Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • stanley159
    Junior Member
    • Jun 2017
    • 9

    #16
    pribudla pure verzia s malou baterkou..ID4 zacina na 32tisic, som zvedavy ako zareaguje psa a korejci

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      STELANTIS už celkom začína udierať, ale kým začnú EV skutočne chrliť vo veľkom tak to ešte chvíľu potrvá.
      Kórejci zaspali, emisie plnia, tak sa s projektom IONIQ nijak neponáhľajú, aby sa im to nevypomstilo
      Koncern VW tento rok vypustí hodne EV modelov, bude z čoho vyberať.

      Už len keby MH opäť spustilo dotačné programy a trochu viac začalo bojovať proti fosílnym autám. Chcelo by to nejakú CO2 cestnú daň.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      pure pri id3 aj id4? nemecký cenník má veľa "typov" ...

      cio - MH na čele so sulíkom sa vydalo "treťou cestou" - nejaké reči o možných dotáciách "pre všetkých", lenže rozbehnuté dotácie na využitire slnka zarezal! asi mu milánsky konzul povedal, že jeho (sk) bezošvé rúry sú certifikovanépre vodík ...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Sulik radsej ako spustit novu dotaciu na EV ide stavat na SK dve vodikove plniace stanice (v KE a BA,) ktore budu stat podla odhadu šéfa agentúry SIEA cca 1 az 4 miliony eur. Cize na slovenske pomery to bude mozno aj 5 milionov eur len na stavbu plus prevadzkove naklady. To by bolo na dotaciu pre 1000 BEV.
      Som velmi zvedavy kolko vodikovych elektromobilov bude na SK do roka od ich sprevadzkovania.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Ten vodík to je čistý OMYL. Sulík je celý zle

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      cio vodik uplne cisty omyl podla mna nie je. Da sa pouzit na bufrovanie prebytkov pri vyrobe energie, a pokryvanie hluchych miest. Ale omyl je jeho nasledna preprava a distribucia maloodberatelom.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja na buffering určite nie. Skôr na vlaky, lode a lietadlá. Už ani len na kamióny to nevychádza a rentabilne vychádzajú baterky už dnes. O 4r klesne ich cena ešte nižšie a nebude o čom.

      Pri zaoceánskych plavbách a pri lietadlách inú cestu ako vodík nevidím.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Myslim, ze po vyrieseni mnozstva problemov s vodikom sa mozno na ukladanie energie bude pouzivat, No mozno ho predbehne vyroba syntetickeho paliva z prebytkov elektrimy. Hlavna vyhoda syntetickeho paliva je jednoduche, casovo takmer neobmedzene skladovanie. Synteticke palivo sice pri spalovani produkuje uhlik, no pri vyrobe ho odcerpava z atmosfery, cize je uhlikovo neutralne podobne ako biomasa.
      Pre velke zaocenaske lode je tu technologicky aj moznost vyuzitia malych jadrovych reaktorov. Jadro ma sice dnes velmi slabu poziciu, je proti menu nelogicky silny vseobecny odpor, no nikomu nevadi, ze po moriach uz lode na jadrovy pohon bezne plavaju. su to sice vecsinou vojenske plavidla, ale aj tak...

    • Apos
      Apos komentoval
      Upraviť komentár
      k tym lodiam treba podotknut, ze velmi casto (nie vzdy) rychlost plavby kvoli cene pohonnych hmot atd, uz i tak klesla na uroven rychlosti akymi sa plavili plachetnice za kolumbusa , takze v hre je i iny pohon ako fosilny. Vodik by mohol byt ok na oceansku prepravu, akurat vodik ma vysoke udrzbove naklady, ktore ked sa zanedbaju, prichadza napr. k exploziam plniacich stanic (co sa stalo 2 roky dozadu 2 tyzdne po sebe 1x California a 1x Norsko?)... takze cenu "prevadzky" vodika i okrem jeho zufalej neefektivity zhorsuje i nutnost bezpecnosti a to netreba strasit hindenburgom...
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1456
    •   

    #17
    Ludia toto je tema o id.4, tak sem nepiste ine veci, otvorte si inu temu. Je to take tazke pochopit?

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Je to asi tým že ku ID4 nie je moc čo napísať. Neviem či je to dobre alebo zle - ale je to holý fakt.

      Mrzí ma to, lebo v SR je situácia taká, že EV si kúpi iba nadšenec. Podpora zo strany štátu - "veškerá žádná", aby toho nebolo dosť, ešte aj diaľničné známky si platíme. Mám na na aute zelené EČV a som každému iba na smiech.

      Na fosílne autá je ďalej veselo odpočet DPH, dotácie na EV žiadne. Elektrika pre firmy drahá ako šľak, dobíjam iba doma, na firme máme elektriku 2x drahšiu ako doma. Zvýhodnená tarifa na nabíjanie stále nikde.

      Tak som včera objednal 2 služobné DACIA DUSTER LPG. Aspoň sa Majo Hatiar poteší (https://hatiar.eu/)
      Asi toľko k téme ID4

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      cio mas pravdu. Prave som si pozrel cennik a zakladna verzia "Basic" v AT stoji 43510€. Nema ziadnu vybavu okrem toho co je vyzadovane (pardon, automaticke stierace, DAB+ radio, ambientne osvetlenie a app connect je extra). Pure sa bude predavat az neskor a som zvedavy co este dokazu z vybavy odobrat, bude mat ale slabsi motor a mensiu baterku. Interier ma velmi nezaujal.
      Pozitiva: tazne zariadenie, da sa pridat tepelne cerpadlo, argumented reality head-up display. Tu sa ale blizime k 60k€ a v tej kategorii uz radsej TMY
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1456
    •   

    #18
    Dobrý den,

    na základě telefonního rozhovoru Vám chceme sdělit, že ID.4 zatím ještě nikde v ČR k prohlédnutí není.

    Dále bychom uvedli, že v ČR bude k dispozici až s uvedením na trh, což je plánováno na konec března.

    Přesnější termín je 29.3. – 2.4. ale tato informace může být upravena v závislosti na logistických a dalších možnostech výrobce konkrétní vůz dodat.

    Děkujeme za pochopení.

    S přáním pěkného dne,

    Veronika Čámská
    Informační linka Volkswagen

    Komentár

    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 364
      •   

      #19
      Zdielam realnu zimnu spotrebu ID4 1st.
      Teplota 1-3°C, tepelne cerpadlo. Zdroj:youtube. Kanal v printscreenoch.

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        Podotykam sam v aute a nenalozeny.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        OMG. To su v tom VW fakt uplne padnuty na hlavu? Ved to ma vacsiu spotrebu ako eTron a to je ina krava.
        DAS Auto sa meni na DIE Katastrophe

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Protivietor? Do kopca?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Tu ma battery life pri 2.5C vonku 110kmh 23kWh/100 a pri 130kmh 26.2kWh/100. Nepozeral som to cele, mozno som to zle odsledoval.
        https://www.youtube.com/watch?v=wC0AEK8B_eY&t=2s
    • Karol
      Member
      • May 2015
      • 125

      #20
      Spotreby ID.4 z niekoľkých testov:

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_7017.png
Videní:	185
Veľkosť:131,1 KB
ID:	69640

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Fakt dost. To je zabite :-/ Je to aspon sw problem, ze je nadej to zlepsit?

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        To bude skôr aerodynamika. Preto ten strmý nárast s rýchlosťou.
        Takúto spotrebu ma Model X.

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        To auto je na svoju kategoriu dost tazke. Aerodynamika tomu tiez moc neprida. Cez 2t pri takomto aute je masaker a to este uvidime aku vahu bude mat 4x4 verzia.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        To auto prejde dialnicnou rychlostou 200-230km.
        Nie že by nejaké iné prešlo viac
        Naposledy upravené hudino; 18-03-2021, 15:01.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Ved ako e-tron alebo X, netreba si robit iluzie
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 89
      •   

      #21
      Ďalšia recenzia. Celkom pozitívna s 2 ale (spotreba a TMY)
       

      Komentár

      • 1fisker
        Senior Member
        • Aug 2014
        • 1456
        •   

        #22
        Tak a je to tu. Už je možné auto kúpiť, vyskúšať u predajcov v ČR aj SR. Kto by chcel spraviť krátky videotest má možnosť. Hor sa, youtuberi!

