VW ID.4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
mozeg pozeram cennik a ID4 Pro Performance stoji 45,290 kde ak by si sa velmi snazil by si sa mozno na tych 40k dostal. -
Catchcash s DPH. VW poskytuje zľavu pre ZŤP. Tesla asi nie? Ešte aj tri špz a techničáky mi vybavili za 62€. Kto má záujem tak kľudne kontaktujte GALIMEX Martin, Peter Olekšák tel.0915988005 a povedzte mu že vás Tomáš K. poslal nech vám spraví lepšie ceny,je to moj sused. Nože hodte sem ceny, lebo mile rád by som si kúpil Teslu Y za podobnú cenu aj ked s tými servismi na SVK ma toto najviac odradovalo. Ale kludne by som za Teslu Y s takouto baterkou s ťažným zaplatil 40tisíc s DPH. Ale to asi nekúpim však???Naposledy upravené 1romeo1; 16-12-2021, 10:27. -
1romeo1 ja som si konfiguroval ID4 a nedostal som sa z DPH pod 50k bolo to 52k EUR z toho daju max 5% dole. -
Ja som majiteľom VW ID4 pro s 82kWh baterkou a 150kW motorom a a spotrebou na krátke trasy 22kWh/100km teraz v zime pri kúreni dnu na 18stupnov kde je von 5 až -8stupnov , potreboval som ťažné a nejakú lepšiu farbu nech sa nato dá pozerať a platil som 39200€. Prosim vás koľko by som zaplatil za podobne veľké auta s podobnou batériou a spotrebou u Tesly,Hyundai, či iných konkurenčných podobných áut? -
Chováš sa dosť neúctivo ku majiteľom ID3/4/I5/EV6....tým svojím "only" Kona a TM3 MIC prístupom.
Ani ti nedochádza ako ponižuješ ľudí.
To, že ponižuješ mňa "Lebo meriate len to, co Vam vyrobca predspracuje, umozni a doda do CAN zbernice." mi nevadí. Už som si zvykol. Že sa ľudia pasú na mojich výsledkoch, keď im to vyhovuje. A zhadzujú ma, keď zas naopak potrebujú múdrovať. Stálo ma to množstvo hodín, potvrdzovania aj vyvracania. Ale robím to všetko pre seba, lebo ma BEV bavia. Nie pre publicitu, ani nejaké ego.
Stále je sa čo učiť. Ale zabúdaš, že elektrotechnika je matematika. Veľa vecí si vieš potvrdiť z rôznych čísel. Všetko sa fejkovať nedá :-)
ID.3 tu nie je mesiac. Mám desiatky mega dát len z ID.3, ďalšie desiatky aj z Kony.
Tá konštanta pri MEB ak by aj nemala byť presná, bude mimo len o máličko.
Tvoje odpočty z clustera Kony sú super presne? Ak by si vedel ako pri kórejcoch lieta zobrazovaná priemerka. Do jednej aj do druhej strany, doteraz som nenašiel logiku podľa čoho to počítajú. Naproti tomu má MEB veľmi presné zobrazovanie, neulietava a sedí na chlp s EV dash. -
Ano milan, ako pises. Ked som mal Kony, lepsie auto nebolo a za tu cenu nie je ani teraz. Dlho som cakal az sa Tesla zlepsi aby som ju skusil a priniesla mi ocakavany vacsi dojazd pri vyssich rychlostiach. Keby som mal teraz vyberat auto pre manzelku, ktora nejazdi dialnicnou rychlostou dlhe trasy, zasa mi vzhladom na cenovu politiku, vybavu a dojazd vychadza najlepsie Kona - aj v dnesnej dobe, ked je auto 3 roky na trhu. VW je sice technologicky na tom lepsie ale zabija to zasa nedostatkom aut a cenou. Je dobre, ze Hyundai vacsina starych autickarov uznavajucich len nemecke auta podcenuje, pre nas nevyberajucich podla znaciek, ktori vieme posudit aj ine hlbsie veci a vlastnosti, lebo aspon je na trhu aj dnes dostupnych niekolko cenovo zaujimavych novych aj zanovnych kuskov.
Moju skusenost som dal preto, ze aj bez nejakych merani je viditelny rozdiel v dvoch autach. Sice mozete merat vsetko mozne ale konecny vysledok sa da zistit aj tak jednoducho ako to vyslo mne - sadnut do auta. Lebo meriate len to, co Vam vyrobca predspracuje, umozni a doda do CAN zbernice.
