Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Dacia Spring

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1031
    •      

    Dacia Spring

    Cenník Dacie predstavený, výbava a vlastnosti elektrického vozidla dosiahli nové dno.

    https://cdn.group.renault.com/dac/sk...ring-price.pdf
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-04-2021, 16:52.
    [priezvisko]@me.com
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 114
    •   

    #2
    uh, 33kW/45konskych sil, 0-100kmh za 20s. Toto bude vylozene nebezpecne v normalnej premavke. Ale zase poistka bude za hubicku minutovy vykon 5kW? ;-)
    Keby tam bol normalny 50kW motor, tak by sa to dalo zniest. Ale pockajme na recenzie...

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Otazka je ci tych 33kW je trvaly max vykon, alebo kratkodoby maximalny vykon. Ak trvaly, tak kratkodoby bude niekde okolo 50kW.
      Ja mam na i-MiEV-e trvaly 35kW a kratkodody 49kW, pricom to bohate postacuje.
      Pri mestskom elektromobile zalezi hlavne na tom ako je v elektronike naladeny rozbeh auta, kolko vykonu dovoli elektronika dat na kolesa pri malych rychlostiach.
      Zrychlenie do 50-tky, ktrore potrebuje mestske auto moze byt dostatocne aj s relativne malym vykonom. Predny nahon aj tak nedokaze pri malych rychlostiach preniest na vozovku bohvieaky vykon.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 691
    •   

    #3
    Fuha, toto je iny brutus. 18400 ak chceme aj DCčko. Navyse, odkedy sa uvadza "30 kW/h" ??
    Cele zle. Ved Citigo je oproti tomuto mercedes. Keby to stalo v tej lepsej verzii 15, mohlo to niekoho oslovit. Ale skoro 20k ???

    Komentár

    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1031
      •      

      #4
      A to pozeráte len na parametre, ale čo výbava ?

      Manuálna klimatizácia v elektromobile s baterkou 27 kWh ? To akože človek bude manuálne zapínať a vypínať klímu aby náhodou nespotreboval viac ako je potrebné a čo ak sa zabudne ? Mu auto pustí ku klíme kúrenie keď moc klesne teplota ako to robili autá bez automatickej klímy ?

      Ani obyčajný tempomat ?

      Je pekne vidieť že Dacia je vlastne najdrahšia značka ak sa berie "hodnota za peniaze". Pýtať za tento rumunský hnus o 1000€ viac ako to bolo pri uvedení za Citigo a ešte tam nič nedať a baterku dať len ⅔-novú ?
      Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-04-2021, 18:53.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        manualna klima v najlacnejsom aute je akceptovatelna. Ale tie technicke parametre su fakt vacsi problem.
        To auto pri takom vykone a zrychleni nemoze opustit mesto, zbytocne uvadzaju 0-100kmh. To je z rise snov. 45k mala naposledy Š120 nie? Resp. moje stare Seicento, tam bolo to zrychlenie podobne. Ale pisal sa rok 98.

        Vies si predstavit, ake recenzie budu na toto auto od novinara, ktory zhejtne aj dobry elektromobil ??

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Nie je mi jasne preco mannualna klima, ved kompresor na elektromobile aj tak musi byt napajany invertorom, ktory ma DC 400V vstup a trojfazovy vystup pre kompresor, pricom otacky/teda vykon kompresora sa daju riadit v invetore jednoducho. V spalovaku ma manualna klima svoju logiku, kompresor v spalovaku sa pripaja na pohon od motora mechanickou spojkou a riadenie spojky manualne spinacom je jednoduche, pricom spojka manulanej klimy nemusi byt stavana na take zatazenie (hustotu zapinania/vypinania) ako pri automatickej klime. No ked kompresor elektromobilu musi aj tak byt napajany z 400V cez invertor, rozdiel ci bude invertor vyrabat stabilnu frekvenciu alebo premenlivu je minimalny. Pozna niekto iny elektromobil, co ma manualnu klimu? Az ma napada, ci to nie je chyba v preklade.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna klima je elektronicka, akurat sa setrilo na displayoch a potenciometer nastavuje normalne teplotu. Nedavalo by zmysel tu mat manualnu klimu z pevnym vykonom a domiesavat vzduchom z vonku. Ale vsetko je mozne. Vybava pripomina socialisticky list vybavy Favorita, aj tu je vo vybave 3 brzdove svetlo, zadne 3 bodove pasy, zadne opierky hlavy ci vyhrievanie zadneho skla. A z asistentov len to, co je povinne na prejdenie certifikaciou v EU. Inak ani srobik nevysiel nazmar. (pozeral som naschval rakusky cennik, kde Dacia Comfort Plus je za 20790 a Ioniq Level 3 je za 29990, mapy vychodnej Europy Vam da Dacia za krasnych 130 Eur, v lacnejsej verzii o vychodnej europe mozete iba snivat, neda sa ani doobjednat :-))
        Ak to takto pojde dalej, pride prvy ludovy cinan a Dacia to moze zabalit, moj realny odhad je ze za 15000 by to mozno bolo adekvatne, ale nechajme sa prekvapit.

      • EV_Future
        EV_Future komentoval
        Upraviť komentár
        Moj pohlad na vec: Trojicky od VW group isli brutalne pod vyrobne naklady, na kazdom aute prerabali ak sa dobre pamatam nejakych 4000 EUR. Prave preto to aj tak rychlo zabalili, auta predavali len kvoli naplneniu emisnych limitov. A to sa vyrabali na Slovensku / v Europe, takze im odpadli aj naklady na drahu prepravu a clo z Azie. Dacia Spring sa vyraba v Cine, takze automaticky v cene musia byt premietnute aj taketo dodatocne naklady. Ak by vyrobu pre EU trh umiestnili povedzme niekam do Rumunska, hned by ta cenovka mohla byt prijatelnejsia. Ale je vidno, ze Dacia/Renault maju ceny nastavene tak, aby na rozdiel od VW group neprerabali na kazdom aute, ale naopak aby boli ziskovi. Konkurencia zatial nie je v Europe pre tento segment aut ziadna, takze maju zatial vyhodu a nie s nuteni cenu tlacit nadol. Navyse velmi dobre vedia, ze nemecke dotacie (a aj v inych zapadnych krajinach) tu cenovku nakoniec aj tak stlacia velmi blizko k hranici 10k EUR, takze sa aj tak vypreda bez problemov kazdy jeden vyrobeny kus.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        VW na trojickach nič neprerábal, použil starú dávno vyvinutú a splatenú platformu, lacnú baterku bez chladenia, typizované koncernové diely a na aute normálne zarábal. Keď prirátame ušetrené pokuty za emisie, zarábal dokonca nadpriemerne. Tie marketingové kecy ako prerábajú, na tie im netreba naletieť. Proste len zistili, že pri menšej dostupnosti bateriek zarobia ešte o moc viac na drahších autách - majú väčšiu maržu a menej roboty s logistikou, predajom ak predávajú dvoj alebo trojnásobne drahšie auto, tak sa sústreďujú na MEB.

        Čo sa týka Dacie, keby sa im oplatilo robiť v Rumunsku, robili by to. Lacná Čína im zaplatí aj clo a dopravu a stále ich to stojí menej ako vyrobiť v Rumunsku. Aj tak by veľa veci z Činy (aj ťažkú baterku) museli do Rumunska voziť, takto ich doprava o moc viac nestojí. Takéto lacné auto je len chyták na neznalych kupujúcich a nakoniec je to drahšie ako niečo poriadne.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko je pravda ze ak sa na to pozerame cez nemecke dotacie, tak auto nakoniec bude za celkom prijatelnu cenu. V nemecku sa bude dat kupit pod 11000€, V Rakusku za 15000€. Na SK bez dotacie to nema vyznam.
        Cize vyzera ze Dacia s tym cieli priamo na dotacie a zaroven si polepsia vo fleetovej spotrebe.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme, ze vyrobcovia pocitaju s dotaciami, inak by nemohli drzat ceny tak vysoko. Ked dotacie na EV, tak by mali byt rovnake v celej EU.
        Napriklad Fiat so svojou novou 500e nasadil cenu tak vysoko, ze bez dotacie ju kupi malokto. Preto sa predava velmi zle. Vyrabaju minimalne 2x tolko ako sa preda, musia zastavit vyrobu.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        VW eUP! bol uz od zaciatku stratovy projekt, tie cisla co napisal EV_Future su este konzervativne, skutocna strata bola nieco cez 4700€ za kus. Pokial by islo cisto a zisk, VW by sa viac oplatilo nevyrabat ho vobec a radsej platit emisne pokuty, tam by ich to vyslo lacnejsie. Rovnako bol na tom eGolf, aj ked tam bola strata mensia, len okolo 3600€ na auto. Ked som este davnejsie robil v Pwc tak sme mali na starost aj audit bratislavskeho zavodu VW, pri tom najdete kopec zaujimavych veci a cisel Auto ako take nebolo drahe, predrazovala ho hlavne strasne draha zastavba baterie a uprava spalovacej platformy na elektro. Plus k tomu dost nevyhodne kontrakty na baterie, elektromotory a cela habadura okolo, kedze sa jednalo o relativne male odbery komponentov. VW nebral tie auta ani ako compliance ani ako obchodnu prilezitost, islo cisto o vyskum a vyvoj, nazbierat data z realnej prevadzky, preskumat trhovy potencial a pripravit vyrobne linky v Zwickau. Naslednym rozsirenim ponuky na Seat a Skodu len opatovne sondovali, ci aj zakaznici tychto znaciek su ochotni akceptovat EV. Napokon zistili, ze dopyt prevysil ponuku, s cim velmi neratali, a preto to zatrhli. Boli to vyrobne a ekonomicky neefektivne modely, a chceli sa sustredit na novu generaciu MEB. Ale zistili co chceli a ludia posluzili ako pokusne kraliky Nova rada ID bola uz od zaciatku koncipovana ako “money-maker”, vsetky vyrobne procesy aj kontrakty boli tomu prisposobene, udajne mali byt ziskove uz od prveho predaneho kusu, a to s este vyssou marzou ako spalovacie alternativy. Kompletny R&D sa ma splatit cca do 2023 co je pre automotive oblast skvely vysledok.

        Na porovnanie, Nissan Leaf bol tiez stratovy, do ciernych cisiel sa dostal az po 4 rokoch, aj to len o chlp po vyrobnej stranke, vyvoj splatili az v 2017 ked nastupila druha generacia. Prva generacia realne nezarobila ani cent. Ziskali len know-how, aj ked pri chybajucom termo-manazmente po 10 rokoch je tiez otazne, ako k tomu pristupovali
    • Taur
      Member
      • Dec 2019
      • 253
      •   

      #5
      Ja neviem co furt frflete, ved v tej vyssiej verzii mate oraznove spatnaky a vyduchy a to je predsa na EV najpodstatnejsie. Co tam po nabijani, vykone, autoklime, type2kabli ...

      Komentár

      • Priusák
        Junior Member
        • Jul 2020
        • 29

        #6
        No mňa zaujala tá pohotovostná hmotnosť 970 kg. To je pri EV ako z krajiny zázrakov, že do jednej tony.
        Človek by čakal, že sa to odzrkadlí na zrýchlení ale akosi nič. Možno na spotrebe a s 27,4 kWh batériou urobí 200 km, čo by už zodpovedalo cenovke. Na druhej strane cca 600€/kWh je moc.

        Komentár


        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ono sa to asi odzrkadli na crash testoch

        • Priusák
          Priusák komentoval
          Upraviť komentár
          No, uvidíme. Duster mal 3* a to je kus auta oproti tomuto.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          3* dostali v crash testoch aj trojicky UP/Citigo/Mii, v tejto cenovej a vahovej kategorii podla mna celkom uspech Tato Dacia bude na tom podobne, zazraky sa konat nebudu a netreba sa nechat oklamat kvazi SUV karoseriou, stale to je low-cost bakelitovy vozik, kde islo v prvom rade o co najnizsie vyrobne naklady...

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo dakde som cital, ze trojicky dostali 3* koli tomu ze z nejakeho dovodu dali prec funkciu automatickeho brzdenia oproti povodnej verziu E-Up.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Nie len, pri ochrane dospelej posadky si pohorsila nova generacia o takmer 10 percentualnych bodov, takze celkovo sa nieco zhorsilo aj samotnej ochrane, nie len asistentoch.

          Ochrana dospelakov predstavuje 40% celkoveho skore, elektronicki asistenti len 20%. Setrilo sa no
          Naposledy upravené Wilo; 21-04-2021, 15:08.