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          nevyzera to vobec zle. Co je pravdy natom ze ma mat 3x isofix v zadu?

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Pozeram ze sa o buducnost slovenska nemusime bat pri tolkych viacpocetnych rodinach Pri kazdej debate o autach vsetci pozeraju na to ci to ma vzadu 3 isofixy

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash, nežijeme s rodinou v SR . Už som to zistil, ma 3 isofixy, ale 2 vzadu + na sedadle spolujazdca.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          hudino inac presne takyto koment som cakal ale zasluzil som si to ked podpichujem Ale tak vies ako som to myslel. Inac dik za info aj ked ja dufam 3 nebudem potrebovat bohate mi stacia 2 A ja osobne by som sedacku dopredu nedal...

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash ver mi ze 3 deti su vacsia sranda ako 2, to uz je taka mala tlupa, banda a ano ani ja nedavam sedacku dopredu.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          hudino tomu verim ale asi by som to nevydrzal s nervami hlavne v tejto situacii
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 262
        •   

        #23
        Bjorn akurat testoval 1000km Challenge s ID.4 s najvacsou 82kWh baterkou, a vyzera to tak, ze sa podla tohto konkretneho testu aktualne jedna o najlepsi rodinny EV z pohladu cena/priestor/dojazd. Slabsi 62kWh ID.3 zaostal len o zanedbatelnych 10 minut za podstatne nizsiu cenu, a celkovo sa rodina ID pohybuje v dojazde na urovni podstatne drahsich a “vyspelejsich” konkurentov. Dobra praca od VW. Uz sa neviem dockat Ioniq5/EV6, ale 2021 vyzera ako perfektny rok na kupu noveho EV. Taky vyber skvelych EV sme tu este nikdy nemali.
        Naposledy upravené Wilo; 09-04-2021, 12:48.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Mhm. Ta spotreba je tiez rekordna. Toto ked je najlepsi rodinny voz tak sa prechodu k elektromobilite nacakame...

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Neries furt spotrebu. Uz aj eTron ukazal, ze spotreba je sekundarna pokial prisposobis tomu nabijanie. Vsetci sa eTronu smiali, ze zerie o 10kWh na 100km viac ako Tesla a voila, cas cestovania na dlhe trasy v podstate porovnatelny ako Tesla, ktora ma 10 rocny naskok 🤷‍♂️ Chapem, ze slovenske realie su specificke, udajne sme v ramci pripravenosti na uplny prechod na elektromobilitu na poslednych prieckach v ramci EU, ale to sa eventualne upravi... a bezny clovek tu spotrebu ani az tak neriesi (zatial), aspon u nas. Cela zapadna Europa je plna Audin, BMW a Medvedov s 2.0D, len u nas ma takmer kazdy trojliter. Ludia si zaplatia, aj ked sa tvaria, ze nemaju love... bud realista

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Pre rozsirnie EV je spotreba dolezita, ak je rec o rodinnom aute nielen pre bohate rodiny. Moznosti nabijania zdarma ubuda a s drahsou prevadzkou navratnost vyoskej nakupnej ceny EV klesa. A ci viac EV tu bude medzi beznymi ludmi tym viac sa bude riesit aj porovnanie spotreby medzi EV. Zatial sa prevadzkove naklady porovnavaju hlavne proti ICE, ale to pominie. ICE tiez uz neporovnavame s prevadzkovymi nakladmi kosnkeho zaprahu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Len tá tabuľka nemá výpovednú hodnotu. Rôzne rýchlosti/teploty. Napr. o 2 položky vyššie je TM3P v podobných teplotách/priemerka (241 vs 251). ID4 si nevedie zle ak zaostáva len o 10Wh/km. Ak by bol rozdiel desiatky percent tak je to malér. Ale pod 5%? ... Je to jedno pri tak veľkej baterke.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 Mne je jedno ako vyzera tabulka, mne slo vseobecne o to ze sa nemozme tvarit ze EV jazdia zadarmo a na ich spotrebe vobec nezalezi.

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo spotreba nie je zla ale ani nijako extremne dobra. Tiez si vsimam ze na SK majitelia firiem a rozni podnikatelia kupuju nenazrane velkoobjemove auta. Tuna by sa patrilo aby si danove urady v sucinnosti s policiou a zacali robit svoju robotu a riesili ci pri pouzivani auta na ine ako firemne veci osoby uzivajuce tieto auta platia poriadne dan. Myslim si ze by sme sa hned rychlo priblizili k zapadoeuropskemu standartu :-). To ale sem moc nepatri.
          Tato tabulka ako spravne poznamenal nick81 nema az taku vypovednu hodnotu, pretoze spotreby sa muzu vyrazne lisit podla teploty a jazdnych podmienok. Bude dobre vidiet dlhodoby priemer, z toho uz sa bude dat povedat lepsie.
          O e-Trone sa je zbytocne rozpisovat, len cas ukaze ci je to uspesne auto alebo nie. Cielova skupina spotrebu neriesi, ale to neznamena ze nie je dolezita. Takemuto auto sa to da odpustit, ale ukazuje to len ako sa Audi stavia k tomuto segmentu.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Taur v realnych podmienkach ti ten rozdiel v spotrebe urobi kolko? 1-1.5€ na 100km? Ano Tesla Model Y ma spotrebu nizsiu, ale aj vyssiu cenu. Hadaj kolko potrebujes najazdit, aby sa ti ten rozdiel v spotrebe vratil je dost mozne, ze to uz bude mat auto druheho, a mozno aj tretieho majitela. Pozerat na to cez peniaze nie je uplne vhodne. Posunuli sme sa k takym velkostiam bateriek, ze 5kWh hore dole uz hra minimalnu ulohu. Pri Ioniqu alebo Leafe to bolo o inom.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Pani uvedomte si, ze tie spotreby su uvadzane pri trapnych dialniciach v Norsku kde maximalka je 110 a velmi casto len 80 km/h. Ked s tym pojdem normalne tych 125-130 tak to bude zrat aj travu pri ceste, presne ako eTron. A o to presne ide. Keby sa spravil graf spotreby v zavislosti na rychlosti tak byste videli tu strmost grafu, Poznámky to z Fiatky ktora tiez dobre potiahne pri vacsej rychlosti v porovnani s mestom.
          A spotreba JE dolezita, nielen kvoli peniazom ale aj kvoli emisiam. Neviem preco by majitel EV mal jazdit po dialnici drahsie ako so spalovakom (pri dnesnych cenach na UFC) alebo jazdit ako Oliver 100 km/h.
          Inak ten uz sa dlho neozval...
          Naposledy upravené Jiri GrandPa; 09-04-2021, 19:26.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Uplne sa to neda porovnavat podla tej tabulky, rozne podmienky rozna rychlost. Okrem toho rychlosti do 100km/h su v pohode. Napr. eNiro do 115 tachometrovych je totalne pouzitelne. Od 120+ spotreba rastie brutalne ale stale je vpohode do 28kWh/100. ID4 zerie pri rovnakej rychlosti daleko nad 30kWh/100. Je to pekne a dobre auto ale je pritazkeeeeeeee. Fakt nemohli dat hlinikovu karesoriu a znizit hmostnost o 150+kg? Rozdiel by bol znacny.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nic sa nebojte, už ho tu na fóre má ... ktorý robil zázraky aj s predchádzajúcimi autami, nik neurobi lepší dojazd ako on. Takze budeme mat presne informácie.
          V bjornovej tabuľke eNiro išlo za dažďa a to je iný rozdiel, o dosť väčší ako nejaká teplota.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko tym si myslel Olivera? To aj ty z neho mas srandu a spochybnujes JEHO SKUSENOST a JEHO POUZIVANIE auta? Pretoze ak ano, tak to vobec od teba nie je fer. Ale mozno som len nepochopil intonaciu tvojho prispevku.
          ID4 ide buduci tyzden hromadne medzi novinarov a YT. Bude kopa hodnôt z nasich ciest a jarneho pocasia.

