Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

400V vs 800V system

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 708
    •   

    400V vs 800V system

    presuvam sem diskusiu
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1333
    •   

    #2
    Nemyslím si, a nielen ja, že 800V je výhra. Tak ako je výhoda v menšom prúde a tenších kábloch, tak je tam niekoľko iných a možno podstatnejších výziev, ktoré oproti 400V treba riešiť a môžu byť nebezpečné. Nie všetko je čierno-biele a netreba sa nachytať marketingom.
    In 2020, Porsche delivered just over 20,000 units of its luxury Taycan EV—the first vehicle from a major automaker to sport an 800 V (nominal) battery, which is more than double the voltage of its competitors (and firmly into light-rail and switchyard locomotive territory, actually). It appears that many other EVs will soon follow in... Read more »
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Zaujimavy clanok, precital som si ho cely. Co som zachytil, tak negativa 800V technologie su hlavne v bezpecnosti (vacsia nachylnost k prierazom, vytvaranie el. oblukov pri odtrhoch na kratke vzialenosti) a v momentalnom nedostatku kondenzatorov.
      Ziadne zasadne "game changer" veci tam nie su (ani v pozitivnom a ani v negativnom vyzname).
      800V ale riesi momentalne hlavny nedostatok elektromobilov a to je rychlost nabijania.
      A na zaver clanku je celkom charakterizujuca veta:
      "All told, increasing pack voltage from 350 V to 800 V will likely prove to be more of an evolutionary step forward, rather than a revolutionary one, but it does seem like a logical progression overall"

      Tak neviem, mozno ty vies nieco viac co sa tam nepise, ale podla mna ked sa prejde na baterie z pevnym elektrolytom a vyvinu sa lepsie stykace a kondenzatory na pouzitie v automotive, tak sa vacsina tych negativ (okrem vyssej nebezpecnosti z dovodu vacsieho napatia) odstrani.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Akurát, že od toho článku prešli 3 roky a len Hyundai/Kia vyrobili státisíce eGMP. Ostatní výrobcovia takisto idú trh na 800V s drahšími modelmi. Tiež by som mohol tvrdiť, že hádzať na inlet aku 625A na 400V arch tiež nie je safe. Ale osobne v tom nevidím problém. Každý výrobca si to vyladil po svojom.

      Kto vie využiť eGMP na maximum vidí tam prínos. Silná skoková krivka (ktorej sme sa pred eGMP vysmievali), rýchlo nabité, navyše chladenie je úplne ticho voči iným autám, vplyv tých výkonov na degradáciu/buffre bezkonkurenčný. Ja si neviem predstaviť už ďalšie auto na 400V.

      Problém je, že bežný používateľ to nevyužije. Je to hlavne na väčšie ďiaľky. Plánovač v Hyundai/Kia nechodí stále na doraz, je nutné použiť aspoň ABRP. Veľa ľudí ani nevie nastaviť navigáciu, aby išiel predohrev. Áno pre takúto osobu je to viac menej úplne jedno ak nie aj horšie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nick81, spominas vplyv na buffre a teda nizsiu degradaciu, mozes nam ozrejmit, aky vplyv ma 800V architektura na bezne bateriove NMC clanky s rovnakym napätím a možnosťami nabíjania ako v iných 400V modeloch ? Samotny posledný článok je rovnaký, čo ho tak šetrí pri 800V ?

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tu nejde ani tak o 400 alebo 800. Za mňa SK innovation majú lepšie články ako konkurencia. Nie je to len o chémií 811, ale aj kvalite elektród. Takisto skoková krivka, nadmerné podchladzovanie aku, neobmedzovanie rekuperácií pri studenej. Robia veci inak, na prvý pohľad ako sa nemá ale celkom im to vychádza. To sa potvrdilo už pri eNirovi a prvé dáta eGMP po stovkách 200kW+ nabíjaniach takisto.

      A už s tým obhajovaním 400V prestante. Každý výrobca má už 800V.. Aj bežní hráči ako Stellantis STLA má aj 800V.
      Tesla Cybertruck je tiež 800V. NIO, Polestar takisto ide na 800V. Situácia je úplne iná ako pred pár rokmi.

      Ja uznávam, že je stále kopec SCH V2 (410V). A až V3 podporuje 1000V. Takisto, ak ide fabrika na plné gule a navyšuje výrobu. Meniť na 800V by bola teraz kravina. Ale je to len otázka času, kedy budú aj M3/Y na 800V.

      Takže choďte si predsviedčať výrobcov, že 400V je naj Ak by v 800V nebol prínos, výrobcovia by do toho tak neišli.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Zbytocny flejm zas. Je uplne jedno ci je auto 400V alebo 800V. Ked niekto robi novu platformu, oplati sa ist do 800V. Pri vyuziti uz existujucej (napr. Tesla), nedava prechod na 800V zmysel. Naklady by prevysili aktualne pozitiva. A najma niektori uz tlacia von 1000V, bohvie kde sa to zastavi. V realnom svete su tie rozdiely uplne zanedbatelne, a je to fakt len evolucia, nic revolucne. Pri dialkovych testoch nevidim ziadnu dominanciu 800V aut, stale sa na prvych prieckach umiestnuju “obstarozne” Muskove vehikle, takze ide skor o celkove vyladenie a kombinaciu viacerych faktorov, stastie na dobre rozmiestnenie spravnych UFC na konkretnej trase atd. Ale pocitame tu par 10 minut na 1000km trasach, myslim, ze to prezije uplne kazdy bez frflania

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Obstarožmé vehikle.. Hej, keď v testoch nezapli na egmp ani predohrev :-D

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 bohužiaľ ho pri testoch nemohli zapnúť, lebo ho Hyundai do prvej eGMP vpodobe Ioniq5 láskavo nezapracoval a neskôr sa zistilo, že aj bez predohrevu má Ioniq5 "rapidgate" ako starý Leaf a pri viacnásobnom nabíjaní sa prehrieva a znižuje výkon, v zime pri chladnej baterke tiež nabíja pomaly. Takže neoslnili prvým modelom eGMP. Potom pridali vo facelifte, kde zvýšili kapacitu baterky na 77kWh, ďalší chladič a mohli cez aktualizáciu za poplatok nahrať software, kde sa aktivoval predohrev. Áno, ani na druhý pokus nemali predohrev a autá museli do servisu na platenú aktualizáciu.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko No buď servisy nevedia spraviť poriadne update na predohrev. A druhá vec, že treba nabky vybrať ako POI. Zadanie názvu nestačí. Takže celé tie testy sú oničom. Ale porovnávať Ioniq5 s TM3 aj tak nemá zmysel. Ioniq 5 strašne žerie.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ale to ma ako zakaznika absolutne nezaujima, ze nieco nezapli. Ako zakaznik chcem sadnut do auta a ist, mat fungujuci produkt “z krabice”. Ci ako maju ludia robit testy? Napichat auto diagnostikou a pridavnymi jednotkami, nakodovat prikazy, planovace, a toto ocakavat potom od beznych ludi, ze si budu cez nejake OBD srandy zapinat nepristupne funkcie? Dako sa v tvojich argumentoch stracam. Aktualny stav je taky, ze rozmiestnenie nabijaciek a efektivita maju stale vacsi podiel na rychlosti cestovania, ako rychlost nabijania. Ak mi 800V system usetri na rovnakej trase 1 hodiny casu, hovoril by som inac. Ale sam vies, ze sa pri beznom pouziti hybeme v rozdieloch nizkych desiatkach minut, ak vobec, ci uz v prospech jedneho ci druheho. Ty ako panelakista to vidis mozno inac, ale ty nie si zdaleka bezny uzivatel a si v mensine, zial. Momentalny stav je taky, ze vacsina BEV parkuje pri rodinnom dome.

      Edit: resp. inac, v tych testoch zapinaju na Teslach predohrev? Nie. Simuluju bezne pouzivanie. Uzivatel zada ciel, a auto urobi zvysok a dostane ho tam. A z nejakeho dovodu je stale to stare auto rychlejsie. Cim neobhajujem spiatocnictvo, som za pokrok. Ale za taky, ktory sa prejavi. By som cakal, ze vdaka tomu famoznemu 14min nabijaniu vytru Korejci vsetkym autam v teste kocura. Ale nevidim vysledky. Mozno som si nieco nevsimol, a takisto tych dalsich x testerov co maju statisice sledovatelov. Fakt netusim?
      Naposledy upravené Wilo; 02-04-2024, 17:19.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Veď si jazdi na čom chceš. Nehádam sa, že pre bežného používateľa je lepšia Tesla voľba. Ioniq6 ušetrí voči TM3 hodinu na 1000km. Čo vy keď chodíte niekam pár krát za rok je úplne jedno.

      A ja si dám EDIT: Nezaujima ťa to že sa nezapne je ok. Je to ešte nedotiahnuté. Plánovač ktorý mapuje stanice od 30 do 90% je dosť nanič. Možno o 1-2 updaty už pôjde ok Ale rovnako aj Tesla si predsa prešla nejakým vývojom. Keď si vezmeš M3 18/19 vs dnešná M3H je o kus inde... To isté VW/Škoda, kým spravili konečne poriadne infotainment a začali si robiť svoje motory a osvojili si viac AKU. Takisto Stellantis .... kým sa dopracoval ku STLA. Volvo takisto optimalizovalo pohon. Aťd..

      Tu normálne nemôže mať nikto radosť so svojho auta pokiaľ to nie je Tesla :-) Zas Maroš má za 5 mes. 33 tis km. V Teslách sa najazdil dosť Tak snáď si vie už auto zhodnotiť aj sám a vybrať si pre seba to naj.
      Naposledy upravené nick.n17; 02-04-2024, 18:00.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      chlapi ja to nechápem. KENNY sa ponúkne že urobí nejakú odbornejšiu prezentáciu o 800V systéme. Keď ho chválil tak tam priamo napísal že PRE NEHO si zvolil najlepšie vozidlo. Nikomu nič nevnucuje. A tu sa spustí taký hejt... teším sa no novú TMY, ale asi si dám za sklo...velkým "NIE SOM JEDEN Z NICH"

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 niekedy ti nerozumiem, ale ok. Nezastavam sa Tesly, ani nikoho nepresviedcam aby si kupil Teslu. Kazdy si kupi to, co mu sedi. Narazam na to, ze tu vychvalujes 800V, ake je to neprekonatelne, ale nikto to v teste zatial nedokazal, a na prvych prieckach vo vsetkych testoch sa umiestnuje kadeco, len nie eGMP. A nemusi to byt ani Tesla, su tam aj Cinania, ktori dokonca tiez predbehli Teslu. A tvoj argument je ten, ze testeri nezapli ohrev baterie. Ako keby ho na inych autach zapinali 🤨 proste si ides svoje, a vlastne vsetci pouzivaju eGMP nespravne a preto sa umiestnuje tam kde sa umiestnuje. Neviem kto tu je fanatik teraz 🙈

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo kde sa umiestnuju a neumiestnuju EGMP auta? Ake statistiky coho pozeras? Korejci maju realne najrychlejsie nabijania, to je proste fakt. 18 minut nema nikto so 400V. Blizia sa k tomu, ale nemaju a potrebuju mat SOC co najnizsie, co pri korejcoch neplati.
      Uz sa tu velakrat omielalo, ze Tesla sa sice stale zlepsuje, ale vieme podmienky pre ich 250kW. Takmer nula v baterke a stojany len SuC v3 a vyssie. A ked sa bavime o Ionity, je ten rozdiel vacsi.
      Preto nerozumiem, co tu stale Lubosovi vycitate.
      Nehovoriac o uzase hodnotnych meraniach kapacity, ktore robi. Aj tam je korea najlepsia, ked akoby defacto nedegradovala. Kolko inych aut ma identicke kapacity po pol roku, roku a viac?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 to, ze nabijaju rychlo nikto nespochybnuje. Ta debata bola o tom, ze to rychle nabijanie nevedia v realnom svete pretavit do hmatatelnej vyhody pre bezneho vodica. Mas auto co rychlo nabija, ale pri testoch na dlhe trasy je vo finale pomalsie ako starsie modely s pomalsim nabijanim. Niekde je potom chyba. Ja osobne Lubosovi vycitam akurat jeho vyjadrenia, ktorym nemoze verit ani on. eGMP dosiahlo zly cas, lebo nezapli predohrev… eGMP da na 1000km dole TM3 s rozdielom 1 hodiny atd… tak nech si nabuduce ten vodic predohrev zapne, a nech sa podeli o ten hodinovy debakel no. Lebo stale o tom niekto hovori a nikdy nam to neukaze 🤷‍♂️

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Vzdávam to. Nemá zmysel pokračovať v tejto debate. Rýpať a mudrovať od klávesnice je easy. Na reálne porovnanie aj tak nepôjdete.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 pockaj ake porovnanie? Ty nemas svoje tvrdenia zalozene na porovnani? To bola doteraz vsetko len neoverena teoria od klavesnice, ktoru si nikdy nepotvrdil? Dako som zil v predstave, ze ked nieco tvrdis, mal by si to vediet aj dokazat. Moja vina za chybny usudok. Konecne som pochopil, ze treba najprv nadhodit premisu, a dokazne bremeno potom hodit na druhych. Idem hned setrit na tretie auto, aby som ho mohol poskytnut na porovnavaci test. Hlboko sa ospravedlnujem, ze nemam v garazi ziadny model na priame porovnanie s I6. Vlastne sa ospravedlnujem za vsetkych tunajsich majitelov TM3 HL LR, ze ti neposkytli auto v parametroch vhodnych na priame porovnanie. Neviem co sa to deje s ludmi… asi sa vsetci spoliehaju na to, ze nam stacia doterajsie zahranicne testy a porovnania, a pritom nikto neprilozi ruku k dalsiemu domacemu testu. Skoda no, lenivi su ale dost slov, idem setri

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Počkaj si kým Tesla prejde s 3/Y na 800V, sám si to zhodnotíš neskôr.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo neviem, preco ta tvoja ironia. Lubos tu snad pred kazdym testom pozyval a volal aj inych majitelov. Zdaleka nie leh M3 HL. Ak sa nemylim, RAZ sa mu prihlasil niekto so starym Skom, neviem ci mal este niekedy inu spolocnost, mozno nejake BMW.
      Na tomto fore nemenovany majitel trojky dal vyhlasenia, ze si nebude "nicit" auto len tak pre nic. Takze pre mna maju Lubosove slova vypovednu hodnotu, lebo ma kopu nameranych hodnot a ostatne hejty su len spekulacie a spochybnovanie ako to uz na internete byva.
      800V je trend minimalne pri drahsich autach, tiez si myslim, ze na to postupne nabehnu velke mena.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Stále odchádzame od témy. Či má zmysel 800V. Ja som len napísal, že tam vidím rozdiel v komforte komplexne (nejaký ušetrený čas, menej sa zahrieva aku ako celok, tichší hvac, vyzerá že aj na pokles kapacity to nemá extra vplyv...). Samozrejme iné 800V môžu mať tie parametre inak. Tiež som nezjedol múdrosť sveta.

      EDIT: Neničenie auta plne rešpektujem. Tie testy sú len zábavka.
      Na D1 sa robili len porovnania spotrieb, tam bolo vidno displej Kórei aj Tesly neukazuje reálnu celkovú spotrebu.
      A tie diaľkové v DE sú drahé na jednotlivca (200-300 eur). Ja osobne tam Teslu nepotrebujem mať. V istom setupe eGMP odmaže nabíjania a je na úrovni ICE. Nedajú sa tam získať s EV už výrazne lepšie čísla.
      Naposledy upravené nick.n17; 03-04-2024, 07:34.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 to nepopieram. Ak je system ako celok dobre odladeny, tak tam zaiste su benefity. Ale ja vychadzam z toho, co je k dispozicii teraz, nie niekedy v buducnosti. Aktualny stav je taky, ze ti co maju 800V maju zle odladene ine veci (podla tvojich vlastnych slov), takze v realnom pouziti bezneho uzivatela tam ziadny benefit nie je, nakolko uz len taka banalnost ako neefektivne fungujuci planovac cesty zabija vyhody 800V (pre bezneho cloveka). Ked to niekedy doladia, velmi rad tu verejne zmenim svoj nazor a pochvalim to. Zatial je to nemastne neslane.

      milan84 ale bavime sa o priamom porovnani. Zbytocne tam pojde niekto s TMS alebo TMY, ked to vobec nie su porovnatelne auta s I6, a to ani vekovo, co je vo svete technologii primarne kriterium. TM3 Highland je aktualne jediny konkurent. To, ze ma Lubos namerane stovky hodnot je pekne. Ale on zacal so sebavedomim vyhlasenim, ze I6 nadeli TM3 1 hodinu na 1000km. Take vyhlasenia sa patri aj dokazat, inac je to ciste teoretizovanie. Permanentne odbiehate od povodnej premisy, na ktoru sa snazim ukazat. A nechapem preco nedate priamu odpoved a data, a stale sa tocite dokola a zahmlievate, spekulujete. Alebo na rovinu povedzte, ze to bol brept, ktory je nicim nepodlozeny. A bude koniec zbytocnej hadke. Neviem co je na tom take tazke 🤷‍♂️

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ale veď to som tu už písal O korejskom 800V, tak kým nepoužiješ ABRP, alebo neplánuješ ručne tak ten interný plánovač ti nezíska čas ani na diaľke voči 400V (ak porovnáme autá s pod.efektivitou I6 vs M3). Update na plánovač je čerstvý, je to len otázka 1-2 updatov. Podobne ako to bolo pri MEB.

      V Nemecku na diaľnici (1400km test) na 1000km získa I6 cca tu hodinu. Obe pôjdu 170 kmh a viac a tam ťa už to nabíjanie M3 nepustí. V Nórsku na 1000km nezíska Ioniq6 samozrejme nič extra. Dúfam, že môžem mať svoj názor. Nevnucujem ti to. Vyzerá, že sa podarí tento test zrealizovať. Tak potom uvidíš aj na "papieri".

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 samozrejme, ze mozes, tak ako ma pravo na svoj nazor ktokolvek iny bez toho, aby ste ho nazyvali Tesla fanatikom. Ono to funguje obojstranne 😉 test si samozrejme rad pozriem, ale znova sa bavime o specifickych podmienkach, ktore bezny obcan nikdy neabsolvuje (dlhodoba jazda >170km/h napriklad). Takze na zaklade tych info co si dal uz teraz ocakavam vysledok taky, ze pre Nemca co rad chodi rychlo ma vyznam 800V, a bezny vodic co si chodi doma svojich 130 nespozoruje rozdiel. Nemas za co 😉 V konecnom dosledku rozhoduju zakaznici. Test a trasa sa da vzdy navrhnut tak, aby sa dosiahol nejaky konkretny vysledok, je jedno v koho prospech. Ci pojdes pomaly ako v Norsku, alebo nadstandardne rychlo v Nemecku. Aktualna situacia je taka, ze vacsina vodicov (aj na spalovakoch) chodi v priemere tych 120km/h, nech uz maju na to akykolvek dovod (strach, vek, spotreba/financie,…). A na zaklade toho je samozrejme, ze kazdy potrebuje ine auto, ale nastastie mame moznost vyberu.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Maros a Lubos sa tu snazia odprezentovat dost velke realne skusenosti z 800V technologiou a ja k tomu pridavam moj vlastny nazor z toho co realne vidim (zatial vsetko 400V vcitane Tesiel) a ako odpoved tu dostavame ze 400V Tesla je najlepsia. Clanok ktory to hodil Miro ako podporu jeho tvrdenia v podstate jeho tvrdenie nepodporuje a ty tu riesis ze v skutocnosti je uzivatelsky zazitok v Tesle lepsi.
      Takze ano Tesla je lepsia pretoze to je auto urobene pre ludi co sa nechcu o nic starat. Tesla za nich vyberie co v aute chcu, a kde budu nabijat a nepotrebuju pouzivat ziadne externe informacie a logiku. Vyhrava na celej ciare v uzivatelskom komforte a preto ju aj ludom co nemaju ziadne technicke vzdelanie doporucujem.
      Ale pokial uzivatel elektromobilu nie je schopny pochopit ze akumulator potrebuje na optimalne nabijanie predohrev a nedokaze ho zapnut, tak potom nemoze ocakavat ze auto bude nabijat rychlo. Je fail automobilky ze nevedia pochopit ze navigovanie po nabijackach a tepelny management baterie su zaklad dobrej funkcnosti elektromobilu. Na toto tu stale poukazujeme a snazime sa aby sa dane informacie dostali k co najvacsiemu mnozstvu uzivatelov aby neboli nemilo prekvapeni.
      V 800V je velky potencial na skratenie casov nabijania, len treba na tom este zapracovat, Potencial v 400V technologii tymto smerom uz moc nevidim.
      Ak maju elektromobily nahradit spalovacie auta, tak argument rychleho nabijania je hadam najdolezitejsi.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Fanatik je ten čo neuznáva názor druhých. Rád odporučím iné autá. Neviažem sa na kóreu.

      Áno, je to špecifický test. Ale TM3 je jedno z najefektívnejších áut. Prezentuje sa tu roky ako líder. Snáď to nebude problém.
      120 na diaľnici nejazdím

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja nie, nedostavas argument, ze Tesla je najlepsia. Lebo nie je. Dostavas argument taky, ze v aktualnej faze vyvoja je uplne jedno ci mas 400V alebo 800V, lebo tie rozdiely su zanedbatelne. Pri regionalnom presune mas jednotky minut, pri dlhsich cezhranicnych trasach par 10 minut. To vobec nezodpoveda tomu marketingovemu hypu co z toho vyrobcovia tlacia. To, ze je to neschopnostou softwarovych inzinierov je irrelevantne, mali na to uz vyse 7 rokov. Ak to nevedia nakodovat, nech si kupia od niekoho licenciu na hotovy a fungujuci produkt. Easy. Celkovo, aj 800V je len prestupna stanica. Cinania riesia uz >1000V. Kde sa to cele zastavi nevie aktualne nikto. Rychlost nabijania je samozrejme dolezita, ale odobne som za tie roky zistil, ze na rychlost cestovania je nabijanie az niekde na X-tom mieste. Najvacsi vplyv ma stale rozmiestnenie nabijacich stanic a ich obsadenie. Pocasie. Bezna premavka a zapchy. Aj dlhu trasu na dovolenku zvladnem absolvovat s jednym, max dvoma nabijaniami, co ma v kontexte vsetkych ostatnych faktorov zanedbatelnu vahu. Samozrejme, pokrok treba, ale treba sa na to pozerat racionalne a nemysliet si, ze 800V zazracne vsetko vyriesi.

    • KENNY
      KENNY komentoval
      Upraviť komentár
      Testoval som niekoľko krát TM3 a viem veľmi dobre, že za I6 bude zaostávať na diaľnici (kde sa ide 130 km/h priemer, ako chodia všetci) aj na okreske pri normálne jazde 90tkou. Vedia to všetci a ostatok radšej nechce vedieť. Viem to, lebo som nejaké kilometre už na nich najazdil a zozbieral dáta z oboch (MT3, I6, EV6, Eniaq...) Pozrime si test štyroch I6 v rôznych variantoch na YT s názvom "Veľké porovnanie spotreby. Štyri rôzne verzie IONIQ 6 na ceste do Košíc a bez nabíjania?" Robilo sa to pred 5 mesiacmi pri plných rýchlostiach. Preto prosím všetkých, čo tu rozprávajú bez urážky informácie, ktoré nemajú, ako podložiť. Do teraz som nevidel nikoho kto s TM3, TMY, Mach-e, Eniaq... dal BA -KE pri full speed túto trasu, lebo to technicky asi nevychádza. Ani EV6 na 20" kolesách a 77kWh AKU to nikdy nedá ! Lebo viem. Lebo jazdím a pritom zbieram hodnoty meraní z aut, čo viem dosť dobre monitorovať a vyhodnocovať. Dal som sem materiál, ktorý preukazuje skutočnosti, ktoré som osobne reálne spravil. Snažím sa tu dávať veci, aby sa druhý dozvedeli niečo, čo reálne existuje a funguje na nejakých princípoch, čo možno pomôže veľkej skupine aj okolo Vás. Ale to prebiehajú virtuálne boje o pravdu jednotlivcov často bez materiálu, ktorým by tu vôbec niečo preukázali. Ak sa chce tu niekto porovnávať, tak vystúp do reality z tohto četu a ukáž sa... teda ukáž, čo vie tvoja kára medzi druhými

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo ok, beriem. Ale potom mi vysvetli ako mam interpretovat nasledujucu tabulku z 1000km Bjornhovho testu:
      1 Nissan X-Trail e-Power e-4orce 08:35 2°C (Fossil reference test)
      2 Nio ES8 100 kWh 09:00 22°C
      3 Mercedes EQS 450+ 09:05 19°C
      4 Tesla Model S LR Palladium 09:05 -2°C
      5 Tesla Model S Plaid 09:10 5°C
      6 Tesla Model 3 Performance 09:15 24°C
      7 BMW i4 eDrive40 09:20 18°C
      8 Nio ET7 100 kWh 09:20 -4°C
      9 Tesla Model 3 LR 82 kWh 09:20 20°C
      10 Hyundai Ioniq 6 RW 09:30 7°c
      Vylucime NIO, lebo to meral z vymenou baterie namiesto nabijania.
      Vidim EQS/TMS, potom TM3/BMW i4 (TM3 merane v idealnom teplotnom pasme) a hned za tym Ioniq 6 v nizkych teplotach (merany z povodnym SW z coldgatom).
      Ked porovnam moje i4 a Lubosov Ioniq 6, tak ti garantujem ze tu hodinu na mna na 1000km bez problemov da (a to aj v pripade ze si kolegom vymenim moj model z mensou bateriou za vacsi).
      Tak prosim ta porad mi ako to cele interpretovat. Z mojej strany vychadza len jedine: 800V technologia ak je spravne pouzita ma zasadny vyznam pri priblizeni dialkoveho cestovania komfortu jazdy spalovacim autom.

      P.S.: postnute znova, pretoze povodny prispevok bol v zlom vlakne diskusie

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja ako by si to mal interpretovat. No uplne normalne, mas tam poradie aut s nameranymi casmi. S tym, ze kazde z tych aut je v niecom neaktualne. TM3 bol starsi model, i4 aj I6 mali starsi soft, ktory bol nahraty pri uvedeni na trh. Poradie reflektuje vysledky namerane v danom case. Mimochodom, o teplotnych pasmach uz takisto video mal, a vplyv na zaverecny vysledok bol mensi ako by si niekto mohol mysliet 😉 keby chceme robit naozaj relevantny test, vsetky testovane auta by mali mat aj rovnako velke kolesa s identickym obutim a opotrebenim pneu, rovnaku vahu posadky atd atd atd. To sa ti vsak nikdy nepodari, takze odchylky tam budu vzdy. Rozdiel 30-40 minut pri takej trase realne nic neznamena, je to cislo, ktore hovori o tom, ze dane auta su velmi vyrovnane, a pri opakovanom teste sa to moze kludne vymenit. Faktor nahody a vonkajsich vplyvov. 1000km do 10 hodin su vsetko vyborne vysledky a plne pouzitelne pre kohokolvek.

      PS: ja nepopieram vyznam 800V technologie, len hovorim, ze na to, aby bola spravne vyuzita a priniesla benefit, ktory bezny zakaznik aj naozaj pociti, musi byt zladena so zbytkom auta. Co je aktualne problem. A potvrdil to aj Lubos.
      Naposledy upravené Wilo; 03-04-2024, 10:12.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo k takemu istemu zaveru som dosiel aj ja. Akurat nesuhlasim s tvojim navrhom ze auta by mali mat na test rovnake kolesa. Mali by mat kolesa od vyrobcu v standartnom rozmere nafukane na hodnoty doporucene vyrobcom. Zaroven by som chcel podotknut ze zlepsenie o 30 min v statistike kde referencny model ma 1h rozdiel, je 50% zlepsenie.
      Inak sme celkom zladeny

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja no len co ked ani vyrobca nie je konzistentny v ponukanych pneu. Je bezne, ze ma 2 dodavatelov v pripade vypadku. Aj napriklad v Bjornovej tabulke TM3P ma standardne vacsie kolesa ako TM3 LR, a predsa dala lepsi cas. Detto Ioniq6 RWD ma mensie gumy. To znamena, ze v tom teste sa udiali aj ine okolnosti. A potom co so zimnym testom? Zimaky si vacsinou kupuje kazdy sam. Pneumatiky medzi vyrobcami maju podla samotnych automobiliek aj vyrobcov gum podiel zhruba 2-7% na spotrebe. To sa ti vie pri trasach cez 1000km uz niekedy prejavit. Babka k babce… v opacnom pripade ti to bude stale lietat v nejakych odchylkach. Celkovo tie testy davaju len priblizny obraz, nie je to ziadne pismo svate, ako sa tu poniektori chvalia, kolko maju namerane a nachodene. Kazda jedna jazda je jedinecna a nezopakovatelna. Urobis 10 testov, nikdy nebudes mat rovnaky vysledok. Preto mam za to, ze tych 30-40 minut je uplne ok. V realnom svete to nikdy nepostrehnes popri inych rozptyleniach. Zivot ti na tej pol hodinke visiet nebude, a dovolenka takisto 😉
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1333
    •   

    #3
    Takze to nie je architekturou 800V ale kvalitou clankov od SK Inno ? Lebo debata zacala ako 800V pomaha aj mensej degradacii a prezradene to bude 11.5. Preto ma zaujimalo, akym zazrakom pomaha.

    Nikto sa tu nehada, ci 800V alebo 400V, len som chcel vediet aky to ma vplyv na zivotnost clankov.
    Je mi jedno aku architekturu ma auto, parametre ako rychlost nabijania rozhoduju a tie vedia dosiahnut vyrobcovia nezavisle na 400/800V.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      To si mám kúpiť 400V SK Inno čo u nás ešte nie je. Robiť drahé testy a dať ti info lebo "ťa" zaujíma? Takto si to predstavuješ?

      Tebe fakt stačí, že vidíš 250kW na až 2-3 min na dvoch miestach V3 v celej SR?
      Len sry, ja mám 3/4 všetkých nabíjaní na 200kW+ nabkách. Uvítam výkon 200kW+ aj dlhšie len ako na fotku (12-14 min).

      Super, keď sa tu ku 400/800V vyjadrujú len ľudia čo s tou druhou možnosťou nemajú žiadne skúsenosti a jazdia väčšinou len "okolo" domu. Áno vy 800V nepotrebujete, keď si viete pred cestou nabiť a jazdíte väčšinou v dojazde auta.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nikto od teba testy nečaká, padol od Tvojho brata nejaký argument a zaujímal som sa, ako vpláva 800V na menšiu degradáciu článkov, keďže to spomenul.

      Chcel som si prečítať argument, ako 800V pomáha zníženiu degradácie baterky a nakoniec si napísal, že je to článkami, nie tým. Tým sa zázračné odhalenie nejakej ďalšej výhody (okrem nabíjacích strát na 400V nabíjačkách a kurvítka na pokazenie navyše v podobe DC-DC) nekonalo a to je všetko, netreba zúfať a navážať sa na 2-3 minúty 250kW.

      Aj prvé dva roky výroby 800V u Hyundai bolo veľkým skokom vpred - predný motor nechali 400V, aby mohli každé pridanie plynu a rekuperovanie hore-dole konvertovať a vyrábať 5% stratu z 800V systému ostatných interných komponentov. A keď to dali do normálu, hneď hlásili ako vylepšili a zvýšili efektivitu o 5%, nie aby sa hanbili, že to neurobili poriadne na začiatku, keď sa pýšili 800V.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Nie je to len tým. Aj 800V tomu prispieva. Aku je kratší čas vo vysokých teplotách. Nechápeš to? Pozeraj sa na to prosím komplexne.

      Aké kurvítko je DCDC? 400V medzi bežnými nabkami roky nie sú. Aj staré 50kW ABB majú output do 920V.

      Aby sa hambili za predný motor, ktorý sa ako pri tesle prakticky väčšinou do akcie nezapája . Pri kórei je navyše odpojený spojkou. Fakt tragédia.
      Tesla ťahá roky peniaze za FSD od ľudí, ktorý je aj v roku 2024 polotovar a každý rok im stále sľubuje že už to bude. Trochu sebareflexie Miro.
      Aj Hyundai aj Tesla majú svoje záujmy.

      Každé to auto má svoje pre aj proti. Tesla je pre mnohých dnes lepšia voľba, viď kvôli prístupu servisu a infotainementu. A to môže byť 800V systém hocijako efektívny. Ak je nah... plánovač, drahé Ionity/iné málo kto s tým vie pracovať.

    • KENNY
      KENNY komentoval
      Upraviť komentár
      Miro, s Tebou tu diskutovať a zložito Ti objasňovať, prečo pri 800V technológií je kopec vecí inak je zbytočný SPAM vo fóre. Na rozdiel od priemeru znalých, kde možno patríš aj Ty bez urážky je rozdiel medzi spisovateľmi na fóre a reálna skúsenosť z elektroáut, výroba fotovoltaiky, zákazkových blokov k UPS, či špeci AKU na elektrobajky s vysokým výkonom. Nepovažujem sa experta, ale som elektrotechnik, robím opravy, merania x-rokov a študujem s dobou technológie, ktoré reálne riešim v praxi. Vysvetľovať štruktúry elektród, vlastnosti BMS a ich chovanie IN/OUT PWR atď. dám moje skúsenosti tým, čo majú o to skutočne záujem pochopiť a riešiť. Tebe Miro je to na nič, nezaujímajú Ťa tieto veci, iba máš potrebu o tom niečo písať. Zraz 11.5.2024 nie je iba, aby sme nahádzali elektromobily na parkovisko, ale riešili konštruktívne veci a vymieňali si osobné skúsenosti. Tam je vidieť, kto je iba vodič - spisovateľ, alebo riešiteľ, tvorca či nadšenec...

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ja by som len chcel narovinu dodat, ze 11.5 je pre mojich divakov a priatelov, kam Lubos s Marosom rozhodne patria. A mnohi dalsi z tohto fora tiez.
      Dakujem za pochopenie.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      KENNY takže Tvoje argumenty diskusie sú, že ja som spisovateľ a nezaujíma ma to, aj keď som sa to pýtal

      áno, to je už argument, prečo je 800V lepších na články, resp. žiadny argument ale napádanie diskutujúceho, z diskusie si urobil AD HOMINEM

      keby som, to nechcel vedieť (a o tom toto fórum bolo, o výmene nových poznatkov), tak sa nepýtam ale s takouto formou neargumentácie si sa zaradil tam, kde som nemyslel, že patríš

      možno Ťa trocha ospravedlňuje, že máš auto 5 mesiacov a ako malé dieťa si spoznal niečo výnimočné a teraz sa z toho vyťešuješ a až za nejaký ďalší čas začneš objavovať svet a zistíš, že si bol v bubline a možno sú ľudia, ktorí to objavili pred Tebou

      môžem sa len pousmiať nad Tvojím hodnotením mojich skúseností, keďže som si tým Tvojíím bádaním nového auta prešiel pred siedmimi rokmi, keď som mal prvý elektromobil, hraním sa s diagnostikou a čítaním marketingových materiálov ako je práve to moje EV výnimočné alebo pred deviatimi rokmi, kedy som mal prvé tri fotovoltaické elektrárne alebo pred dvanástimi, keď som si skladal prvé elektrobicykle, možno som poskladal viac domových batérií pr seba a známych ako Ty, ale to nevieš, nepoznáš ma a o to viac ma udivuje Tvoje hodnotenie mojej osoby, čo by som si ja voči Tebe nedovolil aj preto, že Ťa tiež nepoznám

      na druhú stranu, keď sem argumenty nenapíšeš, aspoň Ti ich nikto nemôže vyvrátiť (možno by sa tu niekto našiel čo to číta a rozumie tomu, nie ja), lepšie je ich povedať na parkovisku pár ľuďom, je to väčšia šanca, že ich nikto nebude vedieť posúdiť a potvrdiť alebo vyvrátiť
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1333
    •   

    #4
    Wilo vytiahol po náročnej diskusii od Ľuboša scenár, kedy je podľa neho 800V lepších ako 400V - 170km/h po nemeckej diaľnici. A ja som si zmyslel, že aj na to máme už nejaký test urobený so staršou Teslou 3, tak potom keďže Ľuboš a Maroš sú asi najväčší testeri a jazdci od nás, čo tak urobiť oponentský test s Ioniq 6 ? Ste dvaja, ktorí majú asi najväčšiu vôľu a výdrž to uskutočniť, na striedačku po 8 hodinách spánku a jazdenia by sa to dalo zrealizovať, čo vy nato ? Dokážte sebe aj celému svetu, že 800V má navrch pri tomto špecifickom scenári nemeckej diaľnice s neobmedzenou rýchlosťou ?

    https://www.mojelektromobil.sk/tesla...3-rekord-2021/
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Zas vytrhávaš z kontextu

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Len som sem napísal záver Vašej dlhej diskusie, ale priznaj, neťahá Ťa urobi takýto test ? Ľuboš, veď nebuď vsťahovačný, v dobrom som to navrhol, je to len o pár hodín viac ako ste robili naposledy. Chce to nájsť úsek diaľnici s Ionity a neobmedzenou rýchlosťou na dostatočnej dĺžke a na ňom potom pobehať nejaké tie kolečká. Nedal som Ti ani trocha chrobáka do hlavy ?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      bol by to WORLD RECORD , ja viem, nebudeš prvý slovenský EV rekordér, prvý rekord vytvoril menovec Ľuboš tu : https://www.hybrid.cz/svetovy-rekord...-jedno-nabiti/ ale to bolo veľa rokov a toto by bol rekord z opačnej strany, maximálnou rýchlosťou

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Žiadny záver. Si jednoducho rypák odkedy ťa tu poznám, vyťahuješ si veci ako sa ti hodia.
      Nie neťahá ma to prekonať. 500 eur na nabíjanie nezaplatíš.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko pekne, ale toto je cisto synteticky test ktory je nezopakovatelny. Pokial chces porovnavat, tak musis jedine za rovnakych podmienok. Cize obidve auta na rovnakej trase v rovnaky cas, idealne vedla seba, pripadne za sebou a prehadzovat poradie v presne stanoveny interval (10-15 min).
      Lubos uz 2x pozyval na porovnavaci test v nasich podmienkach, ale nikto z TM3/TMY sa zatial nedostavil.
      Zatial nam chyba nabijaci hub kde by sa to dalo uskutocnit tak aby sme vedeli odmerat po odjazdeni presnu spotrebu (dobit vsetky auta po teste naspat na rovnaku uroven SOC ako pri starte). Ale je to celkom dobry napad na test po stretavke na Caradiciach. Dame si koliecko Caradice-BB a spat a zmeriame nasledne nabitie (kWh a cas) na startovaciu uroven. Potom si to mezes vynasobit a extrapolovat na hociaku vzdialenost

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja ale veď netreba mať tie isté podmienky, môže si vybrať tie najlepšie podmienky podľa predpovede počasia a vybrať úsek, kde má Ionity, ide o to, či prekoná tento rekord na starej Tesle Performance (najväčšia spotreba z Tesiel Model 3) na pomalých V2 Superchargeroch so svojimi 800V v chladnejších podmienkach.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A kolečko Ceradice - BB, tam je jasné, že ak tam pôjde Highland alebo Tesla 3 ročník 2022,2023, tak vyhrá. Keď sa jedná o spotrebu, tak vyhrá Tesla 3.

      Ako som pochopil z diskusie vyššie, Ioniq 6 môže vyhrať len keď tam bude veľa rýchlonabíjaní na Ionity, kde veľkú spotrebu pri macximálnej rýchlosti dobehne rýchlejším nabíjaním vďaka 800V.

      Testy medzi Tesla 3 vs Ioniq 6 v rovnakých podmienkach - autá išli súčasne, je plný Youtube, tam hádam netreba objavovať ameriku.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tak šup. Ukáž že tvoja najnovšia Tesla vie konkurovať staršej.

      Nevadí ti, že klameš? Behalli po V3 250kW, nie pomalých V2.
      A tá "starinka" má najlepšie aku, aké mali Tesly ever. US Panasonic a čas dobitia 24/25 min. :-D

      Choď prvý. Ak dáš aspoň 2500 za 24, potom pôjdem ja.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Ale ide o tvrdenie, že 800V je lepších ako 400V, ďalšia 400V Tesla by dokázala čo ?

      A čo tam po článkoch od Panasonic, veď ide o 800V, nie 400V Teslu a Ioniq6 má predsa najlepšie články od SK Innovation, nie nejaké šmejdové LG, čo idú do Tesiel so starou 400V architektúrou.

      Máš pravdu, pomýil som si označenie V2 a V3 (lebo teraz je aktuálne V4), išli po V3. Ale V3 predsa dáva nad 200kW Teslám len na pár minút na rozdiel od pekne rozloženej krivky u Ioniq 6, ktorá dáva 200kW pomaly do 80%.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko No však veď to zaplať, spravím ti test. Alebo choď ty so svojím autom a potom pôjdem ja. Čo na tom nechápeš? Veď trochu sa obetuj pre komunitu, keď si chceš dokazovať tvrdenia. Nepriživuj sa stále.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 prepáč, prečo Ti ja mám platiť Tvoje koníčky ? Ja som Ti navrhol test ako každý iný, koľkých robíš ročne niekoľko. Prečo by som Ti to mal platiť ja ? Ja som Ti dal námet na ďalší test, ktorý môžeš urobiť namiesto iného, na ktorom by si si nabíjanie aj tak platil.

      A myslím, že 500€ je prehnané, keď len zoberiem že by som použil hodinový flat od ZSE, tak 14 x 25€ = 350€, to je bez DPH, ktorú si odrátaváš, pod 300€.

      A čo tak osloviť sponzora - Hyundai, oslov importéra, milan84 má s nimi dobrý vzťah, možno by to stálo za celosvetové video o rekorde a posúdia to ako pre nich prínosné.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 prepáč, ako sa ja priživujem na komunite ? dlhé roky sa každému snažím pomáhať, nemám žiadne komerčné aktivity spojené s elektromobilitou alebo predajom produktov pre ňu a som nadšenec do EV, ako sa ja priživujem na komunite ?

      tie Tvoje urážky už nemajú konca, naozaj aj s bratom neviete viesť slušnú diskusiu o téme ale len urážať protidiskutujúceho

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Tvoj návrh nepríjímam. Viem o tom rekorde a nemám ho vôbec potrebu prekonávať.

      Čo sa ti na tom nezdá. Na vhodný úsek v DE s musím presunúť zo SVK. To je hneď +2x 500-600 km.
      A ideš unlimit ... Tam je spotreba iná. Ako skúsený evčkár by si mohol mať lepší prehľad.

      Choď otravovať už niekoho iného.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Vidíš to, že dá s tebou aj normálne. Neurážaj sa, len hrám tvoju hru. To že ty si robíš p...u z druhých je ok. Nemáme sa ďalej o čom baviť.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      ak Ťa niečo otravuje, stačí nereagovať, ja to tak robím

      ak by som niekde takýto test videl, že Ioniq 6 800V vyhral nad 400V Tesla 3, tak áno, dal by som ho sem a vybavené, potvrdené a netreba pochybovať o vyjdreniach ako tých 800V prekonáva 400V pri cestovaní

      tak sa tú výhodu 800V v praxi zatiaľ nedozvieme, uzavreté

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      admin mozno by tieto diskusie bolo vhodne presunut do samostatnej temy 800V vs 400V
      P.S.: Kde sa dvaja biju, treti vitazi: https://www.nio.com/et9?&noredirect= (pride na trh buduci rok)

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Kľudne sa to môže aj celé odmazať. Diskusia o ničom ak sa vyjadrujú ľudia, zo starej "školy", ktorý si aj tak vždy nabijú doma a sú už nejako zvyknutí. Mne to rýchlo nabíjanie vyhovuje. Viac voľnosti, úspora času a je to viac ako za starých čias s ICE. A kľudne uvítam aj ďalšie zrýchlenia času o 30-50%. Keď sú nabíjačky plné, takéto autá navyše rýchlo uvoľnia stojany pre druhých.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 Treba to nechat. Ja viem porovnat oba pristupy, 5 rokov som nabijal 99,99% doma na AC stary Ioniq a casy nabijania som az tak neriesil (iked na tu dobu mal Ioniq 28kWh expresne DC nabijanie) a teraz zase nabijam uz rok 100% na DC UFC nabijackach(posledny mesiac 70% DC fast charger a 30% AC vo firme).
      Momentalne mame uz vo firemnom fleete cez 20 elektromobilov.
      Musel som vyrobit manual pre kolegov ako spravne nabijat, lebo sa vsetci cudovali preco musia travit cas na nabijackach a auta im nabijaju pomaly.
      Vo firme mame iba BMW, ale uz vsetky typy modelov. Na porovnanie mam par susedov EV6/TMY/TM3/Zoe/Smart #2/eTwingo plus kolegov s TMX a TMS.
      Vsetci by privitali rychlejsie nabijanie (aj ten z EV6 ktoremu to nabija za 20min :-) a nestazuju sa len Ti co nabijaju doma...
      Pokial clovek pouziva auto denne a musi 2-3x do tyzdna pokampovat na nabijacke tak ho zrychlenie nabijania zacne celkom zaujimat.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja ja to furt hovorim, ze Cinan bude mat vzdy na vrch. Tieto zabomysie vojny 400V vs 800V im musia byt na smiech. Aj Zeekr teraz ohlasil 520kW nabijanie, a Cinania priamo spolupracuju s vyrobcami baterii ked su tam vsetci pokope. Zatial co my si tu pomeriavame cez OBD smiesne vykony do 250kW a tvarime sa, ake mame revolucne technologie lebo ja nabijem o 10 minut rychlejsie ako ty,... 🙈 och… esteze existuje internet, kde mozme badat a zapisovat merania 😅 a pritom sa z dialky ruti rozbehnuty valec, ktory si nikto nevsima.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Keď už spomínaš Zeekr 001. Pôvodný model (2021) je "váš" 400V a má 10-80 nabité za 30 min. Inovovaný model s 580kW je už 800V architektúra a 10...80 nabité za 11.5 min. Potrebuješ snáď lepšiu odpoveď na Mirov thread "Nemyslím si, a nielen ja, že 800V je výhra. ".
      Ako mohli spraviť taký fail, a nevypočuli si Mirov a "nie len jeho" názor.

      A namiesto toho aby si napísal "Je to asi tak... 400V je dead pre long range" ...tak si tu začneš leštíť s Čínou. Áno áno sú na vrchole... Keď Porsche/Audi/Hyundai/Kia/ a ďalší sú už roky v tomto trende v produkcií. A už začali faceliftovať 800V

      Trochu ti uchádza, že 400V Zeekr prišiel na trh, keď kórea začala sypať 800V 18 min. Prešli už dlhé 3 roky Čoskoro aj oni dajú inovovanú 800V. Už je to na ceste, ako aj Tesla s M3 na 800V.

      Trend je jasný kam to ide. Líder nie je len Čína ale aj EÚ automobilky a HMC. Všetci to ťahajú vpred. Btw 900V od NIO je tiež "800V" architektúra. Je to len o tom ako výrovcovi vyjdu články.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ty mas chronicky problem chapat pisany text. Z tvojich odpovedi mam pocit, ze tam stale niekde vidis Teslu, automaticky zapinas mod krvavych oci a ides si svoje, a upravujes odpovede druhych podla svojej logiky. 400V nie je nic “moje”, a takisto nemam potrebu pisat 400V je dead pre long range.

      Zopakujem ti este raz co som napisal, a pre istotu to dam aj do mnou nenavideneho Capsu lebo si uplne nechapavy a slepy. AKTUALNE NEVIDIM PRINOS 800V TECHNOLOGIE NA AKTUALNOM PORTFOLIU PONUKANYCH AUT. PRINOS PRE DRVIVU VACSINU VODICOV JE MARGINALNY, CI UZ JE TO VYLADENIM AUTA, HUSTOTOU ZASTAVBY UFC ALEBO CENOU. Az sa niektora automobilka konecne rozhybe, a ponukne 800V system s perfektnym planovacom pre masove pouzitie, zmenim nazor a verejne tu zatlieskam. Kludne mi take auto ukaz, ja som ho este nevidel. Uz som pisal vyssie, ze 800V ma podla mna zjavny prinos, ZA PREDPOKLADU, ze je aj zbytok auta na to pripraveny a odladeny. To, ze je Cina na vrchole, za tym si stale stojim. Tymi 3 rocnymi autami co sa sypali kym Cina zacinala myslis ten 800V z Taycanu, ktory bol tal odflaknuty, ze mal problem nabijat na 400V stanici? A ako ukrajovali z baterie a tutlali to pred zakaznikmi? Fakt spicka produkcia, vlastne typicky VW pristup - klamat a zatlkat Alebo HMC, co pociatocne coldgatovali, rapidgatovali a doteraz ti nevedia naplanovat normalnu cestu? A na efektivnu cestu potrebujes externe planovanie? Este pred nedavnom si tu daval prispevok, ako vybiehas do auta pred panelakom na spustenie predohrevu baterie. Luxusne. Hej vydali to von pred Cinanmi, ale co z toho, ze to je nepodarok. Aj ja ti upeciem kolac skor ako profi kuchar, staci mi ho vybrat skor z truby 😉 a potom ho budem za chodu dorabat dalsie 2 roky cukrovymi zaplatami. A pri skor upecenych kolacoch ti rovno poviem, ze ti uz ani tie zaplaty nedam, lebo si bol taky debil, ze si mi veril a kupil odo mna jeden z prvych kusov mnou vyhypovanych aut. Tutofka 🤌 ci uz snad doriesili tie prve Ioniqy 5 co predavali za plnu sumu? Nemienim sa tu dalej zapajat do zbytocnej debaty, zopakujem len to, co tvrdim od zaciatku. 800V ma zmysel a je to buducnost, ale ta buducnost este stale neprisla, a zakaznik dokaze momentalne cestovat porovnatelne komfortne aj so 400V. Čus…

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Nenechaj sa zmýliť... Ja len krátko. Fandím veľmi Tesle. Inak by som nebol pozrieť Teslu Berlín. Za prístup, veľa vecí má absolútne top a bezkonkurečných. A takisto Číne, kórei, VW group, stellantisu atď. Každý vie ukázať druhým, že vie niečo lepšie. A posúva ich vpred.

      Tá vaša nenávisť ako si poniektorí "ultras" želáte krach EÚ automobiliek je smiešna. Ja sa Tesle ani nikomu za nič neposmievam. Všetko majú na vývoji, alebo ready.

      A som rád, že VW aj Kórea dostavajú zrkadlo od Tesly a pod ako sa má robiť servis, EV veci. Lebo v niečom trochu dosť ušli z cesty. Určite si neželám nikoho krach. Pri koryte je dosť miesta, doležité je to globálne posúvať vpred.

      A tam patrí veľká vďaka všetkým výrobcom automobilov a ich dodávateľom. HOWK

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo "NEVIDIM PRINOS 800V TECHNOLOGIE NA AKTUALNOM PORTFOLIU"...

      Nie je to treba lebo "ja to nepotrebujem". Taký slovenský prístup. Si zaseknutý na dome/AC/dojazde a svojom profile trás.

      Ja vidím aj na aktuálnom. Šetrí mi to spústu času. Hocijakí viac rozlietaný človek, alebo EV menej posvätení ten rozdiel vidí. Len nezačni, ale ty si špeci prípad.. Na sídliskách máme už dosť EV, ľudia majú rôzny typ prác. Pre časť ľudí je to prínos.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 zbytocna debata s tebou… v kazdom jednom komentari podsuvas invektivy a osobne utoky, vymyslas si veci, ktore nikto netvrdi. Ze ta to bavi stale…

      Daj meno toho udajneho “ultras” z nas, kto si zela krach EU automobiliek. Nemusis to obkecavat, staci meno. Myslim, ze kazdy sudny clovek vie, aky by mal krach co i len jednej vacsej EU automobilky dopad na hospodarstvo celej Unie.

      Este vcera si tu pisal “Dufam, ze mozem mat svoj nazor. Nevnucujem ti to.” Len preto, aby si na druhy den mne povedal, ze ked mam svoj nazor, tak je to take slovenske. Nie, nevnucuj mi svoje nazory, ani ma nesud ako Slovaka. To, ze ty vyuzijes potencial aktualne nastaveneho 800V je super. Tesim sa s tebou. Ja som povedal svoj nazor, tak ho respektuj, a nesnaz sa mi vnucovat panelakovu mentalitu a nalepkovat ma slovenskym archetypom, len preto, ze nieco nepotrebujem. Ano nepotrebujem. Co neznamena, ze v tom nevidim v nejakom case potencial a snazim sa to za kazdu cenu zadupat do zeme. Dakujem. A stale cakam na meno toho cloveka, co si zela krach EU automobiliek.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo prosim ta, ja nemam prehlad, osobne ta (zrejme) nepoznam. Ty jazdis na com?
      Lubosa poznam osobne a z jeho ciest, rozpravania, sposobu pouzivania auta jemu to 800V fakt sadlo a dava mu to usporu casu a najvacsi zmysel.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pani nehnevajte sa mna, ale táto diskuzia je ako z blázinca. Toto fórum je už komplet o ničom.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa problem tohoto fora je ze je tu minimum prispievatelov ktory tu dodavaju obsah. A ked niekdo nieco prinosne napise tak je tu hned kopec ludi z opacnym nazorom.
      Pokial namiesto pridavania obsahu sa tu budu pridavat iba komentare, tak to lepsie nebude.
      Diskusie su vzdy prinosne, aj ked tebe sa to zda ako z blazninca. Cielom diskusie je bud si vymenit nazory, alebo hladat nejake riesenie/prienik nazorov. Pokial nebudeme diskutovat na otvorenych forach tak sa nic nezmeni. Uzavrete facebookove/X-kove skupiny su nanic, lebo po prejaveni odlisneho nazoru skupina jednotlivca z inym nazorom bud uzemni, alebo rovno vyluci.
      Podstatne je argumentovat faktami a vlastnymi skusenostami a vypocut si aj nazor druhej strany.
  • dango
    Moderator
    Gold Member
    • Nov 2014
    • 708
    •   

    #5
    Kym vy sa tu chalani dotahujete, co je asi lepsie a zbytocnejsie (a samozrejme, ze na vasich nazoroch nezalezi ), tak v Trnave existujuca prevodovkova ZF zacne s novou fabrikou META vyrabat 800V elektromotory a 11/22KW palubne nabijacky pre odberatelov BMW, VW, STELLANTIS.

    Takze skor, ci neskor aj tak budeme vsetci jazdit na 800vkach

    https://www.trnava-live.sk/2024/04/0...-miliardy-eur/
    https://sita.sk/vpriemysle/v-trnave-...-milionov-eur/
    Vďaka projektu by mohlo vzniknúť 494 nových pracovných miest. V Trnave sa budú vyrábať palubné nabíjačky pre elektromobily. Investícia spoločnosti Meta System Slovakia by mala presiahnuť 126 mil. eur. Zároveň

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Zase ti Cinania, nakoniec ovladnu este ak kompletny dodavatelsky retazec oboch pych nemeckeho autopriemyslu niekto spominal krach, toto vyzera skor na pomale a systematicke prebratie.

      Mna skor zaujalo, ze sa znova pocita s 22kW AC nabijackami. Po pociatocnej euforii to dako postupne vymizlo a vsade sa usalasila 11kW. Zjavne mozme ocakavat postupne znovu zavedenie, minimalne ako priplatkovu vybavu.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Co sa tyka 22KW OBC, neviem ako je to s velkosotou a narastom ceny, ale bola by to dobra moznost spolu s moznostou nastavenia nab.prudu. Niekedy je aj tych 11kW moc, niekedy by sa aj 22 zislo

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      OBC 22kw by mal byt standart, uz nechcem menej. Aspon za priplatok ktory by som urcite doplatil.
      OBC 22kw a husta siet AC stlpikov po parkoviskach by riesila vacsinu nabijania aj pre bytovkarov a netrebalo by tolko DC nabiek mimo tahov.
      Skvely zaskok pri poruche DC.
      Mohlo by aj zlepsit vytazenost DC, ak niekto potrebuje dobit nad 80% tak to moze dotuknut na AC ak klesne rychlost k 22kw a uvolnit DC/UFC dalsiemu, ako to robim ja.
      A naopak kym cakam na volne DC celkom slusne dobijem, aj zahrejem nabijanim bat, pripadne sa odlepim od nizkeho SOC a DC potom ide full.
      Proste vela vyhod a vyuzitia. Hlavne v OC urcite namiesto jednej UFC400kw lepsie tu kapacitu zdielat na 30-40 AC.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Presne 800V s 22kW palubnou AC nabijackou by bolo najidealnejsie a bral by som hned. Dufam ze Neue Klasse BMW uz budu na 800V platforme.
      11kW AC by malo mat kazde auto ako zaklad, problem je ze niektore krajiny stale nepouzivaju 3-fazove pripojky. 22kW za priplatok je OK, kto moze tomu to pomoze zvysit ucinnost nabijania.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Moj nazor je opacny, nevidim ziaden zmysel 22kW nabijacky. Pri 11kW sa auto aj so 100kW bateriou nabije v pohode pocas noci. Cize sidliskove nabijanie, kde nechavam aj tak auto celu noc by nic neriesilo. Naviac bezny dom ma 25A istic, kedze su v dome aj dalsie spotrebice si rad, ked spolahlivo mozes ponechat nabijanie tymi 11kW.

      Jedina situacia co ma napada je nabijanie ked pridem z prace o 17:00 dam na 22kW a povedzme o 22:00 to mozem ist preparkovat. Ale neverim, ze by to ludia robili, nechaju to tam proste do rana.

      Pri 22kW mas hribsi kabel, dvoj nasobnu rezervovanu kapacitu, istice. Pre tych par % ludi, ktory by to vyuzili sa to podla mna neoplati. Radsej na sidlisku k desiatim 11kW stlpikom dat jednu starsiu 50kW DC zobratu niekde z EU fondov z dialnice, kde sa medzi tym rozumne vymenila za 300kW stanicu.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff Mozno nevidis lebo nemas skusenost alebo potrebu.
      Ale ocenis 2x rychlejsie AC nabijanie:
      Ak potrebujes nabit niekde v oblasti bez DC, este je ich stale dost.
      Ak prides k nefunkcnej DC, alebo nerozchodis DC.
      Ak si bytovkar a nabijes sa tak dostatocne pocas parkovania za 0,5-3h pri nakupoch, kulture, fitku, sporte, uradoch ... a nemusis stracat cas chodenim na DC. Aj ked mas DC moznost pri parkovani tak vlastne neusetris cas lebo nemozes odbehnut z kina ci fitka odpojit a preparkovat auto a musis tak stratit cas pri nabke.
      To iste pri dialkovych cestach kde v cieli stravis 1-3h parkovanim nez sa vydas na cestu spat nemusis cestou tak stracat cas chodenim na DC alebo sa na nej zdrzis menej ked si vyrazil so SOC 70%+.
      Na to vsetko (a iste aj dalsie uplatnenia by sa nasli) je AC22kw ideal, 7-11kw je malo.
      A vraj pri AC cim vyssi vykon tym mensie straty, takze aj doma by mozno malo zmysel nabijat 16-22kw namiesto celu noc 7-11kw.

      A nezabudaj ze verejne AC je typicky o dost lacnejsie ako UFC.

      A mysli na to ze so znizovanim cien a zvysovanim hustoty sa baterie budu zvacsovat a 100-150kwh bateriu s 11kw by si nabijal 11-16h, takze by si ju nenabil ani ceznoc.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff ja mam na dome 50A hlavny istic. Ako Taur pise, pri 22kW mas mensie straty. Je kopec AC nabijaciek ktore maju moznost nabijat s 22kW, ci uz priamo na port alebo zdielany medzi 2 porty. Presne pre toto uvazujem na dome v buducnosti o smart AC 2x11kW nabijacke so zdielanym vykonom.
      Zaroven si mozes vybrat ked niekde ides nabijat na public AC ci chces nabijat na 11kW pomalsie, alebo 22kW rychlejsie.
      Velke EV budu zachvilu atakovat 100kWh baterie (a ked pridu solid state baterie tak aj viac)
      Naposledy upravené SKolja; 12-04-2024, 15:34.
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 79
    •   

    #6
    Nabíjací súboj 4x 800V.
    Pekne valí Audi RS e-tron GT 105kWh .... >= 300kW do 59%. Trochu škoda toho coldgate I6 do 29%, nedal predohrev.
    Ale do 18-20 min dali 10-80% všetci.

    Komentár


    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Tieto rychlosti su super, mne Tesla S 2023 robi 11-81% za cca 33 minut. Ale nemyslim si, ze to je problem 400V, Tesla ma proste nabijaciu krivku nizsiu a od nejakeho momentu klesajucu. Viac ako 200kw to drzi do cca 35%, potom ide dole.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff az 33minut? mne sa zda, ze 10-80 bola presne pol hodina maximalne ked som mal tvoje auto na test. A tych 250kW tam drzalo velmi dlho ! Uplne iny pribeh ako tie srandy LG v mensich modeloch.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Taketo nabijania som mal naposledy na IONITY, tam krivka zacina na 205kW a spicku ma na 215kW, preto to moze byt o par minut viac ako na 250kW Superchargeri. Zial nemam v TeslaMate zalogovane ziadne nabijanie na neobmedzenom 250kW Superchargeri kde by som prisiel s nizkym SOC, ty ked si testoval v TN tak mi zrovna nelogoval.

      Ale chcel som tym povedat to, ze si nemyslim, ze to je otazka 400V vs 800V, teoreticky by ta moja Tesla mohla ist 200kW aj do 70% ale nejde. Moze to byt aj kvoli chemii baterii atd. Detto ked testovali CyberTruck na eJoin, tiez krivka nedrzala a rychlo padala. Tesla to tak proste ma, mozno oni vedia preco.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff To s tým 800V CT je zvláštne, že to tak moc padá. Či tam nebude problém kvôli cylindrickým článkom. Od nejakých 70% eGMP valí do článkov max napätie 4.12-4.16V. Kvôli viacerým cylindrickým na segment BMS musia možno kvôli bezpečnosti držať nižšie napätia. V príp. napr. 1 vadného by ľahko hrozilo prebitie/zničenie cez 4.2V. Pri nižšom počte pouch sa to predsa len lepšie stráži.

      Ku tomu 400V vs 800. 400V veľmi pod 22-25min nepôjde dať. Je blbosť aby to ťahali na 800-1000A. To už začne auto svietiť :-)
      800V na časoch 18-20 min len začína (pri 330-350A). Pri 500-600A to zlezie na 12-13min.

      V každom prípade som zvedavý či sa Tesle pri 800V CT podarí nejako upratať. Aspoň tú čas krivky v strede.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      @jeeff​ ja si myslim ze to je vsekto prisposobene kapacite termalneho mamagementu (chladenie) daneho auta. Ten musi byt dostatocne dimenzovany aby pokryl naroky na chladenie pri nabijani aj s nejaku rezervou. Silnejsie chladenie potrebuje silnejsi kompresor, vacsi objem chladiaceho media, vacsi vymennik a silnejsie ventilatory. Toto vsetko su komponenty ktore pridavaju k hmotnosti a velkosti auta. Takze sa zoberie nejaky kompromis, ktory sa implementuje. Bateria ma clanky z definovanym maximalnym a nominalnym nabijacim prudom, takze pokial by boli dobre chladene, teoreticky by nabijacia krivka mala byt plocha az niekde blizko k 90%SoC.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, je mozne, ze to Tesla nevie uchladit, bezne mam teploty po nabijani cez 50 stupnov.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja toto je velmi dobry argument, a myslim, ze aj klucovy v celej teme. Vzdy je to o peniazoch. Tesla je jeden z mala vyrobcov, co je na EV ziskovy a ma marze na takej urovni, ze dokazu zabezpecit prezitie spolocnosti. Vacsina klasickych vyrobcov je na vyrobe EV stratova alebo na nule (s vynimkou Volva), co znamena, ze prerod na cisto elektrickeho vyrobcu by neprezili. Hyundai ma hrubu marzu na kazdom kuse tesne pod 1%, cista marza je potom uz uplna tragedia. T.j. kazde predane EV je dotovane desiatkami kusov inych smradochov, co musia predat, inac by to museli zabalit. O neexistujucej marzi predajcov uz ani nehovorim, ti predavaju EV za trest, co asi aj vysvetluje tie biedne predaje. Proste tlacia to, co im vynasa, Tucsony. Cisto teoreticky by Tesla mohla zlepsit chladenie a hodit tam sialenu krivku nabijania, ale akcionari by to asi zadupali, a firma by z tak nizkej marze asi neprezila dlhodobo. Preto to sekaju kde sa da. Dinosauri si mozu zjavne dovolit predimenzovat niektore veci, lebo to vykompenzuju inde. Mozno aj preto sa vsetci tak zlakli toho zakazu vyroby spalovakov, lebo by prisli o dojne kravy, a s cisto EV portfoliom by neprezili. Jedine keby brutalne okresali techniku, nech im to marzovo sedi. Ale potom by vyzerali pri tej Tesle ako furiky. Pre zakaznika je to dobra situacia, tazi z tejto cenovej vojny bez toho, aby musel nieco obetovat. V zasade dostava top technologie. Na oplatku za to, ze tym nepriamo podporuje predaj ropakov. Ironia celej tejto eko-doby, kupte si odo mna 100 ropakov aby som Vam mohol hodit jednu elektricku, a budem sa tvarit ako priekopnik 🤷‍♂️😁

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Nejako si zabudol, že Tesla bola tiež dlhé roky na začiatku v strate a prerábala... Naozaj si myslíš, že marže EV u koncernov nezastabilizujú?
      Kedysi boli medzi Teslami a inými EV priepastne rozdiely. Nebolo o čom, Tesla mala výrazne navrch.
      Len dnes sme už v dobe, kedy konkurencia ponúka mnohé veci porovnateľné, nejakú časť majú aj lepšie.
      Myslím, že nech si niekto vyberie hocijaké nové auto (Teslu, VW..), vyberie si dobre. Je to jedno.

      Netreba zabúdať ani na portfólio. Koncerny ponúkajú už slušný zoznam...
      - VW ID3,4,5,7,Buzz, na ceste elektrický Transporter aj Caravelle
      - KIA EV6/6GT/9/EV3, ide EV4, celá rada dodáviek PBV/PV5.
      Na mnohé tie typy karosérií Tesla nebude mať odpoveď. Mať nastavený vývoj/linky na také spektrum modelov EV marži nepomáha.

      Rešpektujem, že si niekto kúpi Teslu a vyhovuje mu.
      Len napr. ja nechcem prísť o tých 5 radarov, 8 ultrazvukov, prednú kameru, V2L, HUD, 800V. Aj to, že oba motory permanent+spojka vpredu mi vyhovuje (aj keď je to drahšie). Napr. v SNOW idú trvalo oba, ak by tam bol indukčný je to neefektívne. Vyhovujú mi rekuperačné páčky tak ako sú. Možnosť si voliť trochu veci v interiéri ako chcem. To sú všetko veci, čo stoja výrobu viac peňazí = menšia marža...

      V momente keď bude chcieť Tesla držať krok s ostatnými. Tj. prechod na 800V, CAN-FD, V2L, široká ponuka modelov karosérií bude zas mať problém s maržami Tesla. Ťiež to bude musieť ustáť.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 nikde som nepovedal, ze si Tesla nepresla peklom. Koniec koncov, tiez by asi neprezila, keby nebolo emisnych povoleniek. Velke mnozstvo karoserii je fajn, ale je to slepa cesta. Automobilky urobili tu chybu pri spalovakoch, naliali tam brutalne peniaze, len preto, aby to portfolio po par rokoch zas zosekali, lebo zistili, ze ludia nechcu tolko modelov. V konecnom dosledku to vzdy zostane pri 5-6 klucovych variantoch a vsetko ostatne bude balast, ktory odumrie. Predajna statistika nepusti. Hej VW ma Buzz… ktory sa predava tak brutalne, ze to nikto nechce. To iste EQS atd. Vyvoj ide smerom zefektivnovania vyrobneho procesu a uzsej, zato lepsej, ponuky. Preco zosekali v BMW tretinu portfolia? Lebo to bolo stratove. Detto Mercedes, Ford. A budu dalsi. S nastupom EV sa nic nezmeni, ked to nefungovalo s ropakmi, nebude to ani s baterkami.

      To, ci marze stabilizuju je dobra otazka. Preco to napriklad Hyundai doteraz neurobil? Vyraba EV uz takmer dekadu, a tie predaje teda ziadny zazrak nie su. To je cas, za ktory to stihla vypilovat aj Tesla ako start-up, a nie automobilovy gigant s obrovskou dodavatelskou sietou. Technika je uplne v poriadku, ale dako chybaju zakaznici. Ono vyrabat skvele auto so stratou / bez zisku nie je umenie. To je taky komunisticky typ podnikania. Umenie je vyrobit to tak, aby to davalo zmysel aj po financnej stranke. Potom musis sekat, a zrazu to nevyzera tak ruzovo. Ak si niekedy sedel v EQS a potom si sadol do S-Class/GLS tak zistis, ze to EV je proste cista prasaren a podvod na zakaznikovi Mercedesu. Ani neviem, ako to vobec mozu nazvat premiou. A tak to auto vlastne aj skonci. Hyundai sa tvari cool, lebo cisla su ake su, a ropaky to zahoja. A diler ta vo vlastnom zaujme radsej odradi, lebo to EV je pre neho len zataz, ako financna tak aj byrokraticka. Ale tiez uz zacinaju setrit. Preco nemaju tie mensie modely 800V? Lebo im to uz nevychadza. A pritom maju vsetko co treba doma. A davalo by to absolutny zmysel, aspon podla tvojich predchadzajucich vyjadreni, ze pre “bytovkara” je 800V klucove. A to je presne to, co by si trh mozno ziadal, mestke auto, ktore ukaze, ze aj bez rodinneho domu sa netreba bat a nabijanie nebude otrava a strata casu. A predsa ukazali ludom prostrednik. Lebo im to je uplne jedno ako sa to bude predavat. Tucsony idu, je nove Santa Fe, tam sa tocia prachy. Ak to niekto mysli s EV uprimne, tak uz asi aj nastal ten cas na optimalizaciu marzi. Ale mne to pride tak, ze im je to sumafuk, kym ropa taha, tak su spokojni, EV bude vzdy na vedlajsej kolaji, nech sa ti to budu snazit obkecat akokolvek 😉

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Neriešim či sú s EV koncernu v zisku/skrachujú, alebo nie. Vôbec mi nevadí aj keď Ioniq6 bude v SR len 20ks. Aspoň nemám "tuctovku".
      Auto funguje super, ostatné ma netrápi.

