Víkend 11-13.12. mám priepustku. Tak vymýšlam spáchať v rámci SR. Zatiaľ takéto... V aute tie 2 noci aj prespať. Auto pôjde nonstop 2.5 dňa. Zdokumentovať (článok, video), spotreby, nočné spotreby. Updatnutá mapa + 15km prevýšenie na trase.

Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Výzvy (chalenges) / porovnávanie / testovanie
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- 2 likes
-
Naposledy upravené nick81; 26-11-2020, 20:49.
-
ivan32 Časť áno.. 1200km Čiernu nad Tisou sme robili v marci a leto 4x 1000km okolo SR s variáciami okolo Bardejova. LC/KE je pohoda (predpokladám, že nevyrazím so SOC 100%).. Najhorší je východ. KE -> Vysoké Tatry je 580 km. Ejoin tam má na trase pri medzilab. 2 AC. Tak by som tam dobil 22kW. Ostatné je v pohode, tam je dosť DC. Teploty do -5 tam mám z marca naskúšané (cca 400-420km dojazd). Ak budú väčšie mrazy tak operatívne. Resp. zbehnúť si dobiť na DC poblíž.
-
Spravil som orientačný rozpis. Noci vychádzajú na nabíjanie na ejoin. Inak nepridá sa niekto s druhým autom? Ejoin má 2xAC a cez deň sú všade pri sebe neďaleko vždy 2 DC stanice. Úseky medzi nabkami sú cca na 200-300km okreskového dojazdu. 50kWh+ autá by to mali zvládnuť. Štart v piatok 11.12. o 12h pri BA, koniec nedeľa okolo 14-16h.
-
Zajtra na obed štart pre prípadných záujemcov s BEVNiekto s teslou či ID.3 sa nenájde?
Teploty zatiaľ vyzerajú na -6 až 0C. Dúfam, že to polezie ešte viac dole. Logovanie bude v 2sec intervale .. https://next176.sk/evdash/?m=0 a https://next176.sk/evdash/?m=1 Ešte to kódujem. Mapa bude mať pre DRIVE / CHARGING / STÁTIE info o časoch, koľko sa minulo/nabilo/narekuperovalo, priemerka na úseky. Itinerár tabuľka. Plus celé sólo grafy budú.. Máte ešte nejaký tip čo chýba, na čo sa zamerať, čo chcete o Nirovi zistiť v týchto podmienkach? Logovať budem aj registre 05/06 z BMS, celé ako RAW data .. S týmto sa snáď už podarí zamerať heater/ ventily switche.
-
hudino Flakam sa sice dost. Ale ten vychod popri hranici by si asi uviazol.Nainstaloval som postel :-) Spolujazdec dopredu, Saguaro robi podporu mimo sedacky a cez to preglejka, 2.5cm samonafukovacia a spacak Carinthia defence 4 :-) Luxusna postel. Zmestim sa tam pekne aj ja 188cm. Este na urovni hlavy v strede su vyfuky klimy a pod tym 150W 220V. Lepsie to nemohli navrhnut.
Naposledy upravené nick81; 10-12-2020, 19:41.
-
Foto z tripu sú tu https://photos.app.goo.gl/MQPBvBo9PbEZq6ig6
-
[QUOTE=dango;n65326] daj foto ako si to vymyslel
Na :-)
- 3 likes
Komentár
-
Platinum verzia nemá schod, sú tam tie ešte plastové boxy a celé je to v rovine.. Teda max 1cm.. ale nafukovačka to zotrela.
Viac tu .. https://photos.app.goo.gl/yD6jJZnWPquDFDPT9
-
- 3 likes
Komentár
-
milan84 Ďakujem pekne Milan. Chcel som vytvoriť nástroj, kde si záujemca o EV pozrie ako elektromobil pracuje v zime. Tých info je až chaoticky moc, ale je tam všetko pre to 1% detailistov. Kia platiť nemusí, stačí keď mi pridajú predhrev baterky a sme si kvit :-DDD
-
Ešte prikladám raw vizualizáciu na analýzu, ak by sa niekomu v tomto chcelo hrabať. https://www.youtube.com/watch?v=5EC4wxIOzlI
1 frame videa je každý druhý record na sdkarte (tj. cca každá 4tá min).