          Na pripomienky, ze takto sa elektromobilita nepohne dalej sa treba pytat ludi, preco chcu vsetci SUV, dodavky, krabice a ine zbytocne velke auta. Samozrejme, ze tie spotreby s narastom hmotnosti a velkosti auta nebudu na urovni TM3.
          Nie kazdy proste Teslu a jej typ sedanov chce a treba to akceptovat. Zacina mat pocit, ze s postupom casu, kedy prichadza Tesle konkurencia zacinaju byt Teslaci viac prskajuci

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Milan dikcia mojej kritiky VW je presne opačná. Proste tie auta bohužiaľ furt nie su poriadna konkurencia Tesle, jedine cenou. A že Tesla potrebuje poriadnu konkurenciu aby si NÁS ich zákazníkov začala konečne považovať a správať sa ako seriózna firma a nie ako hovädá.
          Snad to Ioniq 5 trochu zmení ale tu mám zasa obavu že to bude mat taky úspech, že nebude dostať.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nerozumiem Ti Milan, prečo by som mal si robiť srandu, ja hovorím že viem že toto auto bude zhodnotené objektívne a jeden člen nám poreferuje skutočne hodnoty a budeme vedieť presne ako to s ID.4 vyzerá. Lebo zatiaľ to je nejasne, napr. TinTin z fDrive básni o 15 kWh/100, druhý dáva 25. Dokonca aj ja uvažujem o väčšej veľkosti auta a aj keď stále mi ide o efektivitu, zdá sa mi, že mi to môže byt už jedno keď len dnes som si vyrobil 130 kWh cez fotovoltaiku. To sú megawatty mesačne.
          Naposledy upravené Miroslav Rojko; 09-04-2021, 21:55.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          S tou Teslou máš trochu pravdu, väčšina Európanov keď si má vybrať VW alebo Teslu, volí VW. Y z Berlína už nebude taký boom keď tu je ID.4 ako keby to stihli o 6 mesiacov skorej. VW nám bolo dlho na srandu ako maľuje skice ale tento rok alebo budúci najneskôr že vraj mať vyrobených viac EV ako Tesla. A k spotrebe - keď začne Tesla rátať spotrebu aj pri zaradenom P keď stojí v zacpach a ukáže reálnejšie skutočnosť na displeji, už sa nebude moc čím chváliť - všetky porovnávacie testy či už americké alebo nemecké ukazujú najviac nadnesene dojazd práve u Tesiel a najmenej reálne dosiahnuteľný.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa neviem ako ty, ale ja tie tempa 130kmh povazujem za docasne a myslim, ze tu uz dlho nebudu. Viacero EU statov uz vola po znizeni, prave kvoli emisiam a hluku z pneu. Teraz sa smejes z Norska, ale onedlho to bude realita napriec EU.

          A dost si protirecis. Na jednej strane hovoris, ze spotreba nie je len cena, ale aj emisie. Na druhej strane tu tlacis na 130kmh cestovnu rychlost, ked ti tie emisie prave stupaju. Aj Tesla ma pri 110kmh nizsie emisie ako pri 130kmh

          milan84 toxicku Tesla komunitu si vsimol uz aj Electrek tu:
          https://electrek.co/2021/04/05/tesla...go-mainstream/

          Ale tak idioti sa najdu vsade. Ja osobne nemam ruzove okuliare, Teslu akceptujem taku aka je. Ked som ju kupoval, bolo to racionalne rozhodnutie. Po vzhliadnuti detailov Ioniq5/EV6 zacinam uvazovat o vymene buduci rok. Povodne mala byt TM3 docasna naplast kym pride TMY, ale Korea celkom prekvapila uvidime. Stale cakam na toho dokonaleho jednorozca, ktoreho nikto nechce vyrobit

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri....od pondelka som spät. Idem si o 10:00 pre moju novu lasku...Hned ako ju budem mat ozvem sa...ale neboj... sledujem vas pozorne.. PS: Od pondelka jazdim 130 po dialnici...
          Naposledy upravené curgali; 10-04-2021, 16:54.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          curgali v rovnaky den, kedy sa spusta novinarsky tyzden dostavas aj svoje auto?

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Ano..asi prvý na Slovensku...

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          curgali - závidím a gratulujem. Daj vedieť skúsenosti.

        • cio
          cio komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko dobre si to vystihol. Úplný súhlas.
          Podľa mňa sa skutočný súboj ostatných výrobcov s TESLOU naozaj začal

          Wilo s tým nekonečným focusovaním sa na spotrebu u TESLA fans z mojej strany 100% súhlas
          Mám E-TRON 2r a spotreba je to posledné čo ma vyrušuje
          Chcel by som aby točil zadnými kolesami pre lepšiu manévrovateľnosť, chýba mi poriadna sieť nabíjačiek UFC (ale veci sa pomaly zlepšujú), infotainment neprehráva všetky video formáty (musím obsah do auta transcodovať)
          Naposledy upravené cio; 11-04-2021, 10:25.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ty radíš P keď stojíš v zápche? :-)

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Áno, ak sa mi nechce stáť na brzde niekoľko minút a nemám ani spustený auto-hold, tak áno. Alebo ty stojíš stále na brzde ?

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko v Tesle netreba stáť na brzde ani radiť P :-) Takže státie v zápche sa do spotreby započítava (len aby si vedel, ale myslím, že to ty vieš, tak nechápem, prečo zavádzaš)

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          EVan nie neviem, viacerí písali že sa to neráta. Tak ak sa to ráta, prečo to majitelia Tesiel uvádzajú ako dôvod že im nesedí priemerná spotreba ? Alebo Tesla proste natvrdo dáva úmyselne znížený údaj ?

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko už sme ti to v nejakej inej diskusii (na FB tuším) vysvetľovali. Ak mám P, tak sa neráta, ak mám D/R tak sa ráta (aj keď stojím v zápche, aj hocikde inde). Spotreba nesedí, keď v sledovanom časovom úseku máš okrem samotnej jazdy aj x hodín odparkované auto (a beží ti v ňom Sentry, predohrev a pod.). A teda ešte poznámka - keď nevieš, tak nepíš, ako keby si vedel.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Ci uz ID4 alebo TMY - myslim, ze volba je jasna. Ako som uz inde pisal, ID3 boli odovzdavane prave na jesen a vsetky jazdy boli v hnusnom pocasi, jedine pozitivne slovo na dane auto nebolo pocut. Ked teploty vystupia nad 10st. uz je to ina kava. TT-Voderady som presiel za 12.2 normalnou jazdou. Dnes Voderady -Limbach (cez D1) tam aj spat za 15.9

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Keď neviem ? Veď sa o tom otvorené píše skoro všade že nesedí spotreba. Negatívne si reagoval si na môj príspevok, že v P sa neráta spotreba a teraz potvrdzuješ že sa neráta . Potom prirataj ako sa nezmyselne prehrieva zbytočne baterka aj pri AC nabíjaní a máš ďalšie percenta k navyše k zobrazovanej spotrebe. Na FB to bolo pod tabuľkou, ktorú tam dal sám majiteľ Tesly ako mu stále výrazne nesedí spotreba vzhľadom na úbytok batérie dlhodobo.
          Ja vsetky informácie o Tesle stále hltam, nakoľko ma zaujíma a nezatváram oči ani pred negatívnymi správami, kde Tesla už tak dobre nevychádza ako tak efektívne auto. Keby sa zarátava všetko čo nameriame pri nabíjaní áut zo zásuvky, výsledky by boli možno prekvapivejšie ako si myslíš.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          To myslíš to tabuľku toho bulharského blba čo ráta spotrebu podľa zobrazovaneho dojazdu km? Tak to je teda zdroj ja sviňa. To radšej ani nespomínaj.
          Že sa ti Tesla nepáči je zrejme už dávno v tvojich príspevkov k Tesle kde objektivita nie je zrovna silná stránka.
          Nechapem prečo si tu Teslu nekúpiš aby si mal informácie z prvej ruky. Ako vidíš tu s tebou nikto nepolemizuje lebo to nikoho kto má Teslu evidentne nebaví.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa inac, ak su dolezite emisie a TM3 je tak strasne usporna - ak k tomu mame priratat aj tie lode, co uz su davno za zenitom, ktore ich tu vozia cez celu zemegulu. No neviem, ci takeho etrona pri nabijani v Polsku by TM3 nakoniec v emisiach nepredbehla

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Prečo nedáme do sparingu Tesly, IDčka, etron, kóreu, PSA.... Nabiť na 100% a vyjazdiť do 10% za sebou 500m napr. na D1 pre tempomat 120km gps. Uvidíme, kto kam príde . Zima skončila, môžeme robiť pravidelné duely (všetkých naraz asi nedáme dokopy). Toto precikavanie o 1-3-5kWh/100 pri spotrebe 20+ je tu odkedy som sem prišiel na fórum. Ja viem ísť aj každý 2. víkend s niekým do testu. Rôzne parametre, zhodné podmienky a zadokumentujeme aj diagnostiky ak sa bude dať. To by nám mohlo dať dosť reálnu predstavu, aké sú rozdiely.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Ludia a neni to v konecnom dosledku jedno ta spotreba? Podla mna kto si kupi BEV auto za 50k+ tak to nekupuje preto aby usetril ale koli niecomu inemu alebo sa mylim? Ved porovnatelny spalovak stoji mozno 30 (ak nie aj lepsi) a tych 20k sa ti nikdy v zivote nevrati pocas zivotnosti auta tak o com sa tu bavime...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash 50 tis? Schopné BEV sú už 30tis - PSA (e2008), ID3/Kona/Niro sa dá vyskladať za 40-42k. Čoskoro pribudne v tej cene 58kWh Ioniq 5/Kia EV6.... Ja osobne by som rád dobre vybral moje ďalšie auto z tej ponuky 20-30 modelov čo bude o 2 roky. Ale absencia kvalitných dát, resp. súčasné info ma od niektorých odrázajú (napr. TMY), pritom by to malo byť naopak. A toto " novinárske" meranie v percentách od SOC 100 napr. do 50%. Keď len napr. horné percento je až o 16% väčšie ako spodné a prenásobenie na plný dojazd v domnení, že percentá baterky majú rovnakú veľkosť je viac ako zavádzajúce. O nezmyselných/nejednotných/skreslených údajoch na displeji áut ani nehovorím. Napr. ja by som rád vedel o koľko zaostáva napr. ID4 za Nirom. Aj keď je to iná kategória auta, ale myslím že veľmi zaostávať nebude.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 no dobre ale si pozri kolko stoji 2008 spalovak. Proste porovnatelne auto som myslel

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Nemám EV kvôli "šetreniu". ICE určite nechcem, tak je mi úplne fuk že stojí o 15k menej. A zas pri predaji napr. po 3-4r, má vyššiu cenu ako ten "lacný" spaľovák. Tie peniaze nie sú úplne "vyhodené". Spotreba a iné parametre pri BEV nie sú úplne za jedno. Ak bude pri ID4/TMY výrazne horšia, tak nebudem predsa kupovať niečo kde prejdem menej ako teraz. To už si môžem radšej nechať eNiro.

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ale to presne hovorim ze si si kupil BEV aj napriek tomu ze ICE je lacnejsie. A potom ti je asi jedno ci mas o 10% vyssiu spotrebu ako nejaky iny BEV lebo ti nejde o to aby si usetril na nakladoch par centov. To bol moj point

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash 10% nehrá veľkú rolu. Ale 25 - 50% je už dosť. Len ako tých 10-50% zistiť? Keď len moje auto chodí bežne v rozsahu aj +25-50% (idem o pár kmh viac a živšie) a nie je výnimočné aj +100% a viac. A my tu porovnávame nerelevatné údaje z úplne odlišných podmienok rôznych testov / priemeriek / počasia / dopravy.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          prečo riešite niečo čo je individuálne, zle meratelné, závislé od stavu vozoviek, premávky, proste nezmysel. riešte rýchlosť nabíjania to sa da merať a to treba u VW dobre otestovať.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          hudino Meria sa to dobre. Len musia ísť auta za sebou a testovať rovnaké podmienky. Napr. čo sme testovali 2 nira, zľadili sme rýchlosť, 0.5km odstup. Obe autá mali diagnostiky. Pekne sa to dalo vyhodnotiť. Ale neriešme s Dangom a jeho ID3 sme už dohodnutí. Kto sa chce pridať na duel nie je problém nech sa ozve. Porovnávanie nab.grafu je o ničom, ak nevieme presné podmienky pre obmedzenie v rôznych teplotách a pod. Pre Niro som to získaval skoro rok a zaznamenával desiatky grafov, kým som našiel skoro všetky podmienky ako sa BMS správa.

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 kľudne sa pridám, keď to bude možné zrealizovať (TM3 LR AWD)

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          EVan Super, veľmi rád. Presunul som sem. Nech ID.4 nemá offtopic https://teslaclub.sk/node/53400?p=70708#post70708

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ešte k tvojmu spôsobu diskusie a argumentácie:

          1. Písal si : "keď začne Tesla rátať spotrebu aj pri zaradenom P keď stojí v zacpach" a na to som reagoval, že v Tesle netreba mať zaradené P, keď stojím v zápche, čiže státie v zápche sa do spotreby zaratáva. Na to si ďalej reagoval takto: "Negatívne si reagoval si na môj príspevok, že v P sa neráta spotreba". Takže toto je nepravda - nereagoval som negatívne na tvoje tvrdenie, že v P sa neráta spotreba!

          2. Svoje "viem" dokazuješ výrokmi "viacerí písali že sa to neráta", alebo "Veď sa o tom otvorené píše skoro všade že nesedí spotreba". No, ak o tom píšu takí, čo vedia ako ty, tak je to jasné.

          3. Odvolávaš sa na diskusiu z FB, kde chlapík smiešnym spôsobom ráta celodennú spotrebu (prejde 250km a 10 hodín mu auto stojí, zrejme aj pri zapnutom Sentry). Všetci Tesláci ho tam zrušili, ale tebe to na zavádzanie a tvrdenie, že "viacerí písali", zjavne bohate stačí.

          (Pozn.: Práve kvôli takýmto diskusiám a príspevkom máme na FB skupinu TM3, kde sú len majitelia/užívatelia TM3)
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 364
        •   

        #24
        Problem nie Tesiel je aj niekde inde a to su naprd nabijacky. SC musi byt kompatibilne s jednym autom resp. s 5 tmi. Zvysok sveta so vsetkymi moznymi a stale je niekde problem. Clovek proste necestuje v klude. Pripomina mi to Windows a OS applu. 😀

        Okrem toho ako konkuruje ID4 s cenou okrem verzie 1.st. Ved je tonparadna palka a plne vybavene auto.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          V tej tabulke patri k najlacnejsim 🤷‍♂️

        • cio
          cio komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg s tým nabíjaním to nevnímam až tak kriticky. Ja mám kartu ZSE a GREENWAY a v SR aj v zahraničí som nemal zásadný problém.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          ID 4 77kW vo verzii Family, RWD, aby mal clovek aspon tu cuvaciu kameru s TC a taznym aj po zlave vyjde na 50k €, malo, vela? Neviem. Pre mna vsak za tu cenu radsej jazdenu TM3 LR, dojdem dalej a rychlejsie a lacnejsie.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg 50k je samozrejme pre priemerne zarabajuceho cloveka, ktory nema auto na firmu, alebo nezdedil pol kraja, vela. Vramci tejto cenovky je uz velmi slusny vyber. Uvidime ako dopadnu testovacky na Slovensku a aj Oliver ako bude spokojny.
          Ale ine som chcel - k tvojej poslednej casti vety, ze prejdes dalej, rychlejsie a lacnejsie. Cena je vzdy o tom, kde a za kolko nacerpas energiu na start. Takisto ked mas dobry pausal, platis menej ako na SC. Spotreba M3 je nizsia, ale aj kapacita baterie je o poznanie mensia. Takze tu je to asi velmi od sposobu jazdy a trasy, kam ides.
          Ale stale vela ludi zabuda na servis. Ak auto mas na 3-4r pocas zaruky, tak ti to moze byt jedno. Ale servisovat nieco na Tesle po skonceni zaruky (alebo aj pocas nej, ale mechanicke veci, ktore pod zaruku nespadaju) za 140e bez dane (alebo taka nejaka je NH vo Viedni) je znacne viac ako nejakych 50 v kazdom vacsom meste na Slovensku v pripade VW.
          Priklanam sa k nazoru cio , ze konkurencia zacina mat realne karty v hre s Teslou. Aj ked samotne baterie a cele toto elektro stale Tesla asi ma naj, naj, v ostatnom sa ten rozdiel zmensuje zasadnou rychlostou.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          cio Ako nabíjaš s kartou Greenway a ZSE v Česku, Rakúsku alebo Nemecku za predpokladu že chceš len raz nabiť?

        • cio
          cio komentoval
          Upraviť komentár
          Roman-ba ešte sa mi nestalo, že by som v zahraničí za 24h nabíjal iba 1x.
          Ak nabíjam 2x, tak je tých 39€ v pohode a neriešim to.
          Často je tam nejaký destination charging úplne zadarmo atď, takže v konečnom súčte je to vždy úplná pohoda
          Naposledy upravené cio; 11-04-2021, 19:18.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To je výhoda zraveho auta, že sa aj ZSE roaming oplatí

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Tiez mi to tak vychadza. Pri spotrebe 15-18 to ZSE v zahranici az taka vyhra asi nieje.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Ale je vyhra. Uz ked nabijas 2 a viac krat za den. Tych 39eur/24hod je fajn cena ak sa nechces babrat/trapit s free nabkami

        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som za tých 39€ prešiel skoro až k Atlanitku (cez Paríž).

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          cio áno, máš pravdu, ja som takto na to nepozeral. Ja som bol minulý rok v Norimbergu a za tri dni som urobil 1400 km. Mal som však šťastie že v Čechách som narazil na free nabky takže som len raz nabíjal v Nemecku a aj to len za nejakých 6 eur aby som došiel späť do Čiech. Ak by som mal normaláne spoplatnené nabíjanie na dlhej ceste tak je to v pohode. Ak by som mal ísť denne len do 700 km tak už to tak výhodné nie je ak by som mal zaplatiť 3 x 24-hodinový roaming od ZSE..
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 364
        •   

        #25
        cio v zasade to funguje az do momentu ked dojdem na nabijacku a nejde alebo ide 5kW alebo ani nenastartuje a 500x clovek skusa ci najskor zahajit nabijanie alebo najprv zasunut konektor a pod. Stalo sa mi viackrat ze dve EV to mali rozne napriek navodu. Proste to nefunguje ako ma a preto musim chodit na nabijacku min. s 50km rezervou ak by nefungovala.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          A ak idem na vychod, pobedzme Michalovce alebo Humenne tak chybaju UFC, realne plne nalozeny na eNire stravim v Zime 1hodinu nabijanim, v Lete 45min, ked si to porovnam so SCH tak 1:0 pre Teslu. ID4 sa mi paci aj ID3, dokonca som mal ID3 predobjednanu, ale nevedeli dodat na cas a potrebovali sme auto, tak som zobral eNiro, je to velmi dobre auto, chyba mu len ruchlejsie DC nabijanie, povedzme 100-125kW a bolo by skvele. A to clovek nejazdi 130km/h takze dalsi 20-30min sklz na 500km trase. Esteze to netocimnkazdy tyzden. 😄
          Naposledy upravené mozeg; 11-04-2021, 11:58.

        • cio
          cio komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg to s tou rezervou je úplná pravda. Dokonca sa mi pred mesiacom stalo, že v Beladiciach bol komplet nedostupný celý UFC HUB ZSE a to sa mi pred tým na nijakom HUB ešte nikdy nestalo. Dokonca keď som im zavolal na HOTLINE, tak o tom ani nevedeli.
          To isté som pred týždňom zažil na IONITY chargeri na obchvate Budapešti.

          Mne je sympatické ako sa z EÚ fondov budujú v dedinách a mestách 11kW chargery. Kým nebude povinnosť mať EV charger na každej pumpe (čo je oveľa logickejšie), tak pomôže aj toto. V Zahraničí veľa nabíjam na 11kW v mestách a obciach, vypijem kávu, obzriem si to tam, urobím si niečo na NTB.

          Chápem chalanov čo majú dlhé roky TESLA a nabíjačky neboli skoro nikde, takže dojazd bol kľúčový. Dnes je to už okrajová vec.
      • curgali
        Member
        • Jul 2014
        • 291
        •   

        #26
        Tak už je doma krásavica. Alebo podľa slov klasika z českého filmu: Co je doma...to se počítá.
        Podrobnejšie sa rozpíšem k nákupu a prvému dňu jazdenia na ID 4 vo svojom blogu zajtra. Ale pár údajov a pocitov. Kedže som nemal ešte SUV, tak prvý pocit bol, ako keby som jazdil v traktore. Sedím vyžšie a vidím kapotu. To sa mi pri Leafoch nestalo. Cítiť v tom aute hmotnosť a veľkosť. Prvý deň som najazdil 103 km v mestskej /70%/ a medzimestskej /30%/ premávke. Klimu som mal nastavenú na 22 %, lebo slnko / 20 st.C/ zohrievalo interier. Auto ukazuje pri 41 % ešte dojazd 244 km.
        Ak si to hodime do výpočtu tak dojazd by bol :
        244 km : 41% x 100% = 595,12 km
        Pri priemerne spotrebe 14,9 kWh/100km ktorú som mal, by to vychádzalo takto:
        77 kWh : 14,9 x 100 = 516,77 km
        A podľa straty %:
        66% - 41% = 25% na 104 km t.j. 104 : 25 x 100 = 416 km

        Tak a teraz mi povedzte, aký je skutočný dojazd auta....

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Napísal som Vám tu pred dvoma dňami, že ešte uvidíte, keď jeden tu z fóra (nechcel som prezrádzať meno) bude mať ID.4 ? Na Leafe robil 300 km s prstom v nose, keď sa snažil tak 330 (ja so zaprením všetkých jazdeckých pudov 250 km), takže som podobné číslo ako 600 km čakal.

          Oliver, ale či je naozaj 77kWh použiteľných, to ešte porovnaj podľa priemernej spotreby a úbytku % baterky na nejakej dlhšej trase. Pri ID.3 je to len 55 kWh použiteľných aj keď uvádzali 58 kWh.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          curgali Oliver v prvom rade gratulujem a tesim sa s tebou. Je to vyborne auto a to som v nom dnes spravil len par desiatok km.
          Preberal som ho uplne nove, mal som vypnutu ventilaciu tak na mna pozeral dokonca dojazd 672 km ))
          Ked som zapol kurenie, tak vyse 150km hned dolu ))) nazval som to optimista z fabriky.
          Ale tie spotreby na velkost auta vyzeraju aj podla kolegov z inej redakcie fajn. Osobne som mal cestu domov 22km v meste za 11,5 bez ac a kurenia.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tiez si myslim, ze ID.3/4 sa podcenuje. Zatial vacsina testov je so starym SW kde este ani TC nepracuje optimalne. Treba dat tomu este pol roka kym to vychytaju, a skromne si myslim, ze budeme prekvapeni celkovo to bude podla mna velmi slusne auto, sice nie najlepsie, ale bude v topke. Realne testy budu mat teraz viac vypovednu hodnotu ked sa pomaly dostavaju auta k majitelom.

