Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

1000km EV challenge

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    1000km EV challenge

    Bjorn prislubil pravidelne skusky EV na 1000km trase co vyzera byt ako velmi slusny a komplexny test schopnosti daneho EV. Priebezne tu budem upravovat tabulku v nasledujucom poste s vysledkami Jediny sposob ako ponechat moznost editacie prispevku.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 337
    •      

    #2
    .
    MODEL RV TIME AVG SPEED AVG Wh/km vehicle age notes
    Tesla Model 3 Performance 2019 10:10 98.5 km/h 179 new / ??? km pred 200kWh SC updatom
    Tesla Model X LR 2019 10:15 97.6 km/h 255 new / 9.448 km nabijanie max 150kW (Ionity), zaciatok cesty s 90% SOC
    Audi e-Tron 55 2019 10:20 97.6 km/h 291 new / 15.438 km eco mode
    Tesla Model S P85 2013 10:55 91.6 km/h 217 6 years / 136.194 km
    Mercedes EQC 400 2019 11:05 90.9 km/h 270 new / cca 8000 km
    Hyundai Ioniq 28kWh 2016 12:16 81.6 km/h 160 3 years / 91.000 km zápcha + obchádzka kvôli obsadenej nabíjačke, strata cca 15 minút
    Nissan Leaf e+ 62kWh 2019 15:30 64.5 km/h 155 new / 4.218 km rapidgate
    .
    Tesla Model 3 Peformance https://www.youtube.com/watch?v=_04rk3lIFcM
    Tesla Model X LR https://www.youtube.com/watch?v=AgvkgnL0Ndw&t=991s
    Audi e-Tron 55 https://www.youtube.com/watch?v=TFu9pkpunuo
    Tesla Model S P85 https://www.youtube.com/watch?v=pSFRtKf8fQ8
    Mercedes EQC 400 https://www.youtube.com/watch?v=jvtG54cG4-w
    Hyundai Ioniq 28kWh https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
    Nissan Leaf e+ 62kWh https://www.youtube.com/watch?v=guEyn0va_cE
    Naposledy upravené Wilo; 24-09-2019, 08:15.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      #3
      update 24/9/2019 Audi e-Tron zajazdilo takmer totozny cas ako TMX Raven nabijana na pomalsich nabijackach, akurat s +20% spotrebou. Ak zaujemcovi az tak nezalezi na ekologii tak velmi slusna kupa. A tiez sme svedkami, ze aerodynamika hra uz minimalnu ulohu a rychlost cestovania sa lame primarne na rychlosti nabijania, co v podstate podlomilo nohy aj Mercedesu EQC, ktory by bol zrejme zarovno s TMX a eTronom. Som zvedavy co by s vysledkom urobilo nabijanie na Superchargeri, ci by sa to niekam pohlo alebo bez zmeny.

      Komentár

      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #4
        Bjorn pri tesle etrona tie vysledky "prisposobil", jednak teslu nemal na zaciatku tmx nabitu na 100% ako ine auta, ale len na 91%, dalej kvoli mrholeniu zo zaciatku testu dal etronu fora 5 az 6 minut, potom ubral etronu dalsich 10 minut, lebo mal problemy s nabijanim a na zaver ubral etronu este 3 minuty - akoze zaokruhlil tak, aby bol etron na urovni TMX aspon priemernou rychlostou, ked spotrebu ma podstatne vyssiu.
        Wilo ... erodynamika hra pri rychlostiach nad 100km/h podstatnu ulohu, v teste isiel realne maximalne 120km/h. Pri skutocnych dialnicnych tempomatovych 135 km/h ako bezne jazdim, by bol rozdiel podstatne vecsi. Nechapem preco aj etron ukazuje na tachometri pri realnej 120tke cca o 10km/h viac. To stale len tesla ukazuje kolko v skutocnosti ide, ostatni stale naschval zneuzivaju legislativou povolenu toleranciu rychlomera - samozrejme vzdy nadol, aby vodic mal pocit, ze jazdi rychlejsie.

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          To nie je uplne pravda vo videu aj komentaroch vysvetluje preco isiel tak a onak. Zvolil nejlepsie tempo tak aby bol co najskor v cieli s ohladom na dostupne nabijacky, spotrebu a moznosti auta. S eTronom isiel aj 140kmh ked to bolo vhodne. Toto nie je test spotreby ale pretek na 1000km.

