Pôvodne zverejnené od Petr
Pozrieť príspevky
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Druhy nabíjacích staníc
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
-
Po dlhsom case som si znovu precital velmi uzitocny uvodny clanok od Jura o nabijani.
Chcel by som doplnit nieco o nabijacke Renaultu ZOE.
Toto auto sa u nas nepredava, ale nabijacka v tomto malom mestskom elektromobile, (teraz s papierovym dojazdom 240km) je skutocny unikat.
ZOE dokaze nabijat:
- DC rychlonabijanie na nabijacich staniciach CHAdeMO
- nabijanie zo standardnej AC 230V/16A zasuvky vykonom 3kw,
- dalej z trojfazovej zasuvky AC 3x400V/32A prislusnym vykonom 22kW - teda rovnako ako Tesla s dvojitou nabijackou
- a dokonca aj z este vacsej trojfazovej zasuvky AC 3x400V/63A vykonom 43kW co je uz porovnatelne s nabijanim na nabijacich staniciach CHAdeMO
. Vsetko cez tu istu mennekes 2 zasuvku.
Je jasne, ze malokto ma 3x400V/63A zasuvku - ale je to zaujimave, ze sa venovali aj vysokovykonnemu AC nabijaniu.
Casy nabijania pomerne maleho (22kWh) akumulatora ZOE pri jednotlivych AC nabijaniach internou nabijackou v ZOE su taketo:
3 kW Wall box single-phased 16A 6 to 9 hours
22 kW borne three-phased 32A 80 % of the battery in 1 hour
43 kW borne three-phased 63A 80 % of the battery in 30 min
Jednotlive druhy nabijania ZOE su celkom pekne v anglictine popisane tu:Naposledy upravené jux; 09-10-2015, 09:45.
Komentár
-
Na úvod chcem poďakovať Jurovi za tieto informácie. Hľadal som čo najviac o slovenskej infraštruktúre a typoch dobíjania a tu som to všetko našiel na jednom mieste. Skvelo spracované informácie, pochopiteľné aj pre elektrického analfabeta ako som ja.
Zároveň mám ale aj jednu otázku. Čo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.
- Likes 1
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Lacospeed Pozrieť príspevkyČo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.
To je jako byste se bál zapojit 80W (0,35A*230V) žárovku do zásuvky 230V jištěné na 16A.Naposledy upravené ozana; 26-01-2016, 20:23.
Komentár
-
Ďakujem za pomoc, pôjdem to teda vyskúšať. Dnes som bol pozrieť v OC Central BA tú nabíjačku od ZSE, ale bola tam nejaká páska. Zatiaľ som teda nabíjal len zo zásuvky 13A, aj keď za tri hodiny bezplatného parkovania to bolo plne nabité. Inak všetky miesta pri zásuvkách beznádejne obsadené klasickými autami.
PS: Je to Volvo XC90 T8. Firemné vozidlo, nie som majiteľ.
- Likes 1
Komentár
-
Potrebujem poradiť. Chcem požiadať elektrarne o zriadenie prípojky 32A pre zásuvku na dobíjanie v našej bytovke konkretne do pivnice a cez okno dobijat Nissan Leaf. Čo by som mal uviesť do žiadosti o prípojku okrem 32A ? Koľko voltov? Budem potrebovať potom nejaky adapter pre Nissan ak to bude ta klasicka zasuvka za 4,5 eura?
Komentár
-
Čo by som mal uviesť do žiadosti o prípojku okrem 32A ? Koľko voltov?
- 3 fazova pripojka 3x400V/32A s rocnym odberom ktory treba odhadnut podla spotreby auta.
Budem potrebovať potom nejaky adapter pre Nissan ak to bude ta klasicka zasuvka za 4,5 eura?
- Ano, Nissan Leaf ma konektor Type1 a preto napr.: (ale da sa kupit urcite aj ovela lacnejsie).
-
Naco potrebujete osobitne odberne miesto pre nabijanie elektgromobilu, ked v tom baraku byvate a mate svoje odberne miesto.
Ved si len urobte zo svojhop odberneho miesta vyvod na nabijanie elektromobilu. Treba na zasuvku (alebo pre napajanie wallboxu) pre elektromobil samozrejme schvaleny projekt, odbornu realizaciu a reviziu - ale bude to podstatne lacnejsie ako financovat osobitne odberne miesto. Pre Leaf je zbytocny trojfaz, lebo ma len jednofazovu nabijacku. Podla toho aku mate pripojku do bytu nadimenzujte nabijaciu pripojku, Pre LEAF na nocne nabijanie bohate staci aj jednofaz 230V 10A. AK by bol problem s vykonom, nainstalujte si inteligentny wallbox s meranim odberu v byte (pre leaf type1) ktory v pripade zvyseneho odberu v byte znizi vykon nabijania auta tak aby nevyhodilo istic v byte.
-
-
Pro Nissan Leaf Vám stačí bohatě normální domácí zásuvka 230V 16A (výkon palubní nabíječky 3,6 kW) nebo červený 5kolík 400V 16A (výkon příplatkové palubní nabíječky 6,6 kW). Ověřeno ve vlastní garáži. Leda by jste do budoucna uvažoval o nabíjení něčeho, co 32A využije (zásuvka červený 5kolík 400V 32A). Tesla s Dual Charger, Smart ED nebo Renault Zoe. Tyto vozy mají silnější palubní nabíječky 22-43 kW. Možná ještě Mercedes-Benz B electric. Ale lze je samozřejmě také nabíjet pomalu z běžné domácí zásuvky nebo z 5kolíku 400V 16A. Předpokládám, že doma budete nabíjet přes noc a nepotřebujete mít auto nabité za 1-2 hodiny (týká se vzhledem k velikosti baterie Smartu a Zoe), tedy silnou 32A zásuvku.
Pro Vaši představu mám 2 roky Peugeot Ion s 16 kWh baterií a palubní nabíječkou 3,6 kW. Pokud potřebuji dobít doma rychleji, použiju normální domácí zásuvku 230V 16A a mám tam díky dokoupenému rychlejšímu nabíjecímu kabelu 230V 16A za hodinu 3,6 kWh, skoro 25% kapacity baterie. Pokud nabíjím nočním proudem přes noc (jede 8 hodin) tak používám k vozu standardně od výrobce dodávaný nabíjecí kabel 230V 10A, za hodinu nabiju 2,3 kWh. Tedy i prakticky vycucanou baterii mám za 8 hodin s časovou rezervou 100% plnou.
Podobně si s tím poradil Nemo http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...a-na-nabijanie, byť Juro doporučil běžný zásuvkový rozvaděč.Radovan
Komentár
-
Komentár
-
High Power Wall Connector....
https://www.tesla.com/sites/default/...f?201612081439
Nastastie sa teslaci nevyjadruju tak nepresne ako je zvykom u nas, ked ludia bezne kus elektroniky s relatkom nazyvaju "nabijackou", co je samozrejme hlupost. Nabijacka je pri AC nabijani v aute. To co je na stene je nabijaci konektor, pripadne to co sa nosi zo sebou je nabijaci kabel. Ani jedno ani druhe nie je nabijacka. Nabijacky su len DC.
-
Jasne ze u Tesly vo Viedni. Cena je okolo 550 EUR bez DPH.
-
Netusim. Ja som kupoval moj wall box spolu s autom.
-
Viem, ze skusenym elektromobilistom je to jasne, ale aj tak:
Tu je zjednoduseny obrazok, ktory ukazuje na rozdiel pri AC a DC nabijani, Zasuvka nalavo je len symbolicka, musi tam byt wallbox, alebo nabijaci kabel s elektronikou.
Pre Tesly je to trosku inak, pretoze tesla pouziva ten isty konektor pre DC a AC.
Tiez je trosku nepresne naznaceny tok nabijania cez BMS, Vystup palubnej nabijacky nalavo a DC nabijacich vodicov z externej DC nabijaciky napravo, je v skutocnosti zapojeny priamo na bateriu. Mozno cez stykac,istic, pripadne meracie obvody ale pre standardny tok prudu je to napriamo.
BMS riadi pri nabijani internu, alebo externu nabijacku, aby nenabijali viac ako je vhodne a na urovni jednotlivych clankov zabezpecuje prelievanie elektriny z clankov, co maju vyssie napetie do clankov co maju nissie napetie tak, aby mali vsetky seriovo zapojene clanky rovnake napetie (resp. rovnaku uroven nabitia)
1 BildNaposledy upravené jux; 24-10-2017, 15:57.
- Likes 1
Komentár
-
vdaka, toto je asi kazdemu jasne. mne vsak nie je jasne, co za elektronika sa nachadza v MK dodavane ku kazdemu autu, pripadne DIY 5kolik na typ2 kabel. Pretoze uz som videl aj kabel bez "mudrej krabicky" co bol napriamo 5kolik/typ2 a nabijal s tym i3ku
-
Elektronika a rele vzdy musi byt. Napriklad taka co je popisana v OpenEVSE.
Elektronika s rele na jednofaz a bez prudoveho chranica sa zmesti do type 2 konektora. Na type2 konektore je aj tlacidlo na nastavenie prudu a v nom aj indikacna viacfarebna ledka. Linku sem nemozem dat, vyrabaju to ti co maju evmapu. Trojfaz sa do type2 konektora neda narvat, ani prudovy chranic. Aj vecsina jednofazov ma krabicku.Naposledy upravené jux; 24-10-2017, 20:19.
-
Tesla Wall charger 467 EUR bez DPH s dopravou na Slovensko sa dá objednať tu: om_service@tesla.com
1 Bild
Komentár
-
ozana - v pripade, ze budes mat hotel je pre teba ovela lepsie sa prihlasit do programu Destination Charger a dostanes 1-2 HPWC zadarmo :-).
-
A poradíš cez SS kde zalobovat? Mal by som jednu reštauráciu na Donovaloch na veľmi exponovanom mieste.
-
Nerozumiem. Prepac, ale ty si Tesla SK? Potom sa tam musime stretnut spolu. Myslel som, ze sa jednoducho vypise formular na webe. https://www.tesla.com/en_EU/charging...rs?redirect=noNaposledy upravené Jiri GrandPa; 30-10-2017, 19:48.
-
Super. Rozbehnem to so šéfom Parku Snow Donovaly a môžeme za ním skočiť spolu. Ozvem sa ti. Ďakujem.
Komentár