hacknúť sa dá všetko, mám hrôzu sa niekde napojiť na Wifi odkedy viem že Hyundai dáva Android 4.3 do infotainmentu, ešteže Tesla má svoje proprietárne riešenie
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Este mate trpezlivost cakat?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
No, podarilo sa im dostat do web browseru. To ma od riadiaceho systemu auta velmi daleko, lebo ten bezi na inom boxe.
-
Ono je otazne, na co je v Hyundai vlastne to pripojenie na wifi dobre Pocasie a dopravnu situaciu si asi pocas nabijania pozerat nebudem, detto cokolvek ine, vsetko mam cez mobil alebo tablet rychlejsie a s komfortnejsim ovladanim. Alebo je tam nejaka funkcia, preco by sa vobec oplatilo pripajat auto k cudzej wifine? Ja som za 2 roky nenasiel vyuzitie, ale mozno som nieco prehliadol.
-
MInule som ocenil pripojenie na wifi. V garazi nemam wifi a dva roky som upgradoval len cez LTE.
No kedze som na jesen niekolkokrat odmietol upgrade softveru na tesle, tak pri pripojeni cez LTE mi prestala ponukat upgrade softveru.
Tak to normalne funguje. Da sa z toho dostat tak, ze sa tesla zaparkuje niekde pri tesla servise, pripoji na teslacku siet (je na to specialne tlacitko pri vybere wifi siete) potom sa softver upgraduje velmi rychle. Druha moznost je pripojit sa niekde na hociake wifi a pockat dokedy sa nahra do auta nova verzia softveru a potom ho dat upgradovat. Kedze moju wifi mam uplne pod kontrolou, pozrel zom kolko dat sa stiahlo do tesly predtym ako ponukla upgrade. Tahalo cca 2 hodiny cca 3Gbyte. Potom upgradovalo cca 1 a pol hodiny. Bolo toho tak vela a trvalo to tak dlho zrejme preto, lebo som preskocil 6 verzii softveru a zrejme muselo nieco upgradovat inkrementalne.
-
-
Dnes dorazila do EU 8 (cize uz tu je cca 24000 aut) zatial posledna lod. Dalsie by mali zacat nakladat zaciatkom aprila takze v Europe budu koncom aprila u zakaznika zaciatkom maja dufame ze tam uz budu auta aj pre Other Europe.
Komentár
-
- Likes 2
Komentár
-
Skús toto.
https://mobile.twitter.com/elonmusk/...00605961596928
Len treba nižšie scrollovať a MatejN to potom ešte doplnil o screenshot nižšie.
-
Na ten problem s cenou S/X s DPH/bez som sa pytal p. Antonina Kasika (Cech, ktory je zamestnanec Viedenskej Tesly), prikladam reakciu.
Kedze medzitym uz stihli ten problem s milami vs kilometrami opravit, a cenu neopravili, tak predpokladam ze je to naozaj zamerne. Alebo su fakt kreteni a uz skoro mesiac tam tu cenu maju zle,a k tomu cloveku co o tom naozaj rozhoduje sa to stale nedostalo. Necudoval by som sa uz naozaj nicomu.
Pytal som sa ho aj na situaciu ohladom servisneho centra v Prahe, a ako by to mohlo ovplyvnit dostupnost M3 v Cechach (byvam v Brne, takze pre mna dost relevantne :-) ). Bohuzial nevedel (alebo nemohol) odpovedat.1 Bild
- Likes 1
Komentár
-
Moj odhad je, ze cena pre "other Europe" zostane o 20% vyssia natrvalo.
Slovaci si budu musiet pockat do otvorenia pobocky a uz nebudeme spadat pod "other Europe". Otvori sa pre nas konfigurator na model 3 a Y. Cenniky pre vsetky tesly budu obsahovat DPH.
Takze, kedy otvoria pobocku na Slovensku?
-
Už som to tu niekde písal: podľa osobného vyjadrenia p. Hasalu z Tesly vo Viedni (na výstave AMPER pred pár dňami) je tam na webe chyba a správne ceny pre nás sú rovnaké ako pre ostatných v EU. Teda tá cena v cenníku je vrátane DPH. Pred pár dňami niekto od nás kupoval S-ko a dostal to za normálnu cenu. Neviem kto je p. Kasik, ale z jeho vyjadrenia "Podle všeho..." nemám pocit, že by si bol svojim tvrdením istý. Na webe je telefonický kontakt (české číslo), prípadne skúste mail: dhasala@tesla.com.
Nerozumiem, prečo tu šírite takéto nezmyselné konšpirácie. Nestačí, že z TESLY (resp. jej ľudí) robia blbcov novinári, musíme im aj my pomáhať? (áno je tam "tlačová" chyba a fakujú na to, aby ju opravili, ale oveľa väčšia absurdnosť by bol ten cenový rozdiel).
Iný problém (oveľa väčší) je, že cez český servis si my vraj M3 a Y nebudeme môcť objednať/kúpiť a o slovenskom vo Viedni zatiaľ ani nechýrujú...Naposledy upravené EVan; 26-03-2019, 16:47.
-
Ten mail isiel aj na p. Hasalu (viz na obrazku 'To me, Dominik'). Ten nereagoval.
Ak je to chyba, co samozrejme pevne dufam, tak mi pride fakt divne ze to este neopravili - uz je to tam od zaciatku mesiaca. Hlavne ked pred nedavnom opravili hodnotu v milach na kilometre. To maju bud tu 'Other Europe' naozaj uplne u prdele, alebo su totalne nekompetentni.
-
Cesky servis bude len servis a to tu uz bolo pisane aj na weboch CZ - SK. Aj cesi budu musiet si ist pre auta do Tilburgu aspon na teraz. Pokial nebude Tesla web v CZ a SK tak to ziadna registracia spolocnosti v CZ ani SK ani otvorenie servisu nezmeni. Proste musi byt oficialne otvorenie so vsetkym co k tomu patri. Centrum, kde bude servis, showroom s predvadzackami a jazdenkami. Otah v celej krajine a web v danom jazyku s cenami platnymi v danej krajine. Kazdy servis je dobry cesky aj ten polsky je dalsi v strednej Europe. Z takych krajin ako Estonsko, Lotissko, Litva alebo Bielorusko ci Ukrajina si do polskeho servisu urcite zajdu. Ak by bol servis na Slovensku do konca tohto roka ako sa tu na fore uz spominalo, tak by z Ukrajiny prisli skor do slovenskeho servisu.
-
Presne tak. Ten servis nič nerieši a ani nevyrieši. A M3 si aktuálne vôbec nemôžeme priamo (bez medzičlánku, t.j. reexportu) kúpiť nikde (a ani Češi so servisom nebudú môcť), nepomôže ani ísť do Tilburgu. Čo je dosť nepochopiteľné, keďže S a X môžeme.
jux a ako je to so zárukou pri tom reexporte. Podľa toho môjho mailu vyššie, je to asi problém, nie?
-
jux nie je to irelevantne. To co hovoris samozrejme mozne je a vzdy bolo. Ale neda ti to pristup k dotaciam. A hlavne si nemyslim, ze je uplne spravne, ze ked chcem dat Tesle 70tis EUR za auto, musim saskovat s nejakou firmou v Rakusku, ked si viem od nich iny model kupit bez problemov. Len to ukazuje, ako hlboko v analnom otvore ma Tesla ludi, ktori ju financne podporili v najhorsom obdobi, ked sa v mediach najviac sklonovalo slovo bankrot. Realne sa da vsetko, ale nie je to fer ani spravne. A pritom staci tak velmi malo ku korektnemu a slusnemu pristupu.
-
Zaruka je celoeuropska a mozes ist do ktorehokolvek tesla servisu v EU, nezalezi kolky majitel si.
Ze vybrat za rezervaciu rovnako a robit potom rozdiely je samozrejme svinstvo - to som tu napisal viackrat.
No znizovanie nakladov je dnes dolezite pre kazdu firmu, tak aj tesla robi vsetko pre znizovanie nakladov aj za cenu nasierania marginalneho mnozstva zakaznikov "other europe"
Dotacia ti aj tak nepomoze, ked nebude mat tesla predaj priamo na SK. Cize mozno to nie je irelevantne, ale je to jedno ci si auto objednas na SK adresu a pojdes do Tilburgu pre auto, alebo to vybavis vo Viedni. Navysenie ceny cez Vieden bude porovnatelne s cenou dovozu z Holandska.
-
"Exporting to a region where Tesla does not have a service center would also void the warranty"?
Treba to chápať tak ako to napísali.
Vidím analógiu medzi prvým iPhonom, ktorý bol predstavený len v USA. Aj tak sa našlo plno ľudí, ktorí si ho doviezli z USA, nefungovala im tu dátová sieť, museli ho dávať odblokovávať aby vôbec mohli telefonovať s telefónom, mali obmedzenú funkčnosť telefónu (appky ktoré boli napojené na webové služby) a aj tak to používali. Prišiel iPhone 3G v roku 2008, ktorý bol určený už pre celosvetový trh a bol cenovo nižší a samozrejme fungoval v našich sieťach správne a podporoval už všetko. Ten som si kúpil, lebo mal zmysel.
Aký má zmysel za každú cenu si doviezť Model 3, ktorý Vám otvorene hovoria že nie je určený pre náš trh a porušíte tým záručné podmienky ? Niekto si hneď spomenie na smernice ohľadom jednotného európskeho trhu, zákazu znevýhodňovania spotrebiteľov podľa regiónu atď. To je bič na malé eshopy ale americké konglomeráty si vždy robili v Európe čo chceli a nič pre nich neplatilo. Preto si treba zvážiť či to za to stojí, keď Tesla to tu nechce predať. Bude ten užívateľský zážitok hodný ceny, ktorú za to zaplatíme ? Stačí keď odletí kamienok a praskne čelné sklo, nebodaj nejaká nehoda alebo porucha. Stojí to za vyhodenie + 50k€, ktoré budú stáť potom v garáži neviem koľko mesiacov a človek si bude desiatkami telefonátov do zahraničia nárokovať to, čo je u iných tu predávaných samozrejmosť ? Každý máme inak ľahké peniaze, ja si tie moje vážim a preto do toho nepôjdem, dokedy sa tu oficiálne nebude predávať - aspoň štýlom prevzatie v Tilburgu ale možnosť objednať na slovenskú adresu. Aj v Tesle chcú predať čo najviac ale vedia prečo to robia a sem nepredajú.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
No ale ono to ide, ten moj Model 3, ktorý som doniesol z Nemecka plne funguje! Je to len o tých množstvách, treba previezť dosť do EU pre každého.
-
Nie, nie je to len o množstvách. Existuje aj niečo také ako popredajné služby, nielen wow efekt z parametrov auta na youtube alebo prvotného jazdenia. Až potom prichádza tvrdá realita.
-
Treba to chapat tak, ze to pisal somar American ktory nema paru ako to v EU funguje.
Samozrejme, ze zaruka plati v celej EU tak ako s hociakym inym vyrobkom, mozu automobilky pindat ako chcu, okrem toho aj tak sa auto bude servisovat v Rakusku, kde sa Model 3 predava, tak neviem co riesite...
-
Po zhliadnuti záručných podmienok Tesly vidím, že pisateľka (Alixis) je asi naozaj dosť vedľa. Ale nemá to nič do činenia s fungovaním EU (tá by nám aj tak pomohla len na 2 roky).
Oveľa horšie na tom je, že slečna/pani nepozná elementárne pravidlá ich záruk: "This New Vehicle Limited Warranty is transferable at no cost to any person(s) who subsequently and lawfully assume(s) ownership of the vehicle..." a toto pokrýva celý Warranty Region, čo je pre nás definované ako "Europe".
A možno jej len nedocvaklo, že "Other Europe" je súčasť "Europe" :-)
-
Bludy nešírim, zamýšľal som sa nad správou od zamestnanca Tesly, ktorá tu je citovaná. Ak už ani v Tesle nevedia ako to je, tak potom nikto nehovorte, že nie je problém tam komunikovať a dovolávať sa ak natrafíte zrovna na menej alebo chybne informovaného.
-
Len taka uvaha, ale nemyslia nahodou pod pojmom “Region” kontinent, t.j. konkretne Afriku a Juznu Ameriku? Lebo casto byva na medzinarodnych strankach lokalizacia len podla kontinentov. Europa je tak mala a roztriestena, ze to vela spolocnosti zluci do jedneho celku.
V Europe asi nikto nebude mat so zarukou problem, a asi to nebude problem ani mimo clenskych statov EU ako na Balkane alebo v krajinach byvaleho ZSSR, lebo najblizsie dilerstvo budu mat tak ci tak vo vedlajsom state, kam dochadzaju, ako my do Rakuska.
Akurat co sa tyka predaja maju Amici zvlastne zvratenu predstavu o deleni Europy. Sa zasekli este v obdobi pred padom Zeleznej opony a Europa pre nich konci Nemeckom a Rakuskom. Cokolvek na vychod je uz spadova oblast Cernobylu kde nikto nezije a zivot zacina az v Cine...
-
Tak tuto predstavu o deleni sveta svete maju aj bezni Svjaciari alebo Francuzi...
Ked si to nacal dam perlicku:
Ked som pred 20 rokmi bol na skoleni servisakov v Kalifornii, tak sa ma s vaznou tvarou spytal jeden cowboy (dostova, Texasan) s vaznou tvarou ptal, ako budeme tu masinu napajat a ze ci mame trojfazovy prud :-).
Kedze robim s Amikmi mozem konstatovat, ze sa situacia moc nezmenila. Treba ich brat s rezervou. Ich standardna odpoved na ponosy ze su ignoranti je - a vy, v Europe, poznate kde lezi Idaho a ake je jeho hlavne mesto (nie ze by to ONI vedeli) ? (maju ciastocne pravdu).Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-03-2019, 15:48.
-
No, toto je off topic debata, ale moja skusenost s amikmi je ina. Robim pre americku firmu a minuly rok som ich bol navstivit v San Franciscu. Moje ocakavanie bolo, ze ludia vo firme ani nebudu vediet kde je Slovensko, ale na moje prekvapenie s tym vobec nebol problem a dokonca traja ludia z firmy mi povedali ze uz boli v Bratislave a kade tade inde po Slovensku...
-
V San Franciscu neziju Americania ale Kalifornania. Ti su o 3 levely vyssie. Darmo nie je Silicon valley motorom inovacie tam je IQ citit aj vo vzduchu.
-
-
Komentár
-
Akurat nechapem, ze Tesla ma pokles predaja (podla medii) a pritom este stale nedavaju auta Vam do "Other Europe".
-
Uz nasytili vsetky objednavky co sa im za tie 3 roky nahromadili plus vacsinu novych zakaznikov. Teraz sa bude lamat chlieb, do akej miery dokazu udrzat predajne cisla tak, aby zostali v zisku. Other Europe je len mala kvapka v tom mori predajov, cifra na urovni statistickej odchylky. Este minuly rok som pisal, ze pre Teslu bude najdolezitejsie obdobie 1-2 roky po doruceni vacsiny rezervacii. Tam zacne mat statistika predajov zmysel a vypovednu hodnotu. Pri
uvedeni novinky na trh vzdy predaje nerealisticky vystrelia, ale to nie je dlhodobo udrzatelny stav. Caka nas facelift TMS a TMX, to by mohlo predaje zase trosku postrcit. Plus aj avizovane rozsirenie servisnej siete by mohlo doniest novych zakaznikov, ktori doteraz odmietali Teslu kvoli nedostupnosti servisu.
-
Je to fakt skoda, ked na tom aute jazdim tak je to fantazia a nechapem preco to auto nemaju vsetci! Co sa tyka servisnej siete tak ano, nie je tu nic, to pokrytie SC tiez nie je bohvie co, ale az tak mi to nechyba. Ked mozem v garazi nabijat, je mi to jedno.
Pracoval som pre automobilky celu moju karieru a viem ako je to z predajom, ano teraz to pojde dole, ked ten uvodny osial padne, ale nechapem to ked tie auta su take uzastne.
-
Uzasny je subjektivny pojem Mas velku skupinu odporcov EV, ktori si to nikdy nekupia. Potom mas flotilove predaje, ktore tvoria nemalu cast celkovych predajov, firemny sektor bol vzdy velmi silny, a tu ma Tesla doslova nulove zastupenie a sluzby. Ani nevyzera, ze by sa chceli snazit penetrovat tento sektor. Potom mas naozaj obrovsku skupinu ludi, ktori nemaju dom, a boja sa kupit EV k bytu (ja osobne to za problem nepovazujem, ale im to nevysvetlis a jediny obraz, ktory maju je, ze ako budu tahat predlzovacku z okna na parkovisko). A nakoniec cena, ktora je stale nadpriemerna. Nie kazdy ma dostupne take financie, a aj z tych co ich maju, nie kazdy je ochotny vrazit tolko do spotrebneho tovaru, ktorym auto bezpochyby je. A v neposlednom rade, Tesla nerobi vela ani na poli zviditelnenia. Tuto ulohu nechava takmer vylucne na vseliakych YouTouberoch, co sice zabera na mladsie rocniky, ale tieto rocniky zas vacsinou nemaju kapital. Tradicne automobilky kladu dost velky doraz aj na sportove podujatia, sponzoring, kadejake dobrodruzne vikendy atd. Pre Teslu je to financny luxus, ale je skupina ludi, ktori na to pocuvaju. A prislusnost ku konkretnemu zavodnemu timu je vela krat sprevadzana aj lojalitou k rovnakej znacke pri kupe auta Casom sa vela z tych veci upravi, ale nebude to hned. Ani zajtra. Ani za rok. Treba trpezlivost, a dostatocnu zasobu penazi na prezitie, kym sa zmenia priority zakaznikov. Zmena pomaly zacina, ale este to potrva. Co Teslu moze tesit je fakt, ze ma aktualne obrovsky naskok oproti zvysku vyrobcov.
-
Co sa tyka Other Europe zakaznikov, tak Tesla predca vidi ake ma objednavky a zrejme to niesu pre nu tak zasadne cisla. Co sa tyka Tesly pri rezervackach TM3 to je jednoznacne po otvoreni trhu Europy podraz na tychto zakaznikoch. Co ale na druhej strane je pozitivne a to, ze dostanete asi lepsie auta po karosarskej stranke a co sa tika sw, tak vychytane chyby tohto modelu. Momentalne by som aj keby som mal nato si to kupit do TMS a TMX nesiel a pockal by som na facelift. Ked vidim ako reaguje sw v TM3 a TMS ci TMX na videach, tak je to neporovnatelne. Co by mohol Elon spravit to je ten jeho internet. To bude tiez ina vecicka popri vlastnej sieti SC a DCH este aj net.Naposledy upravené ICE666SVK; 12-04-2019, 13:14.
-
Ioniq tak ja poznam, hlavne taxi firmy, ktoré kupujú tie autá vo veľkom. Aj tá jedna firma v Nemecku objednala 100 M3 napríklad. Samozrejme, je to nič v porovnaní s ICE autami, ale aj tak, podľa mňa o to záujem je. Tesla moc na tú reklamu ani nemá, keď si vezmeš akú majú finančnú situáciu. V podstate na to idú dobre, lebo marketing prenechávajú YT, Twitteru a Muskovi teda pomerne lacným vecia. Marketing im frčí aj tak, lebo sú skoro stále v novinách, aj keď mnohokrát negatívne, ale aj negatívna reklama je v konečnom dôsledku reklama.
Ohľadom tých domov/bytov, tak stále veľa ľudí dom má a na SK je bývanie na dedine pomerne rozšírené (už dlho je boom isť stavať na dedinu), ale už riešia aj nabíjanie v podzemných garážach pri novostavbách. Je to ešte nadlho, to je pravda. Pravda je aj tá cena, je to dosť, ale zas na druhej strane vidíš tu behať mnoho AUDI, Mercedes, BMW takže dosť ľudí na to aj má.
-
Ja som cakal ze ked v Europe zacnu predavat SR+ tak pre Other Europe otvoria LR-D a nic.
Naozaj som sklamany a zacinam spekulovat na kupou Modelu 3 zo zahranicia. Skoda ze moj brat zije akurat vo Finsku, kde to je pri SR+ o 3000 eur drahsie oproti Rakusku a 5000 eur oproti Nemecku. Kupil by ju na seba, ja by som snou jazdil pol roka na FIN znackach a potom auto prehlasil na SK ako jazdene...
Asi oslovim kolegu dlhodobo pracujuceho v Nemecku (prihlaseny na urade, ale stale jazdi na SK znackach), ci by pre mna tuto sluzbu neurobil za nejaku odplatu. JozkoPucik suvisia s kupou v Nemecku a prihlasenim velke vybavovacky?
-
Peto02 no, auto som doviezol na SK 3.3.2019 a este stale beham na Cčkových značkach ale môj problém bol v tom, že som mal pobyt v nemecku, inač by mi auto nepredali, keby som to chcel bez dph tak by ma zmenili na "Other Europe" a čakal by som teraz s Vami.
-
JozkoPucik ja viem, ved to tu sledujem. Len ma napadlo, ze preco si nesiel normalne na Nemecke znacky a po pol roku by si auto odhlasil a akoze doviezol na SK ako jazdene?
-
Peto02 bol to zrovna taký náhodne hlúpy sled udalostí. Práve vtedy som predal dom a musel som zrušiť trvalý pobyt, lebo nový majeteľ už nechcel aby som ho tam mal. Potom som už auto v nemecku prihlasiť nemohol. Teraz som v začarovanom kruhu. Rieši to daňový úrad, už som im dával všetky dokumenty ohľadom toho, aby si to overili dokonca aj v Nemecku, že či si nevymýšlam a nechcem sa len tak vyhnúť plateniu dane.
-
-
Cena uz zacina byt pre mna akceptovatelna. Ak niekto viete o sposobe ako auto cez niekoho v DE (za rozumnu uplatu) kupit vratane moznosti odpoctu DPH na firmu, dajte prosim vediet.
Komentár
-
Nemyslím si že to bude príliš jednoduché - založiť si v Rakúsku firmu alebo to kúpiť na známeho, a následný import... A určite sa treba pripraviť na to že DPH človek zaplatí 2x, a následne ho bude musieť po niekom (Tesle) žiadať vrátiť... Rozmýšľal som nad týmto spôsobom ale fakt to neznie ako zábava...
Najjednoduchšia možnosť je podľa mňa kúpiť to auto z druhej ruky, nejaké kusy sa už na rôznych stránkach (mobile.de) objavujú.
-
Ioniq neviem ake su zakony v Rakusku, ale keby to bolo podobne tomu co je v Cechach (kde som platca DPH), tak neexistuje situacia kde by clovek nieco kupil 'bez DPH' (az na vynimky). Zaplatit ho zaplati. Nasledne si moze z DPH ktore ma statu odviest tuto ciastku odpocitat (este teda nie vzdy celu, ale v pomere v ktorom vyuziva auto na firemne/sukromne ucely). Mozno tomuto hovoris ze 'neplati DPH', ale pre mna je v tom dost velky rozdiel. A keby toto auto v zapati predal, tak statu DPH musi zaplatit naspat. Ak by to tak nebolo, tak by nikto nikdy ziadne DPH neplatil.
To ze ho budes musiet platit 2x myslim tak, ze ho zaplatis Tesle v kupnej cene, a nasledne pri importe do CZ/SK ho musis zaplatit znova, statu. A nasledne ziadat Teslu o vratenie. Ci si platca DPH alebo nie, to s tym nema nic spolocne.
Oficialne by si ho Tesle nemal platit vobec, ale Tesla (a podla toho co citam tak ani vacsina oficialnych dealerov inych znaciek, pripadne bazarov) ti takto v ustrety nevyjde, a bude ho po tebe pozadovat. Vcera som o tom volal s p. Hasalom z Tesly, hovoril zhruba to iste.
-
Pred Teslou som mal malo jazdene BMW kupovane z nemecka. Ak si dobre pamatam tak auto bolo na mobile.de inzerovane ako s moznostou odpoctu DPH (take najdes aj Tesla 3). Znamena to, ze auto vlastni firma a vie DPH odpocitat. Realne to prebehlo tak, ze sme platili cenu bez DPH + nejaku zabezpeku (a teraz si uz presne nepamatam kolko) pre danovy urad. Ked sme auto prihlasili a poslali potvrdenie o prihlaseni na firmu, tak sa nam ta zabezpeka vratila (aspon tak si to pamatam, riesili to baby z financneho oddelenia).
Rychle googlenie mi naslo napr.:
http://www.autobezdph.sk
-
Platca DPH kupuje v zahranici vsetko co bude pouzivat v tuzemsku bez DPH, teslu v Holandsku a motocykel v Rakusku som kupoval bez DPH bez akejkolvek zabezpeky alebo niecoho podobneho.
Naprikla Alza na Slovensku predava pre sk fitmy - platcov DPH veci s ceskou fakturou, aby SK firma nemusela tu DPH zaplatit a potom pytat od statu naspet - tak by to bolo, keby Alza dala slovensku fakturu.
-
Doplnim, ze aj neplatca DPH (sk firma alebo aj sukromna osoba) kupuje teslu v Holandsku bez DPH a DPH potom odvedie na Slovensku. Ked kupi nove auto v zahranici a zaplati tam miestnu DPH, potom ma take problemy ako JozkoPucik
-
Nooo, podľa tweetu Elona, by mohlo byť do konca roka niečo aj na Slovensku. Tým pádom by bolo možné čerpať aj dotáciu. Čiže asi zatiaľ bude lepšie počkať ako sa to vyvinie.Pošlite nám tipAutomobilka Tesla sa doteraz veľmi slovenskému trhu nevenovala. Nie sme však sami, spoločnosť sa venuje hlavne trhom, kde je po jej vozidlách dopyt a takisto seriózna podpora zo strany štátu. Tesla pre slovenských zákazníkov ešte stále neotvorila konfigurátor pre držiteľov rezervácií Modelu 3. Slovenská republika je dokonca spoločne s ďalšími východoeurópskymi krajinami na webe …
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
Má to rovnaký efekt ako homeopatia - viera tvoja ťa uzdraví (v tomto prípade poteší )
-
ja sa necham prekvapit. Zatial takmer vsetko, co Elon Musk tweetoval, sa aj splnilo, aj ked niekedy s poriadne velkym oneskorenim
Ale teraz dal pevny termin 22.aprila, takze nieco velke sa chysta, uvidime, nakolko velke to bude. O autonomnych autach ale vobec nepochybujem, skor ci neskor sa ich urcite dockame a budu znamenat brutalnu zmenu sposobu transportu ludi na mensie a stredne vzdialenosti. Ja verim tomu, ze este pocas mojho zivota sa dozijem toho, ze clovekom ovladane auta budu nelegalne (ked, tak mozno len na nejakych uzavretych tratiach v ramci volneho casu). AI je ovela spolahlivejsia ako clovek, nerobi vobec typicke ludske chyby, ktore su zodpovedne za vacsinu dopravnych nehod (prekracanie povolenej rychlosti, alkohol za volantom, zla nalada/psychika, mikrospanok). Prve roky budu najtazsie, jasne ze sa najde plno pochybovacov a kazdu smrtelnu nehodu sposobenu autonomnym autom budu v spravach oznamovat dlhe dni, ale to sa postupne vsetko pretrasie, systemy budu stale viac a viac premakanejsie a bezpecnejsie. A Tesla ma paradne nasliapnute byt prva, co to dokaze. Uz len tym, ze ma najviac zhromazdenych dat od statisicov ludi, ktori na ich autach dennodenne jazdia. Ja ako programator tiez pracujem na machine-learning projektoch a viem, co znamena mat k dispozicii data. Cim viac, tym lepsie. Waymo/Google na tom pracuju tiez celkom intenzivne, ale pocet ich testovacich aut a tym padom velkost ziskanych dat je v porovnani s Teslou zanedbatelna, co ich do velkej miery diskvalifikuje.
-
Boze, co ci taky negativny? dozvedeli sme sa to, co chce uz dlho kazdy vediet - kedy pride M3 aj do Other Europe, k ludom, ktori rezervovali medzi prvymi a doteraz boli ignorovani... Co viac by si este chcel? Aby Musk povrdal, co jedol na veceru?
-
Ja by som určite prikladal veľkú váhu tomu vyjadreniu o spustení predaja pre "Other Europe" pred zdražením. Toto je vlastne konkrétny výrok od ktorého sa môžeme odpichnúť. A kedže ako každá kapitalistická korporácia, nechce ani Tesla zdražovanie odkladať, znamenalo by to spustenie predaja u nás každým dňom...
-
matchke ano, treba ho brat z rezervou, ale zas odvtedy ako sa robi Model 3 tak sa s tymi terminami dost polepsil. Roky uz citam spravy a media o tom ako VW, BMW, Audi, Volvo atd zacne predavat elektro auto a kde su?? Na rozdiel o nich mam uz moju TM3 v garazi! Takze ja mu verim. Samozrejme mrzi ma to ze vsetci ostatny na to auto este len cakaju, len co sa da robit.....
-
EV_Future Jaj jaj jaj vy programatori Skynet sa Vam zachcelo co? Terminatora si rad pozriem, ale dozit sa toho, ze bude nelegalne riadit auto..... Tak na h*vn* mi je take auto? Bolo by zbytocne kupovat si to auto. Naco? Ked ho nemozem soferovat, tak mi staci bud chodza, bicykel alebo pojdem verejnou dopravou. Nebudem zato minat peniaze. Mimochodom ludia programuju AI a ludia nie su dokonaly, tak ako moze byt AI dokonala? Iba ak by sa ucila sama a tu sme pri tom, pred cim varuju aj taky ako je Elon Musk a dalsi. Ja sa rad vozim, teda chcem soferovat, ale nerad som vozeni. Kupim auto a celu cestu sa budem hadat z AI, ze chcem soferovat sam? No este to tak.
-
@ICE666SVK: v blizkej buducnosti, mozno aj cely zivot, si este uzijes riadenie auta, ale nepodcenuj technologicky pokrok, uz viaceri sa na tom popalili Mozno to bude trvat par desatroci, mozno storocie, ale jedno je iste - akonahle bude autonomne riadenie na pokrocilej urovni, nebude mat ziadny zmysel legislativne umoznit cloveku ovladanie auta a ohrozovat tym zivoty ostatnych. Osobne vlastnictvo auta tiez nebude mat az taky zmysel, vacsine ludi bude vyhovovat zdielana mobilita. To ze sa ti paci soferovanie ti nezazlievam, aj ja ho mam rad, ale bezpecnost musi byt nadradena ludskym pudom.
-
EV_Future viem kam tým mieriš, ale problém ľudstva je, že všetko sa dá vždy zneužiť. Máme mnoho vymožeností, ale keďže ľudia sú v mnohých smeroch zlomyseľný tak sa tieto veci zneužívajú čo vedie ku ich odporu. Mne osobne sa páči myšlienka z filmu I-Robot, kde v podstate všetky autá riadila jedna inteligencia, tým pádom každý dopravný prostriedok o sebe vedel a nehoda teda neexistovala. Na svete sú však úplne iné problémy, ktoré budú viesť k zániku ľudstva oveľa skôr ako sa k takémuto stavu dopracujeme.
-
Dalsi Tweet od Muska,dnes 26. 4. 2019. 9:46 AM "Hoping to cover all of Eastern Europe this year"
Takze mozme dufat ze možno snaď tento rok :-(
Komentár
-
Musim sa priznat ze tento pristup fakt nechapem. Ved Tesla ma minus za prvy kvartal, preco teda nedodat tieto auta? Ze by to bolo fakt tym, ze nestihaju vyrabat? Ved uz to slo celkom dobre. V USA udavaju, ze auto dostanes za 2-4 tyzdne.....
-
Elon vcera tweetoval ze 1. maja otvaraju UK a vo velmi kratkom case nato aj dalsie RHD trhy - Japonsko, Australia, N. Zeland, Hong Kong. Takze "Other Europe" bude musiet asi este pockat, toto su dost velke trhy a pojde odtial velmi velke mnozstvo objednavok.
-
V tom pripade normalne rozmyslam ci nema zmysel s tymto podnikat. Staci mat adresu v DE, objednat, prihlasit a predat do Other EU...... len je to skoda, ze to musi ist takto.
-
Pôvodne zverejnené od MatejN Pozrieť príspevkyDalsi Tweet od Muska,dnes 26. 4. 2019. 9:46 AM "Hoping to cover all of Eastern Europe this year"
Takze mozme dufat ze možno snaď tento rok :-(Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
- Likes 1
Komentár
-
Tak už otvárajú Maďarsko a Rumunsko. Tak sme snáď na rade. https://mobile.twitter.com/Tesla/sta...41127420039169Naposledy upravené ivan32; 14-05-2021, 19:54.
Komentár