tiez som videl ten FB post, a uvazoval som rovnako. Az do momentu kym mi trklo, ze o par dni idem na garancku a tam mi to automaticky nahraju. Aspon teda neviem ci je moznost aj neaktualizovat ale skusit to mozem..
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA EV6
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
kym mam auto v servise kvoli oprave poistnej udalosti (zrazil som velky suter, ktory vyletel spod oprotiiduceho nakladiaku, nastastie baterka a jej kryt su ok, no odniesli si to rozne casti naraznika a spodku auta), dostala sa mi do ruky EV6ka po facelifte. s najslabsim motorom (125 kW) a mensou baterkou (63 kWh) vo vybave Earth. podelim sa teda s nejakymi postrehmi tykajucimi sa tohto aute.
na uvod - som velmi rad, ze som dostal taketo auto (bezne clovek pri takychto situaciach dostane ako nahradne auto nejaky spalovak...) a teraz uz k veci:
1. hmotnost (podla technicaku) - je len o 30 kg nizsia oproti mojej 168 kW a 77.4 kWh. takyto nizky rozdiel ma vcelku prekvapil (tusi niekto co je za tym? ina technologia baterky?)
2. vykon - tych chybajucich 43 kW vykonu vcelku citit... na dynamike to auto teda straca... aspon viem, ze nad zakladnou motorizaciou nemam do buducna rozmyslat ani nahodou.
3. zmeneny volant - taky ten kvazi sestuholnik - na prvu dobru je to skor krok k horsiemu (da sa vsak zvyknut), tiez zmena umiestnenia "drive mode" buttonu (pre mna menej ergonomicke riesenie ako predtym) a zmena ovladacich prvkov na volante (valceky namiesto koliskovych prepinacov pre hlasitost a scrollovanie v menu) - toto vo mne nevyvolalo asi ziadnu emociu
4. budiky - radikalne zmenena grafika, na vyber su tri takmer identicke moznosti - stary dizajn sa mi pacil vyrazne viac, no asi sa na to da zvyknut.
5. infotainment - domovska obrazovka taka nejaka divne minimalisticka... navigaciu som ani neskusal... kedze 99% pouzivam carplay tak je to vlastne fuk
6. carplay/android auto je konecne wireless a funguje to vyborne. wireless nabijacka mobilu ma lepsi tvar (vystupenu plochu s nabijackou samotnou a tym padom tam mobil s vycnievajucim fotakom lepsie sadne). palec hore za toto
7. USB porty su uz iba USB-C. je tam nejaky prepinac na vyber pre datove prepojenie alebo len nabijanie pri jednom z nich (neskusal som)
8. upozornovanie na prekracovanie rychlosti - da sa lahko vypnut 2-sekundovym podrzanim mute na volante... Ak to clovek zabudne vypnut, tak je upozornovanie velmi decentne, tri krat slabo pipne a potom je ticho. Zaroven blika cervena bodka v ramci budikov (ta sa vypnut neda) a zaroven s nou blika symbol zobrazujuci maximalnu povolenu rychlost). viac mi vadilo pipnute pri kazdej zmene rychlostneho limitu, ktore sa vypnut nijako neda. udaj o povolenej rychlosti si asi berie z mapy vstavanej navigacie, takze je tam vcelku vela chyb (ukaze 70ku v obci alebo len tak random 30ku)
9. ziadny klavirny leskly lak. namiesto neho taky zvastny strukturovany plast. urcite zmena k lepsiemu.
10. pri zadnych sedadlach pribudli klipsne na aretaciu bezpecnostnych pasov - z tohto mam take zmiesane pocity - zabranuje to neprijemnemu hrkotaniu koncovky pasu o plastovy diel pri dverach co je fajn, pas sa vsak do toho uchytava manualne dost nemotorne a posadka vcelku bojovala s tym ako to odtial dostat...
11. vyhrievanie volantu ma po novom 2 urovne vykonu a mam pocit ze samotne vyhrievanie je v novom volante spravene lepsie ako v starom.