          Na margo presnosti - Tesla neukazuje spravne skutocne prejdenu vzdialenost. Tym padom je skresleny aj udaj o spotrebe ktoru uvadza jej palubny pocitac. Preto tam upravoval cas lebo presla menej ako ukazovala. A tiez vystartoval s eTronom o 5 minut skor ako s inymi autami tak preto dalsia uprava. Vzdy startuje 10:00 aby sa to dobre pocitalo.

          Slabsie nabitie TMX zohladnil v case tiez. Keby si pozorne pocuval tak zistis Kazda uprava casu mala dovod a bolo to spravodlive.

          To keby isli TMX aj eTron nonstop 150kmh a eTron by mal vyssiu spotrebu je kazdemu jasne. Ale to nebolo ucelom testu. Cielom bolo zistit ako rychlo vie ktore auto prejst 1000km a vysledkom je ze eTron aj TMX su uplne rovnocenne. Co zabilo TMX je “stara” bateria s pomalym nabijanim v porovnani s eTronom. TM3 nabija podstatne rychlejsie.

        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          "Bjorn pri tesle etrona tie vysledky "prisposobil",.....tejto vete nerozumiem

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Fisker Bjorn odratal eTronu z celkoveho casu 10minut lebo tolko stravil na prvej nabijacke pokusom o nabitie lebo sa mu odmietol odomknut zamok konektora.
          Odratal 5 minut lebo zacal cestu o 5 minut skor ako bezne. Vzdy zacina 10:00 a dopocita cas ked skonci. Tu spocital cas od 10:00 do 20:25 a odpocital 5 lebo zacal skor.

          Tesla Model X zacinala s 91% SOC lebo sa nestihla nabit do 10:00 a isla prilis pomaly. Tak vystartoval o 10:00 a nasledne podla spotreby odpocital Tesle par minut za tu pociatocnu nevyhodu.
          Tiez dodatocne upravil cas lebo na vzorke viacerych aut a navigacie zistil ze Tesla nespravne pocita prejdenu vzdialenost a ma odchylku, a teda presla o priblizne 10km menej ako eTron.

          Ja neviem ale mne to pride ferove. Zamok konektora bola zjavne nejaka blbina predvadzacky a chyba predchadzajuceho vodica.

          Pocasie mali obe auta porovnatelne.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          To skresľovanie tachometra je zámerné a najviac vypuklé z áut ktoré som meral, je na Leafe. Tam je to aj 10 km/h, Hyundai len 5 km/h.

          To skresľovanie tachometra je ale zámerné, lebo auto vie presne ako ide. Navigácia Waze na mobile ukazuje presnú GPS rýchlosť. Ak sa používa vrámci Apple Car Play alebo Android Auto, rýchlosť GPS neukazovala.

          Pred pár mesiacmi túto funkčnosť dorobili ale inak a síce že berie rýchlosť z auta - čo mu posiela infotainment auta (teda nie z GPS prijímača mobilu). Riešilo sa to na FB skupine Waze a je to tak. Výsledok je, že rýchlosť je presná a pritom ju berie z auta, takže auto presne vie koľko ide. Teda neverím tým výhovorkám, že kvôli rôznym rozmerom schválených pneu to musia upravovať atď. ako občas sa argumentuje. Aj zodratie pneu o 4 mm robí na rýchlosti len niečo cez 1 km/h, nie 10 o koľko niektorí výrobcovia premeriavajú.

          Takže ak na aute Leafe najazdíte 30000 km, je to v skutočnosti o 1000 km menej a vlastne častejšie platíte za prehliadky. Porovnával som to dvomi po sebe idúcimi autami s presne rovnakými pneu aj rovnakým tlakom v nich tu:

          https://www.mojelektromobil.sk/hyund...nanie-dojazdu/
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #5
        UPDATE 8/10/2019 Hyundai Kona 64

