Cenník Dacie predstavený, výbava a vlastnosti elektrického vozidla dosiahli nové dno.
Dacia Spring
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tagy: -
-
uh, 33kW/45konskych sil, 0-100kmh za 20s. Toto bude vylozene nebezpecne v normalnej premavke. Ale zase poistka bude za hubicku minutovy vykon 5kW? ;-)
Keby tam bol normalny 50kW motor, tak by sa to dalo zniest. Ale pockajme na recenzie...
-
Otazka je ci tych 33kW je trvaly max vykon, alebo kratkodoby maximalny vykon. Ak trvaly, tak kratkodoby bude niekde okolo 50kW.
Ja mam na i-MiEV-e trvaly 35kW a kratkodody 49kW, pricom to bohate postacuje.
Pri mestskom elektromobile zalezi hlavne na tom ako je v elektronike naladeny rozbeh auta, kolko vykonu dovoli elektronika dat na kolesa pri malych rychlostiach.
Zrychlenie do 50-tky, ktrore potrebuje mestske auto moze byt dostatocne aj s relativne malym vykonom. Predny nahon aj tak nedokaze pri malych rychlostiach preniest na vozovku bohvieaky vykon.
-
-
A to pozeráte len na parametre, ale čo výbava ?
Manuálna klimatizácia v elektromobile s baterkou 27 kWh ? To akože človek bude manuálne zapínať a vypínať klímu aby náhodou nespotreboval viac ako je potrebné a čo ak sa zabudne ? Mu auto pustí ku klíme kúrenie keď moc klesne teplota ako to robili autá bez automatickej klímy ?
Ani obyčajný tempomat ?
Je pekne vidieť že Dacia je vlastne najdrahšia značka ak sa berie "hodnota za peniaze". Pýtať za tento rumunský hnus o 1000€ viac ako to bolo pri uvedení za Citigo a ešte tam nič nedať a baterku dať len ⅔-novú ?Naposledy upravené Miroslav Rojko; 19-04-2021, 18:53.[priezvisko]@me.comKomentár
-
manualna klima v najlacnejsom aute je akceptovatelna. Ale tie technicke parametre su fakt vacsi problem.
To auto pri takom vykone a zrychleni nemoze opustit mesto, zbytocne uvadzaju 0-100kmh. To je z rise snov. 45k mala naposledy Š120 nie? Resp. moje stare Seicento, tam bolo to zrychlenie podobne. Ale pisal sa rok 98.
Vies si predstavit, ake recenzie budu na toto auto od novinara, ktory zhejtne aj dobry elektromobil ?? -
Nie je mi jasne preco mannualna klima, ved kompresor na elektromobile aj tak musi byt napajany invertorom, ktory ma DC 400V vstup a trojfazovy vystup pre kompresor, pricom otacky/teda vykon kompresora sa daju riadit v invetore jednoducho. V spalovaku ma manualna klima svoju logiku, kompresor v spalovaku sa pripaja na pohon od motora mechanickou spojkou a riadenie spojky manualne spinacom je jednoduche, pricom spojka manulanej klimy nemusi byt stavana na take zatazenie (hustotu zapinania/vypinania) ako pri automatickej klime. No ked kompresor elektromobilu musi aj tak byt napajany z 400V cez invertor, rozdiel ci bude invertor vyrabat stabilnu frekvenciu alebo premenlivu je minimalny. Pozna niekto iny elektromobil, co ma manualnu klimu? Az ma napada, ci to nie je chyba v preklade. -