A na margo sedan vs SUV - ved nech VW urobi aj sedan, aspon bude nejaka konkurencia pre Teslu ale bohuzial nemaju taky model. Hyundai/Kia mali aspon prvy Ioniq, kde sa vidi ako zalezi na tvare auta. Tesla ponuka aj SUV Y aj sedan 3 a zakaznik si vyberie. Nie je tak jednoduche napratat baterky do sedanu (vid nerovnu podlahu pod vodicovymi nohami v Model 3), ale ak by to urobilo aj napr. Tebou preferovane VW, urcite by oslovili o dalsiu klientelu ako tymito SUV, ktore na dialniciach stracaju svojim odporom vzduchu. -
klikar Rozdiel medzi total charged/ discharged maju všetky autá okolo 5-6%. Vyzerá to na vlastnosť Li-Ion, že treba dať viac ako sa vyberá. Ten kWh údaj BMS je počítaný nejakým algoritmom. Môžu ho meniť, napr.zistia z dát od ľudí/cez AI, že je vhodnejšie to upraviť "vylepšiť" a pár % z degradácie môže mať na vine zmena algoritmu a nie degradácia. Ale ak si budeš robiť pri novom a neskôr test cez čítače zistíš reálny pokles. Čítače sú veľmi presné (ak ich nemaskujú), "elektromery" sú po tých xx rokoch už dobre vychytané. -
Miro nikto nepochybuje, ze s teslou prejdes dalej ako s ID.4, co je logicke a sme radi, ze si nam to pripomenul. Tiez mam obcas jemny pocit, ze kym si mal len Kony, tak lepsie auto pod slnkom nebolo. Teraz je z teba Teslista a uz niet lepsieho auta opat
Trochu opominas nazor, ze nie kazdemu vyhovuje sedan a niekto chce vyssie auto s vacsim kufrom.
Lubosovi, dangovi, mne a xy dalsim uzivatelom ide o odpovede, ci si niektori vyrobcovia prikrasluju hodnoty, alebo na to existuje nejake fyzikalne vysvetlenie o fungovanii baterie. Nie sme odbornici a nevyzname sa v tychto detailoch, ako vidime ani tu medzi elektrikarmi nepanuju jednoznacne odpovede. Problem je, ze ani jednotlive znacky nic take netusia, takze sme v kruhu opat spat pri meraniach a pozorovaniach, ktore robime.
Doplnim ta, ze Lubos nameral sice 70kWh, ale app carscanner z nejakeho udaju cerpa hodnoty 74kWh, takze opat nove cislo....a otazok neubuda. -
klikar Aj si niekedy skúšal nabiť auto do 100%. Odčítať čítače, vybiť ho do 0, a opäť odčítať čítače? Porovnať rozdiel, či je ten počítaný údaj BMS kWh presný? Predsa je to len "výpočet", ktorý môže byť podľa potreby modifikovaný. Tj. zmenia algoritmus a reálne to nie je teda celé degradácia.
Pravda je, že kapacita lieta s vysokým C, studená baterka. Ale v praxi pri 20C do 0.2-0.3C je rozdiel voči reálnej kapacite zanedbateľný (u mňa okolo 0,3kWh).
Tých 5% medzi total čítačmi. To mal aj tento novinársky Enyaq 5,339%, ale rozdiel pri plnom charged/discharged na Ionity bol až 8,1%. Vyzerá to, že pri plnom nabíjaní sú nejaké časti krivky také, kde sú "straty" na baterke vyššie (dotláčanie pri plnej?), alebo naopak nižšie. Resp. ešte v hre je stále otázka, či pri 125kW balančné resistory nespália nejakú časť energie. Toto chcem pomerať po zime. -
72.3 je odcitane cez scanmytesla app pri maximalnom nabiti baterie. A v zavislosti od teploty a stylu jazdy sa bude menit mnozstvo pouzitelnej energie, kedze nieco sa strati, nikdy nevyuzijes vsetku energiu, takze je to teoreticke maximum. Z celkovych statistik za doterajsiu zivvotnost je rozdiel medzi dodanou a odobranou energiou baterie v priemere 5%. Tak to chapem ja.Naposledy upravené klikar; 15-12-2021, 18:54.
Pridajte komentár: