Inak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Druhy nabíjacích staníc
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Uvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
Táto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
(22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.Pri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
1. akú nabíjačku má v sebe auto
2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.
Uvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.
Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.
Najjednoduchší spôsob:
V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.
Komentár
-
Určitě nabíjecí místo udělejte, hodí se. A určitě 5 kolík červenou 16A zásuvku. Mám sice Peugeot Ion, ale mám za 500,- Kč redukci z 5 kolík červené 16A zásuvky na Schuco 16A. Dá se poměrně lehce v ČR sehnat nebo vyrobit. Třeba takový http://elkov.mywac.cz/produkty/dk-ad...-400v-zas-230v nebo bez kabelový http://elkov.mywac.cz/produkty/sm-pc...r-16-5-na-230v ,který mám já. Samozřejmě můžete pověsit na zeď kombinovanou zásuvku 400V a 230V, jakotohle http://elkov.mywac.cz/produkty/est-z...31-kd-nas-ip44 .
Navíc se tím zařadíte do evropské sítě trojfázových dobíjecích míst, která mezi sebe pouští jen majitele dobíjecích trojfázových míst a ti tak mohou cestovat po Evropě docela pohodlně a zdarma. Síť je ostatním nečlenům nepřístupná www.drehstromnetz.de , je nekomerční a existuje díky spolupodílení se na nákladech na vybudování a dobíjení.Radovan
- Likes 2
Komentár
-
No Juraj tu propaguje 16A a 32A zasuvky ako jedno z dostacujucich aj cenovo najmenaj nakladnych a aj co sa tika nabijacieho casu akceptovatelnych nabijacich zasuviek. Na prvej strane je toho popisane dost v popise aj z komentarov ostatnych clenov, ze otom nieco vie a stale sa tu clovek nieco nove dozvie. Zaujimalo by ma aj na fotkych, alebo na videu by bolo asi lepsie, keby ste povedali hlavne majitelia Eaut, ze co ste dostali pri kupe a co je si dobre prikupit pre kazde jednotlive auto. A potom sa da z takychto komentarov alebo fotiek ci videii si spravit obraz, ze co je asi najuniverzalnejsie. Ono aj na videach od Bjorna Nylanda ktory si teda robi riadne vylety a nenabija len na superchargeroch, ze ma urcite problemi, ci uz je pre nieco nefunkcna nabijacka, alebo nema kabel, ci kartu k nabijacke, alebo je nabijacka na parkovisku pred nakupnym centrom, ktore je v zavrete a parkovisko je uzavrete branou a podobne.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od teslafan Pozrieť príspevkyInak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyUvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyTáto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
(22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyPri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
1. akú nabíjačku má v sebe auto
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyUvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyNajjednoduchší spôsob:
V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.
Komentár
-
Bohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností. Je to škoda, lebo neskúsení ľudia musia byť z takýchto príspevkov iba zmätení. Už teraz ľutujem ľudí, ktorí ešte nemajú elektrické auto, z tohto všetkého musia mať taký guláš, že sa vzdajú možnosti kúpiť si elektromobil.
Čo sa týka mňa osobne, mám také káble aké potrebujem a viem kde môžem nabíjať. Mojím príspevkom som chcel len upozorniť ne nepresné informácie, ale už sa k tomu nebudem viac vyjadrovať. Nič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.
Zopakujem len to, že každý si musí podľa svojho auta vybrať takú nabíjaciu stanicu, ktorá mu bude vyhovovať.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyBohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností.
Ale pán leaf, to že nevieš, že sa dá nabiť Nissan Leaf aj zo 16A 3-fázovej zásuvky, hovorí samo za seba. S tým by ti vedel poradiť pán Radovan s veľmi užitočným príspevkom hneď pod tvojim. Tu je tá zázračná vec čo môžeš použiť:
Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevkyNič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.Pripojené súbory
Komentár
-
Nedá mi to. Načo by som preboha nabíjal Leaf cez 16A trojfázovú 5-kolíkovú zásuvku? To naozaj nechápem. Ked je jednoduchšie použiť klasickú zásuvku na 16A ističi? Asi som fakt sprostý, alebo niekto zo mňa robí sprostého. Ale rád sa poučím.
Tak pre úplnosť:
1. nabíjam cez Chademo, jednosmerný prúd
2. mám aj kábel s koncovkou Mennekes typ2, takže môžem nabíjať aj na staniciach vybavených týmto konektorom
3. mám klasický kábel, takže nabíjam aj z normálnej zásuvky 10-16A
Tieto 3 možnosti mi plne postačujú, neviem načo by som si robil starosti s nejakou 5-kolíkovou trojfázovou zásuvkou.
Komentár
-
Mozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.
1 Bild
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevkyMozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Maťo Urbašík Pozrieť príspevkyDá sa Tesla Model S nabiť aj zo 4 kolíkovej 380V zásuvky?1 Bild
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky
Samozrejme, ale ten 4 kolik si prerobte na 5 kolikAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
Komentár