Podla mna klima je elektronicka, akurat sa setrilo na displayoch a potenciometer nastavuje normalne teplotu. Nedavalo by zmysel tu mat manualnu klimu z pevnym vykonom a domiesavat vzduchom z vonku. Ale vsetko je mozne. Vybava pripomina socialisticky list vybavy Favorita, aj tu je vo vybave 3 brzdove svetlo, zadne 3 bodove pasy, zadne opierky hlavy ci vyhrievanie zadneho skla. A z asistentov len to, co je povinne na prejdenie certifikaciou v EU. Inak ani srobik nevysiel nazmar. (pozeral som naschval rakusky cennik, kde Dacia Comfort Plus je za 20790 a Ioniq Level 3 je za 29990, mapy vychodnej Europy Vam da Dacia za krasnych 130 Eur, v lacnejsej verzii o vychodnej europe mozete iba snivat, neda sa ani doobjednat :-))
Ak to takto pojde dalej, pride prvy ludovy cinan a Dacia to moze zabalit, moj realny odhad je ze za 15000 by to mozno bolo adekvatne, ale nechajme sa prekvapit. -
Moj pohlad na vec: Trojicky od VW group isli brutalne pod vyrobne naklady, na kazdom aute prerabali ak sa dobre pamatam nejakych 4000 EUR. Prave preto to aj tak rychlo zabalili, auta predavali len kvoli naplneniu emisnych limitov. A to sa vyrabali na Slovensku / v Europe, takze im odpadli aj naklady na drahu prepravu a clo z Azie. Dacia Spring sa vyraba v Cine, takze automaticky v cene musia byt premietnute aj taketo dodatocne naklady. Ak by vyrobu pre EU trh umiestnili povedzme niekam do Rumunska, hned by ta cenovka mohla byt prijatelnejsia. Ale je vidno, ze Dacia/Renault maju ceny nastavene tak, aby na rozdiel od VW group neprerabali na kazdom aute, ale naopak aby boli ziskovi. Konkurencia zatial nie je v Europe pre tento segment aut ziadna, takze maju zatial vyhodu a nie s nuteni cenu tlacit nadol. Navyse velmi dobre vedia, ze nemecke dotacie (a aj v inych zapadnych krajinach) tu cenovku nakoniec aj tak stlacia velmi blizko k hranici 10k EUR, takze sa aj tak vypreda bez problemov kazdy jeden vyrobeny kus. -
VW na trojickach nič neprerábal, použil starú dávno vyvinutú a splatenú platformu, lacnú baterku bez chladenia, typizované koncernové diely a na aute normálne zarábal. Keď prirátame ušetrené pokuty za emisie, zarábal dokonca nadpriemerne. Tie marketingové kecy ako prerábajú, na tie im netreba naletieť. Proste len zistili, že pri menšej dostupnosti bateriek zarobia ešte o moc viac na drahších autách - majú väčšiu maržu a menej roboty s logistikou, predajom ak predávajú dvoj alebo trojnásobne drahšie auto, tak sa sústreďujú na MEB.
Čo sa týka Dacie, keby sa im oplatilo robiť v Rumunsku, robili by to. Lacná Čína im zaplatí aj clo a dopravu a stále ich to stojí menej ako vyrobiť v Rumunsku. Aj tak by veľa veci z Činy (aj ťažkú baterku) museli do Rumunska voziť, takto ich doprava o moc viac nestojí. Takéto lacné auto je len chyták na neznalych kupujúcich a nakoniec je to drahšie ako niečo poriadne. -
Miroslav Rojko je pravda ze ak sa na to pozerame cez nemecke dotacie, tak auto nakoniec bude za celkom prijatelnu cenu. V nemecku sa bude dat kupit pod 11000€, V Rakusku za 15000€. Na SK bez dotacie to nema vyznam.
Cize vyzera ze Dacia s tym cieli priamo na dotacie a zaroven si polepsia vo fleetovej spotrebe. -
Samozrejme, ze vyrobcovia pocitaju s dotaciami, inak by nemohli drzat ceny tak vysoko. Ked dotacie na EV, tak by mali byt rovnake v celej EU.
Napriklad Fiat so svojou novou 500e nasadil cenu tak vysoko, ze bez dotacie ju kupi malokto. Preto sa predava velmi zle. Vyrabaju minimalne 2x tolko ako sa preda, musia zastavit vyrobu. -
VW eUP! bol uz od zaciatku stratovy projekt, tie cisla co napisal EV_Future su este konzervativne, skutocna strata bola nieco cez 4700€ za kus. Pokial by islo cisto a zisk, VW by sa viac oplatilo nevyrabat ho vobec a radsej platit emisne pokuty, tam by ich to vyslo lacnejsie. Rovnako bol na tom eGolf, aj ked tam bola strata mensia, len okolo 3600€ na auto. Ked som este davnejsie robil v Pwc tak sme mali na starost aj audit bratislavskeho zavodu VW, pri tom najdete kopec zaujimavych veci a ciselAuto ako take nebolo drahe, predrazovala ho hlavne strasne draha zastavba baterie a uprava spalovacej platformy na elektro. Plus k tomu dost nevyhodne kontrakty na baterie, elektromotory a cela habadura okolo, kedze sa jednalo o relativne male odbery komponentov. VW nebral tie auta ani ako compliance ani ako obchodnu prilezitost, islo cisto o vyskum a vyvoj, nazbierat data z realnej prevadzky, preskumat trhovy potencial a pripravit vyrobne linky v Zwickau. Naslednym rozsirenim ponuky na Seat a Skodu len opatovne sondovali, ci aj zakaznici tychto znaciek su ochotni akceptovat EV. Napokon zistili, ze dopyt prevysil ponuku, s cim velmi neratali, a preto to zatrhli. Boli to vyrobne a ekonomicky neefektivne modely, a chceli sa sustredit na novu generaciu MEB. Ale zistili co chceli a ludia posluzili ako pokusne kraliky
Nova rada ID bola uz od zaciatku koncipovana ako “money-maker”, vsetky vyrobne procesy aj kontrakty boli tomu prisposobene, udajne mali byt ziskove uz od prveho predaneho kusu, a to s este vyssou marzou ako spalovacie alternativy. Kompletny R&D sa ma splatit cca do 2023 co je pre automotive oblast skvely vysledok.
Na porovnanie, Nissan Leaf bol tiez stratovy, do ciernych cisiel sa dostal az po 4 rokoch, aj to len o chlp po vyrobnej stranke, vyvoj splatili az v 2017 ked nastupila druha generacia. Prva generacia realne nezarobila ani cent. Ziskali len know-how, aj ked pri chybajucom termo-manazmente po 10 rokoch je tiez otazne, ako k tomu pristupovali
-
-
No mňa zaujala tá pohotovostná hmotnosť 970 kg. To je pri EV ako z krajiny zázrakov, že do jednej tony.
Človek by čakal, že sa to odzrkadlí na zrýchlení ale akosi nič. Možno na spotrebe a s 27,4 kWh batériou urobí 200 km, čo by už zodpovedalo cenovke. Na druhej strane cca 600€/kWh je moc.Komentár
-
3* dostali v crash testoch aj trojicky UP/Citigo/Mii, v tejto cenovej a vahovej kategorii podla mna celkom uspechTato Dacia bude na tom podobne, zazraky sa konat nebudu a netreba sa nechat oklamat kvazi SUV karoseriou, stale to je low-cost bakelitovy vozik, kde islo v prvom rade o co najnizsie vyrobne naklady...
-
Nie len, pri ochrane dospelej posadky si pohorsila nova generacia o takmer 10 percentualnych bodov, takze celkovo sa nieco zhorsilo aj samotnej ochrane, nie len asistentoch.
Ochrana dospelakov predstavuje 40% celkoveho skore, elektronicki asistenti len 20%. Setrilo sa noNaposledy upravené Wilo; 21-04-2021, 15:08. -
Stale je to chyba automobilky, ze tam nedali co maliaj v tejto Supermini kategorii su automobilky, co zvladli urobit 4* auto (Renault Twingo, Opel Adam), dokonca aj ta kabelka menom Smart For Two to dal na 4*
Ako hovorim, setrilo sa kde sa dalo.
