Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Hyundai Ioniq 5

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Stooner
    Junior Member
    • Jan 2020
    • 16

    #16
    špionážne video- Hyundai Ioniq 5,
    od 3. minúty : Tesla chargeport, Tesla kľučky dverí , 20" pneumatiky, veľkosť auta.......zadné svetlá
    MUTE
     
    Naposledy upravené Stooner; 31-01-2021, 19:50.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      och, 20´´ kolesa nam k stastiu chybali
      Uvidime, vyzera to zaujimavo.

    • Stooner
      Stooner komentoval
      Upraviť komentár
      vo februári uvidime

      + dostane úložný priestor nielen vzadu, ale aj vpredu- Frunk

      + Hyundai myslí aj na prespávanie v aute- elektricky systém vykurovania. Sedačky dá sa položiť až do absolútnej roviny.

    • jurajsun
      jurajsun komentoval
      Upraviť komentár
      No uvidíme zatiaľ po skúsenostiach s problémami sw a hlavne tahani zákazníka za nos kde keď som kupoval full výbavu Kony hybrid s tým že v lete 2020 mi rozchodia Bluelink, kde nakoniec som ľudovo utrel ústa ( v mojej Kone to nie je možné nakoľko rádio nemá sim kartu iba od áut vyrobených od 5/2020 moje bolo 1/2020) hlavne že v popise bolo uvedené podpora Blue link. Kia detto doteraz mi nefunguje predohrev interiéru na verzii Silver, keď mi auto predávali a zisťovali u importéra že to funguje... Realita mam v menu možnosť si nastaviť predohrev interiéru, čas deň opakovanie, lenže keď si chcem nastaviť teplotu je tam šedé menu. Vyjadrenie Kii hw mam osadený ale mal som si kúpiť vyššiu verziu... Ako keď nebolo UVO tak to fungovalo aj vo verzii Silver, menu na infotaimente mrzne aj po výmene celej jednotky, neviem sa dostať do EV módu môžem si iba počúvať rádio, ináč mam smolu... Ee viacej sa nedám nachytať na Korejca...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Dufam ze to bude aj dotiahnute ako Tesla .. Vyhrievany charge port, TC aj pre baterku, .. Ja ze co mi bezi moje video v druhom okne, zvuk na pozadi ako pouzivam ja z artlist.io :-)
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 79
    •   

    #17
    Ioniq5 zase kusok poodhaleny. Bude spolujazdcova sedacka plne konvertovatelna na postel ako v lietadle? ;-)
    https://www.hyundainews.com/en-us/releases/3254

    Komentár

    • nick81
      Member
      • Nov 2019
      • 369
      •   

      #18
      Premiera...
       

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        No aspon sme sa dozvedeli ze bude 400V aj 800V verzia. Ja som zvedavy na cenovku.

      • MaShe
        MaShe komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg - no ja som to pochopil tak, že bude len 800V verzia, ktorá nebude mať problém so 400V

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        jj tak isto tomu aj ja rozumiem

      • MaShe
        MaShe komentoval
        Upraviť komentár
        Ale auto vyzerá strašne čudno, má to dizajn hatchbacku ako napríklad Honda e ale dĺžkovo to je pomaly ako model 3, teším sa keď to uvidím niekedy na vlastné oči

      • Stooner
        Stooner komentoval
        Upraviť komentár
        Cena: od 41900 Eur

        First (45) edition: od 59-60000 Eur - 5000 bonus (to neviem , ze s bonusom alebo bez)
    • Stooner
      Junior Member
      • Jan 2020
      • 16

      #19
      Frunk, I-Pedal, automatické sedadlá, V2L, vsetko o aute.......... zatial najlepsie video
       
      Naposledy upravené Stooner; 23-02-2021, 20:35.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ked vidim ten infotainment ... Oh no :-( Niro len v bielom.. Dufam ze niro dostane update Alebo Ioniq nedokazia tym starym

      • Stooner
        Stooner komentoval
        Upraviť komentár
        Vo vnútri nie je to ono! ........Skoro zenské auto
        Naposledy upravené Stooner; 23-02-2021, 20:22.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Celkom sa mi to paci, vo vnutri ostali aspon zakladne tlacitka. Akurat ten volic smeru jazdy nic moc.
        Idem ukecavat sefa ze namiesto obligatneho BMW beriem toto :-)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Stooner Tak cakat na Kia EV5

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 zakial to sem zacnu vozit, tak si napises vlastny infotaiment :-)

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Winter mode, aux battery saver+? To znie ako vtip. Este mapa bude offline raz rocne upgradovatelna a bez ev charger planovaca. A zas pokazeny skvely hardver softverom ... Tesla/VW/Skoda su uz na mile daleko...

