dnes som na dolnom Spisi videl nemecky Zoe. Hovorim si, asi prisiel pozriet rodinu na sviatky. To musela byt velmi zaujimava cesta kazdych 200km stat na 2h nabijania (mozno vyrazil 20.decembra a dorazil dnes )
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Renault Zoe
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
-
Dango, videl si aka verzia ZOE to bola? Ak s 40kWh bateriou a 43kW AC nabijackou, tak jazdil velmi podobne ako ine EV s DC nabijackou.
Navyse AC je vsade lacnejsie ako DC.
.
-
Nie, to zalezi od vybavy, resp stupna “motorizacie”.
R90 ma 92 koni a 22kW nabijacku
R110 ma 108 koni a 22 kW nabijacku
Q90 ma 92 koni a 43kW nabijacku
Vsetky 3 modely su stale objednatelne a vyrabaju sa.
Ked je to model 2017, moze kludne mat rychlu nabijacku 3x64A a vtedy to naozaj netrva o moc dlhsie ako na DC.
-
Stale ponukaju obe verzie motorov, teda aj obe verzie nabijaciek.
S povodnym motorom continental je nabijacka 43kW, s novsim motorom renault je len 22kW nabijacka.
Invertor povodneho motora continental funguje aj ako nabijacka - jeho elektronika sa pouziva pre jazdu aj pre nabijanie. Preto zvladli 43kW nabijacku v aute - to ziadne iny osobny elektromobil nema. Novsi motor renault a jeho invertor je ale o nieco efektivnejsi, elektronika invertora uz nie je kombinovana.
Takze pri ZOE sa da vybrat, bud vykonna 43kW nabijacka s menej efektivnou prevadzkou, alebo len 22kW nabijacka s efektivnejsou prevadzkou.
Navyse ZOE ma mat onedlho CCS. https://insideevs.com/renault-zoe-pr...harging-inlet/
-
- Likes 1
Komentár
-
Teraz som videl v BA biely Zoe BL277... Takze nejaké tu budú...
-
Začiatkom decembra ich bolo 19 evidovaných, takže nie je to až taká kusovka.
-
milan84 - preto, lebo Renault prvé verzie nedodával k nám ani do ČR, mal systém prenájmu batérií a to nefungovalo na našom území, prečo sa tak rozhodol výrobca, netušíme. Predaj do SR a ČR uvoľnil až od druhej verzie v minulom roku. Preto je ich u nás tak málo
-
Vážení priatelia, dovoľujem si vám týmto oznámiť, že oddnes 15.2.2019 behá po Žiline Renault Zoe bledomodrej farby. Rozhodol som sa pre kúpu tohto auta z viacerých dôvodov. Je to r.v. 12/2014, dovezené zo zahraničia. Zatiaľ prvé pokusy jázd ešte pred 2 týždňami na prevozných značkách neboli príliš optimistické, dojazd aj rýchlosť nabíjania poslabšie. Je pravdou, že auto stálo niekoľko mesiacov na parkovisku bazáru, takže aj to mohol byť dôvod. Dnes už na riadnych značkách som ho dal riadne vyumývať zvonka, znútra, pobehal trochu viac a autíčko sa mi odvďačilo už lepšími parametrami. Budem informovať neskôr podrobnejšie. Ak viete o niekom, kto má takéto auto, rád sa podelím so skúsenosťami.
- Likes 3
Komentár
-
milan84 Ak je ten 1fisker -ov ZOE z roku 2014, tak je v nom motor continental Q210 s 43kW nabijackou chameleon. 43kW nabijacka ma spolocnu elektroniku s invertorom motora Q210, takze ZOE s motorom continental ma vzdy 43kW nabijacku.
Verzia s motorom renault R240, ktora ma 22kW nabijacku sa zacala vyrabat az koncom roku 2015. Odvtedy ponukaju obe verzie motorov s prislusnymi nabijackami. Motor R240 od je od r. 2016 v dvoch verziach R75 a R90, motor Q210 premenovali na Q90. Zoe s 11kW nabijackou neexistuje. ZOE ma teda bud 43kW nabijacku ak ma motor Q210 (neskor nazyvany Q90), alebo 22kW nabijacku ak ma motor R240 (R75 alebo R90). Nove nazvy mororov vyjadruju vykony v konoch.
-
No Zoe s 43kW nabijackou sa vie na starych DBT stojanoch GW nabit teoreticky rychlejsie ako Ioniq cez CCS, co nie je uplne zle. A pri tom gratis AC nabijani, co ma teraz ZSE za 9€/mes to vobec nie je zle zvezenie Interier to ma sice strasne plastovy a lacny, ale do mesta skvele male auticko.
-
To je cena na 1 000 000% bez batérie.
-
@ivan32s bateriou za 20-25ooo je ekonomicky nezmysel c.1. Za tu cenu mas uz i3 a s trochou hladania aj Ioniq.
Zoe ma vyznam v cenach ako stary Leaf, ak ti staci male auto. Vybava, technologia a aj pouzite materialy su z inej doby a to je proste fakt.
-
Neviem akú to má nabíjačku, zatiaľ sa mi to nepodarilo zistiť. Mám pocit, že to ide 11 kW, ale to sa uvidí neskôr, musím to viackrát ponabíjať. Dokonca ani neviem typ motora, z TP sa to nedá vyčítať, ani to nie je nikde označené, je tam napísané len výkon 43 kW. Budem komunikovať s Renaultom, možno mi povedia podľa VIN.
Prečo som ho kúpil? Prioritu mala v tomto prípade rýchlosť AC nabíjania na moje účely. Leaf 1 som už mal, nechcel som ho.
Batéria bola už odkúpená, vlastne tam skončil nájom batérie po 4 rokoch. Pozor na ceny v inzerátoch, väčšina cien je bez prenájmu batérie, takže človek si musí prácne vyhľadať auto s už kúpenou batériou.
Musím povedať, že dizajn zvnútra aj zvonka sa mi páči a nielen mne, aj ľuďom, hlavne ženám, ktorých som viezol. Pekná bledomodrá farba. Tie plasty vnútri sú síce nič moc, ale dal som ho vyumývať znútra (čo priznám sa nikdy nerobím) a je to fakt pekné navoňané , vyzerá to dobre.
Čo sa týka veľkosti vnútri, včera som viezol pána 198 cm, s topánkami 2 m na predných sedačkách absolútne bez problémov.Naposledy upravené 1fisker; 16-02-2019, 10:41.
- Likes 1
Komentár
-
Gratulujem a prajem veľa bezpečných e-kilometrov
Včera večer som bol nachvíľu v Mirage, akurát si sa tam nabíjal. Teda predpokladám, že si to bol ty. Bledomodrý nablízkaný Zoe, vyleštený ako z autosalónu .
Keď som prišiel, tak si mal 80% SoC. A písalo Ti dojazd 276 km. To fakt . Mne pri 80% píše teraz v zime tak max 170 km . Pokiaľ tam máš len 22 kWh baterku, tak to by bola spotreba okolo 7 kWh/100 km
Potreboval som kúpiť len 3 veci v Bille, takže som bol za 13 min. naspäť. Mne nabilo zatiaľ 5% (čo presne vychádza na moju 6,6 kW nabíjačku).
Ale Tebe nabilo len 7%. Čo ak správne počítam, je výkon len 7 kW. Ale asi to bolo spôsobené tým vysokým SoC. Ale žeby už od 80% znížilo výkon až na 7 kW?Naposledy upravené Daliborko; 17-02-2019, 08:44.
-
Ešte drobná skúsenosť zo včera, pri okolitej teplote +7 st. bol ukazovateľ dojazdu celkom fajn, pri teplote v noci okolo -1 st. už bol dojazd nižší. Takže tento rozdiel teploty sa už prejavuje na dojazde.
- Likes 1
Komentár
-
V noci, keď som odstavil auto, ukazovalo mi 18% stav batérie, dnes okolo obeda stav 23%. Môže byť rozdiel spôsobený teplotou, že cez deň je teplejšie vonku?
- Likes 1
Komentár
-
Je to divne. Jazdil, ci nabijal si pred odstavenim? Auto je vonku na slnku?Ak sa mala sancu bateria dnes na slnku podstarne zohriat, tak 1 az 2% mohli pribudnut, no 5% je nejako vela. Mne nikdy viac neukazuje, vzdy len menej, no ja davam auto vzdy do garaze.
-
prvykrat citam o stupnuti SOC. Teplotou by mohlo pohnut SOH, teoreticky. Odporucil by som ti auto vybit uplne a nasledne nabit doplna a nechat vybalancovat. Ak je to nejak anomalia, moze byt sposobena ak auto dlhsie stalo.... ale je to divne.
Je na renault nejaky soft ako na Nissany ci Hyundai, kde zistis hodnoty a zdravie baterie?
