Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Druhy nabíjacích staníc

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • teslafan
    Member
    • Mar 2014
    • 102

    #16
    Inak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #17
      Uvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
      Táto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
      (22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.
      Pri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
      1. akú nabíjačku má v sebe auto
      2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
      3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
      4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.

      Uvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.
      Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
      Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.

      Najjednoduchší spôsob:
      V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.

      Komentár

      • Radovan
        Member
        • Aug 2014
        • 304
        •      

        #18
        Určitě nabíjecí místo udělejte, hodí se. A určitě 5 kolík červenou 16A zásuvku. Mám sice Peugeot Ion, ale mám za 500,- Kč redukci z 5 kolík červené 16A zásuvky na Schuco 16A. Dá se poměrně lehce v ČR sehnat nebo vyrobit. Třeba takový http://elkov.mywac.cz/produkty/dk-ad...-400v-zas-230v nebo bez kabelový http://elkov.mywac.cz/produkty/sm-pc...r-16-5-na-230v ,který mám já. Samozřejmě můžete pověsit na zeď kombinovanou zásuvku 400V a 230V, jakotohle http://elkov.mywac.cz/produkty/est-z...31-kd-nas-ip44 .
        Navíc se tím zařadíte do evropské sítě trojfázových dobíjecích míst, která mezi sebe pouští jen majitele dobíjecích trojfázových míst a ti tak mohou cestovat po Evropě docela pohodlně a zdarma. Síť je ostatním nečlenům nepřístupná www.drehstromnetz.de , je nekomerční a existuje díky spolupodílení se na nákladech na vybudování a dobíjení.
        Radovan

        Komentár

        • ICE666SVK
          Senior Member
          • Jul 2014
          • 1997

          #19
          No Juraj tu propaguje 16A a 32A zasuvky ako jedno z dostacujucich aj cenovo najmenaj nakladnych a aj co sa tika nabijacieho casu akceptovatelnych nabijacich zasuviek. Na prvej strane je toho popisane dost v popise aj z komentarov ostatnych clenov, ze otom nieco vie a stale sa tu clovek nieco nove dozvie. Zaujimalo by ma aj na fotkych, alebo na videu by bolo asi lepsie, keby ste povedali hlavne majitelia Eaut, ze co ste dostali pri kupe a co je si dobre prikupit pre kazde jednotlive auto. A potom sa da z takychto komentarov alebo fotiek ci videii si spravit obraz, ze co je asi najuniverzalnejsie. Ono aj na videach od Bjorna Nylanda ktory si teda robi riadne vylety a nenabija len na superchargeroch, ze ma urcite problemi, ci uz je pre nieco nefunkcna nabijacka, alebo nema kabel, ci kartu k nabijacke, alebo je nabijacka na parkovisku pred nakupnym centrom, ktore je v zavrete a parkovisko je uzavrete branou a podobne.

          Komentár

          • zylo64
            Member
            • Sep 2014
            • 31

            #20
            Pôvodne zverejnené od teslafan Pozrieť príspevky
            Inak hybrid.cz prevzal prvotný príspevok z tohoto vlákna a je preložený tu.
            Rozbehla sa tam celkom búrlivá diskusia ohľadom legálnosti/nelegálnosti prevádzkovania vyrejných nabíjacích staníc. Nemohlo by sa k tomu vyjadriť VSE?

            Komentár

            • teslafan
              Member
              • Mar 2014
              • 102

              #21
              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Uvažoval som dlho nad týmto čánkom a musím konštatovať, že je v ňom dosť veľa dobrých informácií ale aj dosť nepresností. Napr. úvodná tabuľka, konkrétne Nissan Leaf, píše sa, že obsahuje 6,6 kW 1-fázovú nabíjačku, ale v riadku o zásuvkách sa píše o dobe nabíjania 6 hodín prostredníctvom 16A 5-kolíkovej červenej 3-fázovej zásuvky 11 KW. To nedáva zmysel, lebo ak je v aute 1-fázová nábíjačka, tak nie je možné auto nabíjať 3-fázovým prúdom. Aspoň tak to chápem.
              Samozrejme že nie ale to neznamená, že sa nedá použiť. Dá sa použiť aj 3-fázová zásuvka na nabíjanie Nissanu Leaf. Len stačí mať na to správne upravený kábel: Na jednej strane je zástrčka na 3-fázovú zásuvku a na druhej zástrčka na Typ 1 do auta. Na kábli je krabička čo vlastne spraví z troch fáz jednu a do auta ide iba jedna fáza.

              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Táto nepresnosť, resp. nejasnosť sa týka aj mapy nabíjacích staníc, kde sú uvádzané napr. (blue) Nabíjacie stanice Typ 2
              (22kW, 32A), (light blue) Nabíjacie stanice Typ 2 (11kW, 16A), to je pravdepodobne trojfázový prúd, ale nie je to z toho jasné.
              Typ 2 je určené pre autá s Typ 2 zásuvkou. Každé auto čo má Typ 2 zásuvku tak tam môže nabíjať. A či to je 3 alebo 1 fázové nabíjanie je z tohto pohľadu úplne jedno. Nissan Leaf má zásuvku Typ 1 takže tam logicky nemôže nabíjať a teda Nissana Leaf nemusí vôbec trápiť či to je 3 alebo 1 fázové nabíjanie.


              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Pri uvažovaní o možnostiach nabíjania treba zohľadňovať viacero faktorov.
              1. akú nabíjačku má v sebe auto
              To je jasné a práve o tom je ten prvotný príspevok, pomôcť ľudom vysvetliť, že pri nabíjaní na striedavý prúd sa používajú palubné nabíjačky a že každé auto ich môže mať ináč výkonné. Že si to treba uvedomiť pri kúpe auta.

              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              2. aké káble s akými konektormi sú priložené k danému autu
              to je logické, a keď nie sú priložené k danému autu automaticky od výrobcu, tak sa dajú kúpiť mimo. Ani na Teslu výrobca nedáva kábel na 32A zásuvku, treba si to dokúpiť. To že Nissan nedáva ani na 16A zásuvku je vina výrobcu ale dá sa dokúpiť mimo.

              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              3. aké konektory alebo káble sú na strane nabíjacej stanice, niekedy používa svoj kábel majiteľ auta, niekedy je kábel na strane nabíjacej stanice
              Logicky, káble by mal mať majiteľ auta stále zo sebou v aute, určite by som si netrúfal odísť na elektrickom aute bez kábla či je na mape napísané, že tam kábel je alebo nieje, nikdy sa na to 100% spoľahnúť nedá. Ale často to býva tak, že nabíjacie stanice na striedavý prúd káble nemajú lebo nemusia. Ale na jednosmerný prúd už musia mať aj kábel lebo tie už majú moc veľký výkon. A jediné nabíjacie stanice na jednosmerný prúd na SK sú zatiaľ CHAdeMO.


              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              4. aké parametre má nabíjacia stanica alebo zásuvkový systém, či ja sa jedná o jednosmerný prúd DC (napr. Chademo), striedavý prúd AC a akého typu, jednofázový alebo trojfázový.
              Zase tu stačí použiť len rozum, alebo si ešte raz prečítať prvotný príspevok. Všetko je na striedavý prúd, a logicky aj zásuvky. Jediné nabíjacie stanice na jednosmerný prúd na SK sú zatiaľ CHAdeMO.

              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Uvažoval som zriadiť nabíjacie miesto u nás, ale po zvážení všetkých okolností mi vychádza, že zriadiť niečo univerzálne a relatívne výkonné za min. náklady nie je možné.Pri inštalácii zásuvky som prišiel na problém, čo tam dať. Ak tam dám 5-kolíkovú 16A červenú trojfázovú zásuvku (mám tam takú možnosť), tak budú môcť nabíjať majitelia Tesiel, ale nie iných značiek. Takže mi zostala možnosť dať tam klasickú Schuko zásuvku na 16A istič. V danom mieste je len 25A hlavný istič, takže aj tak viac ako 20A tam dať nemôžem.
              Ak by niekto vedel poradiť, čo tam dať, aby to bolo v zmysle týchto možností čo najuniverzálnejšie a najvýkonnejšie budem rád.
              Niečo univerzálne je zásuvková rozvodnia (najlepšie do 22KW/32A) kde si každé auto môže vybrať čo mu vyhovuje:

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	rozvodnica.jpg
Videní:	814
Veľkosť:251,7 KB
ID:	3933
              Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
              Najjednoduchší spôsob:
              V každom prípade by som odporúčal novým záujemcom o elektrické auto aj novým majiteľom, zistiť si najprv aké možnosti nabíjania umožňuje daný typ auta a potom si podľa mapy nabíjacích staníc pozisťovať, kde všade môže auto nabíjať. Keďže ani žiadna mapa nie je presná v informáciách, nezostáva nič iné len si zistiť u konkrétneho majiteľa nabíjacej stanice alebo zásuvky o aký typ nabíjania sa jedná a aký typ konektorov používa. Potom si majiteľ auta vytvorí akoby vlastnú mapu nabíjacích možností pre svoje auto a vyhne sa tak komplikáciám a nedorozumeniam radšej vopred.
              Keď sa Ti zdá mapa nepresná tak čo tak priložiť ruku k dielu a spraviť ju presnou? Čo myslíš, že tá mapa sa spraví sama od seba? Ale to už nie, pravda. Nech druhý spraví všetko za mňa zadarmo a ja to už budem len používať a kritizovať.

              Komentár

              • 1fisker
                Senior Member
                • Aug 2014
                • 1542
                •   

                #22
                Bohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností. Je to škoda, lebo neskúsení ľudia musia byť z takýchto príspevkov iba zmätení. Už teraz ľutujem ľudí, ktorí ešte nemajú elektrické auto, z tohto všetkého musia mať taký guláš, že sa vzdajú možnosti kúpiť si elektromobil.
                Čo sa týka mňa osobne, mám také káble aké potrebujem a viem kde môžem nabíjať. Mojím príspevkom som chcel len upozorniť ne nepresné informácie, ale už sa k tomu nebudem viac vyjadrovať. Nič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.
                Zopakujem len to, že každý si musí podľa svojho auta vybrať takú nabíjaciu stanicu, ktorá mu bude vyhovovať.

                Komentár

                • teslafan
                  Member
                  • Mar 2014
                  • 102

                  #23
                  Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
                  Bohužiaľ pán teslafan pri všetkej snahe máte vo vašom obsiahlom komentári znova kopu nepresností.
                  Hej? A aké nepresnosti? Som strašne zvedavý, vysvetli nám "laikom" nech vtom nemáme guláš.

                  Ale pán leaf, to že nevieš, že sa dá nabiť Nissan Leaf aj zo 16A 3-fázovej zásuvky, hovorí samo za seba. S tým by ti vedel poradiť pán Radovan s veľmi užitočným príspevkom hneď pod tvojim. Tu je tá zázračná vec čo môžeš použiť:



                  Pôvodne zverejnené od leaf Pozrieť príspevky
                  Nič v zlom, ale mapa je dobrá len pre tých, ktorí to majú celé naštudované podrobne aj z iných zdrojov, ale pre laikov je k ničomu.
                  Ja som laik a mapa mi je celkom jasná. Ak ti nie je jasná, hneď ti tú mapu vysvetlím: Typ 2 môže používať auto čo má Typ 2 zásuvku (alebo adaptér na Typ 2), Typ 1 auto čo má zásuvku na Typ 1, CHAdeMO ten čo má zásuvku na CHAdeMO (alebo adaptér na CHAdeMO). 16A a 32A zásuvky zasa ten čo má na to kábel alebo adaptér. Myslím že viac "po lopate" tá mapa už ani nemôže byť.
                  Pripojené súbory

                  Komentár

                  • 1fisker
                    Senior Member
                    • Aug 2014
                    • 1542
                    •   

                    #24
                    Nedá mi to. Načo by som preboha nabíjal Leaf cez 16A trojfázovú 5-kolíkovú zásuvku? To naozaj nechápem. Ked je jednoduchšie použiť klasickú zásuvku na 16A ističi? Asi som fakt sprostý, alebo niekto zo mňa robí sprostého. Ale rád sa poučím.
                    Tak pre úplnosť:
                    1. nabíjam cez Chademo, jednosmerný prúd
                    2. mám aj kábel s koncovkou Mennekes typ2, takže môžem nabíjať aj na staniciach vybavených týmto konektorom
                    3. mám klasický kábel, takže nabíjam aj z normálnej zásuvky 10-16A
                    Tieto 3 možnosti mi plne postačujú, neviem načo by som si robil starosti s nejakou 5-kolíkovou trojfázovou zásuvkou.

                    Komentár

                    • ICE666SVK
                      Senior Member
                      • Jul 2014
                      • 1997

                      #25
                      Mozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.

                      Komentár

                      • 1fisker
                        Senior Member
                        • Aug 2014
                        • 1542
                        •   

                        #26
                        Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky
                        Mozno tak nie pre seba, ale pre druhych, znamych a podobne. To je len priklad, Juro dal sutaz, kto pomoze z nabijacou stanicou pre elektomobily, tak sa moze povozit v Tesle. Zatial na Slovensku buduju a maju nabijacky, alebo zasuvky a opravte ma ak sa mylim, tak len jednotlivci ci firmy. Cize sukromnici a ziadna tu neni co by postavil a prispel nato aj peniazmi stat. Hamba. Stat by mal spravit aspon v okresnych mestach nabijacky. Je ich 79 a kazde najblizsie je zhruba cca 50-100, respektive do 100km od seba. A to aj v okrajovych castiach Slovnesku ku hraniciam. To co som si pozeral tak zhruba a premeriaval cez google maps. Keby v kazdom meste bola nabyjacka tipu tusim od ABB s troma moznostami Chademo, Typ2 a Combo, tak asi by problem z nabijanim nebol. Navise by to mohli vyuzivat ako Slovaci, tak aj zahranicny vodici elektomobilov vyuzivat. Lenze sa to tu pekne pise, ale realita je o niecom inom. Mam pocit ze politici su akurat tam pri strihani pasok, ked sa nejaka nabijacka otvara pre verejnost. Alebo su aj politici, ktory maju evidentny zaujem nieco v tomto segmente zmenit? Ak viete napiste.
                        Píšete veľmi rozumné názory, so všetkým 100% súhlasím, ale nedalo by sa písať spisovne po slovensky? Strašne zle sa to číta. Ďakujem

                        Komentár

                        • Maťo Urbašík
                          Junior Member
                          • May 2014
                          • 11

                          #27
                          Dá sa Tesla Model S nabiť aj zo 4 kolíkovej 380V zásuvky?

                          Komentár

                          • ICE666SVK
                            Senior Member
                            • Jul 2014
                            • 1997

                            #28
                            Pôvodne zverejnené od Maťo Urbašík Pozrieť príspevky
                            Dá sa Tesla Model S nabiť aj zo 4 kolíkovej 380V zásuvky?
                            Samozrejme, ale ten 4 kolik si prerobte na 5 kolik

                            Komentár

                            • Juro
                              Administrator
                              Gold Member
                              • Mar 2014
                              • 2208
                              • juraj1702
                              •   

                              #29
                              Pôvodne zverejnené od ICE666SVK Pozrieť príspevky

                              Samozrejme, ale ten 4 kolik si prerobte na 5 kolik
                              alebo treba si spraviť redukciu so 4 na 5 kolík. Ideálne však je prerobiť tú zásuvku na 5 kolík. Tesly s dual charger nabijú okolo 100km za hodinu na 32A 5 kolíkovej. Tesly bez dual charger nabijú len 50km za hodinu.
                              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                              Komentár

                              • Petr
                                Junior Member
                                • Nov 2014
                                • 1

                                #30
                                Zajímá mě ta bílá krabička na zemi. Co v ní přesně je popř. schéma zapojení, kde se dá sehnat nebo jak jí vyrobit. Je možné mít pouze kabel na jedné straně typ2 a na druhé červený pětikolik?
                                Předem děkuji za jakékoliv info.

                                Komentár

                                Pracuje...
                                X