12. predne svetlomety - po par dnoch mit ten divny dizajn uz prakticky nevadi. mozno to svieti o kusocek lepsie ako na mojej (v oboch pripadoch ide o zakladne LED svetla)
13. pri nabijacom porte je male LED svetielko, to je fajn vylepsenie
14. vo frunku som este nebol, v kufri (asi v ramci vybavy Earth) pribudla sietka vdaka ktorej predmety nebudu lietat po celom priestore (asi inspiracia simply clever)
ak mate nejake otazky, tak rad zodpoviem
Naposledy upravené PistaTT; 17-02-2025, 06:44.
- Likes 3
Komentár
-
tazko povedat. na tych 19kach mi to pride dost podobne ako pred-facelift na 19kach.
tu su obute zimne hankooky i-cept evo, na mojej mam zimne dunlopy winter sport 5 suv...
mozno trochu rozdiely tam budu v nejakych detailoch - zda sa mi, ze lepsie to zvlada priecne nerovnosti - menej to skace na nich.
a mozno je to trosicku menej tvrde a viac komfortne. rozdiel mi vsak nepride nejako zasadny...
spravil som na nom len asi 400 km zatial a neriesil som ani ziadne komplikovanejsie situacie...
zaroven ja osobne preferujem skor tvrdsie ladeny podvozok a jasnu spatnu vazbu, takze som bol spokojny aj s mojim autom aj s tymtom nahradnym.
-
Promsim ta, ak mam EV6 MY24, je podla teba nova MY25 natolko vylepsena, aby sa oplatilo upgradovat? Alebo benefity ako novy infotainment, vacsia bateria a podobne vobec za to nestoja? Taky racionalny pohlad na to ma zaujima
-
tak som bol absolvovat servisnu prehliadku po 120 000 km a nad ramec standardnych ukonov som nechal este vymenit stierace (prvy krat, takze dost obstojna zivotnost fabrickych originalov).
cenovka 420 s DPH... protokol som si nefotil, plati to lizingovka...
- Likes 3
Komentár
-
hmm. ja parkujem auta dlhodobov garazi, takze ta namraza sa ma tyka len velmi vynimocne aj pri predoslych (ICE koncernovych) autach...
bezne som zvykol menit zhruba co 2 roky / 80-90k v zavislosti od stavu....
je mozne, ze su teraz slabsie zimy (menej sa solia cesty) alebo proste tieto fabricke su dost kvalitne a trvacne
-
Catchcash ok, tak kolko % spalovakov ma nezavisle kurenie? Hlavne tych neluxusnych v spodnej cenovej hladine ktorych je najviac? Ja som si do takeho dal domontpvat dvojcestny alarm s dialkovym startom motora v cene 3-4% z ceny noveho auta, vlastne hlavne kvoli tomu startu aby som sadal do vykureneho/vyklimovaneho auta, ale kolko je takych ludi?
PistaTT Tiez som si vsimol ze tie fabricke (a to roznych znaciek) vydrzali nasobne dlhsie ako gumicky kupovane na pumpach. Normalne uvazujem ze az mi bude treba menit tak sa spytam u autorizovaneho dealera co stoja u nich a ci maju fabricke nahradne.
-
Taur na koncernovych autach mi fabricke alebo originalne z autorizovaneho servisu vydrzali menej. Urcite su originalne nahradne trvacnejsie ako nejake genericke z benzinky. I tak ma mimo prekvapila zivotnost tychto, lebo proste vydrzali viac ako som byval zvyknuty.
-
Ja vzdy kupojem po originaloch Bosch Aeroblade. Na KIA EV6 su AR892S 3397014892. Drzia rovnako ak nie dlhsie ako fabricke. Tu mate cely zoznam pre elektro: https://www.boschaftermarket.com/xrm...dfahrzeuge.pdf
Na Amazone vyjdu lacnejsie ako nejake noname na benzinke
Taur niektore spalovaky (ako moja Mazda 6) maju vyhrievane sklo pod stieracmi, tam vydrzia gumicky este dlhsie...
-
Pôvodne zverejnené od Taur Pozrieť príspevkyok, tak kolko % spalovakov ma nezavisle kurenie? H
Komentár
Komentár