        Popravde som cakal vacsi rozdiel oproti Ioniqu vzhladom ca cenovy rozdiel a rozdiel 3 rokov vyvoja. A tiez lepsi cas ako nemecki mastodonti. Vysledok trosku sklamanim.
        A neviem preco sa nedaju editovat starsie prispevky. Trosku nedomyslene.
        .
        MODEL RV TIME AVG SPEED AVG Wh/km vehicle age notes
        Tesla Model 3 Performance 2019 10:10 98.5 km/h 179 new / ??? km pred 200kWh SC updatom
        Tesla Model X LR 2019 10:15 97.6 km/h 255 new / 9.448 km nabijanie max 150kW (Ionity), zaciatok cesty s 90% SOC
        Audi e-Tron 55 2019 10:20 97.6 km/h 291 new / 15.438 km eco mode
        Tesla Model S P85 2013 10:55 91.6 km/h 217 6 years / 136.194 km
        Mercedes EQC 400 2019 11:05 90.9 km/h 270 new / cca 8000 km
        Hyundai Kona 64kWh 2019 11:30 80.7 km/h 223 new / 26.630 km
        Hyundai Ioniq 28kWh 2016 12:16 81.6 km/h 160 3 years / 91.000 km zápcha + obchádzka kvôli obsadenej nabíjačke, strata cca 15 minút
        Nissan Leaf e+ 62kWh 2019 15:30 64.5 km/h 155 new / 4.218 km rapidgate
        .
        Tesla Model 3 Peformance https://www.youtube.com/watch?v=_04rk3lIFcM
        Tesla Model X LR https://www.youtube.com/watch?v=AgvkgnL0Ndw&t=991s
        Audi e-Tron 55 https://www.youtube.com/watch?v=TFu9pkpunuo
        Tesla Model S P85 https://www.youtube.com/watch?v=pSFRtKf8fQ8
        Mercedes EQC 400 https://www.youtube.com/watch?v=jvtG54cG4-w
        Hyundai Kona 64kWh https://www.youtube.com/watch?v=dsEdAq4N_WU&t=388s
        Hyundai Ioniq 28kWh https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
        Nissan Leaf e+ 62kWh https://www.youtube.com/watch?v=guEyn0va_cE

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Aky je rozdiel medzi Tesla S a X, taky je rozdiel medzi Ioniq a Kona. Od vyssieho a o moc vykonnejsieho SUV nemozes cakat rovnaku spotrebu ako od nizkeho sedanu.

          Kedze nabijaju sa podobne rychle, ja som milo prekvapeny, ze Kona predcila Ioniq. Lebo mala len vyhodu prveho dobitia na viac km, potom je rychlost dobijania skoro rovnaka a Kona musela kompenzovat vyssiu spotrebu.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          ale kona nabija az 75 kW, Ioniq nie? (ci ano?)
          ale hlavne bola uz poriadna Kosa, v lete by to dal pod 11

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nabíjanie KONA vs Ioniq je v priemere rovnaké aj napriek rozdielnemu maximu 75kW vs 66kW, lebo KONA pri nižšom SOC (% nabitia) spomaľuje.

          Pri Kone vs Ioniq je podstatné, že prevažne nabíjam doma alebo tam kde prídem a po mojich SK cestách nie je potrebné nabíjať po trase - kvôli nabíjaniu zastaviť. To je hlavná výhoda oproti Ioniq, inak je Ioniq efektívnejší a väčší. Bohužiaľ nový Ioniq to nabíjanie zaklincoval.

          Po zohľadnení väčšej spotreby kvôli zime je potešujúci skoro nijaký rozdiel oproti raz tak drahým autám (EQC a S).

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Lenze TMX nema 2x vacsiu baterku oproti TMS. Kona ma oproti Ioniqu viac ako dvojnasobnu kapacitu. Nejaky zvyseny odpor vzduchu atd je logicky ale zas vyssiu spotrebu vie kompenzovat aj rychlejsim nabijanim (60kW vs 75kW). Neviem cakal som proste viac za ten cenovy rozdiel. Kona je o 10tis drahsia ako Ioniq co je +30% ceny ale len o 4% lepsi vysledok. Trosku nepomer v porovnani hodnoty za peniaze.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko pozor novy Ioniq mi vychadza ze je oproti staremu pomalsi az po 500km (takze pre drvivu vacsinu ludi nebude pomalsi ako stary)... len stale nemam cas to dat do nejakych normalnych tabuliek... hlavne chybaju realne data spotreby noveho, mozem sa drzat len 1-2 videi + oficialnych stranok.
      • jux
        jux
        Senior Member
        • Apr 2015
        • 1378
        •      

        #6
        My elektromobilisti by sme mali vediet rozdiel medzi kWh a kW :-)
        Pôvodne zverejnené od Wilo Pozrieť príspevky
        pred 200kWh SC updatom
        daj 200kW

