ked IONIQ nabija IONIQ
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Bidirektionales Laden mit dem Hyundai Ioniq Electric. Der ADAC benutzt diese Variante um liegengebliebene Elektrofahrzeuge mit CCS zu laden. Das mit den Lich...
- Likes 1
-
6:07min ten jeden ioniq ma tazne, to je aj v ponuke pri kupe?
-
Na Ioniq existuje oficialne schvalene tazne, ale nie na prives, iba na nosic bike a pod. Niekde sme tu uz o tom pisali...
edit: na strane 26 dal Jux link:
https://www.mvg-ahk.de/out/media/MVG...6062018(2).pdfNaposledy upravené Peterka; 28-11-2018, 21:52.
-
Ono to je klasicka gula, akurat nie je kvoli zatazeniu schvalena na prives. Hoci tomuto chlapikovi to nevadilo:
https://www.youtube.com/watch?v=mj9Xv3-EmE0
-
Pani, dnes som bol po ten Ioniq zo skladovych zasob. Nuz ochotny predajca pri odovzdavani updatoval firmware aj mapy - podotykam z vlastnej iniciativy!!! Ioniq mal dojazd 218 km - to svietilo pred salonom - Trencin. So zastavkou v Laugariciu som vymlatil bateriu na dojazd 35km... (Laugaricio TN - BA Dubravka - BA centrum) Jazda cca 100 az 120, ziadne prudke akceleracie, klima a kurenie off... Za 2,5 hodiny nabijania s nabijackou z prislusenstva - 230V/10A to z 35km zvacsilo dojazd dna 65km - Das ist hruza! Musim si kupit kabel 16A - co odporucaju skuseni fachmani?. Tak som isiel do Zahorskej Bystrice odovzdat gumy na uskladnenie a cestou naspat pri 39km dojazde som isiel na rychlonabijacku v Alze. Za 25 minut nabite na 90% - cize 190km! CEna: 0,- Wau! Inak si musim zvykat na uplne iny styl riadenia, ale to som uz pochopil z citania diskusii... Zatial skusam plachtenie (rekuperacia 0) a postupne brzdit rekuperaciou (stupen 1 az 3). Tak drzte palce pri zajtrajsom prihlaseni PS: Ta Blava je riadne hornata, aj ked sa to nezda :P
- Likes 4
Komentár
-
Ahoj Joe79 - Dnes mam uz 2 den pozicany IONIQ z BA Hyundai Autopolis , jazdim a testujem ako sa da . V pondelok som bol prenho, samozrejme vybita bateria, dojazd ukazoval 40km, mali ho na tej nabijacke co je k autu na AC230V... ukazovalo do plneho nabitia tusim okolo 13hod ! no hruza... Tak som odtial siel na najblizsiu ZSE , bola na Panonskej na cerpacke Slovnaft. No musel som chvilu pockat, lebo sa tam dobijala kia soul na chademo a CCS bolo blokovane. za 15min pan odisiel a 1x som tankoval elektrinu . Len cez apku ZSE, zaplatit dopredu kredit 30€ s karty a potom nabijat. mal som 23% a tankoval som do 83% co bolo rychle nabijanie a trvalo to presne 25min. co bolo fajn . nakolko nie som registrovany na ZSE tak cena bola 0.49 € /kWh , a natlacil som 18.43 kWh . Konecne som sadol a uzival si to ticho ! Pre mna , 1x na EV aute to bolo ako sci-fi . Neskutocny komfort, ticha jazda , adaptivny tempomat mi riadil auto cez celu BA az po starej ceste na senec-sered .. No neskutocny zazitok ! Samozrejme doma som uz mal prichystanu nabijacku - EVE LINE II - inteligentná vodotesná AC prenosná nabíjačka Typ2 - CEE 5-kolík | 32A | 1fáza | 7,4kW . Samozrejme som ju pripojil na stavajucu zasuvku 380V , no a radost sa pozerat na to 17% - nabijacka ukazovala ze nabija rychlostou 6,6 - 6,9 kW a ioniq ukazoval 3hod 40min do 100%!! tak to sa da... takto som nabijal 3x . 3x som jazdil aj do 11% . Jazda mesto (60km/h) a mimomesto (95km/h) , tak ako zvyknem jazdit s fosilakom, zapnute kurenie na 21,5°C , a ECO mod. ten realny dojazd sa pohyboval okolo 170-190km. Dialnice som nejazdil, ked tak len 5km (135km/h) Je to uzasne auto , len sa mi zle don nasada, meriam 189cm . Zajtra 6.12. ho idem vratit a caka na mna novucka KONA . Tak zazitok mam, ako bol som milo prekvapeny s toho auta (ioniq) . Tiche, komfortne, dobre tlmenie hluku , dobry podvozok... len to nasadanie ... . Inak otec ho skusa tiez , je mensi a tiez si velmi stazoal na to nasadanie , ze je velmi nizske... (ale to je len nas pocit , nasa skusenost)
-
Maco7 - mas pravdu, ta pribalena nabijacka je hroza! Ale na druhej strane to chapem, je tam rezerva 6A na nepredvidatelne okolnosti, ked by to niekto pripojil na rovnaky okruh ako kavovar atd. v praci bol vcera na obhliadke chlapik zo ZSE, idu namontovat do garaze 2x 22kW nabijacku, cize ten kabel zrejme budem potrebovat aj ja. Ale viac by sa mi asi zisiel kabel Typ2 - Schuko - 16A - 1 faza - 16A. Vies prosim nazdielat, kde si to kupil? Nejako nie som vnutorne presvedceny, ze toto mam kupit z Alza Dakujem Redukciu z CEE 5-kolik na SCHUKO samicu si spravim aj sam, opacne by to vyzeralo trosku divne
-
Joe79 Kupil som to tu : https://www.evexpert.sk/p/252/prenos...p2-cee-5-kolik . Maju aj shuko koncovku .