          Edit: a gratulujem k novemu autu

        • Marcel Pavlík
          Marcel Pavlík komentoval
          Upraviť komentár
          včera (pondelok) začal krásne, o tej avizovanej desiatej hodine dokonca prekrásne. nech tak slúži "nafurt".

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Pri EV skutocni dojazd nikdy nevies je to vzdy velke prekvapenie, zavisle na Trafficu, pocasi, rychlosti prepravy.... :-) :-) Ja mavam dojaz od 280 do 560km. :-)
          Naposledy upravené mozeg; 13-04-2021, 14:42.

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Pár údajov z dnešného dňa: Zima, sychravo 4,5 st.C s drobným dažďom. klima na 22 st. : Najazdene 118 km, priem.rýchlosť: 42 km/hod. Mesto 60% medzimesto 40%, priem.spotreba 18,2 kWh/100km.Dojazd pri 52% auto ukazovalo 229 km....už sa to zreálňuje. Aj prvý soft problem som mal. Po skončení AC nabíjania na Ejoin mi nechcelo odomknúť konektor. Musel som volat na hotline Ejoin a oni na diaľku vypli nabíjačku. Ale už to zas funguje a odomyká konektor....

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          curgali Naco hotline na odomknutie zamku? Manualny sposob cez lanko nesiel? EDIT, napr. teraz som bol na Slovnaft SC 50kW, AC sa tiez zakusol a nesiel vytiahnut. Pri AC staci na dverach stlacit odomknutie dveri a potom isiel vytiahnut a CCS ak je problem tak cez lanko. Je to najrychlejsie.
          Naposledy upravené nick81; 13-04-2021, 16:49.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Zatial co som teda videl videa tak ten GOM si robi dobru srandu. Este asi chvilu potrva pokial to vyladia. Len aby z toho nebol dalsi speedgate alebo range gate :-).

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Oliver pls. viete nam vyzdielat aj co ma auto obute a na aky tlak mate nahustene. Dik R

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Mne to pripadá, že GOM je nastavený na strašne malú vzdialenosť’ z ktorej rata priemernú spotrebu na dojazd. Podobne robia aj Citigo, idem na voľnobeh do križovatky napr. 2 km zo 120 a na križovatke mám o 30 km viac dojazdu ako pred minútou. Ale dostalo to veľa novinárov naraz, takze @Luboš Geleta dufam urobí dojazdový test s minutím skoro celej baterky aby sme vedeli ako to naozaj je. Lebo väčšina novinárov len odčíta displej po týždňovom jazdení a z toho vieme akože čo ?

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ved to kazda automabilka to rata inak, optimisticky, pesimisticky, aj pri stati a pod. Treba to vyslahat skoro do nuly na dialnici, okrskach v meste a je vymalovane. Zaroven vediet ako je nastavene kurenie alebo klima. Uvidime prakticke uzivatelske data. Cas ukaze.

          Osobne mam tusenie ze to bude niekde na urovni 280-500km vzhladom na vahu a cx.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg takze to vidíme rovnako

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko skus pozerat aj ine zdroje ako menovaneho. Pri ID3 test do nuly uz robili aj na Slovensku. A nie je dovod, aby toto bolo ine.
          Skor sa opat situacia zamotava pri TC vs. bez TC. Viac v mojom videu, ked pride na rad.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 ale VW ID3 je lahsie a nizsie. ID4 musi papat viacej. Na Slovensku uz niekto testoval ID3 77kWh verziu?

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 TC bez TC zavisi aj od toho ake chladivo sa pouziva a o pochopeni ako funguju TC. Jednoducho pri minusovych teplotach ak zratame vykon/prikon predohrevu a kompresora tak logicky to musi byt viac ako bez TC alebo aj nie. TC ma urcite navrch od 5+C.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 Pozerám niekoľko zdrojov (logicky zahraničné zdroje ako Fully Charged majú všetko prví, Bjorn zas otestuje poriadne aj na dlhšie trasy), takže slovenskí alebo českí youtuberi mi už len jemne doľaďujú pohľad, aj Teba samozrejme pozriem ale "menovaný" to mal o ID.3 naposledy akosi podrobnejšie a tiež ešte nás čakajú ďalšie veci o ID.3, ktoré sú na strihu, takže preto som Ľuboša spomínal. Smutné je, resp. o úrovni informácií v ich podaní aspoň u mňa vypovedá, že absolútne nepozerám tých televíznych (aj bývalých) novinárov a vystačí mi youtube, takže chlapci s mobilmi bez štábu, robíte dobrú prácu.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko ja som rad, ze ta bavi pozerat 10 videii o tom istom aute od jedneho autora kazde dva dni Nepisal som ani o sebe, ani o novinaroch (tych tiez nemozes hadzat do jedneho vreca a robis to dlhodobo) ale obycajneho Pioka, ktory vie houby o EV a vyskusal to.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg No neviem. V -10C Niro TČ nemá zlé HVAC spotreby, ani v -20C keď v MY21 spal bjorn. Chápem to tak, že vtedy sa vetracie mriežky zatvoria a pod kapotou nie je -20C. Nie x krát lepšia ako pri +5C, ale horšia od bez TČ mi nepríde. V mrazoch je zanedbateľne lepšia, resp. rovnaká.
          Naposledy upravené nick81; 13-04-2021, 20:15.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Oliver, ak nabijas a prides k autu (odomknes ho), AC nabijanie sa prerusi, kabel uvolni. Ak ho nevytiahnes do cca 10sekund, zamkne sa znova a pokracuje nabijanie (auto ostava otvorene). Treba opat odokmnut auto na kluci, aby sa opat prerusilo nabijanie a odomkol konektor. Pri CCS ak prerusim nabijanie na stojane, taktiez musim klucom uvolnit konektor.

        • curgali
          curgali komentoval
          Upraviť komentár
          Skušal som všetko. Zamykat odomykat. Na obrazovke ked som stlacil odomknut, tak sa točilo koliečko ako načitavanie...Ale uz to odomyká. Uvidim ked tam pojdem zas co to urobí. Auto že vraj neukazuje tlaky v Pneu. Miro to presne dolu napísal...Neviem ake mám tlaky. Musim ist na kompresor a zmerat...Pneu Hankook Ventus S1evo. Rozmery su rozdielne vpredu a vzadu. 8Jx20 235/50 R20, vzadu 9Jx20 255/45 R20 .
          Naposledy upravené curgali; 13-04-2021, 21:30.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          VW nemá ventilový merač tlaku ale defekt hlási na základe porovnania otáčok kolies. O to lacnejšiu máš zimnú sadu kolies.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 este si vsimni jednu vec pri porovnavani s TC a bez TC a to su prevadzkove teploty motora a elektroniky. Verzia s TC si pomaha teplom z tychto systemov. Co som videl tvoje video tak ta prevadzkova teplota v Zime bola sakra nizka az ma to znepokojilo ci je to ok. Skusim dohladat odporucanu prevadzkovu teplotu elektromotora a elektroniky pre eNiro ale nerobim si nadeje.
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 967
        •      

        #27

        • #23.41
          EVan komentoval
          13-04-2021, 07:48
          Miroslav Rojko ešte k tvojmu spôsobu diskusie a argumentácie:

          1. Písal si : "keď začne Tesla rátať spotrebu aj pri zaradenom P keď stojí v zacpach" a na to som reagoval, že v Tesle netreba mať zaradené P, keď stojím v zápche, čiže státie v zápche sa do spotreby zaratáva. Na to si ďalej reagoval takto: "Negatívne si reagoval si na môj príspevok, že v P sa neráta spotreba". Takže toto je nepravda - nereagoval som negatívne na tvoje tvrdenie, že v P sa neráta spotreba!