-
1fisker gratulujem ku autu ako má byt (bez ice). Teším sa na Tvoje skúsenosti a poznatky, ktorých nám tu dúfam dáš čo najviac, lebo o Zoe tu nič nie je, je ich tu na SK máličko.
Co najskôr otestuj to 43kW AC, ci to dokáže ísť na slovenských nabijackach, keď to už na nich píšu a po aké % SoC.
ZSE Ti robilo cenník namieru, nemáš tam niekoho ? Chameleón je asi jediná vec, ktorú nikto iný nemá.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
ZSE mám energiu. Ale najbližšia nabíjačka je v MT, takže zatiaľ mi to moc nepomôže.
Predbežne hlásim spotrebu v týchto dňoch okolo 16 kWh/100 km, dojazd do 130 km, to sú odhady. Jazdy po meste, slabunko zapnuté kúrenie na 19 st. C. S nabíjaním som už trochu spokojnejší, vyzerá to, že tam je naozaj min. tých 22 kW výkon, ovšem ku koncu sa to dosť výrazne spomaľuje. Ešte potrebujem viac času na odskúšanie.
Softy na to nejaké sú, ale ukazujú len najzákladnešie veci. Napr. výkon nabíjania som sa z toho nedozvedel.
Mám to len v základnej výbave bohužiaľ. Negatíva z mojho pohľadu a potrieb: nemá to zadné delené sedačky, nemá zadnú kameru (uvažujem dorobiť) ani zvukové senzory. Otváranie zadných dverí je zvláštne, treba si zvyknúť. Má to radiacu páku, nie tlačítka ako Leaf. Nemá bezkľúčové otváranie a štartovanie. Krabičku s kľúčom treba zasunúť. Nemá automatické zapínanie svetiel pri zotmení, ale denné svetlá áno. Sedačky sú síce pekné na pohľad, ale nie až tak pohodlné, mal som v iných autách už aj pohodlnejšie. Nie je tam ohrev sedačiek.
V každom prípade to vyzerá tak, že Hondu budem predávať a Fiskera tiež. Už je tých áut na mňa moc
Komentár
-
postupne spomalovanie nabijania je zrejme bezne aj u AC nabijania pri takych vykonoch. Pred mesiacom som v Avione nabijal Leafa vedla noveho ZOE (takze 43 chameleon). Ked zacinal, spustilo mu chladenie baterie - ventilator hucal poriadne a rychlost nabijacka pisala okolo 40, no o 20min neskor bol na polovici.
-
-
Komentár
-
A bol si už skúsiť na nejakej 43 kW AC ? Stále nevieme či máš Chameleon 44kW nabíjanie ...
-
Na GW pri Tescu mi dalo asi 22 kW, neviem to presne, lebo stanica výkon neukazuje, aj keď podľa prepočtov asi 25 kW. Pracovník GW mi nevedel presne povedať aký výkon má stanica, najprv tvrdil, že max. 22kW, po mojom upozornení, že majú napísané na stojane 43 kW otočil, ale relevantnú odpoveď som nedostal
-
-
Ste tu skúsenejší ako ja, tak prosím poraďte. Aj keď sa to týka Renaultu, možno postup je univerzálny.
Konečne sa mi podarilo nájsť v ZOE diagnostickú zásuvku, dobre zamaskovaná, vôbec by ma nenapadlo, že tam môže byť.
Tak som teda pripojil môj OBD II bluetoth adaptér. Na mobile mám 2 aplikácie, CanZE a Torque lite. Na adaptéri zasvietila červená kontrolka power a preblikla zelená link, tretia kontrolka je oranžová OBD, tá nesvieti. V mobile mi píše, že sa podarilo bluethoth spárovanie. Ovšem v aplikáciach sa neukazujú žiadne hodnoty, len to, že je spárované. Je problém, že sa aplikácie nespojili s ECU? Môže to byť nejako v Renaulte chránené?
Alebo robím niečo zle, neviem v akom režime má byť naštartované auto. Na Honde mi to ide, ale tiež pokým sa dopracujem k nejakému výsledku tak to trvá večnosť.
Ospravedlňujem sa, ak nepoužívam presné odborné termíny, ale možno porozumiete o čo mi ide. Chcel som si pozrieť stav batérie.
Komentár
-
Aky mas OBD adapter? Treba aby si mal taky OBD adapter, ktory je v zozname doporucovanych developerom pre danu aplikaciu pre Zoe.