-
To nasadanie je vec zvyku, ja meriam 196cm a doteraz som mal iba nizsie auta, s nasadanim do Ioniqa nemam ziaden problem. Akurat na tvar sedadiel som si musel nejaky cas zvykat, na predoslom aute som mal priplatkove ergonomicke sedadla a tie v Ioniqu mi zo zaciatku pripadali ako "lavica" :-D
-
Uz ke rozoberame nabijania cez kabel. Tak cina to celkom rozbehla a ceny klesaju.
Check out this product on Alibaba App 5 pin CEE adapter charger 32A EVSE Zencar brand type 2 portable charger with change-over adapter https://f2rq3.app.goo.gl?link=https:...3451073&amv=69
-
To ci doverujes alebo nie je druha vec. Treba sa pozriet na niektore vyrobky ponukane u nas a zistis ze su tie iste ako na alibabe iba obrandovane. Vzdy si treba vypytat certifikat CE k vytobku ktory vydal niektory stat EU nie Cinska institucia a hlavne si nepomylit cinske CE- china export s CE europskym.
-
A ktore sa nevyrabaju v Cine alebo v blizkom okoli?
Nabijaci kabel len spaja pomocou rele fazu a nulak, ked elektronika v aute aj v nabijacom kabli povie, ze vsetko je OK. Pri akomkolvek probleme na ktorejkolvek strane rele jednoducho vypne. Nie je to galvanicky oddelene - to oddeluje az nabijacka v aute. Nie je to raketova veda. Vecsina nabijacich kablov vratane cinskych ma v sebe prudovy chranic, ktory je vlastne zdvojeny, lebo kazda moderna instalacia uz prudovy chranic ma.
-
jux ro ze sa ro vyraba v cine nie je samozrejme zle. Ale cina vie vyrobit shit vyrobik a aj kvalitny vyrobok. Ja len som postol ze za cca. 240€ s DPH a shipmentom vie clovek objednat to co sa u nas predava za 500€+ a je to to iste a teda zvacsa bez EU CE. A nemusim preplacat kde akym firmam ktore CE nezabezpecia. To je vsetko. Tymto postom nemierim voci ziadnemu konkretnemu predajcovi ani firme. Len vravim ze ak niekto predava vyrobok a dovaza ho s Ciny mal by mat CE ak to pravo vyzaduje co pri EVSE zariadeniach vyzaduje.
-
No, tento majitel by mozno vedel rozpravat
https://insideevs.com/another-ev-cha...ed-house-fire/
Tu vzblkla nemecka nabijacka od Boschu, prilis sa zahrieval konektor az to zacalo horiet:
https://www.torquenews.com/1080/niss...a-investigates
Ako ja nemam nic proti Cine, ale domov by som si to nekupil a takych clankov ako zacala horiet nabijacka, a nasledne zhorela cela garaz alebo auto sa da najst mrte
-
No ja uz to vidim tak ze objednam tu Cinu a rozoberiem to cele aby som sa pozrel na zubok komponentom co su dnu. 230€ nie je tak vysoka cena. Konieckoncov to co sa predava u nas alebo v cechach len inak obrendovane sa javi ako totozny device len 2x drahsi. Ked rozoberiem spravim fotos a dam odkaz aj sem.
-
Tak v tom pripade zmeraj aj izolacny odpor pouzitych materialov a ich termalne/zatazove charakteristiky . Lebo to je to co odide a hori - smejdove izolacie, ktore vyzeraju OK opticky ale chemicke zlozenie je vhodne tak na balenie salamy. Ale nie som az taky pesimista - aj v tejto oblasti elektroniky urobili Cinania skoky dopredu a "poucili se z predchozich nezdaru".Naposledy upravené Jiri GrandPa; 07-12-2018, 14:52.
-
Kedze na nabijacom kabli sa nema nic podstatne zohrievat, najlepsie ho skontrolovat infrakamerkou (napr FLIR one k mobilu)
K prvemu I-MiEV-u som dostal originalny nabijaci kabel od Mitsubishi a hned sa mi nepacil. Bolo vidiet, ze bol dost vela pouzivany a priechodky do a z krabicky elektroniky boli extremne utiahnute a zalepene uz z vyroby. Na privode do elektroniky bol kabel s shuko zasuvkou dost zuzeny. Ked som na neho pozrel pocas nabijania infra kamerkou, bolo jasne, ze silove kable su na privode do elektroniky uz polamane, pretoze tam bol kus tesne pri priechodke podstatne teplejsi ako inde. Oslabenie kabla bolo sposobene prilisnym utiahnutim priechodoek uz z vyroby pred cca 5timi rokmi a pouzivanim/ochybanim sa kabel na mieste vstupu do elektroniky postupne polamal.
Elektroniku som rozobral a skratil som privodny kabel... A kedze odchadzajucu kabel bol tiez velmi stlaceny priechodkou, skratil som aj ten.
Takze aj ked je elektronika profesionalna a kable kvalitne - nevhodnou montazou a dlhodobym pouzivanim sa tiez mozu poskodit.
No niektore nabijacie kable sa nedaju rozobrat nedestruktivne - ak sa pokazia, hoci len poskodenim kabla na vstupe, alebo vystupe - su spravidla odkazane na vyhodenie.
K druhemu I-MiEVu mi dali uplne novy nabijaci kabel holandskej vyroby. Povedali, ze stary originalny od MItsubishi sa im pokazil a vyhodili ho.
To pokazenie bolo zrejme podobneho charakteru ako som vyssie popisal. No nemec je poriadny, ked napisu, ze pokazeny nabijaci kabel sa nema opravovat, ale vyhodit, tak nemec na rozdiel od nasinca posluchne a vyhodi :-)))Naposledy upravené jux; 07-12-2018, 15:22.
-
Joe79 V EU legislativa nedovoluje vyuzivat na pohyblivom privode cez shuko zasuvku celych 16 A. Preto oficialni predajcovia ponukaju nabijacie kable s shuko s obmedzenim na 10A, vynimocne viac - napr tesla pre shuko dovoluje 13A - no da sa oklamat - vid. http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...1554#post11554
Kto si chce kupit nabijaci kabel s shuko, ktory dava skutocne 16A moze za dobru cenu napriklad tu:
https://www.jpson.com/product/62196-...ing_p1108.html
Na tom webe kupujem pravidelne viac rokov, funguje bez problemov a dava aj poriadnu fakturu, aby to mohlo ist do nakladov.
Komentár
-
16 A na 15,4 A nie je obmedzenie, vsetky 16A nabijacie kable - aj trojfazove davaju realne o nieco menej ako 16A
Moj teslacky 11kW dava 15,3 A
Obmedzenie je vtedy reaalne, ked na 16A zasuvku dava 10A alebo 12A (podla popisu), ktore ale tiez byvaju realne o niekolko desatin A menej
Moje dva co mam na k i-mievom su sice akoze na 10A no realne davaju len 9,4A. No realny nabijaci vykon je zavisly rovnako od prudu ako od napetia, ktore moze kolisat +-10%, takze ci je 10A skutocne 10, alebo 9 a pol je rovnako nepresne ako ked je v sieti namiesto 230V menej ako 210V alebo viacej ako 250V.
-
Nabijaci kabel povie autu sirkou pulzu 1kHz pilot signalu na CP pine kolko prudu si moze zobrat: strieda=prud(A)/0,6 ,cize napr. pri 10% je to 6A.
Auto berie vzdy o cosi menej, raz som to na Ioniqu testoval, krokoval som striedu po 1A od 6A do 32A a realny odber prudu bol vzdy o 0,5-1A mensi
-
Najprv povie zhruba odporom PP oproti nulaku, aka je prudova zatazitelnost kabla, potom ako Peterka napisal
Hlavne pri type2/type2 kabli je PP odpor velmi dolezity, lebo to je jedine info o prudovej zatazitelnosti T2/T2 kabla co auto a type2 stojan dostanu - preto su pri T2/T2 kabli odpory v oboch T2 konektoroch - smerom na auto aj smerom na t2 stojan..
-
K tomu nabijacemu kablu co dal info jux - mam ho, pouzivam uz rok, spolahlivy, samozrejme vyroba Cina ale solidne spravene. Nema problem s vypadkami napatia na strane siete ani s opakovanym zasuvanim do/z auta. Mozem tiez len odporucit.
-
Este mi napadlo take zverstvo, ze mat len nabijacku 32A nabijacku s moznostou prepinat 6A / 10A / 16A / 20A / 25A / 32A a k tej spravit patrickne redukcie. Schuko 16A vidlica na CEE 5-kolik 32A a takisto CEE 5-kolik 16A na CEE 5-kolik 32A. Podmienkou je, aby sa volba nabijacieho prudu dala navolit este pred pripojenim vidlice do auta. Samozrejme taketo riesenie nema nic spolocne s STN-EN Otazka je, ci by to fungovalo...
-
Samozrejme to funguje, mam podobny nabijaci kabel s nastavenim prudu a k nemu vsetky mozne 32A aj 16A redukcie 5 aj 4kolik a samozrejme aj shuko.
