toto som dnes zhliadol, ta nabijacia rychlost a velkost pneu ma ''ocarila''
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Dacia Spring
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
-
pecka reklama pre ZSE a novinarske karty, ako zmyselne ich redakcie vyuzivaju 😀
Si pripadam ako kral s mojou studenou baterkou a 15kW pri takych percentach.
-
Viem, ze sme zvyknuti na ine elektromobily, no myslim, ze aj takato kategoria elektromobilu ma svoje miesto pod slnkom. Pri cene, ktoru nastavili, moze dobre sluzit pre kurierov, remeselnikov a vlastne kazdeho nenarocneho elektromobilistu, ktory denne najazdi s rezervou menej ako je je dojazd na jedno nabitie. Ak moze nabijat v noci doma, naklady na prevadzku mozu byt cca tretinove ako pri spalovaku.
-
- Likes 1
Komentár
-
Zospodu zakryt krytom - hned je o 2-3% vacsi dojazd.
-
Jiri GrandPa Tam sú iné veci, ktoré by zvýšili dojazd. Max. to rekuperuje len 7-11kW. Prakticky všetko ide na brzdy pri silnejšom brzdení (aspoň toľko neničí baterka). A spotreba kúrenia je slušne veľká. Na ME pribudnú 2 články. Včera sme spravili 1089 km okolo SR za 26 hod pod záťažou 3 osoby (~270 kg). Celkom dobre sme to auto spoznali v rôznych terénoch a podmienkach.Naposledy upravené nick81; 29-11-2021, 10:09.
-
Baterka je 26800Wh. Využiteľná cca okolo 25.5-26kWh. Spotreby v zime pri 0-5C a okreskách sa aj pri záťaži 270kilo dajú držať okolo 13-16kWh/100km. Tých 150km na plné dobitie sa dá rátať.
Zobral som ženu a dieťa Pezinok - Šenkvice 2x7.5km .. dynamická jazda bez eko.. 10% dole z baterky.. 1% = 1.5km ,, okresky v ECO v kľude podobne. Mesto cca 1% = 2km. V lete to asi bude o o kus lepšie.
Čo sa týka auta, vnutorný priestor je na úrovni Matiz/Spark/Aygo/Hyunda I10.. teda tých najmenších. Kufor je samozrejme väčší, dosť veľký a hlboký. Lacnejšia verzia nemôže mať CCS, nemá infotainment, park kameru ani cúvacie. Drahšia s CCS za priplatok je potom na sume 18700.
Ak to porovnám so Yarisom čo má žena za 12tis. Priestorovo pre posádku, bezpečnosťou a stabilitou na ceste je už Yaris úplne inde.
Otázka je cena? Či je nie je už moc za auto kategórie 9-10tis dávať skoro 19.
Ak by bol elektrický Yaris za 19 neváham ani minútu... ale tu by mi pasovala o pár tis menšia cena, aby to bol best seller.
Čo si o tom myslíte vy?
Komentár
-
Catchcash Dotácie sú nezmysel, lebo potom predajca nemá dôvod znižovať ceny... a drží ich hore nezmyselne vysoko pre tých čo dotáciu nemajú, ako sme videli posledne. Snáď si bude vedieť záujemca u predajcu na to aspoň vytrieskať nejakú lepšiu zľavu.
-
Vyšiel mi prvý článok o Springu. Kto chcete, prečítajte.
https://www.mojelektromobil.sk/test-...-elektromobil/
Ak sa rozhodujete a potrebovali by ste potrebovali viac info, kľudne sa pýtajte.
Prípadne si mrknite fotky. Sú tam aj technické (kapota, zo spodu auta).
https://photos.app.goo.gl/9TRSosZGQjnbjxPv9
Ešte bude jeden článok zo samotnej výzvy okolo SR.
- Likes 4
Komentár
-
Suhlasim s tym co bolo napisane vyssie. Ocenit to vedia ale ludia na tomto fore, 90% si vystaci pri autach s tym ako to vyzera, kolko to stoji a mozno aka je spotreba. Pripadne ci sa tam vojdu dozadu 3 autosedacky ako sa uz aj tu viackrat riesilo Ludi bohuzial nezaujima aka je na aute naprava, motor, nahon atd.
