Ja osobne som ešte nepostrehol že by sa to chladenie spustilo. Buď sa to aktivuje naozaj len minimálne keď je to potrebné, , alebo to nefunguje. . Pravdou je že som nemal Konu v lete a nenabija som viacnásobné po sebe. Ak náhodou príde zima, budem pozorovať, či sa pustí ten ohrev..
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak včera som sa s rodinou vybral na lyžovačku. Plne naložený, s narvanou truhkou na streche z BA do DK 25,3 kWh/100km. Dojazd cca 250km. Nesťažujem si, len konštatujem a zdieľam. Inak by som Konu momentálne nemenil a to už mi zopár desiatok áut prešlo rukami. Dokonca aj veľkosť kufra z ktorej som mal obavy nakoniec prekvapila, bez problémov som naložil dva veľké cestovné kufre a manželka vpratala naokolo ešte štvrť kuchyne.. 😁. Takže za mňa je Kona Electric super auto aj pre štvorčlennú rodinu
- Likes 3
Komentár
-
Inak sa mi podarilo spojazdniť cez OBD2 a appku v mobile diagnostiku, kde v Online vidím všetky údaje o aute ako je napätie a teplota jednoivych článkov batérie(98ks), bateriovych modulov, otáčky motora, aktuálna spotreba, prúdy tečúce z batérie no úplne všetko. Samozrejme aj vďaka príspevku od Maco7 spred niekoľkých strán v tomto fóre. Funguje na Hyundai / Kia.
- Likes 1
Komentár
-
Ja som dnes mal 31,5 kWh/100 km na 50 km úseku z LM na Štrbské pleso po diaľnici 123 km/h, teplota -11 stupňov.
A naspäť po tej istej trase 7,8 kWh/100 km, teda priemerná tam aj späť 19,7 kWh/100 km, pri štyroch osobách a snowboardoch. Myslím, že to sú spotreby, o ktorých sa môže iným značkám snívať pri týchto teplotách a rýchlostiach.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
⅓ sedadla dole a dve deti sa vojdú normálne.
-
Jazdim na Ioniqu vzdy s diagnostikou- Torque na mobile- casto ju ani nesledujem, ale je to uz zvyk. Jedna vec mi ale nie je uplne jasna- diagnostika ukazuje vzdy plusovu teplotu baterie, aj ked auto stoji celu noc na -10, rano po "nastartovani" je teplota baterie +2°C. Nemyslim, ze by si ju auto samo zohrievalo- z SoC neubudne a na kabli auto tiez nie je. Skor som myslel, ze je to chyba merania/zobrazovania, ale na druhej strane sa mi nezda, ze by Hyundai nechal rekuperaciou nabijat "zamrznutu" bateriu.... Tak neviem.
Edit: teraz mi napadlo elegantne riesenie- pri studenej baterii presmerovat energiu ziskanu "brzdenim" na ohrev, nie na dobijanie...Naposledy upravené Peterka; 04-01-2020, 12:27.
-
Fiatka pri SOC 100% nerekuperuje. Ani ked je bateria prilis studena, vzdy trva aspon 5 minut jazdy (pri terajsich teplotach) kym zacne pustat nejaku signifikantnu energiu do baterie.
7 rokov stary system. Bosch odviedol pre Fiat skvelu pracu. Dufam, ze nova 500e bude aspon taka.
-
Ked prides teslou so studenou bateriou pod cca +10 stupnov na SC, nebude vobec nabijat, len zohrievat bateriu 6kW ohrevom baterie dokedy nebude mat bateria cca +10 stupnov. Nabijat bude az teplu bateriu - najprv malym vykonom. Ak chces nabijat co najrychlejsie, nastavis "scheduled departure" aby po ceste podla navigacie predohrialo bateriu tak, aby pred prichodom na SC bola zohriata tak, aby sa mohla nabijat rychle.
-
dango - a na to si ako prišiel?
Práveže Tesla začala v poslednej dobe škrtiť nabíjací výkon u nie celkom teplej (cez 20 St.) ešte viac. Záleží na veľkosti batérie. Ja s “malou” 75kWh celkom trpim ak nemám batériu zohriatu aspoň 30 minútovou jazdou po diaľnici. Nad 70 kW ani náhodou.
-
Mimochodom ešte to nie je na mapách, ale zozadu hotela FIS sú tesla wallboxy, jeden univerzál (išiel 14A - 3,2 až 3,3 kW) a druhý len pre Tesly. Na recepcii mysleli, že ešte nejdú ale že keď idú, nech sa nabíjam, ešte im nepovedali, či je to len pre ubytovaných alebo pre všetkých. Tak ak niekto bude tam lyžovať, dá sa zapichnúť.[priezvisko]@me.com
- Likes 1
Komentár
-
tak nechcem nejak dehonestovat vykony mojich oblubenych korejcov, ale teda minimalne Niro aj Soul su na tom pri dialnicnych rychlostiach velmi podobne staremu Leafu. Vyssia krabica fyziku neoklame.
Myslim, ze som to tu uz niekde pisal v inom vlakne - za rovnakych podmienok som na mojej test. trati mal s Leafom dialnicnu spotrebu (pri rovnakej teplote) nizsiu az rovnaku ako nove modely. Mate pani 3,5 nasobnu kapacitu baterie....s tym sa uz da machrovat.
...to len na margo efektivnosti. Zasa je pravda, ze Miro aj Roman maju v Konach tep. cerpadlo, tak to moze byt o nejake desatiny lepsie. I ked pri tych spominanych teplotach to zas moze zmarit vsetku usporu.
Komentár
-
Podla norskeho clanku spred 2 dni http://hyundai-motor-norway-as.mynew...ectric-2961385 budu mat Kona EV vyrobene po marci 2020 nejake zmeny:
1. Zvacsi sa dojazd z 449 km na 484 km (o zvyseni kapacity baterie 64 kWh sa v clanku nepise, na zahr. forach sa spekuluje o prechode z clankov NCM622 na NCM811, ktora by mala byt efektivnejsia). Tiez moze mat na vacsi dojazd vplyv nasadenie novych pneumatik Michelin Primacy 4.
