Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Objednanie Model Y

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • asrock
    odpovedal
    Kto plánuje TMY mal by objednávať. V USA zvýšili limit na daňový bonus na 80000 usd pre SUV. Takže už nie je dôvod držať cenu TMY pod 55000 usd. Základná cena modelu Y sa už zvýšila o 1500 usd na 54 990 USD
    https://www.youtube.com/watch?v=VNhCP5zubew

    Pridajte komentár:


  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    9500 Ceskych korun! tj. asi 400 eur. Drahe, to ano (obdobne ako su drahe priplatky u MB aj pri ICE autach). No ak je infotainment MB (skoro) taky dobry ako v Tesle, tak to vlastne netreba, ci? (jasne ze to treba, minimalne nechat na zakaznikovi tu volbu). ine automobilky zvykli tiez za toto pytat extra priplatok, no pochopili, ze minimalne v autach s cenou nad 40k by to malo byt v zakladnej vybave. MB si ide svojou cestou, je to ich volba, no aspon daju zakaznikovi moznost vyberu.

    Neakceptovat iný názor a necitat celý prispevok je plne v poriadku, plne tvoje rozhodnutie a pravo. Akceptujem to bez vyhrad.

    Neviem ako z toho, že nepovažujem prednokolku za negatívum hodné zdôraznenia, dokážeš odvodiť, že sa nezaujímam o autá. EV6 je mojou iba druhou zadnokolkou od škody 105 .

    Väčšina mojich áut boli prednokolky a keďže sa nezivim ako profi rally pilot, tak mám z vlastnej skúsenosti názor, že to nie je zásadná nevýhoda. Predosle dieslove auto malo bol vcelku normalny Superb 2.0 TDI 4x4, ktory mal krutak 400 Nm a vykon 140 kW, predtym prave Oktavka RS TDI prednokolku s krutakom 380 Nm a 135 kW... aktualna EV6 ma krutak 350 Nm a vykon 168 kW a co sa tyka jazdnej dynamiky, tak su to auta vcelku porovnatelne (BEV ma trosicku lepsie zrychlenie z 0 na 100, lebo nemusi radit prevodove stupne, no vyssim vykonom kompenzuje vyssiu hmotnost a preto nie je rozdiel vyraznejsi. Na druhej strane ma nizsiu maximalku a ekonomika jazdy vysokymi rychlostami je jednoznacne objektivne domenou ICE. Minimalne pri porovnani tychto troch konkretnych aut). Chapem tiez ze priebeh krutiaceho momentu je pri elektromotore iny ako pri spalovacom motore, no na druhej strane ak by som pouzival plynovy pedal binarne = vyuzivam len polohu plny plyn tak by prednokolka bola velkou nevyhodou. Chapem teda, ze pri vykonnejsich verziach na urovni sportovych az takmer supersportovych aut by sa patrilo mat zadnokolku alebo stvorkolku s primarnou zadnou napravou. Pri beznych autach nevidim zasadny problem ani s prednokolkou. Jazdím dlhe roky vcelku veľa a stále rád, autá mám rád a samozrejme mám svoje preferencie. Som pragmatický a chápem, že svet nie je ideálny a vlastne asi nič v ňom. Nemám problém pomenovať veci s ktorými nesúhlasím alebo mi vadia a naopak pochváliť to čo vnímam pozitívne.
    Priznavam bez mucenia, že som BEV prednokolku ešte nejazdil, no zároveň pochybujem, že by pani v MB nespravili z EQB solídne auto

    Ale asi v ramci toho co ste boli vy - elektronadsenci a early adopteri - doteraz v komunite zvyknuti, tak ma mozes pokojne oznacit za "novu generaciu".
    Mozes ma brat za (asi nie reprezentativneho) predstavitela tej skupiny, po ktorej ste volali roky - elektromobilista druhej generacie, ktory sa nim vsak nestal z vnutorneho presvedcenia ale urobil tu volbu pragmaticky, v podstate s vlastnych (takmer az sebeckych) dovodov a pohnutok.

    Alebo sa mylim a ludom, ktori roky propaguju elektromobilitu pre siroke masy a presviedcaju dookola, ze uz prave teraz je BEV jednoznacne vhodnou alternativou k ICE, nejde prave o to, aby sa elektromobilita rozsirila z okruhu nadsencov medzi beznych ludi? Medzi ludi, co dlhe roky spokojne jazdili na mrtve dinosaury a zhnite papradie? Tak tu som. Spokojny sofer auta na baterky, ktory je ochotny robit aj kompromisy, ale zas nie prilis velke. A tiez zial zije vo svete, kedy si nedokaze vybrat uplne hocijake auto bez obmedzeni.
    Naposledy upravené PistaTT; 28-01-2023, 10:24.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Pri elektromobiloch sa preferuje zadny nahon kvoli vysokemu krutiacemu momentu a preklzovaniu kolies a tiez zbrdeniu kvoli silnej rekuperacii. Prisli sme na to viaceri majitelia elektrickych predokoliek. Argument EQB a CarPlay smeroval na nezmyselny priplatok 9500€ za CarPlay - aktivovanie funkcie. Viac som nedocital, stacili dva odstavce. Evidentne si nova generacia, ktora k autam nemala silny vztah. Odjakziva aj pri spalovakoch je zadny nahon preferovany a ze lacne znacky kvoli uspore davali predny, preto neboli v hladaciku ludi, ktorych auta bavili.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    ElectroDad je taky svojsky, a ano, asi splna definiciu slepeho fanatika… ja ho nepozeram, irituje ma uplne vsetkym, od svojho prejavu, hlasu, az po zmienovanu zaujatost. Zvladol som v minulosti 2 jeho videa, jedno o TM3, kde sa sam pytal sledovatelov, ci vnimaju este nejaku dalsiu nevyhodu TM3, ktoru nespomenul. Napisal som mu v komentoch, ze je zadna lavica prilis kratka a nizko, a na dlhsie cesty to nie je uplne komfortne kvoli neprirodzene pokrcenym noham bez opory (co je vzhladom na sklon zadneho skla a dostupneho miesta pochopitelne, nie je to vyslovene prekazka, len mensie negativum, ale je tam). Zacal ma presviedcat, ze je uplne normalna a rovnaka ako v Ioniqu, Leafe alebo akomkolvek spalovaku. Ze on nemal nohy vobec pokrcene a cestuje sa tam pohodlne. Tak reku ze ok, necham ta v iluzii dilino…

    Ale FWD je na hovno, sorry bol vytvoreny cisto z ekonomickych dovodov, autu neprinasa okrem nizsej ceny ziadne vyhody, len negativa (ok, mozno mala vyhoda v trosku lepsom vyuziti miesta, co sa premietne do interieru). A ano, vacsina aut na ceste je na hovno, existuje len 1 spravny nahon, a to RWD 😉 este rear-biased AWD sa da akceptovat.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    Takto sa robi demagogia na 1*, presne toto su nie fanusikovia ale fanatici - retoricky nastaveni striktne jednostranne. Do posledneho detailu.

    Ohodnotit prednokolku MQB ako nevyhodu, teda ze prednokolka je apriori pre BEV auto horsia ako zadnokolka je fakt cenny argument (touto logikou su teda asi tristvrtiny aut na cestach vlastne na hovno, kedze vacsina beznych ICE aut su prednokolky). Proste hladanie kazdeho hoci aj nepodstatneho negativa u konkurencie za kazdu cenu.

    Ak ma Tesla nieco vo vybave navyse, tak sa to nahlas uvedie (v podstate tam podla retoriky prezentacie asi ma vsetko okrem carplay a heads up displej). Parkovacie senzory su asi prezitok, ktory zakaznici nechcu/nepotrebuju. Interier bez fyzickych ovladacich prvkov detto. V zmysle hesla "my vieme, co je pre vas najlepsie" ktokolvek nesuhlasi a chcel by nieco ine, tak je spiatocnik a nepriatel pokroku. Jedine my vieme, co je dobre, a vsetci s tym teraz musite suhlasit.

    EQB skritizujeme za chybajuci carplay v zaklade (s moznostou priplatku) pricom tvrdi, ze MB infotainment je prakticky takmer taky dobry ako ten v Tesle. No a chybajucy carplay v Tesle je vec, ktora sa ani neda priplatit, nakolko "nie je potrebna" (rozhodol Elon a proste tu moznost volby zakaznikovi ani len nedam). Takze parameter, ktory maju obe auta v zaklade rovnaky podam ako negativum EQB. Osobne vidim ako pozitivum, ze EQB to ponuka aspon za priplatok.

    Auta, ktore malo dojazd mensi o par kilometrov (EV6) okomentujem, ze nedosahuje hodnoty TMY a auto co ma o tych par km viac (MQB, C40) zhodnotim, ze to je vlastne rovnaka uroven.
    Ked EV6 porovnavam s TM3 tak jej dam inu (nizsiu) hodnotu dojazdu WLTP ako som pouzil pri pouziti s TMY, (asi aby bol rozdiel co najvacsi?) .

    A ako ceresnicka na torte hybridna Oktavka, do ktorej nasukam nezmyselne drahu vybavu, len aby som ukazal, ze je drahsia ako TM3.
    Oktavka hybrid je pritom holy nezmysel. Raz som ju mal ako predvadzacku v rukach a vratil som ju so slovami "dakujem, neprosim".
    Toto auto ma vyznam bud benzin alebo diesel, hybrid rozhodne nie. To skodovka s tymto modelom robit nevie a treba takuto konfiguraciou obist velkym oblukom. Tepelne cerpadlo je pre taketo auto uplne irelevantna disciplina, no aj tak treba spomenut, ze vobec nie je v ponuke (nie je lebo nie je potrebne, no tu sa tento fakt taktne zamlci). Navyse si vyberiem naschval RS challenge plus vybavu, ktora je o 100k drahsia ako normalna RS a ma v sebe za tie prachy v podstate len ine kolesa a elektricky ovladane sedacky. Len aby som ukazal, ze viem mat nejaku oktavku, ktora bude drahsia ako TM3. Pritom si staci odhadnut, ze pri Oktavii nebude toto konfiguracia, ktoru by zakaznici masovo kupovali. Snaha navodit dojem, ze TM3 je lacnejsia od Oktavky sa vsak neda upriet.

    To, ze u vsetkych ostatnych vyrobcov je moznost vyberat s viac ako 6 farieb, je zanedbatelna prkotina. Ako kedysi Henry Ford povedal: "Dodame nasim zakaznikom auto v akejkolvek farbe, ktoru si budu zelat, ak to bude cierna."

    To, ze na ine auta existuju aj zlavy z cennikovych cien, opominieme uplne, lebo to by potom nedavalo zmysel porovnavat ceny, ze ano?!

    Spickovo zvladnuta siet superchargrov je hyperbola jak vysita. Skuste sa opytat na niekoho, kto byva niekde v Trencine alebo v Ziline aku paradnu sluzbu mu SuC poskytuju.
    Komercne nabijanie ma dnes Kia vyhodnejsie, lacnejsie a vyrazne lepsie pokryte vlastnou sluzbou ako Tesla so svojimi SuC. Samozrejme Tesla ma vyhodu v plug & charge, to treba ferovo priznat. Ak sa vsak clovek u nas nehybe na osi BA - ZV - LM - KE, tak mu je tato uzasna vyhoda na dve veci.

    To, ze Tesla po rokoch predaja predrazenych aut konecne lezie dole so svojou marzou v zaujme dosahovania obchodnych cielov, je jav vcelku pochopitelny. Hlavne ked situacia dospeje do momentu, ze vyrobne kapacity sa prekrocili uroven dopytu. Bez upravy ceny by bud upravili objem produkcie tak aby sa dorovnal dopytu, no to by znamenalo nevyuzivanie vyrobnych kapacit. V situacii kedy potrebujes upokojit akcionarov aspon trochu je toto celkom rozumny krok. Tiez to, ze sa postavila k celemu predajnemu procesu diametralne odlisne sa da povazovat za ich vyhodu, no na druhej strane so sebou prinasa mensim trhom urcite nevyhody pre koncoveho zakaznika. Toto nie je kritika Tesly, to je nastavenie realneho zrkadla ako sa veci maju.

    Samozrejme, Tesla ma dnes este stale nejaky naskok v technike, vo vykone, v aerodynamike, v lepsom dojazde. No ani zdaleka nie je lidrom vo vybave, kvalite, materialoch, popredajnych sluzbach, podpore predaja.

    Na zaver teda len na margo toho ako Tesla "drti" konkurenci. Za rok 2022 sa v EU predalo 170k novych aut Tesla (zdroj: https://carsalesbase.com/europe-tesla/), nevieme kolko aut sa celkovo predalo v EU, lebo nie vsetci vyrobcovia su clenmi ACEA (zrovna Tesla nie je), no ti hlavni tam su a spolu dodali na EU trh 9,255M novych aut (zdroj: https://www.acea.auto/files/20230118...2212_FINAL.pdf).
    Takze vyhlasit, ze Tesla "drti konkurenciu" s trhovym podielom atakujucim 2 % je trosicku prehnane. Ani keby sa Tesle podarilo medzirocne zdvojnasobit predaje v EU, tak nijako nedosiahnu trhovy podiel VW, Audi, Skoda, Peugeot, Fiat, Citroen, Opel, Renault, Dacia, Kia, Hyundai, Toyota, BMW, MB alebo Ford.
    V segmente BEV samozrejme Tesla (zatial) kraluje. No osobne odhadujem, ze je len otazkou niekolko rokov, kedy sa jej postavenie na EU trhu vyraznejsie oslabi a zostane z nej v podstate len jeden z mnohych relevantnych vyrobcov BEV.

    Z mojho pohladu sa Tesla po zlacneni stava silne zaujimavou volbou a urcite je vhodne ju zahrnut do uzkeho vyberu pri zvazovani BEV. Prave popri autach ako IDx, Enyaq, EV6, Kona, Ioniq 5/6... a nasledne si podrobne vyhodnotit ktore parametre ktore z tych aut splna/nesplna a samozrejme porovnavat realne ceny a nie internetove cenniky.
    Naposledy upravené PistaTT; 29-01-2023, 22:40.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    na Tesla stránke si prepni AT krajinu a dam cez ňu to objednaj a zaplať zálohu, oni sa postupne by mali ozývať a pýtať si údaje, fotky dokladov atď

    oni to nie sú typické skladovky v zmysle že ich tam majú a nasadneš, to sú väčšinou vozy, ktoré už sú vyrobené, sú na lodi alebo kamióne alebo v prístave a ale nemajú ešte majiteľa, takže aj na taký sa môže čakať ale v týždňoch, nie mesiacoch. Ja som si tiež prvú Teslu takto objednal "skladovku" a čakal som štyri týždne (pritom cez konfigurátor by to bolo 4 mesiace).

  • asrock
    komentoval k 's odpoveď
    Dík Miroslav, vidím , že nie som stále zorientovaný , myslel som ,že treba Berlín ,teraz už je lepšia Čína. Tie červené sa vyrábali aj v Číne? Dokážem priamo vo Viedni spraviť objednávku na tu skladovku ? Dohovorím sa po anglicky?

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    čínska je lepšia alebo ak sa zlepší Berlín, tak rovnaká, nie je dôvod preferovať Berlín, dokonca niektorí priplácali

    Elon na predstavení výsledkov tiež hovoril, že sa im za 2 týždne znásobili objednávky zo 100000 čakateľov, takže ak chceš auto, pozri si na AT stránke, "Verfugbare bestand" - teda dostupné, ktoré už sú vyrobené ale nemajú priradenú objednávku, je tam jedna čierna s ťažným v Grazi, ak si rozhodnutý, klikni na tú aby si nečakal aj pol roka (tie údaje o dodaní v konfigurátore sú silne informatívne)

  • JozkoPucik
    komentoval k 's odpoveď
    asrock pri osobnej navsteve na showroome v AT im to vies povedat, ze chces z Berlina, ale ide o to, ze aka je situacia. Mne tiez povedali, ze mi mozu dat z Berlina, ale vtedy sa este nevyrabali a by som dlho cakal.

  • asrock
    komentoval k 's odpoveď
    Ešte raz dík za komentáre. Chcem to objednať cez AT konfigurátor , len ma vyplašil electrodad v tom videu, že istota že bude z Berlína je len u tej červenej. Chceme čiernu, takže je to čistá lotéria či to bude Berlín alebo Čína? Ako sa dostanem k tej Berlinskej ?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ber LR. Performance verzie su pekne hracky ale ruku na srdce, 90% casu ides v kolone, zapche, hen radar, tam rozbita cesta. LR je dostatocne vykonna, stale je to rychlejsie ako 95% premavky. A ziskas lepsi komfort, variabilnejsie a lacnejsie moznosti obutia, nizsia spotreba, nizsia cena. Pri Modely Y dako nevidim vyznam P verzie, to auto je stavane na uplne ine veci.

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Velmi podrobne porovnanie pre tych co sa im nechce pozerat katalogy a cenniky, naozaj si pozrite aj zaujemci o ine auta. Spadne Vam sanka, Tesla Y lacnejsia ako mala Kona alebo Model 3 lacnejsimako hybridna Octavia RS iV !

    Pridajte komentár:


  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Priestorovo sa neda Y porovnavat s iX1, ten hlboky predny kufor a hlboky zadna priehradka pod zadnym kufrom je asimtolko ako kas kufor v iX1 a riadky zadny kufor Y este k tomu a to nehovorim o miestach na zadnych sedadlach a sirke vzadu. Je to minimalne o jeden a pol triedy vacsie auto.

  • JozkoPucik
    komentoval k 's odpoveď
    Toto je tiež dôležité, že čo, ako, prečo. Manželka mala, X1 a aj Volvo XC40 a viem, že to sa z Y nedá porovnávať. Tesla je niečo iné. Aj keď cenovo inde ako tie dve autá. Ak si doposiaľ nemal Teslu tak z výkonu budeš v šoku aj v prípade LR. Performance je ešte nižšia, takže menší komfort pri nastupovaní. Je toho k tomu veľa.

  • asrock
    komentoval k 's odpoveď
    Dík za komentáre, bojujem ešte stým ,že už som bol rozhodnutý pre BMW iX1 xDrive30 a potom zlacnela Tesla. Aktuálne som rozhodnutý pre novú TMY . No ale sám som zvedavý ako sa nakoniec rozhodnem.
Pracuje...
X