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Viem, niekedy my reflxne ujde prst. Ionity mam spravne Ale neda sa to upravovat. Uz som to opakoval x krat ze mi nedovoli upravit prispevok. Na tento rok je to podla Bjorna posledna challenge tak ked budem pridavat dalsiu tabulku opravim to ak nezabudnem. Vzdy to len copy-pastnem.
      • stanley159
        Junior Member
        • Jun 2017
        • 10

        #7
        bola najnizsia teplota tych 1000km challenges, priemer 5 stupnov...preto vyssia spotreba a horsi cas, bjorn na konci hovoril ze by to v lete dala o 30min skor

        Komentár


        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Mozno ale kazde auto malo nejake podmienky. Niektore mali protivietor. Niektore zadny vietor. Je to realny test v realnom prostredi. Ked budes cestovat tiez nebudes cakat kym sa otepli alebo prestane fukat
      • ToMiLeaf
        Member
        • Jul 2019
        • 38
        •   

        #8
        Keď tu už kopete do Kony...to si fakt nikto nevšimol, že ten Ioniq, nad ktorého úžasnou efektivitou sa onanuje v každej druhej téme, mal v teste vyššiu spotrebu ako krabicoidný Leaf???

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          A ty si si nevšimol, že na Leafe kvôli prehrievaniu išiel oveľa pomalšie aby vôbec nejako nabil a na Ioniq-u je najkratší čas ísť najrýchlejšie ?

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Ale tu do Kony nikto nekope. Ja som len povedal ze som cakal lepsi vysledok a ked sa to hodi do kalkulacky tak ta Kona v reale nevyzera az tak super ako na papieri. Nic to nemeni na tom ze je to stale jedno z najlepsich EV na trhu a za urcitych okolnosti sa dotahuje aj na drahsie Tesly.

          A ako pisal Miro vyssie pozri si priemernu rychlost Leafu a pochopis tu spotrebu. Trtkal sa 60kmh aby vobec dosiel kvoli rapidgatu. Vsetky ostatne auta isli 80+

        • ToMiLeaf
          ToMiLeaf komentoval
          Upraviť komentár
          No ak musel pri akomkoľvek aute v teste urobiť voči ostatným výnimku, tak je výsledok testu irelevantný. Tým pádom, je zbytočné tam porovnávať priemernú spotrebu. Leafa tam silou mocou tlačiť nemusel, "len aby tam bol".

          Inak by som si rád pozrel test v podmienkach nášho regiónu, povedzme Orava a južné Poľsko, kde človek musí urobiť naotočku 250 km a k dispozícii má maximálne tak AC, nanajvýš 50 kW DC so 60 km zachádzkou.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Tak mozes taky test urobit

        • Teq
          Teq komentoval
          Upraviť komentár
          ToMiLeaf toto je na SR najhorsie, ze musis zachadzat do miest z dialnice ku nabijacke. Moja cesta ku rodicom - 200 km co je prevazne po SR mi trva 2:45 - 3h. A to sa nabijam pri kauflande alebo lidli, lebo uz ked zachadzam tam mozem rovno tam, rozdiel maly. Ale ked idem po rakusku, napr. do Grazu tam je to 250km a som tam este skor ako u rodicov
          Naposledy upravené Teq; 20-10-2019, 08:30.
      • Wilo
        Member
        • May 2019
        • 337
        •      

        #9
        Bjorn stihol ste 2 testy aj napriek tomu ze chcel na zimu prestavku.

        Nissan Leaf bol oficialne prekvalifikovany ako prve zimne EV V chladnom pocasi v rozpati -2C az +4c dosiahol o vyse hodinu lepsi cas aj napriek vyssej spotrebe. Nizsie teploty maju pozitivny vplyv na prehrievajucu sa bateriu. Stale vsak citelne zaostava za vsetkym co bolo testovane.

        Tesla Model 3 Performance pokorila predchadzajuci rekord a upevnila si prve miesto. Celu cestu bolo mokro a na hraniciach s Danskom stratil v zapche asi 10 minut. Aj napriek tomu vsak vdaka 200kW charging updatu a celkovej vyssej priemernej rychlosti zajazdil za rovnych 10 hodin. Nebyt tej zapchy je to za 9:50.
        .
        .
        MODEL RV TIME AVG SPEED AVG Wh/km vehicle age notes
        Tesla Model 3 Performance 2019 10:00 100 km/h 238 new / ??? km po 200kW SC update, mokra cesta, strata cca 10minut v zapche
        Tesla Model 3 Performance 2019 10:10 98.5 km/h 179 new / ??? km pred 200kW SC updatom
        Tesla Model X LR 2019 10:15 97.6 km/h 255 new / 9.448 km nabijanie na 150kW Ionity, zaciatok cesty s 90% SOC
        Audi e-Tron 55 2019 10:20 97.6 km/h 291 new / 15.438 km eco mode
        Tesla Model S P85 2013 10:55 91.6 km/h 217 6 years / 136.194 km
        Mercedes EQC 400 2019 11:05 90.9 km/h 270 new / cca 8000 km
        Hyundai Kona 64kWh 2019 11:30 80.7 km/h 223 new / 26.630 km
        Hyundai Ioniq 28kWh 2016 12:15 81.6 km/h 160 3 years / 91.000 km zápcha + obchádzka kvôli obsadenej nabíjačke, strata cca 15 minút
        Nissan Leaf e+ 62kWh 2019 14:10 70.6 km/h 177 new / 6.882 km rapidgate, test v chladnom počasí (rozpätie -2 až +4 C)
        Nissan Leaf e+ 62kWh 2019 15:30 64.5 km/h 155 new / 4.218 km rapidgate, test v lete pri +30C
        .
        Tesla Model 3 Performance 200kW update https://www.youtube.com/watch?v=bJ7z_-zYUXs
        Tesla Model 3 Peformance https://www.youtube.com/watch?v=_04rk3lIFcM
        Tesla Model X LR https://www.youtube.com/watch?v=AgvkgnL0Ndw&t=991s
        Audi e-Tron 55 https://www.youtube.com/watch?v=TFu9pkpunuo
        Tesla Model S P85 https://www.youtube.com/watch?v=pSFRtKf8fQ8
        Mercedes EQC 400 https://www.youtube.com/watch?v=jvtG54cG4-w
        Hyundai Kona 64kWh https://www.youtube.com/watch?v=dsEdAq4N_WU&t=388s
        Hyundai Ioniq 28kWh https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
        Nissan Leaf e+ 62kWh winter https://www.youtube.com/watch?v=Ps8hwnxzk4c
        Nissan Leaf e+ 62kWh summer https://www.youtube.com/watch?v=guEyn0va_cE
        Naposledy upravené Wilo; 02-11-2019, 13:40.

        Komentár

        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #10
          Bjorn mal Ioniq 5 na 1000 km challenge (pozeral som live, video este nie je na youtube) a dal to za husteho dazda, kedy chytal aquaplanning (najhorsie podmienky) za 10 hodin. Mal ho len na 29 hodin, tak nemohol cakat na pocasie. Ale za lepsieho pocasia by to minimalne o 15 minut alebo aj viac este skratil, uviedol. Takze predbehol vacsinu aerodynamicky efektivnejsich Tesiel 3 (len 2021 LR v idealnom pocasi aj teplotne je lepsia) a zasa chvalil a chvalil.
          [priezvisko]@me.com

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Najcerstvejsi rebricek napr. tu:

            https://insideevs.com/news/521066/te...record-1000km/

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Somzvedavy aj na EV6 ale asi to bude obdobne.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Co je to vacsina aerodynamicky efektivnejsich Tesiel 3?

            Su tam len 3, z toho z tych nizsie umiestnenych je jedna SR, s 49kWh baterkou a nizsou cenou, a druha je stara Performance, bez TC, ktora isla takisto za dazda a stratila minimalne 10minut v zapche, takze vysledok za sucha by bol podobny Ioniqu. A potom tam vidim uz len vitaza, co je updatnuta M3LR 🤔

            Ja tam dako vacsinu nevidim. Aktualna LR je rychlejsia, Perf je 2 rocne auto so starsou technikou, bez TC, a porovnatelnou rychlostou s modernym Hyundaiom ktory len teraz prichadza na trh, a jediny porazeny je SR+, ktory je vsak uplne mimo hru, ma malicku baterku, nizsiu cenu, a uplne inu kategoriu

            Takze sumar: aktualna Tesla porazila Ioniq, starej Tesle sa vyrovnal Ioniq, a najlacnejsia Tesla s 60% kapacitou Ioniqu si odniesla tesnu porazku. Vacsina jak hovado 😅

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To je Mirova šikmá optika

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Cim vsak nechcem zhodit Ioniq 5, stale to vyzera byt na uzasne auto, ktore slusne zamiesa kartami, a v tejto cenovej kategorii to bude bezkonkurencne za mna aktualne adept cislo 1 na dalsie rodinne auto, TM3 ma predsa len trosku neprakticky kufor. V AT uz su dake skladovky aj predvadzacky, musim ist pozriet.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ak si pozriete rozdiel medzi eTron (vysoke SUV) a eTron GT (nizky sedan), tak o tom hovorim, co sa tyka aerodynamiky nizkych sedanov - Tesiel. Alebo si teda rovno porovnajte Model X, co je SUV a Ioniq 5.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Model X je trosku vacsia a tazsia krabicka ako Ioniq. Aktualne nemas velmi Ioniq 5 s cim adekvatne porovnat kym Bjorn neotestuje rovnaku trasu s Model Y. Maximalne tak ID4. Pockajme si

            V kazdom pripade vsak rozdiely budu velmi tesne, a ani jedno z tych aut nebude zla kupa. Este bude zaujimave vidiet EV6. Vyzera to byt trosku aerodynamickejsie ako hranaty Ioniq. Uvidime ci sa to prejavi na dojazde, ale rozdiel vacsi ako 20km necakam.

            Technicky sa Hyundai dotahuje a pridava par peknych extras ako 800V alebo V2L. Servisna a predajna siet je uz samozrejmostou. Po otvoreni SCH uz tych dovodov na kupu Tesly podstatne ubuda. Za mna aktualne Ioniq 5 > TMY po vsetkych strankach okrem softwaru. To je asi posledna slabina Korejcov. A este aby stihali vyrabat, toto auto bude tutovka

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Technologicky (design nie je moja šálka kávy) to vyzerá fakt veľmi dobre. Tak uvidíme, či Korejci zmenili názor na elektromobilitu alebo príde za rok zase facelift typu IONIQ keď ho “vylepšili” pre veľký úspech horším nabijanim.
            Inak Wilov vyrok o tom, že otvorením SCH iným značkám padne další významný dôvod kúpy Tesly potvrdzuje čo hovorím od začiatku k tejto téme, a to, že si tým Tesla sama podrezáva haluz.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa to je moj subjektivny pohlad v ramci aktualnej situacie, ale v globale a v nejakom case to nemusi byt az take horuce. Zas viac penazi = viac SuperChargerov, zatial stale nevieme, aky je presne plan a mozno Elon chysta pre Teslakov nejaku zaujimavu kompenzaciu / benefit, ktory bude stat za to a bude to prave dovod, kupit si Teslu. Nepredbiehajme.

            A popravde ma napadla uz aj taka kacirska myslienka, ze eventualne Teslu ako znacku zarezu alebo niekomu predaju, a budu sa sustredit cisto na SpaceX a energetiku, alebo nieco uplne nove. Treba pamatat na povodnu myslienku Tesla Mission - prechod na bezemisnu dopravu. Rozbehli to do stavu, ze uz je to neubrzditelny vlak, a Tesla, ktora kedysi hrala klucovu rolu, uz v zasade v tom plane nie je potrebna. Vobec by ma taky krok neprekvapil. To len taka ranna konspiracia 😇

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som ten 1000km challenge rozdelil na pár skupín. Časová strata voči ICE/PHEV:
            - do hodiny -- prudko použiteľné, nezdržuje ... I5 aj Tesly zvládajú v pohode. Riešiť minúty nemá význam (doprava/počasie).
            - do 2 hodín - ako tak, no dá sa -- súčasná MEB platforma (~1.20-1.30 hod)
            - do 3 hodín - s obmedzeniami na diaľkové trasy (e-niro), viac ako 3 hod.. mestske vozítka....
            Dúfam, že v tej prvej časti bude pribúdať viac áut. Samozrejme, že po skúsenostiach s Niro budem chcieť auto z ten prvej :-)

            Jiri GrandPa Otvorenie SCH... Ionity je otvorené a zrovna pre to, že pre niektoré značky je cena 0.3 a nie 0.79 tak podľa toho by som auto určite nevolil. Tesla má stále čo ponúknuť. Ak nebudú strácať krok technologicky.. 800V, V2H/V2L, AR-HUD, matrix led, aspoň 1-2 servisy v SR tak by to bola aj pre mňa jasná voľba. Či bude SCH otvorený pre iné alebo nie, nehrá rolu.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Ja pri 800V vidim oproti 400V viac negativ ako pozitiv. Ak by som si mal vybrat podobne auto s 800V alebo 400V, urcite si vyberiem 400V. Pre osobne BEV do 100kWh baterie 400V vyhovuje.
        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 244
          •      

          #11
          Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
          nick81 Ja pri 800V vidim oproti 400V viac negativ ako pozitiv.
          Mozes prosim Ta vysvetlit tie negativa? Jedine co ma napada je dvojnasobny pocet clankov a z toho vyplyvajucu komplexitu a znizenie MTBF (predpokladany cas medzi poruchami).

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Precitaj si debatu na tuto temu tu: https://teslaclub.sk/node/71667?pp=71685#post71712
            K tej poruchovosti - Ked su clanky viac seriovo na ich poruchovosti to podla mna neprida nic. Ina elektronika je pri 800V podstatne zlozitejsia. Poruchovost pri 800V sa zvysi, kvoli zvysenej narocnosti 800V elektroniky a tiez kvoli kompatibilite s 400V. Vecsina aut s 800V ma prepinanie na 400V aby vedela nabijat aj na 400V nabijackach. Tiez BMS musi byt pri 800V dvojnasbne komplexnejsie, teda nielen drahsie a aj jeho pravdepodobnost poruchy sa tiez zdvojnasobi. Prierezy vodicov a dvojnasobne prudy pri 400V nevyhody 800V podla mna neprevazia.
            800V systemy (okrem nicim nepodlozenych reklamnych dovodov) chapem skor ako testovanie technologii, ktora bude urcena pre systemy aut s bateriami nad 100kWh (trucky, nakladne auta).
            Naposledy upravené jux; 29-07-2021, 08:41.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Ale užívateľovi to prináša hlavne pozitívum v rýchlejšom nabíjaní - aj na 50kW nabíjačkách. V online prenose Bjorn ukazoval, ako aj na 50 kw nabíjačke ide Ioniq 5 nabíjať stále 50 až 51 kW, lebo si neustále upravuje (nazval to "smart") napätie na maximálne a nestáva sa, že kvôli maximálnym povoleným ampérom auto nabíja pomaly, lebo zrovna má menšie napätie na batérií pri menšom SOC.
            Takže možno výhoda nie je priamo 800V ale v aute nainštalované samotné zariadenie na zmenu napätia pri jednosmernom prúde, ktoré dokáže optimálne využiť či pomalé alebo rýchle nabíjačky.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            50kW stojany vie 100%ne vyuzit aj ID.3 58
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #12
          Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
          Ale užívateľovi to prináša hlavne pozitívum v rýchlejšom nabíjaní - aj na 50kW nabíjačkách. V online prenose Bjorn ukazoval, ako aj na 50 kw nabíjačke ide Ioniq 5 nabíjať stále 50 až 51 kW, lebo si neustále upravuje (nazval to "smart") napätie na maximálne a nestáva sa, že kvôli maximálnym povoleným ampérom auto nabíja pomaly, lebo zrovna má menšie napätie na batérií pri menšom SOC.
          Vysvetli co si tymto chcel povedat? Ako si "neustále upravuje (nazval to "smart") napätie na maximálne"
          Co zaradi do cesty DC nabijania dalsi menic? Ved to by bolo velmi zlozite, potencialne poruchove a generovalo by to dalsie straty. To nie je vlastnost 800V systemu, to sa da urobit aj na 400V systeme, podla mna to nestoji za to... tak komplikovanu elektroniku by som nechcel.

          Komentár


          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            tak som to pochopil, že má menič aj na DC a je tam vďaka 800V systému - ako by inak nabíjal 660V baterku na 400V nabíjačkách ?

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            (50tky nabijacky su 500V)
        • Miroslav Rojko
          Senior Member
          • Nov 2016
          • 1314
          •   

          #13
          A áno, podľa tohto: https://insideevs.com/news/457967/hy...rs-efficiency/ ide nabíjanie na 400V stojanoch cez invertor aby menilo napätie na optimálne pre batériu.
          The 800 V battery system is one of the solutions that allows increasing the charging power, without increasing current. But what is the efficiency?
          [priezvisko]@me.com