        • MaShe
          MaShe komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo - Taktiež ale treba povedať, že bezpečnostné testy sa sprísňujú, a teda 89% v roku 2011 a 81% v roku 2019 nie sú tie isté testy, taktiež v roku 2019 sa do "Adult Occupant" pri crashteste zaratáva systém AEB City s max. hodnotou až 4 body, ak by Up z roku 2019 ním disponoval, percentá by v tejto oblasti by boli 91,5 resp. 92% (za predpokladu, že by získal celé 4 body)

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Stale je to chyba automobilky, ze tam nedali co mali aj v tejto Supermini kategorii su automobilky, co zvladli urobit 4* auto (Renault Twingo, Opel Adam), dokonca aj ta kabelka menom Smart For Two to dal na 4* Ako hovorim, setrilo sa kde sa dalo.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Aj Mitsubishi trojicky maju 4*.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1031
        •      

        #7
        Popátral som a Dacia Spring je tiež len prerobený spaľovák - navyše spaľovák tak chabý, že sa predával len v Indii a Číne - Renault Kwid vyrábaný d 2015. A vyrába to čínska automobilka DongFend, ktorá sa v Európe snažila presadiť už s nejakými kópiami Mitsubishi a teraz sa spojila s Renaultom aby sa dostala na trh. Keď sa Čínan nepresadil pdo vlastnou značkou, skúša to pod cudzou - urobil joint-venture s Renaultom.
        Preto netreba urážať v Bratislave robené trojičky Citigo/Up/Mi porovnávaním a byť obozretný - pri uvažovaní o nákupe čínskeho vozítka za podobnú cenu ako na Slovensku vyrábaného európskeho auta.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

        • Taur
          Member
          • Dec 2019
          • 253
          •   

          #8
          Spring ma uz vraj 10tis predobjednavok , vyzera ze si nachadza svoju klientelu.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            to bude ta ista, ktora da 9000 za social edition novy spalovak radsej, ako kupit rocne dospelejsie auto

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 Ale ked kupis rocne jazdene nemozes frajerit pred susedmi, ze mas nove faro a spievat si "ja na to mam ...", pocit na nezaplatenie.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Pokial nie su tie predobjednavky kryte nevratnou zalohou tak je otazne, kolko z nich sa nakoniec pretransformuje na samotny nakup. Alebo dostal kazdy diler prikaz, ze musi povinne objednat 5 kusov

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 ja by som nezatracoval tych co chcu radsej nove auto. Nikdy nevies kto ti co bude chciet predat a nie kazdy sa vyzna do aut tak dobre aby vedel zhodnotit ci to nie je nahodou burane. Kupis macku vo vrecia co potom? Nehovoriac o tom ze kopec ludi radsej kupi 10 rocnu premiu po "dochodcovi z nemecka ktory jazdil iba po dialnici". Auto najazdene 300k stocene na 120k a na servise tak zaplaces...to uz radsej o triedu nizsie auto ale nove.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            ale prosim Ťa, aké 10 ročné

            EV sú na trhu tak krátko, že sa kupujú pár mesačné alebo ročné s málo km a overenie búranosti sa tiež dá jednoducho urobiť v autorizáku alebo aj vlastnými očami, kto je neschopný, nech si zavolá pomocníka a ten mu pozrie

            ale vlastne máš pravdu, Dacia je to auto pre ľudí neschopných zohnať niečo lepšie alebo aspoň zabŕdnuť do témy EV a niečo naštudovať alebo neschopných sa niekoho opýtať

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko ja som hovoril vo vseobecnosti, nie len EV.
        • jurajsun
          Member
          • Jun 2020
          • 90

          #9
          Levný elektromobil Dacia Spring prošel losím testem Manévr zvládl v téměř stejné rychlosti jako supersportovní Porsche Taycan S výslednou hodnotou 77 km/h zesměšnil i například Hondu e Elektromobily v losím testu zpravidla excelují, protože díky nižšímu těžišti a ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 mají zkrátka konstrukční výhodu oproti konvenčním vozům. Nicméně občas se přeci jen najdou…

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            To je inac naozaj super vysledok, ktory zahanbi aj aj viacerych EV favoritov a konkuruje premiovym iPace a eTronu 😁 Na porovnanie:

            Kia eSoul 68kmh
            Seat Mii 70kmh
            Tesla Model X 72kmh
            BMW i3 72.5kmh
            Renault Zoe 73kmh
            Hyundai Kona EV 74kmh
            Kia eNiro 74kmh
            Mazda MX30 74kmh
            Opel Corsa E 75kmh
            Honda E 75kmh
            Nissan Leaf 76kmh
            Peugeot 208e 76kmh
            Audi eTron 77kmh
            Dacia Spring 77kmh
            Jaguar iPace 77kmh
            Porsche Taycan Turbo S 78kmh
            Tesla Model 3 88kmh
        • jurajsun
          Member
          • Jun 2020
          • 90

          #10
          Reálna max. rýchlosť auta je 125 KM/H.
           

          Komentár

          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 346

            #11


            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Pozrel som recenziu Cabaka (Top Speed) a tak dobre som sa nepobavil uz davno. Odporucam. Tie jeho hlasky (hladanie vybavy, vykon, 21.storocie) stali za to. Neviem ci mu nejako extra zaplatili ale testovat Spring nejako nezapada do jeho profilu. Pobavil.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Za taketo jazdy ti nikto nic neplati.

              Pozrel som si, mne tie hlasky neprisli vtipne, ale OK ved kazdy sme iny.
              Skor ma zamrzelo, ze akekolvek ine elektricke auto s vykonom 200+ koni za 35-45-50000 je uvadzane v ich videach vzdy s DPH a vzdy s poznamkou, ze to je drahe, tak Dacia s parametrami Velorexu je uz zrazu vhodna pre kupu do firmy za ceny BEZ DPH a to este basnil o cargo verzii, ze bude za 10000.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko - pozrel som aj ja, hlasky naozaj nie su moc zabavne a velkost orechov ma nezaujima ;-).
              Niekolko krat dookola zopakovane ze auto ma superintuitivne ovladanie, ale stahovanie okien hladal 15-20 sekund?
              Nabijanie prilozenou nabijackou povazuje za nudzovu vec? Ved u takehoto auta ine nabijanie ani pomaly nedava zmysel a investicia do walbuxu vobec nie je nutna.
              Inak ako primestske auto super, ale zamrzia nedelene zadne sedacky a hlavne chybajuci "termomanagement" baterie. Minimalne ohrev by to malo mat, inak bateria dostane v zime riadne zabrat.
              Este keby to malo aspon manualne nastavitelny predohrev interieru na kabli.
              Inak za tu cenu celkom OK ale pre mna to nie je. Suseda si pred par tyzdnami priniesla elektricke Twingo, to by mi sedelo asi trocha viac.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              to je Váš problém, že všetko beriete tak vážne ... je mi u zadnice aké je to auto, ale podal ten test zábavne - ako dokázal neuraziť dovozcu a zároveň hovoriť aký je to trabant

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              ten spomínaqný "videoklip" mi nabehol ako prvý.
              na jeho základe sme s manželkou navštívili daciu v Trenčianskej Turnej (sobota ráno, pre renault i dáciu jeden obsluhujúci. otvoril nám auto ešte stále zabalené v ugelitoch. dojmy - väčší trabi, podstatne menší od w353w. užívateľ ktorý sa chce hrať budemať možnosti na roky. pre spomínaná spaľováky vychádzal časopis, kde boli návody ako ich dovybaviť. spring má v motorovom priestore obrovský objem na "frunk"! a tlačítka nie sú iba na, ale aj pod prístrojovou doskou, stačísa zohnäť, natiahnuť ruku.
              z docezených jedna bola voľná, ale modrá. čo rozhodlo prečo nie.
              zatiaľ nevyvesili elektronický návod https://www.dacia.sk/navody-na-obsluhu.html

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg Zlá Dácia mohla byť tento týždeň... :/ V Estónsku -6C, eNiro dostáva zabrať.
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 346

            #12
            Budúci víkend máme plánovaný so Springom 1000km okruh Elektroautom okolo Slovenska by Pavol + okrem toho na okreskách okolo Trnavy.
            Ak by sa to malo komplikovať tak aspoň BA-Košice, ak ešte viac tak snáď aspoň 500km kolečko snáď dáme. Záťaž budú 2-3x80-100kg chlapi.