          2. Svoje "viem" dokazuješ výrokmi "viacerí písali že sa to neráta", alebo "Veď sa o tom otvorené píše skoro všade že nesedí spotreba". No, ak o tom píšu takí, čo vedia ako ty, tak je to jasné.

          3. Odvolávaš sa na diskusiu z FB, kde chlapík smiešnym spôsobom ráta celodennú spotrebu (prejde 250km a 10 hodín mu auto stojí, zrejme aj pri zapnutom Sentry). Všetci Tesláci ho tam zrušili, ale tebe to na zavádzanie a tvrdenie, že "viacerí písali", zjavne bohate stačí.

          (Pozn.: Práve kvôli takýmto diskusiám a príspevkom máme na FB skupinu TM3, kde sú len majitelia/užívatelia TM3)
        Nechcem sa tu doťahovať o slovíčka ale keď už si ma oslovil, vyjadrím sa.

        1. Ako uvádzaš, napísal som "keď začne Tesla rátať spotrebu aj pri zaradenom P keď stojí v zacpach" a je to pravda, bodka. Potvrdili to tu v diskusii aj majitelia Tesiel, myslím že Jiri to tu dával pár mesiacov dozadu a ja som s ním diskutoval, že iné autá to zarátavajú a aj ľahko to vypočítajú (delia kWh počas státia dovtedy prejdenými km).

        2. Áno, ľudia ktorí majú Teslu alebo novinári, ktorí si ju požičajú a presne na videu merajú aký prúd dobili a porovnávajú s displejom auta - čo ukazuje, nikto nič nevie, lebo to čo Ti napíše displej je svätá pravda. Nie si jediný, kto má Teslu, sú aj majitelia ktorí to dokážu reálne zhodnotiť a povedať vady týchto áut a nemajú ružové okuliare.

        3. "prejde 250km a 10 hodín mu auto stojí, zrejme aj pri zapnutom Sentry" - jasne písal že Sentry nemá a prepáč, ale neviem o tom, že by bolo bežné, keď iné EV stojí aby sa mu citeľne znižovala kapacita batérie. Práve tam dlhodobo mal štatistiku ako mu ubúdalo SOC na prejdené kilometre. Takže kto začne trocha počítať a zaujímať sa, že prečo vlastne toľko nabíja, je zlý užívateľ Tesly, že ? Treba mlčať, chváliť. Ale to nie je prístup, ktorý by od teba chcel aj sám Elon Musk, ten má kritiku rád, lebo veci zlepšuje a aj preto Tesla tak napreduje, lebo zo zákazníkov má beta testerov a chce vedieť čo treba zlepšiť.
        O fantómovej spotrebe sa píše dlhodobo a je to veľký problém. Alebo mi chceš povedať, že iné autá keď stoja 10 hodín cez deň, tak im znateľne ubudne % batérie ? Všetko je to spotreba ktorú treba dobiť a je jedno, či je to na to alebo iné, proste to auto spotrebuje aj keď nenajazdí ani 1 km a to je smutné. Že mohli inžinieri v Tesle na dplnkové funkcie použiť úspornejší špecializovaný počítač ako to robia iné automobilky, to je ich problém, že tam dali hlavný kompjuter, na ktorom chcú robiť všetko aj to, čo by zastúpili úsporné jednoúčelové procesory. Napr. pri Hyundai môžem cez mobilnú apku zisťovať stav každých 10 minút počas dňa a nezobúdza sa hlavný infotainment aby žral baterku a ani za dva týždne mi neuvudne ani 1 % SOC. Keď mám v aute dvojkameru, tiež má špecializovaný úsporný procesor a nezobúdza infotainment aby to žralo % z baterku. Je to vec Tesly, že išla cestou všetko v jednom a toto sú vedľajšie účinky.

        A na záver, sám si povedz, či je normálne pri novom aute v záruke cez 50 tis.€ riešiť zaseknutú ručnú brzdu (že auto sa nemôže ani pohnúť niekoľko týždňov) tak, že sa majiteľ doprosuje iných majiteľov Tesiel či nejdú náhodou do Prahy, či by mu v Prahe nezobrali nový diel (motorček brzdy), lebo servis nie je ochotný nielen prísť pár kilometrov od CZ hraníc kde auto stojí a ale ani nie je ochotný to poslať poštou. A potom volať opravára spaľovákov aby mu to vymenil, lebo Tesla naňho kašle. Ja takéto príbehy s Hyundajmi nezažívam, mám už tretí a chvaľabohu ani jedna závada ale majiteľ tej Tesly musí mať strašne ružové okuliare, však ? Pokazioť sa môže každé auto ale ten prístup servisu ako to neriešiť ...
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 13-04-2021, 10:24.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • EVan
          EVan komentoval
          Upraviť komentár
          Miro tvoj koment k bodu 1. mi stačí a to je moja bodka. Ďalšie tvoje prekrúcanie, fabulovanie a (dez)interpretácie skutočnosti už nekomentujem. Len pripomeniem, že ja som tu na fóre asi najväčší hejter ohľadne servisu a služieb, ktoré nám tu Tesla (ne)poskytuje a mám aj kopu ďalších výhrad (ktoré ale určite nemienim riešiť tu).

          Chcel som ti ešte niečo dovysvetľovať v PM (aby sme tu už zbytočne nespamovali diskusiu hlúposťami), ale neprešlo to (máš tam plno). Tak to niekedy dodebatujeme, keď sa stretneme na nabíjačke, alebo keď dáme nejakú porovnávaciu jazdu? :-)
          Naposledy upravené EVan; 13-04-2021, 12:09.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Kľudne píš na mail ak nejde správa, dal som do podpisu prispevkov
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 364
        •   

        #28
        Nieco k spotrebe na dialnici:



        When it comes to EVs, it's all about range and efficiency, and we can't just rely on EPA ratings. Let's see how much the ID.4 consumes at highway speeds.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Neviem ale tých 250 km dojazd na diaľnici je IMHO malo. To aby človek nabijal každých 200 km keď to nechce hrotit. To je sakra rozdiel proti cca 350 čo dam s Teslou z 90-10% za rovnakých podmienok.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ono sa tazko da ocakavat pri neforemnom SUV rovnaky dojazd ako pri sedane. Aj spalovacie SUV zerie viac ako sedan. Treba byt realista. Mozno prave EV prinutia ludi pozerat sa na SUV inou optikou ako doteraz. Pre ludstvo by to bolo len pozitivne

