Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    #76
    Velmi jednoduche zistenie. Opytame sa VW ci mame alebo nemame ako uzivatelia k dispozicii 77kWh alebo nie. nech mi teda povedia ako je nastavena BMS 0%-100% co ukazuje auto.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nevedia zatiaľ :-) Časom sa dozvieme o všetko. Zatiaľ je podstatne koľko to žerie a koľko to prejde :-)

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      No ved ano len ja si zoberem ze idem na cestu mam k dispo 77 zeriem 20, vydelim a viem kolko asi dojde ale ze mi chyba 7kWh to netusim. Musim pozriet videa ze kolko prejde ID4 potom ako zasvieti 0%.

      Za dalsie pre VW fyzika neplati. POzriem rozdiel napati max 100%SOC a 0% SOC a viem si vyratat dostupnu kapacitu. Zjavne to 77kWh nieje.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #77
    Pôvodne zverejnené od mozeg Pozrieť príspevky
    No ved ano len ja si zoberem ze idem na cestu mam k dispo 77 zeriem 20,
    Toto je test enyaqa = rekuperacia 0.. Maros si dal zalezat, max 0.004 kWh
    283km ..
    25,2 * 283 / 100
    Prenásob si tú spotrebu čo ukazuje displej .. Toto sa išlo z plných 100 do -0.5%
    71,316 ...
    bez toho pol % sme cca 71kWh .. Od 77 si hoooodne ďaleko.

    Dash ukazuje pod priemerku, spotrebu ...

    Kapacita je medzi 69.5-71kWh :-) pri 0...100%
    Ak sú tie OBD2 koef zlé, potom aj auto ukazuje úplne zlé čísla :-) A spotreba nebola pri 110 25kWh/100 ale 27,20 :-) (ak beries 77kWh).

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	enyaq2.jpg Videní:	0 Veľkosť:83,8 KB ID:	79614

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	dash.jpg Videní:	0 Veľkosť:54,8 KB ID:	79615

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #78
      Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
      zlé čísla
      Toto je dobry gulas v tom MEB.. Aha auto nabite z -0.6% na 100% ukazuje cez BMS dodanu 75.4kWh.. Vyjazdenie 100 do -0.6% ukazalo BMS ~69.5kWh
      Kde sa moze 5-6kWh len tak stratit? Pomer medzi total charged/discharged je v norme.. cize citace su nakalibrovane dobre.

      Na trase mala baterka 23C, pri nabijani isla na 38-40C.. Zeby to robilo taky rozdiel?

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	charging.jpg
Videní:	1046
Veľkosť:65,8 KB
ID:	79625

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Zatiaľ to vyzerá tak, že mizne na balancéroch. Chcelo by to ešte 1 test. 100->0 a nabiť do 100 na AC 5-6kW, tam by sa potvrdili alebo vyvrátili
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 13:31.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        litiove baérie majú účinnosť okolo 95% čiže dodáš 100 a zoberieš max. 95. Olovo to má 70%. Lúhové max 60%.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 Len porovnáš total charged/discharged čítače je to 5-6%. To by sedelo. Ale tu to bolo 9%... Tie 3-4 % sú potom čo v tomto prípade ?

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 95% to neznamená že všetky to majú rovnaké, je veľa litiových batérii a druhov a niektoré tie straty majú väčšie a niektoré menšie. Tak isto meracie zariadenia na ktorách môže byť kľudne aj odchylka 5%. Preto naozaj nemá zmysel robiť nejaké merania detailné a hlavne ked niesú robené v rovnakých podmienkach teplotných atd. Napr. moje ID4 som sa dozvedel, že ani mi len neukáže do spotreby, ked ohrieva batériu a preto tie dojazdy skáču, Kapacity sa taktiež nedajú zmerať presne, všetko je to len o napätiach , ktoré sa ti nedajú presne odškálovať a hlavne ked niekedy vyťahuješ/nabíjaš batériu 0,1C ked 1C a ked 2C. Pri 0,1C z batérie zoberieš omnoho viac ako pri 1C. Batéria to je priam alchýmia a ako sa k nej budeš správať tak dlho ti vydrží. Teda rozdiely ak chceš nejako merať tak aspon po 5tich rokoch možno ani vtedy nenameráš rozdiel, lebo skreslenie bude väčšie.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 Čím viac to chce človek spoznať, tým je to komplikovanejšie :-) Toto bol ten samý kus auta. Total čítače ~6%, pri tomto 125kW DC bol rozdiel až 9%. Konzultoval som to s inými a že je normálne že 8% je normálna hodnota. Tak potom asi sa to mení aj podľa výkonov a nie je to spôsobené primárne balancérmi. Plne súhlasím s tým čo si napísal.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #79
      Zaujímali by ma straty % pri nabíjaní, príp. porovnanie AC a DC

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Veď si to pomeraj, keď ťa to zaujíma.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        nemám na to prístroje

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja to zas neviem zabezpečiť z "paneláku". Časovo by to bolo veľmi nákladné. Ak bude v PK nejaká AC/DC, tak potom. Ale teba asi nezaujíma Niro ale ID.4? Každé auto sa môže chovať inak.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Vychádzal som z predchádzajúcich správ, čo sa tu kadečo meralo na ID.4, predpokladal som, že sa meral aj tento parameter - straty pri nabíjaní. Vlastne tie vedecké závery z vyššie uvedených príspevkov ma ani moc nezaujímajú.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja meriam len kapacitu baterky medzi 0 až 100% soc. Už to je dost nákladné. Nemám priestor na meranie iných veci pokiaľ si to niekto nevyžiada a nezaplatí. Tieto veci som nechcel povodne už vôbec publikovať. Ale zas ešte trochu osvety sa zíde a otvára to novú pandorinu skrinku. Straty na balanceroch v baterke, ktoré ako vyzerá nie sú zanedbateľné pri DC.
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 18:52.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 On to myslel zrejme tak ci sa neda z doteraz nazbieranych dat ta strata vycitat, vypocitat, odvodit ...
        Toto by asi zaujimalo kazdeho lajka z nas, je jasne ze kazde auto je ine, ale tak vseobecne, ci vzhladom na straty je lepsie nabijat DC alebo AC, kde preplatim viac "uslych" kwh, pripadne ci velkost strat zavisi od SOC, alebo ci pri roznom SOC je vyhodnejsie DC inokedy AC, alebo je rozdiel vzdy rovnaky, alebo nieje vobec ziadny? Mozno pre vas odborniikov hlupe otazky a smiesne uvahy.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur Nedá sa žiaľ, Nemáme dáta pred nabíjačkou - to by sa muselo merať po dohode s prevádzkovateľom. Rôzni výrobcovia - typy nabiek, chladené/nechladené káble, rôzne výkony majú rôzne straty, tiež chýbajú dáta z nabiek napárované na dash. Dalo by sa to všetko pomerať, vrátane tých strát na balanceroch v nabke (treba to vyjazdiť do 0%, aby sa zistili tie straty). Je to všetko kopec meraní, nekonečne veľa času a tiež penazí za nabíjanie.

        Aj keď to zúžime len na základ, tj. "výhodné" pre používateľa (že nás nezaujímajú nás straty rôznych nabiek) .. Treba spraviť s konkrétnym autom niekoľko testov (tj. AC a rôzne výkony DC) zahŕňajúce plné nabitie a vybitie (bez rekuperácií). Ku tomu tiež nie sú dáta. A opäť to vyžaduje kopec zdrojov. :-(
        Kto sa hlási :-)

        Ja keď si takéto 2 (AC/DC) testy budem robiť v priebehu roka, bude to na e-Niro. Údaje vôbec nemusia sedieť s novými autami, kvôli vysokým výkonom/krivkám a iným typom balancérov.

        Edit: Enyaq je prvé meranie, kde sa spravilo plné vybitie 100->0 a nabitie 0->100 s odpočtami total charged a discharged na BMSke. Sme ešte len úplne na začiatku. Neviem o nikom, kto by takéto niečo spravil a meral. Musíme najskôr zistiť, kam zmizlo tých 6kWh .. Je to strašne veľa keď pošleš do baterky X a dostaneš z nej von o 9% menej, a teplotne to bolo OK
        Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 21:58.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur kazd stojan to ma inak, inde umiestneny merac kWh. Poskytovatelovi platis po jeho stratach-cistu elektrinu, ktora ti tecie do auta. Na dlzke kabla tiez nieco malo stratis, ale rozhodujuca je spotreba, efektivita auta. Pozri moj test Tesly Y. Ta ukazuje, kolko prijala do baterie a v porovnani s cislom so stojana to bol rodiel tusim 4-5 percent. Ale predpokladam, ze to bude dost lietat medzi autami vs.typom nabijacky.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        A co AC vs DC straty? Kolko "zozerie" OBC pri zmene na DC? Ci zanedbatelne?

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Teslu si dal zrovna zly priklad, ta ukazuje na displeji, kolko energie dala do baterky, nie kolko prijala zo stojanu. Takze nevies oddelit spotrebu auta a stratu nabijacky, lebo rozdiel su obe cisla spocitane. Tiez uz nie je pravda, ze poskytovatelia uctuju cistu dodanu do auta, zalezi od poskytovatela a aj nabijacky. Pred par rokmi, ked sa to tu riesilo, sice bol taky zaver ale na niektorych novych stojanoch, aj UFC alebo u eJoin to tak nie je.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujimave, tak fiskera nezaujima, ze ho oje*ali a dali mu o 7kwh nizsiu dostupnu kapacitu, to su zlozite vedecke zavery. Ale take straty pri nabijani uz zaujimave su. Ked nemas na to pristroje, tak si ich kup za 50e, zidu sa ti aj doma. Merak mas za 20 eur, OBD adapter obdobne a k tomu apka. A kalkulacku snad ovladat vies

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        dango opatrne s tymi obvineniami. Mame len prvotne merania, ktore nasvedcuju ze tych 7kWh tam nie je celych, resp. nie pre jazdu. neobhajujem, ale nemam iluzie, ze to inde funguje inak. Ved v tesle zistit netto kapacitu je asi detektivka, ak ma pamat neklame, tak tesla mala aj aferu ked po tichu znizila o nejaku cast kapacitu starsim autam ci nie?
        Odmeriam si na PSA aute dojazd do 0, vydelim spotrebou uvadzanu netto kapacitu a uvidime nieco orientacne. Pripadne skusim napojit tiez OBD s tou istou app ako u MEB.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Bolo raz jedno ZOE a možnosť tam mať evdash. Istý človek ma s evdash poslal....
        14.11.2020 "Pýtam sa k čomu mi budú tieto výsledky vedeckej práce pri jazdení s autom. Budú aj publikované v nejakom vedeckom časopise?...."
        Po mesiaci, ked predával ZOE
        17.12.2020 "Prosím vás, ako sa dá zistiť stav batérie Zoe? V bežnom servise to nevedeli spraviť."
        História sa opakuje
        23.11.2021 .... "Vlastne tie vedecké závery z vyššie uvedených príspevkov ma ani moc nezaujímajú."
        v zápätí "Zaujímali by ma straty % pri nabíjaní, príp. porovnanie AC a DC"

        milan84 bude treba viac meraní. Len namiesto toho, aby komunita pomohla, tak... Lubos, Milan, Dango... zistujte všetko.
        Mňa zas nezaujimajú jeho straty pri nabíjaní. Toto už je na mňa moc. Nebudem platiť 500-800 eur za sériu testov, aby on si šetril pár centov na AC/DC. Ako píše dango, hardvér je za pár eur. Každý sa s tým môže hrať koľko chce.
        Kapacita vyzerá byť pod 71kWh, stráca sa tam navyše po 120kW DC tých 6kWh v baterke. Spravíme viac testov, len tu to už nebudem publikovať. Nemá to význam.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko ale ja porovnavam udaj od tesly, co ma uz odlozene v spajzi s udajom zo stojanu, kolko preslo elektromerom von DO kabla a auta. A ten rozdiel bol v tom konkretnom pripade (teda dvoch meranaich) okolo 4-5 percent.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 problem je, ze ludia vobec netusia, kolko usilia, casu, logistiky ale aj PENAZI treba na tieto testy. Tiez mi prijdu niekedy tie reakcie take, ze ponuknes prst, pytaju ruku.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som si straty pri AC premeral na roznych prudoch, pre zaujimavost. Publikovat nebudem, je to trivialne meranie, ktore zvladne kazdy. Frslosi, co za celu existenciu fora neprispeli jedinym prinosnym prispevkom nech si hundru dalej

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Áno, základné meranie je ľahké. Ale ďalší level bude zistiť, koľko zmizne v baterke pri AC a rôznych prúdoch vs DC :-)
        Lebo ak si porovnáš 125kW DC 75.4 vs 69.2kWh, máš 9% rozdiel, ale keď celkové 8396,6 vs 7899,4 je okolo 6% .. Potom vnutorná strata baterky pri AC asi bude menšia.. prepodkladam, že balancéry nemusia toľko zasahovať pri malých prúdoch AC. Inak ten 5-6% CEC/CED rozdiel majú prakticky všetky autá v týchto hodnotách, až na výnimky nejakých nájazdov aj rovnakých značiek. Doteraz sme si mysleli, že je to fyzikou baterky a sa to proste "stratí". Zjavne je to len čiastočná pravda.
        Naposledy upravené nick81; 24-11-2021, 20:33.

      • Andischo
        Andischo komentoval
        Upraviť komentár
        https://youtu.be/_8roK-jyWSg

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Andischo - spomínam si na to video, tam je zaujímavé, že u neho čím vyšší výkon, tým menšie straty, pritom väčšinou sa to popisuje opačne

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Andischo To video je na smiech. Porovnávať 4 rôzne nabíjacie zariadenia kde každý jeden meter udáva úplne niečo iné je absolutne zavádzajúce! Ja ,že vyššia je ta na meniči a pritom to musí byť naopak nakoľko 53m kábel 4mm2 teraz som ho už zdvojil na 8mm2 nakoľko bol tam úbytok napätia pri tom výkone 9V a teraz je tam 5V. Neberte ako fakt rôzne merače , že vám merajú správne hodnoty aj ked sú zariadenia ciachované! Ak mám porovnávať tak to musí byť na rovnakom metri a s rovnamými dĺžkami a hrúbkami kábla a len vtedy sa dá % hodnota deklarovať. A čo sa týka % účinnosti zariadenia. Tak napr AC/DC či DC/ACnabíjačky sa pohybujú na účinnosti okolo 85 až 95% ale tak isto je dôležity prechodový odpor v batérii a pri každej jednej batérii je najlepšie a najefektívnejšie nabíjanie s čo najnižším prúdom na druhej strane ak je elektromobil pri nabíjaní aktvovaný a má svoju vnútornú spotrebutrebars 200Wh tak preto účinnosť nabíjania trebars 1kW je nižšia ako pri 5kW, A tak isto ak beriem spotrebu na vystupe nabíjačky externej tak ak zarátam AC/DC vnútornú nabíjačku kde je účinnosť 90% tak ak nabíjam AC 11kW tak nato mi stačí výkon DC nabíjačky 9,9kW. Preto DC nabíjanie vždy bude drahšie min o 10-20% nakoľko výkon je meraný na strane až po konverzii.Ak to tak nieje a je to ešte pred konverziou tak mi to sem prosím niekto napíšte kto to vie od zdroja aby som s tým vedel počítať, dakujem.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Chcel by som upozorniť, že problém môže byť aj v používaných PID a ich interpretácii. Ja mám skúsenosti len s e-up z pokusu stanoviť SoH aspoň s presnosťou 3%. Použival som PID ktore stanovil Sharcow na Goingelectric. Narazil som na veľa nekonzistentných údajov, ktore “lietali” až cca 7%. Pre správnu interpretáciu PID by to chcelo mať k dispozícii aspoň blokovú schemu celeho systemu a definície PID čo presne a kde merajú. Ale to VW poskytuje len vybraným partnerom a samozrejme za dobre mastný poplatok a pravdepodobne nie úplne do hľbky.
        A žial treba počítať aj s “lajdáckosťou” programatorov. Problém je asi aj v tom, že dodavateli jednotlivých podsystemov si robia FW sami a integráciu robí niekto iný.
        V našich podmienkach je to len pokus o reverzné inžinierstvo ale so “zaviazanými” očami. Je to len pre veľmi veľkých nadšencov.
    • Andischo
      Junior Member
      • Jun 2021
      • 18

      #80
      Navrhnute pre 4x20" uplne presne.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        viem o com hovoris, pri dnesnych rozmeroch koliesa sa malokde zmestia inak ako vsetky sedacky zlozit a tam ulozit

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        rád by som mal niekedy auto, kde by sa sada kolies z neho vošla do kufra

        presne som si to povedal minulý týždeň

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ked si stale nakupujes zenske nakupne tasky

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        to je zaujímavé, mne sa nezmestili

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko do eNira sa zmestia vsetky 4ks. :-)

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Bez sklopenia sedadiel ?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, na zadnych sedadlach boli detska v sedackach.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko tak si niekedy kup ine, ako to najmensie co sa v danej triede ponuka.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Ake by si mi odporucal ? Ked ja mam rad malu spotrebu. Mam teraz vyprazdnene garaze, mozem rozmyslat co dalej.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko mala spotreba je uz minulost, dnes predavaju kolesa a moda SUV. Ci sa nam to paci alebo nie. Ved uz ti tu pisali, ze do Nira (vs kona) by si to zmestil. Y a jeho kufor je na tom tiez o poznanie lepsie, aj ked pravda-4x 19-20" by asi ani tam nevoslo.
        Ale pri TM3 je to ozaj nepouzitelne na prepravu kolies. Do kufra vojde len jednoo (aspon mne sa nepodarilo na vysku dat dve) a zvysok na sklopene sedadla.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko, Miro tazka sa bude kupovat ked v podstate si kupil naj co sa da. Mozno skus VW, to sa bude aj dobre predavat alebo BMW. 😃

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 ono moda SUV je tu a ano aj bude. vyssi posed, pocit vacsieho bezpecia, neosvetluju ta tak protiiduce auta atd. a napriektomu vyzera ze Ja ako velky zastanca crossoverov a SUV a OFFROADov prejdem na TM3. Nazory ludi sa menia a ak dojde nejake zdanenie Ev do buducna podla hmotnosti tak zrazu moze nastat zmena. :-)
    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #81
      Zda sa, ze Nemci nespia a robia na zaujimavych updatoch. Od buduceho roka budu vsetky elektricke auta od VW podporovat “obojsmerne nabijanie” vratane funkcii vehicle2grid a vehicle2home. Aktualne predavane modely tuto funkciu nedostanu, nakolko im chyba potrebny hardware, ale vsetky auta vyrobene od 12/2021 by uz mali byt kompletne vybavene. Funkcia bude nasledne aktivovana v priebehu buduceho roka prostrednictvom OTA updatu. Takto si predstavujem konkurencny boj, ked sa automobilky vzajomne tlacia k zlepsovaniu. Uvidime s akou odpovedou (ak) pridu Korejci.

      Ak niekto uvazuje nad VW ID, mozno je fajn este chvilku pockat a uistit sa, ze dostane decembrovu produkciu, toto bude mat urcite vplyv aj na buducu cenu jazdeneho auta na sekundarnom trhu
      Elektroautos mit Technik für bidirektionales Laden können Strom auch wieder abgeben. VW bereitet die Großserienproduktion solcher Modelle vor.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Vyzera to sice zaujimavo, ale urcite to podmienia brutalne predrazenym Moon wallboxom. Cize auto to bude vediet, ale vyuzivat to bude malokto. (moja idea)

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        No neviem, ja by som obojsmernu funkcionalitu nechcel. Jednak baterie elektromobilov su optimalizovane na pouzitie v elektromobiloch, nie v uloziskach, cize ich amortizacia bude neefektivna. Dalej neviem, kde by som tu funkcionalitu vyuzil.
        Mozno kto ma chatu bez elektriny, no tomu staci menic na 230V ako ma novy Ioniq.V neposlednom rade bude vykonny systemV2G komplikovanejsi , drahsi a samozrejme viac nachylny na poruchu ako standard.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Julo, ani ten z Ioniqu na chate pouzitelny nie je - ma len modifikovany sinus. Kosacku, chladnicku, vodaren,.... s tym nevyuzijes :/

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        JJ I5, EV6 maju len modifikovany sinus takze jedine cez nabijacko do ext. baterky a odtial sinus menicom napajat chalupu. Vyssie straty iste. Ale mozno niketo vyuzije. zAroven ak to m byt aj V2G musi byt cisty sinus a nieviem aky bude vykon ked kazda krajina ma inu legislativu na rozdiel na fazach.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        dango nakupom Moon wallboxu to podmienit nemozu, lebo ten sa nedodava na vsetky trhy 😉

        Zatial je zbytocne spekulovat nad technickym prevedenim a efektivnostou/amortizaciou. Nikto nevie ake presne zmeny sa tam maju udiat, ci budu robit nieco aj s baterkou, treba si pockat na oficialne informacie a potom vynasat sudy. Mozno to bude dobre akurat tak na zapojenie kavovaru ako v Ioniqu5, uvidime. Stale to vsak vysiela dobry signal, lebo ukazuju, ze sa neboja svoje auta priebezne vylepsovat, a necakaju na novu modelovu radu. Byt inovativnym, nezamrznut pri statuse quo a flexibilne reagovat na konkurenciu je vzdy vitane (ano ukazujem na teba Hyundai/Kia). Zakaznik z toho bude vzdy len profitovat.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Podla mna ide o skor o pripravu na V2G funkcionalitu. Nemecko ma velky problem s prepravou a uskladnenim energie z veternikov v severnom mori. Ked tych VW budu na gride statisice tak vhodnou energetickou politikou/cenou tych majitelov presvedcia aby sa do toho zapojili. Vyvoj riadiaceho SW pre takto podporovnay grid je urcite uz v plnom prudue