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        8:50 solar roof?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Sila kolko features odkukali od Tesly. Vyzera to dost dobre aj ked design interieru je, taky, no, korejsky, ale to je moj problem. Este aby to nezabili spotrebou (co asi nie) a je to zdatna konkurencia.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Práveže nič moc neokukali. Žiaľ....

      • Stooner
        Stooner komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Kia EV5 kedy pride ?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Stooner Kia CV ma myslím termín 21.marca.

      • Stooner
        Stooner komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 uz len mesiac

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Stooner Asi som nechtiac oklamal. Možno aj viac mesiacov. Prepáč, veľmi to nesledujem, keďže ešte nejakú dobu nebudem meniť auto. "The dates have changed from May 19-31, 2021 to November 17-28, 2021." https://topelectricsuv.com/news/kia/...aunch-details/

      • Stooner
        Stooner komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 nevadi, vyckáme !
    • nemo
      Member
      • Oct 2015
      • 436
      •   

      #20
      Ten adapter Vehicle2Rychlovarna konvica vyzera lakavo

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	screenshot-teslaclub.sk-2021.02.24-00_29_52.png
Videní:	471
Veľkosť:276,6 KB
ID:	69036

      Komentár

      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 246
        •   

        #21
        Ako vyzera to neskutocne, za mna vsetky palce hore. Toto je za poslednu dobu asi top EV. Dizajnovo velmi podarene a razvor 3m je brutalny, Enyaq sa moze ucit. Mna dostali hlavne tie predne kresla. Hyundai uvadza ciel predat 70.000 kusov este tento rok, co neznie najhorsie.

        Akurat ta cenovka je uz menej cool. 60 papekov za ludovu znacku je uz fakt odvazne nech uz ma akukolvek techniku 😳

        Komentár

        • cetan
          Junior Member
          • Jun 2020
          • 17

          #22
          60k? Tak nic no..

          - u mna auto zaskrtlo 99% poziadaviek a aj dizajn sa mi paci.. z vonku 100% a interier 90%
          - asistenti dufam ze budu pouzitelni
          - v2g urcite chcem v dalsiom aute. Mam na to usecase pri napajani domu
          - nepacia sa mi kamery namiesto spetakov. Teda ich umiestnenie.. trosku lepsie ako etron, ale ajtak nafigu.. lepsie ma honda.. tak ci onak obycajne spetaky su pre mna dostatocne

          Komentár


          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            60k máš za všetky blbosti (nepotrebuješ, nie za 60), solár preč, kamero späťáky a panoramatická heš, AWD stačí ti RWD, V2G preč... :-))) A budeš na 45 Na druhú stranu v kategórií ~45tis, kto ti dá 800V arch. a 230kW dobíjanie.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            A co ste si vsetci mysleli, ze auto priblizujuce sa kvalitou Tesle bude stat polovicu? Z hovna bic neupleties...

          • cetan
            cetan komentoval
            Upraviť komentár
            Pravda je... ale

            cakam, ze ceny sa budu tlacit dole zvysujucou konkurenciou a znizujuvou sa cenou za technologie a baterie

            Cize za cenu enyaq/id.4 s lepsimi parametrami

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som to trochu poopravil. Kvalitou techniky sa priblizujucou Tesle a kvalitou spracovania na ovela vyssej urovni. A Teslaci to neberte ako hejt, je to proste fakt kedze Hyundai ma daleko vacsie skusenosti s vyrobou aut ako Tesla.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Pozor toto nie je klasicke V2G, je to len V2L. Z tohto dom nepotiahnes, mozno tak romanticky pobyt v zahradnom domceku alebo stane.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa to asi nie, ale prichadza otazka, kolko ludi bude stat v rade na Hyundai za 60k. Ci by to uz nemalo zmysel predavat pod odznakom Genesis. Ale tak uvidime, cisla predajnosti ukazu.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Kukni sem. Dolný pravý roh infotainmentu V2G: on ,,, ďalšia ikona V2L.. Vyzerá, že tu sú obe
            https://youtu.be/5rnvzLmT4-w?t=529

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash - kedy si naposledy sedel v novej Tesle? Nesmies brat tie "vsetci proti Tesle" videa na YT ako bernu mincu. Kazda autmobilka ma zle kusy, ale ludia nerobia taku paniku ked maju domrvene spalovacie auto a nemaju hned potrebu robit o tom videa. Ja som kupoval 2 nove Tesly a ani na jednej som nenasiel chybu.
            Hej, nemam v aute sto gombikov ako v inych ale to je vec akceptacie toho designu.
            Tesla nema spustu hovadin do interieru, ktore si mozes dokupit a utratit za ne peniaze, to je dalsi fakt takze ti co miluju onanovanie na cennikmi a konfiguratormi nemaju taku pasiu, no.
            Ina vec je pristup servisu k rieseniu problemov, tam ma ozaj Tesla co dohanat.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 hmm pravdu hovoris, zaujimave, ze sa tym nikde nechvalia. Vsade pisu len V2L a hen v infotainmente zrazu V2G.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa hadat sa nechcem kedze nemam Teslu ale pocul som par ludi co sa na to stazovalo dokonca som aj videl nejake drobnosti nedotiahnute + co sa pise na nete. Bez vanku sa ani listok nepohne ci ako sa to hovori? Pravda je asi niekde uprostred. Nehovorim ze je to uplne zle ale priestor na zlepsenie urcite je. Ked k tomu pridas aj ten pristup servisu + servisna a predajna siet...Ale tak aspon maju na com pracovat A konfiguratory a cenniky mi ani nespominaj radsej

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash O prístupe Hyundai/Kia servisu pri reklamacií by ti vedeli niektorí ľudia hovoriť.. Ono je to tak, že každé auto má niečo super a niečo zle. Jedno či je to Tesla, alebo H/K. Ak by malo byť dokonalé auto, časť ľudí by ho potrebovala vyskladať z x značiek. Ja by som skladal hybrid Teslo-Kio-VW-Škodo-Honda-Polestárovec :-D Ale toto je téma na iné vlákno.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 si narocny, mne by stacil Lexus s crevami z Tesly. Asi by som sa nestazoval vobec na nic 😄

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Moj sused, majitel nezavisleho autoservisu vymenil MB C AMG za TM3. Ked sme pred rokom po prevzati okolo nej chodili a pozerali dielenske spracovanie tak zahlasil "klasicka amerika" (predtym jazdil F F150, ale ked na neho spadlo pri vymene na ceste koleso tak sa ho zbavil ;-)). Napriklad kompletne chybajuce zatmelenie vsetkych spojov a dier zospodu sa neda nazvat inak ako slendrianstvo. To pri sedeni v kabine nespoznas. Tesla je dizajnovana velmi dobre a SW je super, ale vyroba je "na spotrebu". Samozrejme kvalita vyroby sa zlepsuje uz teraz citam ze modely z ciny su kvalitnejsie robene a predpokladam ze pri vyrobe v nemecku tento pociatocny problem Tesly zmizne.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            S tymto “slendrianstvom” to nie je uplne len problem Tesly. Vidno to skoro vsade, vsetci setria a snazia sa vyrobit co najskor. Staci ak by pan majitel Mercedesu C AMG rozobral pristrojovku, a potom urobil to iste na Mercedese z roku 1995, a ten pristup k detailom, trasovaniu a viazaniu kablov bude zjavny aj laikovi. Detto materialy na menej viditelnych miestach... vsetci to zacinaju flakat, doba je taka. Aj ked je pravda, ze to aspon “odrbavaju” tak aby to bezny clovek nepostrehol. Tesla ma tu smolu, ze ked nieco odflakne, je toho plny YouTube lebo odflaknu veci, ktore su zjavne na prvy pohlad kazdemu co to zacne pouzivat a najma su to dost komicke veci, ktore majitel uz v 21. storoci tak uplne neocakava (zatekajuca voda do kufra, odpadavajuce narazniky kvoli vode, neprisrobovana sedacka vodica...). Ale snazia sa, vacsinou zapracuju fix relativne rychlo a snazia sa riesit postihnute auta. Tovarne v Cine a Berline to snad posunu k lepsiemu. Mam taky pocit, ze tie prvotne chyby s licovanim dielov uz maju plus minud vyriesene, teraz su skor chyby, ktore pramenia z absencie testovania vozidla v realnych podmienkach, tak ako to robia ine automobilky. Potom sa stane, ze voda utrhne naraznik no

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo toto co popisujes je produktom pokroku v materialovom inzinierstve. Teraz sa diely vyrabaju na presne designovanu zivotnost. Pocitac to vie spocitat velmi presne a vyroba vie dodrzat presne pozadovane parametre. Kedysi ta to uplne presne spocitat nedalo a aj vyroba radsej daco prihodila aby bola garantovana zivotnost. Teraz uz ziadne "extra" netreba, ide sa presne podla spocitanych hodnot. To iste farbene/nefarbene diely. Tam kde je spocitane ze vydrzi nefarbeny pozadovanu zivotnost, necha sa nefarbeny, farba stoji peniaze. Kable pravdepodobne to iste, obvijanie zvazkov tiez stoji peniaze ktore nikto nevidi. Servis si pri oprave uctuje realne hodiny, im to nevadi ze to musia riesit ;-).
            Suhlasim, ze toto je problem vsetkych vyrobcov, nie len Tesly
        • nick81
          Member
          • Nov 2019
          • 369
          •   

          #23
          Original cluster vs Ľuboš verzia :-)
          Pripojené súbory

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Co tym chcel basnik povedat?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa Nic. Len som sa hral, a pridal som tam veci co mi v EV chybaju. Napr. ani Tesla nezobrazuje zostavajucu kapacitu baterky v kWh, iba %. Dojazd sa zobrazuje iba 1, bolo by fajn mimo referencneho vidiet aj mestsky vs dialnicny (130kmh). Live spotreba v kWh/100km, a ine zakladne info.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Tesla ukazuje dojazd pri typizovanej spotrebe, ale dolezitejsie je ze pri zadani ciela ukazuje dost presne, kolko ti ostane, ked prides do ciela. Mna aktualny dojazd pri typizovanej spotrebe nezaujima, preto si nechavam na displeji radsej aktualny % SoC, no len ako pomocne info, ale riadim sa podla vypocitaneho zostaku %SoC v cieli, co vypocita navigacia.
            Naco ti je ˝live spotreba v kWh/100km˝ - aj ty si sa dal oblbnut analogiou so spalovakmi?
            Pri elektromobile je zaujimavy aktualny vykon (alebo ak chces prikon) a ten sa udava v kW. Aktualny vykon tesla ukazuje, aj aktualnu rekuperaciu v kW - sice len analogovym pasikom, ale to je lepsie, lebo aktualny vykon sa casto meni velmi rychlo.
            Navyse tesla ukazuje priemernu spotrebu za minulych 10, 20 alebo 50km vo Wh/km, cize ak tak velmi chces, mas k dispozicii spotrebu v kWh/100 km v priemeroch za posledny usek ktory si vyberies.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            jux to je vsetko pekne ale navigaciu pouzivam tak 3x do roka ked idem niekde kde nepoznam cestu ci ty si davas navigaciu aj ked ides napr. na chatu (dosad si co sa ti hodi)? Ale na druhej strane suhlasim ze tie % by mi asi stacili ved vidim ako mi to klesa.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Catchcash Keby si mal teslu, urcite by si pouzival navigaciu prave kvoli tomu aby si lahko prisposobil jazdu zmenenym podmienkam.
            To si pis, ze ked idem na chalupu teslou, vzdy idem podla navigacie, nie kvoli trase ale kvoli tomu ako navigacia naprojektuje spotrebu a ako ju potom koriguje podla zmenenych podmienok pocas cesty. Tesla stale pocas cesty prepocitava spotrebu podla mnozstva parametrov, takze netreba nic riesit, len sa spolahnut na jej vypocet.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jux Z praxe. Nemám Teslu a keď jazdím diaľkové a na doraz. Sú to užitočné info. evDash mi ukazuje zostatok baterky v kWh, vyborná vec. A realtime [1sec update] kWh/100km je tiež užitočný údaj, pekne vidno pre každý moment aký dopad ma daný kus terénu a zatlačenie akcelerácie. O tomto nemá veľa ľudí ani šancu, aký je EV dobrý zotrvačník vďaka neustálej redukčnej prevodovke. S týmito info vie koľko prejdem, ako si nastaviť rýchlosť. Proste všetko ... Niro tiež má kWh/100km ale je to kumulované za 10-20 sekúnd, je to o ničom info. Samotné kW je tiež na nič.. Lebo 20kW pri 50kmh je iné ako 20kW pri 120kmh. Lebo na 100km mám v jednom prípade 40kWh/100km a druhom 16.7kWh/100km.
            Takže nad 40kmh si zobrazujem kWh/100km a pri menej alebo rekuperácií tam iba kW. Takto je to ideálne.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Veľa ľudí používa Toque/EvDash/Ev notify a iné diagnostiky. Chcel som len užitočné info prečo mám diagnostiku dostať do clustera. Akoby to mohlo vyzerať, napr. po zapnutí advaced info. O nič tu nejde. Aj tak to žiadna automobilka nespraví. Ja sa podľa týchto info orientujem neustále, dosť mi to pomáha.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            @nick84 pre teba su tie informacie mozno zaujimave, no takych ako ty je mozno 2% Aj ja som zo zaciatku sledoval kopu udajov, tiez som jazdil so zapnutym scanmytesla, kde su tony informacii, no vemi rychle ma to preslo. Teraz ma zaujima len jedno, s akou rezervou pridem na dalsiu nabijacku, ci do ciela.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jux Dojazd na Nirovi je počítaný podľa posl. jázd a lajkovi na bežne stane, že si behá okresky, vidí dojazd 480km. Vybehne s tým na diaľnicu môže si zabehu hľadať nabky. Orientačný dojazd pre mesto/130kmh by sa lajkovi hodil. Degradáciu baterky mnohí rátajú cez dojazd alebo %, mysliac si aké je to presne a potom zisťujeme že nie je.. kWh baterky je užitočný údaj. Teplota baterky je tiež fajn info, je to ako teplota motora pri fosile. Zas dal som tam len základné veci, nie sú tam napätia článkov...
            Seicento nemalo otáčkomer, ani teplotu motora a žil som .. Ale zas tváriť sa že to nikto nepotrebuje je blbosť.
            Kopec EVčkárov žije v tom aký má Tesla/eTron/Niro dokonalý battery menežment. Slepo, pritom to tak ani náhodou nie je.

          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            jux super to som nevedel ze to ludia takto pouzivaju a ak je to spolahlive to urcite ma zmysel. Mozno ak by som chodil na dlhsie trasy tak by mi to davalo vacsi zmysel (samozrejme ze tu moznost ani nemam na mojom prditku ). Ja sa orientujem podla toho kolko km som presiel, ako rychlo idem a viem cca aky mam dojazd pri tych podmienkach zo skusenosti na danej strase (ak idem napriklad na tu chatu)

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 - chápem prečo chceš všetky tie čísla. Ale jediný dôvod prečo ich chceš mat je presne to, čo ukazuje Tesla. S akým SOC prídem do cieľa. Prídem vôbec? A aj tak musíš matematicky prepočítavať údaje.
            U Tesly zapneš panel Energy -> Trip a vidím priebeh poklesu (alebo nárastu) SOC od štartu až do cieľa.
            Cize ano, zapínam navigáciu pri 90% všetkých jázd. Nie že by som podľa nej išiel ale presne kvôli výpočtu SOC.
            Na dojazd v meste samu Tesly dá použiť normovaný dojazd, to sedí včely dobre.
            Na čo je v praxi ti informácia o kWh v batérii mi stále nedošlo.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa kWh baterky - ja používam Waze. Viem že mám 200km do cieľa, spotrebu 15kWh/100 a 34kWh v baterke tak som v klídku. Ak mám spotrebu 22 tak už nie som v klídku .. Stále píšete o Tesle... Ja viem že ona to má a má to najlepšie zo všetkých. O podobné sa snaží polestar, a už aj ID.x. Ale úprimne nemyslím si, že Hyundai /Kia budú tak progresívni v tomto smere. To čo vám "ráta" Tesla, tak ja s tými údajmi si to prerátam sám a viem si ísť napr. ku nabke na doraz (2-5%), alebo ako potrebujem. Suplujem si "Tesla" computer, alebo od neho presnejšie ABRP.
            Tesla mi nevyhovuje, takže je zbytočné stále písať, že si mám kúpiť Teslu, alebo že to má....