Tym ale nechcem povedat aby si to nerobil aj nadalej tak ako sa ma, je to super a dakujeme
-
Ja to neriešim. Daciu som si vyžiadal zo zvedavosti. Nie som profi redaktor. Na korekciách textu od redakcie vidím, že je ešte čo vylepšovať (gramatika, odstavce, fotky). Je to pre mňa iba zábava a tréning slovenčiny :-) Popísať by sa toho dalo ešte veľa. Hlavne technické veci.
Inak Catchcash Citigo má nominálku baterky 320V? Tu je len 262V. Tých 30kW strop je limit nabky na 125A. Pozerali sme na to ako puci. Preto priemerný výkon v NZ na DC 25kW bol iba 14kW a nie 30 Max.napätie pri 100% je len 305V, sústava auta 240V. Už toto keď sa zrovná so Citigo/eUP, motor 33 vs 61, baterka 26.8 vs 36.8, cena 18.7 vs 19.9 tak to po vie o aute veľa. Nie je to zlé vozítko, len cena by mala byť inak nastavená.Naposledy upravené nick81; 30-11-2021, 12:26.
-
Hej ved to som hovoril ze to citigo by bola lepsia volba keby sa este vyrabalo e-UP sa este robi ci uz vsetky zastavili? A co sa tyka tvojej otazky nick81 netusim. Ja mam toto auto iba na vozenie po meste a okoli a toto som vobec zatial nemal preco riesit
-
Dongfeng EX1 aka Dacia Spring. 11200$ s kamerou aj DC nabijanim. To naozaj Dacia tomu nevedela dat normalnu cenu napr. 14-15k s CCS a bolo by to sikovne vozitko.
https://www.alibaba.com/product-deta...342721462.html
- Likes 2
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
Na Starej Turej je nabijacka Trencianskeho kraja, ktoru spravuje GreenWay.
Rekuperacia 7 az 11 kW ? Bozemoj. Elektromobilny pravek. Vykon motora 33kW zasa automobilovy pravek celkovo.
Zopakujes to na Dacii aj v lete ?
-
Myslel som, že opakovanie nebude. Síce si náruživý cestovateľ, ale toto asi bol taký návrat 5 rokov dozadu, vyskúšal si históriu.
-
Miroslav Rojko Veľa času ten test vezme, aj písanie článkov, chrbtica dostane zabrať, zadok bolel už po pár hod na tých koženkových sedačkách. Toto bolo fajn ako skúsenosť, ale stačilo. Už po takejto jazde viem ako to funguje motoricky. Nikdy som sa neviezol v žiadnom malobaterkovom, tak to bolo pre mňa niečo nové.
-
Nenasiel som inu temu venovanu tomuto autu, snad nic neduplujem.
Poctivy, podrobny test Springu aj s mojou prehliadkou podovzku
Dacia Spring s cenovkou od 17.100 eur je najdostupnejším elektrickým autom na našom trhu. Prichádza však s mnohými kompromismi, no v mestskom a prímestskom ...
- Likes 1
Komentár
-
Auto bez DC nabijania je odsudene na "behanie okolo komina" a pri nabijacich vykonoch palubnej nabijacky je to iba auto pre ludi ktori maju doma/v praci kde nabijat. Zaroven ma prekvapili spotreby. Predpokladal som ze pri mestskom aute v mestskom cykle na takych uzkych kolesach sa bude spotreba pohybovat medzi 10-15kWh/100km. Vyhrievanie sedadiel a volantu ma byt pri elektromobiloch samozrejmost (a vyhrievanie baterie tiez, aspon pri aute pripojenom na kabli). Hladam argument preco by niekto kupoval novu Daciu Spring, ked za podobne peniaze su mierne ojazdene Ioniq-y, Zoe alebo Leaf-y. A z novych by som namiesto e-500 radsej doporucil eTwingo. Samozrejme svojich kupcov si to najde a ja to vidim jednoznacne na mestske donaskove sluzby, pripadne upratovacie firmy alebo mobilnych socialnych pracovnikov/opatrovatelky. Samozrejme za podmienky ze maju kde v noci nabijat. A ako 2./3. auto do domacnosti s elektrovoltanikou ;-).
