Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • EV_Future
    Member
    • Mar 2018
    • 74
    •      

    Tak, a klasicky IONIQ nam konci:

    https://www.hybrid.cz/hyundai-ukonci...omobilu-ioniq/

    To si zasluzi mozno aj minutu ticha. Skvele auticko (myslim hlavne prvu verziu 28 kWh), dodnes kraluje v efektivite jazdy popri Model 3.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Skoda ho… mal mnoho nedostatkov, ale ako EV splnal velmi vela poziadaviek a bol predstavitelom skutocne dostupnej a efektivnej elektromobility. Skoda, ze sa doba neuberala smerom, ktory nastolil, ale vsetko prevalcovala potreba velkych, tazkych a neefektivnych krabic Este stale tu je Ioniq6, ktory by mohol pokracovat v tradicii, aj ked cena uz asi bude dost vzdialena tomuto starcekovi.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    Pouziva niekto AA wireless s Ioniqom? Mne sa nejako seka, po zresetovani sa par krat pripoji v pohode a potom prestane. Pozivam ako start/stop trigger bluetooth infotainmentu, inak mam zatial vsetky nastavenia na defalut.

    Komentár

    • PeterJ
      Junior Member
      • Sep 2021
      • 4

      Tak mám na Ioniqu najazdených 10 000km a dojmy sú zmiešané. Je to po všetkých stránkach lepšie auto ako moja bývalá i30, najmä zmena z 1.4 MPI na elektro pohon bola výrazná a pohodlná, avšak auto ma už 3x za trištvrte roka nechalo v štichu. Prvýkrát nešlo naštartovať. Bez akejkoľvek výstrahy predtým. V servise mi povedali, že 12v batéria bola vybitá, avšak vraj diagnostika ukázala , že bola v poriadku. Naznačili mi, že som nechal otvorené dvere, pustené radio, robím krátke trasy a pod. Tak ju len dobili, povedal som si, že je to nejaká nahoda. O mesiac na to mi auto začalo vypisovať "nizke napätie 12v baterie, bezpečne odstavte vozidlo". Urobilo to aj po dlhšej jazde. Tentoraz som išiel do iného servisu (Autopolis v BA) a tam mi povedali, ze 12v batéria je zlá a musia ju vymeniť kvôli zlému článku. Zo servisu som prišiel domov a auto nenabíja. Predtým sa mi to nikdy nestalo. Skúšal som 2x DC a 2 AC nabíjačky, auto ukáže červený signal, že kábel je pripojený, ale zároveň vypíše, že auto nie je vypnuté a nevie nabiť. Samozrejme že auto vypnuté je, za 9 mesiacov, čo ho mám som nabíjal veľakrát. V kábli problém nie je, keďže som skúšal aj vstavané v dvoch DC, AC a aj doma z 230V. Zaujímavé, že auto toto začalo robiť až po výmene 12V batérie. Navyše tentoraz mám ledva dojazd do najbližšieho Hyundai v Dunajskej Strede, do Autopolisu v BA už nezájdem. Po tejto skúsenosti viem jedno - určite ak sa raz tohto auta zbavím, tak si nekúpim Teslu. Nie, nie Hyundai, ale Teslu. Lebo ak sa bude kaziť, nebudem vedieť, čo s ňou a kto mi ju tu opraví. Lebo my s priateľkou normálne tŕpneme, či vôbec naštartujeme alebo dobijeme. Pritom je to auto po facelifte...
      Naposledy upravené PeterJ; 16-07-2022, 18:44.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Nemáš v aute dashcam, alebo nejaký iný device? BT ODB2 adaptér? Pre tvoju info, keď sme vyvíjali s Martinom evDash (on má tiež facelift ioniq28), vymlátili sme si dobre aku (za zimu aj 10x). Zistili sme, že DC2DC menič aj keď je zapnutý cez menu na volante AUX battery saver (máš to zapnuté ak to tam je?), tak dobíja len 1x 24 hod cca na 20 minút a to jednoducho niekedy nestačí.
        Ja mám v eNiro na 12V .. evDash cez CAN + comma 3 openpilot + sentry dashcam .. Keď sú všetky tieto tri, % aux mi padajú ku nule. Jazdím krátke, ale denne trasy. Takže dashcam vyťahujem USB, potom sa to viac menej drží na rovnakým percentách. Ak chcem 12V dobiť odpájam všetko,, potom mi to postupne rastie.

        12V sa dokonca sa menila niekde v záruke - nejaké vadné typy tam boli. Riešenie
        - ak máš ODB2, dashcam a pod.. tak si to porieš lepšie
        - must have !!! je lion štartér .. Toto mám ja... https://www.alza.sk/auto/compasss-po...a-d6253178.htm
        ak ti umrie 12V, nahodíš a ideš.
        - ak je 12V dead, vyhod a daj tam napr Vartu. Ja mám VARTA Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520 A, 552 401 052
        Ale je o 1.5 cm nizsia, kludne sa moze dat aj ta 54Ah namiesto tejto 52Ah - tá 54Ah má rozmer ako old a hlavne kapacitne polepšíš zo 45 na 54Ah.