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa to je zaujimava uvaha. Uz teraz je v Nemecku firma, ktora sprostredkuje predaj emisnych povoleniek od majitelov aut. Zjavne im to legislativa umoznuje. Staci ze ma osoba vo vlastnictve EV, firme posle technicak, oni vsetko vydokladuju vlade, a potom vam kazdy rok poslu 130€ len za to, ze jazdite na BEV. Oni si predpokladam nechavaju tiez tucnu proviziu. Bez sprostredkovatela neviem ci to nie je az 250€/rocne. Tento V2G by mohlo byt zaujimavym doplnenim.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, VW to urcite tak neskripli, ako Korejec. V pripade V2G to bude mat vyznam a bude stacit amjitelovi cyklovat len 5% (3.5kwh) a moze mat z toho vyrazne vyhody a zaroven to moze byt pri tolkych autach poriadne ulozisko pre spicky.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #82
      Veľké zimné sklamanie ID.4.
      2 správy: 1 zlá, 1 ako tak priaznivá.
      Zistil som bohužiaľ, že toto auto vôbec nie je vhodné na krátke jazdy po meste do 10 km v podmienkach pod 5 st. C. Spotreba sa šplhá do 30-40 kWh/100 a často v začiatkoch aj viac, kľudne okolo 50 kWh. Potom to klesá niekde pod 30, ale stále okolo 27 a pri veľmi úspornej jazde stále nad 20. Kupodivu kúrenie nemá na spotrebu až tak veľký vplyv ako som predpokladal, takže v tom prípade možno trochu pomáha tep.čerpadlo. Rozdiel v dojazde asi 40 km podľa toho čo píše auto.
      Ako som sa niekde dočítal, tá vysoká spotreba je spôsobená ohrevom baterky. Nejakú dlhšiu jazdu nad 50 km som pri týchto teplotách nerobil, tak neviem ako sa to správa potom, odhad tých 24.
      No niežeby som nemal už s elektromobilmi predtým skúsenosti, vedel som, že v zime je dojazd nižší, ale asi som to nikdy až nesledoval. U tohto auta sa mi zdá tá spotreba enormne vysoká. Myslím, že dojazdy budú hodne pod 400 km, to vôbec neviem odhadnúť diaľnicu.
      Takže skúste napísať skúsenosti, či ste podrobnejšie testovali dojazd na tomto aute pri takýchto zimných podmienkach. O ostatných autách sem prosím nepíšte, to dajte do iných tém, ak chcete.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        v tychto podmienkach ide zo zaciatku kurenie cez 5kW (Mam pocit ze TC sa pripne az neskor na dokurovanie, ale prvotne teplo ide spiralou) a takisto 5kW ohrieva baterku - ako uz bolo vsetko niekolkokrat pisane....

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        o kúrení sa teraz nechcem baviť, dajme tomu, že ho mám úplne vypnuté....aj tak je tam tá vysoká spotreba ako som písal

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Kde sa to stráca sa dá zmerať s diagnostikou. Ale teba moje "vedecké práce" nezaujímajú. Takže v tomto sa ťažko pomáha.

        Pracuj vždy s tým že máš len 70kWh a nie 77.
        Auto ukazuje na displeji priemerku celkom presne. Ak si odmeriaš nejaký úsek v 130kmh na diaľnici.. Kapacita máš len niekde okolo 69, max. 71kWh. Vydelíš to tou priemerkou a máš dojazd pre rozsah 0 ,.. 100%. V zime pri diaľnici 130km/h okolo 220km.

        Je to ťažké 2.2t auto s veľkými kolesami. Ak si chcel efektivitu, prečo si neišiel do ID.3?

        Pri 118km/h priemerke s curgali sme mali dojazd 297km
        https://www.youtube.com/watch?v=q9qz8vlLwbk

        Ale ideálne - kúp si ABRP premium, účet na Tronity.io, prepoj si to live na auto a máš plánovanie ako v Tesle.
        Keď to tá navigácia stále nezvláda. Nemusíš riešiť dojazd, v reálnom čase ti to prepočítava + zahrnie prevýšenie a počasie.
        Vieš ísť potom pohodlne na doraz baterky.
        Naposledy upravené nick81; 07-12-2021, 18:13.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Uplny suhlas s Lubosom.
        Pre info dnes Mokka-e mesto, zapchy, kurenie na 22. Nech sa snazim akokolvek, pod 20 ani nahodou. A to ma auto tusim 1,6t, cize o pol tony menej ako ID4 !

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        tak tu potom 1fisker nevyplakavaj, ked sa nechces bavit o dovodoch tvojej vysokej spotreby.
        Za prve kurenie
        Za druhe ohrev baterky
        Za tretie velka krava auto
        Za stvrte zima a hustejsi vzduch = vacsi aerodynamicky odpor

        ..ak pouzijem tvoj slovnik: Aky prinos/vyznam mal tvoj prispevok? Nulova hodnota

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Comu vo vete "O ostatných autách sem prosím nepíšte" si nerozumel? Fiskera nezaujima nejaka Mokka, to je predsa uplne ina kava.
        Neviem aku bude mat spotrebu ked si necha auto este aj predkurit a rozmrazit okna.

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        A to som sa dnes bližšie pozeral na cenníky Niekedy je proste asi lepšie nemať žiadny menezment batérie

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Taur sorry musel som, chcel som nasho kamosa frflosa podporit, ze v tom nie je sam A teda, ze ID dokaze byt mozno aj uspornejsie napriek vyssej hmotnosti

      • Peter A
        Peter A komentoval
        Upraviť komentár
        tak ako napisal dango len by som posunul ohrev baterie na prve miesto v prípade krátkych trás do 20km. Je to 5kW odber ktorý sa spusti pri studenej baterke aj niekolkokrat za den ak je tam dostatocna prestavka na vychladnutie. Naposledy vcera prvy krat rano do prace 10km, potom prestavka 2,5 hodiny, jazda 14km mestom bez ohrevu, po 20 min statia v tieni dalsia jazda 15km a znova s ohrevom baterky. Priemerna spotreba 29kWh/100km

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        hoši neviete ako to je pri akej teplote sa tá batérka začne ohrievať? A vidím to aj na obrazovke na spotrebe, lebo mne zatial ohrieva len na max 2kWh ked mám 18stupnov nadstavene a chodím zatial len krátke trate. Ale auto garažujem v nekúrenej garáži kde je teplota okolo 5stupnov celzia. Ak má vplyv to garázovanie tak asi dám ešte petríka do garáže a ked je v noci -20 tak tam prikúrim, nech je auto stále v teplote nad 5 stupnov celzia.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 Máš nejaký OBD2. Tu je PID koľko Ampérov ti žerie Heater
        "ATSH17FC007B", // Sets header to 17 FC 00 7B -> 0x17FC007B
        "221620", // PTC heater battery current, A
        A podobne si vieš vypísať spotrebu PTC pre kúrenie kabíny.
        "ATSH746", // Sets header to 00 00 07 46
        "220801", // PTC air heater inside, ampere

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 prepáč,ale nemám šajnu o čom píšeš čo je OBD2? s týmto musíš namna polopatisticky
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #83
      Hurá, VW konečne v aplikácii ukazuje výkon nabíjania aj v kW. To im to trvalo.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        ja si to nepozriem, mam vraj stary mobil

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        kde to najdem? V mobile, či v aute? podľa čoho sa to tam pridalo, čo bolo potrebné urobiť?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        v mobilnej aplikácii to zobrazuje počas nabíjania, v aute som to nekontroloval, možno aj tam
    • 1romeo1
      Member
      • May 2021
      • 48
      •   

      #84
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	03a.jpg
Videní:	823
Veľkosť:159,9 KB
ID:	80361 Tak dnes som sa konečne vybral "do prírody mimo okres" a to Martin-Tvrdošin a späť. Teplota exteriér -3 až -5stupňov celzia, v interieri som kúril na 18stupnov, nemám tepelné čerpadlo. A spotrebu som mal do tvrdošína 21,3kWh/100km a naspäť 20,3kWh/100km=priemer 20,8kWh/100km. dohromady 150km som prešiel a na začiatku som mal 71% dojazd 275km a ked som príšiel tak som mal 27% a dojazd 116km. Kde mi zmizlo 9km z dojazdu?
      Naposledy upravené 1romeo1; 10-12-2021, 23:15.

      Komentár


      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        ide vám dnes aplikácia weconect? Lebo mne nie a vypisuje, že "vaše vozidlo nieje momentálne dostupné, skúste to znova" sedím v aute tak aj odkliknem online režim. Robia tam oni niečo alebo sa to len mne posralo? Som taký nasratý, ked si potrebujem prepínať výkon a nejde mi to.
        Naposledy upravené 1romeo1; 11-12-2021, 09:05.

