VW ID.4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
1romeo1..ak by si si tuto sekciu pozorne nastudoval skor ako sa nieco opytal, tak by si zistil ze uz sme to tu merali a prebrali...
-
Včera som šiel vyskúšať dialnicu pri 130km/h rýchlosti a šiel som MT-SC-MT takže asi 15%-20% okresky a 80-85% dialnica 130km/h a spotreba okolo 20kW/100km. Ak ste skúšali len čisto dialnicu samozrejme započítanú v oboch smeroch tak koľko vám vyšlo resp aký je rozdiel v spotrebe ked ide človek 110km/h vs.130km/h?
Pridajte komentár:
-
ty niesi náhodou "kivino"? Ako je to s % účinosťou rekuperácie voči odovzdanej el energii?Kolko % tam človek stráca aby som si vedel predstaviť či je lepšie plachtiť či rekuperovať? Ked už si taký frajer na výpočty, normálne som sa stratil v tých tvojch výpočtoch, ja by som to nikdy nedal, skôr by sa mi mozok zaparil :-) -
preto treba ist k moru v noci, kedy fuka od pevniny na more
-
Presne tak, výhoda EV je v rekuperácií a tým sa výrazne limituje faktor rôzne dynamickej jazdy - o moc viac ako pri spaľovákoch. Ak auto dokáže dosť silne rekuperovať, aby nebrzdilo brzdami, sú dôsledky agresívnej jazdy na spotrebu len tretinové (strata pri vydaní energie a jej následnej rekuperácií) ako pri agresívnej jazde na spaľovacom aute, ktoré kinetickou energiou zahreje brzdy.
Ešte by som doplnil, že ani vplyv zaťaženia nie je tak podstatný, pre ten istý dôvod. Síce viac energie sa spotrebuje pri rozbehu ale o to viac sa narekuperuje pri spomaľovaní väčšej hmotnosti. -
Je má skusenosti len s e-up. ALe asi tu budem za kacíra.
Jazdime dvaja. Ja s plnou rekupráciou “B” a manželka v default nastaveni tj “D1” typická trasa je mesto cca 10 km, z toho na začiaku klesanie cca 100 výškových metrov a na konci rovnaké stupanie tj auto sa vracia na rovnaku nadmorskú výsku. Prekvapilo ma, že máme prakticky identickú spotrebu cca 10,5 kWh/100 km. (návrat je v rozmedzi cca 2 hod kedy sa jazda tam/spät je počítaná ako jedna jazda). Zimná spotreba, pokial sa nekúri (nemá zmysel pre jasdu trvajúcu cca 15 min), je taktiež prakticky zhodná.
Ja tvrdím že pokial sa vracia na rovnakú nadmorskú výšku a s rovnakým počtom osôb , nekúri sa nechladí sa, tak spotreba je závisla len na rýchlosti jazdy s veľkosti a smere vetra. -
Spotreba veľmi závisí od vonkajšej teploty, takže je zbytočné uvádzať akékoľvek čísla lebo budú nepresné. O zime sme sa už bavili inde. Kolíše to vo veľmi veľkom rozsahu. V každom prípade ubezpečujem prípadných záujemcov o kúpu, že auto je dobré pre rodinu, univerzálne, praktické a dá sa s ním ísť kamkoľvek. Aj do Chorvátska. Momentálne s ním vozím na prívesnom vozíku fúry zeminy pre školu. Predtým som sťahoval kamaráta, viezol som veľkú chladničku a potom pračku a to všetko v kufri. -
A teraz to skúste aj z praktického hľadiska. Predpokladám, že to auto je určené najmä pre rodinu. Skúste len tak zo srandy aká by bola spotreba s plne naloženým autom (2 dospelí, 2 deti, nejaká batožina) pri reálnych rýchlostiach dajme tomu 80 km/h na okreskách, cca 110-120 km/h po diaľnici a v obci samozrejme do 50 km/h. Trasa dajme tomu BA - ZA, BA - BB alebo podobne, čiže ako roviny tak aj kopce oboma smermi. Veľmi by ma tá spotreba zaujímala. Ono je krásne vidieť na dojazde a spotrebe také super čísla, ale ďalej čo? Veď nejazdím tak za normálnych okolností. Neberte to prosím ako nejaké rýpanie ani nič podobné, len ma naozaj zaujíma výsledok. -
Aj tak najviac zavazi jazdny styl. Neraz sme jazdili jednym autom rozny soferi a dlhodobo sme mali vyrazne ine spotreby, aj o niekolko litrov.
-
Áno, dá sa to počítať aj kvôli tomu, že sa išlo mimo diaľnice. Pri dialničných rýchlostiach má väčší vplyv rýchlosť a smer vetra, nakoľko aerodynamický odpor rastie exponenciálne a pri 120 alebo 130 km/h začne trocha fúkať proti autu a urobí to viac ako výškový rozdiel.
Dobre je to vidieť napríklad na ceste k Chorvátskemu moru pri občasných veterných obdobiach, kedy jazda do nulovej nadmorskej výšky máva často rovnakú spotrebu ako jazda naspäť, lebo často od mora fúka protivietor, ktorý sa dvíha z morskej hladiny po kopcoch. -
Miroslav Rojko Jasne, bral som to vseobecne nie ako vypocet na mieru, moja chyba. -
Taur tak hoď sem tie zložitejšie výpočty, budem rád ak sa priučím ako na 147 km trase pri Oliverovej pohodlnej jazde má vplyv obiehanie, spomaľovanie atď. lebo to všetko je zarátané v jeho spotrebe z palubného počítača, ja som určoval len vplyv výškového rozdielu.
Milo ma prekvapilo, že to tak vyšlo podľa auta - čo považujem za skvelé a ty napíšeš: "Teoreticky. Ale prax je iná." Zrovna v tomto prípade bola prax rovnaká. -
curgali to vazne? U mna by mu to zrejme nevyslo, mozno preto ze taku priemerku mam hadam len v meste.
-
Teoreticky. Ale prax je ina. Napr. je rozdiel obiehat auta horekopcom a dolekopcom. Tiez kvoli obci spomalovat na 50 a potom rozbiehat na 90. Na to by si potreboval zlozitejsie vzorce.
-
Miro ty si Einstein, presne si to vypocital...Naspat som mal spotrebu o 0.8 kWh vacsiu, t.j.13,6 ale mal som aj priemernu rychlost vacsiu ...59km/hod...
Pridajte komentár: