Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    Wilo Za sucasneho stavu z logistikou v automotive ci vseobecne, pokial su original diely vyrabane v Korei tak sa ani necudujem. Proste v buducnosti bude treba nielen pri potravinach, ale aj pri inom tovare uvazovat, ci sa oplati kupovat produkty ktore su vyrabane mimo nasho regionu (EU+EE). Globalizacia ako sme ju poznali doteraz asi pomaly konci, nehovoriac o zbytocnych emisiach pri preprave tovarov cez pol zmegule. Bud predajca bude drzat v buducnosti strategicke zasoby, alebo nepreda. V mojom odbore uz teraz musime zakaznikom garantovat dostupnost nahradnych dielov pod vysokymi zmluvnymi pokutami na 10 a viac rokov. Mozno toto pride aj do spotrebitelskeho sektoru.
    Ale auto my mohlo byt stale v zaruke, oficialne je nesposobile jazdy. Ziadat nahradu alebo papier s razitkom ze nevedia zabezpecit opravu.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      A neexistuje nahodou taka podmienka uz teraz? Ze vyrobca musi garantovat dostupnost nahradnych dielov do 10 ci kolko rokov od ukoncenia vyroby daneho auta? Otazne je, co sa povazuje pod dostupnostou. Vyrabat vyrabaju, to ze zakaznik caka 2 mesiace uz je jedno 🙈 Ale mudro hovoris, priemysel sa bude musiet zmenit, najma logistika. Lebo aktualny stav, ked sa vozi velka cast dielov, aj celych aut, cez pol planety je neudrzatelny. Otazne je, ci budu chciet zamorske automobilky investovat do relativne maleho a legislativne prisneho trhu, alebo nam tu zostane len EU produkcia a Aziati s USA si budu riesit svoje pieskovisko 🤔

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo podmienka dostupnosti dielov, ktoru spominas bola za sociku, teraz uz neplati. Teraz to nie je problem len nahradnych dielov ale aj softverovej podpory. Vyrobca si jednoducho povie ze od nejakeho terminu nebude podporovat niektore svoje zariadenia a hotovo.
      Prednedavnom ma tak nasr. Ubiguity. Necelych 5 rokov po kupe prestali podporovat ovladanie AP-ciek novym softverom kontrolera. Cize bud musim vyhodit plne funkcne a ani nie 5 rocne relativne drahe APcka a kupit nove, alebo musim nechat bezat na kontroleri stary softver. Vrrr.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      jux hmm to som nevedel, to je fakt na figu potom

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Hmm, akurat pozeram, ze tato povinnost bola len v USA. V EU sme mali len 2-rocnu lehotu po ukonceni vyroby. Ale v ramci toho noveho nariadenia EU o opravitelnosti vyrobkov sa tato lehota po novom zjavne predlzila na 7-10 rokov.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 244
    •      

    Trochu som sa cez vikend povozil po dialnici severne od Viedne, jadza na maxime limitu povolenej rychlosti. Nie su to ziadne dlhodobe vypovedne hodnoty, ale mozno pre niekoho je to zaujimava informacia.
    Click image for larger version  Name:	2021-07-12 14_48_18-Ioniq_dialnica.jpg Views:	7 Size:	109.6 KB ID:	74121

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      Bjorn si zopakoval 1000km challenge so starym Ioniqom 28 a stiahol dalsich 20 minut z celkoveho casu vdaka lepsej infrastrukture a rychlejsim nabijackam oproti testu pred 2 rokmi.

      Sranda ako sa tento dedusko drzi zubami nechtami a stale poraza aj niektore novsie auta. Za tu cenu asi bezkonkurencne EV
       

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        ak je ioniq28 dedusko, tak ja mam co potom? vykopavku? :-D

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Nie, mas skamenelinu.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ved sam ho obcas nazyvas veteran

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko no ved ano, ale ked ioniq schytal deduška, tak v tom momente moje auto zostarlo o dalsi kus

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 pokrok nezastavis. Ci chces alebo nechces, za 3 roky sa bezna kapacita baterie v EV minimalne zdvojnasobila o moznostiach a vykonoch nabijania ani nehovorim. Ja by som Leaf 1 nazval furik, ale nechcem urazit 🙈

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        A teraz to isté ale s novým Ioniqom (38,3 kWh), aby sme videli ten pokrok

      • Peter A
        Peter A komentoval
        Upraviť komentár
        Je to len uhol pohladu oproti spalovakom je to vesmirna technologia a nie fosilia, aj ja mam taky doma a sluzi uplnene super
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 244
      •      

      Pôvodne zverejnené od tommik Pozrieť príspevky
      A teraz to isté ale s novým Ioniqom (38,3 kWh), aby sme videli ten pokrok
      Bohuzial 2nd gen Ioniq 38kWh je vysledok optimalizacie nakladov, bateria ktoru pouzili je v nestastnej konfiguracii.
      Toto auto by si zasluzilo update na skateboard platformu a potom by to bol zase sampion.

      Hadam sa korejci poucia a vyrobia nasledovnika na novej Ioniq platforme. Pokial sa tak stane a Elon umozni pristup k SC sieti, tak to urcite bude jedno z najlepsich aut na trhu...