Uz sme sa o tom bavili....
http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...3828#post13828
http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...9048#post29048
-
Aj tu:
http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...8519#post18519
Akurat tvoj prevodnik bude opacny, z 16A na 32A. Ten stoji par EUR a da sa bezne kupit.
https://www.cbelektro.sk/eshop/adapt...-3546850.xhtml
-
Joe79 Bavili sme sa o redukciach 4kolik na 5kolik viackrat:
zopakujem podstatne:
Redukcia 4kolik na 5kolik nie je az taka nelegalna, len znizuje uroven bezpecnosti pri pouziti spotrebica, ktory je 5vodicovy, pri pouziti redukcie na uroven 4 vodicoveho spotrebica, pricom 4vodicove systemy su bezne a ma ich mnozsto starsich domov vratane mojho. Prakticky je rozdiel len v tom, ze pri 4 vodicovom systeme vznikaju z PE a N az v redukcii 4kolik/5kolik. Pri petvodicovom systeme o "kusok" skor v hlavnom rozvadzaci objektu. Prudovy chranic v elektronike nabijacieho kabla rozdiel nepozna.
-
jux - tym som myslel, ze som pomaly zabudol na 4-zilove instalacie a tym padom aj redukcie Neda mi nespomenut, ze pri instalacii TN-S nie je N a PE vodic nikde spojeny. N vodic je dovedeny z trafostanice a PE vodic je vytvoreny zemnicom zakopanym v zakladoch objektu, kam je takisto pripojeny aj bleskozvod. Vyvod zemnica je privedeny do hlavneho rozvadzaca objektu. Od tohto rozvadaca su vsetky jednofazove rozvody 3-zilove (L-N-PE) respketive 5-zilove (L1-L2-L3-N-PE).
-
TN-S alebo TN-C...
Ja mam transformator nahodeny na dvoch fazach (400 -> 230), lebo mi 3-fazovy striedac fotovolitiky neda viac ako 14A na fazu, a ked nabijam Fiatku cez Tesla wall connector (max 28A) tak pri nastaveni na TN-S alebo TN-C siet mi hadzal chybu uzemnenia (lebo nemal "nulak" spojeny so zemou(?)). Pricom zemniaci vodic mam prizemneny lokalne priamo do zeme. Musel som ho prepnut do rezimu TN-I a bol spokojny.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-12-2018, 14:20.
-
Jirko: mas tam otaznik, ale predpokladam ze ti to je jasne: v tvojom pripade trafo je "oddelovacie", cize na jeho vystupe uz nemas fazu ani nulak a teda voci zemniacemu vodicu ani na jednom vyvode nie je napatie a preto wall konektor protestuje
-
V nasich instalaciach musi byt uzemnenie spojene s jednym koncom vinutia transformatora (teda nulakom). Zariadenia co kontroluju sietovy vstup to vyzaduju.
Niektore UPSky dokonca kontroluju ci je nulovy vodic na spravnej pozicii v zasuvke.
Francuzi maju rovnake zasuvky ako my, no nulak na druhej strane. V niektorych krajinach poziciu nulaka uplne ignoruju (poliaci) alebo neodlisuju nulak od fazy, lebo maju symetricke zasuvky a vidlice sa daju zasunut oboma smermi (nemci a dalsi)
Problem byva pri prenosnych generatoroch - maju oddeleny vystup od zeme, tak na nich treba spojit zem s nulakom - inak nabijaci kabel hlasi chybu. V niektorych krajinach maju zase napajanie uplne oddelene od zeme - nemaju vobec uzemnovacie kontakty - napr. ukrajinci.
-
Zaobstaral som si tuto nabijacku, pouzivam ju na nabijanie Ioniqu a momentalne aj Kony EV . Taha celkom dobre, zatial sa nezahrieva ani koncovky nie su teple. Sice to mam vonku pod pristreskom a napojene na novy rozvod 380V 4x4 cyky a 25A B istic. zatial vsetko ide ako ma, nabija to max 6,9 kW , ako ukazuje aj obrazok . Ioniq mi nabijalo z 11% do 100% cca 4hod . Konu nabijam 3x , ale s 30% hore , tam sa to nabija jednoznacne dlhsie. Ak budem nabijat Konu od 10-15% dam foto predpokladaneho casu nabijania do 100%1 Bild
Komentár
-
"Nabijacka" pre AC, presnejsie povedane nabijaci kabel s elektronikou (lebo nabijacka je pri AC nabijani v aute) nema ziaden dovod aby sa zohrievala, nie je tam ziadna aktivna vykonova elektronika - len prasproste mechanicke rele co prepaja N a L1 (pri trojfazi aj L2 a L3)
plus je tam maly menic z 230V na napajanie elektroniky nabijacieho kabla, ktora moze vyzarovat energiu radovo v jednotkach wattov.
