Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Warp charging

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    Warp charging

    Pred par dnami mi tak chodilo hlavou, preco vyrobcovia na zrychlenie nabijania nepouziju viacbateriovu konfiguraciu, t.j. namiesto jednej 100kWh baterie dat 2x50kWh, pri rovnakom napati by sa dalo nabijat teoreticky 2x rychlejsie.
    Teraz pozeram ze v mobiloch to uvadza OnePlus ako velku novinku.
    https://pctuning.tyden.cz/component/...rekordnim-case
    Su nejake dovody preco takyto pristup nepouzit v automobiloch? (samozrejme potrebujeme vykonu nabijacku, ale to by v priebehu par rokov nemal byt problem)
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    A aky je v tom rozdiel ci pustis 100A do 100 clankov alebo po 50A do 2x50 clankov? . A ked tam pustis 200A tak je to stale dvojnasobny prud, cize 100 A do len 50 clankov.
    Jednie co pomoze je dat ich do serie, a teda namiesto 400V mat 800V. Potom nabijas 2 nasobnou rychlostou.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      no ja som si myslel ze voltaz jednotlivych clankov je dana chemiou clanku a totalna voltaz je dana technologiou (200V hybrid, 400/800V EV), cize pocet clankov bude v baterii vzdy rovnaky, akurat bude ina ich kapacita. Ako spravne hovoris, rodelit jednu bateriu na 2 z celkovym rovnakym poctom clankov nedava zmysel. Ale pokial by mali 2-nasobny pocet clankov tak to uz zmysel dava, ci stale nie?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Li-Ion článok ma maximálne napätie 4.2 V. Je jedno aky ma tvar. Veľkosť a tvar spolu s efektivitou chladenia definujú maximálny prud. Všetko ostatne je kombinatorika počtu článkov a ich zapojenia.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
      totalna voltaz je dana technologiou (200V hybrid, 400/800V EV)
      Voltaz trakcnej baterie moze byt v elektromobiloch akakolvek aku si vyrobca zvoli. Samozrejme pokial chce nabijat na DC nabijackach musi byt v ramci napetovych moznosti vyradanych nabijaciek.
      Napetie trakcnych baterii elektromobilov byva vselijake - od hrackarskych dvojmiestnych vozitiek kategorie stvorkoliek kde byva niekedy aj len 48V az po 400, 800 alebo aj mierne viac voltov. V "400 V kategorii" sa pocty seriovo zapojenych clankov pohybuju od cca 80 do cca 100ks, cize max napetie je od cca 330V do cca 420V. Aj v ramci jedneho typu auta sa spravidla rozne kapacity baterie riesia roznym poctom seriovo zapojenych clankov ci blokov. Napriklad tesly s/x maju bud 16 blokov po 6 seriovo zapojenych clankov (16x6=96 clankov v serii) pri 100vkovej baterii, alebo o dva bloky menej t.j. 14 blokov (14x6=84 clankov v serii) pri 75-kovej baterii.
      Tiez historicke trojcata mitsubishi maju rozne pocty clankov. Originalny i-MiEV ma 88 clankov v serii, no europski surodenci citroen c-zero a peugeot ion maju len 80 clankov v serii. Navyse mitsu trojcata nabijaju clanky len na cca 4,1V, takze maximalne napetie ich trakcnej baterie je len 328V resp. 360V.
      Podobne to bude zrejme aj u inych typov, ktore sa dodavaju s roznymi kapacitami baterii.
      Vedlajsim efektom je samozrejme rozny vykon nabijania u baterii s roznym poctom seriovo zapojenych clankov (s rovnakym poctom paralelne zapojenych clankov).
      Bateria s mensim poctom seriovo zapojenych clankov sa vzdy nabija mensim vykonom ako rovnaka bateria s vecsim poctom seriovo zapojenych clankov, pretoze prud clanku musi byt za rovnakych podmienok rovnaky.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 194
    • lubos1519
    •   

    #3
    Pri rovnakom napati by si musel pripojit 2 kable, aby si ich nabil rychlejsie. Co by sa ale dalo dosiahnut je to, ze by si prepinal seriove a paralelne spojenie clankov:

    - auto by bolo zapojene paralelne, cize stale 400V
    - nabijanie by bolo zapojene seriovo, cize 800V

    tym padom by nabijacka vedela dodat dvojnasobny vykon nabijania cez rovnaky kabel.

    Bezny modelarsky lipol clanok (pre lietanie rc kopter alebo vrtulnikov) sa nabija 3-5C a nabijanie trva 18-25 minut (do plna, vratane balancovania). Toto je podla mna strop, co by sa dal dosiahnut aj pri autach.

    Do celej matematiky ale vstupuje interna rezistencia clankov a nasledna potreba ich chladenia, co to cele kazi. Tu zasadne moze pomoct nova Tesla bateria 4680, ktora by vdaka tabless dizajnu mala mat vyrazne nizsi vnutorny odpor a teda nizsie poziadavky na chladenie.

    Komentár

    Pracuje...
    X