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ja sa priznam ze mne Niro ukazovatel vyhovuje. Prisposobuje ukazovatel dojazdu podla stupna intenzity kurenia aj AC. Vem ze ked je zima tak po dialnici mozem ratat s max 280km dojazdom a podla toho nabijam. V lete po dialnici od 320-350km. V meste pod 420km nepojdem. Rezervu na dojazd si vzdy davam trocha viac a mam klud, neriesim.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg V lete pri 137kmh tacho / 130gps čistá diaľnica 320-350km? To dáš? V júni 260km BA-PB-BA .. a to je 100%->0% prechod. Takýto dojazd mám cca pri 115kmh. A presne na toto sú dobré tie sekundové updaty kWh/100km a kWh .. Hneď vidím koľko ubrať podľa toho koľko chcem prejsť, v danom teréne a podmienkach. A nie riadiť sa tým čo mi plánovač vyhodí.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            nick81- 140km/h nejazdim aby som siel tych realnych 130km/h. Nerobil som to na spalovaku a nebudem ani pri EV. Ani spalovak mi nedal 1000km ak som siel po dialnici 130km/h rozdiel bol znacny. Takze zalezi s cim porovnavas. Mozes mat spotrebu 5l okrsky, 8 litrov v meste aj 10l na dialnici, zalezi... Pri EV to inak nie je. Chod 115/120 km/h tachometrovych a rozdiel oproti 130 je znacny priam priepastny a casovy rozdiel pri 200-300km cestach zanedbatelny. Ak clovek musi jazdit stovky km denne a dlhe trase pre toho EV nie je, zvysku to staci bohate a ten zvysok je viac ako 80% populacie.

            Okrem toho cele je to jednuduchsie ako sa zda staci si porovnavat pokles dojazdu s prejdenymi km. Ak je to jedna k jednej tak vies kolko prejdes ak to ide rychlejsie dole tak aj dojazd sa skracuje, tak voco go.
            Naposledy upravené mozeg; 24-02-2021, 14:26.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Porovnavanie zostatku dojazdu vs km používam takisto (super vec). Chalani, prosím ukončime to. Ja som si len spravil grafiku, čo by som chcel vidieť na clustery, aby som si nemusel lepiť M5 aj do niektorého budúceho EV s údajmi, ktoré dlhodobo využívam. O nič nešlo, iba o koncept pre mňa. To, že vy tie údaje nepotrebujete, je úplne ok. PS: Chodím aj 115, ale nebaví ma to. Radšej si priplatím za palivo/čas na nabke.
        • Stooner
          Junior Member
          • Jan 2020
          • 16

          #24
          Okolo Ioniq 5 - 2 farba, 2 disky

           
          Naposledy upravené Stooner; 25-02-2021, 13:46.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Super, vyzera to na moznost zvolit aj mensie R19 kolesa.

          • Stooner
            Stooner komentoval
            Upraviť komentár
            Základná verzia (58) bude mat R19 kolesá v cene 41900.
        • Wilo
          Member
          • May 2019
          • 246
          •   

          #25
          V Rakusku by mal byt dostupny prvym zakaznikom v prvy julovy tyzden. S podobnymi datumami je snad mozne pocitat aj u nas ak importer nelenil a zadal aj ine objednavky ako len na predvadzacky 🤔

          Komentár


          • Kale
            Kale komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som dostal len taketo vagne info ked som sa pytal:
            SK importer: "začiatok predaj IONIQ 5 plánujeme spustiť začiatkom mája (zverejnením cenníka začína aj predaj vozidla). Dodanie sa vzhľadom na súčasnú situáciu môže líšiť."
            SK predajca: "Cenník na vozidlo IONIQ 5 očakávame v priebehu mesiacov máj/jún 2021 a týmto termínom bude možné vozidlo objednať a príchod prvých vozidiel predpokladáme na jeseň tohto roku."
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 945
          •      

          #26
          Tak už aj nový Ioniq5 a Kona majú problémy s výrobou
          [priezvisko]@me.com

          Komentár

          • Karol
            Member
            • May 2015
            • 119

            #27
            Cenník a katalóg IONIQ 5 v Rakúsku:
            https://www.hyundai.at/media/37287/h...-pl-032021.pdf
            https://www.hyundai.at/media/37288/i...ere-at-web.pdf

            Okrem toho nie celkom dobré správy ohľadom výroby IONIQ 5 v Kórei (nižšie počty vyrobených ks kvôli chýbajúcim komponentom):
            https://insideevs.com/news/497998/hy...ction-limited/

            Komentár

            • hudino
              Member
              • Jul 2017
              • 33
              •   

              #28
              Ceny Ioniq 5. Za mna su tie ceny prijemnym prekvapenim: https://www.hyundai.cz/files/downloa...niq-5-novy.pdf

              Komentár

              • mozeg
                Member
                • Dec 2015
                • 360
                •   

                #29
                Co je vlastne sranda je ze korejske automobilky sa deru cez EV do luxusnejsieho cenoveho segmentu. Tu uz ale je otazka ci si fakt clovek radsej nekupi Teslu alebo spalovaka od MB alebo BMW. Chyba tomu status na ktorom funguje spolocnost.

                Ja sa priznam ze nie som ochotny dat tolko € za Hyundai alebo Kiu.

                Komentár


                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja by som to kúpil - 4x4 a 73kWh. Ale vadí mi ako sa Hyundai/Kia nestará o vylepšovanie auta z pohľadu EV, resp. nefixujú chyby. Ak to mám zhrnúť..

                  TMY
                  + všetky tie výhody ako infotainment orientovaný na multimedia a EV svet, superchargery, dvojité sklá, čerpadlo, octovalve, neustále inovácie
                  - čo mi vadí, že servis je v zahraničí. Aspoň 1 predajné/servisné miesto ak by tu bolo
                  - tá degradácia pri TM3 - 5-6% 1r, 8-9% 2r.. cez toto sa neviem preniesť, chcem 1 auto na dlhé roky. Ale nikde nie je napísané, že ioniq s 230kW nebude mať to isté alebo horšie, resp. že to štrukturálne 4680 nefixnú. Tiež to nezmyselné prekurovanie. 0C baterke tiež nerobí dobre ju vyháňať stále na 40-50C, aj pri krátkych jazdách

                  IONIQ5/EV6
                  + servis na dosah, "tradičné" auto.
                  + funguje openpilot
                  + V2L, 800v, NCM811, AR HUD
                  - zabíja to ten infotainment. Nepoužiteľný na multimédia, EV plánovanie trás, atď.. Prístup hyundai Kia napr. ku tej BMS, že sa roky to nevedia dať dokopy chyby a serú na to napriek tomu , že to reklamujem už rok. 1 infotainment pre všetky autá koncernu (ICE), "žiadne" inovácie. Pol rok - rok čakať na update a dostať prepojenie s kalendárom, map podklady a split pre AA Čo tu malo byť od začiatku je hmm smutné..

                  VW ID4
                  + berie to naj z tesly aj ioniq .. cize klasicke "tradicne" auto, + zaroven sa staraju o softver + matrixy
                  - nepochopim ako mozu plytvat priestorom pod kapotou, tam mal byt frunk .. A tomu mali prisposobit rozvody HVAC/BMS
                  - NCM712
                  - Platit za travel assist (co má Hyundai/Tesla v cene).