-
pouzivam ju uz 2 roky, na 25A istici u rodicov nabijem na plno 32A, istic drzi a cely dom funguje normalne, na chalupe musim ist na 24A, inak po blizsie nespecifikovanom case vyskoci istic ... asi ina trieda ochrany. inak uplna spokojnost, vymenitelna shucko a 5 kolik ... este keby tak bola trojfazova
-
jux Hej mam 4vodicovy privod , nakolko tu v dedine nemaju 5vodicovy rozvod. Privod do domu z rozadzaca je 4x16med . Od rozvadzaca mam natiahnuty novy kabel 4x4 med von na stenu domu , kde nabijam EV. Na hlavnom privode je 3x25B istic . Na vonkajsej zasuvke kde nabijam EV mam tiez 3x25B istic a pripojujem to cez 4pin 32A zasuvku . Na tej "nabijacke " Evelin II ukazuje po pripojeni Kony EV ze taha 6,9kW a ked sa pozriem na palubovku na Kone , ukazuje ze nabija 6,9kW . Hej funguje to , kona sa nabija aj viac ako 5hodin. Kable su ok, nezohrievaju sa a istice drzia. Tato nabijacka je jednofazova, cize ju mam pripojenu na jednu fazu , ktora je najmenej zatazovana , skoro volna . Som to aj kontroloval , spoje a istice a kable po 4hodinovom nabijani cez termokameru a vsetko v norme.
-
Radkovanko Maco7
To mate odvahu pouzivat dlhodobo 25A istenie a 4mm2 privody na 30A ?
Ja by som si to nedovolil. V lete sa mozu kable prehriat a pretazovanemu isticu znizit zivotnost.
Maco7 rozvod elektriny od trafostanice je aj teraz vsade stvorvodicovy, aj pripojka do domu je stvorvodicova. Piaty vodic vznika vzdy az v bode rozdelenia - spravidla v hlavnom rozvadzaci objektu. 4-vodicovy system (pripojka do bodu rozdelenia) musi mat minimalny prierez (myslim) 6mm2. Od rozvadzaca, kde vznika piaty vodic musi byt system petvodicovy (troj pre jednofaz)
-
Pani ide o to, že keď to máte takto zapojené je to proti predpisom a, nedaj bože, ak dôjde k požiaru môžete zabudnúť na poistné plnenie.
Že sa 4mm2 vodič pri zaťažení 32A nezahrieva tiež neverím. Áno, slovenskí elektrikári s tým nemajú problém a kľudne švihnú 4mm2 kábel na 32A istič ( veď to tak už robím roky mi povedal) ale je rozdiel zapínať na to cirkulárku alebo zváračku čo beží hodinu a nabíjanie EV cez noc.
Radkovanko - Ten 25A istič čo trvalo drží 32A nechaj vymeniť. S veľkou pravdepodobnosťou je nefunkčný.
-
Zaťažiteľnosti 4 žil. káblov rôznych prierezov typu NYY resp. CYKY na vzduchu pri základnej teplote 30°C udané v katalógu fy.PRYSMIAN sú nasledovné:
4x4 = 34A
4x6 = 43A
4x10= 59A
Z hľadiska zaťažiteľnosti (bez zohľadnenia korekčných faktorov) by stačil prierez žíl 4 mm2
Musí sa však skontrolovať vhodnosť voľby kábla aj z hľadiska úbytku napätia.
-
Dobre, pokial ten kabel skutecne ide vzduchom moze byt.
https://elektrika.cz/jisteni-kabelu
Ale preco pouzivas 4 zilovy kabel ked ten je uz 15 rokov pre domove instalacie zakazany?
-
-
Vsetci s ioniqom (a mozno aj s konou)- existuje tajne ´engineering´ menu, este som to neskumal detajlne ale velmi som zvedavy co tam hyundai poschovaval. Kto sa neboji ze si rozhasi software auta moze zacat s pokusmi
v menu system info treba dost dlho tukat dvomi prstami cca v mieste napisu ´map´ a verzie mapovych podkladov. Po zadani PIN-u 1111 sa dostanete do skryteho menu
edit: tomu tukaniu nerozumiem, niekedy sa to “chyti” hned a niekedy vobec. A niekedy to ide aj tukanim na inom mieste obrazovky system info ..2 FotkyNaposledy upravené Komat44; 09-12-2018, 20:19.
- Likes 1
Komentár
-
No nie je tam nic zasadne pouzitelne, som to preliezol. Ale da sa tam zapnut logovanie GPS, tak si viete asi spatne pozriet kadial auto chodilo. Da sa tam exportovat gps log aj systemovy log na USB kluc. Da sa povolit downgrade systemu na starsiu verziu. Da sa urobit diagnostika a nacitanie chybovych kodov. Je tam vela nastaveni pre gps... pre amaterske pouzitie nic moc, ale pre niekoho kto vie co s tymi informaciami, resp ako ich vyuzit pri kodovani niecoho komplexnejsieho, to moze byt zaujimave
-
Dnes ma inspiroval jeden post na ioniqforum.com ohladne trvaleho vypnutia VESS (zvukova signalizacia do 30kmh). Nakolko treba tuto otravnu funkciu zakazdym nanovo vypinat, niekto prisiel na trik ako to trvalo vypnut. Dnes som otestoval a vsetko funguje, VESS trvalo vypnute Zatial len pracovna verzia s parkovacim listkom, doma musim vymysliet estetickejsi variant, ktory nebude vyzerat ako dielo od Pat a Mat
Staci stlacit tlacitko a drzat ho stlacene, potom vopchat zo strany do medzery papierik. Tlacitko zostane stlacene a VESS sa automaticky vypne po nastartovani. Tu som pouzil 1x prehnuty parkovaci listok z Auparku, sadne tam ako rit na serbel
Udajne sa da tymto sposobom aj trvale zapnut AUTOHOLD1 Bild
Komentár
-
kvalitnejsie riesenie by bolo VESS natrvalo deaktivovat tym, ze by sa odstrihol kabel od reproduktoru, ktory inak nema ziadny iny ucel. Aj som nasiel nejake zahranicne fora pre svoju Optimu PHEV, ze kde sa ten reproduktor nachadza, lebo mna napr. stve, ze ja nemam ani len to tlacidlo VESS na zapnutie/vypnutie, cize u mna to vydava zvuk pri nizkej rychlosti stale. Ale nakoniec som rezignoval, radsej nebudem zasahovat do auta, ked ho uz coskoro planujem predat a vymenit za Model 3
-
Podla kolegovho Zera to vyzera tak, europske dvojcata nemaju VESS, no moje Japonske trojca ho ma - asi je to v ramci lepsej vybavy i-MiEVa :-(((
Zo zaciatku sa mi tie kozmicke zvuky iMiEVa celkom pacili, ciastocne to funguje tiez ako podpora elektromobility, lebo okoloiduci sa otacaju - za co je to za divny zvuk - a vecsina si uvedomi, ze je to elektromobil. No postupom casu mi to zacalo solidne liezt na nervy - lebo to ciastocne pocut aj vnutri nielen pri otvorenych oklach, tak som ten reprak vymontoval... aspon je auto o pol kila lahsie :-)))
Sammozrejme nedestruktivnym sposobom a vodotesne zalepenym privodnym konektorom, ak by bolo treba namontujem ho naspet.
Inak stale nie je platna legislativa, co by prikazovala aby EV vydavali tie idiotske zvuky. Tesla ich nema a Elon tvrdil, ze urobi vsetko pre to, aby ich nikdy nemusela mat.Naposledy upravené jux; 10-12-2018, 11:15.
-
Na Fiatke je to celkom v pohode zvuk a nie je počuť do auta vôbec.
-
Jux napisal "Inak stale nie je platna legislativa, co by prikazovala aby EV vydavali tie idiotske zvuky. Tesla ich nema a Elon tvrdil, ze urobi vsetko pre to, aby ich nikdy nemusela mat. "
Pravda, este to neplati ale EU parlament to uz schvalil, takze je iba otazka casu, kedy to bude povinne po celej Europe. Nemyslim si, ze by Elon mal tu moc to zvratit, aj ked by to bolo dobre.
Ale po skusenostiach s Fiatkou - ked je to rozumny zvuk a nie je to pocut do auta tak s tym nemam problem.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 10-12-2018, 17:45.
-
tak v tejto teme som rad, ze mam nissan vypol som to hned ako prisla OBD redukcia ratam s tym, ze ma ludia nepocuju a tak zastavim a pockam kym prejdu, uhnu sa. Pri cuvani si nepripadam ako kamion a som tak spojkojny.
Uz dlhodobo zhanam zvoncek z elektricky pre drobne upozornenia ludi na vôkol, ale je to velmi nedostatkovy tovar
-
Nemusi byt zrovna zvonec z elektricky, podla mna staci aj nejaky takyto mechanicky:
tento je dost velky (priemer 73mm) mohol by mat celkom pekny zvuk:
https://www.conrad.sk/zvoncek-heidem...-chrom.k625105
alebo klasicky:
https://www.conrad.sk/zvoncek-heidem...-biela.k620928
treba mu sice asi dat nejaky vykonovy predradny odpor, lebo je na 8V, aby si ho 14-timi voltami z auta neuprazil.
Alebo DC/DC menic, napriklad tento
https://www.gme.sk/amsr1-786-5-nz
alebo previnut cievku :-)))Naposledy upravené jux; 11-12-2018, 13:38.
-
milan84 ja po kratku dobu co som to pisanie mal zapnute som aj tak zistil ze to ludia nevnimaju...su nauceni na ohen pluvajuce vyfuky, a nereaguju na to trapne pistanie leafa aj ked je zapnute...tak naco zbytocne kvilit po parkovisku ked to aj tak nema zmysel.
-
-
Zdravim, pripajam sa do klubu. Po polrocnom cakani na otestovanie Kony (ako druhe auto do rodiny urcene na denne jazdenie do prace a skolky/skoly s detmi) sme po testovacej jazde nakoniec skoncili s Ioniqom. Kona bola pre nas trochu mala aj vo vnutri (2+2) a aj na nakupy (raz do tyzdna plny kufor). Zatial (tyzden) som nasiel iba 2 negativa oproti Kone: chyba Head-Up display a neskutocne ma irituje zatahovaci kryt na kufri (nemohlo sa to vyklapat s dverami ako na vsetkych normalnych autach?). Este mi vadi umiestnenie OBD konektora, s vlozenym OBD2 adapterom sa poistkova skrinka neda zavriet, treba dokupit predlzovaci kabel :-(, ale toto som na Kone neskumal.
Dojazd neriesim, cesty len Vieden+okolie a plus ak treba na otocku bez dobijania do BA. Nabijam v garazi.
Od predajcu sme rovno odisli na druhej sade zimnych kolies, cital som tu ze prehodeni treba preregistrovat TPMS senzory, ma s tym uz niekto z Vas skusenosti?1 Bild
Komentár
-
Tak som to casovane nabijanie dnes prvy krat skusil po update firmwaru (naposledy som to skusal pred rokom a pol) a funguje to presne tak ako ma
Je treba zaskrtnut “Nabit podla planu”, vpravo dole sa objavi tlacitko na dalsie menu. Tam treba zaskrtnut “Len pocas casu uvedeneho nizsie” a uz si len nastavite cas kedy ma zacat nabijat a kedy ma skoncit. Takze ked chcete nabit do 80%, musite trosku pocitat a vyratat si potrebny cas. Krkolomne ale da sa.
Len nesmiete zabudnut potom toto nastavenie aj zrusit a zvolit “nabijat okamzite”, lebo dopadnete ako ja, ked som sa dnes pichol v Auparku na nabijacku a po hodine sa vratim k autu a nabite 0%. Auto mala prikazane nabijat len od 01:00 do 07:30... stava sa. A zrovna kvoli tomuto by bol fajn upgrade sustemu po vzore Kony, kde sa da presne stanovit % dobitia :-/
Komentár
-
Komentár
-
Obidve su vyrobene do juna '18, cize stihli dotaciu 5000 EUR. Tu treba odpocitat od povodnej ceny okolo 36 tisic, cize za originalnu cenu ja povazujem cenovku ~31000. Jazdene auto ale automaticky straca na cene, predovsetkym pocas prvych 2 rokov radikalne. Preto podla mna obidve auta maju uplne ferove cenovky, s ohladom na ich ojazdenost a vek. Jedno islo dole o 3000 EUR (ma pol roka a 5500 kilometrov), druhe o 5000 oproti povodnej cene (ma uz skoro 1 rok a vyse 10000 kilometrov). Nevidim ani naznak nejakeho podozrenia, prave naopak - pytat viac by uz znacilo vypocitavost. Hlavne ked na rok sa chysta dalsie kolo dotacii, takze za priblizne 31-tisic moze mat clovek uplne nove auto, navyse ked sa este schvali aj zrychleny odpocet (2 roky) tak podla mna nie je o com, treba radsej pockat na buduci rok. Ale ten cerveny z inzeratu sa mi celkom paci
-
https://www.autobazar.eu/hyundai-ion...d12135744.html
Pise sa tam ze: "Ako nové kúpené v SR".. To iste aj pri druhom.
-
Ano, treba chvilu pockat, ako to nakoniec bude s dotaciami (+ nasledna cakacka na auto x mesiacov) - ale pre nedockavcov to vyzera byt fajn ponuka. Mozno na hnujdai v 19tom roku prekvapi a pride slubovany facelift a snad aj s 40/42kou baterkou
-
To červené je registrované na Slovensku 15.1.2018, má VIN KMHC851HFJU019419.
-
Kto chce Ioniq-a, stále je k mání môj. Ale nie za podozrivo nízku cenu. Len situácia je taká, že na Leaf-a mi volá každú chvíľu niekto a aj sa skorej predá ako Ioniq, pritom Ioniq sa oplatí viac.
[priezvisko]@me.com
Komentár
-
co znamena, "kazdu chvilu niekto vola". Potom uz nepridu kupit?
Kolega takto inzeroval ako sukromna osoba stare Punto. Za tri dni mu denne volali aspon 3 ludia, kazdy povedal, ze sada do auta a pride pren. Neprisiel nikto Tak ci to je tak aj u teba.
Ked predas sucastne elektricky tak čo dalej? cakas na T3 performance ci midle range?
PS: na autovii inzerujes cerveneho Leafa. To je Oliverov nie?! ved ty si mal inu farbu.
-
V lete som predával strieborný 2.generácie - ten nemal zimný balík ako tento. Naivne som si ho kúpil, že mi nahradí Ioniq a bude mať väčší dojazd. Po objednaní prišlo rapidgate, potom som zistil, že tá spotreba nie je badateľne väčšia ako pri starom a teda pri dialničnej 140-ke má dojazd ako Ioniq s o 30% menšou baterkou. Predal sa behom dvoch týždňov. Teraz inzerujem červený - to je rovnaký ako má Oliver, len sú navyše parkovacie sensory.