-
Vyšiel članok ku tripu https://www.mojelektromobil.sk/zimny...lovensku-blog/
-
Pekný projekt.
Vysvitá ale pár otázok, respektíve uistení sa či je to tak:
1) Počas tripu bolo nabíjaním dodaných cca 240 kWh elektriny no auto celkovo spotrebovalo cca 330 kWh? Čo ten rozdiel? Rozumiem rozdielu medzi SoC pred a po tripe ale 90 kWh?
2) Na cca 30 hodín jazdy pripadá cca 15 hodín nabíjania? Čiže teoreticky hodinu idem a pol hodinu stojím?
3) Ak by som čas nabíjania v predchádzajúcom bode chcel skrátiť a išiel čisto po DC nabkách, pri GW tarife 0,49 €/kWh by som trip urobil za nejakých 120€ a teda v priemere by som jazdil za 7,- €/100km (ekvivalent spotreby 6 l N95/100km)?
4) e-Niro = EV Van??? čo je potom eCrafter?
Budem rád za feedback.
Inak ako akýsi baseline pre porovnanie s inými EV si myslím, že parádna práca. Palec hore.
-
Priusák
AD 1) Nebude v tych lietajucich 90kwh nieco ziskanych rekuperaciou?
AD 2) vyslovene viackrat spominal ze sa neponahla, ma iba 11kw OBC a musel nabijat aj "komfortne kwh"
AD 3) Preco by si nabijal na GW za 0,49 ked mozes na ZSE za 0,29 a vyjde ta trip na 70e co by zodpovedalo spotrebe 3,5L benzinu. Pripadne menej pri este vyhodnejsom tarife/operatorovi, alebo zahrnuti DC nabiek zdarma.
A auto spotrebovalo ele. aj na kurenie pocas spanku, keby si v spalovaku vyuzival nezavisle kurenie dve noci na tusim 21C, tak by si asi tiez vykazal vyssiu priemernu spotrebu pri takom tripe.
-
Priusák Ahoj, skúsim zodpovedať
1, Stratené kWH... 241.7 + 65.1 rekuperácie = 306,8kW ... cca +35kWh som mal viac pri štarte (87 vs 28%) ... Spotrebovalo sa 333.4 ... Stratených je cca 10kWh, ale to môže byť tým, že toto sú čítače na BMS a napr. pri jednom AC sa mi zapol heater, a išlo to mimo BMS (mám to v novom grafe, čo ešte nie je public). Resp. aj kúrenie na AC išlo asi priamo. Chyba v algoritme môže byť, ale mám čistý LOG, ak by si chcel niekto vyhodnodiť dáta, sú tam čítače z BMS.
2. 30/15hod jazdy nabíjania. Išiel som dosť na AC..Potreboval som spať. Dávam do pozornosti letné nonstop Estónsko. Tam bol pomer na 3200km 40/10. Resp tých 10 sa dalo zraziť cca na 6, lebo sme boli dosť na 50kW, dokonca 1x 30kWh a skúšali sme free, ktoré aj nešli. Uvidíme s týmto novým nástrojom budúci rok. Taur, pôvodne som chcel spať iba v utility bez AC niekde.. a merať spotrebu, len DC by boli pre mňa na východe záchadzky, a Ejoin tam sedel ako riť na šerbeľ. A mať 100% a dobre sa vyspať bolo lákavé.
3. Čerpať za 0.49 odmietam. Mám ZSE flat paušál, kde je cena v rámci predplatného 0,17 €/kWh, resp. aj po minutí je do 0.25€. Celý paušál je
69eur/400kWh.. Cena výletu by teda nepresiahla 69 eur v žiadnom prípade. Samozrejme stálo ma to nič. Lebo som mal voľné ZSE a ejoin je dlhodobo free. Free nepotrebujem, ale myslím, že cena AC do 20 cent, resp. DC do 30 je ešte akceptovateľná. 0,50€ a viac je v zime drahšie ako spaľovák, tam nie je o čom.
