42SsoGLrM
-
Nemyslim ze to ma nieco s podnebim. To budu konkretne specifika trhu. Ak ma pamat neklame tak toto sa pred 2 rokmi rozoberalo s Ioniqom. Slovenska verzia mala tepelne cerpadlo standardne. Kanadska verzia ho nemala ale dalo sa priplatit ako samostatny prvok vybavy. Britska verzia ho nemala a nedalo sa ani priplatit. A takto to mali rozne krajiny vseliako zadelene. Zato obe krajiny mali priplatkove stresne okno ktore na Slovensku ani neexistuje. Slovensko malo sedy cumak. Britania a Kanada tiez. Holandsko malo na vyber sedy matny alebo cierny leskly a stresne okno v zaklade. Je v tom uplny gulas a netusim co tym Korejci sleduju. Kazda krajina uplne ina vybava. Aj v CZ mali uplne ine prvky vybavy a niektore z SK veci sa tam nedali ani priplatit a to by si povedal ze sme postaveni na rovnaku uroven v ramci strednej EU. Diletanti sikmooki...
-
Wilo hej, ioniq bol tiez nadivoko. Tam to ale bolo priamo aj odstupnovane dvoma ci troma vybavami. Trend, electric a pod. Tu ma najviac zarazilo, ze v CR to tepelne cerpadlo proste ma a u nas nie. Tiez v zahranici maju moznost si priplatit stresne okno, co u nas neexistuje.
Na druhej strane CZ eNiro vychazda po prepocte na 47000 co je skoro identicke s nemeckou cenou. V standarde maju (u nas priplatkovu) JBL sustavu a tep. cerpadlo je tam vyslovene napisane.
Myslim si, ze by mali nechat nejaky zaklad a taketo veci nechat na ludoch, o co maju zaujem a chcu si priplatit.
-
tych detailov tam naozaj zopar bude. SVK verzia ma aj krajsie farebne zladene tie velke plasty okolo vnutornych kluciek a napriklad ma obe predne okna s funkciou automatickeho dovierania. CZ verzia je ako Leaf - iba vodic je VIP
Na druhu stranu u nas je ofic. cennik postaveny cca o 4500€ lacnejsie ako prepocet v CR. Uprimne sa divim Kii, ze tolko moznosti mixuje a nema nejaky zaklad a zvysok na objednavku hoci aj za cenu dlhsieho cakania.
-
Tak to ze nebude tepelne cerpdalo je zla sprava. Tie odporove kable vedia zozrat aj 4kWh(aspon take mal mercedes B). Ono to cerpadlo velmi pomaha tak do 5-8°C,potom sa zopinaju a pomahaju odporove kable. Rovnako to je aj v pripade domovych TC vzduch-voda, tam je pritomny el. Kotol.
-
-
Tepelne cerpadlo je osobitny agregat? Nie je to tak, ako na beznych klimach s kurenim, ze sa pre kompresor klimy len trojcestnymi ventilmi otoci funkcionalita vyparniku a chladica?
Komentár
-
ano, to to je skor nejaka zmeska ventilov a inych suciastok, ktore nejakym sposobom presmeruju teplo/chlad v klime naopak. Podobne je to na mojom Leafe. Ked v zime zapnem AC, mozem dat kurenie aj naplno a nekuri. Az ked pustim Heat. Vtedy ma AC na svedomi len to, ze sa mi nerosia okna.
Cize je to skor asi marketingovy pojem, kedze bezne tepelne cerpadla v domoch (ja viem, tam je to zem-vzduch) stoja radovo tisice eur.
Zaujimave je, ze to Niro pri cca 2/3 nabiti a pusteni kurenia zobralo z celkoveho dojadzu len okolo 20km co je pri radiuse cez 400 nic.
jux tesla pocita dojazd s kurenim ci ako? tam sa to meni, ked zopnes spiralu?
-
Na tesle sa nie je nieco ako "heat", nastavuje sa len teplota, dojazd sa samozrejme meni podla toho aka je vonku teplota a aku nastavis teplotu vnutri. Da sa este sachovat s manualnym nastavenim kadecoho a uspornym rezimom, ked kuri len polovicnym vykonom. Pouzivam len neusporny rezim a auto nastavenie. Na vypocet spotreby podla navigacie zrejme tesla pouziva vselico mozne, da sa na to spolahnut
-
Milan 84 z dojazdu ti z najvacsou pravdepodobnostou upudlo tak malo iba preto lebo je vonku 15+ a nie je zamracene. V zime rataj spotrebu kurenia na zaciatku 4kWh a potom kontinualne vzhladom na velkost vnutorneho priestoru tak 2kWh. Takze tam ti to sezere aj 80-100km z dojazdu.
-
Podla cennika e-Niro bude mat tepelne cerpadlo: https://www.kia.com/content/dam/kwcm...o_EV_cenik.pdf. A divil by som sa keby nemalo. Aj moj 30 kW Soul ho ma. Aj novy e-Soul ho ma...
Len toto novinarske auto co tu teraz je, tak ktovie pre aky trh bolo urcene, ale nemozete to brat ako vzor. Ked proste je v oficialnom cenniku tepelne cerpadlo, tak tam bude... a bolo aj v predchadzajucich modeloch.
-
tak tak. pozrel som si ofic. stranky CZ a SK verzii. cesi maju obsiahlejsiu brozuru, kde automaticky plosne spominaju TC.
u nas sa tvarime, ze nic take v aute nema byt.
Ma ho nielen stary Soul ale aj moj veteran Leaf v prostrednej vybave !!
-
Pridať trojcestný ventil aj u Leafa Acenta stálo ako zimný balík (s výhrevom sedadiel) 1050 €. Až teraz to dávajú v základe.
Ale pri aute nad 40000€ a ešte kórejskej značky nejako obmedzovať výbavu a nedať plnú ako to robí Hyundai, je už trocha čudné. Nejako im stúplo v Kia sebavedomie.
-
Toto je naozaj dost velky fail, treba to spominat v kazdej recenzii a hadam sa Kia spamata a prida tepelne cerpadlo aspon do cenninku ako volitelnu polozku. Na druhu stranu mozno ma Kia nejaky supercomputer na predikciu klimatickej zmeny a zakial sa auta zacnu realne dodavat, budeme tu mat pocasie ako v grecku ;-)
-
Tepelne cerpadlo v aute pracuje vo velmi tazkych podmienkach, je to ine ako stacionarne tepelne cerpadlo na vykurovanie domu. Tepelne cerpadlo funguje v aute dobre pri teplotach nad nulou, kedy odhadom usetri polovicu az 3/4 energie. Pri teplotach blizkych nule staci dazd sneh, alebo aj zvysena vlhkost a vyparnik tepelneho cerpadla omrzne a jeho efektivita klesa k nule a aj tak treba kurit spiralami. Pri minusovych teplotach a nizkej vlhkosti moze este ako tak fungovat, no kazda vlhkost ci sneh podstatne znizi jeho efektivitu. Pri velkych kapacitach baterii potreba tepelneho cerpadla nie je az taka kriticka Zlozitost systemu s tepelnycm cerpadlom ma vplyv nielen na cenu ale pribudne aj vaha a komplexnost systemu chladenia/kurenia. V nasich zemepisnych sirkach a juznejsie by som mal radsej za navysenu cenu o nieco vecsiu bateriu :-)))
-
aktualne sa predava MY19, v pocte iba 21 kusov. Viem si velmi dobre predstavit, ze KIA povodne tuto verziu u nas ani vobec nechcela predavat, kedze niekedy v decembri uz ma prist MY20. Ale asi boli uz dost silne tlaky na co najskorsi predaj, tak je dost mozne, ze iba presmerovali tychto smiesnych 21 kusov z ineho trhu, na ktorom uz predavaju dlhsie a kde tepelne cerpadlo nie je potrebne (napr. Spanielsko). Podla mna v novej verzii na rok 2020 to uz bude ine, tam uz asi pojde realna konfiguracia vhodna pre nas trh - aj s tepelnym cerpadlom. Ale to je cele len moja domnienka, skutocnost moze byt ina
-
Vsetky tepelne cerpadla ci uz v aute alebo v domacnostiach pri teplotach pod 7C prestavaju byt efektivne. Ich SCOOP pada prudko dole a zacinaju sa zopinat predohrevy vzduchu alebo elektricke kotly (domace tepelne cerpadla). Vymeniky zamrzaju a ide to do kytek. v aute vzhladom na velkost vymenikov a dalsich komponentov je SCOOP horsi ako pri domacich TC. nikde som sa vsak nedocital o kolko. Z praxe vsak vidime ze to zerie o 30-50% menej ako v pripade odporovych kablov. Kable maju S/COOP 1 takze budeme niekde na urovni 2-2,3 SCOOP. Domace TC vzduch/voda maju SCOOP od 3 vyssie. problem je ze nejde len o vyhrev kabiny ale aj Baterie- to zerie dalsie kWh.
Takze na konci dna pri ceste 200km v ZIME, mi ubudne 6kWh (bateria a kurenie kabiny), pri 400km 12kWh (k tomu Zimne gumy). Ak beriem ze pojdem po dialnici v ZIME 120km/h spotreba niekde na urovni 20-25kWh a mam 64kWh pouzitelnych tak na konci dna neprejdem viac ako 250km po dialnici. Alebo sa mylim.
-
-
hudino zalezi ake mas TC. ale treba si uvedomit ze pri 0C vyjde z vymenika vzduch o -4C a uz zacina zamrzat. TC vycucne 4C zo vzduchu a zvysok pridava z tepla kompresora+elektromotora+baterie (ak ma co samozrejme). A ak to nestaci tak prikuri odporovymi kablami.
-
Nemozeme vediet, ci do aut davaju invertorovy kompresor a ku*va drahy frekvencny menic na jeho chod alebo ide stylom domacej chladnicky 0/100% (on/off). Tie lepsie domace TC si otvorenim expanzneho ventilu na spiatocke vedia pekne regulovat, kedy uz bude dochadzat k namrzaniu
Komentár