        Potom na 12V aku mám tento battery monitor aby som si to vedel strážiť. Loguje to graf, pekne vidím, kedy sa nabíja, alebo ide DC2DC. Ale už to ani nepozerám https://teslaclub.sk/node/13193?p=68897#post68897

        Btw MEB VW dobíja keď treba. Nechápem prečo to koréjci nefixli. Chcel som aspoň zmeniť interval na 2-6x za deň, ale že to nevedia zmeniť.

        Ešte PS. Ak sa hlavná jednotka neuspí. Napr. na kone zle sa často stáva napr. zatvorený kufor, resp. sme s evdash obstrelovali OBD2 kódmi aj pri zatvorenom aute, vyšlahá to 12V kľudne aj za 30 minút. Na toto si daj tiež pozor. Ale ten štartér je super vec, už mi zachránil krk veľa krát.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        My sme na firemnom Ioniqu pre istotu raz za 6 mesiacov davali dobit a refreshnut 12V baterku cez smart nabijacku. Kolegu takto nechal tiez v stichu, nastastie to bolo pred firmou.

        Baterka vtedy ukazovala len okolo 9.8V. Podarilo so ju cez noc ozivit a odvtedy s nou problem nebol, ale pre istotu sme to raz za pol roka aj tak nechali cez noc preliecit. Sa pamatam, ze auto pred tym blblo, aj po zamknuti zostali zasvietene svetla, museli sa mechanicky vypnut vypinacom a interier vozidla zostal vysvieteny. To sa nedalo vypnut vobec. Zjavne nieco buglo a zostalo bezat az to vymlatili baterky. AUX SAVER nepomohol. Hyundai zial neukazuje napatie 12V baterky tak ako napriklad BMW. Videl som na Amazone taky maly merak co sa picha do jednej z tych 12V zasuviek pod klimou / zapalovaca, ma to LED displej a ukazuje to napatie. Mozno by som zvazil, neviem nakolko je to spolahlive, ale ako indikativne varovanie by to mohlo posluzit. Stali to do 20€.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Je inac komicke, ze elektricke auto, co ma k dispozicii desiatky kWh v podlahe/kufri zgegne na vybitej 12V baterocke. To krutil hlavou uplne kazdy, s kym som rozpraval. Toto nedomysleli, auto by si to malo vediet ustrazit automaticky a dobijat podla potreby.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo Mne technik v <> tvrdil ze Zoe si 12V dobija podla potreby presne ako pises ze by to malo byt. Vyslovene som sa ho pytal ci sa mi moze vybit 12V bat, tak ze vraj nie pokial aj trakcna neklesne pod kriticku hodnotu.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak do velmi skoreho nedavna to stale takto mala aj Tesla. Ved len teraz zacali davat tie Lion male baterie. A nikto celkom nechape preco az teraz a preco iba oni.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 - nie Tesla to tak nemala ani pred 5 rokmi.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa oprav ma prosim teda. Zijem s info, ze olovenu 12V (ktoru navyse mimo Tesly prakticky nejde kupit) davali este par mesiacov dozadu.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Tesla ma 17V batériu od tohto roka v Europe ale Jirko asi myslel, že sa nenabija raz za deň ale podľa potreby. Raz za deň mal možno prvý Ioniq ale aj Kona sa nabíja niekoľkokrát za deň (preto svieti svetlo v logu Hyundai), mne vydržala baterka skoro tri roky a potom ju bezplatne vymenili novému majiteľovi (teda obe - aj veľkú). Kona (alebo aj eNiro) dokonca už v roku 2019 mala UTILITY mode, čo by malo znamenať, že nechá zapnutý DC-DC menič a nevybija 12V batériu.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 17-07-2022, 14:46.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Ano. Bavíme sa tu o tom, ako udržiava EV nabitú 12V batériu, nie?
        Tesla dobíja podľa potreby a podľa toho čo je v aute zapnuté (napr. sentry mód by vybil 12V cez noc ako nič).
        Vid merania čo robil už dávnejšie Julo Binder (jux). Dej mu Pán Bůh věčnou slávu…

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nuz, ale potom to nebude problem cisto hyundai? V Leafe mam povodnu, 8-rocnu 12V. Dobijat ju vidim podla ledky na pristrojovke hocikedy, ked som pri aute dlhsi cas v garazi a pod.
        Tesla ma super (teda neviem ci to robili len stare S/X alebo aj trojky), ze hlasi potrebnu vymenu, resp. nizky stav nabitia. Toto by sa mohla naucit skupina ostatnych vyrobcov.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      @PeterJ ja mam v Ioniqu 28kWh uz skoro 4 roky povodnu 12V bateriu, este sa mi nestalo ze by mi ju vybilo. Zatial so ju este nedobijal. Auto castokrat ostava cez noc nezamknute a parkuje pred domom (vonku). Mam tiez BM2 battery monitor (https://www.amazon.de/gp/product/B09...?ie=UTF8&psc=1) a ako hovori @nick81 auto aj s najnovsim SW dobija bateriu len raz denne v pevne stanovenom intervale: Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Ioniq_12V_battery_charging.jpg
Videní:	574
Veľkosť:49,6 KB
ID:	86077
      V aute mam trvalo zapojeny AAWireless and OBD2 adapter (ten sa ale po case sam odpoji).
      Jazdim denne cez pracovne dni, polovicu vikendov auto stoji a nejazdi.
      Ten 12V LiIon starter rozhodne nie je na zahodenie, ja ho nemam, zatial by som ho nevyuzil, ale pomozu aj obycajne startovacie kable (aj bez nastartovania druheho auta).