4. e-Niro ... EV van,, skôr je to len taký pojazdný spacák a štít. Samozrejme chýba sprcha aj Wc, ale toto celé bol iba taký pokus aké to bude, ak sa pôjde do Nórska/Fínska po covide. Ak nebudú chatky, že by sa mixovalo. Všetko bolo len akým čiastkovým cieľom. Spanie, dokončiť nástroje, test nových m5 modulov, článok ...vo finále, všetko vyskúšané, kopec kvalitných a pestrých dát pre prvé vizualizátory, fajn oddych. Hlavný cieľ je zbierať dáta, zamerať veci v BMS a skúsiť hacknúť predhrev baterky. Ono ešte to neskončilo, ešte budú ďalšie technické články a ďalšie typy vizualizácií, spracovania dát.
-
@nick81
1) 65 kWh z rekuperácie? Fúha a to keď som s Leafom jazdieval pravidelne cez Šturec, tak som na 500m klesaní z toho nedostal viac ako 5% z 36 kWh batérie čo je 1,8 kWh. Predpokladám ale, že čísla máš v cajku.
2)/3) som dal ako alternatívu. Buď teda AC a mať to 30/15 alebo (ako píšeš) 40/10 a pekne si zaplatiť. Aktuálnu cenovú politiku ejoin by som nebral ako smerodajný ukazovateľ. Uvidíme, čo s tým skôr či neskôr urobí nový majiteľ/prevádzkovateľ tejto siete. Príklad GW som použil zámerne pretože je to platná cenníková cena a bolo by pokrytecké tváriť sa, že tu GW nieje. Obdobné platí pre aktuálne predávaný Ioniq, tiež sa veľa EVfans tvári, že sa to nikdy nestalo.
Vidíš, ja by som trebárs odmietol platiť 69€ každý mesiac ZSE, k tomu auto za 41k€. To by mi muselo slušne zarábaťJe to asi vec aktuálnej situácie každého z nás, aký program sa mu viac hodí.
Test vnímam skôr po technickej ako ekonomickej stránke. Nebudeme predsa robiť závery o ekonomike jazdy na EV na základe nabíjania, ktoré zaplatil niekto iný keďže nič nie je zadarmo, však.
-
Priusák V rámci mesta Niro rekuperuje cca 1/4 niekedy aj 1/3. Korejci toto zmakli dosť dobre. Tu som išiel relatívne pomaly a často kopce, preto je tak vysoká. Alternatíva 40/10 sa dala íst úplne zadarmo, ak by sa chcelo. Po ceste bolo kopec free nabiek, techniku zamerania free cez 3 apky popisujem v článku. Tým, že sme použili GW stálo nás to celé cca 50 eur. Platené by to bolo, ak by sa zrážal čas nabíjania na 6 hod. Ale pri takejto trase pár hodín nehrá rolu, keď spánkom sa zabije oveľa viac času.
ZSE flat mám len preto, že je auto na firmu a veľa cestujem. Ak by som nemal ten paušál, zobral by som napr. od GW paušál za 15 eur / mes. Kde je DC za 35centov. Výhodou GW je že sa dá paušal nakliknúť mesiac pred a potom napr. zrušiť. Takže oproti ZSE nie je nutné podpisovať novú zmluvu, a napr. paušál použiť iba na 2-3 letné mesiace, keď sa očakáva viac cestovania. Vždy sa dá teda nájsť vhodnejšia možnosť netreba platiť 0.49.
-
Priusák Tiez si myslim ze rekuperacia 20% po okreskach s reliefom je normalne. 10% mavam aj pri mixe dialnica, okres, kusok mesto.
5% je velmi malo, to muselo byt vela dialnice, alebo sama rovinata nizina. Alebo Leaf tak slabo rekuperuje? Alebo zeby jazdny styl...
-
tak tak. rekuperacia na urovni 1/3 pri meste a okreskach je nutnost pri tak vyspelom EV !
Sam som si pred dvoma rokmi skusal eco jazdu na eNV200. Ta ako jedine auto ukazuje percentualny podiel, kolko energie auto narekuperovalo. Vymazal som to na zaciatku testu aj spolu so spotrebou. Vysledok? Zevraj az 52 perc. som narekuperoval spat.
Komentár