Postuduj fora a videa Zoe a CanZE na internete a urcite najdes odpovede. .
https://canze.fisch.lu/
https://www.youtube.com/watch?v=PdO4Io2Ir4g
https://www.youtube.com/watch?v=O2U4RfimDyk
-
1fisker niekedy ma svojimi komentarmi co vsetko "netusis" privadzas do .... Ved aj ostatni toho vela na zaciatku nevedia bez studovania.
Na to ked "netusis" co je PID na OBD je lahka pomoc: napises do browsera PID OBD a hned dostanes kopu kvalifikovanych odpovedi:
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
A ked je ti to prilis vseobecne, dopises este RENAULT ZOE a dostanes konkretne napriklad:
http://foroev.com/index.php?topic=9718.0Naposledy upravené jux; 09-04-2019, 11:37.
-
španielsky neovládam, anglicky len pobiedne a Pidy študovať to už sa mi naozaj nechce, mám svojich starostí dosť, som len jednoduchý užívateľ elektromobilu a nechystám sa byť nejaký odborník, to prenechám mladším, elektrotechniku ani automobilovú techniku som neštudoval, tak sa ospravedlňujem všetkým čo pojedli všetku múdrosť sveta a nebudem vás viac otravovať
-
Mne sa náhodou fiskerove komentáre páčia. Sú take od podlahy a dá sa na nich zasmiať ( nič v zlom).
1fisker - ved použij Chrome prehliadač a ten ti to preloží po kliknutí pravým tlacitkom na stránku vyberieš Preložiť.
Inak s tým OBD by som to veľmi nedrazdil ak nevieš čo presne robíš. Napr. moja Fiatka je taká “cimprlich” na tom porte, že stačí zasunutie OBD adaptéra, ktorý sa jej nepáči a auto si tak dobabre riadiacu jednotku, že sa stane nepojazdným.
-
Jiri GrandPa dobabre riadiacu jednotku? to znie ako kvalitny hoax. Ved pokial sa len pripajas a mas zly OBD s inym protokolom, verziu, tak ta nepripoji alebo ti vypadava. pokial nic nemenis, preco by ti poskodilo RJ ??
Nie je fiskersov problem v zlom OBD adaptery? aj leaf spy funguje len s verziou 1.5 a ine oznacenia sa nespoja.
-
To nie je hoax ale fakt potvrdeny X majitelami na Fiat500e fore. Proste sa nejako pokasle SW EVCU a dovi dopo...
-
Jiri GrandPa Ak je to tak ako hovoris, tak nieco je zle. Samotne pripojenie na zbernicu by nemalo sposobit nic. Adapter sa aktivuje az aplikaciou, pricom vecsina aplikaca len cita data zo zbernice tak, ze aplikacia len povie modulu, ktore z priatych PiDov ma poslat do aplikacie - cize modul vobec nijako nezasahuje do komunikacie na zbernici - len pocuva. Teda pracuje v pasivnom rezime. A dokial je OBD modul len pasivnym posluchacom, nic nemoze pokazit.
No aktivny rezim je ina kapitola - Vtedy je OBD modul plnohodnotnym zariadenim zbernice a vtedy moze aj aktivne vysielat do zbernice, co je samozrejme podstatne nebezpecnejsi rezim.
V pasivnom rezime sa daju precitat len data, ktore lietaju na zbernici. Aplikacie, ktore pouzivam (ScanMyTesla - pre Teslu aj, CANIon a EVbatmon pre trojcata) pracuju v pasivnom rezime).
Aplikacia co mas na Fiatku je urcite aktivna - nastavujes nou nabijanie, klimu a t. d.
Predpokladam, ze Aplikacia CanZE funguje tiez len v pasivnom rezime, takze by nic nemala pokazit, ale nestudoval som ju, tak to neviem naisto.
-
Ako hovoris, je to zle. Je to vraj sposobene tym, ze ten OBD konektor nema standardne osadenie pinov OBD, napriek tomu, ze nomrmalna 500 ma.. A preto nekompatibilny adapter aj bez aplikacie moze auto "rozhasit". Mne sa to nestalo, lebo prv kym som tam nieco strcil tak som cital a vzdelaval sa a na toto som narazil nie raz. No Fiat, no...
-
-
Je smutne, ze ZOE, ktory sa vela rokov umiestnuje na prvom alebo druhom mieste predaja elektromobilov v EU si nezasluzil ukazat na Bratislavskom autosalone. Ze na BA autosalone pravidelne chybaju dvojcata ion a zero som si zvykol, su to koncepcne stare auticka, no ignoracia zoe je zarazajuca.
Komentár
Komentár