-
Popátral som a Dacia Spring je tiež len prerobený spaľovák - navyše spaľovák tak chabý, že sa predával len v Indii a Číne - Renault Kwid vyrábaný d 2015. A vyrába to čínska automobilka DongFend, ktorá sa v Európe snažila presadiť už s nejakými kópiami Mitsubishi a teraz sa spojila s Renaultom aby sa dostala na trh. Keď sa Čínan nepresadil pdo vlastnou značkou, skúša to pod cudzou - urobil joint-venture s Renaultom.
Preto netreba urážať v Bratislave robené trojičky Citigo/Up/Mi porovnávaním a byť obozretný - pri uvažovaní o nákupe čínskeho vozítka za podobnú cenu ako na Slovensku vyrábaného európskeho auta.[priezvisko]@me.comKomentár
-
Komentár
-
milan84 ja by som nezatracoval tych co chcu radsej nove auto. Nikdy nevies kto ti co bude chciet predat a nie kazdy sa vyzna do aut tak dobre aby vedel zhodnotit ci to nie je nahodou burane. Kupis macku vo vrecia co potom? Nehovoriac o tom ze kopec ludi radsej kupi 10 rocnu premiu po "dochodcovi z nemecka ktory jazdil iba po dialnici". Auto najazdene 300k stocene na 120k a na servise tak zaplaces...to uz radsej o triedu nizsie auto ale nove. -
ale prosim Ťa, aké 10 ročné
EV sú na trhu tak krátko, že sa kupujú pár mesačné alebo ročné s málo km a overenie búranosti sa tiež dá jednoducho urobiť v autorizáku alebo aj vlastnými očami, kto je neschopný, nech si zavolá pomocníka a ten mu pozrie
ale vlastne máš pravdu, Dacia je to auto pre ľudí neschopných zohnať niečo lepšie alebo aspoň zabŕdnuť do témy EV a niečo naštudovať alebo neschopných sa niekoho opýtať -
Miroslav Rojko ja som hovoril vo vseobecnosti, nie len EV.
-
Levný elektromobil Dacia Spring prošel losím testem Manévr zvládl v téměř stejné rychlosti jako supersportovní Porsche Taycan S výslednou hodnotou 77 km/h zesměšnil i například Hondu e Elektromobily v losím testu zpravidla excelují, protože díky nižšímu těžišti a ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 mají zkrátka konstrukční výhodu oproti konvenčním vozům. Nicméně občas se přeci jen najdou…Komentár
-
To je inac naozaj super vysledok, ktory zahanbi aj aj viacerych EV favoritov a konkuruje premiovym iPace a eTronu 😁 Na porovnanie:
Kia eSoul 68kmh
Seat Mii 70kmh
Tesla Model X 72kmh
BMW i3 72.5kmh
Renault Zoe 73kmh
Hyundai Kona EV 74kmh
Kia eNiro 74kmh
Mazda MX30 74kmh
Opel Corsa E 75kmh
Honda E 75kmh
Nissan Leaf 76kmh
Peugeot 208e 76kmh
Audi eTron 77kmh
Dacia Spring 77kmh
Jaguar iPace 77kmh
Porsche Taycan Turbo S 78kmh
Tesla Model 3 88kmh
-
-
Reálna max. rýchlosť auta je 125 KM/H.2021 Dacia Spring Electric 27,4 kWhKomentár
-
Komentár
-
Pozrel som recenziu Cabaka (Top Speed) a tak dobre som sa nepobavil uz davno. Odporucam. Tie jeho hlasky (hladanie vybavy, vykon, 21.storocie) stali za to. Neviem ci mu nejako extra zaplatili ale testovat Spring nejako nezapada do jeho profilu. Pobavil. -
Za taketo jazdy ti nikto nic neplati.
Pozrel som si, mne tie hlasky neprisli vtipne, ale OK ved kazdy sme iny.
Skor ma zamrzelo, ze akekolvek ine elektricke auto s vykonom 200+ koni za 35-45-50000 je uvadzane v ich videach vzdy s DPH a vzdy s poznamkou, ze to je drahe, tak Dacia s parametrami Velorexu je uz zrazu vhodna pre kupu do firmy za ceny BEZ DPH a to este basnil o cargo verzii, ze bude za 10000. -
Miroslav Rojko - pozrel som aj ja, hlasky naozaj nie su moc zabavne a velkost orechov ma nezaujima ;-).
Niekolko krat dookola zopakovane ze auto ma superintuitivne ovladanie, ale stahovanie okien hladal 15-20 sekund?
Nabijanie prilozenou nabijackou povazuje za nudzovu vec? Ved u takehoto auta ine nabijanie ani pomaly nedava zmysel a investicia do walbuxu vobec nie je nutna.
Inak ako primestske auto super, ale zamrzia nedelene zadne sedacky a hlavne chybajuci "termomanagement" baterie. Minimalne ohrev by to malo mat, inak bateria dostane v zime riadne zabrat.
Este keby to malo aspon manualne nastavitelny predohrev interieru na kabli.
Inak za tu cenu celkom OK ale pre mna to nie je. Suseda si pred par tyzdnami priniesla elektricke Twingo, to by mi sedelo asi trocha viac. -
to je Váš problém, že všetko beriete tak vážne ... je mi u zadnice aké je to auto, ale podal ten test zábavne - ako dokázal neuraziť dovozcu a zároveň hovoriť aký je to trabant -
ten spomínaqný "videoklip" mi nabehol ako prvý.
na jeho základe sme s manželkou navštívili daciu v Trenčianskej Turnej (sobota ráno, pre renault i dáciu jeden obsluhujúci. otvoril nám auto ešte stále zabalené v ugelitoch. dojmy - väčší trabi, podstatne menší od w353w. užívateľ ktorý sa chce hrať budemať možnosti na roky. pre spomínaná spaľováky vychádzal časopis, kde boli návody ako ich dovybaviť. spring má v motorovom priestore obrovský objem na "frunk"! a tlačítka nie sú iba na, ale aj pod prístrojovou doskou, stačísa zohnäť, natiahnuť ruku.
z docezených jedna bola voľná, ale modrá. čo rozhodlo prečo nie.
zatiaľ nevyvesili elektronický návod https://www.dacia.sk/navody-na-obsluhu.html
-
-
Budúci víkend máme plánovaný so Springom 1000km okruh Elektroautom okolo Slovenska by Pavol + okrem toho na okreskách okolo Trnavy.
Ak by sa to malo komplikovať tak aspoň BA-Košice, ak ešte viac tak snáď aspoň 500km kolečko snáď dáme. Záťaž budú 2-3x80-100kg chlapi.
Ak chcete niečo zistiť, dajte vedieť čo vás zaujíma. Ak sa podari spojazdniť diagnostika, nebodaj evDash, tak budeme celkom slušne zasypaný dátami.
Komentár
-
jurajsun ak by to nedal lubos, tak uz niktoto zas vsetci vieme, neboj sa.
Na bezne jazdenie okolo komina nepotrebujes kupovat slabe auto s neadekvatnou technologiou za cenu luxusneho ojazdeneho EV.
Okolo komina tu mas okrem leafu trojicky, spominanu 500vku, stary zakladny zoe a urcite by sa este naslo. Vsetko menovane je za polovicnu cenu. -
milan84 ej veru ceny jazdeniek poskočili!
-
Komentár
-
Komentár
-
milan84 Som zvedavý čo vyberie Daniel nakoniec. On mal kandidáta eUP, resp eGolf bol už na neho moc luxusný do práce na 20km (adaptívny, atď), aj keď cena jazdeného ako Dacia. Dacia je tiež hot kandidát a ide s nami na okruh. Chcem vedieť ako dopadne jeho voľba. Ako to vyargumentuje následne z jeho pohľadu. Veľa ľudí nechce ojazdené auto, uprednostní nové aj keď nie také super. Ioniq je napr u neho úplne mimo, proste nechce sedan.
V čom ja vidím výhodu, že dopyt po lacnom bude nenormálny, taká ponuka jazdených nebude, resp. je ťažké vybrať pre mnohých kvalitné ojazdené. A pre mnohých ľudí to bude jasná voľba - nové / bez starostí. -
Daniel je pripad ako ja pred rokmi. Dnes lutujem, ze som si Leafa nekupil aspon o rok skor. Ekonomicky by to znacne pomohlo a splatil by sa mi usetrenymi nakladmi este skor. Keby bol presvedceny o EV a ma rozpocet na taketo auto, uz davno mal na nejakom jazdenom behat. -
milan84 ok beriem spat asi sme sa nepochopili. Pre mna pojem luxusne auto je nieco ineMozno si mohol napisat vyspelejsie ale nemusime sa tu bavit o slovickach hlavne ze sme si to vysvetlili
nick81 ja tiez radsej uprednostnim nove auto ako nejaky dovoz z nemecka po dochodcovi co jazdil iba dialniceAle urcite sa da kupit aj dobre jazdene len do toho sa musis uz trosku vyznat pripadne kupit nejake ktore poznas - od znameho pripadne odkupit firemne na ktorom si jazdil iba ty atd.
-
Škoda, že sa Dacia viac nehecla. Ak su clanky pod sedackami, zapojit nejako do menezmentu klimy auta, resp aspon odporovy drot do baterky. A CCS ak by bolo default, alebo aspon za tych 16k mat AC 22kW ... bol by to dost posun vpred. Teraz je to viac menej stale o tom istom ako Citigoe/Eup .. okolo 19-20 za CCS, bez menezmentu a pod. -
milan84 Daniel má relatívne nového Rapida.. tj. 1100km dojazd/spotreba 5L či koľko. Robota na skok, pár krát za rok SR. Ktoré malobaterkové mu dá tú SR s takou spotrebou a komfortom? Neušetrí nič ak má za krátku dobu mať 2 autá. Rapid musel zostarnúť. Tiež som ho tlačil do eup/ioniq/i3/egolf. Sledoval, vyberal, skúšal... Tiež som viac hŕŕ v tomto :-) Uvedomuje si výhody el. a tie diaľky bude musieť prežiť občas. Vyzerá, že to bude ako hlavné auto a ICE pôjde preč. -
prave preto, ze my dvaja sme ini som napisal, ze uz na zaklade svojej skusenosti by so spalovak pustil aspon o rok skor z domu a ekonomicky setril na jazdenke. Neviem kolko stoji novy rapid, resp. za kolko kupil. Ale uz nejaky cas su Leafy 30 za ceny len kusok nad 10k. Na to co popisujes idealne.
Ale ved jeho volba, kazdy nech si jazdi na com chceLen si nemyslim, ze uvazovat pri tomto scenari nad novym Springom je ekonomicky rozumne.
-
Čaute, asi už máte toho prečítané dosť, ale šupnem vám aj môj prvý nástrel z krátkej jazdy po BA + malé porovnanie s trojičkami
https://techbox.dennikn.sk/temy/prva...u-nas-sokoval/Komentár
-
Tomas prosim ta, aky malo vyznam pripajat Spring k jedinej 350kW nabijacke od ZSE na Zapadnom Slovensku???
Na tu skusku si v auparku mohol vyuzit 25kW Greenway, ktore su na taketo premiestnovadla idealne. Ekonomicka stranka nabijania je uz potom druha vec, predpokladam, ze toto si ale neplatil.
Miroslav Rojko pozri si tu fotku v inak fajn clanku -
milan84 na akú skúšku? 🙄 Zmysel to malo ten, aby bola fotka, čo teda keby nebola, ani by si nevedel, že sme to tam pripojili, pri 84 percentách 🤷♂️ Mimochodom, vtedy to ťahalo závratných 15 kW!!! A za tých 5 minút sme vyblokovali presne 0,000 áut 😅
Komentár