Ahojte Teslaci. Viete niekto rozdiel vo vybave medzi MY RWD a LR ? Zatial som zistil ze RWD nema hmlovky a repro vzadu.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Objednanie Model Y
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak to vyzera iba na tie hmlovky. Baterka by mala byt blbovzdorna a s odstupom casu sa vyrovna dojazdom baterky v LR ktora rychlejsie zdegraduje. Pomer cena/vykon myslim ze OK pokial ozeliem 4x4 a vykon. Relevantne dovody doplacat 8tis za LR nenachadzam.
Komentár
-
Baterka v LR uz nie je NCA Panasonic ale LG NMC811, takze degradacia ako vidame na americkych trojkach, nehrozi. Zrovna tento tyzden sa objavilo v SK skupine par uzivatelov stazujucich sa na maly dojazd lfp baterky (aj 20% pokles dojazdu za par desiatok tisic km) a Tesla aj jednemu ide menit, s tymi LFP vstupili do jamy levovej na zaciatku, mozno je to uz teraz na novych lepsie.
Tiez netreba zabudat na rychlosti nabijania, co je dolezite pre dialkove cestovanie a tam LFP velmi straca. Takze Long Range neznamena len vacsiu kapacitu ale vyrazne vyssie rychlosti nabijania (vyrazne vyssie aj nad pomer kapacit baterii).
-
-
Ten dojazd som cital ze ked sa baterka nenabija na 100% tak BSM nevie dobre pocitat. LFP je nachylne na zimu co by mal riesit termo manazment. Otazka ci to riesi. Ja by som nabijal hlavne doma cize budem aj tak na 11kW ale jasne. Niekde na vylete potesi kratsia zastavka. Skor sa ale asi oplati priplatit za baterku NMC811 a tych cca 20kW kapacity navyse…
Komentár
-
To zas netvrdim, aj ja som objednal jednu RWD pre manzelku namiesto Citigo, ktora to bude pouzivat tiez v rezime vyhradne domaceho nabijania kratkych tras a tam sa doplatok neoplati. Ani tie zimy nie su v mestach take tuhe aby bol sneh viac ako par dni v roku ak vobec a vyuzil sa AWD.
Takze je to asi naozaj o tom, ako casto clovek robi dialkove trasy s nabijanim (a vyuzije dlhsi dojazd a rychlejsie nabijanie).
Bohuzial u Tesly sa ani nevie pri objednani, co tvrdia aj predajci v Tesle, s akou baterkou pride, ci to bude LFP alebo uz s manganom alebo Blade od CATL, takze tazko uplne presne odhadnut pre a proti.
-
-
RWD by mala byt aktualne CATL z Ciny. Nevies ako sa vyvijala cena od zaciatku 2022 ? Ja som este neobjednal lebo realne mi auto staci na zaciatok leta. Ked by prislo skor nemam ho ist ako prevziat lebo budem mimo SR. Len ci nejpojde cena hore aj ked som pocul ze uz teraz je vysoka.
Komentár
-
Komentár
-
Hovoril to aj Teslacek v poslednom videu, ked odmietnes prevziat (aj ked nevies dopredu kedy Ti dodaju a mas byt nachystany neustale), tak prepadne zaloha a neposunu. Ze vraj to tak zacali robit v Rakusku, kde Cechom dojednava Tesly kvoli vysokym CZ cenam.
-
Nie. Bolo to pred 3 rokmi.
Keď sa dá píš do vlákna reakcie ako komentár. Lepšie sa v tom orientuje.
-
Sorry, az teraz som nasiel ze mam vlastne komentovat sam seba.
Prave kvoli tomu ze hrozi zrusenie objednavky nechcem zbytocne skoro objednat. SK konfigurator neukazuje dodanie vobec ci uz RWD alebo LR. LFP bude v RWD urcite zatial asi CATL ked pojde z Ciny. Aky je rozdiel medzi CATL LFP a BYD LFP baterkami ?Naposledy upravené Zeeci; 22-10-2022, 19:26.
-
-
- Likes 1
Komentár
-
Nikdy. Preco by si sa mal mat ako Svajciari? Mimochodom to je operativny leasing, takze vlastne platis za prenajom, na konci nemas v rukach nic, ani moznost si auto odkupit.
-
Ale keď si zoberieš, že pri 1% platíš nejakých 600 -700 CHF tak cenu vozidla zaplatíš až za 100 mesiacov. Vo Švajci je bežné, že firmy menia leasing auta za rok max. dva. Elektrina zdražela iba o cca 40% takže aj prevádzka je oveľa lacnejšia, keďže benzín aj nafta je cez 2 CHF/liter.
Pre firmy je to veľmi dobrá ponuka.
PS: Nemusíš vlastniť aby si bol happy.
-
Pre ich pomery s životný štýl si myslím, že je to ok ponuka a hlavne, že každý 1-2 či 3 rok sa vozia v novom a sú happy. V Nemecku zas frčali na dotáciách a po polročnom spätnom výkupe, takže nemec sa vozil pol roka zadarmo na stále novej tesle a je happy. A nám Slovákom ani tie dotácie nedajú, ale hlavne, že budeme mať infraštruktúru na ktorú sa budú ICE pozerať aj parkovať. Kdeže je ten náš dlho očakávaný Tesla servis?🤔
-
https://youtu.be/LhMTdItWEr4
Tesla ukázala TMY 2023 bez parkovacích senzorov a v novej farbe QuickSilver vyrobenú v Giga Berlín.
Komentár
-
Objednaval niekto v poslednom obdobi z NL? Pre SK s dodanim do NL nezobrazuje dodaciu lehotu. Ja som objednal v pondelok 14.11. , tak cakam co bude nasledovat.
(LR, 19” kolesa, biela farba, cierny interier, tazne, autopilot)
Komentár
-
ja som objednával koncom októbra, takisto žiadny termín, Tela len pošle mail po týždni dvoch na overenie faktračných údajov a tým to hasne
inak LR je lepšie objednávať cez Rakúsko, je to o niekoľko tisíc lacnejšie a bez Tradisy, cez Holandsko sa oplatí v súčasnosti len Y RWD
-
alebo ak by si chcel hneď, mám moju novú na predaj, objednal som pre ženu RWD keď sa začali ponúkať a táto LR môže byť Tvoja, cena je ako z Rakúskeho konfigurátora bez priekupníckej prirážky a samozrejme menej ako by Ti prišla cez Holandsko a to má ešte príplatok 2200€ za Deep Blue farbu (biele bez príplatkov ako kolesá, farba naschváľ nedodávajú aby predávali drahšie a pritom výrobná cena rovnaká, tak som musel priplatiť farbu)
https://www.autobazar.sk/24627328/tesla-model-y/
-
Objednal som zaciatkom novembra LR, 19 kolesa, bielu a biely interier ale cez Rakusko. Tam sa to oplati viac a aj komunikacia bude o inom. Navyse prebratie vo Viedni osobne. Ziadna Tradisa. Ked je to take cerstve prehod na Rakusko.
-
Aj v ramci objednavky sa vyberala Vieden. Aj komunikacia je s advisorom z Viedne. Ma to byt inak ?
-
Peter Zigmund mali sme to tak viaceri a nakoniec advisor z Viedni stal v Linzi a my sme chodili pre auta o 200km dalej, lebo Vieden nemala miesto
-
Miroslav Rojko uz mi povedali ze sa to moze stat. Uvidime. Marec/april daleko.
-
-
Podľa velkej tlacovej agentury Bloomberg mame najlacnejsiu Teslu Y na Slovensku. Keby si hlupi novinari konecne vsimli, ze “other europe” konfiguratory su bez dane, zatial co ostatne europske krajiny s dph, tak by nepisali hluposti uz tolky krat o slovenskych cenach.We recently learned that the Tesla Model Y costs over $100,000 in Singapore, and it's not cheap in the US. However, it's quite affordable in some markets.[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Chcem objednať Y na firmu z AT. Na FB vidím komenty typu "kontaktujte nás pred objednaním, poradíme a ušetríte". Načom to je ako založené, čo je tá pridaná hodnota ako keď si to vyklikám sám?
Komentár
-
Niekto si vie vyklikat a niekto nie.
Mas uz nejake skusenosti s Teslou ?
Vies o tom ze po novom uz objednavky cezpolnych aj ked objednas v AT riesi Nemecko ?
-
Jairo má skúsenosti s objednávaním a urobí za Teba úkony, ktoré by si inak robil sám. Ak si prečítaš témy okolo objednávania, riešilo sa tu objednávanie x-krát a zvládneš to tiež. Napríklad prvú vec čo by Ti poradil, si zvládol - že chceš objednať cez AT a nie cez SK konfigurátor. On robí aj vystavenie slovenského TP (KO, Obvodný úrad) a má už kontakty aj na leasingovku a poistky. Je to pre tých, čo nechcú tu hľadať a zaplatia si za službu.
Myslím, že v CZ to isté začal robiť teslacek (odhovarať ludí na objednanie v CZ a objednával v AT a z ušetreného mu platili jeho províziu) ale teraz keď sa ceny už v jednotlivých štátoch priblížili, bude asi záujem o takúto službu menší.
-
Keď to objednávaš v AT na firmu z AT nie je čo riešiť. Rovno v Rakúskom konfiguratore objednaj.
-
Díky! Je to na SK firmu nie AT firmu.. ale to je asi jedno. Vraj sa majú teraz znova začať montovať radary a ten by som tam rád určite mal.. Je nejaká možnosť, ak by som už došiel na radu a radary ešte nebudú, tak dané auto odmietnuť a počkať ešte chvíľu na ďalšie? Až tak mi to zas neponáhľa.
-
pri SK firme berie len rakúske IČ DPH, tak zadaj ATU98765... a oni Ťa budú kontaktovať mailom aby zmenili fakturačné údaje na správne ič dph a krajinu
posledné skúsenosti boli, že už sa posúvať nedá a záloha 250€ prepadá ak neprevezmeš
ale radary sa majú už teraz montovať a aj keď na stránke je doba dodania priaznivá, v skutočnosti je to 2 až trikrát dlhšie a je vysoko nepravdepodobné, že by si chytil už vyrobený kus bez radaru
nielen radar ale namiesto parkovacích senzorov majú dávať ďalšiu kameru do predného nárazníka (objavilo sa v dokumentácií, ktorú posiela Tesla na schválenie úradu)
-
Áno, je možné meniť konfiguráciu. Dokedy nie je vystavená faktúra dva-tri týždne pred dodaním, je možná zmena. Dokonca je to niekedy pozitívne, keď chce človek dostať skorej auto a zmení si farbu, veľkosť kolies na nejakú konfiguráciu, ktorú majú dostupnú skorej. Ak také auto nemajú, tak sa jedná o posunutie termínu (ako keby zmenou bola urobená nová objednávka). Stačí si písať s predajcom, ktorý sa ozve po objednávke.
-
Mne sa po kazdej objednavke ozval po niekolkych pracovnych dnoch nejaky predajca a pytal si odo mna znova firemne udaje na aku firmu to dat a dph karticky a nasledne zmenil do objednavky spravne udaje. A potom uz len cakat, kedy pride automaticky mail z Tesly, ze objednavke bolo pridelene VIN.
-
-
Ahojte, uvazujem nad kupou modelu Y na firmu. Len by ma zaujimala celkova cena aj so vsetkymi poplatkami.
Nakonfiguroval som si ju cez AT za 61.120 s DPH => 50.933 bez DPH (pozeral som na business)
Prihlasenie vozidla: 33 EUR
Rocne poplatky:
PZP: odhad 160 EUR/rok
Havarijne poist.: odhad 1100 EUR/rok
Nabijanie: odhad 1960 EUR/rok pri najazde 20.000km (prepocet z nabijacky ZSE 11kW co mame pod bytom)
Viete ma prosit doplnit popr. upravit moje prepocty?
Komentár
-
To prihlasenie si pridaj ale 300€ (a ked si precitas nieco o tom tu na fore, zistis preco).
-
Mam to sukromne a zapisoval som si všetky náklady a pri registrácii mám sumu 586,- Euro, ale tak to bolo fakt všetko ako originalita, preloženie faktúry atď. Ešte by som možno doplnil diaľničnú známku 60,- a neviem či to poistenie zoženieš také lacné, ale tak sú tu ľudia, ktorý majú aj pod 1000,- Euro tak ťažko povedať. Priznám sa, že nabíjanie neviem vôbec odhadnúť, lebo ja mám 80% zadarmo v práci. Potom v appke máš možnosť nastavovať si sadzy a tam ti to samo bude hovoriť koľko mínaš a šetríš oproti spaľováku.
-
To nabíjanie je nejako veľa, nie? To je na odberom mieste, ktoré je písané na firmu?
Pre takýto nájazd by mal stačiť ZSE flat paušál za 89 eur mesačne s DPH s objemom predplatených 400 kWh mesačne, čo by ti malo pre 20k ročne stačiť a asi ani nebudeš bežne prekračovať objem mesačneho balíčka..takze 890 eur bez DPH / rok za komerčné nabíjanie.
Za domáce nabíjanie s cenou pre domácnosti rátam tak do 700 s DPH pri dd2.
-
-
Pozdravujem,
mám dotaz , ako je to s účtom v Tesle pri dovoze jazdenky ? Dá sa nejako vyriešiť problém s premium connectivity pri novom aute ? Účet v Tesle vznikne pri objednávke?
Dík
Komentár
-
Páni skúste sa vyjadriť ak by ste si mali objednať dnes novú TMY LR za cca 55000 eur alebo https://www.autozentrum-schmitz.de/a...AMD-Ryzen/4958
za 55750 eur ktorú by ste brali?
Komentár
-
Litrik priplatis a mas novu LR z AT aj so vsetkymi poplatkami ak vydrzis dva mesiace cakacku. Tato ma parkovacie senzory, to nova nema (bude piskat podla kamier) ale nova ma vyrazne vylepseny podvozok, pre ktory nikomu neodporucam kupovat Teslu Y kupenu pred 10/2022. Vtedy uz vacsina predanych mala upgrade podvozku, potom este trocha vylepseny. Cena nie je nijak vybocujuca z ostatnych, taky priemer co kupis aj tu, ak by si chcel tvrdsi podvozok.
-
Hmm no tak to je na zvaženie. Už to tu bolo pekne povedané, že ten výkon nejako z toho auta už nezískaš, ale dojazd vieš ovplyvniť. 12k km nie je moc a nova Y Performance je 63 570,- z Rakúska, takže je to 8k euro rozdiel za to užívanie. Dodanie teraz je rýchle, takže to by som neriešil.
Je to asi len tvojich prioritach. Performance je pekna vec, ale budme uprijmny, aj ten vykon LR bohate na tie cesty staci, ale 100 ludi 100 chuti.
-
A ak hladas nieco sportove, na to je 3 Performance. Y uz svojou velkostou mi sportova nepripadala, tu vysku a hmotnost vyse 300kg je pri prejazdoch zakrut citit dost. Sucasne som jazdil na denne na 3 aj Y a tie auta su pocitom z jazdy velmi odlisne aj ked su navrhnute na jednom zaklade. A na LR verziach sa da priplatit Boost - o pol sekundy lepsie zrychlenie v pripade potreby. Tiez si pri Performance precitaj ako v Typ nie su mensie alternativne kolesa a na 21-tkach v zime jazdit nie je med a o cene obutia (ktore bude treba pekne casto) ani nehovorim.
-
Toto je tiež dôležité, že čo, ako, prečo. Manželka mala, X1 a aj Volvo XC40 a viem, že to sa z Y nedá porovnávať. Tesla je niečo iné. Aj keď cenovo inde ako tie dve autá. Ak si doposiaľ nemal Teslu tak z výkonu budeš v šoku aj v prípade LR. Performance je ešte nižšia, takže menší komfort pri nastupovaní. Je toho k tomu veľa.
-
Priestorovo sa neda Y porovnavat s iX1, ten hlboky predny kufor a hlboky zadna priehradka pod zadnym kufrom je asimtolko ako kas kufor v iX1 a riadky zadny kufor Y este k tomu a to nehovorim o miestach na zadnych sedadlach a sirke vzadu. Je to minimalne o jeden a pol triedy vacsie auto.
-
Ber LR. Performance verzie su pekne hracky ale ruku na srdce, 90% casu ides v kolone, zapche, hen radar, tam rozbita cesta. LR je dostatocne vykonna, stale je to rychlejsie ako 95% premavky. A ziskas lepsi komfort, variabilnejsie a lacnejsie moznosti obutia, nizsia spotreba, nizsia cena. Pri Modely Y dako nevidim vyznam P verzie, to auto je stavane na uplne ine veci.
-
Ešte raz dík za komentáre. Chcem to objednať cez AT konfigurátor , len ma vyplašil electrodad v tom videu, že istota že bude z Berlína je len u tej červenej. Chceme čiernu, takže je to čistá lotéria či to bude Berlín alebo Čína? Ako sa dostanem k tej Berlinskej ?
-
asrock pri osobnej navsteve na showroome v AT im to vies povedat, ze chces z Berlina, ale ide o to, ze aka je situacia. Mne tiez povedali, ze mi mozu dat z Berlina, ale vtedy sa este nevyrabali a by som dlho cakal.
-
čínska je lepšia alebo ak sa zlepší Berlín, tak rovnaká, nie je dôvod preferovať Berlín, dokonca niektorí priplácali
Elon na predstavení výsledkov tiež hovoril, že sa im za 2 týždne znásobili objednávky zo 100000 čakateľov, takže ak chceš auto, pozri si na AT stránke, "Verfugbare bestand" - teda dostupné, ktoré už sú vyrobené ale nemajú priradenú objednávku, je tam jedna čierna s ťažným v Grazi, ak si rozhodnutý, klikni na tú aby si nečakal aj pol roka (tie údaje o dodaní v konfigurátore sú silne informatívne)
-
na Tesla stránke si prepni AT krajinu a dam cez ňu to objednaj a zaplať zálohu, oni sa postupne by mali ozývať a pýtať si údaje, fotky dokladov atď
oni to nie sú typické skladovky v zmysle že ich tam majú a nasadneš, to sú väčšinou vozy, ktoré už sú vyrobené, sú na lodi alebo kamióne alebo v prístave a ale nemajú ešte majiteľa, takže aj na taký sa môže čakať ale v týždňoch, nie mesiacoch. Ja som si tiež prvú Teslu takto objednal "skladovku" a čakal som štyri týždne (pritom cez konfigurátor by to bolo 4 mesiace).
-
Komentár