2. Vyrazne sa ma navysit vyroba, takze cakaca doba by mala byt kratsia, hovori sa o 6 mesiacoch pre nove objednavky v Norsku
3. Z palubnej dosky zmizne tlacidlo VESS, ktorym sa dalo vypinat/zapinat umely zvuk pre upozornenie chodcov na iduce vozidlo pri rychlosti do 30 km/h
Komentár
-
bude to zniet divne, ale najviac sa bojim bodu 3.
ten hyundai startrek zvuk je cosi priserne. Ak to uz nepojde legalne vypnut, tak dakujem pekne.
ako prve by som hladal umiestnenie reproduktora a odpajal konektor. natrvalo. Alebo aspon do prvej STK ak budu chlapci vediet, ze to maju kontrolovat.
-
ja som na tom podobne s bodom 3. Verim ze moje e-Niro My2020, ktore pride koncom februara, este bude mat VESS tlacidlo. Aj KIA pravdepodobne bude postupovat rovnako ako Hyundai a v priebehu roka toto tlacidlo odstrani z vozidiel. Inak na YT som nasiel paradne video (skoda ze vo Francuzstine) pre Konu EV, ako lahko sa da odpojit kabel pre VESS reproduktor, je to relativne jednoducho pristupne pod kapotou v prednej casti, len treba trochu posmatrat rukou
https://www.youtube.com/watch?v=081LIlh8gA0
-
Bod 3 solved https://www.youtube.com/watch?v=1_PID063fB8 .. alebo to odpojit
Bod 1) Su NCM811 lepsie? Tu maju o bod menej pri cykloch a safety
https://pushevs.com/2019/07/11/ncm-9...battery-cells/
-
-
Ahoj vsetkym, dnes ma kontaktoval sef servisu Karireal, mam prijst s autom na montaż anteny pre BlueLink. Na moju otazku, ci bude BlueLink spustene pre SK hovoril, ze to tak vyzera... Uvidime kedy. Vsimol si, dnes, ze na App Store je k dispozicii BlueLink aplikacia, zatial iba v korejcine, pred cca tyzdnom tam este nebola. Moze niekto s Androidom pozriet, ci je situacia podobna? vdaka
Komentár
-
Mne v Android obchode Play píše, že od vydavateľa HYUNDAI MOTOR, aplikácia HYUNDAI BLUELINK EUROPE nie je v mojej krajine (SK) k dispozícii pre inštaláciu.
+edit :
túto apku som v Android obchode play našiel : https://play.google.com/store/apps/d...nk.eu&hl=en_USNaposledy upravené VladoTA3; 23-01-2020, 13:55.
-
Ked tak premyslam, naco potom zvolavaju auta s novym infotainmentom (podpora BlueLink)? Nemalo by to byt jedno?
-
Appku mám už dávnejšie nahodenú ručne cez apk https://apkpure.com/hyundai-bluelink...d?from=details
Stačí len povoliť zdroje ako pri Android Auto. Eset neprotestoval. Appka si po spustení pýta VIN auta.... Len akosi nemám ešte auto :-)
Btw objednal som ten predný box na káble a iné blbosti pod kapotu.. Frunk Premium .. http://www.frunk.at/en/Hyundai-Kona/
Keď príde a budete si chcieť skúsiť (Pezinok), dajte vedieť.Naposledy upravené nick81; 24-01-2020, 14:50.
-
Ja sa rad prídem pozrieť, daj vedieť. Vyskusame. Ja som premýšľal dať oskenoval spodný polystyrenovy organizer 3d skenerom a vytlacit. Cena vsak bude inde...... Asi viete, kde
-
Ok, dam ti vediet, ked dorazi.
Tiez som vahal. Len ked oni to maju vyladene - termalne, dolieha to na kapotu bez medzery.. http://www.frunk.at/en/generally/
Pani odpisala vid nizsie.. Vyzera, ze toho produkuju dost.. Skoda, ze to nema auto v zaklade, dalo by to Kone dalsie extra body.
Slovenský Import ponúka len tašku na káble :-)
- We dont taste it with the new Kona 2020. But the Carhouse Sangl in Germany, where we also bought our Kona 2019 tasted it and bought about 25 pieces from us. So we think it fits also in the new facelift Kona.
-
Ok, obom napíšem..
Inak aha low cost náhrady https://www.thingiverse.com/thing:4065215
- 2mm ALU lyže a na to hodený box z bauhausu.
- tie 3D diely vám viem príp vytlačiť (ABS plast), ak nemáte 3D-tlačku.
Alebo sa inšpirovať týmto. eSoul a eNiro v názve videa, takže aj tam je priestor. Kúpiť si len v Bauhause plech + box a nejako to zbúchať. https://www.youtube.com/watch?v=Go1pgQGJMzg
-
Ak by si sa pustil do tlače tých úchytiek tak aj ja sa hlásim o jednu sadu čiernych.. Zatiaľ ešte nie som úplne rozhodnutý že to namontujem, ale už keď budú úchytky, asi by som do toho šiel. Predsa len každé miesto sa hodí, zvlášť pri tom malom kufri.( Doteraz som mal dodávky, tak mi to príde, že je to málo..)
-
Rasto Danada ElectricDave dal 2 dni vzad video ohľadom bluelinku na Facelifte Ioniqa. Asi to bude to isté aj na Kone.
https://www.youtube.com/watch?v=X-RhVu_aLRc
Podľa komentárov to vyzerá, že sa tam pchá vlastná karta. Trošku ma zaráža dátum do... 2024.. to ako po 5 rokoch stop, alebo platiť ?
Inak poznáte OVMS3? Máte to niekto?
https://github.com/openvehicles/Open...oring-System-3
-
SKolja Ešte do toho nechoď.. Henrik z Soul EV písal o probléme, že mu to vyšlaháva baterku .. Ako projekt pekný, snáď to niekedy fixnú.
"for the Hyundai and Kia EVs seem to wake up the car every 5 minutes, in order to read the data from OBD; and that drains the battery (my old Soul EV was drained after less than 3 days parked), so I dropped using OVMS"
Aj officialne o tom píšu "12V battery drain", pri Hyundai/Kia
https://docs.openvehicles.com/en/lat...ocs/index.html
-
Jedna vec je citat data z OBD konektora a druha aktivne posielat data a "riadit" auto. Ioniq sice v OVMS3 priamo nespominaju, ale on nevie napr. kurit/klimatizovat bez pripojenia na nabijaci kabel, cize ak to firmver auta neumoznuje, neverim ze to OVMS dokaze.
Predpokladam, ze ani Kona kurit bez kabla nevie, ci? Nemyslim faceliftovane verzie, tie uz pripravu na Bluelink maju.
-
Peterka v specifikaciach pisu ze na Hyundai/KIA ovladanie kurenia cez ODBII nejde, ale ked vedia zobudit riadiacu jednotku aby z nej dostali data, tak nakoniec to nejako pojde. Problem ale je ze na pripojenie trakcnej baterie bude pravdepodobne potrebna autentifikaica kluca. takze podla mna sa kurenie zapnut na dialku da, akurat bude kurit z 12V baterie ;-).
Mne ale o kurenie nejde, ked potrebujem aby bolo auto rano vykurene, tak pripojim vecer kabel. Skor ma zaujima kontrola pocas dobijania a logovanie spotreby a jazd. Takze pre mna by to vobec nemuselo fungovat ked je auto zaparkovane a vypnute.
Kedze jazdim elektro iba okolo komina a dobijam 99% doma je to v mojom pripade skor na zabavu ako na realne pouzivanie.
-
SKolja Ak je naprogramovane kurenie/chladenie interieru a auto je na kabli, tak sa trakcna bateria pripoji aj bez kluca blizko auta. Nerozumiem tejto logike s pripojenym kablom, ved ked sadnem do auta, aj tak si ho vykurim z baterie. Druha vec, ze nemam pravidelne odchody z/do prace a keby aj auto na kabli bolo, nastavenie cez infotainment je "na dlho". Tretia vec, ze uz mi to ani velmi nechyba, auto sa po nasadnuti zohreje/vychladi relativne hned.
Kedysi som mal v aute na dialkove monitorovanie nabijania stary mobil a pouzival appku EVnotify, ale aj to ma uz prestalo bavit.
-
Peterka No a presne toto by riesil Bluelink, auta v US to maju, tak nechapem preco tie iste auta v EU to nemaju. Ked sa da domontovat modem a updatnut FW dodatocne, tak je po probleme.
Rasto Danada aplikacia je uz v anglictine pre android, pise len ze je to pre modely z novym 10.25'' infotainmentom. V Rakusku sa da aj naistalovat.
-
-
Chalani, musíte ma tak týrať Dnes zo Salónu... Na Lafranconi biela Kona EV na zelených značkách. V podzemní Avionu šedá facelift ešte na značkách od predajcu. Aj posledné dni do civilu išli rýchlejšie ako toto čakanie na auto.
Inak tí predajcovia sú nejako mimo .. Auto drahšie voči minulému modelu. Hlavný ťahák infotainment s bluelink a palubka 11kW. Palubka nakoniec za príplatok a o Bluelinku nikto nič viac nevie.. Tvrdil, že to využíva tú SIM na ecall, ale no neviem... Trošku divné načo by Rasťovi chceli montovať anténu na bluelink, keď ecall anténu musí mať. A ešte chcem upgradnúť palubku na 22kW (malo by sa to podľa tlačovky riešiť pridaním druhého 11kW od LgChem) a o tom už vôbec nevedia.
Komentár
-
Taur https://www.youtube.com/watch?v=EBocEHwCsao 175kW stojan inside - robia ho z 3x50kW usmerňovacích blokov + nejaký overload.
Tesla to má tušim tiež tak, že keď má 11kW na 22kW ideš pridaním ďalšej 11kW.
Tak nie tlačovka, ale portál pushevs.
https://www.teslamagazin.sk/hyundai-...-upgrade-2019/
https://pushevs.com/2019/05/07/2020-...board-charger/
https://pushevs.com/2018/06/11/new-l...s-up-to-11-kw/
Technicky by to nemal byť problém. Otázka, je či tam bude fyzicky miesto a cena. Rez Kony vyzerá má onboard charger vpredu, netreba otvárať batériu. https://www.youtube.com/watch?v=ISMwCce--Ic Dokonca tam majú v tej makete vec, že indukčné nabíjanie. :-D V tomto zaspali EV dobu, už to malo byť v nových autách, 1 štandard a na parkoviskach (ako 3 možnosť nabíjania), do garáži, resp. nabíjanie za pohybu na diaľnici. EV by sa predávali ako na páse.
New LGchem podporuje 3.7 - 11kW, takže staré nepodporovalo. Nechápem dinosaurie automobilky. Ponúknuť majiteľom starších upgrade na 11kW alebo 22kW za nejaký peniaz. Koľkí by po tom skočili. Alebo infotaiment s bluelinkom. Toto ma celkovo na EV neskutočne fascinuje.. Stačí keď mi ten onboard dodajú, namontujem si to sám. Na slabo/silnoprúd netreba automechanika :-D Ale samozrejme radšej oficiálne, ak to pôjde.Naposledy upravené nick81; 26-01-2020, 19:07.
-
Pani, neprehanajte to s poziadavkamj na AC nabijacky v autach. Chapem, ze vas k tomu nabada akcia ZSE 9eur/mes a kWh za 0,00eur na 3 hodiny, no to moze trvat len kratko. Za optimum povazujem trojfaz 11kW, resp. dvojfaz 7kW pre baterie pod 40kWh. AC nabijanie patri tam, kde je dost casu. Vysia cena, vaha a naroky na chladenie pri vykonnejsej onboard nabijacke sa podla mna u 99% pouzivatelov nikdy nevykompenzuju.
-
jux 22kW riesim kvoli longtripom. V lete ideme nordkapp (7500km),vychodne finsko a uplne server tam nema DC, aspon nie ZSE/plugsurfing/fortum. A mám tam niekoľko miest iba s 22kw, aby som tam nemusel dlho kysnúť, preto chcem 22kW onboard. Resp.vymyseli sme si testovaci 5000km okruh estonsko/finsko/svedsko, ktory chceme ist viac krat za rok v roznych rezimoch (ZSE roaming only DC, bez ZSE, na najnizsiu cenu, rozne obdobia, atd). Zalogovat vsetky data, aby mali ludia info, aky je pokles za danych podmienok, alebo ci spravia dovolenku v skandinavii a s akym zdrzanim, degradaciu baterie po rokoch. Ak stihne chalanisko upravit Soul EV Spy, bude aj live tracking mapa s dátami cez odb.
Nechcem AC ZSE zadarmo. Som zástancom toho, že treba platiť za elektriku, inak to za mňa budú doplácať druhý EV budú doplácať. 79 centov IONITY je iný level. Ten stojan musí byť príšerne drahý, ale zas platiť 2x ako diesel.. Asi len v nutnosti..
dango nepotrebujem teraz, ale ideme čoskoro stavať garáž+dom. Ak budú raz 2 elektro, indukcia bude potom fajn. Tie straty sú v norme a vždy bude predsa na výber tu-kabel. Teraz v paneláku mi je to nanič, nemáme v meste ani 1ks AC/DC :-D
-
jux Konkretne bola rec o Kone a pri 64ke mi pride 7kw malo. Tych 44kw bol vtip, ale 11 alebo 22 si myslim ze ma zmysel aj pri mensich bateriach. Nejde o to zadarmo ZSE, ale z pohladu ze su regiony kde ziadne DC siroko daleko niesu a preco ked su tam AC 11 alebo 22, by som tam mal tvrdnut a dlho obsadzovat so slabou 7kw palnabkou?
Tiez az raz o par rokov budu aj na dalekom vyhchode AC nabky pri supermarketoch, tak za hodku kym nakupujem by bolo fajn natlacit 20 namiesto 7, lepsie vyuzity cas. Pre cloveka z panelaka co nema doma kde nabijat aj mensiu 20-40ku bateriu je prinos nabit na 50% pocas nakupu, ako potom este ist travit dalsiu hodinu na DC.
Rozsirenie eleltromobility asi prinesie aj nove typy elektromobilistov, ktory iste budu mat ine potreby, navyky, poziadavky a pohlad na vec. Niekomu nepomoze 10 UFC na dialnici ked nou nechodi a ist tam nabijat by bola otravna zachadzka a mozno ani nema dialnicnu znamku.
Viem ze zapad a hlavny tah od Ba po PP su celkom fajn pokryte (aspon opticky na mape to tak vyzera), ale zivot je aj inde.
A minule sa tu rozoberalo ze v Ziline nieje kde nabijat a to je velke krajske mesto. Co potom ma robit taky elektromobilista panelakovy z Michaloviec, Trebisova, Humenneho, Bardejova, Roznavy, Komarna, Namestova .... Pre takeho vykonna palnabka by bol dar z nebies, ci ma ist 50-100km k najblizsiej DC? Ci taky si nema kupovat EV a bafat naftu?
Netrvdim ze maju davat tak vykonne palnabky seriovo, to by bolo asi zbytocne, ale ako priplatkova vybava by to bol az taky problem? Urcite by clovek im za to ochotnejsie nechal trzbu ako za vselijake pakety ci stupne vybavy kde koli jednej veci co chces musis zaplatit dalsich 5 tebe zbytocnych veci.Naposledy upravené Taur; 26-01-2020, 22:00.
-
Dávam za pravdu juxovi. Keď som kupoval Sko tak som trval na 16.5 kW nabijacke namiesto 11 kW ale reálne nabijam doma tak 7 kW výkonom.
Ano, môžu nastať situácie keď je rýchle AC výhodné, ale ak (AK!) máš možnosť nabíjať doma, tak tých 11 kW on board nabíjačka bohate stačí na nabíjanie cez noc aj pri 100 kW batérii.
Na nabíjanie na ceste som nikdy AC nepoužil. Vzdy až na noc v hoteli alebo na chate apod.
Toľko moja 3 ročná skúsenosť.
-
Taur presne moje myslienky.
Aj ked podla mna 22kW v aute by mal byt povinne v kazdom novom aute, aby sme to tu prezili o par rokov.. 50x DC stojan stoji >20-30 tis + povolenia/vystavbu, vzdy bude drahy. Ale 22kW (3x32A) je skoro vsade, ci domy/restiky/parkoviska. Zapoji to hocijaky elektrikar. Restika si kupi nejaky o kusok drahsi s RFID, cez wifi zapoji do nejakeho polyfazer network a navratnost je pre majitela hned. Male mesto detto, pokryje si centrum 20 stojanmi AC namiesto 1 DC. Pozrite sa na plugshare do Finska. 22kW su takmer vsade.. DC je velmi malo.
1kWh DC bude vzdy draha, lebo tie stojany su drahe a narocne na udrzbu. Nechcem chodit na DC za 39 cent. Ked auto vacsinu casu aj tak niekde stoji... idem do mesta, vybavujem nieco po uradoch, dobijem xx%, na sidlisku z lampy zas %, ideme k moru - restika + 50% pocas obeda (DC budu v sezone full). A hladat pri obsadenom DC dalsi volny a najst na 5 krat, by ma asi ... Radsej v klude, kazdych par hod dam auto kde vidim volne. Ist sa najest, alebo spravit si kratku prehliadku mesta a ist dalej a napr. za 20centov - zaplati sa elektrika, cosi majitelovi restiky a nejakemu polyfazeru.
Nech mi nikto nehovori ze 22kW onboard do auta stoji 5000 eur, ked ZOE to ma defult. Smart ma upgrade na 22kW za 900eur, a kona 7.4 na 11 za 600.. Je to zjednodusene iba usmernovac.
PS: vizia.. indukcne nabijanie.. parkoviska na sidlisku + v centre mesta, lacna 7-11-22kW indukcia v zemi.. Auto sa pristavi, potvrdim nabijanie (aj chcem nabit). Ziadne kablovanie, vandal/pubertak mi napr. nerozkope konektor, alebo dvierka z nudy. Kludne si zaplatim o 5 centov viac straty. Takto by to malo vyzerat a dobijat si tam, kde sa da.. ako mobil.. ale nie 800kW za 2min na "benzinkach"Naposledy upravené nick81; 26-01-2020, 23:03.