      • Andischo
        Andischo komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes bez problemov, resp. nestava sa mi ze by mala appka daky problem. Akurat po aktualizacii je potrebne vypnut/zapnut telefon, nestaci vypnut len appku a znova zapnut ako to byva bezne pri inych aplikaciach.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        @ Andischo už to ide asi tam niečo robili, ale pre istotu som aj telefón vypol, dik
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #85
      Včera mi vyšiel článok ohľadom kapacít batérie ID.4 a Enyaq.

      https://www.mojelektromobil.sk/realn...-id-4-77-blog/

      Snažme sa nerobiť nejaké závery z 2 meraní. Na druhú stranu treba nastaviť zrkadlo a aj iné značky toto robia.

      Napr. meral už niekto 0...100 prijatú a vydanú energiu na BMS Tesly?
      Lebo ak je pravda, že vložiť treba výrazne viac ako sa vyberie tak pri 73kWh čo ukáže Tesla ako vložené do batérie, tak jazdíte len na 67-68kWh?
      Skúšali ste to niekto merať na čítačoch?

      Ja som osobne zvedavý ešte na I5/EV6, či sa oni prispôsobili väčšine, alebo si budú držať podobný postoj ako pri Kona/Niro
      (tj. netto je skutočne netto vydaná energia).



      Komentár


      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Podla mojich merani pocas celej doby doterajsej zivotnosti baterie ma Tesla model 3 LR AWD 01/19 straty v baterii (rozdiel medzi prijatou a vydanou energiou) cca 5%. https://docs.google.com/spreadsheets...f=true&sd=true
        Naposledy upravené klikar; 15-12-2021, 18:55.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar Len ako meriaš? 72.3kWh je dodaná energia do batérie pri nabíjaní, alebo je meraná pri vybíjaní?

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        72.3 je odcitane cez scanmytesla app pri maximalnom nabiti baterie. A v zavislosti od teploty a stylu jazdy sa bude menit mnozstvo pouzitelnej energie, kedze nieco sa strati, nikdy nevyuzijes vsetku energiu, takze je to teoreticke maximum. Z celkovych statistik za doterajsiu zivvotnost je rozdiel medzi dodanou a odobranou energiou baterie v priemere 5%. Tak to chapem ja.
        Naposledy upravené klikar; 15-12-2021, 18:54.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        TM3 LR ak aj vazmeme 8% degradaciu tak to taka tragedia nie je. Ale ak to tak je pri TM3 SR+ rovnako tak to uz je nic moc. A ak to bude mat aj TM3 LFP 60kWh, cistych je cca 57kWh a dam dole 5% tak sme na cca 54kWh, uff. Este ze to ma nizku spotrebu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar Aj si niekedy skúšal nabiť auto do 100%. Odčítať čítače, vybiť ho do 0, a opäť odčítať čítače? Porovnať rozdiel, či je ten počítaný údaj BMS kWh presný? Predsa je to len "výpočet", ktorý môže byť podľa potreby modifikovaný. Tj. zmenia algoritmus a reálne to nie je teda celé degradácia.
        Pravda je, že kapacita lieta s vysokým C, studená baterka. Ale v praxi pri 20C do 0.2-0.3C je rozdiel voči reálnej kapacite zanedbateľný (u mňa okolo 0,3kWh).
        Tých 5% medzi total čítačmi. To mal aj tento novinársky Enyaq 5,339%, ale rozdiel pri plnom charged/discharged na Ionity bol až 8,1%. Vyzerá to, že pri plnom nabíjaní sú nejaké časti krivky také, kde sú "straty" na baterke vyššie (dotláčanie pri plnej?), alebo naopak nižšie. Resp. ešte v hre je stále otázka, či pri 125kW balančné resistory nespália nejakú časť energie. Toto chcem pomerať po zime.

      • klikar
        klikar komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Nie, neskusal. Myslel som ze priemer za dlhu dobu bude viac vypovedajuci ako jedno meranie. Ale niekedy skusim.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        klikar Rozdiel medzi total charged/ discharged maju všetky autá okolo 5-6%. Vyzerá to na vlastnosť Li-Ion, že treba dať viac ako sa vyberá. Ten kWh údaj BMS je počítaný nejakým algoritmom. Môžu ho meniť, napr.zistia z dát od ľudí/cez AI, že je vhodnejšie to upraviť "vylepšiť" a pár % z degradácie môže mať na vine zmena algoritmu a nie degradácia. Ale ak si budeš robiť pri novom a neskôr test cez čítače zistíš reálny pokles. Čítače sú veľmi presné (ak ich nemaskujú), "elektromery" sú po tých xx rokoch už dobre vychytané.

      • palo47
        palo47 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som urobil celkovú bilanciu po 14.316 km na e-up pri celkovej (od 0 km) dodanej energii do baterie 2,42 MWh. Použil som PID Battery History. Ked som predpokladal, že čítače energie boli aktivované pri SoC 100%, tak mi vyšlo že bateria e-up 2020 poskytla 97,7 % energie dodanej do baterie. Korešponduje to s jednej serioznej vedeckej štúdie , ktorá ale konštatovala aj zhoršovanie úćinnosti NiMC článkov s počtom cyklov a vekom. Pri štúdidii ale neboli použtité typické automotive “pouch” články.
        Naposledy upravené palo47; 16-12-2021, 19:23.

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        klikar - o akom aute sa tu bavíme? Toto je téma VW ID.4, tam je nejaký autopilot?
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #86
      nick81 zasa troška cítim Tvoju averziu voči Tesle

      U VW máš dve merania, že baterka je len 70 kWh ale "snažme sa nerobiť nejaké závery".

      U Tesly nemáš merania žiadne ale zrazu "ak je pravda" , tak jazdíme len na 67-68 kWh a už sa podsúva ďalší parameter k Tesle a pritom nie je overený ?

      Keby som si ani nevšímal nejaké spotreby a iné ukazovatele, tak mám skúsenosť niekoľkokrát za dva mesiace overenú, že diaľničnou 140 km/h robím BA a spať na Kone za najmenej 80% v lete alebo 85 až 90% baterky v zime. Na Tesle to robím na jeseň za 60%, teraz v decembri 65% - tam aj späť a teda ešte jednu cestu do BA by som na 35% baterky určite spravil.
      Porovnávam autá, ktoré mám ale ako vieme z testov na diaľnici, ID.4/Enyaq kvôli vyššej stavbe/odporu vzduchu pri 140 km/h prejde rovnako alebo menej ako Kona.

      Tesla dá mne o tretinu viac dojazdu ako spomínané SUV, bez ohľadu na rôzne hypotézy, merania alebo fámy. Toľko ku kapacite baterky bez ohľadu aké čísla sa idú vyťahovať.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Iba sa pýtam. Neber osobne

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Neboj sa budem to merat aj na Nirovi. Doteraz mi to nikdy nenapadlo dobit spatne do 100%, lebo to tam trva vecnost tie posledne %. Nevedel, ze su tam az take rozdiely priamo len na baterii. Brat s rezervou to bolo myslene, ze BMS VW nema priamy udaj v kWh ako korea, ale prepocitava sa divokou konstantou / 8583.07123641215. Neviem ci je spravna a tym ze sa nabijalo nie mojou kartou, neviem pozriet dobite kWh nabijacky vs BMS.
        Zaujima ma, aku maju realnu kapacitu jednotlive znacky, ako to kazdy vyrobca rata (len dodane do bat, alebo vydane). To je vsetko ...
        Na nikoho neutocim. Voci Tesle ani VW nemam nic. To, ze je Tesla najefektivnejsia vieme snad vsetci, rovnako v porovnani 130kmh TMY vs ostatne ID4/EV6 a pod sa to ukazuje jasne. Len mne nestaci ako tebe.. "Mam to najlepsie, tak sa to nesmie merat".
        Pokial si vsimas nezhadzujem, ani nevyvysujem ziadnu znacku. Casto sa zastavam aj Tesly aj VW.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        môže sa to merať, aj to iní už merali a najmenej z dnešných long range Tesiel 3/Y má model Y s LG NMC - tam je použiteľná kapacita 71kWh, viac má model 3 NMC a najviac model 3 Performance s NCA z USA

