Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Palo
    Junior Member
    • Mar 2021
    • 3

    Ahojte Ionici.

    Hlasim sa do klubu cakatelov na Teslu kupou jazdeneh Ioniqu (05/2018, 19750km) :-)
    Auto som si v nedelu priviezlo zo Slovenska do Finska, kde momentalne zijem (1977km za 2,5dna a 20x dobijanie pri priemernej teplote -4°C a severaku s plne nalozenym autom).

    Mam vsak teraz jednu otazku na Vas, verim, ze mi poradite. Byvam v rodinnom dome s pristreskom, kde mam klasicku Schuko 2230V zasuvku a dobijam normlane v pohode Hyundai nabijackou.
    Otazka znie:

    Ako nastavit/spravit to tak, aby bol Ioniq rano o 7:00 vyhriaty, no zaroven nebol nabyty na 100%?

    Povodne som myslel, ze to vyriesim jednoducho Smart zasuvkou, ktoru tam mam uz davno, kedze mam na Priuse elektricku DEFAu a vyhrieval som interiier dialkovo takto. No ked som to dnes skusal s Ioniqom, tak auto to nezvladlo, interier vyhriety nebol a ani nenabijal. Nastavil som zvoleny cas odjazdu s tym, ze zasuvku som mu zapol 45min pred odjazdom. Bohuzial to nepochopil a nic sa nestalo. Pravdepodobne, ked chcel zacat dobijat uz daleko skor (hodiny skor) a nemal stavu v zasuvke tak jednoducho ten schedule ani nezacal a tak sa nevyhrial ani interier.
    Da sa to nejako este obist? Mozno tym nastavenim nabijania len v tarife? Ze mu tam nastavim tarifu od rana povedzme 6.00 a az vtedy sa zacne dobijat a moze aj vyhriat do 7.00i interier...?

    Diki
    Palo

    Komentár

    • Palo
      Junior Member
      • Mar 2021
      • 3

      Pôvodne zverejnené od Palo Pozrieť príspevky
      Mozno tym nastavenim nabijania len v tarife? Ze mu tam nastavim tarifu od rana povedzme 6.00 a az vtedy sa zacne dobijat a moze aj vyhriat do 7.00i interier...?

      Komentár

      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 79
        •   

        Palo Vitaj v klube. Jedine riesenie je ako pises kombinacia obmedzenia nabijania na nocny tarif a spustenia riadenou zasuvkou. Tiez som uvazoval podobne, nechcel som nabijat do 100% ale nakoniec som to nateraz vzdal. Auto ma dostatocny horny buffer a vyzera ze bateria prezije auto. A ked nie, tak za 10 rokov bude urcite dost firiem ktore budu schopne vymenit bateriu za novu/vacsiu za rozumnu cenu.
        nick81 nakodoval diagnosticky nastroj EVDash a s komunitou pracuju na vylepsovani funkcii a dufam ze coskoro pridaju aj aktivne riadenie funkcii v aute a minimalne sa bude dat zastavit nabijanie na urcitych percentach, pripadne uz teraz sa daju data z auta posielat na server a z tade si moze riadena zasuvka brat aktualny stav baterie a vypnut pri pozadovanych percentach.
        Takze pokial si IT kutil, dalo by sa to urobit uz aj teraz. Ale zatial hotove riesenie nie je.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Martin, ktorý spravil to posielanie dát na server cez GSM (https://github.com/kolaCZek/evDash_serverapi). To tak na ioniqu používa, že na základe toho SOC vypne nabíjanie. Druhá možnosť je sa pohrať s kódmi OBC IGMP SJB a nájsť tam kód, ktorý nabíjanie vypne ešte priamo cez CAN. Len ja na to momentálne nemám čas, lebo to pre seba nepotrebujem. Musel by sa s tým niekto pohrať.
      • Palo
        Junior Member
        • Mar 2021
        • 3

        Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
        Palo Auto ma dostatocny horny buffer a vyzera ze bateria prezije auto. A ked nie, tak za 10 rokov bude urcite dost firiem ktore budu schopne vymenit bateriu za novu/vacsiu za rozumnu cenu.
        Dik za odpoved. Ioniq planujem mat max 3-4 roky, kym klesnu ceny jazdenych TMY (ci Ioniq 5 a pod.), takze v podstate by som sa na toto hrajkanie "nenabijat do 100%" mohol vykaslat, no neda mi to...chcem auto buducemu majitelovi predat v co mozno najlepsej kondicii

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Palo Ioniq 28kWh ma realnu kapacitu baterie ~30,5kWh takze ked nabijas do 100%SoC v skutocnosti nabijas do ~92%. Povedzme po prvotnom poklese kapacity baterie to bude niekde okolo 95%. Podstatne je nenechavat auto nabite na 100% dlhodobo stat. Ja v zime ked chcem auto predohrievat, vzdy zapnem najpomalsie nabijanie a dam na nabijacku vecer ked idem spat. Pokial dalsi den nikam necestujem nenabijam.
          Pokial nechodis nabijat na rychlonabijacku, tak uz to setri bateriu dostatocne.
          Hyundai garantuje ze za 8 rokov neklesne SoH baterie pod 80%. Co som cital po roznych forach tak zatial 99% aut stale reportuje 100%SoH, aj tie najstarsie kusy. Pravdepodobne si Hyundai s prvou seriou nebol 100% isty a dal vacsi horny buffer (na druhej generacii uz je horny buffer iba 3%).
          Podla mna su 4 zakladne pravidla na to aby bateria vydrzala dlho:
          1. Nenechavat nabite na 100% pri dlhodobom stati (ak sa auto nepouziva doporucoval by som drzat SoC niekde medzi 35-75%SoC)
          2. Nenechavat auto dlhodobo stat s bateriou vybitou pod 20%SoC
          3. V mrazoch mat aspon cez noc na kabli aby bateria nezamrzala a nejazdilo sa ked teplota baterie je pod 0C
          4. Pokial netreba nenabijat na rychlonabijackach

          Tu si precitaj nejake postrehy: https://simonselectriccar.com/2019/0...-very-healthy/

          Podla mna vela ludi ma obavy o baterie po skusenostiach z Nissanu Leaf, kde sa BMS o bateriu skoro vobec nestara a baterka trpi, pretoze pocas nabijania a prevadzky nie je udrziavana v optimalnych prevadzkovych hodnotach. Tohoto sa ale u vacsiny modernych elektro aut uz netreba bat (i ked stale je co zlepsovat, ale vysledny efekt uz nebude az taky vyrazny)
          Naposledy upravené SKolja; 10-03-2021, 13:47.

        • Peterka
          Peterka komentoval
          Upraviť komentár
          Mam Ioniq stvrty rok a nieco cez 100k km. Bateria ma stale 100%SOH, uz sme sa tu o tom niekedy bavili, ze je to zrejme "zdravie baterie" v zmysle vsetkych funkcnych clankov a nezohladnuje pokles kapacity. Auto stale ukazuje viac-menej rovnaky dojazd (podla predchadzajucej spotreby, teploty..). Moj dojem je, ze BMS "hybe" s rezervou v buffroch tak, aby dostupna kapacita baterie ostavala rovnaka. Nechce sa mi to skumat, zo zaciatku som sledoval vsetky mozne parametre a logoval data z nabijani... teraz uz iba jazdim :-D

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SOH% zjavne zohladnuje len napatia plne nabitej baterky. Napr. eNiro v zime som mal pokles zo 66.4kWh na 64.8 (-12C) = ~2.6% ale SOH svietilo stale 100%. Co sa tyka buffera. Niro hlasaju ako 64kWh, real ma cca 67.5kWh a do 45 tis som tam pri 100% daval 66.4kWh. Z tohoto dovodu Palo pravidelne do 100% by som urcite nenabijal, pokial netreba. SOH 100% sa teda mozno len vztahuje ku nominalnej 64kWh. Druha vec, ak ma auto ciastocne vadny clanok - ten co ma u mna v zime pod 10% soc je aj o 0.4-0.5V menej pod najblizsim inym clankom. Ale ten vadny ma pri SOC od 10% do 100% napatie ako ostatne. Takze BMS na H/K ho bezne neodhali a podla toho neupravi SOH.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Podla mojho nazoru SoH 100% znamena ze BMS je schopny vydat delarovanych 28kWh (=100%SoC) z baterie a casom si posuva horny a dolny buffer tak aby to dokazal. V momente ked uz nebude mat kam vyuzitelnu kapacitu posunut, tak zacne znizovat SoC podla toho kolko realnej kapacity zostane v pomere ku deklarovanej vyuzitelnej kapacite. (ale toto je moj nazor a tak by som si to predstavoval implementovane). To ako ma nick81 ze jeden clanok je ustreleny pri specifickych podmiekach zmeria iba specialny tester baterii, ktory realne simuluje nabijacie a vybijacie cykly pri vybrati baterie z auta, ale aj tam pocitam ze meraju iba pri optimalnych prevadzkovych teplotach. Ja by som to reklamoval, EVDash produkuje dostatocne mnozstvo dat a na ich zaklade sa da chyba presne zreprodukovat. Ale normalny uzivatel/servis toto nikdy nenajde, jedine ze by dany clanok vykazoval chybu stale.
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 79
        •   

        Pre zvedavcov zopar fotiek z rozobratej baterie z 28kWh modelu, pekne odfoteny aj vyhrevny element...
        https://www.ioniqforum.com/threads/l...-33893&slide=0

        Komentár

        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 79
          •   

          Odkedy predstavili IONIQ 5 tak je tu nejako mrtvo :-)
          Celkom dobre porovnavanie akceleracie Ioniqu 28kW so spalovacim autom:
          https://www.youtube.com/watch?v=86qZ2Vw79n8

          Komentár

          • Marko
            Junior Member
            • Sep 2020
            • 3

            Zdravím. Už dlhší čas hľadáme nejaký elektromobil. Pozerali sme na Nissan Leaf, ale dnes mi napadlo pozrieť aj Ioniq. Našiel som jeden celkom zaujímavý inzerát, za prijateľnú cenu. Myslíte, že by to bola dobrá kúpa? Prípade, vedeli by ste mi niekto povedať, koľko cca by vyšla oprava takto poškodeného vozidla? https://www.autobazar.eu/hyundai-ion...d17979871.html

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Vela, toto sa malo riesit z poistky, ktoru majitel zjavne nemal. My co sme mali stareho Ioniqa vo firme tak kolega nedobrzdil a v rychlosti 10-20kmh tukol dodavku pred nim. Na prvy pohlad autu okrem pokrcenej ECV nic nebolo. Konecna faktura v AutoPola BA bola cez 4000€ bez DPH. Popraskali vsetky uchyty kablov za tym sedym krytom, praskli uchyty naraznika, praskol distancny radar, 3 zo styroch PDC senzorov, praskla nadrz ostrekovacov. Nizsie postujem fotku nech vidno, aky mini tukanec to bol s akymi vnutornymi skodami.

              Na tomto modrom vidim rozbite LED svetlo co bude samotne hned 1500-2000€. Pokrcena kapota, komplet naraznik prasknuty. Palubak hlasi poruchu aktivnych vzduchovych klapiek. V inzerate pise este aj strelene airbagy. Musela to byt podstatne silnejsia rana, a ked pri nasom mini tukanci to vyslo na 4000€, toto vidim kludne na dvojnasobok. Toto je skryta pasca ak si to nevies opravit svojpomocne a realne zaplatis za to auto aspon 20.000€. Ioniq je v opravach strasne cierna diera na peniaze, opatrne.
              Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:26.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Nemal by dobrzdit AEB? Ci bolo klzko?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Ak si to nevieš opraviť sám a kúpiť celý predok auta z nejakej čorky z Poľska za pár sto €, tak do toho nechoď. Ale keďže sa pýtaš tu, tak vlastne odpoveď je rovno nechoď to toho.

              Od kamarátov čo kedysi vozili a opravovali búračky som sa dosť napočúval a určite to nie je cesta pre niekoho, kto nemá tie možnosti ako píšem vyššie. Už len to, že to stojí pred servisom, je memento aby som to nekupoval, lebo to najpravdepodobnejšie servis "pripravil na predaj", tzv. trocha ponaprával tie hav.diely tak aby to vyzeralo lepšie. Rozdiel oproti cene nehavarovaného je tak mizivý ...

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Peterka tiez sa cudujem, lebo mne pride Ioniq dost bojazlivy a brzdi trocha skor ako by som to potreboval. Par krat mi riadne skocil na brzdu ked som dochadzal v kolone a este bola minimalne 30-50cm rezerva. Ale asi rataju z rezervou koli zhorsenej prilnavosti eko pneumatik.
              Naposledy upravené SKolja; 23-03-2021, 17:20.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Nebolo klzko, uplne sucha cesta a peknych 20-25C, bol myslim maj alebo jun. Bolo to na D1 pred odbockou TT/NR. Kolega isiel od BA smer Nitra v pripajacom pruhu za dodavkou s robosmi, pred ktoru sa prudko zaradil cez 2 pruhy nejaky idiot na Audi Q7 bez smeroviek, dodavka to strhla do zvodidiel co ju zjavne spomalilo rychlejsie ako bolo ziaduce AEB na Ioniqu bol nastaveny na defaultnu strednu uroven, vrestal ako divy ale nerobilo to nic extra. Kolega to zjavne predbehol a aplikoval vcas max brzdy takze uz to nemalo co viac urobit okrem pistania. Stale je ludska preventivna predvidavost pred elektronikou, ktora uz len hasi vzniknutu krizu, ale nepredchadza jej tu zial nepomohlo nic. Nehoda mala este aj 5 svedkov z dodavky, ale znacku si nik nestihol zapamatat v tej situacii. Kolega este aj dostal 50€ pokutu rovnako ako vodic dodavky 🙈 vivat spravodlivost, skoda, ze nemala ta dodavka kameru. Kolega mal, ale nebolo cez skrinu velku nic vidiet, len take mihnutie strieborneho SUV na kraji zaberu jedine stastie, ze Ioniq ma dvierka nabijania vzadu, keby to bola Kona alebo Niro tak by auto dojazdilo asi takto sa dalo auto este 2 tyzdne pouzivat kym nas zobrali do servisu na termin.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo tak to bola teda smola, je pravda ze teraz taky tukanec moze stat pekne peniaze, v predu pod maskou/naraznikom uz je toho schovane vela.
              S tym nabijanim v predu mi to pride ako prakticke riesenie, pri konektore z boku sa stava ze niekedy kabel zavadzia popred dvere. V predu zase vadi sneh a lad a samozrejme takato nehoda by asi auto odstavila. Tak neviem, mohli by na novych autach davat z obidvoch stran :-) a mozno by sa dalo aj turbo nabijat ;-)

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              V tom inzrate sa mi paci najma "Havarované, Ako nové kúpené v SR, TOP stav..." To akoze TOP naburane?

            • LacoJ
              LacoJ komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mám dve skúsenosť, s čelným sklom, bolo to vyše 1000€ , našťastie cez havarijnú. Druhé nedobrzdilo do mňa auto, našťastie kufor bez škrabanca, len nárazník a veci pod tým nejaké, oprava vyše 2500€ z PZP druhého auta. Teraz mám prasknutý nárazník vpredu od kvetináča, tak po zime to dám spraviť som zvedavý koľko si zapýtajú. Určite odporúčam dobré havarijne poistenie. Teta mi nabúrala na inom aute nárazník zadný, farba a trochu preliačina, hovorí mi že dám Vám 50€ kúpte si sprej to určite, dal som to spraviť a vyše 1200€vo VW stála oprava.
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 246
            •   

            Toto stalo 4000€ bez DPH, mrte malych vnutornych skod pre oko neviditelnych. Navonok len pokrcena ECV a plubak hlasil poruchu radaru a PDC senzorov.
            Naposledy upravené Wilo; 23-03-2021, 11:27.

            Komentár

            • Marko
              Junior Member
              • Sep 2020
              • 3

              Ach... Tak toto nevidím nádejne. Ďakujem veľmi pekne za info.

              Komentár

              • SKolja
                Member
                • Dec 2018
                • 79
                •   

                Ioniq vs TM3
                 

                Komentár

                • SKolja
                  Member
                  • Dec 2018
                  • 79
                  •   

                  nick81 Postnem to radsej sem. Ioniq MY2020+ ma v menu winter mode. Ioniq 2016-2019 to v menu nema, ale robi predohrev baterie ked je nastavene casovanie nabijania a aj pocas nabijania, pokial minimalna teplota baterie nestupne nad 0C.
                  Tuna je popisany priebeh predohrevu na prvej generacii: https://www.goingelectric.de/forum/v...20721&start=10
                  Druha generacia by mala mat identicke spravanie ako Kona/e-Niro

                  Komentár

                  • SKolja
                    Member
                    • Dec 2018
                    • 79
                    •   

                    Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
                    Ionic Electric: Vehicles manufactured from May 2, 2019 to November 30, 2019
                    Podla sprav zo zahranicnych for, Huyndai zacina zvolavat postihnute Ioniq-y a nastavuje max nabijanie do 80-90%. Zakaznik musi toto nastavenie dodrzat az do momentu vymeny baterie. Baterie maju zacat prichadzat v Auguste.

                    Komentár


                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      a v USA dáva zákazníkom ako odškodné ku každej Kone, kde si zákazník nastaví nabíjanie do 80%, 500 USD na náklady na častejšie nabíjanie

                      to by som bral aj ja, aj tak mám stále nastavené do 80% aby som šanoval batériu

                    • SKolja
                      SKolja komentoval
                      Upraviť komentár
                      O tom "odskodnom" som pocul z Kanady tiez, nejakych 240CAD.
                  • Roman-ba
                    Member
                    • Sep 2019
                    • 90
                    •   

                    Aj ja si prosím 500 USD, aj ja trvalé nabíjam do 80%..😂

                    Komentár


                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Podľa mna v Europe to nebudú dávať nielen preto ze europsky zákazník nie je tak súdne naladený ako americký ale aj to nemajú ako kontrolovať. V USA totiž mali Bluelink (SIM kartu) všetky Kony - aj ročníky 2018 a 2019, ktoré v Európe ešte prístup nemajú.

                    • Wilo
                      Wilo komentoval
                      Upraviť komentár
                      To chce Hyundai takto potajme spehovat zakaznikov, kolko kto nabija? To by malo v USA zavan dalsej hromadnej zaloby... no neviem 🤔

                    • Miroslav Rojko
                      Miroslav Rojko komentoval
                      Upraviť komentár
                      Nie ani sledovať, tam písali na americkom fóre, že kto prijme náhradu, tak mu to aj cez bluelink proste nastavujú na 80% - asi pri prijatí peňazí musí podpísať súhlas, určite to majú v zemi právnikov ošetrené.
                  • SKolja
                    Member
                    • Dec 2018
                    • 79
                    •   

                    Podarilo sa niekomu side-loadnut aplikacie do headunit Ioniqa? Ja sa vobec nemozem dostat do engineering menu (191209).
                     

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X