          Komentár

          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            #14
            Ako výhodu 800V systému uvádzajú aj menej materiálu v motoroch a menšie motory ako pri 400V okrem čo bolo spomenuté, ľahšej váhe káblov vďaka nižšiemu prúdu a tak ďalej tu v článku :
            Electric vehicles (EVs) featuring 800V electrical systems could achieve much faster charging and reduced weight, allowing them to travel further between charges.
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Samozrejme viem o vsetkych vyhodach vyssieho napetia - nielen v EV, no pre mna nevyhody 800V podstatne prevysuju jeho vyhody. Navyse ak ma ioniq5 660V tak to je nejaky prechodny stav k 800V systemom. Zvysenie z 400V na 660 nie je bohvieako signifikantne, cize vyhody vyssieho napetia sa neprejavia vo vecsej miere. A zaradit dalsi menic (invertor vo fiunkcii menica) do cesty DC povazujem vyslovene za zle riesenie. Skor by som preferoval prepnutie polovice baterie do partalelna. No pri 660V na 330V je to zle, takze to museli riesit menicom...
              Samozrejme pri nabijani z 800V nabijacky sa bude interny vysokonapetovy DC/DC menic obchadzat, cize pri nabijani z 800V nabijacky zvysene straty nebudu.
              Ak mas rovnaku kapacitu baterie, nazor, ze pri 800V architekture sa nabija rychlesjie ako pri 400V je s principu nespravny. Jednoducho to nie je pravda. Rozdiely mozu byt len vtedy, ak sa clanky zatazuju inym prudom alebo sa pouziju rozne typy nabijaciek.
              800Voltova 350kW nabijacka da pre 400V len 175kW. Teslacka da pri 400V 250kW, takze zalezi na pouzitej nabijacke.
              Naposledy upravené jux; 29-07-2021, 10:56.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              660V mu ukazovalo pri vybitom aute na zaciatku nabijania, potom to bolo cez 720V dokedy neukoncil nabijanie, v plnom nabiti to bude blizko 800V

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ioniq5 má 695V pri 68%. Niro má pri 68 cca 370V. Takže sme skôr niekde na 762V pri plnej, kde má Niro 406V.
              Inak robime offtopic
              Naposledy upravené nick81; 29-07-2021, 10:57.

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Ked ma oniq5 800V tak by som preferoval prepnutie baterie na polovicu aj za cenu pomalsieho nabijania na starych 50kW nabijackach - myslim, ze tak to ma Taycan.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              jux Len to by 50kW išlo hodne dole na 38kW pri prázdnej baterke a pri plnej iba 46kW. Ioniq5 má iba 180 článkov. Takto ako to spravili mi to vyhovuje. Primárne aj tak budem riešiť doma AC a diaľkové trasy huby, kde je 800V bežné. Teraz ani s Nirom nejdem po 400V jednostojanoch, ak nie je iná možnosť.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              chlapci, nabijacky su 500 a 1000V (950), nie 400 a 800 - to je voltaz auta
              Naposledy upravené dango; 29-07-2021, 11:18.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              dango Jj, sorry. =)

            • jux
              jux komentoval
              Upraviť komentár
              Jasne, ze pri rozdeleni na polovicu by to nabijalo menej, aj za taku cenu by som to mal radsej.
              Je jasne, ze nabijacky davaju viacej ako 400 ci 800V. Cize ak dovolite, stale budem pisat o 400V a 800V systemoch u aut, ci u nabijaciek a je jedno, ze maju viac a o kolko viac, pretoze to o kolko viac je rozne.
          • Taur
            Member
            • Dec 2019
            • 296
            •   

            #15
            Myslim ze rekord v Bjornovom 1000km challange bude mat v kapse GAC Aion V 6C, kedze sa nabil 0-80% za 8min, resp. 30-80% za 5 min. Pri SOC 80% nabijal 481kw a ked za 4 min. dobil 35kwh, tak to je fakt uz ako tankovanie benzinu.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Aby to nebol dalsi vaporware zaplateny cinskou vladou v ramci propagandy. Znie to az neuveritelne dobre, a doteraz nikto nic nevidel v praxi. Prezentacia sice bola, ale kolko realne islo do baterie vedia len oni. Mozno len display pekne ukazoval a realne sa nic nedialo. Zivotnost a cena su tiez neznamou. Grafenove baterie vyuzivane pre RC modely dlhou zivotnostou neovplyvaju, ludia hlasia max 6 mesiacov. Aj ked automotive je niekde inde, avsak aj cenovo. Na tuto paradu to tiez chce 500kW nabijacky, co bude zaujimave.

              Chvalia sa septembrovym terminom, tak si ten mesiac este pockajme a uvidime co bude/nebude. Budem im drzat palce, bolo by to prelomove.
          Pracuje...
          X