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro nikto nepochybuje, ze s teslou prejdes dalej ako s ID.4, co je logicke a sme radi, ze si nam to pripomenul. Tiez mam obcas jemny pocit, ze kym si mal len Kony, tak lepsie auto pod slnkom nebolo. Teraz je z teba Teslista a uz niet lepsieho auta opat
        Trochu opominas nazor, ze nie kazdemu vyhovuje sedan a niekto chce vyssie auto s vacsim kufrom.
        Lubosovi, dangovi, mne a xy dalsim uzivatelom ide o odpovede, ci si niektori vyrobcovia prikrasluju hodnoty, alebo na to existuje nejake fyzikalne vysvetlenie o fungovanii baterie. Nie sme odbornici a nevyzname sa v tychto detailoch, ako vidime ani tu medzi elektrikarmi nepanuju jednoznacne odpovede. Problem je, ze ani jednotlive znacky nic take netusia, takze sme v kruhu opat spat pri meraniach a pozorovaniach, ktore robime.
        Doplnim ta, ze Lubos nameral sice 70kWh, ale app carscanner z nejakeho udaju cerpa hodnoty 74kWh, takze opat nove cislo....a otazok neubuda.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #87
      Ano milan, ako pises. Ked som mal Kony, lepsie auto nebolo a za tu cenu nie je ani teraz. Dlho som cakal az sa Tesla zlepsi aby som ju skusil a priniesla mi ocakavany vacsi dojazd pri vyssich rychlostiach. Keby som mal teraz vyberat auto pre manzelku, ktora nejazdi dialnicnou rychlostou dlhe trasy, zasa mi vzhladom na cenovu politiku, vybavu a dojazd vychadza najlepsie Kona - aj v dnesnej dobe, ked je auto 3 roky na trhu. VW je sice technologicky na tom lepsie ale zabija to zasa nedostatkom aut a cenou. Je dobre, ze Hyundai vacsina starych autickarov uznavajucich len nemecke auta podcenuje, pre nas nevyberajucich podla znaciek, ktori vieme posudit aj ine hlbsie veci a vlastnosti, lebo aspon je na trhu aj dnes dostupnych niekolko cenovo zaujimavych novych aj zanovnych kuskov.
      Moju skusenost som dal preto, ze aj bez nejakych merani je viditelny rozdiel v dvoch autach. Sice mozete merat vsetko mozne ale konecny vysledok sa da zistit aj tak jednoducho ako to vyslo mne - sadnut do auta. Lebo meriate len to, co Vam vyrobca predspracuje, umozni a doda do CAN zbernice.
      A na margo sedan vs SUV - ved nech VW urobi aj sedan, aspon bude nejaka konkurencia pre Teslu ale bohuzial nemaju taky model. Hyundai/Kia mali aspon prvy Ioniq, kde sa vidi ako zalezi na tvare auta. Tesla ponuka aj SUV Y aj sedan 3 a zakaznik si vyberie. Nie je tak jednoduche napratat baterky do sedanu (vid nerovnu podlahu pod vodicovymi nohami v Model 3), ale ak by to urobilo aj napr. Tebou preferovane VW, urcite by oslovili o dalsiu klientelu ako tymito SUV, ktore na dialniciach stracaju svojim odporom vzduchu.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Chováš sa dosť neúctivo ku majiteľom ID3/4/I5/EV6....tým svojím "only" Kona a TM3 MIC prístupom.
        Ani ti nedochádza ako ponižuješ ľudí.

        To, že ponižuješ mňa "Lebo meriate len to, co Vam vyrobca predspracuje, umozni a doda do CAN zbernice." mi nevadí. Už som si zvykol. Že sa ľudia pasú na mojich výsledkoch, keď im to vyhovuje. A zhadzujú ma, keď zas naopak potrebujú múdrovať. Stálo ma to množstvo hodín, potvrdzovania aj vyvracania. Ale robím to všetko pre seba, lebo ma BEV bavia. Nie pre publicitu, ani nejaké ego.

        Stále je sa čo učiť. Ale zabúdaš, že elektrotechnika je matematika. Veľa vecí si vieš potvrdiť z rôznych čísel. Všetko sa fejkovať nedá :-)
        ID.3 tu nie je mesiac. Mám desiatky mega dát len z ID.3, ďalšie desiatky aj z Kony.
        Tá konštanta pri MEB ak by aj nemala byť presná, bude mimo len o máličko.

        Tvoje odpočty z clustera Kony sú super presne? Ak by si vedel ako pri kórejcoch lieta zobrazovaná priemerka. Do jednej aj do druhej strany, doteraz som nenašiel logiku podľa čoho to počítajú. Naproti tomu má MEB veľmi presné zobrazovanie, neulietava a sedí na chlp s EV dash.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som majiteľom VW ID4 pro s 82kWh baterkou a 150kW motorom a a spotrebou na krátke trasy 22kWh/100km teraz v zime pri kúreni dnu na 18stupnov kde je von 5 až -8stupnov , potreboval som ťažné a nejakú lepšiu farbu nech sa nato dá pozerať a platil som 39200€. Prosim vás koľko by som zaplatil za podobne veľké auta s podobnou batériou a spotrebou u Tesly,Hyundai, či iných konkurenčných podobných áut?

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 to je bez DPH?

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 ja som si konfiguroval ID4 a nedostal som sa z DPH pod 50k bolo to 52k EUR z toho daju max 5% dole.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Catchcash s DPH. VW poskytuje zľavu pre ZŤP. Tesla asi nie? Ešte aj tri špz a techničáky mi vybavili za 62€. Kto má záujem tak kľudne kontaktujte GALIMEX Martin, Peter Olekšák tel.0915988005 a povedzte mu že vás Tomáš K. poslal nech vám spraví lepšie ceny,je to moj sused. Nože hodte sem ceny, lebo mile rád by som si kúpil Teslu Y za podobnú cenu aj ked s tými servismi na SVK ma toto najviac odradovalo. Ale kludne by som za Teslu Y s takouto baterkou s ťažným zaplatil 40tisíc s DPH. Ale to asi nekúpim však???
        Naposledy upravené 1romeo1; 16-12-2021, 10:27.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 to si mal aj statnu dotaciu ci bez?

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg pozeram cennik a ID4 Pro Performance stoji 45,290 kde ak by si sa velmi snazil by si sa mozno na tych 40k dostal.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        mozeg bez štátnej dotácie. iba cenníkova cena ID4 Pro + ťažné+ červená king metalíza - 12% zľava ZŤP =39150€ + 62€(tri špz a techničáky) všetko vybavili oni. Enyak by ma vyšiel o 4tisícky viac aj s 11% zľavou na ZŤP tak preto som šiel do ID4. PZP platím 78€/rok Genertel.
        Naposledy upravené 1romeo1; 16-12-2021, 10:43.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Samozrejme že Tvoje merania sú presnejšie atď - ja som len napísal jednu skúsenosť, ako keď niekto, kto nemá šajnu o diagnostike (nemyslím mňa, diagnostikoval som si autá už pred 20 rokmi) sadne do auta, porovná opakovane koľko mu dá jedno a druhé na trase čo jazdí a vie že si polepšil aj bez diagnostiky. Nikdy som Ti nenapísal, že to nemá zmysel si merať, len som poznamenal, že hodnoty, ktoré meráš, sú také aké Ti servíruje auto a tie nemusia byť neupravené. To nie je ponižovanie.