      Ohladom nabijania bola zavada na aktuatore zamykania kabla v nabijacom porte, pokial nezamkne kabel, bateria sa nebude nabijat (ani na 240V nabijacom kabli). Uz som to tu niekde v tomto vlakne popisoval. Huyndai ma na to specificky servisny maunal, menia cely nabijaci port bezplatne.

      Komentár

      • Yco
        Yco
        Junior Member
        • Sep 2014
        • 6

        Zdravím vospolok. Ospravedlňujem sa za tak trochu offtopic príspevok/ otázku: Je tu niekto, kto je z Košíc a má HYUNDAI Ionic Plug-In Hybrid (2020+)? Chcel by som sa pozhovárať a vidieť ho naživo, ak sa dá. Rozmýšľam totiž nad kúpou jazdeného. Dík.

        Komentár

        • LacoJ
          Member
          • Nov 2017
          • 66
          • jnoka14113
          •      

          Ahojte, riešil niekto umretu 12v baterku na ioniq 28kw ? Vyzerá že mi umrela a zháňam novú. Je cesta len original alebo je aj nejaká náhrada. Auto má 5rokov a 2 mesiace.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            ved tam je standardna pre korejcov, ta vyssia, tusim uzsie kontakty? urcite bosch a dalsie znacky robia. Naco original? maju ine zelezo?

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som na Kone menil pred dvomi rokmi. A keďže sa miesto 45 Ah zmestila 50-ka, tak je tam. Ma o cca 10% väčšiu kapacitu a všetko je v pohode. Treba dat takú aká sa zmestí a je jedno či to bude Varta, Bosch alebo čokoľvek iné.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Roman-ba Detto u mňa. Po 2 rokoch hotovo. Dal som BOSCH S5 12V 52AH 520A a zatiaľ je pokoj.

          • LacoJ
            LacoJ komentoval
            Upraviť komentár
            Tak dal som novú baterku, a auto stále svieti ako vianočný stromček, baterka mala 11,53v tak som ju dal nabiť ešte tu novú a uvidím či to pomôže. Počíta s nejakým minimálnym napätím ?

          • Peter A
            Peter A komentoval
            Upraviť komentár
            LacoJ nova baterka S5 ma min napatie pri dodavke 12,4 V je to vidno aj na nalepke pouzivana baterka ma mat interval 12,7V -100% a pri 12,2V sa uvadza kapacita 0%

          • LacoJ
            LacoJ komentoval
            Upraviť komentár
            Tak problém vyriešený, baterka stará je Ok, odpálilo poistku DC-DC 400-12v meniča. Mali poslednú skladom v Hyundai, 70€. Ak by niekto potreboval novú baterku Vartu tak dajte vediet, vieme sa dohodnúť.
        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 244
          •      

          @LacoJ​ Original diel je part number 37110-G5400 :https://www.hyundaipartsdeal.com/gen...110-g5400.html
          Tuna si vyber nahradu: https://www.euautoteile.de/ersatztei...20520-electric

          Ako pisem o par prispevkov skor, ja som este nemenil a nikdy nedobijal inak ako automatickym dobijanim v aute.

          Komentár

          • SKolja
            Member
            • Dec 2018
            • 244
            •      

            Pôvodne zverejnené od LacoJ Pozrieť príspevky
            baterka mala 11,53v
            to je z mojho pohladu zalostne malo, aspon 12V by si tam mal mat.

            Komentár

            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 244
              •      

              Kedze sa lucim z Ioniqom a na mojom novom aute evDash nie je podporovany (dufam ze len prechodne ;-)), tak ponukam kompletny set M5Stack Core2 pre Ionig 28/38kWh vhodny na evDash (nainstalovane):
              • Krytka na poistkovu skrinku s "upravou" na OBD kabel
              • predlzovaci OBD kabel z vyvodom napravo
              • OBD - COMMU cabel z integrovanmy voltmetrom INA3221A na ochranu pred vybitim 12V baterie
              • M5STACK Core2 IOT kit (alebo Core 1 podla vyberu)
              • CAN modul COMMU (M011) pre M5Stack
              • Drziak Brodit do vyduchu ventilacie
              Mam aj GPS modul pre M5Stack, ten kludne dam aj samostatne.
              Pripojené súbory

              Komentár

              Pracuje...
              X