Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Druhy nabíjacích staníc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 2093
    • juraj1702
    •   

    #31
    Pôvodne zverejnené od Petr Pozrieť príspevky
    Zajímá mě ta bílá krabička na zemi. Co v ní přesně je popř. schéma zapojení, kde se dá sehnat nebo jak jí vyrobit. Je možné mít pouze kabel na jedné straně typ2 a na druhé červený pětikolik?
    Předem děkuji za jakékoliv info.
    Tá krabička je len prototyp na testovanie. Približne o mesiac bude finálna verzia na predaj. Potom dáme vedieť tu na fóre.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1232
      •      

      #32
      Po dlhsom case som si znovu precital velmi uzitocny uvodny clanok od Jura o nabijani.
      Chcel by som doplnit nieco o nabijacke Renaultu ZOE.
      Toto auto sa u nas nepredava, ale nabijacka v tomto malom mestskom elektromobile, (teraz s papierovym dojazdom 240km) je skutocny unikat.

      ZOE dokaze nabijat:
      - DC rychlonabijanie na nabijacich staniciach CHAdeMO
      - nabijanie zo standardnej AC 230V/16A zasuvky vykonom 3kw,
      - dalej z trojfazovej zasuvky AC 3x400V/32A prislusnym vykonom 22kW - teda rovnako ako Tesla s dvojitou nabijackou
      - a dokonca aj z este vacsej trojfazovej zasuvky AC 3x400V/63A vykonom 43kW co je uz porovnatelne s nabijanim na nabijacich staniciach CHAdeMO

      . Vsetko cez tu istu mennekes 2 zasuvku.
      Je jasne, ze malokto ma 3x400V/63A zasuvku - ale je to zaujimave, ze sa venovali aj vysokovykonnemu AC nabijaniu.

      Casy nabijania pomerne maleho (22kWh) akumulatora ZOE pri jednotlivych AC nabijaniach internou nabijackou v ZOE su taketo:
      3 kW Wall box single-phased 16A 6 to 9 hours
      22 kW borne three-phased 32A 80 % of the battery in 1 hour
      43 kW borne three-phased 63A 80 % of the battery in 30 min

      Jednotlive druhy nabijania ZOE su celkom pekne v anglictine popisane tu:
      Naposledy upravené jux; 09-10-2015, 09:45.

      Komentár

      • Lacospeed
        Junior Member
        • Jan 2016
        • 3

        #33
        Na úvod chcem poďakovať Jurovi za tieto informácie. Hľadal som čo najviac o slovenskej infraštruktúre a typoch dobíjania a tu som to všetko našiel na jednom mieste. Skvelo spracované informácie, pochopiteľné aj pre elektrického analfabeta ako som ja.

        Zároveň mám ale aj jednu otázku. Čo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
        Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.

        Komentár

        • ozana
          Member
          • Jun 2015
          • 193

          #34
          Pôvodne zverejnené od Lacospeed Pozrieť príspevky
          Čo sa stane, ak pripojím plug-in hybrid koncipovaný na max nabíjanie 1x16A cez Mennekes typ 2 k nabíjacej stanici 3x 32A? 3 fázy zrejmenie sú problém, jednoducho bude použitá len jedna fáza. Čo ale robí tých 32A? Dokáže stanica komunikovať s autom a znížiť nabíjací prúd na 16A? Alebo sa nabíjanie ani nespustí? Môže sa poškodiť auto?
          Kábel k autu je dimenzovaný na max 20A, 1 fáza 230V. OBC v aute má poistku 20A. Každopádne by som nechcel tú poistku radšej vypáliť. Ďakujem vopred za akékoľvej rady či názory.
          Dobíječka v autě si vezme svých 16A nebo 20A, podle toho co umí. I kdyby bylo na vstupu 120A tak se nic nestane.
          To je jako byste se bál zapojit 80W (0,35A*230V) žárovku do zásuvky 230V jištěné na 16A.
          Naposledy upravené ozana; 26-01-2016, 20:23.

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1353
            •   

            #35
            Áno, tak by to malo byť. Netreba sa toho báť.
            Zaujímalo by ma o aký konkrétne plug-in hybrid sa jedná? Lebo tých veľa nie je

            Komentár

            • Lacospeed
              Junior Member
              • Jan 2016
              • 3

              #36
              Ďakujem za pomoc, pôjdem to teda vyskúšať. Dnes som bol pozrieť v OC Central BA tú nabíjačku od ZSE, ale bola tam nejaká páska. Zatiaľ som teda nabíjal len zo zásuvky 13A, aj keď za tri hodiny bezplatného parkovania to bolo plne nabité. Inak všetky miesta pri zásuvkách beznádejne obsadené klasickými autami.
              PS: Je to Volvo XC90 T8. Firemné vozidlo, nie som majiteľ.

              Komentár

              • Lacospeed
                Junior Member
                • Jan 2016
                • 3

                #37

                Komentár

                • Martin K.
                  Junior Member
                  • Apr 2016
                  • 1

                  #38
                  Potrebujem poradiť. Chcem požiadať elektrarne o zriadenie prípojky 32A pre zásuvku na dobíjanie v našej bytovke konkretne do pivnice a cez okno dobijat Nissan Leaf. Čo by som mal uviesť do žiadosti o prípojku okrem 32A ? Koľko voltov? Budem potrebovať potom nejaky adapter pre Nissan ak to bude ta klasicka zasuvka za 4,5 eura?

                  Komentár


                  • nemo
                    nemo komentoval
                    Upraviť komentár
                    Čo by som mal uviesť do žiadosti o prípojku okrem 32A ? Koľko voltov?
                    - 3 fazova pripojka 3x400V/32A s rocnym odberom ktory treba odhadnut podla spotreby auta.
                    Budem potrebovať potom nejaky adapter pre Nissan ak to bude ta klasicka zasuvka za 4,5 eura?
                    - Ano, Nissan Leaf ma konektor Type1 a preto napr.: (ale da sa kupit urcite aj ovela lacnejsie).

                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    Naco potrebujete osobitne odberne miesto pre nabijanie elektgromobilu, ked v tom baraku byvate a mate svoje odberne miesto.
                    Ved si len urobte zo svojhop odberneho miesta vyvod na nabijanie elektromobilu. Treba na zasuvku (alebo pre napajanie wallboxu) pre elektromobil samozrejme schvaleny projekt, odbornu realizaciu a reviziu - ale bude to podstatne lacnejsie ako financovat osobitne odberne miesto. Pre Leaf je zbytocny trojfaz, lebo ma len jednofazovu nabijacku. Podla toho aku mate pripojku do bytu nadimenzujte nabijaciu pripojku, Pre LEAF na nocne nabijanie bohate staci aj jednofaz 230V 10A. AK by bol problem s vykonom, nainstalujte si inteligentny wallbox s meranim odberu v byte (pre leaf type1) ktory v pripade zvyseneho odberu v byte znizi vykon nabijania auta tak aby nevyhodilo istic v byte.
                • Radovan
                  Member
                  • Aug 2014
                  • 304

                  #39
                  Pro Nissan Leaf Vám stačí bohatě normální domácí zásuvka 230V 16A (výkon palubní nabíječky 3,6 kW) nebo červený 5kolík 400V 16A (výkon příplatkové palubní nabíječky 6,6 kW). Ověřeno ve vlastní garáži. Leda by jste do budoucna uvažoval o nabíjení něčeho, co 32A využije (zásuvka červený 5kolík 400V 32A). Tesla s Dual Charger, Smart ED nebo Renault Zoe. Tyto vozy mají silnější palubní nabíječky 22-43 kW. Možná ještě Mercedes-Benz B electric. Ale lze je samozřejmě také nabíjet pomalu z běžné domácí zásuvky nebo z 5kolíku 400V 16A. Předpokládám, že doma budete nabíjet přes noc a nepotřebujete mít auto nabité za 1-2 hodiny (týká se vzhledem k velikosti baterie Smartu a Zoe), tedy silnou 32A zásuvku.

                  Pro Vaši představu mám 2 roky Peugeot Ion s 16 kWh baterií a palubní nabíječkou 3,6 kW. Pokud potřebuji dobít doma rychleji, použiju normální domácí zásuvku 230V 16A a mám tam díky dokoupenému rychlejšímu nabíjecímu kabelu 230V 16A za hodinu 3,6 kWh, skoro 25% kapacity baterie. Pokud nabíjím nočním proudem přes noc (jede 8 hodin) tak používám k vozu standardně od výrobce dodávaný nabíjecí kabel 230V 10A, za hodinu nabiju 2,3 kWh. Tedy i prakticky vycucanou baterii mám za 8 hodin s časovou rezervou 100% plnou.

                  Podobně si s tím poradil Nemo http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...a-na-nabijanie, byť Juro doporučil běžný zásuvkový rozvaděč.
                  Radovan

                  Komentár

                  • Peter Ondecko
                    Junior Member
                    • Sep 2017
                    • 9

                    #40
                    Tesla Wall charter sú dostupné.
                    Brutalne super článok. Ďakujem.

                    Komentár


                    • 1fisker
                      1fisker komentoval
                      Upraviť komentár
                      Tesla Wall charter ? To je čo?

                    • ozana
                      ozana komentoval
                      Upraviť komentár


                      Tesla HPWC - High Power Wall Charger
                      Naposledy upravené ozana; 24-10-2017, 09:18.

                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      High Power Wall Connector....
                      https://www.tesla.com/sites/default/...f?201612081439
                      Nastastie sa teslaci nevyjadruju tak nepresne ako je zvykom u nas, ked ludia bezne kus elektroniky s relatkom nazyvaju "nabijackou", co je samozrejme hlupost. Nabijacka je pri AC nabijani v aute. To co je na stene je nabijaci konektor, pripadne to co sa nosi zo sebou je nabijaci kabel. Ani jedno ani druhe nie je nabijacka. Nabijacky su len DC.

                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Cize na AC nabijanie sa vyuziva charger v aute a DC sa charger v aute obchadza, lebo je v nabijacke. Spravne?

                    • Franto_01
                      Franto_01 komentoval
                      Upraviť komentár
                      Pozdravujem,
                      kde sa da pripadne kupit Tesla HPWC? Pripadne v akej cene?

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Jasne ze u Tesly vo Viedni. Cena je okolo 550 EUR bez DPH.

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Jiri, zabudol si dodať, že musí mať VIN číslo svojej Tesly, nie náhodou?

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Netusim. Ja som kupoval moj wall box spolu s autom.
                  • jux
                    jux
                    Senior Member
                    • Apr 2015
                    • 1232
                    •      

                    #41

                    Viem, ze skusenym elektromobilistom je to jasne, ale aj tak:
                    Tu je zjednoduseny obrazok, ktory ukazuje na rozdiel pri AC a DC nabijani, Zasuvka nalavo je len symbolicka, musi tam byt wallbox, alebo nabijaci kabel s elektronikou.
                    Pre Tesly je to trosku inak, pretoze tesla pouziva ten isty konektor pre DC a AC.
                    Tiez je trosku nepresne naznaceny tok nabijania cez BMS, Vystup palubnej nabijacky nalavo a DC nabijacich vodicov z externej DC nabijaciky napravo, je v skutocnosti zapojeny priamo na bateriu. Mozno cez stykac,istic, pripadne meracie obvody ale pre standardny tok prudu je to napriamo.
                    BMS riadi pri nabijani internu, alebo externu nabijacku, aby nenabijali viac ako je vhodne a na urovni jednotlivych clankov zabezpecuje prelievanie elektriny z clankov, co maju vyssie napetie do clankov co maju nissie napetie tak, aby mali vsetky seriovo zapojene clanky rovnake napetie (resp. rovnaku uroven nabitia) Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	 Videní:	1 Veľkosť:16,3 KB ID:	19062
                    Naposledy upravené jux; 24-10-2017, 15:57.

                    Komentár


                    • dango
                      dango komentoval
                      Upraviť komentár
                      vdaka, toto je asi kazdemu jasne. mne vsak nie je jasne, co za elektronika sa nachadza v MK dodavane ku kazdemu autu, pripadne DIY 5kolik na typ2 kabel. Pretoze uz som videl aj kabel bez "mudrej krabicky" co bol napriamo 5kolik/typ2 a nabijal s tym i3ku

                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      Elektronika a rele vzdy musi byt. Napriklad taka co je popisana v OpenEVSE.
                      Elektronika s rele na jednofaz a bez prudoveho chranica sa zmesti do type 2 konektora. Na type2 konektore je aj tlacidlo na nastavenie prudu a v nom aj indikacna viacfarebna ledka. Linku sem nemozem dat, vyrabaju to ti co maju evmapu. Trojfaz sa do type2 konektora neda narvat, ani prudovy chranic. Aj vecsina jednofazov ma krabicku.
                      Naposledy upravené jux; 24-10-2017, 20:19.

                    • dango
                      dango komentoval
                      Upraviť komentár
                      diky moc
                  • Peter Ondecko
                    Junior Member
                    • Sep 2017
                    • 9

                    #42
                    Tesla Wall charger 467 EUR bez DPH s dopravou na Slovensko sa dá objednať tu: om_service@tesla.com

                    Komentár


                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Pokiaľ viem, tak musí mať VIN číslo, prečo to tu nikto nepovie????

                    • ozana
                      ozana komentoval
                      Upraviť komentár
                      Když budu mít hotel a budu si chtít koupit HPWC pro své hosty? Musí to jít i bez VIN kódu.

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Tak smola, ak nemá VIN Tesly.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      ozana - v pripade, ze budes mat hotel je pre teba ovela lepsie sa prihlasit do programu Destination Charger a dostanes 1-2 HPWC zadarmo :-).

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Neschvaľujú automaticky každý hotel.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      A poradíš cez SS kde zalobovat? Mal by som jednu reštauráciu na Donovaloch na veľmi exponovanom mieste.

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Dohodni mi stretnutie s majiteľom a uvidím čo sa dá tam spraviť.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Nerozumiem. Prepac, ale ty si Tesla SK? Potom sa tam musime stretnut spolu. Myslel som, ze sa jednoducho vypise formular na webe. https://www.tesla.com/en_EU/charging...rs?redirect=no
                      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 30-10-2017, 19:48.

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      To je oficiálna cesta. Si písal, že "zalobovať". Môžme aj spolu.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Super. Rozbehnem to so šéfom Parku Snow Donovaly a môžeme za ním skočiť spolu. Ozvem sa ti. Ďakujem.

                    • dango
                      dango komentoval
                      Upraviť komentár
                      pivovar?
                  • Peter Ondecko
                    Junior Member
                    • Sep 2017
                    • 9

                    #43
                    O čo ide?

                    Komentár

                    • Peter Ondecko
                      Junior Member
                      • Sep 2017
                      • 9

                      #44
                      Na tejto adrese om_service@tesla.com mi to ponúkli aj bez VIN

                      Komentár


                      • Juro
                        Juro komentoval
                        Upraviť komentár
                        Na faktúre je jasne vidieť aj VIN. Bez VIN sa nedá kúpiť.
                    • Peter Ondecko
                      Junior Member
                      • Sep 2017
                      • 9

                      #45
                      Ozana, pošli mi mail a ja ti to objednam a prefakturujem zdarma

                      Komentár


                      • ozana
                        ozana komentoval
                        Upraviť komentár
                        Díky nepotřebuji, psal jsem "Když budu mít hotel ..."

                        O Destination Charger vím, ale někdo jich může chtít i více než v tom programu zdarma dostane.
                    Pracuje...
                    X