Komentár
-
Načo sa tu zakladala rovnaka tema ako uz je tu ?
https://teslaclub.sk/node/71129
dango prosim presun to k ostatnym videam co su v uz rozbehnutej rovnakej teme, aby sa tu zbytocne neopakovalo co uz bolo napisane - ze je to nezmyselne auto, oproti Citigo za rovnaku cenu o este dve urovne horsie s absenciou dolezitej vybavy atd.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
Ved ono to je auto urcene na "behanie okolo komina", to len ludia bez sudnosti by chceli z toho auto na behanie po EU. Mestske auto nemusi nabijat len doma/praci, ale vsade kde parkuje (az bude infrastruktura), tak aj pomale AC staci. Aj pri 6-7kw takym stylom kludne za 1-2h parkovania dobije viac ako minul na jeden presun po meste, ak neprechadza krizom cez nejaky mgalopolis. Cize v pohode aj bytovkari bez nocneho nabijania pri panelaku mozu ho mat ako mestske kodrcatko tam kde je infrastruktura.
A do infrastruktury by mali hlavne investovat/dotovat aby boli hoc len AC stlpiky vsade, lebo ked ludia uvidia vsade nabijajuce sa EV pri parkovani povedia si: hla ved to nieje problem, nie ako teraz ked pri jednej nabke vidia soru kempujucich EV cakajucich kym sa uvolni. Pripadne sa este hadaju ci dokonca pobiju.
Komentár
-
Dojazd Dacie Spring po vybití batérie na 0% - ešte 41 km na parkovisku (vonku okolo 0°C)
https://www.youtube.com/watch?v=pviKSb7a1xQ
Komentár
-
Komentár
-
Miro, ja sa urcite nebudem dacii spring vysmievat. Je pozitivne, ze sa na trhu konecne objavil lacny elektromobil. Je to sice prerabka spalovaka s dost chabymi parametrami, no zaujem o nu je velky. Bolo ich zatial predanych takmer 28000. Objednanych ostalo dalsich 28000.To je slusny vysledok. https://insideevs.com/news/564131/da...ng-sales-2021/
Drahe BEV elektromobilitu posunu dopredu len obmedzene, boom bude, ked bude na trhu dostatok lacnejsich BEV.
-
Pobavenie a vysmievanie nie je to iste. Len ma pobavilo, ako reagoval a komentoval testovac. Je smutne, ze sa ani nepriblizila oficialnym cislam.
To auto je na ceste vyslovene nebezpecne. Niekto sa zabudne a zacne obiehat ine auto …
-
Keby dali dole kopcom, stiahli by este viac. To nikomu nepripada neadekvatne auto s takym nebezpecnym vykonom uviest ako auto ? Ved to ma pomaly parametre tych cinskych vozidiel homologovanych ako L7A.
-
Preco nebezpecny vykon? Na to na co je urcene cize mestske priblizovadlo je ten vykon dostatocny. V zrychleni 0-50 by mozno porazilo barsktory spalovak. Nieje to auto ani na dialnice, ani na dragrace a pod. Dacia nemoze za to ze Slovac z toho chce mat rodinne auto na behanie po kontinente ako poliaci kedysi maluch.
Napr. soferom zaciatocnikom/mladezi nieje dobre dat do ruk auto s megavykonom.
-
-
12750,- € Nejedna sa o dotaciu statu, je to dotacia importera, cena za ktoru predaju.
Trabant ma konecne realnu cenu v Nemecku:Dacia macht Elektromobilität für alle zugänglich. Das exklusive Elektroauto für alle - jetzt mit 10.000 € Elektrobonus.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Zevraj to je pre vsetkych, nielen pre Nemcov. Rozmyslal som zavolat nejakemu dealerovi pri hraniciach, tiez par zobrat ale rozpamatal som sa, co je to za auto.
A ked pozries mobile.de, tak po 13-14 su tam 2023 s par tisic km a rodnik 2023 je tam vyse 1000 aut, takze asi to taky trhak v Nemecku nie je.
-
Miroslav Rojko je tam priamo pri cene napisane z hviezdickou ze musi byt prihlasene do 03.2024. Silne pochybujem ze to budu riesit z SK technicakom. V DE prihlasuju aj priamo dealeri a auto si od dealera mozes odviezt uz rovno prihlasene. Klasicka ochrana pred reexportom do inych krajin.
Komentár