      Ku téme... Stále si to interpretuješ divno. 800V je vhodné pre každého. Dáva to väčšiu voľnosť a odpadá plánovanie. Nie nabíjačiek, ale času. Viac sa približuje komfort ku jazdeniu so spaľovákom. Pochopíš, keď budeš mať 800V.

      To je ako by som majiteľa M3 presviedčal, že efektivita dojazd M3 je blbosť. No, nie je. Popierať to bude len ten čo na nikdy M3 nejazdil. Ale aj tu máš pripady, keďy je efektivita M3 irelevantná.

      Obe majú význam, aby EV prirodzene boli stále čo najefektívnejšie a najrýchlejšie nabili. Je to evolúcia.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 a teraz sa vraciame znova k prvemu mojmu komentaru. Lietam RC Heli, mam 6S aj 12S stroj, lietal som zavodne RC koptery, zacinalo sa na 3S dnes je vsetko 6S a mne je plne jasne preco.

      Ale co bola moja pointa uplne v prvom prispevku je to, ze aj ta moja S by mohla teoreticky nabijat nad 200kW aj pri 60%, predsa kable by to zniesli, ale asi je problem niekde inde, ked to nerobi.

      Bud teda chladenie baterky, alebo tie NMC co pouziva taky prud proste nezvladaju (lebo maju menej kobaltu/ine zlozenie - asi lacnejsie).

      Cize MOJ NAZOR je, ze pri Tesle by 800V system bez inych zmien nezvysil nabijaci vykon, lebo ani dnes to nie je limitom. Nabijacia krivka je podstatne menej plocha ako pri koncerne/korei.

      A ano, eviduje vyjadrenie Elona, alebo niekoho z Tesly k 800V systemu, kde povedali, ze to nie je technicky problem, ale ze to zvysuje cenu. Nehovoriac o sieti superchargerov. Cize tu plati to co napisal Wilo - ak chceme mat marze, tak musime niekde setrit.

      Ja som si isty, ze aj Tesla raz prejde na 800V system, vidime to uz v CyberTruck, v rozhovode s Munro ukazovali AC nabijacku a ten V2L system co tam maju a to vyzeralo mega dobre, ale zjavne cena dnes je vysoka a preto to zatial nie je v Tesla tema.

      Ja vidim Teslu rovnako ako Apple vs Android. Tesla ma odladenych niekolko modelov, tie funguju podla ich predstav, okrem farby/velkosti/vykonu si nic nevies vybrat. Aktualizacie ti bezia dlhe roky aj po skonceni zaruky, dostavas nove funkcie ktore neexistovali pri kupe vozidla. Idelane byt v Tesla eko systeme - WallCharger, Supercharger, Solar Roof. Potom mas vsetko plne integrovane a automatizovane.

      A potom tu mas Samsungy, Xiaomi a neviem co, kde si vsetko vies nastavit, uz 3 roky ponukaju sklatelne telefony atd.

      Rozdiel Tesla VS Apple je v tom, ze Tesla sa snazi ist dole s cenou a skutocne spravit aj lacne vozidlo, toto Apple nikdy nechcel, oni vzdy chceli byt premiovy.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 to je v poriadku, si zakaznik, riesis len produkt. Tak to ma nastavena vacsina ludi, nic ti nevycitam. 800V je fajn, pre toho, kto to vie pouzit. Ja to nepotrebujem, lebo nabijam doma zo solaru. Raz-dva krat do roka mam cestu do 1000km, co dam na jedno, max 2 nabitia. A vzdy to spajame s obedom, uz od cias co sme chodili na diesli. Ten obed nam trva 35-40 minut, takze neriesim, ci nabijem za 10, 15, 20 alebo 30 minut. Rychlejsie nabitie by znamenalo, ze sa musim z restiky trepat uprostred jedla k autu na preparkovanie, a nasledne sa zas vratit k jedlu. Nonsens. Ty to mas inac, je to, znova, v poriadku. Preto je fajn, ze mame na vyber a kazdy si to vie usit svojim potrebam. Nemam nic proti 800V, ak sa bude dat obmedzit/nastavit vykon nabijania tak, aby som si vedel vybrat, ze teraz sa ponahlam, laduj, alebo papam a zvolni. Som s tym uplne v pohode. Skor mi filozoficky vadi ten chronicky odpor klasickych automobiliek voci EV, a ze sa vsetko deje len vdaka “pozehnaniu” ropakov. Mal som posledne jeden rozhovor s vyssie postavenym clovekom v Autopolise, a pre nich je kazde nove EV peklo. Ale asi to beriem prilis do hlbky, povrchny pristup by mi asi zarucil kludnejsiu mysel. Ja idem cisto na cenu, auto je uzitkovy tovar a I5/I6 mi tu nedavaju zmysel, priplatit 15tis€ kvoli rychlejsiemu nabijaniu, ktore osobne nedokazem vyuzit je pre mna strata, to jazdim 10 rokov gratis na SCH. Ak to niekomu vsak pomoze, ma moznost kupit si. A hej, skor ako zas vytiahnes, ze som Teslak, uz som kupil do rodiny zene aj koncern. Lebo Tesla ani Korea nemala konfekcnu velkost podla zelania manzelky. Zivot je taky 😁

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem ako už reagovať. Dám post Nabíjací súboj 4x 800V. A sme zas pri osobných názoroch a ne-skúsenostiach s 800V. Kydania na koncerny, ceny...
      Ak máš auto iba len na odpis a M3/Y matchne požiadavky prečo nie. Len to nie je prípad všetkých. A nie každý chce nutne nové auto.

      Ako mne je to jedno. Každý nech si jazdí na čom chce. Stále hovorim, že každý typ auta má čo ponúknuť a je z čoho vyberať.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo "ak sa bude dat obmedzit/nastavit vykon nabijania" rozumenjsie by bolo mat na vyber na lokalite rozne vykonne nabky aby si neblokoval 600kw nabku svojim na pomalo nastavenym nabijjanim v aute.
      Alebo HUBy s volitelnym zdielenym vykonom. Ze sa pripojim a navolim si aky min/max vykon pozadujem podla moznosti mojho auta a zemeru sa zdrzat na lokalite.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur Presne tak. Hľadanie problémov, kde nie sú. Väčinou sú pomalšie v takých lokalitách, určite nechodím nič odpájať.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      nick.n17 ale ja som nereagoval na teba, reagoval som na uplne iny komentar ohladne nabijacej krivky od SKolja. Ty si sa tam len pripojil a zacal zas tlacit 800V dogmu, aj ked ten komentar o tom vobec nebol. Skusenosti s 800V mam, aj ked od konkurencie. A zdoraznujem to uz po X-ty krat, ano, kazdy nech si KUPI CO JEMU VYHOVUJE. Opakovane tu hovorim, ze mne je 800V k nicomu, ale chapem, ked to niekto vie vyuzit, len ty sa ma stale snazis presvedcit o opaku. Nechapem preco. Proste nepotrebujem 800V, bodka. A respektujem ludi, ktori to vedia vyuzit. Nic viac, nic menej. Kto chce rychlo nabijat, kludne si priplatte. Co je tvoja pointa?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur a aky je rozdiel, ked na ten Hub pride auto s 800V a volitelnym vykonom, a starsie auto so 400V. Ten s nastavitelnym 800V to blokuje, ale ten so 400V nie? Teraz sa hrame na nejake privilegia? Nabijacie miesto si vyberam podla infrastruktury, t.j. chcem si tam nakupit alebo sa najest. Nehladam podla vykonu, ale podla svojich osobnych preferencii a komfortu. Ked pri mojej oblubenej lokalite je len 350kW nabijacka, a jediny pomalsi variant je AC box, tak sa tam proste pichnem bez ohladu na to, co si kto mysli. A od tej 350kW by som musel ist odpajat, to neobidem. Az budu k dispozicii huby, kde bude na vyber siroke spektrum nabijaciek od 50 do 600kW, nemam problem. Ale ten stav tu nemame. Preto nastavitelne 800V dava zmysel. A najma je to lahko implementovatelne softwarovo, co je urcite lacnejsie riesenie, ako rozsirovanie hubov pre kazdu prilezitost a scenar. Robite financne nelogicke navrhy, do ktorych nikto sudny nepojde.

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Ja ti nič nevnucujem. Ak máš skúsenosti s 800V načo píšeš, že by si mal počas obeda ísť niečo odpájať. Je to ako keď niekto z ICE sveta píše o EV.
      Držme sa témy postu - 4x800V testu. Ak tu bude ďalší offtopic zmažem post.
      Naposledy upravené nick.n17; 21-09-2024, 12:56.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo Je rozdiel nabijat na maxime moznosti starsieho EV a zamerne nastavenim sebecky nabijat pomaly pre svoj osobny komfort bez ohladu na ostatnych.
      S pribudajucim poctom EV osamotene UFC nabijacky budu nezmysel. Tie podla teba financne neefektivne risenia zas podla mna jedne davaju zmysel v buducnosti.
      Ale ak tebe vyhovuje ze budes pri UFC cakat 1+h kym sa nabije Spring/Citigo svojimi max 30kw tak nech sa paci.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Taur to nie je sebecke. Nemozem predsa ja za to, ze vyrobca mojho auta nastavil nabijanie tak, ze to tlaci 300kW, a ze nikto nebol schopny postavit vedla toho UFC aj pomalsiu nabijacku pre potreby ostatnych ucastnikov cestnej premavky 🤷‍♂️ mile rad by som vyuzil 100kW stoji, keby tam taky existoval, ale prevadzkovatel bol sebec, a nepostavil.

    • head
      head komentoval
      Upraviť komentár
      V tomto suhlasim s Taurom. Naschval nabijat pomalsie ako umoznuje auto je sebecke a zbytocne to blokuje nabijacku na dlhsie ako treba. Btw. DC sa da obmedzit autom?

    • nick.n17
      nick.n17 komentoval
      Upraviť komentár
      head Hej má Toyota BZ4X v nejakom rozsahu napríklad.
Pracuje...
X