Ja som to myslel tak, že Ioniq je určite lepšie auto, aj má viacej výbavy za rovnakú cenu (či nové alebo aj inzerované) ale ľudia sa zaujímajú len o Leaf, lebo je asi viacej v povedomí, proste sa dlho predáva od 2010-teho či odkedy. Ja keby som vyberal spomedzi nich idem do Ioniq-u určite a preto aj budem rád, ak sa predá Leaf a Ioniq mi ešte chvíľu ostane.
Na druhú stranu môj nový Leaf je oproti tým inzerovaným starým autám v inzercii veľmi dobrá kúpa- plná záruka bez pár mesiacov, pričom väčšina EV áut ktoré sú za menej je tam (na nemenovanom portáli autobazári s koncovkou .sk) po záruke. Bol som minulý týždeň u predajcu a aktuálne sú zľavy na Leafa pre fyzické osoby 0%, fleet zľavu pre firmy znížili na 3% a predvádzačky idú väčšinou skoro za plnú cenu - sú bez čakania.
-
aj ked viem, ze je to citliva tema, tiez by som sa mozno skor priklanal k Leafu aj napriek jeho dvom-trom velkym problemom. Jednak dizajn, paci sa mi urcite viac ako Ioniq, po druhe kufor a podla mojich malo skusenosti aj celkovo priestor vzadu a po tretie uz nissan poznam, viem co od toho auta cakat, cez leafspy vies toho zistit viac ako drahy servis, ked tuknes, postupom casu budu urcite diely rozsirenejsie ako z ioniqa..
Keby som mal lietat dlhe trasy, tak nekupim ani jedno a este pockam ci ozaj Plus-ko bude lepsie alebo mega pruser a tiez ci Ioniq pride s vacsou kapacitou.
Nemas vsak LED svetla ak dobre vidim a farba moze byt subjektivny problem tiez
-
LED denné svietenie má a pri spotrebe Leafa je tých ušetrených pár Wattov za LED stretávačky naozaj kvapka z kapacity baterky, nezvýšia dojazd ani o celý km. Farba je výnimočná - nie ako tie všetky šedé alebo biele čo jazdia.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=mFj7MPfDnRc
Bjorn prave retestoval spotrebu Ioniqa, pri 90 km/h 156 wh/km.
Ja som posledne dva vikendy absolvoval klasicku cestu do Ziliny z rakuska, kde som nabijal v piestanoch a potom meral spotrebu pri podobnej rychlosti - 90-95 km/h (zalezi ako ma tlacia kamiony) a mal som spotrebu na svojom LEAFe 144 wh/km, pricom je to do ZA cesta do kopca a polovica cesty je vacsinou protivietor a prsalo...tak kde je ta hrozna aerodynamika LEAFa?
Velmi podobnu mam aj cestou naspat, kde nabijam v Dubnici a idem az do BA (dost stresujuce, idem uz pod 10% SOC) ale vzdy dojdemNaposledy upravené Teq; 12-12-2018, 20:47.
Komentár
-
juks - aerodynamika sa prejavuje už od 40km/hod.
-
Horsia aerodynamika je fyzikalne dokazany fakt, nie vymysel Leaf ma cx 0.29, Ioniq ma cx 0.24. To, ze mal Bjorn vyssiu spotrebu znamena len tolko, ze asi tam boli trosku ine podmienky ako si mal ty. Keby si isiel rovnaku trasu s Leafom ako isiel Bjorn, mozno by si mal spotrebu 170 wh/km tam je tolko faktorov, ze jediny sposob ako to porovnat je ist dvoma autami rovnaku trasu v rovnaky cas. Zlozenie asfaltu, povrchova uprava, cistota cesty, vlhkost, vietor, teplota, hustota premavky, prevysenie, aerodynamika auta, znacka a velkost pneumatik, nahustenie pneumatik atd atd
-
Marcel Pavlík rovnako mozem napisat, ze aerodynamika sa prejavuje od 1km/h :-)))
Ja som napisal ze pri 90tke sa aerodinamika este moc neprejavi - hlavne ked jazdis v zavetri kamionov
-
Rozlozenie 50/50 ale pri Ioniqu velmi ziaduce nie je. FWD auto by malo vzdy byt tazsie na predku. FWD auto je potom sice nedotacave, ale aspon ma lepsiu prilnavost. Ak ma tazsi zadok, pri posobeni sil pocas zrychlovania sa vaha presunie dozadu a predok sa zdvihne. A auto straca kontakt s vozovkou a zacne hrabat. Taktiez pri brzdeni by sa mala vaha presunut dopredu, ale kvoli tazsiemu zadku to nebude take efektivne. Ioniq je v tomto odflaknuty.
Naopak pri RWD je rozlozenie 50/50 velmi dolezite aby ta nepredbehol predok, a vsetky sily potom aj spravne posobia pocas akceleracie alebo brzdenia.
-
Ioniq - nechcel si napisat "aby ta nepredbehol zadok" ?. Predok ma, potvora, predbieha stale.
Komentár