            Ak chcete niečo zistiť, dajte vedieť čo vás zaujíma. Ak sa podari spojazdniť diagnostika, nebodaj evDash, tak budeme celkom slušne zasypaný dátami.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Kam poslem veniec s dakovnym textom za zasluznu cinnost?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Veď, keď to nepôjde otočíme sa :-) Mám sebareflexiu, aj keď to občas tak nevyzerá.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Lubos, mas v kazdom okrese zistenie cislo na odtahovku?

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              V KE ho potiahnem i ked si myslím že Luboš to dá v pohode už ma bohaté skúsenosti, to auto nezatracujte keby to bolo typu ala Fiat 500 a v cenovej hladine 16 000 je to cool deal, ale aj tak na bežné jazdenie okolo komína stačí až až...

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              jurajsun ak by to nedal lubos, tak uz nikto to zas vsetci vieme, neboj sa.
              Na bezne jazdenie okolo komina nepotrebujes kupovat slabe auto s neadekvatnou technologiou za cenu luxusneho ojazdeneho EV.
              Okolo komina tu mas okrem leafu trojicky, spominanu 500vku, stary zakladny zoe a urcite by sa este naslo. Vsetko menovane je za polovicnu cenu.

            • Marcel Pavlík
              Marcel Pavlík komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 ej veru ceny jazdeniek poskočili!

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Nakolko som v minulisti jazdil s i3 60Ah t.j. 18,5kWh baterkou, viem co je to jazdit s malobaterkacom Davali sme aj 200km trasy, proste to trvalo. Drzim prsty a majte pevbe nervy, to auto za to nemoze.
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 346

            #13
            Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
            okrese zistenie cislo na odtahovku
            Ja som v pohode, ABRP je v pohode... Ale vy ma začínate dobre zneisťovať. :-/

            Dajte tomu šancu. :-) Veď sa nepôjde na čas. Len zistiť ako sa to auto/baterka chová pod záťažou v rôznych terénoch. Nič viac.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	dacia.jpg
Videní:	238
Veľkosť:167,6 KB
ID:	78739

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ja by som sa bal, ze to uvaris. Kedze to nema termomanazment a nie az tak malu baterku, tak to pri tych dlhych presunoch bude problem. To auto na to nebolo stavane.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Už je dosť zima... Pri 80kmh sa to bude dobre chladiť Možno budeme v permanentnom coldgate

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              ak pojdes 80kmh tak ti ani vikend nebude stacit
              Minuly tyzden som mal s Leafom na otocku TT-NR-TT a este nejake motania po oboch mestach, dve rychlonabijania a šup. clanky vysoko nad 40 stupnov.
              U Dacie asi nebude nejaky indikator teploty baterie?! aspon teda graficky, cisla samozrejme neocakavam.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Skusime min nejaku OBD apku, ak nie evDash. Varit hod urcite nebudeme. 30kW max nie je nastastie tak moc, ak prituhne viac tak to pojde.

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Je zima a možno budeme prekvapený z výsledku na dlhej trati ale za pokus to stojí
          • Catchcash
            Member
            • Dec 2019
            • 155
            •   

            #14
            Pôvodne zverejnené od milan84 Pozrieť príspevky
            za cenu luxusneho ojazdeneho EV.
            Ukaz mi prosim ta luxusne ojazdene EV za 16k Eur.

            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              luxusneho vlastnostami - ioniq, i3, eGolf. Vsetko voci dacii vyrazne dospelejsie EV. A tiez pozor, nad 16 je ta zakladna. Prihod si dalsie tusim 2k aby si mal tu akoze lepsiu Daciu.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Som zvedavý čo vyberie Daniel nakoniec. On mal kandidáta eUP, resp eGolf bol už na neho moc luxusný do práce na 20km (adaptívny, atď), aj keď cena jazdeného ako Dacia. Dacia je tiež hot kandidát a ide s nami na okruh. Chcem vedieť ako dopadne jeho voľba. Ako to vyargumentuje následne z jeho pohľadu. Veľa ľudí nechce ojazdené auto, uprednostní nové aj keď nie také super. Ioniq je napr u neho úplne mimo, proste nechce sedan.
              V čom ja vidím výhodu, že dopyt po lacnom bude nenormálny, taká ponuka jazdených nebude, resp. je ťažké vybrať pre mnohých kvalitné ojazdené. A pre mnohých ľudí to bude jasná voľba - nové / bez starostí.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Daniel je pripad ako ja pred rokmi. Dnes lutujem, ze som si Leafa nekupil aspon o rok skor. Ekonomicky by to znacne pomohlo a splatil by sa mi usetrenymi nakladmi este skor. Keby bol presvedceny o EV a ma rozpocet na taketo auto, uz davno mal na nejakom jazdenom behat.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 ok beriem spat asi sme sa nepochopili. Pre mna pojem luxusne auto je nieco ine Mozno si mohol napisat vyspelejsie ale nemusime sa tu bavit o slovickach hlavne ze sme si to vysvetlili