        Čo je neúctivé k majiteľom VW na tom, že píšem "VW je sice technologicky na tom lepsie ale zabija to zasa nedostatkom aut a cenou." Otvorte si inzertné portály (či už slovenské alebo zahraničné) a uvidíš, koľko ID.4 alebo ID.3 a za akú cenu si môžeš kúpiť a uvidíš, za čo idú teraz Kony. To je všetko, porovnanie aktuálnej cenovej informácie na trhu a dostupnosti. Nikde nepíšem, že je to zlé auto, len toľko, že teraz špecifických potrebách mojej manželky by som jej radšej kúpil Konu ako ID.3 alebo ID.4, lebo je to výhodnejšie. Nie technologicky lepšie ale za lepšiu cenu na jej potreby.

        Áno, na jar boli VW ID.4 za lepšie ceny ako teraz, aj zľavy dávali väčšie (jeden kolega mal aj dvojcifernú) ale teraz je situácia iná. Dal som si robotu, že som obvolal minulý týždeň aj predajcov VW aj Hyundai a urobil som si prehľad, lebo by som niečo kúpil. Keď si taký prehľad urobí teraz niekto z Vás, tak tu nebude vypisovať ceny VW z jari. Zobuďte sa do decembra 2021 - áno to je ten mesiac, čo teraz beží.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 zľava na ZŤP je síce pekná ale dajú ju aj pri kúpe na firmu ? Ak majiteľ(konateľ je ZŤP, bude auto používať ale nechce ho na seba ? Lebo na firmu po odrátaní DPH je cena aj bez zľavy o ďalších 5% nižšia ako pri kúpe na osobu so zľavou ZŤP (odpočet dph je 17% z celkovej ceny). Na firmu dajú teraz niektorí predajcovia jednotky % a to na autá na objednávku (keď sa za pol roka, rok uráči VW zase niečo vyrobiť) ale skladovky idú pomaly za cenníkové ceny. Toľko dnešná situácia. Takže kto kúpil alebo objednal ID.4 na jar, najlepšie 1st Edition, to vychytil a teraz je vytešený.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko Ty kokso, čo by sie ešte nechcel, tak dáš dole DPH a ešte by si chcel aj ZŤP zľavu??? Si na prášky? Už dosť čo ma Sulík a jeho banda serie, čo serú na DPH platiacich ľudí, kde podporujú len firmy , ktoré tento štát ešte aj o DPH okrátia z áut a ešte im budú nadeľovať štátne dotácie, ktoré zplatíme zasa len my nefiremní platiaci DPH čkari. Ani len tú pojebanú dialničnú známku nám nechú a neodpustia smradi jedni. Vyjadrenie Mariana Viskup ic a "nebudeme sa skladať bohatým ľudom na dialničné známky" Ja som objednával auto 25.5.2021 a prišlo 17.11.2021. Na skladovky je rovnaká zľava, len tie majú vždy nejaké príplatkové balíky čo som nechcel lebo navyšovali mi cenu.A hlavne červená king tú nik nemá, lebo tá akurát ked som ho objednával nahrádzala zlatožltú metalízu. A samozrejme na jesen vždy stupakú ceny VW to mi sused predajca hovoril aby som si ho pred letom objednal. Ale nato ako šla inflácia hore tak ID4 nešlo veľa hore. Nejakú tisícku by to činilo pri mojej objednávke.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 ale veď diaľničnú Ti dal zadarmo ďalší slovenský politik, nie je len Sulík

        " podporujú len firmy , ktoré tento štát ešte aj o DPH okrátia z áut" buď rád, lebo keby si neodrátali DPH, máš všetky tovary o ňu drahšie Ty ako konečný spotrebiteľ
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 16-12-2021, 11:16.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko "buď rád, lebo keby si neodrátali DPH, máš všetky tovary o ňu drahšie Ty ako konečný spotrebiteľ" samozrejme ved tovar mi vozi TM3 a podobné elektromobily, ktoré už ani nemusia mať rozlíšenie a sieťku na oddelenie nákladného priestora. Ked som žiadal o znížene DPH z 20 na 10% s podmienením zošrotovaniu starého auta, tak ani za boha ma vypočuť, lebo to by sa nejednala úľava pre firmi, ale len pre obyčajného človeka. Ked som oponoval, že koláč predaných vozidiel na slovensku by sa zvýšil nakoľko by aj zo zahaničia si chodili kupovať autá ľudia a tým pádom by ani k zápornej bilancii by nemuselo dôjsť tak mi nato ani neodpovedali. Oni radšej budú podporovať takýmito rozhodnutiami kúpy jazdeniek a zo zahraničia, kde štát za toto nedostane absolutne nič. Tak takýchto legislatívcov máme v NRSR, kde SaS excelujú, lebo taký M.Vsk up ic si elektromobil ešte nemôže dovoliť ako mi pisal. Takže dotácie udú len tam kde oni a ich kamoši to využijú. SaS je lobbistická strana! A to som liberálne zmýšlajúci človek nie ľavicovo orientovaný!

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        myslel som to tak, že ak by firmy mali drahšie autá, tak zvýšený náklad prenesú na spotrebiteľov, lebo každá firma robí v konečnom dôsledku v reťazci, na konci ktorého si spotrebiteľ kúpi tovar bez odpočtu dph

        ináč TM3 má nákladový priestor oddelený dokonca sedadlami, to je ešte menej priepustné ako sieťka, ani myš neprekĺzne

        netreba to brať len cez politiku, každé 4 roky tam sedí niekto iný a kto tam už sedí, ten si už aj ten elektromobil za pár mesiacov bude môcť dovoliť
        auto máš a keď budeš chcieť nové za pár rokov, to už tu bude znova smer/hlas, tak Ti urobia triapolminútové kolo dotácií, my Ťa natrénujeme aby si to stihol a bude aj dotácia u Teba doma

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rajko si predstav, že ked bolo kolo otvorené tak som sedel pri počítači a elektromobil som vtedy nechcel, mohol som si vybaviť poukážku a mohol som mať ID4 za 34tisíc aj bez ZŤP s ním za 31tisíc ale to by som vtedy na mamu nevybavoval dotáciu. Skrátka keby sa každý dostal ku elektromobilu so zníženou DPH tak by sa ani nemuseli platiť ľudia okolo dotácii a bolo by to férové pre každého a aj pre životné prostredie. Takto sa iba klientelisticky podporujú kamaráti a nič z toho ajtak nieje ani progresivita s väčšou predajnosťou na úkor okolitých štátov a tak verejná kasa je prázdna. Presne ako so spotrebnými daniami na uhlovodíkové palivá. zahraniční vodiči tankujú mimo slovenska. Hlúpe hlavy na ministerstve financii.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 dotácie na elektromobily boli v SR tak malé, že to neovplynilo nič. 5 mil.€ je pre dnešný štátny rozpočet také zrnko ...
        je pravda, že dotácie krivia trh ale v dnešnej socialistickej dobe Bruselu sú dotácie všade a vo všetkých odvetviach, nie je to len otázka Slovenska

        dotácia na EV význam mala, hovorilo sa o nej v médiách, objavilo sa viac EV na cestách, ľudia ich videli a v neposlednom rade nebolo lepšie rozdať 5 mil.€ ľuďom ako to dať pár vybraným televíziám na nezmyselné reklamy a samopropagáciu vlády ?

        veď oni rozdávavú desiatky, dokonca už stovky miliónov len tak na jedno opatrenie alebo agitku
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1314
      •   

      #88
      Aktuálne k dostupnosti vozidiel
      Čipová kríza by mohla ešte zhoršiť situáciu kmeňovej značky Volkswagen rovnako ako českej značky Škoda.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 ŤZP -zľavu dáva zvyčajne dovozca, podobnú ako fleet. a ďalej, ak je predmetná osoba "odkázaná na prepravu osobným automobilom", rozumej porešla sitom posudzovania úradu práce ... tak môže požiadať o príspevok na kúpu, ak má vodičský, tak aj s automatickou prevodovkou, max niečo cez 8k€.
        takže navštíviť stránku úpradu, prelúskač podmienky a na úrade si vyzdvihnúpť blankety, pretože sa nezhodujú s tými na stránke. a najmä nekupovať auto pred začatím konania o odkázanosti!
        https://www.employment.gov.sk/sk/rod...oveho-vozidla/
        Naposledy upravené Marcel Pavlík; 16-12-2021, 17:27.