      Komentár

      • PeterJ
        Junior Member
        • Sep 2021
        • 4

        Pozdravujem vsetkych, toto je moj prvy prispevok, nakolko som vcera kupil novy "stary" Ioniq, tak sa musim pochvalit. Este ho sice nemam, je na centralnom sklade a pride 17. alebo 20.9, ale uz som dal zalohu. Cena bola 26900 (v Autopolise na Racianskej), vybava electric plus a metaliza, auto je samozrejme nove, ma 10km. Cize povodna cennikova cena (41580) klesla na 26900 a tomu som uz nemohol odolat... Nedavno bol jeden kus za 29990 v Komarne, uz vtedy som to zvazoval, teraz som sa uz definitivne rozhodol. Farbu budem mat Electric Shadow, bola tam este v tej istej cene Fluidic a o cca 6000 drahsia krasna sito modra. Ale pravdaze 6000 za farbu nedam 🙂Vraj je to tym, ze na niektore VIN sa davaju zlavy. Keby niekto chcel podrobnosti k tej kupe, tak napiste... Uvedomujem si, ze Ioniq uz nie je najmodernejsi a ma nizky dojazd, ale na moje pouzitie to bude stacit. A 26900 vs. novy Ioniq 5 je predsa len velky cenovy rozdiel. Ostava mi vyriesit Wallbox, je to pre mna trochu spanielska dedina. Ma podla vas zmysel prejst zo ZSE do Magny? Auto by som nabijal v noci. Dik

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ioniq je skvele auto, akurat na nom (v 38kwh verzii) dodrbali DC nabijanie. Cize na dojazd by som sa az tak nestazoval, kedze v spotrebe je ruka v ruke s TM3

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          PeterJ Gratulujem. Vitaj do klubu majitelov Ioniq-ov :-). Za cenu ktoru spominas je to super auto.
          Na zaciatok by som vobec neriesil wallbox, Ioniq ma iba jednofazovu palubnu nabijacku. Treba jednu riadne dimenzovanu standartnu 240V zasuvku na separatnom 16A/12A istici s odpovedajucou ochranou. Doporucujem vonkajsiu industrialnu zasuvku (nie zapustenu do omietky) koli chladeniu, najlepsie na fasade z tepelne odolnym podkladom. Pri nastavenom max. nabijacom prude prenosnej nabijacky 10A mas dobite 2,4kWh za hodinu. Za noc si schopny dobit skoro celu bateriu. Je malo pravdepodobne ze budes potrebovat viac. Ked by si nahodou predsa len uvazoval nad rychlejsim nabijanim, pridaj vonkajsiu 3 fazovu zasuvku 3x16A alebo 3x32A a kup si kabel s vymenitelnymi konektormi kde budes moct nabijat prudom 16A alebo 32A. S tymto dobijes za noc plnu kapacitu a ziadny walbox ti neda rychlejsie dobijanie, kedze si limitovany jednofazovou nabijackou auta. Po case zistis, co ti najviac vyhovuje a mozes si urobit permanentne riesenie z wallboxom. Ale stale by som ho nechal pripojene cez standartny 3fazovy konektor. Dobre kable sa daju zohnat uz od cca 1000Euro. Kolegovia tuna na fore vedia doporucit aj dobrych domacich vyrobcov.
          Este by som doporucoval hned kupit nove ziarovky do dialkovych svetiel, napriklad Osram Nightbreaker https://www.amazon.de/-/en/gp/produc...?ie=UTF8&psc=1
          Ioniq ma velmi slabe dialkove svetla. Nechaj si to vymenit hned v servise pri preberani, ja som sam bez specialneho kluca nemohol odkrutit krytky na svetlometoch.
          Zelam vela pohodovych elektrickych kilometrov.
          P.S.: ak sa zaujimas o detaily elektrickeho pohonu, doporucujem nick81 vyvyjany EVDash https://github.com/nickn17/evDash Sam pouzivam a plna spokojnost
          Naposledy upravené SKolja; 12-09-2021, 10:30.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja co myslis pod pojmom "specialny kluc" pri ziarovkach???

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nic specialne tam nie je, osobne som uz 2x menil v Ioniqu ziarovku a stacia ruky. Je tam velke plastove zavitove viecko, ktore sa odkruti rukou ako kompot. Tym dostanes hned pristup ku svetlu. Vytiahnes kablovy zvazok so ziarovkou, vymenis, nastoknes spat a znovu zasrobujes krytku. Otazka 2 minut. Male a chude ruky su vyhodou lebo je tam dost blby uhol a malo miesta

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 ono to je kľúč na olejový filter, ale funguje 😊 Niečo takéto https://www.lazada.com.my/products/o...421712570.html
          Wilo ja som skúšal tie kryty odkrútiť doma a nepodarilo sa mi to ani s pomocou kľúčov co som mal doma. Tak som to nechal na servis. Je pravda ze na novom aute by to mohlo ešte ísť ľahko, ale pri predaji by to mohol technik urobiť grátis za pár sekúnd...

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja ale som pochopil ze on kupil 38kWh verziu, a tam su predsa full led svetla.. alebo sa mylim?

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          jj, výbava Electric+ má "Predné Bi-LED svetlomety", ale nie som odborník na Ioniq, len som si prečítal cenník
      • SKolja
        Member
        • Dec 2018
        • 244
        •      

        Pôvodne zverejnené od tommik Pozrieť príspevky
        jj, výbava Electric+ má "Predné Bi-LED svetlomety", ale nie som odborník na Ioniq, len som si prečítal cenník
        Naozaj, uslo mi ze Electric+ vybava ma tieto svetla. V tom pripade ziarovky riesit netreba ;-). Sorry za zavadzajuce info.

        Komentár

        • Ľuboš Geleta
          Senior Member
          • May 2014
          • 500
          • lubos98970
          •   

          Ahojte má niekto z vás Ioniq 38kWh a najazdených zopár desiatok tisíc km ? Zaujíma ma dlhodobá spotreba a bežné veci. Dá sa s tým autom jazdiť za 10 kWh na 100 km ako z prvou verziou 28 kWh ?

          Komentár

          • hudino
            Member
            • Jul 2017
            • 37
            •   

            Mas PeterJ uz pre nas nejake pozitivne referencie k I38?

            Komentár

            • PeterJ
              Junior Member
              • Sep 2021
              • 4

              Ahojte, píšete mi niektorí, aby som sa podelil o dojmy, tak som si konečne chvíľku našiel. Ďakujem všetkým za komenty a rady, najmä "SKolja".Veru budem riešiť to nabíjanie pred domom, teraz som dosť málo doma (aj Ioniq by som kúpil až neskôr keby to nebolo za tú cenu), ale narazil som na toto, tak reku či nepočkať :-)

              https://zsedrive.sk/?gclid=CjwKCAjw4...hoC5HEQAvD_BwE (ide o to odpočítavanie vpravo dole)

              K Ioniqu - mám na ňom len cestu z predajne (aj to stále lialo) a pár km po meste, najazdených má možno 120 km. V živote som mal iba 3 autá - Suzuki SX4 1,6 (2014), Hyundai i30 1,4 MPi (2019) a teraz Ioniqa. Takže nie som žiadny auto profík a skôr to teda berte ako porovnanie i30 a Ioniqa po prvých dojmoch, alebo skôr pocity zo zmeny.

              - najprv to, v čom mi príde i30 lepšia:

              - brzdy - i30 ich má neuveriteľne ostré, v krízovej situácii a najmä pri nižšej rýchlosti to je akoby dal niekto palicu do kolesa bicykla, i30 okamžite zastane, Ioniq najprv rekuperuje a brzdy sú slabšie. Aj pedál treba stláčať viac, dokonca som na prvé pokusy ani nevedel zaradiť rýchlosť, myslel som si, že som brzdu stlačil, ale nie. Brzdy sú v Ioniqu hlučnejšie, až šúchajú. To bol dojem aj z i30, keď som ju kúpil, ale tu je to výraznejšie. Možno je to tým, že Ioniq je celkovo tichší, tak tie zvuky viac vnímam. Celkovo ale čo sa týka bŕzd, určite si zvyknem a keby som nemal i30, možno by som toto nevnímal.

              - skosený volant mi zatiaľ nevyhovuje, pretože keď sa rýchlo vracia do základnej polohy, tak tie hrany narážajú do rúk. A asi som čudný, ale mne asi viac vyhovuje základný plastový volant na i30 (mám exotickú úplne najnižšiu výbavu i30 Classic, ktorú má iba minimum ľudí).

              - roletka v kufri - toto nechápem. i30 má pre mňa lepšie riešenie. To keď si cestujúci vzadu chce šmariť kabát dozadu tak nemôže? Tá roletka je slabá, nevyhovuje mi to

              - výhľad dozadu - prvýkrát to bola hrôza keď som išiel z predajne a ešte bolo všetko zle nastavené. Plus ten predel okna... Ale zvyknem si.

              - pri senzoroch mám pocit ako pri volante - čím lacnejšie, tým lepšie. Mal som ich dorobené do SX4 aj do i30 ako doplnok a po zaradení spiatočky to bolo spoľahlivé, pípalo to správne a nahlas. tu sa ozývajú zvuky neskôr a nepotrebujem až tak čiarky na displeji, ale poriadny zvuk a včas. Sú dobré, ale v i30 to bolo lepšie.

              - svetlá sú cca také isté na i30, len žlté a Ioniq má biele :-) Možno stretávacie sú trochu lepšie na Ioniqu, ale pri použití diaľkových je to cca to isté. Ale ešte si to viac porovnám.

              a teraz v čom sa mi Ioniq páči:

              - samozrejme elektrický pohon, to je niečo, na čo si zvykám, už teraz sa mi to veľmi páči. Ioniq má zrýchlenie 10,2, i30 cca 12,3, ale pocitovo je to úplne iné, paráda. Samozrejme tichosť, plynulosť tiež. Píšem to len takto stroho, ale v skutočnosti je toto drastický rozdiel, keď to preženiem, tak ono je to v podstate i30 bez zvuku a s omnoho lepšou akceleráciou :-) Na semafóre sa mi stalo, že sme si s posádkou hovorili "bože, tu niečo vrčí" - ale bolo to auto za nami :-)

              - pokiaľ ide o miesto, je to slušné. i30 má rázvor 2650mm a Ioniq 2700mm, miesta je ale cca rovnako, možno o chlp viac miesta je v Ioniqu na kolená, ale zase menej na hlavu.

