VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • 1fisker
    odpovedal
    Hurá, VW konečne v aplikácii ukazuje výkon nabíjania aj v kW. To im to trvalo.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    1romeo1 Máš nejaký OBD2. Tu je PID koľko Ampérov ti žerie Heater
    "ATSH17FC007B", // Sets header to 17 FC 00 7B -> 0x17FC007B
    "221620", // PTC heater battery current, A
    A podobne si vieš vypísať spotrebu PTC pre kúrenie kabíny.
    "ATSH746", // Sets header to 00 00 07 46
    "220801", // PTC air heater inside, ampere

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    1romeo1 Čím viac to chce človek spoznať, tým je to komplikovanejšie :-) Toto bol ten samý kus auta. Total čítače ~6%, pri tomto 125kW DC bol rozdiel až 9%. Konzultoval som to s inými a že je normálne že 8% je normálna hodnota. Tak potom asi sa to mení aj podľa výkonov a nie je to spôsobené primárne balancérmi. Plne súhlasím s tým čo si napísal.

  • 1romeo1
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 95% to neznamená že všetky to majú rovnaké, je veľa litiových batérii a druhov a niektoré tie straty majú väčšie a niektoré menšie. Tak isto meracie zariadenia na ktorách môže byť kľudne aj odchylka 5%. Preto naozaj nemá zmysel robiť nejaké merania detailné a hlavne ked niesú robené v rovnakých podmienkach teplotných atd. Napr. moje ID4 som sa dozvedel, že ani mi len neukáže do spotreby, ked ohrieva batériu a preto tie dojazdy skáču, Kapacity sa taktiež nedajú zmerať presne, všetko je to len o napätiach , ktoré sa ti nedajú presne odškálovať a hlavne ked niekedy vyťahuješ/nabíjaš batériu 0,1C ked 1C a ked 2C. Pri 0,1C z batérie zoberieš omnoho viac ako pri 1C. Batéria to je priam alchýmia a ako sa k nej budeš správať tak dlho ti vydrží. Teda rozdiely ak chceš nejako merať tak aspon po 5tich rokoch možno ani vtedy nenameráš rozdiel, lebo skreslenie bude väčšie.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    1romeo1 Len porovnáš total charged/discharged čítače je to 5-6%. To by sedelo. Ale tu to bolo 9%... Tie 3-4 % sú potom čo v tomto prípade ?

  • 1romeo1
    komentoval k 's odpoveď
    litiove baérie majú účinnosť okolo 95% čiže dodáš 100 a zoberieš max. 95. Olovo to má 70%. Lúhové max 60%.

  • 1romeo1
    komentoval k 's odpoveď
    hoši neviete ako to je pri akej teplote sa tá batérka začne ohrievať? A vidím to aj na obrazovke na spotrebe, lebo mne zatial ohrieva len na max 2kWh ked mám 18stupnov nadstavene a chodím zatial len krátke trate. Ale auto garažujem v nekúrenej garáži kde je teplota okolo 5stupnov celzia. Ak má vplyv to garázovanie tak asi dám ešte petríka do garáže a ked je v noci -20 tak tam prikúrim, nech je auto stále v teplote nad 5 stupnov celzia.

  • Peter A
    komentoval k 's odpoveď
    tak ako napisal dango len by som posunul ohrev baterie na prve miesto v prípade krátkych trás do 20km. Je to 5kW odber ktorý sa spusti pri studenej baterke aj niekolkokrat za den ak je tam dostatocna prestavka na vychladnutie. Naposledy vcera prvy krat rano do prace 10km, potom prestavka 2,5 hodiny, jazda 14km mestom bez ohrevu, po 20 min statia v tieni dalsia jazda 15km a znova s ohrevom baterky. Priemerna spotreba 29kWh/100km

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Taur sorry musel som, chcel som nasho kamosa frflosa podporit, ze v tom nie je sam A teda, ze ID dokaze byt mozno aj uspornejsie napriek vyssej hmotnosti

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    A to som sa dnes bližšie pozeral na cenníky Niekedy je proste asi lepšie nemať žiadny menezment batérie

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Comu vo vete "O ostatných autách sem prosím nepíšte" si nerozumel? Fiskera nezaujima nejaka Mokka, to je predsa uplne ina kava.
    Neviem aku bude mat spotrebu ked si necha auto este aj predkurit a rozmrazit okna.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    tak tu potom 1fisker nevyplakavaj, ked sa nechces bavit o dovodoch tvojej vysokej spotreby.
    Za prve kurenie
    Za druhe ohrev baterky
    Za tretie velka krava auto
    Za stvrte zima a hustejsi vzduch = vacsi aerodynamicky odpor

    ..ak pouzijem tvoj slovnik: Aky prinos/vyznam mal tvoj prispevok? Nulova hodnota

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Uplny suhlas s Lubosom.
    Pre info dnes Mokka-e mesto, zapchy, kurenie na 22. Nech sa snazim akokolvek, pod 20 ani nahodou. A to ma auto tusim 1,6t, cize o pol tony menej ako ID4 !

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Kde sa to stráca sa dá zmerať s diagnostikou. Ale teba moje "vedecké práce" nezaujímajú. Takže v tomto sa ťažko pomáha.

    Pracuj vždy s tým že máš len 70kWh a nie 77.
    Auto ukazuje na displeji priemerku celkom presne. Ak si odmeriaš nejaký úsek v 130kmh na diaľnici.. Kapacita máš len niekde okolo 69, max. 71kWh. Vydelíš to tou priemerkou a máš dojazd pre rozsah 0 ,.. 100%. V zime pri diaľnici 130km/h okolo 220km.

    Je to ťažké 2.2t auto s veľkými kolesami. Ak si chcel efektivitu, prečo si neišiel do ID.3?

    Pri 118km/h priemerke s curgali sme mali dojazd 297km


    Ale ideálne - kúp si ABRP premium, účet na Tronity.io, prepoj si to live na auto a máš plánovanie ako v Tesle.
    Keď to tá navigácia stále nezvláda. Nemusíš riešiť dojazd, v reálnom čase ti to prepočítava + zahrnie prevýšenie a počasie.
    Vieš ísť potom pohodlne na doraz baterky.
    Naposledy upravené nick81; 07-12-2021, 18:13.

  • 1fisker
    komentoval k 's odpoveď
    o kúrení sa teraz nechcem baviť, dajme tomu, že ho mám úplne vypnuté....aj tak je tam tá vysoká spotreba ako som písal
Pracuje...