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Marcel Pavlík moja matka nemá s pásom má preukaz len na obyčajnú cukrovku, ktorú má dnes hociktorý človek. Nepotreboval som riešiť žiadne byrokratické štátne úrady. Skrátka uplatníš zľavu tak ako trebárs na "ISIC preukaz v hejsk" Podľa zmluvy čo podpísala s predajcom tak má nárok raz za 3 roky si v takejto zľave kúpiť auto u predajcu a ja dakujem, že VW Galimex Martin si aj takto takýchto ľudí váži a takúto zľavu poskytuje.
    • ivan32
      Member
      • Sep 2014
      • 178
      •   

      #89
      Zrýchlenie nabíjania v ID rodine pri 77kwh batérii o 9 minút z 5 na 80%.
      peak vyšši len o 10 kw ale lepšia krivka.
      https://electrek.co/2021/12/16/vws-3...-nine-minutes/

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Len pred nedavnom som pozeral porovnavacku Autozurnalu ID4 GTX vs Ioniq 5, kde bol pri nabijani VW pomalsi o takuto nejaku hodnotu. Ubehol tyzden a zrazu je vsetko inac, sranda ako sa to rychlo meni, s tymito updateami zacinaju byt recenzie a porovnavacky velmi rychlo neaktualne 😁 video sa este ani nestihne poriadne ohriat na YouTube… v kazdom pripade skvela sprava pre vsetkych majitelov, VW ide karta

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo to sa dalo čakať už dávnejšie,Mimochodom do 20minuť na UHC si dovolím tvrdiť že budú rýchlejšie ako 800V technológie(Ionic 5) ešte nás bude čakať po čase testovania uvolnenie spodného buferu.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 Dobre na to idú vo VW. Ku uvoľneniu spodku sú nejaké offic info? Anyway predohrev dango čo mal byť v 3.0 je tam len kvačka pre AC - battery care na 80% limit. Čakal by som tam skôr nejakú možnosť vypnúť ten permanentný ak niekto robí do práce len krátke, resp. klasicky predohrev na DC/UFC? Či bude tam už rovno automatika ako v Tesle/EQS?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ten ohrev "pri studenom starte" nie je az taky zly. Ak mam rano kratku trasu, ze si auto ohreje baterku a necham auto nadalej odparkovane niekolko hodin pri teplotach okolo 0, tak ta zotrvacnost je dlha a dalsia jazda po niekolkych hodinach je uz bez ohrievania. Takze je to podla niekoho niekolkokrat do roka "stratene" cca 2kwh (ano, do roka to moze byt aj cez 100kwh), ale co je to pri tych tisicoch, ktore su prejazdene

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        dango - toto nie je pravda, realita je taká, že akonáhle je auto odstavené, tak pri ďaľšom štarte sa zohrieva baterka a spotreba vyskočí nad vysoko nad 30 kWh/100, ešte doplním, že na zohriatie baterky treba min. 10 km

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker Nerobí to vtedy len HVAC? Si si istý že je tam aj predohrev baterky?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker precitaj znova co som napisal (aj v inom vlakne som to spomenul) - to ohriatie trva nejakych 10-12minut - co moze niekedy znamenat 100% kratkej trasy. Pri teplotach okolo 0 mi vacsinou toto nahriatie stacilo na cely den. Battery pack ma dlhu zotrvacnost a chladne velmi pomaly

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        dango - "Pri teplotach okolo 0 mi vacsinou toto nahriatie stacilo na cely den" --- tak toto určite u mňa nie pri nule st. C, po hodine je baterka studená a spotreba ide vysoko nad 30 kWh, možno klesne rýchlejšie, ale až tak podrobne to nemám zmapované...to sú moje skúsenosti, mrzí ma, ale píšem to čo je realita, nemám dôvod klamať ani si vymýšľať

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        nemas diagnostiku, tak to nemozes pripisovat baterke; skor by som sa priklonil kureniu, ktore prve minuty taktiez zere aj dopravne znacenie....

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        1fisker aj mna by zaujímalo ako vieš akým výkonom a ako dlho ti zohrieva a kedy batériu??? Pytal som sa importéra a on mi napisal, že ja to nevidím na displeji kolko kW nahrieva a ani žiadnu ikonu že nahrieva batérie. Tak mi prosimťa detailne napíš ako si to zistil???

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        píšem o spotrebe, ktorú mi ukazuje displej, dám ďaľšiu tému aj s fotkami, čo sa týka kúrenia, tak o tom nepíšem, tam je zvýšenie spotreby zanedbateľné

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Niekolkokrat si tu pisal, ze si nespokojny, ze ti stale zohrieva baterku aj niekolkokrat denne. Ale dokaz ziadny....

      • Andischo
        Andischo komentoval
        Upraviť komentár
        Priklanam sa k 1fisker. Urcite baterka nevydrzi nahriata cely den, mozno hodinu. Co sa tyka dokazov, je to vidiet v okamzitej spotrebe ked auto stoji. Bezne je tam 0,6-0,8kWh ak je teplo alebo odpojim auto z AC. Ked je baterka studena, este po 15 min. je okamzita spotreba 6-9kWh. Kurenie vypnute. Takze tento narast pripisujem ohrievaniu baterky.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Ked budete mat niekto na IDx evdash a budete tam chciet zobrazit kolko aktualne spotrebovava PTC baterky, alebo PTC HVAC dajte mi vediet. Pridam mu tam tie policka a nejako to rozumne nastylujeme.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #90
      Pridávam fotky bez komentára.

      Komentár


      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        tá sedačka ti pekne "pečie",ešte dobre,že som si nedoplácal za vykurovanie zadku :-), ale ja tam nikde nevidím spotrebu ohrievania batérie??? Mimochodom máš povypínané všetko aj ventilátor a teplotu na LO? Lebo ja mám vtedy spotrebu 0,2-0,3kW. Skús to všetko povypínať a sledovať či ti niekedy ked stojíš klesne spotreba na 0,2-0.3kW tak ako mne ak ano ta kľudne ten rozdiel môže byť ohrievanie batérie.
        Naposledy upravené 1romeo1; 19-12-2021, 10:52.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Dobre pecie? Ja tam vidim nastavene vyhrievanie na najnizsi stupen (jedna cervena gulicka z troch) 🤨

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        Wilo ved práve, neviem ako funguje špirála na ritke, ale ak je ovládaná termostaticky tak ak si aj len na jednotke z troch a na začiatku tak tam ide plný výkon. A nastavenie 1,2,3 by mali byť len termostaticky udržiavacie teploty ritky a nie výkon. :-) Ak to tak nieje tak ma kľudne opravte rád sa nechám poučiť.
        Naposledy upravené 1romeo1; 19-12-2021, 10:54.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Nastavenim stupna vyhrievania sedacky sa reguluje intenzita (vykon) vyhrievania. Dlzku si reguluje uz sam vodic, auto ma len nejaku tepelnu ochranu, ktora to vypne ak by hrozil poziar. Na prvom stupni bez problemov kuri aj 2 hodiny bez prerusenia.

        Viem to podla toho, ze ja znesiem vo vacsine aut len prvy stupen, potom mi uz horia vajca. Manzelka bezne fici na druhom alebo tretom stupni ked sa da regulovat 🙈

        Btw nejde nahodou vyhrievanie sedacky z 12V baterky?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        kúrenie vypnuté, vyhrievanie sedačky je len na 1.stupeň, to je minimum spotreby, mám to odskúšané pár watov, to nestojí za reč, myslím, že to ide z 12V, nič som nedoplácal, je to v štandarde
    Pracuje...
    X