              - audio systém je lepší ako v i30. V mojom i30 som si ho dal prerobiť (v rámci možností) v Hifol v BA, ale toto je ešte lepšie. Zároveň to ale nie je nejaký highend a je potrebné výrazne ubrať basy a pridať výšky, bez toho je to trošku "americky" zadunené. Celkovo ale spokojnosť, SK4 aj i30 v základe mali neuspokojivý zvuk. V Ioniqu si viem pozrieť aj film z USB (keď sa auto pohne, obraz zmizne)

              - ďalšie výhody pramenia z toho, že i30 som mal v základe a toto je najvyššia výbava, takže teraz mám vyhrievané všetky sedačky, bedrovú opierku (super), lakťové opierky a plno asistentov. K nim sa vyjadrím nabudúce, lebo som ich zatiaľ veľmi nevedel otestovať. V meste úspešne funguje asistent, ktorý upozorní, že sa vozidlo predomnou pohlo. To keď čumím na všetky tie podsvietené plôšky, tak sa zasnívam a toto je spoľahlivé. Viac som bohužiaľ nevedel otestovať, adaptívny tempomat a pod., na to potrebujem viac času.

              Celkové dojmy sú super, vadia mi len detaily, na ktoré si navyše určite zvyknem. Ďalšie veci ešte otestujem, keby vás niečo zaujímalo, pýtajte sa, určite odpoviem, aj keď možno neskôr. Vôbec kúpu neľutujem, za 26 900 je to pre mňa najlepšie auto na svete :-)

              Komentár


              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Ta roleta hneva aj mna, najhorsie je ze ten pevny kus na konci zavadzia ked je plne nalozeny kufor. Je sice na nu miesto pod dnom kufra, ale ked uz je nalozene, tak sa to tam tazko uklada ;-). Na delene sklo som si zvykol, ale stale mi to pride neprakticke. A volant je story sama o sebe, velmi rychlo sa osucha. Ale co som zachytil, tak zatial Hyundai meni v zaruke za novy. Oneskorenie senzorov som si vsimol, ale zatial mi to neprislo nijako kriticke.
                Na jednu vec som ale zabudol, a to su defaultne ECO pneumatiky (zimne aj letne). Tu by som sa snazil ist do inych z lepsou adheziou, pohladaj tu na fore uz sa to tu riesilo.
                Dufam ze ostatne veci budu len pozitivne :-).
                Tesime sa na dalsi feedback.
            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 244
              •      

              Reportujem prvy problem, po 3 rokoch a cca 28000km mi prestalo auto nabijat.
              Symptomy: pri spusteni nabijania v pristrojovke cvaka, nabijanie sa nespusti a nie je pocut zvuk zatvarania zamku nabijacieho portu. Pri jednom z pokusov z 10 zacnu blikat vsetky 3 modre indikatory na palubovke = charging error.
              Po kolecku po rozlicnych nabijackach, L2, Fast, Ultra vsade vyhadzuje chybu spustenia nabijania, som este vyskusal odpojit 12V AUX bateriu, ale nepomohlo.
              Tak som sa dnes rano vybral do servisu a podla predpokladu je to zavada na motorceku zamykania konektora. Diel objednany a vymena v pondelok ma trvat 1h. Samozrejme kryte zarukou.
              Toto je jeden zo znamych problemov Ioniq-u a Hyundai vydalo o tom technicku spravu (podarilo sa mi dohladat iba US verziu, ale ten isty problem je aj s EU verziou):
              https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...51892-9999.pdf
              Pri hladani detailov sa mi podarilo dohladat americku databazu vsetkych verejne znamych problemov, mozno to niekomu pomoze:
              https://www.nhtsa.gov/vehicle/2017/H...Communications
              https://www.nhtsa.gov/vehicle/2018/H...Communications

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Skúšali si aj AC, či len DC?

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 skusal som oboje, AC aj DC.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                prejdi fórum o Ioniq, či to nie je chyba zámku zamykania, bola na to zvolávačka (resp. menili pri symptómoch)

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko priamo zvolavacka nebola (aspon tuna v AT, pretoze tu priamo ministerstvo dopravy informuje o zvolavackach pisomne postou majitelov vozidiel a nic som nedostal), ale je na to ten technicky list ako casta chyba, to mi spominali aj v servise.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Sranda, aky rozdielny pristup. V SR bola na tento zamok oficialna zvolavacka, este dakedy v 2017 par mesiacov po spusteni predaja. Myslim ze to bol uplne prvy recall.

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo OK, beriem spat, ja mam model 2018, tak samozrejme ze zvolavacku z roku 2017 som nedostal. V servise som sa priamo na zvolavacku nepytal, pretoze som predpokladal ze ak by bola, tak by som to dostal postou ;-)

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo Asi na SK nemali problem zvolat tych 5 a pol Ionicov co tu predali.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                SKolja skor nechapem ich pristup v servise. Kdekolvek odovzdas auto akejkolvek znacky, servisakovi po zadani VIN alebo nacitani elektronickeho kluca vybehne zoznam zvolavaciek, ak nejake su, a automaticky ich urobia. Vacsinou na ne upozornia este pri prijmani auta a zakaznik sa nemusi nic pytat.

                Skor ci rocnik 2018 sa uz nepovazoval ako vyrieseny, a uz mal novy motorcek, a zvolavacka sa nan nevztahovala. A ty si mal proste len pech na blby kus 🤷‍♂️ Tazko povedat… v kazdom pripade mi to pride ako strasne cudne technicke riesenie, ze porucha nejakeho motorceka uplne zablokuje nabijanie. Pri DC by som to este pochopil, ze vytiahnutie uprostred najvacsich peciek asi nie je uplne zdrave. Ale zablokovat aj AC nabijanie?

              • SKolja
                SKolja komentoval
                Upraviť komentár
                Wilo na servis sa v tomto nemozem stazovat, ked bola zvolavacka, vzdy ma imformovali uz pri vstupe medzi dverami a ani nepotrebovali moje VIN cislo. ;-) Pocitam ze je to tak, zebna moje auto sa ta zvolavacka nevztahuje, kedze bolo vyrobene az neskor.
            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 439
              •   

              Ahojte, pls. nema niekto kontakt na vrakac alebo obchodnika so sekundarnymi pouzivanymi dielmi na Ioniq. Kolega ma zavadu ale nakolko nedodrzal servisne intervaly tak mu to neuznali v ramci zaruky a oprava draha ako prasa. Zhaname preto na sekundarnom trhu. Dik

              Komentár


              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Čo znamená nedodržal servisné intervaly? Nebol vôbec alebo pár km po tom ako mal ?

              • Catchcash
                Catchcash komentoval
                Upraviť komentár
                Myslim ze za par km ta nikto nebude buzerovat. Skor si myslim ze nebol bud vobec alebo meskal aspon pol roka...Inac to sa mi snivalo alebo sa chysta nejaky zakon ze by si mohol navstivit akykolvek servis aj pocas zaruky a nie len autorizovany?

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Preto sa pýtam, ja som bol po pár desiatok-stoviek km a nič nehovorili. To navstivenie servisu inde by bolo fajn, každých 15000 s elektromobilom je zbytočne. Paci sa mi teraz pri Tesle že nemusím , s ioniqom idem zachvíľku opäť + dnes opäť prasklo sklo zničoho nič. Priamka 10cm. Platí záruka aj na sklo?

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Je to mimo zmluvne dohodnutych km navyse.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                v servise nepovedia nič, čo majú povedať - neprídte, aj tak padla záruka ? importér má stavy tachometra a ten potom rozhodne ako v tomto prípade. Pri Hyndai sa nemôže prekročiť ani o 1 km a časovo musí byť v tom mesiaci, kedy mala byť (tam pripúšťajú meškať pár dní ale musí to byť vrámci mesiaca)

                Pri Tesle sa človek ukáže pri iných príležitostiach, tak nemusia volať po čase alebo kilometroch.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                My sme na Ioniqu bezne prekrocili servisny interval, najviac bolo o 1400km, ale bola to uz druha prehliadka v tom roku. Nikto nic nepovedal, zaruka platila dalej.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Overene zarucnou opravou ?

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Nasiel som vrakace vo svedsku a v norsku. U nas chcu za opravu nabijania-vymena kabelaze 3k eur. Takze suciastky sa nakupia v zahranici a vymenia.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Ano, zvolavacka aj zarucna oprava 2x (zacalo haprovat elektricke otvaranie okna vodica a druhy krat neznamy phantom drain co stale tahal 12V baterku), vsetko vyriesene gratis. Pri okne nejaky spinac a motorcek, pri phantom draine vymenili nejaku riadiacu jednotku, ktora sa z neznameho dovodu nevypinala.
                Naposledy upravené Wilo; 18-11-2021, 16:41.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Miroslav Rojko To sa mi nehce verit, ved km sa nedaju vypocitat presne a ani zvoleny servis zvycajne nema hned cas kedy vychadzaju km na ten den. Ci ked mi servis povie najblizsi volny ternim o tyzden musim prestat jazdit autom? Som o takom priapde nepocul este aby na 1km zalezalo. To potom f-off Hyundai, nikdy nekupim.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Presne tak, odložiť si voľne km koľko je cesta do servisu a auto odstaviť. Tak som to robil. Kto ma len jedno auto a chodí do blbeho servisu, kde nemajú čas, to ma horšie.
                Na km nezáleží, môžeš ísť skorej, len nie neskôr.

              • dango
                dango komentoval
                Upraviť komentár
                podobne aj Kia; vraj v minulosti prizmurili oko, teraz na to dbaju, aby neboli presvihnute km

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Ja som mal napríklad písané v knižke 30000 a auto napísalo servis pri 30200 . Teraz mám zase 90000 v knižke, stav tachometra 87020 a auto pise 2650km do servisu. Tak čoho sa držať. Ak je seriózna automobilka tak +- pár 100km je v poriadku.

              • EV_Future
                EV_Future komentoval
                Upraviť komentár
                ja ked som sa v Kii pytal pred par mesiacmi, tak mi povedali, ze nie je problem, ak sa presvihne servisny interval o par stoviek km (limit si nepamatam, ci nejaky spominali). Jednoducho sa ma potom skratit ten nasledujuci o danu ciastku, takze ak presvihnem povedzme o 500 km, tak nabuduce by som mal prist nie po 15-tisic km, ale uz po 14500km.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Kia ma limit 800km navyse v sucte pocas zaruky.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                mozeg Fakt? Ja som mal 86tis ked som isiel na 5500km okruh. Tj. do 90 som mal daleko. Objednaval som sa pri 90 z Danska .. len kym som prisiel domov a prisiel termin co mi dali, uz som mal nabehane 92 tis nieco .. Som sa pytal ci je to problem, ze nie. A kedy najblizsie, ze ci mam prist v 105 .. oni ze nie ... 92+15tis ..

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 my sme to mali rovnako, cely interval sa poposuval, a potvrdili, ze zaruka normalne plati, ziadny problem 🤷‍♂️

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Co servis to nazor.

              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                V Autopola ma naposledy vysmiali keď som im povedal, že netom sa šíri historka "ani 1 deň navyše". Vraj aká blbosť. Dali si to na zoznam hoaxov, ktoré sa o Hyundai šíria.
                A tiež som to pre istotu urobil tak, že som auto odstavil keď som sa blížil k 15tis km a jazdil druhým.
                Možno by to chcelo nejaké oficiálne stanovisko importéra lebo takto je to JPP

              • hudino
                hudino komentoval
                Upraviť komentár
                ja to aktualne riesim, ze KIA mi nevedela dat termin skor ako 30.11. a proste presvihnem km, je tam limit 1000km v sucte, ale 1. majitel na 2. prehliadke presvihol o 850 takze prakticky uz nemam rezervu. Som im pisal ze to dobra blbost ked sa na tej prehliadke na to auto proste aj tak len pozru ze existuje. Elektromobil ma jazdit a nie byt odstaveny... napisali mi ze kludne ho mozem odstavit u nich ale dostanu sa k nemu 30.11. takze auto proste bude 14 dni stat a jazdi miesto neho nafta. Ano dal by sa hladat iny servis ale zase problem s logistikou..., proste servis na kazdom rohu... to je super. pravidla su uz horsie.
                Naposledy upravené hudino; 19-11-2021, 14:59.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                tommik zrovna v Autopole hovoria co som napisal vyssie a tiez v Trencine to hovoria:

                Pri Hyundai sa nemôže prekročiť ani o 1 km a časovo musí byť v tom mesiaci, kedy mala byť (tam pripúšťajú meškať pár dní ale musí to byť vrámci mesiaca)

                O dnoch sa tu nepisalo ale o km.

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                My sme chodili vzdy do Autopola a nikdy nebol problem, opakovane hovorili, ze ziaden strach, km su len informacne a nemusim prist presne. Este mi vyslovene hovorili, ze lepsie prist neskor ako prilis skoro 🤷‍♂️

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Ked budete na buduce pindat na Teslu ako ma na hovno servis (ano, ma), tak si spomente na to ako si z vas robia prdel Korejci. Lebo nic ine ako buzeracia zakaznika to nie je. Toto Tesla pre zmenu nerobi .

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Ja som som S teslackym servisom nikdy problem nemal, vzdy mi dali nahradnu teslu, pritom moje X/ko bolo z prvych co prisli do EU v 2016, cize malo uvodne muchy. Napriklad som ho vedome prebral s trosku pokrcenymi prednymi sedadlami, ktore vymenili vsetkym z tej serie, ja som ich nechal vymenit az takmer po dvoch rokoch. Tiez menili zvolavackou parkovacie brzdy a vymenili hlinikove skrutky v prednej naprave za nerezove.
                Tiez mi menili dva krat v zaruke predne poloosi, prve dostavali poriadne na drzku, lebo s kazdym sme robili extremne zrychlenia, nie ze by nejako silno drncali, no sami ich po 40tis km vymenili, potom tesne pred 80tis v zaruke som ich dal preventivne este raz vymenit, pricom pri druhej vymene tiez prerobili uchytenie predneho motora, vraj nove poloosi vydrzia tak ovela viac. Velkych zrychleni sme sa uz nabazili az az, vecsinom uz jazdime v chill mode.
                Tiez pomenili nejake drobnosti, napriklad gratis vymenili vnutorne spinace otvarania/zatvarania falkoniek za movy typ, co som si vsimol az po tyzdni. Ja sa urcite nemozem na Tesla servis stazovat.
                Treba si uvedomit, ze starsie tesly maju vecsiu sancu potreby servisu, nove tesly su uz uplne ine auta, urcite budu servis potrebovat minimalne.
                Posledny interval navstevy Tesla servisu s X/kom som absolvoval po viac ako dvoch rokoch, a to len preto, lebo som chcel MCU2.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Servis (nie konkretne Auto Pola ale vseobecne) bol jednym z dovodov, preco som uz nechcel ist do korejca. Ked sa tak rozhodnu viaceri, mozno sa korejci trocha uvedomia. Pri I5 sice predlzili interval na 30 tis. ale zas pridali kvapalinu. Zvysovanie ceny hodiny na 72€. Mna aj stvalo, ze ako im pribudlo aut, tak od osmej rana trvali prehliadky do poobedia a niekolkokrat do roka prehravanie software aj mimo pravidelneho servisu.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                jux - ja som si počas záruky tiež nemohol sťažovať. Ale posledný rok išla kvalita servisu vo Viedni (Gotheil Schoder gasse) úplne do riti.
                Vrchol bola moja posledná oprava klimatizácie, kedy mi dali termín na štvrtok 9. a auta sa nedotkli celý týždeň, keď som volal v utorok čo je s tým tak mi technik klamal do ucha, že to robia, pričom ten istý technik mi volal o tri dni neskôr že aky mám pin že to idu robiť.
                Oprava mala pritom byt hotová ten istý deň 9.
                A čerešnička na torte - po 2 mesiacoch a 2000 km auto zase hlási nízky tlak v klíme.
                Pritom mi dali zaplatiť novy vyparnik, čo samozrejme nemám ako overiť či si to nevymysleli. Oprava za 1300€ bez DPH.
                Takze tento servis no more.
                Mal som ísť na servis tento týždeň a deň pred odchodom do Viedne mi vola technik, že nemaju prístroj na opravu klímy a že mám prísť v decembri.
                Asi budem musieť ísť do Grazu.
                Naposledy upravené Jiri GrandPa; 19-11-2021, 20:07.
            • PeterJ
              Junior Member
              • Sep 2021
              • 4

              Dnes vysiel zaujimavy clanok na pravde. Je prijemne vediet, ze mam najuspornejsie auto na svete😀
              Tu je clanok, 38,3 pri Ioniqu moze byt naozaj viac ako 64,7 pri Audine e tron 50.
              https://auto.pravda.sk/poradna/clano...l-ju-holandan/

              Komentár


              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Mne to sa to vobec nezda zaujimave a uz vobec nie ked niesu udane podmienky merani a ked pisu ze si data optimalizoval, To ma byt co?
                Konkretne u Zoe mi nedavaju logiku tie cisla.
                Podla vyrobcu sptreba 17,7 pri kapacite bat 52kwh dojazd 385km
                Jemu pri mensej spotrebe 15,9 vysiel dojazd 276km, ten mu vysiel zrejme vypoctom z kapacity 44kwh, ktoru neviem kde vzal. Jedine zeby mal Zoe s degrdaciou 16%. Ale to zas nesedi s tym ze ked nabil 70%=36,9kwh co po prepocte na 100% by davalo kapacitu 52,7kwh (nie 44) to by potom vychadzal podla jeho spotreby dojazd 331km nie 276km.
                Vzhladom na to ze pri mojom teste dojazdu 100-1% pri konstantnej rychlosti gps 105km/h na tmpomate na dialnicipri 32C zamerne bez rekuperacie som spravil 325km a nabka pri naslednom nabiti 1-100% dodala 56kwh, tak k jeho udajom nemam dvoveru, aspon co sa tyka Zoe. Iba ak by boli straty pri DC nabijani 21%, ale potom by som mal super spotrebu z bat. 13,5kwh/100 na dialnici.
                Udaje k ostatnym autam neviem posudit, nemam ich tak osahane.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Ioniq je odkedy prišiel na trh (aj 28 kWh), je kráľom efektivity, pozrite si Tí neveriaci aj oficiálnu tabuľku EPA spotreby. Dobehla ho len Tesla Model 3 SR+ keď bola po roku, dvoch trocha zefektívnená - vyrovnala sa mu spotrebou, zdiela s ním prvú priečku.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Niro dopadlo velmi dobre. I ked napr. Ja mam roznu priemerku 17,1kWh, ale to naozaj zavisi od jazdneho mixu mesto/dialnica/okresky.

              • tommik
                tommik komentoval
                Upraviť komentár
                Ma zaujal ten rozdiel v spotrebe Leafu so 40 vs 62 kWh batériou. 30% podľa výrobcu ale v reáli takmer narovnako?!

              • jeeff
                jeeff komentoval
                Upraviť komentár
                Tu je originalna tabulka, ktora je aj priebezne aktualizovana:

                https://bit.ly/3qUPyw7
            • LacoJ
              Member
              • Nov 2017
              • 66
              • jnoka14113
              •      

              Ahojte, dnes mi prišiel poštou list o zvolávacej akcii na Ioniq BEV. Píše sa tam : je potrebné vykonať úpravu softwaru systému VCULDC (Hybrid control unit) a úpravu kostriaceho kábla. Vie niekto o čo sa jedná ? Ďakujem za info.

              Komentár


              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Zeby toto?
                https://www.kbb.com/car-news/hyundai...eration-issue/

                Malo by sa to tykat 2700 vozidiel s rokom vyroby 2017-2019.

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Dnes mi robia servis tak že to spravia popri tom. Uvidím čo povedia.

              • milan84
                milan84 komentoval
                Upraviť komentár
                LacoJ co si zistil? Aj bratovi to dnes prislo. Vieme, o co sa jedna?

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Zatiaľ ešte neviem, až dnes pôjdem pre vozidlo, ale niečo hovorili o nejakom kabli. Viac budem vedieť keď budem mat auto

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                tak auto mám, na zvolávacej akcii spravili upgrade jednotky a pridali ukostrovací kábel. Servis po 90000km , som si dal spraviť výpis z diagnostiky baterky. Ukazuje stále po 4rokoch 100% SOH. +- mi to sedí aj s dodanou elektrinou na nabíjačke z 1-100%. Trošku ma prekvapila cena servisu. Koľko platievate za prehliadky?

              • Wilo
                Wilo komentoval
                Upraviť komentár
                Vysiel uz niekomu niekedy na tej “diagnostike baterie” iny vysledok ako 100%? 😇

              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Buď sú tie batérie fakt dobre alebo majú zlý spôsob diagnostiky. Ja si myslím že to bude niekde uprostred 🤣
            • Miroslav Rojko
              Senior Member
              • Nov 2016
              • 1314
              •   

              Buď sú tie batérie fakt dobre alebo majú zlý spôsob diagnostiky. Ja si myslím že to bude niekde uprostred
              Ja myslím, že Hyundai urobil všetko preto, aby počas záručnej doby neklesla kapacita batérii pod stanovenú hranicu. Naozaj všetko …

              Skutočný stav batérie sa dozviete hneď ako Vám skončí záruka na batériu.

              Stále sa hovorí pri elektromobiloch o životnosti batérií ale zamyslel sa niekto nad tým, že pri spaľovacích autách klesá zasa opotrebovaním výkon motora ? Uvádzal niektorý výrobca niekedy hlášku “Záruka na výkon motora 8 rokov alebo 160000 km” ?
              [priezvisko]@me.com

              Komentár


              • LacoJ
                LacoJ komentoval
                Upraviť komentár
                Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora. Ale výkon motora nie je až tak podstatný pri každodennom používaní, kebyže ti klesne výkon o 5-10% tak si to ani nejako veľmi nevšimneš (okrem zrýchlenia z 0-100) . Konštrukčne sú spaľovacie motory zložitejšie a namáhanejšie ako elektromotor. Pri spaľovacom aute sú problémy väčšinou motor a prevodovka (osobná skúsenosť ). Pri elektro autách je málokedy problém s motorom (na fóre som sa zatiaľ nestretol s nikým). Videl som reálny test na brzde že auto so spaľovacím motorom z výroby nemalo udávaný výkon a po cca 100 000 km malo vyšší výkon ako nové.

                Jediný spôsob ako si sám skontrolovať stav batérie je nabitie z 0/1% - 100% a koľko kWh tam dostanem pri novej a postupne používanej batérie. Potom ostane už len možnosť veriť servisu alebo nejakému nástroju tretej strany.

              • Miroslav Rojko
                Miroslav Rojko komentoval
                Upraviť komentár
                Výkon motora klesne kludne aj o 30% pri tych malych oturbenych motorcekoch ale berie sa to, ze treba vymenit turbo, tesnenia, ze je to bezna udrzba. Pri baterkach staci tiez len nejaky jeden clanok opravit a ide sa dalej.

                A dalsia podobnost s baterkami - pri spalovakoch su podstatne niekolkotisicove rozdiely medzi rovnakymi autami s rozdielnymi motormi - kvoli vykonu tak ako je to pre rozne velkosti baterii pri jednom EV.

                Ako sa pri EV plati podla velkosti baterky, tak sa pri spalovakoch plati podla vykonu motora. Tych podobnosti - vykon ICE vs kapacita EV je viac. Je len alibisticke porovnavat dojazd EV a dojazd ICE, kedze pri ICE nie su ceny odstupnovane za dojazd ale za vykon.

              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Rokmi klesajuci vykon splaovaku o par % asi nikto velmi neriesi, lebo pocitovo spomalenie zrychlenia hoci aj o 1s rozozna asi len pretekar a maximalky su daleko za hranicou predpisovosti.
                Viac by ludi potesila garantovana spotreba na 160tis km a bola by to adekvatnejsia paralela ku kapacite/dojazdu EV.
            • SKolja
              Member
              • Dec 2018
              • 244
              •      

              Pôvodne zverejnené od ;n81588
              Určite môže klesnúť aj výkon elektromotora
              Tak tu by som si dovolil nesuhlasit. Urcity pokles vykonu moze teoreticky nastat pri motoroch budenych permanentnym magnetom, kde magnet casom slabne, ale toto su pomaly nemeratelne zmeny a urcite nebudu dosahovat 5-10%. Najvacsi problem su v elektromotoroch (a prevodovkach) loziska a prierazy na vynutiach. Stary Ioniq sa tomu tiez nevyhol a na viacerych forach som zachytil ludi ktorym menili prevodovku koli odchadzajucemu lozisku. Sam som si nechal vymenit v zaruke po 3 rokoch. Po cca 30000 km zacalo byt lozisko pocut a vymenili mi celu prevodovku.
              U spalovacieho auta klesa vykon kontinualne ako sa zanasaju nasavacie a vyfukove cesty a klesa tesnost v motore. Zaroven sa casom zvysuju trecie sily v motore/prevodovke. Preto sa vykon motora udava mensi ako v skutocnosti novy motor ma. U spalovacieho motora je takyto pokles uplne normalny.

              Pre meranie stavu baterie je dolezite kolko energie sa z baterie da vyuzit. To kolko treba do baterie dodat nie je uplne spravny udaj. Jedina smerodatna hodnota je staticky test ako ho robi nick81. Ked nebudu clanky 100% zbalancovane/funkcne, vzdy mozu nastat vykyvy pri malych % nabitia a bateria nemusi by schopna vydat vsetku energiu ktora sa do nej vlozila. Plus vnutorne straty na baterii.

              Komentár

            Pracuje...
            X