              nick81 ja tiez radsej uprednostnim nove auto ako nejaky dovoz z nemecka po dochodcovi co jazdil iba dialnice Ale urcite sa da kupit aj dobre jazdene len do toho sa musis uz trosku vyznat pripadne kupit nejake ktore poznas - od znameho pripadne odkupit firemne na ktorom si jazdil iba ty atd.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Škoda, že sa Dacia viac nehecla. Ak su clanky pod sedackami, zapojit nejako do menezmentu klimy auta, resp aspon odporovy drot do baterky. A CCS ak by bolo default, alebo aspon za tych 16k mat AC 22kW ... bol by to dost posun vpred. Teraz je to viac menej stale o tom istom ako Citigoe/Eup .. okolo 19-20 za CCS, bez menezmentu a pod.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Daniel má relatívne nového Rapida.. tj. 1100km dojazd/spotreba 5L či koľko. Robota na skok, pár krát za rok SR. Ktoré malobaterkové mu dá tú SR s takou spotrebou a komfortom? Neušetrí nič ak má za krátku dobu mať 2 autá. Rapid musel zostarnúť. Tiež som ho tlačil do eup/ioniq/i3/egolf. Sledoval, vyberal, skúšal... Tiež som viac hŕŕ v tomto :-) Uvedomuje si výhody el. a tie diaľky bude musieť prežiť občas. Vyzerá, že to bude ako hlavné auto a ICE pôjde preč.

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              prave preto, ze my dvaja sme ini som napisal, ze uz na zaklade svojej skusenosti by so spalovak pustil aspon o rok skor z domu a ekonomicky setril na jazdenke. Neviem kolko stoji novy rapid, resp. za kolko kupil. Ale uz nejaky cas su Leafy 30 za ceny len kusok nad 10k. Na to co popisujes idealne.
              Ale ved jeho volba, kazdy nech si jazdi na com chce Len si nemyslim, ze uvazovat pri tomto scenari nad novym Springom je ekonomicky rozumne.
          • play3man
            Junior Member
            • Oct 2020
            • 8

            #15
            Čaute, asi už máte toho prečítané dosť, ale šupnem vám aj môj prvý nástrel z krátkej jazdy po BA + malé porovnanie s trojičkami

            https://techbox.dennikn.sk/temy/prva...u-nas-sokoval/

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Pekne napísané aj foto. To majú len 1 auto na testy? Dacia zrušila termín budúci týždeň a prehodila na later :-) Kvôli techboxu? Väčší dopyt ako po EQS :-D

            • play3man
              play3man komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Ďakujem, predpokladám ale, že áut bude na test viac. To sú presne tie dva extrémy.. Dacia a EQS

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Aj predaje budú extrémy 500x Dacia = 1x EQS :-) Ale koľko má Dacia miesta na aftermarket frunk, brutálne :-)

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Tomas prosim ta, aky malo vyznam pripajat Spring k jedinej 350kW nabijacke od ZSE na Zapadnom Slovensku???
              Na tu skusku si v auparku mohol vyuzit 25kW Greenway, ktore su na taketo premiestnovadla idealne. Ekonomicka stranka nabijania je uz potom druha vec, predpokladam, ze toto si ale neplatil.
              Miroslav Rojko pozri si tu fotku v inak fajn clanku

            • play3man
              play3man komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 na akú skúšku? 🙄 Zmysel to malo ten, aby bola fotka, čo teda keby nebola, ani by si nevedel, že sme to tam pripojili, pri 84 percentách 🤷‍♂️ Mimochodom, vtedy to ťahalo závratných 15 kW!!! A za tých 5 minút sme vyblokovali presne 0,000 áut 😅
          Pracuje...
          X