          Plus stale si limitovany nabijackami. Ked ides napriklad BA - Kosice severnou trasou, tak na LR Tesle budes nabijat v Demanovej, pokial to nedavas na dochodcu. Rovnako aj ID.4 dojde do LM na ZSE. Tak realne sa stretnete na podobnom bode 🤷‍♂️ Jasne ze SC nabije rychlejsie, ale to uz je skor vec poskytovatela, nie auta. V zahranici bude situacia mozno zas ina, ale stale budes limitovany rozostupom nabijaciek. V ramci SR vacsinou nebude velky rozdiel medzi dojazdom 250 a 350km, stat budes v podobnych bodoch lebo mame pokrytie take ake mame a dolezite nabijacie body na takych miestach ake su
          Naposledy upravené Wilo; 13-04-2021, 22:49.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Jirko ono to tak aj vychadza ak vazmem do uvahy fakt ze zvacsa ak clovek ide dlhu trasu tak nie je vvaute sam. Treba realny test a to 2 dospely, dve deti a nalozeny kufor. Razom bude mat ID4 2,5t a spotreba ide hore. Mierne pochybujem ci to ID4 do LM zvladne pri dialnicnom tempe, v lete asi ano v Zime neverim. Chodievam trasu BA-HE v kazdom rocnom obdobi na eNire, v lete sa to zvladne s 1 nabijanim a dialnicnou 120 v Zime ani zdaleka. Ano vzdy chodim tak aby som mal rezervu dojazdu na dalsiu nabijacku pretoze nefunguju, dnes naozaj vnimam vyhody SCH.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Zvladne, tej dialnice tam je menej ako polovica. Do TT ides len 110kmh, potom od BB mas zas 90/100kmh. Ak ides vrchnou trasou tak od ZA to je zas 50/70/90 a suchces sa dedinami. Ale tak sam som zvedavy eNiro ma mozno kusok mensiu spotrebu ale aj mensiu bateriu, a ID4 mi pride aerodynamickejsie, Niro je skrina bez akehokolvek naznaku snahy o aerodynamiku. Neporovnaval by som to.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo s aerodynamikou mas pravdu, lenze rozdiel vo vahe je znacny. A mozem ti teda povedat ze aj pri zohladneni toho co si napisal do LM ID4 ako aj eNiro dojde iba s odretymi usami, ak vobec (zalezi leto/zima a pocasie), nasosne sa na 50kW nabijacku v LM. A aby si zvladol cestu dalsich 200km tam stvrdnes pekne dlho lebo potrebujes ratat s priemerom 20kWh/100km cize potrebujes natlacit 40kWh, v Zime kvoli coldgatu hodina v lete 45min. Problemom nie su auta samotne ale nedostatocna nabijacia infrastruktura a jej spolahlivost. Zlepsuje sa to ale este to chvilu potrva. 2-3roky a UFC bude viac a pohodlnejsie cestovanie. Mne sa ID4 paci, jedine comu nerozumiem je ta vaha a to je len RWD. Ak pride verzia 4x4 bude to o dalsich 60-100kg navyse a to uz bude mastodont.Preto po Nirovi chcem ID3 77kW (tiez vaha 2020kg co je tiez masaker na take auto) alebo TM3 LR jazdenku. Zatial vzhladom na SCH siet a hmotnost volim TM3 LR.

          Dalsia vec je ci je nejako rychlost nabijania DC v pripade ID4 a ID3 obmedzena na nejake km. Napr. Plne nabijanie 125kW iba prvych 100k km. Uvidime.
          Naposledy upravené mozeg; 14-04-2021, 08:29.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A prečo zrovna do LM ? Veď v RK je Greenway UFC a hneď vedľa cesty bez schádzania z diaľnice a je to o 20 km bližšie, takže netreba dochádzať s "odretými" ušami.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko iba jednoduchy dovod, nie somnochotny platit tu cenu za kWh co ponuka Greenway a 2x sa mi v TN stalo ze ich UFC tlacil 5kW. Tolko dovody. 20Eur za 40kWh je masaker. Cesta by tak vychadzalo na rovnaku cenu ako s hybridom za polovicnu nadobudaciu cenu.
          Naposledy upravené mozeg; 14-04-2021, 08:48.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          LM som napisal cisto z dovodu porovnania s Teslou, lebo ta pojde do Demanovej a LM ZSE je +/- rovnaka vzdialenost. Samozrejme, ze GW RK bude vyhodnejsi ked vie ID4 tahat 125kW.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg s tými 5kW máš pravdu, mne sa to stalo zrovna v RK , vedľa stojan nabíjal normálne, tak som sa len preparkoval o 3 metre ďalej a možno to už nejako poriešili
          inak zaujímavé, že rozdiel 49 vs 39 medzi ZSE a GW sa už nejako veľmi nerieši, je vidieť ako Slovnaft a veľké akumulátory minulý rok odložili večnú nespokojnosť elektromobilistov s cenami nabíjania na tento alebo ďalšie roky (keď Slovnaft spoplatní, Kaufland spomalí, Lidl uvidíme čo urobí)

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo v RK je GW 90kw

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          dango ja viem, pisal som ze ID4 vie tahat 125kW, nie ze GW tolko dava
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 634
        • viera8131
        •      

        #29
        Wilo máš úplnú pravdu.
        Ja plánujem výmenu staršieho SKA koncom tohto roka a VEĽMI pozerám mimo Teslu.
        Ale dam príklad zo včera - cesta do Svajcu, celkovo necelých 900 km, celkový čas 9:45 s 3xnabijanie cca 80 minút total.
        pridem na SC, zapichnem, odídem cikat, Coffe to go a ficim ďalej (takmer).



        A cena 0.30€/kWh. Teplota 3-7 stupňov, po ceste miestami dast, sneženie aj slnko, vietor šikmo spredu. Kabína na 23.5 stupňa (žena rada teplo). Spotreba 202 Wh/km. Primerna rýchlosť cca 110 km/h (bez nabíjania),
        cestovna rýchlosť medzi 135-150 km/h (keď sa dá, posledných 150 km po CH nedáš viac ako 90 priemer).
        Ak by sme isli 110 km/h cestovná maximalka ideme o hodinu dlhšie.
        No povedz mi, s ktorým EV toto zažijeme aby som sa nemusel nervovat a rátať rezervy keď náhodou tá nabíjačka kde som plánoval nabíjať nepojde alebo bude plne obsadená.
        Neviem, fakt neviem. Mne to zasa vychádza len na tu Teslu.
        PS: Samozrejme že som nensbijal do 100%. To bolo nastavenie ešte z domu keď som vyrážal.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 14-04-2021, 23:58.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Plny suhlas, co sa tyka dialkoveho cestovania v ramci EU tak je stale Tesla daleko pred vsetkym ostatnym. Uz som to spominal aj inde, ale komfort a prevedenie celej SC siete je uplne z inej galaxie v porovnani s konkurenciou. Zial, zacinaju sa ukazovat nedostatky Tesla aut ako takych s prichadzajucou konkurenciou. Raz darmo bol vsak Elon myslenim kilometer pred ostatnymi ked zacal liat vsetky peniaze do infrastruktury. Zjavne vedel, ze z dlhodobeho hladiska ten naskok Tesly neudrzi, ale SC ich udrzi nad vodou, lebo to nikto iny nema a dlho nebude mat. Rok dozadu bolo rozhodovanie uplny no-brainer. Tesla a nic. Ja chcem strasne kombik rozumnych rozmerov, ale nikto ho nechce vyrobit. Jedina moznost je TMY a teraz este Ioniq5/EV6/ID4. Minuly rok som vedel, ze to bude TMY, aj ked SUV zrovna nemusim. V lete bude rozhodovanie o to tazsie. Ale stale mam daky blby pocit, ze to ti Korejci niekde pose*u a zas zostane len Tesla 🙈 proste ked si na konci dna zratas vsetky benefity Tesly a SC, tak ozelies aj krajsi interier, lepsi servis a vsetko okolo...

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Je to proste o tom, co od toho auta chceš a co si ochotný oželiet v prospech toho podstatného pre teba. Lebo super riešenie neexistuje. Len niekoľko dobrých....

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo tvoj komentar plne podpisujem. Ioniq pred 3 rokmi som bral ako test na auto do mesta (a predcilo to moje ocakavania). Teraz sa zacinam pozerat po nahradeni aj druheho auta ktore je primarne na dlhe vzdialenosti. U mna prichadza do uvahy presne ten isty list +Enyak. Z hladiska komfortu cestovania vyhrava TMY so SC sietou, ale stale sa neviem preniest cez absenciu pristrojoveho panelu (alebo aspon head up display-u).
          Mam ale pocit ze Elon mysli o 2 kroky napred a dalsi krok bude "Feature as a service" a potom "Car as a service" cize po nasom prenajom funkcii auta a potom prenajom auta len na cestovanie a tymto smerom nie som ochotny ist.
          Kedze mam este rok-dva cas, dufam ze dovtedy sa tato dilema vyriesi, alebo aspon EU bude riesit roaming a ceny v nabijacich sietach.
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 364
        •   

        #30
        Dalsi test dojazdu do 0% baterky, zima 3-7C, priemerka 90km/h, 1osoba v aute. Vysledok 408km.

        Komentár

        Pracuje...
        X