Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Objednanie Model Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Velmi podrobne porovnanie pre tych co sa im nechce pozerat katalogy a cenniky, naozaj si pozrite aj zaujemci o ine auta. Spadne Vam sanka, Tesla Y lacnejsia ako mala Kona alebo Model 3 lacnejsimako hybridna Octavia RS iV !
     
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Takto sa robi demagogia na 1*, presne toto su nie fanusikovia ale fanatici - retoricky nastaveni striktne jednostranne. Do posledneho detailu.

      Ohodnotit prednokolku MQB ako nevyhodu, teda ze prednokolka je apriori pre BEV auto horsia ako zadnokolka je fakt cenny argument (touto logikou su teda asi tristvrtiny aut na cestach vlastne na hovno, kedze vacsina beznych ICE aut su prednokolky). Proste hladanie kazdeho hoci aj nepodstatneho negativa u konkurencie za kazdu cenu.

      Ak ma Tesla nieco vo vybave navyse, tak sa to nahlas uvedie (v podstate tam podla retoriky prezentacie asi ma vsetko okrem carplay a heads up displej). Parkovacie senzory su asi prezitok, ktory zakaznici nechcu/nepotrebuju. Interier bez fyzickych ovladacich prvkov detto. V zmysle hesla "my vieme, co je pre vas najlepsie" ktokolvek nesuhlasi a chcel by nieco ine, tak je spiatocnik a nepriatel pokroku. Jedine my vieme, co je dobre, a vsetci s tym teraz musite suhlasit.

      EQB skritizujeme za chybajuci carplay v zaklade (s moznostou priplatku) pricom tvrdi, ze MB infotainment je prakticky takmer taky dobry ako ten v Tesle. No a chybajucy carplay v Tesle je vec, ktora sa ani neda priplatit, nakolko "nie je potrebna" (rozhodol Elon a proste tu moznost volby zakaznikovi ani len nedam). Takze parameter, ktory maju obe auta v zaklade rovnaky podam ako negativum EQB. Osobne vidim ako pozitivum, ze EQB to ponuka aspon za priplatok.

      Auta, ktore malo dojazd mensi o par kilometrov (EV6) okomentujem, ze nedosahuje hodnoty TMY a auto co ma o tych par km viac (MQB, C40) zhodnotim, ze to je vlastne rovnaka uroven.
      Ked EV6 porovnavam s TM3 tak jej dam inu (nizsiu) hodnotu dojazdu WLTP ako som pouzil pri pouziti s TMY, (asi aby bol rozdiel co najvacsi?) .

      A ako ceresnicka na torte hybridna Oktavka, do ktorej nasukam nezmyselne drahu vybavu, len aby som ukazal, ze je drahsia ako TM3.
      Oktavka hybrid je pritom holy nezmysel. Raz som ju mal ako predvadzacku v rukach a vratil som ju so slovami "dakujem, neprosim".
      Toto auto ma vyznam bud benzin alebo diesel, hybrid rozhodne nie. To skodovka s tymto modelom robit nevie a treba takuto konfiguraciou obist velkym oblukom. Tepelne cerpadlo je pre taketo auto uplne irelevantna disciplina, no aj tak treba spomenut, ze vobec nie je v ponuke (nie je lebo nie je potrebne, no tu sa tento fakt taktne zamlci). Navyse si vyberiem naschval RS challenge plus vybavu, ktora je o 100k drahsia ako normalna RS a ma v sebe za tie prachy v podstate len ine kolesa a elektricky ovladane sedacky. Len aby som ukazal, ze viem mat nejaku oktavku, ktora bude drahsia ako TM3. Pritom si staci odhadnut, ze pri Oktavii nebude toto konfiguracia, ktoru by zakaznici masovo kupovali. Snaha navodit dojem, ze TM3 je lacnejsia od Oktavky sa vsak neda upriet.

      To, ze u vsetkych ostatnych vyrobcov je moznost vyberat s viac ako 6 farieb, je zanedbatelna prkotina. Ako kedysi Henry Ford povedal: "Dodame nasim zakaznikom auto v akejkolvek farbe, ktoru si budu zelat, ak to bude cierna."

      To, ze na ine auta existuju aj zlavy z cennikovych cien, opominieme uplne, lebo to by potom nedavalo zmysel porovnavat ceny, ze ano?!

      Spickovo zvladnuta siet superchargrov je hyperbola jak vysita. Skuste sa opytat na niekoho, kto byva niekde v Trencine alebo v Ziline aku paradnu sluzbu mu SuC poskytuju.
      Komercne nabijanie ma dnes Kia vyhodnejsie, lacnejsie a vyrazne lepsie pokryte vlastnou sluzbou ako Tesla so svojimi SuC. Samozrejme Tesla ma vyhodu v plug & charge, to treba ferovo priznat. Ak sa vsak clovek u nas nehybe na osi BA - ZV - LM - KE, tak mu je tato uzasna vyhoda na dve veci.

      To, ze Tesla po rokoch predaja predrazenych aut konecne lezie dole so svojou marzou v zaujme dosahovania obchodnych cielov, je jav vcelku pochopitelny. Hlavne ked situacia dospeje do momentu, ze vyrobne kapacity sa prekrocili uroven dopytu. Bez upravy ceny by bud upravili objem produkcie tak aby sa dorovnal dopytu, no to by znamenalo nevyuzivanie vyrobnych kapacit. V situacii kedy potrebujes upokojit akcionarov aspon trochu je toto celkom rozumny krok. Tiez to, ze sa postavila k celemu predajnemu procesu diametralne odlisne sa da povazovat za ich vyhodu, no na druhej strane so sebou prinasa mensim trhom urcite nevyhody pre koncoveho zakaznika. Toto nie je kritika Tesly, to je nastavenie realneho zrkadla ako sa veci maju.

      Samozrejme, Tesla ma dnes este stale nejaky naskok v technike, vo vykone, v aerodynamike, v lepsom dojazde. No ani zdaleka nie je lidrom vo vybave, kvalite, materialoch, popredajnych sluzbach, podpore predaja.

      Na zaver teda len na margo toho ako Tesla "drti" konkurenci. Za rok 2022 sa v EU predalo 170k novych aut Tesla (zdroj: https://carsalesbase.com/europe-tesla/), nevieme kolko aut sa celkovo predalo v EU, lebo nie vsetci vyrobcovia su clenmi ACEA (zrovna Tesla nie je), no ti hlavni tam su a spolu dodali na EU trh 9,255M novych aut (zdroj: https://www.acea.auto/files/20230118...2212_FINAL.pdf).
      Takze vyhlasit, ze Tesla "drti konkurenciu" s trhovym podielom atakujucim 2 % je trosicku prehnane. Ani keby sa Tesle podarilo medzirocne zdvojnasobit predaje v EU, tak nijako nedosiahnu trhovy podiel VW, Audi, Skoda, Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, Renault, Dacia, Kia, Hyundai, Toyota, BMW, MB alebo Ford.
      V segmente BEV samozrejme Tesla (zatial) kraluje. No osobne odhadujem, ze je len otazkou niekolko rokov, kedy sa jej postavenie na EU trhu vyraznejsie oslabi a zostane z nej v podstate len jeden z mnohych relevantnych vyrobcov BEV.

      Z mojho pohladu sa Tesla po zlacneni stava silne zaujimavou volbou a urcite je vhodne ju zahrnut do uzkeho vyberu pri zvazovani BEV. Prave popri autach ako IDx, Enyaq, EV6, Kona, Ioniq 5/6... a nasledne si podrobne vyhodnotit ktore parametre ktore z tych aut splna/nesplna a samozrejme porovnavat realne ceny a nie internetove cenniky.
      Naposledy upravené PistaTT; 29-01-2023, 22:40.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      ElectroDad je taky svojsky, a ano, asi splna definiciu slepeho fanatika… ja ho nepozeram, irituje ma uplne vsetkym, od svojho prejavu, hlasu, az po zmienovanu zaujatost. Zvladol som v minulosti 2 jeho videa, jedno o TM3, kde sa sam pytal sledovatelov, ci vnimaju este nejaku dalsiu nevyhodu TM3, ktoru nespomenul. Napisal som mu v komentoch, ze je zadna lavica prilis kratka a nizko, a na dlhsie cesty to nie je uplne komfortne kvoli neprirodzene pokrcenym noham bez opory (co je vzhladom na sklon zadneho skla a dostupneho miesta pochopitelne, nie je to vyslovene prekazka, len mensie negativum, ale je tam). Zacal ma presviedcat, ze je uplne normalna a rovnaka ako v Ioniqu, Leafe alebo akomkolvek spalovaku. Ze on nemal nohy vobec pokrcene a cestuje sa tam pohodlne. Tak reku ze ok, necham ta v iluzii dilino…

      Ale FWD je na hovno, sorry bol vytvoreny cisto z ekonomickych dovodov, autu neprinasa okrem nizsej ceny ziadne vyhody, len negativa (ok, mozno mala vyhoda v trosku lepsom vyuziti miesta, co sa premietne do interieru). A ano, vacsina aut na ceste je na hovno, existuje len 1 spravny nahon, a to RWD 😉 este rear-biased AWD sa da akceptovat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Pri elektromobiloch sa preferuje zadny nahon kvoli vysokemu krutiacemu momentu a preklzovaniu kolies a tiez zbrdeniu kvoli silnej rekuperacii. Prisli sme na to viaceri majitelia elektrickych predokoliek. Argument EQB a CarPlay smeroval na nezmyselny priplatok 9500€ za CarPlay - aktivovanie funkcie. Viac som nedocital, stacili dva odstavce. Evidentne si nova generacia, ktora k autam nemala silny vztah. Odjakziva aj pri spalovakoch je zadny nahon preferovany a ze lacne znacky kvoli uspore davali predny, preto neboli v hladaciku ludi, ktorych auta bavili.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      9500 Ceskych korun! tj. asi 400 eur. Drahe, to ano (obdobne ako su drahe priplatky u MB aj pri ICE autach). No ak je infotainment MB (skoro) taky dobry ako v Tesle, tak to vlastne netreba, ci? (jasne ze to treba, minimalne nechat na zakaznikovi tu volbu). ine automobilky zvykli tiez za toto pytat extra priplatok, no pochopili, ze minimalne v autach s cenou nad 40k by to malo byt v zakladnej vybave. MB si ide svojou cestou, je to ich volba, no aspon daju zakaznikovi moznost vyberu.

      Neakceptovat iný názor a necitat celý prispevok je plne v poriadku, plne tvoje rozhodnutie a pravo. Akceptujem to bez vyhrad.

      Neviem ako z toho, že nepovažujem prednokolku za negatívum hodné zdôraznenia, dokážeš odvodiť, že sa nezaujímam o autá. EV6 je mojou iba druhou zadnokolkou od škody 105 .

      Väčšina mojich áut boli prednokolky a keďže sa nezivim ako profi rally pilot, tak mám z vlastnej skúsenosti názor, že to nie je zásadná nevýhoda. Predosle dieslove auto malo bol vcelku normalny Superb 2.0 TDI 4x4, ktory mal krutak 400 Nm a vykon 140 kW, predtym prave Oktavka RS TDI prednokolku s krutakom 380 Nm a 135 kW... aktualna EV6 ma krutak 350 Nm a vykon 168 kW a co sa tyka jazdnej dynamiky, tak su to auta vcelku porovnatelne (BEV ma trosicku lepsie zrychlenie z 0 na 100, lebo nemusi radit prevodove stupne, no vyssim vykonom kompenzuje vyssiu hmotnost a preto nie je rozdiel vyraznejsi. Na druhej strane ma nizsiu maximalku a ekonomika jazdy vysokymi rychlostami je jednoznacne objektivne domenou ICE. Minimalne pri porovnani tychto troch konkretnych aut). Chapem tiez ze priebeh krutiaceho momentu je pri elektromotore iny ako pri spalovacom motore, no na druhej strane ak by som pouzival plynovy pedal binarne = vyuzivam len polohu plny plyn tak by prednokolka bola velkou nevyhodou. Chapem teda, ze pri vykonnejsich verziach na urovni sportovych az takmer supersportovych aut by sa patrilo mat zadnokolku alebo stvorkolku s primarnou zadnou napravou. Pri beznych autach nevidim zasadny problem ani s prednokolkou. Jazdím dlhe roky vcelku veľa a stále rád, autá mám rád a samozrejme mám svoje preferencie. Som pragmatický a chápem, že svet nie je ideálny a vlastne asi nič v ňom. Nemám problém pomenovať veci s ktorými nesúhlasím alebo mi vadia a naopak pochváliť to čo vnímam pozitívne.
      Priznavam bez mucenia, že som BEV prednokolku ešte nejazdil, no zároveň pochybujem, že by pani v MB nespravili z EQB solídne auto

      Ale asi v ramci toho co ste boli vy - elektronadsenci a early adopteri - doteraz v komunite zvyknuti, tak ma mozes pokojne oznacit za "novu generaciu".
      Mozes ma brat za (asi nie reprezentativneho) predstavitela tej skupiny, po ktorej ste volali roky - elektromobilista druhej generacie, ktory sa nim vsak nestal z vnutorneho presvedcenia ale urobil tu volbu pragmaticky, v podstate s vlastnych (takmer az sebeckych) dovodov a pohnutok.

      Alebo sa mylim a ludom, ktori roky propaguju elektromobilitu pre siroke masy a presviedcaju dookola, ze uz prave teraz je BEV jednoznacne vhodnou alternativou k ICE, nejde prave o to, aby sa elektromobilita rozsirila z okruhu nadsencov medzi beznych ludi? Medzi ludi, co dlhe roky spokojne jazdili na mrtve dinosaury a zhnite papradie? Tak tu som. Spokojny sofer auta na baterky, ktory je ochotny robit aj kompromisy, ale zas nie prilis velke. A tiez zial zije vo svete, kedy si nedokaze vybrat uplne hocijake auto bez obmedzeni.
      Naposledy upravené PistaTT; 28-01-2023, 10:24.
  • asrock
    Junior Member
    • Jan 2023
    • 6

    Kto plánuje TMY mal by objednávať. V USA zvýšili limit na daňový bonus na 80000 usd pre SUV. Takže už nie je dôvod držať cenu TMY pod 55000 usd. Základná cena modelu Y sa už zvýšila o 1500 usd na 54 990 USD
    https://www.youtube.com/watch?v=VNhCP5zubew

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tých faktorov je viac, USA nestíha Y vyrábať a preto zvýšili ceny a nechcú importovať Šanghaj a Berlín.

      Šanghaj a Berlín nemajú až také čakacie doby a Šanghaj je zatiaľ najväčšia fabrika (kapacitou výroby) a Berlín sa rozbieha, takže neustále navyšuje počty, preto si nemyslím, že v Európe dôjde k zdraženiu.

      A ešte moja osobná skúsenosť - doteraz nemám dodanú Y objednanú v marci 2022 pred zdražením, po zdražení uprednostňujú objednávky s vyššou cenou a na uzatvorené kašlú.
      Vôbec tam nejde o poradie, len a len o čo najdrahšiu predajnú cenu, takže netreba dúfať, že budete mať autá pred zdražením dodané skorej ako Tí, čo objednávali za vyššie ceny po zdražení, pekne Vás nechajú čakať aj donekonečna - dokedy budú ľudia objednávať za drahšie. A ak ich budete chcieť, budete nútení meniť konfiguráciu a dávať príplatky za drahé farby, kolesá, atď, čo Teslu nestojí nič ale Vás tisíce navyše. Hrúbka príplatkových lakov (napr. Blue Deep Metalic je menšia ako základnej bezpríplatkovej farby) - osobne som si dal merať.

    • patapuf
      patapuf komentoval
      Upraviť komentár
      Pri zadávaní objednávky Vám tam nedali nejaký termín, kedy Vám bude dodané auto? Či tak to nefunguje? To také praktiky majú aj iné automobilky? Či len Tesla? No, čím ďalej tým viac v mojich očiach Tesla klesá čo sa úrovne týka. Osobne by som sa pri takomto správaní na celé ich auto vys.al a šiel by som ku konkurencii. Našťastie už je z čoho vyberať. A že toho nie je málo.

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      asrock v Europe je v mnohych krajinach stale k dispozicii kopa skladoviek a k tomu vela lodi z Ciny na ceste, takze tu je celkom ina situacia ako v USA, kde uz prakticky inventare ani neexistuju a nabaluju sa im objednavky z dovodu stedrych dotacii na EV. Tu v Europe naopak klesla v tomto roku suma dotacii v Nemecku, co bude asi trochu brzdit dopyt, aj ked nedavne znizenie cien to viac nez vykompenzovalo. Ale pohlad na dostupne skladove vozidla dava tusit, ze zvysovanie cien, aspon v kratkodobom horizonte, asi nepripada do uvahy.

      A este pre patapuf : vela stastia u konkurencie, snad sa dockas auta aspon v roku 2024

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      patapuf - tiez som to tak videl, ale ta konkurencia je len na papieri a este len sa uci co to znamena vyrobit dobre elektroauto (nie ze by nevedeli vyrobit dobre auto, tu sa zasa Tesla ma co ucit).
      Veci ako nezmyselne chladenie baterie aj v zime (Hyundai, Kia), nefunkcne casovanie nabijania (VW) a neuveritelna realna spotreba (nie ta na papieri), velmi casto nefunkcne Ionity (na SK neexistujuce) ma velice rychlo vyliecili.
      Tak pokorne cakam kedy sa Tesla spamata a spravi servis na Slovensku. Lebo bez toho uz ani od Tesly nic nekupim.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Chorvátsky konfigurátor

    Dávam do pozornosti ceny Tesly Y Long Range v Chorvátsku. Do Zágrebu je rovnako ďaleko ako do Ljublany (kde sa chodilo po trojky) a cena je o 2600€ bez dane nižšia oproti Rakúsku. Ja som si tento týždeň proces objednania zabsolvoval - nazval by som ho ako najjednoduchší a najrýchlejší zatiaľ (keď porovnám objednávanie cez SK,DE,AT,HR konfigurátor.

    Ceny - na Long Range najlepšie v Európe vďaka 25% DPH v Chorvátsku

    Jednanie - okamžité odpovede od ochotnej a príjemnej predajkyne

    Skúsenosť s exportom - po otvorení EÚ pre nich sú nadšení a radi predajú bez DPH Slovákom

    Prevozné značky - 100m od Tesla predajne je evidencia vozidiel, kde mi predajkyňa Tesly zistila prevozky stoja 60€ značka a 60€ poistenie k nej, takže človek môže mať krátkodobú prevozku za cenu štyroch dní požičania maďarských jednodenných prevoziek a vozí sa dokedy nedostane slovenské.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      Ahoj, bez DPH dajú aj fyzickej osobe alebo len firme. Auto chcem súkromne.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      asrock tú otázku snáď nemyslíš vážne ?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      áno, je to nezvyčajná otázka po tom všetkom, čo tu niekoľko rokov riešime objednávanie zo zahraničia

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Sorry, uz som to dlhsie nesledoval. Slovenska fyzicka osoba nakupuje nove auto v zahranici (v ramci EU) bez DPH a pred prihlasenim auta do evidenice zaplati na danovom urade slovensku DPH a s potvrdenim o zaplateni auto prihlasi. Zmenilo sa na tomto nieco?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Vozidlo kúpite s DPH tej danej krajiny, zaplatíte a tým je vec vybavená
      Tak isto ako horalku

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      cio ak kupujes v zahranici nove auto (alebo s najazdom nizsim ako 6000 km), tak mas povinnost zaplatit DPH v state, v ktorom ho prihlasujes, teda na Slovensku. Preto sa v zahranici nakupuju nove auta bez DPH. Predajcovia si vacsinou popytaju nejaku zabezpeku na DPH, ktoru ti vratia, ked im posles potvrdenie od danoveho uradu, ze si riadne zaplatil DPH v krajine prihlasenia. Tesla ale ziadne zabezpeky neriesi, rovno jej musis zaplatit cenu aj s DPH, a potom treba komplikovane riesit vratenie oenazi od zahranicnych danovakov, co trva dlhe mesiace.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future - zaspal si dobu. Toto platilo pred 1-2 rokmi. Dnes uz nikto (rozumny) za plnu cenu s DPH od Tesly auta nekupuje. Vid Mirov prispevok o Chorvatsku, to iste uz urobia aj Slovinci a Rakusania. No ale ked si niekto proste kupi cez web stranku pre "Slovensko", co je nakup v Holandsku, tak nech plati.
      Tesla ma Slovensko v pazi, na tom sa zatial stale nic nezmenilo.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      všetky krajiny, ktoré mám v porovnaní nižšie, dávajú bez DPH všetkým (aj osobám aj firmám-plátcom DPH), inak by nemalo význam tam tú krajinu zaraďavať

      čo píše cio je úplna blbosť, ignorujte jeho komentár, samozrejme nové dopravné prostriedky sa riadia inými pravidlami a je tu o tom popísané haldy textu

    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa z Rakuska pred par mesiacmi kupoval kolega a musel zaplatit plnu sumu s DPH (lebo ma firmu, ktora nie je platca DPH). Ja som platca, takze mne vystavili FA bez DPH, tu uz nie je ziadny problem. Ale neviem o tom, zeby sukromni zakaznici, alebo firmy neplatci, mali uz ulahcenu situaciu.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      EV_Future Ak nakupuje na firmu, ktore nie je platcom DPH, musi pred kupou auta poziadat danovy urad o pridelenie IC DPH na tento ucel a az potom kupovat nove auto v zahranici.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      A potom na www.finreg.sk je vidiet kto za kolko auto kupil, lebo aj fyzicka osoba tam ma zverejnene to priznanie DPH kedy kupila auto.

    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      Je tu niekto kto kupoval ako súkromná osoba bez registrácie DPH na SK. Určite platí čo písal EV_Future , že bez DPH nepredajú a na SK treba dodaniť.
      Takže Chorvátska cena MTY zaplatím 43988 x1,25 = 54985 eur DPH 10997 eur , Keďže nemám registráciu DPH na SK mi neuznajú cenu 43988 ale 54985x1,2= 65982
      DPH na SK bude tiež 10997 eur. Teraz zaregistrujem MTY a požiadam Chorvátsku Teslu o vrátenie DPH 10997 eur . Ak mi to niekto vráti cena na SK bude 54985 eur. + cca 1000 eur ostatné náklady celkom 56000 eur. Mám tu niekde chybu?

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      asrock Ak ti slovensky danovy urad pocita dph z ceny ktora je na fakture aj s chorvatskou dph, tak ju zaplat a po prihlaseni auta a vyziadani si chorvatskej dph naspat si vyziadaj aj opravenu fakturu kde bude uvedene tvoje IC DPH (poziadaj ako fyzicka osoba o pridelenie na tento ucel) a vycislena 0% DPH. S opravenou fakturou podaj dodatocne danove priznanie, kde ti vznikne preplatok ktory ti danovy urad vrati.
      Naposledy upravené nemo; 06-02-2023, 17:11.

    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      Nemo, prosím ťa ,ak som obyčajný nepodnikajúci občan bez živnosti a sro , aktuálne zamestnaný, aj tak si môžem požiadať o pridelenie IČO DPH na účel dovozu nového auta, ktoré nebudem používať na podnikanie? Alebo myslíš fyzickú osobu ako akúkoľvek formu podnikania ?

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      @asrock
      Podla tych screenshotov zo stranok FR SR by som ako fyzicka osoba nepodnikatel postupoval nasledovne:
      1. Kupim v Chorvátsku TMY s ich 25% DPH a zaplatím 43988 x 1,25 = 54985 eur
      2. Podam danove priznanie kde vypocitam slovensku 20% DPH z ceny auta bez chorvatskej DPH. Cize zaplatim 43988×0,2=8797,60 EUR
      3. a) Vyziadam si potvrdenie o zaplateni a podani DPH a idem s nim prihlasit auto.
      3. b) Ak mi podanie zamietnu s tym ze DPH treba pocitat s celkovej ceny na fakture zahrnujucej chorvatsku DPH teda zo sumy 54985 eur tak podam opravne danove priznanie (ak je podane do riadnej lehoty podava sa opravne, ak je po lehote podava sa dodatocne). V nom vypocitam znovu DPH 54985 * 0,2 = 10997 EUR. K predtym zaplatenej sume 8797,60 EUR doplatim este 10997 - 8797,60 = 2199,4 EUR a podam opravne (alebo dodatocne) danove priznanie.
      4. Vyziadam si potvrdenie o zaplateni DPH a idem s nim prihlasit auto.
      5. Po prihlaseni auta oznamim chorvatskej Tesle, ze auto je prihlasene a ziadam vratit chorvatsku DPH vo vyske 10997 EUR
      6. Po prijati chorvatskej DPH na ucet ci od Tesly vyziadam opravnu fakturu, tak aby tam bolo uvedene ze kupna cena auta bola bez chorvatskej DPH alebo ze bola vratena. Neviem ako presne to spravia a musia urcite vystavit nejaky opravny doklad.
      7. Opravny doklad by som prilozil k dodatocnemu (uz bude po lehote) priznaniu kde by som vypocital znovu slovensku 20 % DPH z ceny auta bez chorvatskej DPH 43988×0,2=8797,60. Kedze uz danovemu uradu bola zaplatena DPH 10997 EUR, vypocitam preplatok 10997 - 8797,60 = 2199,4 EUR a uvediem svoje cislo uctu kam ziadam preplatok poslat. Prilozil by som povodnu fakturu a opravny doklad alebo cokolvek by mi Tesla poslal.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Chalani, to naozaj necitate starsie prispevky ? Vsetko tu bolo rozoberane podrobne a piste tu o tom ako auto kupit s dph ineho statu.
      nemo Ked kupis napriklad s chorvatskou DPH, tak Tesla ju odvedie v priznani statu a kvoli nerozumnemu Janovi zo Slovenska nebude robit pre celu chorvatsku Teslu opravne priznanie DPH aby mu mohla vratit. Nove auta sa kupuju bez DPH. Je mala sanca pytat dph od statu, kde obchodnik dan odviedol ale to nie je pri autach, tam napisu ze obchodnik zle vystavil fakturu.