                  Bude to ťažký výber...
                  Naposledy upravené nick81; 18-04-2021, 09:27.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mas stare zmyslanie, co je pre “nasu” generaciu (40+) v poriadku. Ale casy sa menia. Uz bolo robenych viacero prieskumov, a tak ako sa v 1990-2010 bral odznak na aute ako jedna z najdolezitejsich veci, posledne prieskumy hovoria jasne. Nova generacia (<39) produktivnych ludi, zvacsa pracujucich v IT sektore, ma uplne ine zaujmy. Historia a renome automobilky su uz uplne nepodstatne, hnana naprava je neznamy pojem. Nova generacia sa orientuje na vyspelost infotainmentu a konektivitu, autonomne rezimy a vykony hodne zavesenia na YouTube. Chapanie auta sa zmenilo z ukazky vyspeleho inzinierstva a spolocenskeho statusu na elektronicky gadget na urovni smart hodiniek alebo tabletu, spotrebny tovar ktory sluzi na presun z bodu A do bodu B, schopny poskytovat multimedia a online funkcie pasazierom na palube. Kedysi posobilo Ferrari na ceste ako prizrak, ktory otacal hlavy. Dnes sa uz za supersportom ledva niekto otoci, ludom je to uz jedno, a nova generacia ma priority nastavene uplne inac Vela ludi zistuje, ze uz ani ta premia nie je premiova. Kedysi ponukala prelomove technologie, dnes mas uz casto rovnake riesenia v aute za polovicnu cenu. Vykony sa vdaka emisnym limitom zrovnali. A kvalita isla za poslednych 20 rokov prudko dole. Kedysi sa kupoval Mercedes do konca zivota a slapal ako hodinky aj 15-20 rokov, dnes si casto rad ked sa auto dozije konca zaruky bez nejakej vacsej vymeny. Premia uz neposkytuje absolutne nic okrem odznaku, ktoreho dolezitost mam taky pocit je vnimana len v krajinach strednej a vychodnej Europy. Vacsina zapadneho sveta to uz ma v trubke, a skor to pritahuje nezelanu pozornost.

                  To kolko si Hyundai pyta je imho uplne ok, odzrkadluje to dobu a zakaznikov. A dako som si isty, ze to pojde ako teple rozky, a cakacky budu neumerne. Zvykaj si na novu dobu 😉

                • Catchcash
                  Catchcash komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 aky tazky vyber? Ved si povedal ze chces 1 auto na dlhe roky este musis vydrzat s Nirom ved ho mas kolko rok ci rok a pol?

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Catchcash Kupoval som si auto, ktoré podľa predajcu nabije 10->80% za 42min. V zime trčím v aute každé jedno nabíjanie v BA/SC na ten istý prípad 1.5-2hod + 40/60 min cesta. Takže ak to neopravia, čo si neurobia za 2r ide preč.

                • Catchcash
                  Catchcash komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 to by bolo asi treba reklamovat ak tam neboli nejake male pismenka pod ciarou. Aspon raz sa ti to poradilo (napr v lete)?

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Catchcash Áno v lete je to v pohode. Aj jar jeseň ak je teplejšie vykúri sa na trase s 130kmh .
                  Predajca sa odvolá, že s tým nič nemá. Čo chápem, lebo čo má nejaká s.r.o. spoločne zo zastúpením. Zastúpenie že si to mám riešiť s predajcom. A tak dokola. Technik na servise si myslí, že je to zubná pasta.
                  Takže jediné čo sa podarilo je dať podklady šéfovi servisu, ten odovzdal importu a tí to mali dať do Kórei.
                  Vo výsledku dostávam len update infotainmentu, kde sa hrajú s farbami, synch kalendára a to je všetko.
                  Podklady/grafy o colgate majú od 04/2020 a doteraz nič. =)

                • hudino
                  hudino komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 1.5 hod ?, kolko tam ide priemer toho nabijania?, ale zase pre jazdy (nie testy) ti dojazd staci nie?

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  hudino 22kW, časť 43kW, ak sa nezohreje na 25C od 55% ide dole 22kW, ak áno pokračuje 43, samotná 22kW bez PTC už neohreje baterku ani na 15C.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Kdesi mam 400str. prezentaciu ku konferencii 5G a jednotlive techn. sektory vratane automobiliek. Dnes je cyklus vyroby modelu a jeho podpory nastaveny na 15r. Pokial si dobre pamatam, vzhladom na novu generaciu a sherovanie aut v buducnosti to chcu stiahnut niekde na 5-10 rokov.
              • cetan
                Junior Member
                • Jun 2020
                • 17

                #30
                Android auto na ioniq 5
                https://youtu.be/dWKImm5nJDc
                9:40

                Komentár


                • jurajsun
                  jurajsun komentoval
                  Upraviť komentár
                  Takže klasika Korejec, nema to doriešené.po sw stránke hmm..
              Pracuje...
              X