-
Jiri GrandPa
Lenže teraz sú všetky nabíjačky voľné. Pridajte pár rokov.. Vezmite si Prahu - EV na sídliskách, koľko tam toho pribudne, idú prerábať X tis lámp na AC. DC to neustoja, a hľadať si voľné DC ako parkovacie miesto, keď budú plné? Uff, asi by som sa vrátil ku nafte. Všade budú tisíce napr. 22kW, a do prémiových áut dávajú 7kW? 7-11kW budú obsadzovať tie konektory zbytočne 2-3x dlhšie..
Auto by nemalo brzdiť stojany.. Napr. ja budem brzdiť Ionity Senec so 70kW A budú tam stepovať v rade eTrony, ktoré leteli D1 z víkendu do BA a rátali s Ionity.. :-)
Do Kony kupujem príplatkovú 11kW iba preto, že bývam v paneláku a celý PK nemá jediný stojan.. Aby som nemusel na chate byť cez noc, takto si tam pár hod porobím a mám skoro plnú.
Usmerňovacia dioda; 600V; 32A; stojí 5 eur.. Mostík 4 diody = zjednodušene. 3x32A rozvody sú štandardná vec. Preto sa na to tak čertím. V budúcnosti sa nám to tu vráti pri 100tis EV. Ak by tie diódy stáli 500 eur som ticho.Naposledy upravené nick81; 26-01-2020, 23:04.
-
Ja si to iste myslim, ze AC na kazdom rohu by malo byt. Auta drvivu casu z roka stoja, stoja a stoja.
V Renaulte to asi pochopili a urobili Zoe pre pospolity (sice zatial nie slovensky pri tej cene) lud, nielen pre tych co byvaju v barakoch a kupuju drahe auta s dlhym dojazdom a maju velky rocny najazd.
Priemerne a podpriemerne zarabajuci clovek radsej kupi auto za polovicu s polovicnou bateriou a vykonnou AC palnabkou, ktore vie relativne rychlo a lacno dobit kdekolvek, nez drahe auto s velkou bateriou, ktore draho rychlo DC nabije. Bezny clovek radsej pocka, ako viac zaplati.
Tym by sa vyriesil aj problem nedostatku baterii, lebo miesto jedneho velkeho auta so 100kwh bateriou by mohli vyrobit 3 male auta s 33kwh bateriou a palnabkou 22kw, ktore clovek ktory NEMA kde doma nabijat, nabije si na bezne jazdenie po meste a kratsie trasy resp. prinabije pri nakupe, pocas kina, v praci atd. a ked sem tam pojde na dlhsi vylet/cestu, tak si naplanuje castejsie zastavky a priplati si DC na tahoch, alebo si naplanuje dlhsie zastavky na nie az tak pomale AC nabijanie tej malej baterie s 22kw palnabkou, podla toho co mu vrecko dovoli.
EV doteraz boli a este su velmi drahe a tak logicky si ich nekupovali doteraz ludia co ziju od vyplaty k vyplate. S ich klesajucou cenou a postupnym masovym rozsirenim ich budu kupovat ine vrstvy a ti buduci elektromobilisti maju ine navyky a priority.
Niekedy az rozum stoji nad tymi navykmi, ale su ludia co nedaju za dialnicnu a idu po starej ceste, co nenatankuju plnu, ale len za 10-15e na tyzden, aby nevozili zbytocnu zataz a nezvysovali tak spotrebu, co zaparkuju o 2 ulice dalej aby usetrili parkovne atd atd. (a to nehovorim o hazarderoch co nekupili zimne pneu kym to zakon neprikazal)
-
Videl si niekedy schému DC on board nabíjačky? Tam je toho ovela viac ako usmerňovacie diódy. To len na okraj.
Myslim že vidíš situáciu s nabijackami príliš pesimisticky.
Keď som pred 3 rokmi kupoval Teslu tak boli v BA 3 ks 50 kW stojany, Trnava jeden, TN nič, NR nič.
Pozri dnes.
Este raz - dnes a aj v blízkej budúcnosti bude EV pre toho, kto nemá možnosť nabíjať doma alebo v robote problematicke, bohužiaľ. A rychlonabijacky to samozrejme nevytrhnu, tie sú na rýchle presuny. Ale 60-75% všetkých jázd urobíš tak, že nabijes doma, niekam ideš a vrátiš sa zasa domov bez potreby nabíjať ( podľa toho aké máš auto).
-
Jiri GrandPa Samozrejme, že to nie sú len 4 diódy. Fitre, dátová komunikácia s DC časťou, atď. Dám potom foto, keď to raz otvorím Ale nie je to 4-6000$ ako som našiel na webe. Vo vnútri sú štandardné súčiastky. Na cenu súčiastok to automobilku nestojí výrazne viac či má 7-11-22-43kW AC. Ako písal Taur - Zoe to pochopil. Odnáša si to zákazník, majiteľ starej Kony nemá možnosť upgradu, ak má na nehnuteľnosti 3fázy a keď bude zaplatí stovky eur za druhý hardvér. Teraz je počet nabíjačiek adekvátny počtu elektromobilov. Len treba pozerať pri vývoji aj dopredu.
Takto budú raz vyzerať parkoviská v nákupných centrách v BA...
- Nórske letisko Oslo. 727x22kW. https://www.youtube.com/watch?v=mvTxH72e7nM
- Fínske letisko Helsinky 94 stojanov - väčšina 22kW.
Lacné wallboxy, obmedzenie odberu podľa celkového prívodu. Spoplatnené rozumnou sadzbou.
Obyčajné Zoe si za 2 hod nabije plnú a majitelia Jaguaru, Kony, atď. budú happy s onboard 7kW
Súčasný DC stav nie je pre mňa výhra. Ja mám z PK najbližšiu nabíjačku 17km na Zlatých. Robím v PK a do BA nechodím vôbec. Takže teraz minimálne 2 hodiny zabijem s cestou a nabíjaním, ak nie sú zápchy a bude voľné. Aby som si "natankoval" 300-500km. Radšej nechám v PK v meste na AC (keď bude), a večer sa poň vrátim. Časová strata 2x10 min pešibus.Naposledy upravené nick81; 27-01-2020, 00:09.
-
nick81 Ano v palubnej nabijacke je usmernovac, ale ten drahy komponent je DC-DC menic ktory ti meni napatie z 230V na v mojom pripade 360V.
V pripade 3f nabijacky je tam 3x pre kazdu fazu zvlast. Vlastne su to 3 samostatne 1f nabijacky. Mozu byt kazda v samostatnej krabici, alebo vsetky 3 v jednej co je vyhodnejsie koli chladeniu. Niektore auta maju 2f. Tie vedia nabijat z jednej fazy 32A, alebo 16A z dvoch faz.
-
awlo len DC-DC tam je poriesene uz kvoli DC stojanom, ktore si menia napatie pocas nabijania? Ci zle?
Ono je to asi jedno. Kona uz ma moznost 11kW a ak bude moznost zdvojenia, mne to problem vyriesi. Zaplatim si to. Este mam pohlad naftaka, a z pohladu rozsirovania EV s tym nie som ok. Casom to prejde
-
uz 11kW je fajn, ale 22 by som vyuzival pocas nakupov - v prevadzkach typu Lidl, Kaufland. Ja na AC a DC by som nechal volne. O sockovani na ZSE za 9e donekonecna nemam zaujem. Dost by to pomohlo aj mojmu destination chargingu, kedy by som po 3h mohol ist preparkovat auto na bezpecnejsie miesto
-
Tak som bol dnes v servise, neslo o antenu pre BlueLink, ale cely LTE modul. Pytam sa, co s tym a ako budete robit? Vraj, musime rozobrat pol pristrojovej dosky... . Na moju otazku, kedy bude pristup online, odpoved “nevieme”.. Uz nemam moznost aspon Wifi hotspot, a este nemam moznost BlueLink/Hyundai Live.... Ale jazdi to, tesi to... Tak som sa chcel podelit o skusenost. Cele je to zvolavacka som sa dozvedel, je predpoklad, ze to brzdi iba legislativa EU.. Uvidime. Ma niekto z Vas facelift Konu 2020?
-
Rasto Danada Ja stále nič. Nechcem ich veľmi otravovať, keď povedali začiatkom februára. Čakám len na signál Trochu ma desíš.. Veď LTE modem je malé nič, kde si len vložím SIM. Ešte povedz, že oni tam dajú nejakú ich a budeš za to platiť ročný poplatok, tak ma asi je... picne.
FYI Keď kódoval komunitný firmware pre Hive (bytová farma na mealworms), tak tam použili 8bit STM jednočip. Žiadne wifi, keď som sa pýtal prečo to nemá wifinu. Odpoveď bola "for Wifi: it is much harder to get certification for electronics with Wifi and we did not see huge benefit so we didn´t do it.".
Môže tu byť to isté, že čakali na certifikáciu HW pre CE (EÚ trh) a zatiaľ Hyundai poslal autá bez toho modulu.
-
Rasto Danada ako to moze brzdit legislativa EU, ked to ine znacky maju (Nissan, mitsubishi - Outlander, BMW....), alebo to ma Hyundai pre DE/UK trh...
-
Programujete, alebo hráte sa niekto s nodemcu alebo ESP32? Ja si domov a na chatu robím IoT senzory (domáca automatizácia a na monitoring).
Toto sa mi doma povaľuje. esp32+veľká pamäť+bluetooth+wifi+display 128x128+3xbutton+sdcard (18$). 3D tlačiareň na krabičky je. Celkom si to viem predstaviť v aute pri spätnom zrkadle. Cez BT sa to pripojí na ODB2 bluetooth a bude to zobrazovať napr. články ako sú rozbalancované (napr. len farebné boxy bez čísel). Resp. tam zobrazovať údaje, čo auto nezobrazuje. Teploty batérie, kapoty atď .. Toto je ešte drahé, lebo má display, ale možnosti sú hocijaké, komunikácia s inými ESP8266/ESP32, dajú sa na to pripojiť hocijaké čidlá (väčšinou sú lacné) - halové snímače, CO2 senzory, teplota/vlahkosť/tlak, gyrosenzory, maličké 1$ IR senzory (4-6metrov), GPS, GSM/LTE, komunikácia cez LoRa (2-10km - komunikácia s domácou automatizáciou). Pomerne rýchlo sa to programuje, energeticky nenáročné (má to uspatie na čas), firmware sa dá upgradovať cez OTA, wifi 2.4, vie to spraviť APčko/klient.
Pre seba idem implementovať toto- Monitoring napätia12V batérie, notifikácia do domácej automatizácie cez LoRa
- Teplota/vlhkosť v kabíne (na displej a zber cez Lora)
- Logovanie údajov ODB2 z tripov na sdkartu
- Zobrazenie rozbalancovania článkov hlavnej batérie, teplota baterky (toto sa dá riešiť apkou, ale keď je tam ten display..)
Naposledy upravené nick81; 27-01-2020, 06:29.
Komentár
-
Ok vyklopím čo mám ešte v pláne Soul EV Spy by mal pridať volanie HTTP POST s údajmi na live tracking. Podobne ako má Locus. Najskôr písal, že má sadzbu 80 eur/h a bude to X hod. Ale potom sám napísal, že keď bude ten livetracking aspoň verejný, že to spraví v najbližsom dev grátis. Kvôli tým long tripom som chcel nejakú jednoduchú mapku (leaflet), zobrazovať track + live pozíciu, stav "nádrže", rýchlosť nabíjania, aby rodina vedela sledovať kde sme resp pre vás ako hračku, aby ste sa mohli vytešovať koľko kWh/km kde dávame a kde sme uviazli. Keď chcem archív trás, zas ďalšie kódovanie, a vlastne do už je len krok od toho, či pobeží Soul EV Spy, alebo tento ESP krpec vysynchronizuje záznamy z SDkarty cez WIFI na server (štatistika nabíjaní).. Nejako sa to zas nabaľuje, ako Freemap kedysi Druhá možnosť, použiť Freemap, kedže tam Martin* livetracking má, neviem či tam je historia trás a všetko okolo, rozšíriť logovanie o podporu základných ODB údajov (spotreba, kapacita baterky, ...). kayle dango, vieme zistiť u Martina* za koľko by to do Freemapu spravil? Lebo, keď to budem robiť ako sólo projekt bude to dosť drahé, radšej mu to zaplatím, keď už kopec vecí vo Freemape je.
Zatiaľ je to otvorené, kým sa v dev EV Spy neobjaví ten POST - anyway podporu na live tracking Freemap má, tak ak niekto nepotrebuje zobrazovať dojazd spotrebu, je to okamžite k dispo.
-
dango Presne. Martin tak má kopec hotového a kóduje rýchlejšie ako ja Ja potrebujem len logovať tú trasu, to tam je a na klik zobraziť základné veci - kW/h, dojazd, % baterky. Live hodnoty článkov netreba, história je voliteľné plus. Štatistiku AC/DC nabíjania nepotrebujem v mape. Prip. ja si kúpim ten základ, a vy si to potom rozšírite. Samozrejme ak nám to Martin schváli, nech to neuletí ako Freemap v1
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkyNech mi nikto nehovori ze 22kW onboard do auta stoji 5000 eur, ked ZOE to ma defult. Smart ma upgrade na 22kW za 900eur, a kona 7.4 na 11 za 600
Komentár
-
Ako som pisal hore, pre EU ak je bateria povedzme do 40kWh dvojfazova 7kW nabijacka podla mna staci, pre vecsie baterie je trojfazova 11kW optimum. No mnohe aj "premie" maju stale este 7kW jednofaz, co je pre Europu podla mna neakceptovatelne. Preto by sa mali auta pre globalny trh navrhovat univerzalne - 11kW trojfaz a 7kW dvojfaz sa da v "jednofazovych" krajinach lahko pouzit ako jednofaz.
-
Komentár
-
Uz skusam prvu tlac. Este som nerobil nikdy s ABS. Tak zatial mensi diel na zaciatok, ale moc pevny nebol. Akoby tam tlacilo malo tej struny, tak zajtra robim dalsie pokusy. Ti co mate 3D ake mate pri ABS nejake speci nastavenie? Slicer mam Cura (posledna ver.) + Ender 3 Pro.
Bed temp som dal 110C.. pri 80C sa neprilepila prva vrstva. Tlac 240C (Gembird ABS black). Aha vrstvu som mal 0.12mm, zajtra skusim standard 0.2mm. Vyzeralo to dnes na under extrusion https://ultimaker.com/en/resources/2...nder-extrusion
Frunk box: Kurier ho vratil spat, ze zla adresa. Ale v pondelok by uz mohol byt doma.
-
Ani nie, ja používam default čo núka PrusaSlicer na ich MK2. (tuším že bed 110, ext 250)
Jedine čo pri ABS dávam je brim aspoň 2-3mm. Je treba potom ten spodok dočistiť, ale keďže sa ABS mierne zmršťuje keď chladne, tak je menšia pravdepodobnosť že sa okraj dielu odlúpne.
A ešte tiež akú presnosť potrebuješ, možno nejaké to 1% by bolo dobré pridať (zväčšenie objektu) aby keď vychladne boli zachované projektované rozmery.
-
-
Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevkynick81 niečo viac o tých longtripoch neprezradiš? Dosť by ma to zaujímalo. Prípadne aj cez PM.
Ja chcem cestovať SR/ČR, Pobaltie, Škandinávia .. tam ma to láka a EV mi ide do toho veľmi vhod.
Tak som vymýšlaľ výzvu pre Konu, ísť niekam kde som ešte nebol. Zrodil sa prvý trip - cieľ Nórsko - Tromso a Lofoty koncom augusta. Po získaní čipu Fortum a upgradu aspoň na 11kW som tam pridal Nordkapp a po ceste pozrieť všade nejaké zaujímavé miesta. Tam cez východnú trasu PL/LT/LV/Estonsko, trajekt do Finska, to zobrať stredom, alebo východom, nórsky NordKapp, späť isť cez Tromso, skúsiť zachytiť polárnu žiaru, Lofoty, trajekt do Bodo, prejsť do Švédska a cez Nemecko domov. Celé to zadokumentovať (video/foto/dron), plus meta dáta kde sa ako nabíjalo. Letná dovolenka
Lenže pri planovaní som zistil, že vlastne v pobaltí po Estonsko je tiež veľa POI, ktoré chcem vedieť. A je to lepšie spraviť ako samostatný trip. Pri plánovaní Nordkappu mi vyskočili úseky cez dojazd auta (600km) a s 22kW bez ZSE roaming Začal som objavovať, že vlastne existujú rôzne siete a pod. A ten guláš okolo toho. Prvé výzvy na svete. Lenže elektromobilu klesá v zime dojazd, tak čo tak ísť v zime.. A otázka, dáš to aj bez ZSE napr. len s Fortum a plugsurfing. A čo na cost free - zásuvkach zadarmo (toto zatiaľ nie lebo bude ma to stáť čas), atď.
A brat je Tesla fantanik ešte bez Tesly... Zadefinoval som takýto testovací 5500km (dole link) okruh okolo Baltského mora. Bracho? KONA, ty / ja, 5000 km 24/7 šoférovanie/striedanie, dobíjanie 20-80 DC ZSE roaming dáme do 4 dní? A tak sa zrodil nabližší trip na tento február/marec. Okrem toho chcem chodiť aj sám na pár dní si oddýchnúť od práce, prespať v aute v utility móde... Preto tie prerábky Frunk box, Rfid fortum/plugsufring/atď.. a čaká sa už iba na auto.... :A ten štandardný okruh by som rád skúsil viac krát za rok - rôzne teploty a meniť parametre nabíjačiek. Tu by sa dali testovať aj iné autá či to dajú a za koľko Takže výzva aj pre vás (dá to Leaf? Tesla - testovať úroveň autopilota, najlepší čas, najmenšia spotreba). A potom ten Soul EV Spy, pripravuje sa live tracking s archívom, resp. ten solo HW.
Ľudia čo si chcú kúpiť EV nevedia čo môžu od toho čakať, keď si napr Leaf dáva 528 WLTP Tu pekne bude vidno, v akom stave sú nabíjačky, ktoré sa oplatí tam a tam, lacnejšie, pri 24/7 sa v rôznych teplotách a podmienkach preverí ako to zvláda auto a stíha sa zahriať/chladiť.. Snáď Kona pri 24/7 neexploduje ako tá v Kanade/Fínsku :-D
Toľko myšlienky, uvidím čo sa podarí zrealizovať a kam to pôjde. Ak sa chcete pridať, nie je problém. Vždy je lepšie, keď je aspoň pár sto km nablízku niekto, kto vie v prípade problémov pomôcť a naopak.
Jaj a nemci chodia na ev ako výprava viacerých eNordKapp v zime (yt tušim electrodave).. Teraz vysielali live stream s IONIQ facelift To môže byť tiež nezabudnuteľná skúsenosť, tie haldy snehu všade / byť dlhodobo v -30 Ale toto sám určite nie. Musela byť ísť seriózna výprava viacerých EV.
Testovací okruh (cca)
https://www.google.com/maps/dir/Pezi...48.2891353!3e0
PS: Štart a cieľ bude po novom IONITY SENEC :-DNaposledy upravené nick81; 27-01-2020, 13:05.
Komentár
-
Tiež mám za sebou nejaké tie autotripy (prakticky celú severnú pologuľu), ale doteraz vždy len ICE. Skúsiť to teraz s EV (TM3) ma láka a je to výzva, aj keď je mi jasné, že to čo som dával predtým, na elektrike asi ešte dlho nebude možné. Hoci Elon už sľúbil SuC z Europy až do Šanghaja :-)
Škandinávia ale nie je problém, kľudne by som sa pripojil. Má to ale dva "háčiky". Môžem len v lete (môj chrbát nezvláda zimu) a mám malú dcéru (7), ktorá by potrebovala niekoho do partie, aby to zvládla. Toto je môj hlavný limit pre prípadnú spolujazdu.
Pre prípadnú ďalšu debatu ale navrhujem urobiť novú tému, nech to tu nespamujeme :-)
-
Kľudne spravte prosím novú temu. Veľmi sa tu v tom nevyznám
Na tieto konkrétne akcie neviem brať decká (2, 8), ale na iné možno kratšie v pohode. Nevydržia mi x dní v aute. Príp. vždy dáme nejako vedieť a kto bude môcť sa pridá.
Okrem NordKappu je zatiaľ istá len tá prvá 24/7 (test okruh), do 4 dní, DC ~20-80%, ZSE Roaming. Štart piatok po práci do utorka. Niekedy v február/marec. To dám potom vedieť presne. A po nej sa uvidí čo bude, či to auto prežije
-
-
Nemáte ešte tip na- kanvica 12V 160W-180W (kona má do 180W sa mi zdá). Hlavne, aby bola rýchla a nezovrela mi voda po 40 min na konci dobíjania. Môže to mať aj výzor termosky, ak rýchlejšie zovrie
- osvedčený nejaký konkrétny battery box so štart.káblami/USB/12V/svietidlom? Hlavne či sa tá potom aktivovať elektromobil, keď schcípne niekde 12V aku. Podmienka Lifepo4/LTO
- návleky na pneu namiesto reťazí? Alebo je to blbosť a lepšie klasické reťaze?
Naposledy upravené nick81; 27-01-2020, 14:16.
Komentár
-
a co tak ac/dc inverter s vystupom 230V, kludne modifikovany sinus. To pre rychlovarnu kanvicu, pripadne ine 230V zariadenia?
Pocas nabijania pichnes priamo na 12V bateriu, zalejes caj, vifonku a naplnis dalsie 2 termosky vriacou vodou, aby bolo na dalsich x cajov, vifoniek
-
Kanvica 180W nemoze byt rychla, kanvice v kuchyni mavaju 2 kW a viac, takze pri 12V kanvici musis ratat s 15 az 20x dlhsim casom zohriatia vody ako doma v kuchyni, pretoze straty ochladenim z okolia sa pri malom vykone kanvice ovela viac prejavia. Radsej skocit do restiky.
-
Ono sú rýchlovarné do kuchyne aj 1800W, 1100W, ... aj 650W len tam to trvá o kus dlhšie. Do kamiónov na 24V sú lepšie výkony ~350W. Na 12V sú od 120W, len to zohrieva vraj desiatky minút. Preto som chcel poradiť konkrétny kus medzi 160-180W (čo dá Kona). Treba zohriať len 0.5 litra kľudne za 15 min, keď sa bude auto nabíjať na DC, dať si niečo teplé a ísť ďalej. Prípadne na utility móde večer mimo civilizácie. Resp ešte sú nejaké akoby termosky, tie by mohli rýchlejšie, hlavne sa to dá zapichnúť do držiaka na pohár. Ale či to iba zohrieva, alebo aj zovrie neviem. V najhoršom príp. niečo kúpim a potom dám vedieť.
Preto tu sondujem, či niekto také nemá a nebude na to nadávať.
-
Skus len spiralu do nejakeho maleho izolovaneho poharika... minimalne rozmery, minimalne naklady
https://www.12volt.sk/index.php/varna-spirala-12v.html
-
Taketo som mal na mysli ci nebude lepsie. Zohreje rychlejsie - dvojita stena, zaroven termoska..
https://www.12volt.sk/index.php/vari...993.html#popisNaposledy upravené nick81; 27-01-2020, 15:41.
-
nick81 Ja uvazujem vozit sebou v zime campingovy varic s malou kartusou plynovou, za ucelom vyhrievania interieru, keby som zostal visiet niekde par hodin v zapche a podobne, aby som si kurenim nevybil trakcnu bateriu a nezostal nepojazdny. Takym niecim by si zohrial vodu raz dva.
-
Taur zistím, keď bude auto.. Zatiaľ som odkázaný na YT
Bjorn Kona 2.deň https://youtu.be/1U-cKYXcljQ?t=243 820Wh priemer, bol s toho unesený voči tesle, lebo tá mu robila spotrebu 1.5kWh (Xko?).
Tu máš nášho SK kolegu s T3 Performance https://www.youtube.com/watch?v=3khRKQIZja0 2.2KWh .. ale zas nemal zatesnené okná ako Bjorn, aha a T3 má panoramatickú strechu.Naposledy upravené nick81; 27-01-2020, 17:20.
Komentár