    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      Páni vďaka za reakcie ,
      nemo tvoj postup je správny ale zároveň platí čo napísal Rojko citujem "Upozornenie pre vsetkych : NEKUPUJTE NOVE AUTO S DPH, VO VACSINE PRIPADOV O NU PRIDETE

      ina vec je, ked Vam na dph daju zabezpeku a vratia az ked prihlasite auto ale to prebieha tak, ze daju samostatnu fakturu na zabezpeku, nesmie byt vystavena prvotna faktura na auto s dph, prvotna faktura musi mat 0% sadzbu DPH, resp. napisany dovod oslobodenia "

      Dnes nie je možné bez porušenia nariadenia EU vystaviť faktúru s DPH na vývoz nového vozidla do inej členskej krajiny . Takže každý musí dostať faktúru bez DPH.
      Iná otázka je ako sa dohodneme na zábezpeke DPH. Ak máte skúsenosť ako postupovať v Chorvátsku , tak to tu ešte napíšte.
      Určite to ocenia viacerí záujemcovia.
      Dík Rojko,že máš trpezlivosť ale komunita sa možno aj kvôli tebe rozrastie a potom bude konečne Tesla ja na SK možno.

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme ze to co pise Miroslav Rojko je spravne a niektore Tesla pobocky by si to mali nastudovat. Ja som rozpisoval ako by sa malo postupovat v pripade, ked predajca nechce vystavit fakturu s 0% DPH. Tu na fore to niektori (asi pred 2 rokmi) absolvovali a diskutovali sme, od koho ma po zaplateni rakuskej aj slovenskej DPH a prihlaseni auta zakaznik ziadat vratenie rakuskej DPH. Ludia tu pisali ze ma ziadat od rakuskeho danoveho uradu. Ja som pisal, ze od rakuskej Tesly, ktora ma spravit opravne (dodatocne) priznanie a nasledne zakaznikovi DPH vratit. Nakoniec zakaznik sem na forum napisal, ze dostal vratenu DPH - od rakuskej Tesly. Takze tento sposob je funkcny ale komplikovany a neodporucany. Vhodny iba v pripade ak uz je vsetko rozbehnute, neoplati sa objednavku stornovat a treba to nejako dokoncit.

      Ja osobne by som auto kupoval v Chorvatsku, jedine ak by vystavili fakturu s 0% DPH pripadne by DPH riesili ako zabezpeku.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Fíha, skutočne je tu povinnosť zaplatiť DPH v cieľovej krajine
      https://www.financnasprava.sk/sk/obc...avneho-prostri

      pardon, dovoz vozidla ako fyzická osoba som nikdy neskúmal, ani vo sne ma nenadlo že existuje takáto stupidná a absurdná povinnosť aj pre obyčajných ľudí
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Veľké porovnanie cien všetkých modelov v EUR-ových krajinách, kde nám Slovákom dávajú možnosť kúpiť:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2023-02-05 o 17.30.56.png
Videní:	1282
Veľkosť:70,8 KB
ID:	89511
    Pripojené súbory
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      wau

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      cio Maďarsko som tam nedával, kedže tam hrozia kurzové výkyvy ale ty si chcel objednávať (alebo objednával) tam, hoď sem pre porovnanie cenu akú Ti ponúkajú, nech porovnáme aj ostatní

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko ja v HU plánujem iba servis. Nie kúpu vozidla

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Najlacnejsie Y ma v SK konfiguratore uz nizsiu cenu: €40,870
      Do SK konfiguratora konecne pribudlo MS za €91,870 a MX za €99,870
      Naposledy upravené nemo; 07-04-2023, 16:40.
  • nemo
    Senior Member
    • Oct 2015
    • 562
    •   

    @asrock​ Pozrel som sa na stranky FRSR a pise sa ze registracia fyzickej osoby pre IC DPH nie je povinna. Ale urcite by ti pridelili ked poziadas. Ak nechces riesit IC DPH tu je postup aj s prikladom vypoctu DPH:

    https://www.financnasprava.sk/sk/obc...ZaplatenieDane
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Dnn2tC4fv0.png
Videní:	1201
Veľkosť:591,0 KB
ID:	89562

    Tu sa pise, ze zakladom pre vypocet DPH je cena bez DPH:
    https://www.financnasprava.sk/sk/pod...ti-kupa-NDP/_1
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	zq8lS9Bw3k.png
Videní:	1111
Veľkosť:356,1 KB
ID:	89563

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Dôrazne vystríham pred takýmito "nápadmi". Ak si niekto myslí že DPH je vymyslené na to aby sa neplatilo, tak sa hrubo mýli. Skratka DPH je z troch slov. DAŇ z PRIDANEJ HODNOTY. Upozorňujem na slovo "DAŇ".
      Vozidlo po dovezení do SR podlieha procesu samozdanenia a daňový úrad môže takýto postup okamžite kontrolovať.

      Vozidlo na ktorom bol urobený odpočet DPH musí slúžiť na podnikanie a na konci dňa sa z neho má DPH odviezť vo forme dodávok tovarov a služieb.
      Ak má niekto pochybnosť, nech sa na to ide spýtať hocijakého advokáta a dostanete jasnú odpoveď, že taktýto skutok by bol naplnením skutokovej podstaty trestného skútku krátenia dane.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      cio este si nenapisal sposob ako objednavas tie 4 ks Modelu Y v Madarsku, co si pisal minule. Podla toho ako tu reagujes, sa mi zda, ze necitas alebo nerozumies.
      Tu chalani preberali, ze na to, aby zaplatila fyzicka osoba dan, nemusi ziadat IC DPH ale len poda priznanie a zaplati. Bez zaplatenia a potvrdenia o zaplateni DPH auto na slovenske znacky policajt nepostavi a poslu ho z evidencie domov. Ako si predstavujes, ze chcu podvadzat na dani ? Zeby Teslu neprihlasili a vozili sa za domom po zahrade ?

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Kto je podnikateľ, tak má auto bez DPH, účtovníčka vie čo treba.

      Kto nie je podnikateľ, platca DPH, nech pekne radšej zaplatí DPH v krajine kde auto kúpi a tým je vec hotová.
      Rozdiel v sadzbe DPH Hrvatska vs Slovensko vo výške 5% podľa mňa, za tie patálie nestojí

      Ja mám vozidlá objednané v Chorvátsku (nie v Maďarsku) a detaily riešim s pani Lea Stanicic lstanicic@tesla.com
      Riešime overenie EÚ VIES VAT, aby nám vozidlá ako export mohla predať bez DPH a podstúpime samozdanenie v SR.
      Naposledy upravené cio; 09-02-2023, 23:05.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      cio to je velmi zla rada a takto prisli ludia o peniaze. Ked je fyzicka osoba, podla platnych EU aj slovenskych zakonov predajca musi tiez auto predat bez dph a aj sukromna osoba plati dan tu. Ak raz fakturuju s DPH, nechcu dph vracat a clovek junzaplati 2x. Preto sa auta daju kupit len v niektorych zastupeniach Tesly, kde maju schopnych predajcov a takto si vydiskutuju fakturaciu na ustredi a potom daju zakaznikom.

      Upozornenie pre vsetkych : NEKUPUJTE NOVE AUTO S DPH, VO VACSINE PRIPADOV O NU PRIDETE

      ina vec je, ked Vam na dph daju zabezpeku a vratia az ked prihlasite auto ale to prebieha tak, ze daju samostatnu fakturu na zabezpeku, nesmie byt vystavena prvotna faktura na auto s dph, prvotna faktura musi mat 0% sadzbu DPH, resp. napisany dovod oslobodenia

      Taktiez nemas pravdu s chorvatskou dph, zakaznik aj fo vzdy plati pri spravnom predaji len slovensku 20% a teda aj pre fo zalezi, kde je cena bez dane najmensia, nie cena s danou.

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Až teraz som pochopil že vy chcete kupovať autá ako obyčajné osoby. To by ma ani vo sne nenapadlo, ale chápem že existujú aj také prípady.
      Do takej debaty nemám chuť zasahovať, mňa sa to netýka.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      cio Nemozu byt vsetci podnikatelia. Ani vsetkym podnikatelom sa neoplati byt platcom DPH. Niekedy sa viac oplati kupit auto sukromne a uctovat cestaky ako kupovat do majetku firmy, odpisovat a viest suvisiacu evidenciu ...

    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Taur rozumiem. Samozrejme musí sa zaplatiť DPH v tuzemsku a ten nákup vozidla bez DPH v zahraničí nie je žadny med. Zahraničný predajca nemá žiadnu chuť faktúrovať bez DPH nepodnikateľovi bez registrácie na DPH.
      Človek - zákazník (občan SR) musí veľmi túžiť vlastniť nové vozidlo TESLA, aby sa na toto dal.
      Naposledy upravené cio; 14-02-2023, 19:07.

    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      EU nariadenia ich moc netrápia , bez DPH to nedajú, no nič kúpim si BMW

      thank you for taking an interest in our vehicles. I'd be happy to help.

      So, in case of a personal purchase of the vehicle, we are not able to issue an invoice without VAT. In this case, you pay the full amount of Croatian price (with VAT) and export the car into your country. After making registration there and paying VAT in Slovakia, you would need to provide to us a proof of paid VAT in Slovakia and then you get the refund of our VAT paid here.

      If you have any questions, feel free to reach out.

      Best regards

      Lea Staničić

      Senior Tesla Advisor

      Tesla Hrvatska d.o.o.

      Mob: 098/9475-348

    • nemo
      nemo komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme ze bez overeneho VAT ID ziadna firma nevystavi fakturu s 0% DPH. Taky dotaz bol uplne zbytocny.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      asrock Platiť chorvátsku DPH a čakať na vrátenie by som neriskoval, od Tesly sa zle pýta. Som prekvapený, že nedajú fyzickej osobe (keby napísala že nedá bez VAT ID, tak to sa dá vypýtať pre fyzickú osobu), na druhú stranu málokto autá v tejto cene kupuje bez odpočtu DPH.

      Ale na Tvojom mieste by som ešte skúsil Slovinsko alebo auto objednal cez nejakého plátcu, ktorý Ti ho na Slovensku po prihlásení predá. Neviem či Ťa BMW uspokojí, mňa neuspokojilo.

    • asrock
      asrock komentoval
      Upraviť komentár
      Požiadal so Leu ako treba postupovať pri vrátení DPH .
      DPH vráti Tesla Chorvátsko. Tu je postup pre súkromné osoby bez IČO DPH

      Just when making an order via Croatian configurator, you will have to put Personal number (OIB), but since Slovakian is different than ours, just put 00000000000 or 12345678901.

      Once you register the car in Slovakia, you will have to send me the photo of license plate, scan of registration document(s) and proof of payment of Slovakian VAT. In case you receive some additional documents from your legal authorities regarding paid VAT, you should send that too (every country has its own documents they provide once the car is imported).

      VAT refund after that should go regularly, it will just take a while (maybe a month) to process the request for refund and to get to refund to you.

      Akurát pri objednávke cez chorvátsky konfigurátor budete musieť zadať Osobné číslo (OIB), ale keďže slovenské je iné ako naše, stačí zadať 00000000000 alebo 12345678901.

      Po prihlásení auta na Slovensku mi budete musieť zaslať fotografiu ŠPZ, sken registračných dokladov a doklad o zaplatení slovenskej DPH. V prípade, že od svojich právnych orgánov dostanete nejaké ďalšie dokumenty týkajúce sa zaplatenej DPH, mali by ste ich zaslať tiež (každá krajina má svoje vlastné dokumenty, ktoré poskytuje pri dovoze auta).

      Vrátenie DPH by potom malo ísť pravidelne, len to chvíľu (možno mesiac) potrvá, kým sa spracuje žiadosť o vrátenie a kým sa vám vrátia.
  • kukiak
    Junior Member
    • Sep 2022
    • 14

    V AT majú kopec celkom dosť skladoviek v rovnakom configu ako mam v objednávke. Ak by som ju objednal predpokladám, že prídem o týcu 250€? Týždeň čakám na odpoved od toho de sales teamu, ale nechodí.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Otázka teraz je, že či si objednával aj pôvodnú konfiguráciu cez AT alebo cez SK ? Podľa toho Ti poradím najlepšie riešenie.

    • kukiak
      kukiak komentoval
      Upraviť komentár
      Islo to tiez cez AT. Diky!

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Tak potom napíš predajcovi, čo to s Tebou riešil (alebo sa ozval po objednávke o doklady) aby Ti zmenil konfiguráciu na nejakú skladovú. Neviem kedy odpíše - trvá to aj niekoľko dní a možno napíše, že sa o to už stará Berlín. Aj keď auto preberáš v AT, tak majú v Berlíne nové exportné oddelenie, ktoré dojednáva prevzatia, robí faktúry bez DPH atď. Ja som riešil pred pár týždňami to isté (auto som nemal pridelené a skladovky presne rovnaké boli) a síce som písal predajcovi, ten mi odpísal po 4 dňoch, že to rieši Berlín ale medzitým mi automat pridelil VIN, takže vlastne stačilo čakať.

      Alebo aby si ušetril čas, tak napíš rovno na DE-VatfreeSales@tesla.com, kde Ti možno predajca z AT napíše že to majú na starosti a máš sa tam hlásiť.

      Ďalšia možnosť je na webe Tesly v konte máš pri konfigurácii obyčajne tlačidlo "Edit design", kde môžeš zmeniť existujúcu konfiguráciu a ak vyberieš dostupné, ten ich automat Ti pridelí VIN aj na druhý deň. Ale s tým tlačítkom opatrne, lebo ak sa náhodou trafíš do nejakej, čo nemajú, posúva sa dátum objednávky na dátum zmeny a čakáš od začiatku. Čím máš viac príplatkov čo Teslu nič nestoja (farba, kolesá, biela koža) a teda na aute majú viac maržu za rovnaké náklady, tak tým skôr Ti pridelia.

    • Milo
      Milo komentoval
      Upraviť komentár
      Mám otázky ak som objednal Teslu Y standard range cez SK konfigurátor (nemám VIN, ani faktúru, len som zaplatil zálohu 250 EUR) a teraz chcem zmeniť na Teslu Y long range ale cez Chorvátsku (chorvátsky konfigurátor):
      - dá so to zmeniť tak aby som neprišiel o zálohu?
      - alebo len urobím novú objednávku cez Chorvátsku (chorvátsky konfigurátor)?
      - čo s pôvodnou objednávkou cez SK konfigurátor, dá sa stornovať a ako?
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1314
    •   

    Asi bude častá otázka nás, čo sme Tesle naleteli (áno naleteli) a čo s tým urobiť.

    Mám objednávku cez slovenský SK konfigurátor a zaplatenú zálohu 250€. Dá sa objednávka presunúť do inej krajiny, kde je teraz Tesla lacnejšia ?

    Nie, nedá. Snažil som sa to vydiskutovať s viacerými obchodníkmi aj v Holandsku (ktoré sa stará o SK konfigurátor) aj v Chorvátsku alebo Rakúsku. Raz urobená objednávka cez konfigurátor jednej krajiny sa nedá zmeniť na inú. Na internete sa dajú nájsť prípady, kedy sa ľudia cez pol sveta sťahovali a Tesla im objednávku nezmenila, záloha prepadla a museli dokonca znova sa na začiatok čakania postaviť novou objednávkou v novej krajine (napr. Ind čakal na Model 3 18 mesiacov, doštudoval v Dillí a natrvalo sa presťahoval do UK za prácou - nemožný presun auta aj kvôli normám aj zákonom, clám, nepovolili a musel znova objednávať). Nenašiel som jedinú zmienku, že by to niekomu urobili.

    Takže s 250€ sa môžeme rozlúčiť a nechali sme sa nachytať. Tesla dopredu vedela, že nám autá nedodá (som o tom už presvedčený na základe indícií a minulosti - vždy boli autá cez SK konfigurátor predražené) a bude zlacnenie a len vyčkávali až dodajú čo najviac drahých áut za pôvodné ceny z apríla 2022 a 13.januára zlacneli, nakoľko objednávok bolo len na mesiac dopredu. Aj podľa toho ako sa správajú pri objednávaní a termíny v konfigurátoroch sú "veľmi orientačné", nedá sa veriť ničomu a len na základe skúseností ľudí, čo už objednali, odhadnúť približný termín dodávok.

    Aj keď autá cez SK konfigurátor zlacneli tiež (Y RWD o 2000€ bez dane), stále sú drahšie ako inde v zmysle dlhodobého pravidla. Dokonca to predražuje nespoľahlivá a drahá povinná doprava cez firmu Tradisa, ktoré účtuje za zhodenie auta v Bratislave bez možnosti riešenia vád a nedorobkov 1300€.

    Rozdiel oproti objednaniu napríklad voči najlacnejšiemu HR je bez dane 3782€ (teda možno o stovku menej ak rátame dopravu a zahraničné prevozky do Zágrebu). Čo robiť ? Pre stratených 250€ nezaplatiť tisíce naviac za Y RWD - to je jasné a objednávku zrušiť. Pri Y AWD LR je to už trocha iné, tam je rozdiel napríklad oproti AT konfigurátoru menší - 1000€ a pri menšom rozdiele môže hrať rolu aj faktor čakania. Veľa ľudí kupuje cez AT a ešte si aj platí "pomoc pri kúpe", takže ak záleží na čase, pri Y AWD LR by som asi váhal a nerušil - ale to už je na ochote človeka, či má na čom jazdiť a teší sa na prvú Teslu a už mu je to jedno - aj tak dá menej, s akou cenou súhlasil pri objednaní.

    V niektorých krajinách sú už Y RWD v základných konfiguráciách s časom dodania nie Február - Marec ale Máj - Jún, takže znovaobjednanie bude znamenať posunutie čakania.

    A ešte jedna rada - je možnosť ponechať si aj jednu objednávku a urobiť druhú. Založte si nové Tesla konto na iný mail a objednajte na ten. Autá sa dajú aj raz posunúť, napríklad aj cez tlačidlo "Edit design" som si posunul udávaný termín o tri mesiace a to som len potvrdil rovnakú konfiguráciu ale už mi SK konfigurátor bral ako keby som objednla od teraz (čakám až naprogramujú parkovacie senzory). Tiež pri výzve na odber (keď idú prideliť VIN), je otázka ohľadom súhlasu s krátkodobou nedostupnosťou parkovacích senzorov, kto ju neakceptuje, VIN mu nepridelí a dodanie sa odkladá. Čo ak pri týchto cenách bude áut zasa nedostatok a čakanie dlhé a človek môže previesť objednávku na nejakého čakateľa, ktorý mu zálohu nahradí ? Veď môže byť za tri mesiace vyššie ceny vo všetkých konfigurátoroch (ale čakateľom ostáva cena najnižšia akú mali). Jediné riziko je, že keď opakovane neprevezmete auto, môžu Vám na nejaký čas zablokovať objednávanie - vo Vašom konte. Ale veď vy si môžete vytvoriť druhé .

    Takže okamžitým zrušením človek príde o zálohu ale môže objednávku ponechať a vyčkávať ...
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      Áno to je aj môj prípad. Záloha prepadne. TESLA v tomto ohľade neberie na zákazníkov žiadne ohľady - čistý asperger
      Na veľa vecí je ten Elonov syndróm fajn, ale občas je to aj pekne psycho. Jemu sú ľudia (zákazníci) a ich starosti úplne ukradnutí
  • Rege
    Junior Member
    • Jan 2023
    • 11

    Neviem ci to zle pozeram ale na stranke pre SK aj HR su tie ceny podobne. Zeby uz v HR zdrazeli?

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Zle pozeras, ceny su stale rovnake ako su v mojej tabulke.
  • Rege
    Junior Member
    • Jan 2023
    • 11

    Pôvodne zverejnené od Rege Pozrieť príspevky
    Neviem ci to zle pozeram ale na stranke pre SK aj HR su tie ceny podobne. Zeby uz v HR zdrazeli?
    Uz chapem... cena je lepsia kvoli DPH ktora je u nich 25% ako to bolo posane vysie

    Komentár

    • kukiak
      Junior Member
      • Sep 2022
      • 14

      Chcel som zmeniť rezerváciu na skladovku, ale z toho mailu DE-VatfreeSales@tesla.com mi za 2 tyzdne nedosla odpoved ani na jeden mail.... Dokonca mi v appke neukazuje ani predpokladany datum dodania, stale uz od kupy tam mam "TBD" a ze cas bude dostupny "zachvilu" no a svieti to tam uz mesiac a pol..
      Aka je sanca, ze keď si zmenim config na to co je skladom, ze mi to aj pridelia? Ja si skor myslim, že ma to zas hodi na koniec a okaslem sa este viac.​

      Komentár


      • kukiak
        kukiak komentoval
        Upraviť komentár
        Dnes odpisali a udajne bola moja objednavka "ON HOLD" (nepovedali dovod) prepli ju do aktivnej a za 5min som mal pridelene VIN a idem preberat..

      • JozkoPucik
        JozkoPucik komentoval
        Upraviť komentár
        kukiak tak prajem vela statnych km
    • Rege
      Junior Member
      • Jan 2023
      • 11

      Viete mi poradit co zadat pri objednavke na HR stranke do policka OIB?

      Komentár


      • TomTesla
        TomTesla komentoval
        Upraviť komentár
        Malo by to byt Personal Identification Number
    • qwerty64
      Junior Member
      • Nov 2022
      • 3

      Ak by niekto mal zaujem o modru LR na 19” s taznym a bielym interierom, tak mam spravene dve objednavky s dodanim Marec-April. Je to rakuska objednavka.

      Komentár

      • tombenetinY
        Junior Member
        • Mar 2023
        • 1

        čaute, zavžujem objednanie Y RWD v čiernej farbe. Má dnes akýkoľvek zvysel riešiť iný objednávač ako SK? ak áno, prečo? Vie mi niekto kto si objednával z SK konfigurátora, kto by bol ochotný povedať, ako prebieha celý proces kúpy od zloženia zálohy až po registráciu na Slovensku, kto to už absolvoval? kľudne do správy, alebo email, alebo aj tu, to je asi jedno dík

        Komentár


        • cyber_yan
          cyber_yan komentoval
          Upraviť komentár
          Čau, ak pozorne prečítaš vlákna tejto témy na 9 strán získaš odpoveď na všetko čo ťa zaujíma. Duplicitne vysvetľovať každému to isté nemá zmysel
      • asrock
        Junior Member
        • Jan 2023
        • 6

        Na Rakúskom sklade sú nejaké zľavy 3300 eur , neviete niekto o čo ide?​​​​​​​ Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Snímka obrazovky 2023-03-06 203910.png
Videní:	741
Veľkosť:159,3 KB
ID:	90179

        Komentár


        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Takmer v kazdom konfiguratore sa daju aktualne najst nejake zlavnene kusy. Asi poslali prilis vela lodi z Ciny v tomto kvartali a dopyt nie je taky silny, aby to pokryl. Skladovych zasob je dost vela a chcu to zredukovat.

        • asrock
          asrock komentoval
          Upraviť komentár
          Nemecký sklad všetko dole TM3 -2870 , TMY -3300, TYP -4040
      • esp
        esp
        Member
        • Aug 2015
        • 54

        Tesla znížila ceny inventárnych - skladovych vozidiel v Európe o rôzne sumy, čím mnohým spotrebiteľom ušetrila tisíce.
        Tesla sa stala neslávne známou neustálym upravovaním cien v prvom štvrťroku tohto roka. Začalo to masívnym znížením cien v januári a odvtedy pokračovalo na väčšine svetových trhov s ďalšími menšími úpravami nahor a nadol. Tesla teraz zaviedla nové zníženie cien vozidiel s európskym inventárom-skladovky. Pri pohľade na stránku Tesla sa úspory nezdajú konzistentné, pričom niektoré vozidlá sú zľavnené až o 7 %, zatiaľ čo iné sú zľavnené len o 1,5 %. Zľava sa navyše vzťahuje len na Tesla Model 3 a Model Y , pričom Model X a S zostáva v plnej cene. Jedinou ďalšou podmienkou je, že všetky zľavnené vozidlá sú nové s menej ako 50 km na počítadle kilometrov a nie sú súčasťou inventára jazdených vozidiel spoločnosti Tesla.
        Zdá sa, že neexistuje súvislosť medzi miestom, kde je auto uvedené, a uplatnenou zľavou, pričom rovnaký nepomer zliav sa používa v každej z európskych krajín, od Nemecka cez Nórsko cez Francúzsko až po Anglicko. Tesla pravdepodobne zaviedla nové zníženie cien v celej Európe, pretože sa zdá, že bude pokračovať v budovaní trhového podielu v regióne. Na rozdiel od Spojených štátov, kde Tesla pevne drží trh s elektromobilmi, je tento naš európsky trh oveľa konkurencieschopnejší. To odráža to, čo Tesla urobila v Číne , aby mohla bojovať s konkurentmi ako BYD, Li Auto, NIO a XPeng.
        Dopyt po EV v Európe nebol nikdy silnejší a ak kupujúci niekedy potreboval viac stimulov na nákup, Tesla tymto sposobom dava takouto formou práve tieto znizenia cien a kto je rozhodnuty pre kupu 3 alebo Y ma zaroven aj velke štastie a ušetri zopar evri.
        Dúfajme, že naš kontinent bude v nadchádzajúcich rokoch pokračovať v elektrifikácii a tieto zníženia cien umožnia viac ľuďom jazdiť na elektrinu ako kedykoľvek predtým.​

        Komentár

        Pracuje...
        X